GCC - Supersyklus / SHIPPING

Slettet bruker
GCC 17.02.2022 kl 08:27 20239

GCC - Gram Car Carriers hadde første handelsdag i slutten av januar på Euronext. Kursen har siden det steget jevnt.


Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf

GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.


Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236


Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Redigert 21.02.2022 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
canarias
20.09.2022 kl 09:25 1803

Flott nyhet på morgenkvisten.
Da var den første panamax,en vår sluttet på 5 årskontrakt, det viser hvor attraktivt og stramt bilskipmarkedet er.
Sterk økning i dividender kan vi også forvente fremover
Stoltzen
20.09.2022 kl 08:53 1831

Pareto • GCC – Gram Car Carriers just announced a 5Y TC for the 6.7k CEU panamax ‘Viking Adventure’ (2015-built) at USD 60k/day on average with start-up in Q1’23. This yields EBITDA of USD ~100m over the contract period vs. our quoted value of USD 72m in our lagging NAV of NOK 176/sh. We assumed 3Y TCs for USD 45k/day so clearly upside here, with USD 60k/day for the remaining three panamaxes coming open next year yielding EPS of NOK ~50 in 2024. GCC also secured a two-year extension for the 4.2k CEU mid-size ‘Viking Coral’ (2011-built) at USD 35k/day with start-up in Q2’24 – in line with our estimates. This leaves 75% and 51% of 2023 and 2024 fixed, respectively. 10% up on conservative values yields YE’24 NAV of NOK 240, and GCC could clearly double again
Slettet bruker
15.09.2022 kl 00:03 2063

Jeg ser bare ikke noe konkret i det du skriver. Det har jeg vel egentlig aldri gjort, fordi du snur jo i meningene dine på flekken. Hvor kommer denne veksten din fra som skal forsvare den høye differansen i prising? Siste kursmål på GCC var vel 150kr, mens Hoeg har 65kr. Altså vesentlig bedre oppside i Hoeg. I motsetning til deg er jeg nyansert nok til å se at 5kr per kvartal er bra (HVIS det slår inn). Ellers positivt med innsidekjøp. Du får ha lykke til med tradingen longshot!
canarias
14.09.2022 kl 20:50 2124

I morgen holder GRAM CAR CARRIERS presentasjon på Pareto sin store Energikonferanse.
Vi gleder oss.

Nå i kveld kom det enda en melding om nytt innsidekjøp på 35914 aksjer til kurs 128,14.
Slettet bruker
14.09.2022 kl 17:06 2182

Jeg har gitt deg et svar på hvorfor, men du vil ikke lytte.
veksten i Gcc kommer til å overgå Hauto i mente i kvartalene fremover.
Når en estimerer pris og bruker dagens kvartals tall til grunn, da ser jeg egentlig ingen grunn til å diskutere dette videre med deg, for da vil du ikke ta poenget, eventuelt ikke skjønner poenget.
Du får ikke en exsplosiv vekst i kvartalene i Hauto fremover, da må i så måte dagen rater eksplodere, noe jeg definitivt ikke tror noe på.
Holder dagens rater seg får en en eksplosiv inntjenings vekst i Gram fra 22-23-24, da får en også vekst i aksje kursen, derfor sitter jeg her og ikke i Hauto, Høgh som jeg ellers også har lite til overs for.
Hlng var en kjapp skrivefeil, som vi alle vet robbet Høgh familien og bløffet sine med aksjonærer i det selskapet, tok det av børs rett før Lng markedet eksploderte, samme lekse i Usa med Hmlp, aksjonærene blir robbet av hovedeier der også, de folkene får ikke mine investor penger, det gjør Gram.
Redigert 14.09.2022 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2022 kl 16:53 2191

Du er så ute av diskusjonen at jeg må le. Jeg spurte deg hvorfor du mener GCC er det beste caset når tallenes tale tydelig beviser at Hoeg Autoliners er soleklart billigst (kanskje lese navnet to ganger så vi unngår LNG misforståelsen igjen). Men du har ikke klart å gi meg et svar enda. BP gav et bra svar om utbytteprognosene hans/hennes, men det er kun prognoser. De faktiske tallene sier sitt. Vi kan diskutere segment, men der er vi helt enige long(short). Blir samme diskusjon som vi hadde for noen måneder siden i Shelf vs Borr. Segmentet er knallbra, men Shelf var og er billigst.
Slettet bruker
14.09.2022 kl 16:23 2210

Så du trodde ikke dette var noe særlig til aksje nei:-)
Redigert 14.09.2022 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
canarias
14.09.2022 kl 08:59 2304

Nytt innsidekjøp I går også 18418 aksjer på kurs 128,00
Redigert 14.09.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
canarias
13.09.2022 kl 16:09 2389

Gram Car Carriers er invitert til Pareto Securities sin store Energikonferanse og vil holde sin presentasjon torsdag den 15/9 kl.11.30.
Her vil det bli bra guiding fremover, og kanskje får vi litt nyheter også.
canarias
13.09.2022 kl 15:17 2410

Black Peter skrev 5-6kr pr. kvartal i 2023
Kan fort bli 5-6 kroner i kvartalet ja fra 2023,
da er det ikke mange årene før hele kostprisen av aksjene er betalt.
Vi har uansett de beste forutsetninger fremover for både gode dividender og økende kurs.
Redigert 13.09.2022 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2022 kl 13:01 2468

Black Peter skrev 5-6kr pr. kvartal i 2023
Klarer de det, så er det knallbra! Vi får se om ett år hvilket selskap som har gått mest, men begge to er solide selskap i et oppadgående marked. Jeg ser bare at Hoeg er billigst priset på nåværende tidspunkt, og har handlet deretter. Du får ha lykke til BP👍
Slettet bruker
13.09.2022 kl 11:22 2515

Hva mener du med HLNG? Hvis det er LNG vs bilfrakt du diskuterer, så skjønner jeg at du er forvirret. Hoeg AUTOLINERS skal også vokse og får nye skip i 24. Hvis ratene stiger, ja så går begge sjappene bra. Du lurte fortsatt på hvorfor GCC «lagger» bak, og det gjør de ikke. De ligger faktisk foran Hoeg hva gjelder multippler. Så per dags dato er Hoeg latterlig mye billigere priset. Men siden du mener GCC skal vokse så vanvittig mye mer, så gir det kanskje mening da at GCC er priset på litt høyere multippler, eller hva tenker du long/short? Husk at Hoeg betalte utbytte for første gang dette kvartalet, så utbytte-policyen der er ikke helt satt. Kan like så gjerne komme 75% der og. Uansett er nok begge verdipapirene et bra bet inn mot 2024/25.
Redigert 13.09.2022 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2022 kl 10:59 2538

Det som er udiskutabelt er at Gcc sine kvartaler vil vokse, og i 2023 får en en voldsom vekst i de kvartvise estimatene,det skal også sluttes nye skip i 2023, så veksten vil fortsette til 24/25
Jeg kan ikke se at Hlng skal kunne klare noe tilsvarende.

I takt med at gjeld betales ned i Gcc, så kan jeg ikke se at dividende graden skal fortsette med 50%, det bør være rom for opp mot 75% etter som mer tonnasje låses inn , på disse lange avtalene.
Dette caset er en no brainer og som du påpeker, et case jeg ikke klarer se vesentlig risk i, ikke før en er ute i 2025 når det kanskje topper
Slettet bruker
13.09.2022 kl 10:51 2543

Mulig jeg misforstod det du skrev, Black Peter. Men for å oppklare: hva har du i estimert utbytte per kvartal i 2023? Vi kan uansett være enige om at segmentet er bra, og begge selskapene kommer til å levere god direkteavkastning. Jeg synes pdd at Hoeg er billigere priset, men det kan jo endre seg senere. Jeg har 12mnd kursmål Hoeg på 85kr👍
Black Peter
13.09.2022 kl 10:44 2548

Jeg tror det er sannsynlig at Panamax blir sluttet i god tid før Q3, det kan komme i morgen. Spennende!

Tror å på økte utbytter på sikt, men er også spent på om de gjør lignende avtaler med høyere rater de første årene? Det gjør det også lettere med større utbytter(og kurs).
Aldri vært borti et case med så lav risikojustert avkastning, ikke som jeg kommer på hvertfall...
Black Peter
13.09.2022 kl 10:40 2560

Direkteavkastning skal ligge på ca. 16% for GCC i 2023 basert på kurs 127kr.

Jeg kikket litt på Autoliners sist etter forrige kvartals svært gode tall, de leverte bra. Jeg har ikke sett like mye på det caset. GCC har en P/E på 3 basert på estimerte 2023 tall, og her er nesten alle tall kjent (lett å regne på)og for 5-6 år frem i tid. Videre har ikke Hauto den samme utbyttekapasitet som GCC slik jeg vurderer det, det er stor forskjell på minimum 50% og 30%, men dette kan selvsagt endre seg fremover.

Ser du kurser på 80-120kr for Autolines på 12mnd sikt? Det gjør ikke jeg, så økte i GCC i forrige uke.

Lykke til, synes begge er gode kjøp, WAWI brukes til trading :)
canarias
13.09.2022 kl 07:30 2605

Nytt innsidekjøp i GCC i går på kurs 124,77
Får vi panamax skipene våre på gode kontrakter som det ligger an til vil dividenden sannsynligvis kunne økes til over 50% I 2023.
Slettet bruker
12.09.2022 kl 17:39 2454

Du lurte på hvorfor GCC henger bak Hoeg, og jeg forklarer deg med tall at det ikke stemmer helt. Dersom man bruker utbytteprognosene til Black Peter vil GCC ha utbytte-yield på ca 9,1% i 2023. De tallene er basert på at 50% av overskuddet gis i utbytte. Dersom Hoeg gir ut 50% av overskuddet leverer de utbytte-yield på 14% allerede i dag, og mer skal det bli i 2023! Så det du sier er direkte feil hvis man bruker Black Peter sine prognoser for 2023. Det er helt åpenbart at GCC ikke henger bak i utvikling i forhold til Hoeg.
Redigert 12.09.2022 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2022 kl 16:13 2500

Kjære vene, har argumentert for dette gang på gang på disse trådene.
Gcc får en eksplosiv vekst i 2023 kontra 2022, dagens flaue dividender kan du gange opp med 5 mot slutten av 2023/2024
En tilsvarende vekst kan du bare glemme i Hauto Pg Wawi.
Gcc banker allerede i dag Wawi på dividender, om et år passerer Gcc Hauto på dividender/ opp mot dagens aksje kurser.

Sett deg i det minste ´litt´ inn i caset før du lurer,.
Tror du ikke hva jeg skriver, så les f.eks hva Black Petter sier over, tror du ikke på Black Petter, gjør din egen hjemme lekse.
du finner alle opplysninger i rapportene, antall åpne skip som skal fornyes fremover, og hva som allerede er fornyet, uten at de nye slutningene vises på nåværende kvarts rapporter.
Redigert 12.09.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2022 kl 11:39 2556

Kan du forklare meg hvorfor GCC er det beste caset? GCC leverer utbytte-yield på rundt 3% (12mnd). Hauto leverer utbytte-yield på minimum 8% (12mnd).

Bruker Q2 tall for begge selskapene og finner:
HAUTO: EV/EBITDA 2022 = 2.5, EV/resultat 2022: 4.7, P/E 3.5.
GCC: EV/EBITDA 2022 = 8.6, EV/resultat 2022: 26, P/E 16,3.

Så enten er CGG overpriset, eller så er Hoeg underpriset. Eventuelt er det som jeg tror: CGG er priset der den skal/litt overpriset og Hoeg er kraftig underpriset. Vi har jo tidligere hatt diskusjoner rundt Shelf og Borr longsitinbulk, og der vant matematikken til slutt, så lurer på om den ikke vinner her også.
Redigert 12.09.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2022 kl 11:10 2571

Begriper ikke denne laggingen i Gcc, når Hauto og Wawi går.
Gcc er det beste caset
Slettet bruker
12.09.2022 kl 00:06 2677

På tide denne får litt oppmerksomhet igjen, men den veksten som kommer i inntjening her 2023 kontra 2022, er nok dette ganske sikkert et av de beste shipping casene en finner på Oslo børs .
Sikret seg kontrakter for over 3,8 milliarder siden de gikk på børs, markeds cap 3,5 milliarder.
Og det skal komme mange fler kontrakter i tiden fremover, blir utvilsomt ei dividende ku,

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Redigert 12.09.2022 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
canarias
11.09.2022 kl 21:16 2721

Fin bull artikkel som kommer om Gram Car Carriers i morgendagens Finansavis
canarias
09.09.2022 kl 21:51 2879

Det begynner å stramme seg til i GRAM Car Carriers, det er for lite bilskip tilgjengelig så kursen vil tikke oppover.
Det er også veldig få verft som er kapitable til å bygge bilskip.
Jeg gleder meg til de store Panamax skipene vi har skal ut på kontrakt,
GCC har meget gode kort på hånden der.
Slettet bruker
09.09.2022 kl 09:24 2954

Veldig pene regnestykker du har, og jeg er på lang veg enig.
Trolig er du noe for optimistisk på PE, jeg tror en PE på ca 5 , ja jeg vet det er lavt men det er slik markedet priser slike aksjer i dag.
Ja det er også lavt i et bilfrakt rederi der avtalene er lange, men slik er det.
Selv med meget lave forventninger vil en lett se en dobbling i dette papiret, og ja , dividendene blir også meget pene i 2023
Dagens dividender er litt flaue, men det er i 23 de øker noe voldsomt.

Innside kjøp på 118 bekrefter bare det vi ser, at denne er for billig på 120 kroner.
Aksjen er omtrent uendret siden mars,det er nok like før vi får et skikkelig rykk i aksjen her og en reprising opp mot 200 kroner og oppgraderinger av aksjen på løpende bånd fra meglere.
Redigert 09.09.2022 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
canarias
09.09.2022 kl 06:18 2994

Nytt innsidekjøp i GRAM Car Carriers på 31138 aksjer kurs 118.
Dividender og etterspørsel vil bli sterkt økende fremover.
canarias
06.09.2022 kl 15:33 3095

Vi har mye bra å se frem til Black Peter.
De store båtene er det veldig få av globalt så ratene der vil sannsynligvis kunne bli ekstremt bra for oss aksjonærer og selskapet.
Gram Car Carriers vil ha meget gode kort på hånden når de snart skal forhandles.
Pareto har energikonferanse neste uke den 14 og 15 og presentasjon av GRAM Car Carriers ser ut til å bli den 15 september.
Black Peter
06.09.2022 kl 10:36 3133

Good to know.

Jeg gjorde en feil i går, la inn 35k for alle år, men det er feil. Det skal være nedtrappende med 50000/425000/35000/275000/20000 over perioden.

Utbytte blir da (minimum 50%)kr 1,69 kr 2,02 kr 4,01 kr 4,58 . Pris P/E 7 blir da 260kr.

Men, check this out:

Bruker vi samme TC profil på de største båtene som på Viking Ocean /Diamond og antar 50.000usd/day som er å forvente minimum, får vi 70000/60000/50000/40000/30000.
Utbytte blir da over 5kr kvartalet f.o.m. Q2 2023 vi får en P/E 7 på 305kr! :)
kr 1,69 kr 2,02 kr 4,58 kr 5,45



.....



canarias
06.09.2022 kl 09:14 3168

Fint innlegg Black Peter.
GRAM CAR CARRIERS vil være hos Pareto neste torsdag, tror det er enkelt nå å regne kursmål 200 pluss.
Black Peter
05.09.2022 kl 19:59 3263

2 nye kontrakter idag, 35000usd/day for 4200c er 15% høyere enn forrige TC. Da mangler bare de 3 største båtene i puslespillet. Jeg har oppjustert 6700c båtene fra 42000 til 51000 i regnearket på forventet TC/5year, MEN det kan godt bli enda høyere.

GCC må være det beste du kan få av risikojustert avkastning på børs currently!.
Utbytte neste 4 kvartaler blir ca. kr 1,69 kr 2,02 kr 3,56 kr 4,13. Det er bare 1år til, og vi har gjerne P/E på 7 og 235kr i kurs.

Antar Pareto kommer med økt kursmål i morgen tidlig, som vil nærme seg 200NOK, så kjøpte mer på slutten i dag.

Hvorfor kjøpe lodd på ose når vi kan kjøpe dette papiret? Lykke til! :)


Gram Car Carriers signs TC contracts for Viking Diamond and Viking Ocean
Oslo, 5 September 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce
that the company has signed two five-year timecharter contracts with a major
operator for the mid-size vessels Viking Diamond (4,200 CEU) and Viking Ocean
(4,200 CEU), adding a total of USD 127.8 million of future revenue to the
contract backlog.

The charters are structured with a tapered dayrate profile, starting at USD
50,000 per day per vessel for year one, before declining stepwise to USD 20,000
per day per vessel for year five.
Black Peter
19.08.2022 kl 09:56 3567

Jeg forventer at det strammer seg til ytterligere utover høsten, da f.eks VW `s konsernssjef i sommer uttalte at halvlederproblematikken i H2 er løst. Dette vil øke produksjonen og videre etterspørsel av tonnasje uavhengig av bilsalget. Fortsatt veldig lang ventetid på nybiler mot normalt.
canarias
19.08.2022 kl 09:00 3606

Det er de store skipene som virkelig legger igjen på bunnlinjen, vi har stor oppside i vente.
Slettet bruker
19.08.2022 kl 08:34 3648


Dette er en no brainer.
De er utsolgt for 2022, kvartalene vil bli bedre og bedre
Ila q3-22 får en inn 4 skip som går på ny 20% høyere rate, i q4-22 får en inn 2 storinger på 30% høyere rate.

I slutten av 2022 q4 skal 4 skip fornye rate, q1-23 skal 2 skip fornye.

Resultatene vil bli bedre å bedre kvartal for kvartal og i slutten av 2023 vil dette se helt fantastisk ut.
Når en ser Viking Passama bli sluttet på 33 000 dollar til 2028 skjenner en hvor dette potensielt kan ende,dette blir ei dividende ku.
Dividendene kan virke flaue nå, likevel en ca 150% vekst i dividende fra q1-22, da var aksjen i 120 inndrag.
men dette er bare starten, her blir det gradvis vekst hvert kvartal fremover hele vegen på bunnlinjen.
Redigert 19.08.2022 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
19.08.2022 kl 08:12 3674

Resultatet tikker oppover. Utbyttet øker. Potensialet er imidlertid svært mye høyere. Ser ut som fire båter skal ha nye kontrakter fra nyåret. Store skip som plutselig får tregangeren i inntjening. Da fosser pengene inn. Denne rapporten viser at det går som planlagt, men at det er noen kvartaler igjen til monsterinntektene.
Slettet bruker
18.08.2022 kl 22:56 3736

Eventuell ineffektivitet og forsinkelser i havner berører ikke Gcc i slik grad som Hauto/Wawi, ikke dyr bunkers eller.
Men, ser enkelte rapporterer valuta smeller på sin gjeld.
Vel, svaret får vi i morgen.
Redigert 18.08.2022 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Wian
18.08.2022 kl 22:18 3753

Blir spennende i morgen ja. Forstod at det var forsinkelser i havnene og dermed mindre effektiv bruk av båtene som var Wavi sitt skjær i sjøen på Q2. Kan Gcc ha opplevd det samme? I såfall er jeg mer spent enn nødvendig er for morgendagen..
Pølsebua
18.08.2022 kl 20:05 3440

Bra Longsitinbulk. Jeg har vært litt off et par dager og ikke fått med meg disse nyhetene. Jeg har også kun gcc innen bilfrakt fordi de betaler mest utbytte. Skal sitte i ro her noen år og regne på yield av opprinnelig investert kapital. Gleder meg til i morgen.
Slettet bruker
17.08.2022 kl 13:51 3518

Meget tilfredsstillende å Wawi sjefen.

På tilbudssiden ser Kristoffersen et veldig presset marked for tonnasje de neste 6 til 18 månedene, i denne perioden skal veldig mange Gcc skip skifte rater.

Og så, et aspekt Gcc ikke trenger henge seg for mye opp i.

De store kostnadene våre er på drift. Det er klart den kostnaden som varierer mest for oss er bunkers kostnaden, men den er i all hovedsak dekket av kunden, sier han.
Slettet bruker
17.08.2022 kl 11:12 3524

Jøss, er det noen som sender Gcc ned i dag pga Wawi resultat:-))
Det tipper jeg de angrer sårt på fredag.

Wawi og Hauto som forøvrig har går mye siste uker på mye megler hauss, uten at Gcc har rørt seg.
I morgen får en svaret på hvilken En bør eie, jeg har kun Gcc
Redigert 17.08.2022 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2022 kl 12:29 3605

Tikk takk, rett før Ath og oppgraderte kursmål
Slettet bruker
16.08.2022 kl 09:26 3612

Wawi og Hauto begge opp 6%, hvor lenge kan laggingen i Gcc vedvare?
Slettet bruker
15.08.2022 kl 09:51 3691

Gram Car Carriers ASA: Invitation to presentation of Q2 2022 results
15.8.2022 09:47 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 15 August 2022 - Gram Car Carriers ASA ("GCC"), the world's third largest
car carrier tonnage provider, is pleased to invite investors, analysts and media

to its Q2 2022 results presentation on Friday, 19 August 2022 at 11:00 CET
Slettet bruker
12.08.2022 kl 14:47 3914

Ekstra ordinært utbytte på gang

12.08-22
As set out in item 5 in the attached notice, the board of directors of GCC inter
alia proposes the distribution of an extraordinary dividend based on an interim
balance sheet as per 30 June 2022. A separate stock exchange notice with key
information on the proposed dividend will be published on 19 August 2022, in
connection with the publishing of the Company's Q2 2022 results.

Shareholders who are receiving the paper version of the notice of the general
meeting are encouraged to "go green" by accepting electronic communication
through the VPS Investor Services.

SAK 4: GODKJENNELSE AV MELLOMBALANSE PER 30. JUNI 2022
Selskapets utbyttepolitikk er å utdele minst 50 % av konsernets resultat etter skatt i utbytte til Selskapets aksjeeiere, på kvartalsbasis. For å legge til rette for utdelingen for andre kvartal i 2022, forbereder Selskapet en mellombalanse per 30. juni 2022. Mellombalansen vil godkjennes av styret og revideres av Selskapets revisor. Mellombalansen og revisors beretning vil bli gjort tilgjengelige på Selskapets nettside www.gramcar.com sammen med Selskapets resultater for andre kvartal og første halvdel av 2022 ("Q2-rapporten") den 19. august 2022.
Selskapet har til hensikt å utdele utbyttet for andre kvartal 2022 så snart som mulig etter offentliggjøringen av Q2-rapporten. Styret har derfor vedtatt å innkalle til generalforsamling for å godkjenne mellombalansen før Q2-rapporten offentliggjøres.
Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende vedtak:
Mellombalansen per 30. juni 2022 for Gram Car Carriers ASA godkjennes.
SAK 5: UTBETALING AV UTBYTTE
Det vises til sak 4 over. Det konkrete USD-beløpet som foreslås utbetalt i utbytte per aksje for andre kvartal 2022 vil bli offentliggjort 19. august 2022, etter publisering av Q2-rapporten. I tråd med intensjonen om å utdele utbyttet så snart som mulig etter offentliggjøringen av Q2-rapporten, har styret imidlertid vedtatt å innkalle til generalforsamling for å vedta utdelingen før slik offentliggjøring.
Utbyttet vil bli utbetalt i NOK, og NOK-beløpet samt vekslingskursen, vil bli kunngjort før generalforsamlingen. Utbyttet foreslås utbetalt basert på mellombalansen per 30. juni 2022, jf. asal. § 8-2 a.
Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende vedtak:
Page | 4 of 9
APPENDIX 1: THE PROPOSED RESOLUTIONS
ITEM 2: ELECTION OF A CHAIR OF THE MEETING AND A PERSON TO CO-SIGN THE MINUTES
The board proposes that the general meeting resolves as follows: The chair of the board of directors, Ivar Hansson Myklebust, is
elected as chair of the general meeting.
A person to co-sign the minutes will be proposed at the general meeting.
ITEM 3: APPROVAL OF THE NOTICE AND THE PROPOSED AGENDA
The board proposes that the general meeting resolves as follows: The general meeting approves the notice and the proposed
agenda.
ITEM 4: APPROVAL OF INTERIM BALANCE SHEET PER 30 JUNE 2022
The Company's dividend policy is to pay at least 50% of the group's net profit in dividends to the Company's shareholders, on a quarterly basis. To facilitate for the distribution for the second quarter of 2022, the Company is preparing an interim balance as per 30 June 2022. The interim balance sheet will be approved by the board and audited by the Company's auditor. The interim balance sheet and the auditor's statement will be made available on the Company's website www.gramcar.com together with the Company's results for the second quarter and first half of 2022 (the "Q2 Report") on 19 August 2022.
It is the Company's intention to distribute the dividend for Q2 2022 as soon as possible after the publication of the Q2 Report. Hence, the board has resolved to call for a general meeting to approve the interim balance sheet prior to the publication of the Q2 Report.
The board proposes that the general meeting resolves as follows:
The interim balance sheet as per 30 June 2022 for Gram Car Carriers ASA is approved.
ITEM 5: DISTRIBUTION OF DIVIDEND
Reference is made to item 4 above. The specific USD amount to be proposed paid in dividend per share for Q2 2022 will be disclosed on 19 August 2022, after the publication of the Q2 Report. However, in line with the intention to distribute the dividend as soon as possible after the publication of the Q2 Report, the board has resolved to call for a general meeting to resolve the dividend distribution prior to such publication.
The dividend will be paid in NOK, and the NOK amount as well as the exchange rate, will be announced prior to the general meeting. The dividend is proposed distributed based on the interim balance sheet as per 30 June 2022, cf. section 8-2 a of the NPLCA.
The board proposes that the general meeting resolves as follows:

1. Selskapet skal utdele et kontantutbytte for andre kvartal 2022 med et beløp i NOK per aksje tilsvarende ca. USD [●], totalt USD [●], i henhold til asal. § 8-2 a. i)
2. Utbyttet per aksje utgjør NOK [●]. ii)
3. Utbyttet utbeta
Redigert 12.08.2022 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2022 kl 12:28 3947

Ser ut som toget skal gå nå, uendret omtrent siste 1/2 år.
Går vel i 150 etter q2, økte utbytter når megler standen setter nye kursmål 200 kr
Wian
12.08.2022 kl 10:37 3972

Volumbalansen i dag viser at de store kjøper seg inn på stigende kurs og utålmodige småsparere selger seg ut. Omsetningen i dag er også unormal høy, nesten 400% over normalen. To meget gode tegn.
Redigert 12.08.2022 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2022 kl 08:27 4006

Ser forøvrig pressen følger opp med mere hauss i Hauto i dag, akkurat som ikke Gcc skal måke ut dividender:-))
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/11/7912180/hoeegh-autoliners-skal-make-ut-utbytter