ALNG - blir et solid utbytteselskap

rammern
ALNG 15.02.2022 kl 07:11 68130

Fra selskapet er det gitt signal om USD 7 M i utbytte . Vil nå ut fra kurs gi ca 9 % direkteavkastning . Samtidig har de brukt tilsvarende USD 7 M på kjøp av aksjer i
COOL COMPANY. Dette kan gi en spennende relasjon på sikt ;)
Redigert 29.08.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
rammern
19.07.2022 kl 10:10 4336

Kjøpsanbefalinger på Flex LNG og Cool LNG i dag . ALNG ligger nok for tur snart
Helg11
26.07.2022 kl 08:45 3995

Kraftig oppjustering av ALNG fra Arctic idag. (De opprettholder hold på FLNG og COOL)
Awilco LNG ASA
Recommendation: Buy (Hold) · Target Price: NOK 8.0 (5.9) · Current Share Price: NOK 5.64

Dividend declaration getting closer
We raise our estimates on the back of the recent contract announcement, whereby ALNG locked in USD 78m in firm EBITDA for one of its vessels over a period of 3 years. While we expect the market to correct in ’23, cash flow generation is set to be rich. As such, we raise our recommendation to Buy (Hold) ahead of the Q2 report. Our TP of NOK 8 (5.9) reflects a 6% discount to 1yr forward NAV of NOK 8.5/sh and a P/E of 6.1x/7.8x in 2023/2024.
Link to report


In line with consensus on Q2 earnings
We expect ALNG to report Q2/22 TCE revenues of USD 10.5m (Cons.: USD 10.6m), EBITDA of USD 7.2m (in line with Cons.) and an EPS of USD 0.01 (Cons.: USD 0.01). During the quarter, the vessels continued on a planned maintenance on several main engines, without influencing the utilization, but with a cost of USD ~3m associated. On the back of the quarterly performance, we estimate an ending cash balance of USD 16m, below the minimum cash covenant of USD 20m in connection with distributions. As such, we expect no dividend declaration, unlike consensus expectations of USD 0.01.

Locking in 50% of revenue days through 2025 - at minimum
In June, ALNG announced a TC contract with a firm period of 3 years, with charterer’s option to extend by an additional period of 2 years. The contract is estimated to contribute USD 26m in annualized EBITDA, pointing to a TC rate slightly above USD 90k/d on our calculation. This compares with a current mid-cycle rate of USD ~62k/d, and thus is accretive compared to our NAV estimate. We leave our spot rate assumptions unchanged, with negative estimate revisions caused by slightly lower utilization.

Up to Buy – Target raised to NOK 8/sh (5.9)
We base our target on one-year forward NAV of NOK 8.5/sh, while applying a 6% discount. We now expect ALNG to distribute 50% of EPS from Q4/22 and onwards, reflecting a dividend yield of 8% in 2023 at TP.
rammern
26.07.2022 kl 10:12 3911

Da fikk vi et forventet rykk i ALNG :) Da er det ut fra kurs nå 88.50 Cool LNG som antagelig vil få fokus .Ikke minst når den blir notert på Nasdaq .Omsetning og fokus på aksjen er for tiden ufortjent lav .
Redigert 26.07.2022 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Lynmann
26.07.2022 kl 11:27 3818

Hyggjeleg med oppgang. Ein fin kontrakt ventar lenger der framme, men ein analyse hadde gjort seg betre med ein status overfor aksjonærane:

WilForce uten oppdrag sidan 9.mai. For Q2 betyr det 50 dagar uten den gode innteninga i Q1 på 78.200 daglege dollar. Hovedproblemet er at statusen er den same p.t., 26 dagar inn i Q3.

For WilPride er situasjonen litt betre, men "manglar" også ein månad i Q2 med 78.200 daglege dollar samanlikna med fasit for Q1; EBITDA på usd 11M. Samt vel ein halv million dollar på den lågare rate på frakta frå Bonny Island til Mina Al-Zour i Kuwait, 7.juli. Dette er altså ein terminal for import, slik at WilPride segla tomhendt vidare.
www.gem.wiki/Al_Zour_LNG_Terminal.

Med andre ord: Det hastar med å unngå det som ser ut som eit uunngåeleg tap i Q3.
Ja, med dagens ratar til reint tap, er det kun eit spørsmål om kor stort underskot selskapet landar på i Q3.
unge_trauste
26.07.2022 kl 11:43 3776

"lågare rate på frakta frå Bonny Island til Mina Al-Zour i Kuwait" hvordan vet du at ALNG fikk betalt for denne turen? Jeg tenkte det var bare ren posisjonering... Men vil gjerne høre hva du tenker.
Lynmann
26.07.2022 kl 12:10 3738

Tenkjer at eit fullasta skip som går frå ei eksporthavn til ei importhavn får betalt for lasta. Men veit jo ikkje :)
Uansett svært bekymra for kor langt ned nettoresultatet i Q1 på usd 6M vil havna.
rammern
26.07.2022 kl 12:13 3742

Jeg er mest bekymra for hvor mye dugg det er på brillene dine Lynmann som nettop så kursen til Alng gå mot 4,-
Lynmann
26.07.2022 kl 12:19 3764

5.01 var vel nærmare enn dine 8,60..
Men forstår at du unngår direkte spørsmål og svarar med brilletull.
rammern
26.07.2022 kl 12:32 3802

Jeg er mest bekymra for hvor mye dugg det er på brillene dine Lynmann som nettop så kursen til Alng gå mot 4,-
rammern
26.07.2022 kl 13:05 3791

Ikke mine 8.60 . Det er Paretos kursmål .
Ikke gitt eget kursmål selv . Kun indikert at aksjen er billig i motsetning til deg
Lynmann
26.07.2022 kl 13:41 3758

For all del. fint at du har fått redusert tapet ditt i forhold til din forrige anbefaling.
Så eit tredje forsøk: Kvifor var dine briller så ivrig på å anbefala kjøp på tidspunktet brannen ville kosta 3 mndr og 45 tapte frakter?
Kvifor såg ikkje dine briller at dette ville påvirka spot og i neste runde 2022-resultatet?
nilsern
27.07.2022 kl 14:15 3577

P.t. er både Force og Pride uten inntektsgivende oppdrag, og har vel vært det i hele Q3. Rent hypotetisk; hvis denne situasjonen fortsetter, og ingen av skipene får oppdrag de neste to månedene, hva blir underskuddet i Q3 da? Eller sagt på en annen måte, hva er faste kostnader når skipene ikke seiler?
rammern
27.07.2022 kl 14:25 3588

Det neste fra deg blir vel at skipene er gått til bunns og at man går glipp av skrapverdien
Mulla3
27.07.2022 kl 14:29 3618

Dette selskapet har aldri betalt utbytte.
rammern
27.07.2022 kl 14:48 3608

Riktig det , men les selskapets guiding om utbytte
FondueForDays
27.07.2022 kl 15:42 3585

Her er det bare å sitte stille i båten, etter min oppfatning. Alt tyder på et svakt Q2 på grunn av eksplosjonen på Freeport og at i hvert fall WilForce i lange perioder har gått uten last. Hvor svakt Q2 blir, gjenstår å se. Når det gjelder Q3, er det etter min oppfatning litt for tidlig å konkludere, men det er en betydelig risiko for at også Q3 kan bli svakt. Samtidig har selskapet sikret seg en svært solid 3(5) årskontrakt for ett av skipene, som vil generere betydelig overskudd i hvert fall i perioden 2023-2025. Jeg antar - uten at jeg selvsagt kan vite det - at selskapet nå benytter anledningen til å vente med å slutte det andre skipet på en ett- eller to-årskontrakt til november, hvor det historisk har vært mest gunstig å inngå langsiktige kontrakter. Dersom selskapet gjør dette, vil de komme inn i en meget gunstig syklus med tanke på nye kontraktsinngåelser for fremtiden.

Dersom - for eksempel - ALNG får inngått en ettårs-kontrakt for ett av skipene på USD 140 000 i november 2022, og det andre går på ca. USD 90 000 fra og med desember 2022, ser fremtiden svært lys ut. Da legger jeg også til grunn at det etter hvert blir utbetalt gode utbytter. Så alt i alt er min vurdering at det midlertidig går mot svakere resultater - og kanskje også et solid fall i kursen - men at ALNG på lengre sikt fremstår underpriset og som et godt case.
Redigert 27.07.2022 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
nilsern
04.08.2022 kl 10:51 3158

«Betydelig risiko for at Q3 blir svakt».... Det er vel en understatement, ingen av skipene har vel hatt oppdrag i Q3, og vi er snart halvveis inn i kvartalet. Tror det bare er å glemme noen oppgang her til skip nr 2 får bekreftet en langvarig kontrakt. Men det kan kanskje drøye? Forøvrig håper jeg du har rett....
Redigert 04.08.2022 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Fokus
04.08.2022 kl 11:44 3165

Ja, er dette kjøpsmuligheten eller er det noen som ser denne aksjen ennå lavere?
I 2021 kom «panikken» i markedet i månedskifte september/oktober, men redusert tilgang på LNG-gass og redusert aktivitet i China pga. Corona har lagt en demper på fraktratene. Awilco fikk på plass en 3 års kontr. i juni for et fartøy, med oppstart i desember i år. Iflg. Pareto kan selskapet/kontratør? nominere begge fartøyene, men også her vil vel utviklingen i markedet bestemme. Flex har inngått mange og lange kontrakter med lavere rater enn Awilco’s, og med et beregnet dr.resultat på under 10% i avkastning, går aksjen opp, opp…
Flex har tidligere rapportert at dei ser for seg en kvt.vis økning i omsetning fram til 4/22 som beregnes til US$ 100 mill. På årsbasis vil dette i fremtiden gi US$ 400 mill. Gjennomsnitt pr skip pr. år blir US$ 30.769.230 og ca.: US$ 85.000 pr. dag.
Driftsres. 2021 ex. ekstraord. poster ble på va: 42% (US$ 143.806.000)
Med oms. i 2022 på US 350 mill x 42% bli res. US 147.000.000, med en kurs på 9,60 blir res. I NOK 1.411.200.000/børsverdi NOK 16.800.000.000 = 8,40% (og her deles det meste ut igjen i utbytte).
ALNG med begge skip på like kontr. som ble inngått i juni blir dr.res. ca: US$ 30.000.000 (med en kurs på 9,60 blir res. i NOK 288.000.000/børsverdi NOK 800.600.000 = 35,9%. Ja, dette er et selskap som kan være gjeldsfri på 5 år, eller ha rom for gode utbytte. Reduseres dr.res. Med 50% vil dr.res. likevel vise 18% avkastning.
Jeg tror ikke at skipene blir liggende uten oppdrag til desember, og ved første positive signal bør vel denne aksjen stikke til kr 8,00 ++++, ja, kanskje en dobling også?
Avkastning er tross alt ikke berre utbytte, men også kursutvikling.
Det som taler for en brattere kursutvikling for ALNG sett mot FLEX er børsverdi pr. Skip:
FLEX: Børsverdi NOK 16.800.000.000/13 skip = NOK 1.292.307.690 pr.skip
ALNG: Børsverdi NOK 800.600.000/2 skip = NOK 400.300.000 pr.skip
Eller hva sier ekspertene?
unge_trauste
05.08.2022 kl 12:08 3019

Nye tall fra Fearnleys - ettårsratene holder seg solide. 130k pr. 1. august.

Kilde: https://fearnpulse.com/#3

edit: skriveleif
Redigert 05.08.2022 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
nilsern
05.08.2022 kl 12:54 2990

Problemet synes å være at slike kontrakter ikke er mulig å få.... Nå har både Pride og Force seilt uten last i et par måneder. Bare på det ene skipet som ikke skal inn i den lange kontrakten i desember, er dette et tap på nærmere 70 mill nok. Så jeg tar disse talllene fra Fearnly med mange klyper salt. Uinteressant hva TC-kontrakter sluttes på, så lenge de ikke synes oppnåelige.
Redigert 05.08.2022 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
rammern
05.08.2022 kl 20:28 2873

Så kan man også ta det du kommer med med noen klyper salt . Dokumenter påstandene dine .
nilsern
05.08.2022 kl 22:01 2825

Bare å søke opp Wilforce og Wilpride på marinetraffic.com så får du oppdatert posisjon, historikk og at begge skip er tilgjengelig «for orders». Force er «at anchor» i Spania, og Pride suser formålsløst rundt i 7 knop i Mallakastredet. Hva annet er det du vil ha dokumentert?!?
Her brennes det cash hver eneste dag, håper det snur før Q4, men tviler.
Lynmann
05.08.2022 kl 22:01 2823

-Alternativt: Svara på spørsmålet du har fått tre gonger..
nilsern
06.08.2022 kl 00:37 2753

Var siste innlegg til meg? Er usikker på hvilket spørsmål jeg har fått tre ganger....
Lynmann
06.08.2022 kl 12:32 2732

Neidå, du svarar alltid for deg!
-Ellers er det grunnlag for å rekna med meir gass fra Calcasieu Pass framover. I gjennomsnitt 20 båtar vil gå ut frå USA kvar veke fram til Freeport er i drift igjen i starten av oktober. Med ein vekst til 24 lass pr veke, vil USA ha gitt verdensflåten totalt 1.100 oppdrag i år, mot 1.050 i fjor. Ein fin vekst til 83 millionar tonn, 11 Bcf pr dag på amerikansk.

Tidlegare på året rekna amerikanske EIA med både 11.5 og 11.8 billion cubic feet per day (Bcf/d).
Slik er det ikkje nokon større volum som tilseier betydeleg vekst i dei kortsiktige ratane før Freeport er tilbake med 4 oppdrag pr veke til LNG-flåten. For 2023 forventar EIA ein vekst til 12.2 Bcf pr dag.

"As of July 2022, we estimate that U.S. LNG liquefaction capacity averaged 11.4 Bcf/d (13.6 Bcf/d peak), increasing to 13.9 Bcf/d peak capacity once all LNG trains at the new Calcasieu Pass LNG achieve full production."
DividendYield
06.08.2022 kl 12:53 2726

Betaler alng utbytte?
The Godfather
06.08.2022 kl 14:22 2676

Re Freeport;

The restart will enable the plant to deliver roughly 2 billion cubic feet (BCF) per day of LNG.

https://www.reuters.com/markets/commodities/us-regulator-allow-freeport-lng-resume-partial-operations-october-2022-08-03/
nilsern
06.08.2022 kl 14:58 2660

DividendYield skrev Betaler alng utbytte?
De har vedtatt 7 mill $ i utbytte før mai 23. MEN: dette skjer ikke før de får sluttet kontrakter som gjør at de kan forsvare en slik kontantutbetaling. Og uten inntekter så langt i Q3 tar det nok en stund før noen får penger inn på konto dessverre.
DividendYield
06.08.2022 kl 19:10 2642

Ok, takk for svar! ganske misvisende tittel på tråden da med andre ord. Alng er ikke noe solid utbytteselskap før de eventuelt begynner å betale utbytter og helst har gjort dette over en periode. Spesielt gjelder dette når det også er usikkerhet om det i hele tatt blir utbetalt noe og det forutsetter bestemte vilkår .
nilsern
06.08.2022 kl 21:03 2591

De har sluttet en solid treårskontrakt for ett av skipene, fom desember 22. Får de til noe tilsvarende med det andre skipet, er det solide utbytter og kursrally på gang. Men altså, foreløpig brennes det cash hver eneste dag.
rammern
08.08.2022 kl 11:59 2406

Tenk ut over nesetippen om hvor og med antall knop skipene seiler . Hvordan gassforsyning vil utvikle seg med hensyn til transport ,geopolitikk og behov frem i tid er viktig . Ensidighet (ufullstendighet om totalbilde ) og mulig agenda fra enkelte nick bryr rammern seg ikke om å svare på.
Ellers er rammern klar over at selskapet reserverte seg om tidligere signaler om utbytte . Det henger nå på neste langsiktige kontrakt og når selskapet finner det fornuftig og signere . Spotratene vil snart snart utvikle seg positivt ut fra at man beveger seg bort fra lavsesong og et stramt energi marked mot vinteren . Så se muligheten nå er mitt tips . Så får l og n komme med sitt ;)
Redigert 08.08.2022 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
nilsern
08.08.2022 kl 16:01 2402

Tror vi er ganske enige! Som du sier:» Det henger nå på neste langsiktige kontrakt»..... før den er i boks er dette et case det er umulig å regne på, og oppsiden begrenset, tror jeg. Men det er klart, blir det enda en treårskontrakt eller en lukrativ ettårs, da løsner det ganske sikkert. Men, igjen, det ser ut som det kan bli null inntekter i Q3, og det driver ikke kursen opp i alle fall.....
rammern
08.08.2022 kl 21:06 2333

Skal man ha fokus på lavt sesong resultat lynmann??
Greit nok om det er ditt valg og null fokus på lng mottak og videre som er positivt
Det er der rammern kjøper
Trader alltid men plusser på , på 5 tallet
Redigert 09.08.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
rammern
09.08.2022 kl 10:42 2244

Awilco LNG ASA – Contract update
Awilco LNG ASA (OSE: “ALNG”) (“Awilco” or “the Company”) is pleased to inform it has entered a
new Time Charter Contract for a firm duration of three years. The charterer, who is a leading
European LNG importer, has the option to extend for a period of up to two years bringing the total
period to five years. The Company has the option to nominate either of our vessels and the contract
is expected to commence in December 2022 subject to customary inspection and vetting acceptance
of the nominated vessel.
The contract is estimated to contribute an annualised EBITDA of about USD 26 million during the
charter period.
Legg merke til : either of our vessels;)
Redigert 09.08.2022 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Straight flush
09.08.2022 kl 12:24 2210

Begge skipene skal inn til reparasjon/vedlikehold av hovedmotorer. Det er kanskje grunnen til at skipene p.t. ikke har oppdrag?
Redigert 09.08.2022 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
rammern
09.08.2022 kl 12:48 2209

Så for de som lurer :
Alng blir et utbytte selskap eller kjøpt av COOL lng
Straight flush
09.08.2022 kl 13:04 2253

Hvis oppkjøp, antagelig oppgjør i Cool-aksjer. 1 COOL aksje pr. 10 ALNG-aksjer?
Aramis
09.08.2022 kl 13:22 2238

Jeg vet ikke riktig hva jeg skal mene. Sitter fremdeles på mine ALN>G-aksjer, men er i tvil om det kun er Freeport-eksplosjonen som er årsaken til vanskeligheter i markedet som er årsaken til at ingen av skipene for tiden har noe å gjøre, eller om ledelsen rett og slett ikke er så dyktige som jeg hadde trodd.
Noen som vet om hvilke andre rederier som har vansker med å skaffe seg oppdrag?
Lynmann
09.08.2022 kl 13:25 2285

Det er minst 200 av oss som følgjer forumet i jakt på informasjon og klikkar inn fleire gonger dagleg. Dette er gamal informasjon frå 10.juni og direkte tidstjuveri. Var det mogeleg å spara tid, hadde innlegg frå spammern vore ignorert, rammern. Ha litt respekt for andre folk sin tid; ein veit ikkje kven som har lagt inn siste innlegg. Derved er det ikkje mogeleg å gardera seg mot denne type spam.