Under radaren

DenErGrei
PLT 15.02.2022 kl 11:18 2513

Trodde denne skulle "russle" stille, rolig og ubemerket mot 200, men den gang ei. I stedet går den fortsatt under radaren, uten kommentarer, ned. Hvor ligger forklaringen og har tilhengerne sovnet hen ?
PoLfareren
15.02.2022 kl 11:50 2474

Q4 rett rundt hjørnet (fredag), og mye som ventes i PLT, DW telefon osv osv. . Her er det bare å sitte stille.
PS: på Sharewille finnes daglig oppfølgelse av menigheten der. Det finnes ikke måte på hva disse graverne finner!
Redigert 15.02.2022 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2022 kl 13:18 2401

Ja, du må på Shareville. Gruppene POLIGHT og Polight fra lille Horten må dere følge med på. Meget aktive grupper.
Myrabakk
21.02.2022 kl 12:09 2126

Sjekk også ut poLight på Reddit! Aandal-vanger og noen flere er helt RÅ på å finne mye bra de deler der! De har antakelig funnet AR-kunden poLight enten har meldt DesignWin med, eller en av de 3 med Design-In som er I pipeline! Enormt stor aktør innen AR!
kruna
21.02.2022 kl 17:53 1998

Jeg er imponert over hva noen medlemmer klarer å søke opp både natt og dag, men
hvorfor skal det være nødvendig å gjemme denne informasjonen i alle krinker og kroker.
Det måtte vel være en befrielse å kunne legge info ut på hjemmesiden e.l.
Ser de ivrigste sitter jo hele nettene for å finne ny info. til glede for resten av menigheten
Myrabakk
21.02.2022 kl 19:18 1911

Godt spørsmål, ja.
Det første svaret er vel at dette er informasjon som poLight ikke kan dele. Når poLight får en henvendelse fra en kunde så følger det nesten alltid med en NDA (Non Disclosure Agreement) som gjør at poLight ikke kan si noe om noe som helst... kunden som har arrangert taushetspliktsavtalen kan si akkurat hva de vil selv. Noe vil de dele for å skape interesse, noe deler de til kun finansaktører for å sikre egen finansiering, mens annet kanskje legges ut litt for åpent ved uhell.

Dette er det vi kan finne, og som gjør at mange, særlig de som følger med på Shareville og Reddit-siden, vet mye om poLights kunder og prosjekter som selskapet selv ikke har lov til å dele.

Et eksempel på dette er f.eks J2C sin investorpresentasjon for kapitalinnhenting for et år siden. De presenterte sine nyeste planer for iris-recognition til potensielle investorer, og lagret presentasjonen på sin investorside. Denne var det noen som tilfeldigvis fant, og der står det at svart på hvitt at poLight har en NDA med J2C, og er deres partner på ny tech som skal presenteres for Apple.

Et Annet eksempel er Sunny Optical, som leverer linser, kamera etc til Apple, Honor, Oppo, Vivo, OnePlus etc.. De holdt en investorpresentasjon høsten 2021, og forklarte sitt høye forbruk på R&D med at de har utviklet en høyteknologisk selfiemodul med mikrolinse og ny teknologi. Så var det da noen som fant selve fremføringen med Q&A på Sunny! Der nevner de ordrett at dette er svært lovende teknologi, og det er den nye TLens-technology som er brukt, og denne kan bli standard I selfies fremover.
Man kan bare tenke seg hvor forarget Sunny ville blitt om poLight røpet dette for konkurrentene!

Nei, det som graves frem og deles er info som partnere og kunder har delt😉

For flere av oss er det blitt som en hobby å lete etter dette Min egen tro på poLights fremtid styrkes for hvert funn som er viktig. For eksempel det at Apple siteres direkte i poLights nylig godkjente patent på større linse gjør at jeg setter enda en knapp inn selskapet...!

Men den ultimate find må være vært OnePlus! Sett denne? Den er fra 2021, det er delt av CEO OnePlus, for å hype OP9Pro, og for å ta litt av brodden av konkurrenten Xiaomis Mitu-lansering:

T-lens or Bionic Lens – lightning-fast focus in the front-facing camera
Also in development, the T-lens was inspired by the human eye, leading to our current name for it: Bionic Lens. This lens sees the traditional coil motor replaced for near-instant autofocus, under a millisecond, 5 to 10 times faster than with the coil motor. This technology can also reduce energy consumption during the focusing process, while also shrinking the front-camera sensor.

The incredibly fast auto-focus allows creative uses of this technology like taking two photos in rapid succession – portrait and background – and combining them for next-level selfies.

https://forums.oneplus.com/threads/deep-dive-new-camera-technologies-to-help-you-capture-your-best-shot.1401069/
kruna
21.02.2022 kl 19:50 1880

Takk for utfyllende svar.
Dere burde fått OL medalje for iherdig lnsats og tollmodighet
Slettet bruker
25.02.2022 kl 14:11 1541

Den har ihvertfall ikke gått under radaren til den som kjøpte 7040 aksjer kl 10. Skulle ønske det var meg! Nå starter jo MWC i Barcelona på mandag så kanskje noen som vet mer enn meg/oss. https://www.mwcbarcelona.com/
Myrabakk
27.02.2022 kl 15:38 1309

Dersom noen er interesserte i MWC så kan jeg kopiere noe jeg la inn på Shareville her:

I morgen starter endelig MWC!
Her er f.eks Oppo:
https://www.oppo.com/en/events/oppo-mwc-2022/

Jeg gleder meg virkelig til å se om noen av "våre" deler noe spennende!

De som er med er utrolig mange. Et par av de som er spesielt interessante er blant annet disse;
Oppo
OnePlus
STMicroelectronics
Lenovo
Xiaomi
Microsoft
Honor
Vuzix
++++

OnePlus har 5 forumdeltakere til stede, og disse kan spørres ut og sendes rundt på stands for å sjekke ut andre selskaper også. OnePlus har med ny tech for showcase, og DET er interessant! Her må vi bare være på!
https://forums.oneplus.com/threads/prizes-inside-mwc-2022-community-diaries-see-the-mobile-world-congress-from-a-user-perspective.1547399/

Lenovo deltar med ny tech, de er veldig aktuelle for AR!
https://twitter.com/Lenovo/status/1491415988801347589?s=20&t=CucsOPm3fySmHGvu1X6x-Q


Vi vet at STMicroelectronics showcaser AR-tech der TLens er aktuell, og vi vet med 100% sikkerhet at minst 1 selskap har med sin topp notch barcodescanner der TLens sitter I en EX30 scan engine.

Dette blir utrolig spennende, del gjerne om det er noen som oppdager noe spennende! Dette er tech-nerdenes Mekka, for i år deltar omtrent alle innen smartphone og AR!