GCC - Supersyklus / SHIPPING

Slettet bruker
GCC 17.02.2022 kl 08:27 20145

GCC - Gram Car Carriers hadde første handelsdag i slutten av januar på Euronext. Kursen har siden det steget jevnt.


Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf

GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.


Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236


Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Redigert 21.02.2022 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2022 kl 07:34 3964

Skal bli spennende å se om der kan komme en reaksjon opp i dag i stedet, nå er det en handels uke til resultatet kommer.
canarias
11.08.2022 kl 16:27 4015

GCC vil i løpet av året være notert på hovedlisten, det er en prioritert sak.
Ellers er volumet til tider totalt fraværende og selskapet går under radaren for mange.
Slettet bruker
11.08.2022 kl 15:03 4032

Ja, du sier noe.
Wavi og Hauto i full spetakkel oppover, mens i Gcc er maskinene mest opptatt med å selge 5 og 5 aksjer på nedsiden:-)

Som du skriver, det er vel langt mer skøy for Finansavisen å hausse aksjer, der megler toppene sitter investert, en å hausse for stakkars Morten Astrup.
Men som du sier, den som vet bedre har noe godt i vente, vi klarer godt å avvente enda i en uke før aksjen stikker opp i ny Ath

Wian
11.08.2022 kl 14:16 4040

Gram får dessverre ikke så mye spalteplass i FA som Hauto og gode gamle WAWI.. Gram burde vært nevnt i samme åndedrag som WAWI i dagens artikkel om hva man forventer i neste uke. Men vi som vet, vi vet :) Det gledes til Q2 fremlegges og jeg er spent på om vi får en oppdatering på planene om å få GCC over på hovedlisten og bort fra Growth. Det vil nok hjelpe på, det ser vi på Hauto som har fått mer volum og mer oppmerksomhet etter at de gikk over.
Slettet bruker
11.08.2022 kl 12:59 4062

Merkelig Gcc ikke reagerer i dag, Hauto her nå steget mer totalt sett siden børs introduksjon en det Gcc har gjordt
Mange foretrekker kanskje å avvente til dem 19 når dividendet anonnseres
Redigert 11.08.2022 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
DividendYield
01.08.2022 kl 14:23 4213

Antar det skyldes lavt volum. Opp rundt det samme i dag.
canarias
20.07.2022 kl 19:45 4484

Den kvartalmessige dividenden vil bli økende de nærmeste årene Vi får bare håpe att oppkjøp ikke kommer på banen enda, med dagens gunstige prising og de bra fremtidsutsiktene kan det skje raskt.
Redigert 20.07.2022 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Wian
20.07.2022 kl 15:13 4528

Gram med nye/forlengede kontrakter på 3 av sine mindre skip, til høye rater, og CEO nevner igjen at økte inntekter skal gi attraktivt utbytte for aksjonærene.

https://newsweb.oslobors.no/message/567279
Oslo, 20 July 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce that the company has signed a 14-month contract with a Leading Asian operator for the
distribution vessel MV Viking Constanza (2,000 CEU), starting in August 2022. With this fixture, GCC is sold out for 2022 but still have 41% open for 2023
and 70% for 2024.

The agreed contract has a day-rate of USD 17,000 over the charter period, providing a total contract value of approximately USD 7.2 million.

Separately, GCC recently extended the contracts for the Viking Odessa (2,000CEU) , and City of Oslo (2,000 CEU) with existing charterers both until the
second quarter of 2023. The total value of the contract extensions for the twodistribution vessels is USD 9.1 million.

Georg A. Whist, the CEO of GCC, commented: "We are pleased to sign new contractsand extensions for our distribution vessels with leading operators and existing
customers at higher day-rates. This reflects strong car shipping market fundamentals across all vessel sizes and supports our long-term earnings
visibility and direct shareholder returns through attractive dividends."
Redigert 20.07.2022 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Svava
15.07.2022 kl 11:53 4661

Personlig tror jeg ikke det er noen nedside i bilsalgene. Ser i dag at det ikke har blitt registrert så få biler i Europa på 26 år! Det er ikke etterspørselen det står på, men leveringsproblemer hos bilfabrikkene. Det kan være over ett års ventetid om man bestilller bil nå.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2022/07/15/7900346/storste-fall-pa-flere-tiar?internal_source=sistenytt

Frodon delte dette om Wawi i dag fra Dagens næringsliv:

Den nye Wallenius Wilhelmsen-sjefen om problemene i forsyningskjedene

– Vi har gått fra hvordan skal vi allokere last inn på skipene mest mulig effektivt til nå å sitte og omtrent velge hvem som får lov til å frakte biler, traktorer og gravemaskiner, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen i Wallenius Wilhelmsen»

https://www.dn.no/marked/wallenius-wilhelmsen/lasse-kristoffersen/forsyningskrise/den-nye-wallenius-wilhelmsen-sjefen-om-problemene-i-forsyningskjedene-en-ganske-ekstrem-situasjon/2-1-1250328"

Det er ikke tvil om at det er et stramt marked for bilfrakt når det er slik med det lave bilsalget vi ser nå. Selv har jeg investert i Hauto, men tenker det ser lyst ut for alt innen bilfrakt.
CIK
14.07.2022 kl 22:48 2473

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/07/14/7899787/morten-astrup-i-storm-bond-fund-dette-er-de-beste-oppkjopskandidatene

«Svært billig shippingaksje
Et eksempel er Gram Car Carriers, som handles på bare 3 ganger inntjeningsestimatet for 2023 og en 40 prosent rabatt til verdijustert egenkapital.
– Selskapet blir trolig kjøpt opp dersom ikke aksjemarkedet vil sette riktig pris på kontantstrømmen, forklarer investoren.
– Senest denne uken forlenget Gram en skipskontrakt med Zim i fem år med en Ebitda-margin på rundt 80 prosent»
CIK
14.07.2022 kl 21:16 2481

Interessant aksje! Ser den blir anbefalt hos finansavisen i dag.
Hva tenker folk om inflasjonen og generelt dårlig økonomi i samfunnet framover. Vil ikke det bidra til mindre kjøp av nye biler og mindre etterspørsel av de tjeneste GCC gjør?
Black Peter
07.07.2022 kl 09:50 2650

Denne båten vil alene gi et overskudd på nesten 2,20kr aksjen eller årlig utbytte på minst 1,1kr aksjen.

Tror på utbytte på 1kr ved Q2. Enig med flere her, grunnmur i porteføljen denne. Rocksolid & megapotensial!

Savner avtaler på de minste båtene som har utløpt sine kontrakter, men kommer vel snart
canarias
05.07.2022 kl 06:59 2756

Gram Car Carrier vil søke om å bli notert på hovedlisten senere I år, det vil nok også kunne være med på å øke volumet og interessen for selskapet.
Wian
04.07.2022 kl 23:47 2775

Nei, her må man være tålmodig. Gram er helt fersk på børs, men tror nok at vi får sterkt økende utbytter i de neste kvartalene. Overraskende lave volum for tiden, men får tro at flere får opp øynene når utbyttene øker. De har lovet 50% av overskuddet som utbytte 😊
canarias
04.07.2022 kl 21:57 2768

Så sant Wian.
Kursen hadde ligget langt over 100 hadde markedet vært mer stabilt.
Men selskapet er solid og veldrevet av dyktig ledelse, så jeg er ikke redd for å være langsiktig her.
Wian
04.07.2022 kl 21:06 2785

Kontakt på over en halv milliard på ett skip. Blir gode utbytter av slikt. Kursutviklingen i det siste gjenspeiler ikke framtiden for selskapet, den er dratt ned av markedet generelt.
canarias
04.07.2022 kl 18:22 2835

Viking Sea fikk i dag ny 5 års kontakt på USD, 30.612 per dag med ZIM.
GRAM Car Carrier vil kunne fortsette å øke den kvartalmessige dividenden.
Wian
28.06.2022 kl 12:58 2930

Primær innsider kjøper på kurs 93,20 kr:

HMG AS, a company owned by Head of Projects and primary insider Harald Mathias
Gram, has today, 27 June 2022, purchased 3,755 shares in Gram Car Carriers ASA
at a price of NOK 93.20 per share. Following the transaction, Harald Mathias
Gram owns, together with consolidated parties, in aggregate 1,786,741 shares in
Gram Car Carriers ASA, of which 22,500 shares are owned through HMG AS. See the
enclosed form for further details about the transaction.
canarias
18.06.2022 kl 10:26 3065

Er en av grunnmurene i min portefølje også.
Ledelsen er drevne taktikere så dette caset vil nok bli meget bra de neste årene med økende dividender.
canarias
14.06.2022 kl 09:22 3135

Dette blir litt av en melkeku fremover ja, innsider benyttet anledningen i går til å kjøpe enda 100000K aksjer til.
Senere i år noteres GRAM Car Carrier på hovedlisten.
Pølsebua
10.06.2022 kl 23:21 3274

Kjøpte litt mer i dag. Måtte selge noe annet, som også hadde falt fra toppen, men dette blir ei melkeku i mange år. En grunnmur i en aksjeportefølje. De store utbyttene kommer fra 2024 etter en gradvis økning etter hvert som TCene reforhandles. Liten omsetning av aksjer, men store verdier bak.
canarias
30.05.2022 kl 18:55 3439

Ekstremt store penger ja longsitinbulk, med det store potensialet og økende dividender er GCC råbillig på dagens nivå.
Slettet bruker
30.05.2022 kl 15:39 3501

Helt sinnsyke rater og penge beløp på 6 årige avtaler,
Gcc slipper jo økte drift utgifter og fuel.
Hva skal en med Hauto og Wawi når en har Gcc

28 k feb, 30 i april og 33 i mai.
Her lukter det svære penger, ekstremt svære penger
Redigert 30.05.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Wian
30.05.2022 kl 15:36 3498

Ny kontrakt med dagsrater på 33.300 dollars til 2028 på Viking Passama!

https://newsweb.oslobors.no/message/563659
canarias
08.05.2022 kl 18:57 3844

Vi kan forvente flere gode langsiktige kontrakter fremover,ledelsen er meget dyktige til å gjøre de rette grep for selskapet og oss aksjonærer.
canarias
06.05.2022 kl 20:12 3954

Ikke dumt å kjøpe mer på korreksjoner,
I andre halvdel skal selskapet på hovedlisten.
Her kan vi forvente meget hyggelige resultater i årene fremover.
canarias
03.05.2022 kl 16:35 3981

Har også øket i dag Longsitinbulk, på sikt er dette ett røverkjøp.
Slettet bruker
03.05.2022 kl 14:02 4005

Doblet inntektene i q1, aksjen sank 20 kroner:-))

Tror jeg kjøper litt mer her i dag ja
canarias
29.04.2022 kl 20:15 4194

Og med notering av GRAM Car Carrier på hovedlisten senere I år vil likviditeten øke kraftig.
Fisken85
29.04.2022 kl 18:19 4222

Ser at også wawi får nytt kursmål.

Strålende nyheter. Masse oppside igjen her. Når dette blir kommunisert litt bredere får vi opp volumet også !

canarias
29.04.2022 kl 14:02 4279

Stålprisen stiger raskt ja og de nye ratene vil bli betraktelig bedre, jeg ser Pareto i dag har øket foreløpig kursmål til 158,
her vil det garantert komme nye oppgraderinger.
Fisken85
29.04.2022 kl 08:23 4318

Helt enig i at GCC har god ledelse. De gikk hardt ut ved notering og lovet utbytte på første kvartal. Hengar hadde ikke mye troen. Dette løftet ble holdt i går.

Vi er i startgropen på en flott reise med GCC og at de allerede nå vil betale utbytte viser at det finansielle er i orden.

Jeg gleder meg til å sitte med lenge, se kursen øke, kontraktene renne inn, utbyttet blir større.

Ratene skal fremdeles oppover, tilgangen på skip er lav, lite nybygg, lite plass på verft, stålpriser stiger raskt, verdien på våre skip vil øke betraktelig.

Syklusen innen bilfrakt er i en tidlig fase enda.

Fisken
canarias
28.04.2022 kl 22:06 4341

Kursen er også doblet på få måneder,det får vi også si oss godt fornøyd med.
Ledelsen i GRAM Car Carrier er ekstremt dyktige.
Redigert 28.04.2022 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Fatboy23
28.04.2022 kl 16:26 4413

1.bare jeg som ikke ble helt imponert, 70 øre per aksje er ikke supert når en aksje koster 100 kr. blir vell et estimat på p/e 35, nå skal det sies at det blir lengre og bedre kontrakter etterhvert men de vil ikke komme før et år. og skal vell ganske mye ekstra for at vi får en p/e på rundt 6-7 som vell er vanlig innen shipping.

2.Noen som har et regneark som har et estimat for hva vi kan tjene fremover? Vet at på mpc siden ble det lagt ut som ble veldig populært
Slettet bruker
28.04.2022 kl 08:00 4528

Ja, da er vel denne etablert over 100 for godt, går vel 10% i dag og rett til 150 i sommer skal vi tippe:-)
34 øre dividende,
Redigert 28.04.2022 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
canarias
28.04.2022 kl 07:54 4525

Faktisk enda bedre enn jeg hadde håpet Longsitinbulk.
Halleluja for ett selskap som er i emning.
Redigert 28.04.2022 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 07:45 4535

Halleluja

Gram Car Carriers doblet nesten inntektene
Slettet bruker
27.04.2022 kl 23:18 4608

Ja denne aksjen er sprek, alltid spennende med presentasjoner, det blir nok endel hausse snakk fra ledelsen og gode artikler i mediene om hvor godt disse selskapene nå går.
canarias
27.04.2022 kl 22:31 4642

Ser ut som vi etablerer oss godt over 100 før tallslipp, spennende om vi får noen indikasjon om når GCC er ventet å bli notert på hovedlisten, de fleste brikker er allerede på plass.
Den første dividend vil også snart bli utbetalt til oss aksjonærer.
canarias
04.04.2022 kl 23:50 4952

Kun ca. 3 uker til Fisken85 og det ser mer lovende ut så tidlig enn jeg hadde forventet.
Fisken85
04.04.2022 kl 18:41 4976

28/4 er det q1 rapport og vi får se om det blir første utbytte slik det har vært antydet.
Jeg gleder meg iallfall veldig 😀
Fisken85
04.04.2022 kl 18:20 4968

Norway’s Gram Car Carriers has secured an extension to its current contract with Japan’s Seven Seals for the 3,500 ceu Viking Drive until February 2026.

The total contract value is around $35.5m, with a declining day rate of $30,000 for the first year, $28,000 and $25,000 for the second and third, respectively, and $22,000 for the final 8 months.

Gram, with a fleet of 18 ships, said that on average, the extension represents an increase of more than 120% in the daily time charter rate compared to the current contract.

“The terms reflect the strengthening market and further increases our long-term earnings visibility and ability to provide direct shareholder returns through attractive dividends,” stated Georg A. Whist, the CEO of GCC.
canarias
03.04.2022 kl 22:22 5054

I løpet av året vil GRAM Car Carrier noteres på hovedlisten, da vil det komme økt fokus på selskapet, bra at det enda ligger litt lavt på radaren for mange.
Oppsiden er formidabel og ledelsen som jeg har full tillit til er i toppklasse.
Redigert 03.04.2022 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
03.04.2022 kl 10:46 5157

Kun et teoretisk eksempel.

Men ja, det viktigste er at ledelsen nå ikke slutter for langt og for lavt.
Slettet bruker
03.04.2022 kl 10:35 5147

Gjeldsfritt? Hva er vitsen med det, dividender derimot.
Verdiene på baljer er opp 20% bare siden nyttår og ratene er i Ath.

De som spådde bilfrakt i container reprise 2020 får rett