ALNG - blir et solid utbytteselskap

rammern
ALNG 15.02.2022 kl 07:11 68132

Fra selskapet er det gitt signal om USD 7 M i utbytte . Vil nå ut fra kurs gi ca 9 % direkteavkastning . Samtidig har de brukt tilsvarende USD 7 M på kjøp av aksjer i
COOL COMPANY. Dette kan gi en spennende relasjon på sikt ;)
Redigert 29.08.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Lynmann
05.08.2022 kl 22:01 2825

-Alternativt: Svara på spørsmålet du har fått tre gonger..
nilsern
05.08.2022 kl 22:01 2827

Bare å søke opp Wilforce og Wilpride på marinetraffic.com så får du oppdatert posisjon, historikk og at begge skip er tilgjengelig «for orders». Force er «at anchor» i Spania, og Pride suser formålsløst rundt i 7 knop i Mallakastredet. Hva annet er det du vil ha dokumentert?!?
Her brennes det cash hver eneste dag, håper det snur før Q4, men tviler.
rammern
05.08.2022 kl 20:28 2875

Så kan man også ta det du kommer med med noen klyper salt . Dokumenter påstandene dine .
nilsern
05.08.2022 kl 12:54 2992

Problemet synes å være at slike kontrakter ikke er mulig å få.... Nå har både Pride og Force seilt uten last i et par måneder. Bare på det ene skipet som ikke skal inn i den lange kontrakten i desember, er dette et tap på nærmere 70 mill nok. Så jeg tar disse talllene fra Fearnly med mange klyper salt. Uinteressant hva TC-kontrakter sluttes på, så lenge de ikke synes oppnåelige.
Redigert 05.08.2022 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
unge_trauste
05.08.2022 kl 12:08 3021

Nye tall fra Fearnleys - ettårsratene holder seg solide. 130k pr. 1. august.

Kilde: https://fearnpulse.com/#3

edit: skriveleif
Redigert 05.08.2022 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Fokus
04.08.2022 kl 11:44 3167

Ja, er dette kjøpsmuligheten eller er det noen som ser denne aksjen ennå lavere?
I 2021 kom «panikken» i markedet i månedskifte september/oktober, men redusert tilgang på LNG-gass og redusert aktivitet i China pga. Corona har lagt en demper på fraktratene. Awilco fikk på plass en 3 års kontr. i juni for et fartøy, med oppstart i desember i år. Iflg. Pareto kan selskapet/kontratør? nominere begge fartøyene, men også her vil vel utviklingen i markedet bestemme. Flex har inngått mange og lange kontrakter med lavere rater enn Awilco’s, og med et beregnet dr.resultat på under 10% i avkastning, går aksjen opp, opp…
Flex har tidligere rapportert at dei ser for seg en kvt.vis økning i omsetning fram til 4/22 som beregnes til US$ 100 mill. På årsbasis vil dette i fremtiden gi US$ 400 mill. Gjennomsnitt pr skip pr. år blir US$ 30.769.230 og ca.: US$ 85.000 pr. dag.
Driftsres. 2021 ex. ekstraord. poster ble på va: 42% (US$ 143.806.000)
Med oms. i 2022 på US 350 mill x 42% bli res. US 147.000.000, med en kurs på 9,60 blir res. I NOK 1.411.200.000/børsverdi NOK 16.800.000.000 = 8,40% (og her deles det meste ut igjen i utbytte).
ALNG med begge skip på like kontr. som ble inngått i juni blir dr.res. ca: US$ 30.000.000 (med en kurs på 9,60 blir res. i NOK 288.000.000/børsverdi NOK 800.600.000 = 35,9%. Ja, dette er et selskap som kan være gjeldsfri på 5 år, eller ha rom for gode utbytte. Reduseres dr.res. Med 50% vil dr.res. likevel vise 18% avkastning.
Jeg tror ikke at skipene blir liggende uten oppdrag til desember, og ved første positive signal bør vel denne aksjen stikke til kr 8,00 ++++, ja, kanskje en dobling også?
Avkastning er tross alt ikke berre utbytte, men også kursutvikling.
Det som taler for en brattere kursutvikling for ALNG sett mot FLEX er børsverdi pr. Skip:
FLEX: Børsverdi NOK 16.800.000.000/13 skip = NOK 1.292.307.690 pr.skip
ALNG: Børsverdi NOK 800.600.000/2 skip = NOK 400.300.000 pr.skip
Eller hva sier ekspertene?
nilsern
04.08.2022 kl 10:51 3160

«Betydelig risiko for at Q3 blir svakt».... Det er vel en understatement, ingen av skipene har vel hatt oppdrag i Q3, og vi er snart halvveis inn i kvartalet. Tror det bare er å glemme noen oppgang her til skip nr 2 får bekreftet en langvarig kontrakt. Men det kan kanskje drøye? Forøvrig håper jeg du har rett....
Redigert 04.08.2022 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
FondueForDays
27.07.2022 kl 15:42 3587

Her er det bare å sitte stille i båten, etter min oppfatning. Alt tyder på et svakt Q2 på grunn av eksplosjonen på Freeport og at i hvert fall WilForce i lange perioder har gått uten last. Hvor svakt Q2 blir, gjenstår å se. Når det gjelder Q3, er det etter min oppfatning litt for tidlig å konkludere, men det er en betydelig risiko for at også Q3 kan bli svakt. Samtidig har selskapet sikret seg en svært solid 3(5) årskontrakt for ett av skipene, som vil generere betydelig overskudd i hvert fall i perioden 2023-2025. Jeg antar - uten at jeg selvsagt kan vite det - at selskapet nå benytter anledningen til å vente med å slutte det andre skipet på en ett- eller to-årskontrakt til november, hvor det historisk har vært mest gunstig å inngå langsiktige kontrakter. Dersom selskapet gjør dette, vil de komme inn i en meget gunstig syklus med tanke på nye kontraktsinngåelser for fremtiden.

Dersom - for eksempel - ALNG får inngått en ettårs-kontrakt for ett av skipene på USD 140 000 i november 2022, og det andre går på ca. USD 90 000 fra og med desember 2022, ser fremtiden svært lys ut. Da legger jeg også til grunn at det etter hvert blir utbetalt gode utbytter. Så alt i alt er min vurdering at det midlertidig går mot svakere resultater - og kanskje også et solid fall i kursen - men at ALNG på lengre sikt fremstår underpriset og som et godt case.
Redigert 27.07.2022 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
rammern
27.07.2022 kl 14:48 3610

Riktig det , men les selskapets guiding om utbytte
Mulla3
27.07.2022 kl 14:29 3620

Dette selskapet har aldri betalt utbytte.
rammern
27.07.2022 kl 14:25 3590

Det neste fra deg blir vel at skipene er gått til bunns og at man går glipp av skrapverdien
nilsern
27.07.2022 kl 14:15 3579

P.t. er både Force og Pride uten inntektsgivende oppdrag, og har vel vært det i hele Q3. Rent hypotetisk; hvis denne situasjonen fortsetter, og ingen av skipene får oppdrag de neste to månedene, hva blir underskuddet i Q3 da? Eller sagt på en annen måte, hva er faste kostnader når skipene ikke seiler?
Lynmann
26.07.2022 kl 13:41 3760

For all del. fint at du har fått redusert tapet ditt i forhold til din forrige anbefaling.
Så eit tredje forsøk: Kvifor var dine briller så ivrig på å anbefala kjøp på tidspunktet brannen ville kosta 3 mndr og 45 tapte frakter?
Kvifor såg ikkje dine briller at dette ville påvirka spot og i neste runde 2022-resultatet?
rammern
26.07.2022 kl 13:05 3793

Ikke mine 8.60 . Det er Paretos kursmål .
Ikke gitt eget kursmål selv . Kun indikert at aksjen er billig i motsetning til deg
rammern
26.07.2022 kl 12:32 3804

Jeg er mest bekymra for hvor mye dugg det er på brillene dine Lynmann som nettop så kursen til Alng gå mot 4,-
Lynmann
26.07.2022 kl 12:19 3766

5.01 var vel nærmare enn dine 8,60..
Men forstår at du unngår direkte spørsmål og svarar med brilletull.
rammern
26.07.2022 kl 12:13 3744

Jeg er mest bekymra for hvor mye dugg det er på brillene dine Lynmann som nettop så kursen til Alng gå mot 4,-
Lynmann
26.07.2022 kl 12:10 3740

Tenkjer at eit fullasta skip som går frå ei eksporthavn til ei importhavn får betalt for lasta. Men veit jo ikkje :)
Uansett svært bekymra for kor langt ned nettoresultatet i Q1 på usd 6M vil havna.
unge_trauste
26.07.2022 kl 11:43 3778

"lågare rate på frakta frå Bonny Island til Mina Al-Zour i Kuwait" hvordan vet du at ALNG fikk betalt for denne turen? Jeg tenkte det var bare ren posisjonering... Men vil gjerne høre hva du tenker.
Lynmann
26.07.2022 kl 11:27 3820

Hyggjeleg med oppgang. Ein fin kontrakt ventar lenger der framme, men ein analyse hadde gjort seg betre med ein status overfor aksjonærane:

WilForce uten oppdrag sidan 9.mai. For Q2 betyr det 50 dagar uten den gode innteninga i Q1 på 78.200 daglege dollar. Hovedproblemet er at statusen er den same p.t., 26 dagar inn i Q3.

For WilPride er situasjonen litt betre, men "manglar" også ein månad i Q2 med 78.200 daglege dollar samanlikna med fasit for Q1; EBITDA på usd 11M. Samt vel ein halv million dollar på den lågare rate på frakta frå Bonny Island til Mina Al-Zour i Kuwait, 7.juli. Dette er altså ein terminal for import, slik at WilPride segla tomhendt vidare.
www.gem.wiki/Al_Zour_LNG_Terminal.

Med andre ord: Det hastar med å unngå det som ser ut som eit uunngåeleg tap i Q3.
Ja, med dagens ratar til reint tap, er det kun eit spørsmål om kor stort underskot selskapet landar på i Q3.
rammern
26.07.2022 kl 10:12 3913

Da fikk vi et forventet rykk i ALNG :) Da er det ut fra kurs nå 88.50 Cool LNG som antagelig vil få fokus .Ikke minst når den blir notert på Nasdaq .Omsetning og fokus på aksjen er for tiden ufortjent lav .
Redigert 26.07.2022 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Helg11
26.07.2022 kl 08:45 3997

Kraftig oppjustering av ALNG fra Arctic idag. (De opprettholder hold på FLNG og COOL)
Awilco LNG ASA
Recommendation: Buy (Hold) · Target Price: NOK 8.0 (5.9) · Current Share Price: NOK 5.64

Dividend declaration getting closer
We raise our estimates on the back of the recent contract announcement, whereby ALNG locked in USD 78m in firm EBITDA for one of its vessels over a period of 3 years. While we expect the market to correct in ’23, cash flow generation is set to be rich. As such, we raise our recommendation to Buy (Hold) ahead of the Q2 report. Our TP of NOK 8 (5.9) reflects a 6% discount to 1yr forward NAV of NOK 8.5/sh and a P/E of 6.1x/7.8x in 2023/2024.
Link to report


In line with consensus on Q2 earnings
We expect ALNG to report Q2/22 TCE revenues of USD 10.5m (Cons.: USD 10.6m), EBITDA of USD 7.2m (in line with Cons.) and an EPS of USD 0.01 (Cons.: USD 0.01). During the quarter, the vessels continued on a planned maintenance on several main engines, without influencing the utilization, but with a cost of USD ~3m associated. On the back of the quarterly performance, we estimate an ending cash balance of USD 16m, below the minimum cash covenant of USD 20m in connection with distributions. As such, we expect no dividend declaration, unlike consensus expectations of USD 0.01.

Locking in 50% of revenue days through 2025 - at minimum
In June, ALNG announced a TC contract with a firm period of 3 years, with charterer’s option to extend by an additional period of 2 years. The contract is estimated to contribute USD 26m in annualized EBITDA, pointing to a TC rate slightly above USD 90k/d on our calculation. This compares with a current mid-cycle rate of USD ~62k/d, and thus is accretive compared to our NAV estimate. We leave our spot rate assumptions unchanged, with negative estimate revisions caused by slightly lower utilization.

Up to Buy – Target raised to NOK 8/sh (5.9)
We base our target on one-year forward NAV of NOK 8.5/sh, while applying a 6% discount. We now expect ALNG to distribute 50% of EPS from Q4/22 and onwards, reflecting a dividend yield of 8% in 2023 at TP.
rammern
19.07.2022 kl 10:10 4338

Kjøpsanbefalinger på Flex LNG og Cool LNG i dag . ALNG ligger nok for tur snart
rammern
18.07.2022 kl 15:34 3085

Antagelig føler Nilsern / Lynmann at de har ankret opp på feil tidspunkt ALNG opp 8,41 %
Redigert 18.07.2022 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
unge_trauste
18.07.2022 kl 14:01 3144

Et katastrofekvartal for ALNG betyr 1 krone pr. aksje tapt, hvis man sammenligner med en TC på 75k. Freeport har ødelagt mye, men ALNG har falt med mer enn 1 krone siden toppen. Jeg ser ikke noen rasjonell grunn til at vi skal under 5 kroner alt annet likt.
rammern
18.07.2022 kl 13:37 3176

Virker ikke som mange har styrings syne ditt .Nicket ditt virker forøvrig bare å ha et mål ;)
Straight flush
18.07.2022 kl 13:22 3186

Nå skal du ikke vente for lenge med å kjøpe, Nilsern. Ny kontrakt lik søsterskipets så rykker kursen opp over 8, kommer i tillegg utbyttet videre minst til 10. Lykke til med investeringen.
nilsern
18.07.2022 kl 12:19 3218

Hadde det bare vært så vel.....
nilsern
18.07.2022 kl 12:13 3177

Ikke forbudt å ligge for anker. Ei heller særlig inntektsbringende....
rammern
18.07.2022 kl 12:06 3153

Noen er helt Nils og hvit stokk sendes ;)
Forbudt og bruke anker til tider ?
nilsern
18.07.2022 kl 12:00 3139

Nå ligger både Pride og Force for anker. Åpenbart at Q2 (og sannsynlig vis Q3) blir en økonomisk katastrofe. Alt henger vel nå på om de får en lengre kontakt til vinteren for det ene skipet som pt ikke har noe oppdrag, hverken spot eller TC. Ser nok firetallet (og muligens tretallet) lenge før åttetallet.
Redigert 18.07.2022 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
rammern
18.07.2022 kl 10:09 3140

Lykke til Lynmann om du er ute av ALNG og ser etter 4 tallet ;)
Redigert 18.07.2022 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Lynmann
13.07.2022 kl 15:59 3433

Ingen henvisning i dag til Kristian Falnes og Pareto sitt kursmål på 8.70?
Det hadde vore interessant med svar på spørsmålet over!
(1.juli)
Ellers gledeleg med WilPride som er i farta igjen.
Redigert 13.07.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
rammern
13.07.2022 kl 10:55 3485

FREEPORT
Da er 30 av antatt 90 dager unnagjort .
Gitt det relativt inneholdte området av innretningen som er fysisk påvirket av hendelsen, er en gjenopptakelse av delvise operasjoner rettet mot å oppnås om ca. 90 dager, når sikkerheten og sikkerheten ved å gjøre det kan sikres, og alle regulatoriske klareringer er oppnådd.

Freeport LNG er oppmerksom på virkningen denne hendelsen og vår suspensjon av operasjoner har på vårt personell, vårt omkringliggende samfunn, og de innenlandske og internasjonale gass- og LNG-markedene. Vi har enorm takknemlighet for den uselviske innsatsen som utføres av Freeport LNG-operatører og beredskapspersonell og lokale beredskapspersonell for raskt å adressere og inneholde virkningene av arrangementet på våre anlegg, vårt personell og det omkringliggende samfunnet.
Struts
11.07.2022 kl 13:07 3687

Tja, De kan jo bare kvitte Dem med aksjene. Dersom De har noen da.
PS. Ellers er vel =WILPRIDE= nå i AG etter å ha forlatt Bonny, Nigeria (lastehavn) 18. juni
Og =WILFORCE= er vel på vei fra W.Africa (Bonny?) mot Las Palmas med ETA 13. juli.
Redigert 11.07.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
nilsern
11.07.2022 kl 12:58 3673

Og nå ligger også WilPride for anker og venter på ordre..... En skikkelig pengemaskin dette gitt.....
Whatnow
10.07.2022 kl 19:00 3860

Hvor stor er sjansen for at denne blir kjøpt opp av et større selskap når det nå ser ut til at den skal ut på en lengre ørkenvandring?
Redigert 10.07.2022 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Lynmann
10.07.2022 kl 15:29 3907

"Med årskontrakter på1 Year T/C 155-165k TFDE $135,000 ifølge Fearnleys analyse fra i dag, er vel heller ikke ALNGs treårs kontrakt på 90 000 USD spesielt imponerende, heller?"

Det er lett for oss amatørar (orsak) å gjera oss til domarar overfor dei med skoa på.

For det første er ikkje verdsetjing av ein 3-års avtale identisk med eit års avtale. Dermed er det upresist å sei at 90.000 ikkje er imponerande. Det var den gjeldande pris primo juni. Såleis var det fantastisk å få denne lange kontrakten dagen før denne katastrofale brannen i Texas.

For det andre er det ikkje slik at når Fearnley angir ein 1-års rate, finnest der ein uendeleg mengde kontraktar tilgjengeleg på eitkvart tidspunkt. Slik tabba eg meg ut i min optimisme med tru på straumlinjeforma overgang til nye kontraktar for Awilco i april. Der var ikkje flusst av ledige slots.

Uten brannen på Freeport hadde båtane hatt oppdrag. No er det berre å håpa på eit og anna kortsiktig oppdrag før den langsiktige kjem. I mellomtida må me akseptera eit nullresultat i Q2 og i beste fall eit mindre underskot for Q3. Årsresultatet for 2022 vert svært skuffande samanlikna med våre håp for berre ein månad sidan.
unge_trauste
09.07.2022 kl 15:43 4099

Jo du har nok rett, med det lille forbeholdet om at selv om Q2 er ferdig kan hendelser etter Q2 bli rapportert om i Q2-tallene som kommer 23. august.