GCC - Supersyklus / SHIPPING
GCC - Gram Car Carriers hadde første handelsdag i slutten av januar på Euronext. Kursen har siden det steget jevnt.
Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf
GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.
Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236
Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf
GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.
Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236
Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Redigert 21.02.2022 kl 06:33
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
03.04.2022 kl 10:30
5080
Det er ganske vilt med den gamle 2000 år gamle båten som fikk USD 30k/d.
Tenk på hva de moderne med scrubbere kan tjene inn. Her vil selskapet være gjeldfritt innen 4 år, eller de kan betale 2x EK i utbytte i samme periode....
Om fire år sitter da altså aksjonærer med hele innskudded sitt utbetalt + et selskap som har mindre gjeld enn det har nå.
Samtidig vil gjennomsnittsalderen på flåten være enda høyere om fire år og båter må skrapes. Dette lukter fugl.
Tenk på hva de moderne med scrubbere kan tjene inn. Her vil selskapet være gjeldfritt innen 4 år, eller de kan betale 2x EK i utbytte i samme periode....
Om fire år sitter da altså aksjonærer med hele innskudded sitt utbetalt + et selskap som har mindre gjeld enn det har nå.
Samtidig vil gjennomsnittsalderen på flåten være enda høyere om fire år og båter må skrapes. Dette lukter fugl.
Gjeldsfritt? Hva er vitsen med det, dividender derimot.
Verdiene på baljer er opp 20% bare siden nyttår og ratene er i Ath.
De som spådde bilfrakt i container reprise 2020 får rett
Verdiene på baljer er opp 20% bare siden nyttår og ratene er i Ath.
De som spådde bilfrakt i container reprise 2020 får rett
Utlandsinvestor
03.04.2022 kl 10:46
5098
Kun et teoretisk eksempel.
Men ja, det viktigste er at ledelsen nå ikke slutter for langt og for lavt.
Men ja, det viktigste er at ledelsen nå ikke slutter for langt og for lavt.
canarias
03.04.2022 kl 22:22
4995
I løpet av året vil GRAM Car Carrier noteres på hovedlisten, da vil det komme økt fokus på selskapet, bra at det enda ligger litt lavt på radaren for mange.
Oppsiden er formidabel og ledelsen som jeg har full tillit til er i toppklasse.
Oppsiden er formidabel og ledelsen som jeg har full tillit til er i toppklasse.
Redigert 03.04.2022 kl 22:22
Du må logge inn for å svare
Fisken85
04.04.2022 kl 18:20
4909
Norway’s Gram Car Carriers has secured an extension to its current contract with Japan’s Seven Seals for the 3,500 ceu Viking Drive until February 2026.
The total contract value is around $35.5m, with a declining day rate of $30,000 for the first year, $28,000 and $25,000 for the second and third, respectively, and $22,000 for the final 8 months.
Gram, with a fleet of 18 ships, said that on average, the extension represents an increase of more than 120% in the daily time charter rate compared to the current contract.
“The terms reflect the strengthening market and further increases our long-term earnings visibility and ability to provide direct shareholder returns through attractive dividends,” stated Georg A. Whist, the CEO of GCC.
The total contract value is around $35.5m, with a declining day rate of $30,000 for the first year, $28,000 and $25,000 for the second and third, respectively, and $22,000 for the final 8 months.
Gram, with a fleet of 18 ships, said that on average, the extension represents an increase of more than 120% in the daily time charter rate compared to the current contract.
“The terms reflect the strengthening market and further increases our long-term earnings visibility and ability to provide direct shareholder returns through attractive dividends,” stated Georg A. Whist, the CEO of GCC.
Fisken85
04.04.2022 kl 18:41
4917
28/4 er det q1 rapport og vi får se om det blir første utbytte slik det har vært antydet.
Jeg gleder meg iallfall veldig 😀
Jeg gleder meg iallfall veldig 😀
canarias
04.04.2022 kl 23:50
4893
Kun ca. 3 uker til Fisken85 og det ser mer lovende ut så tidlig enn jeg hadde forventet.
canarias
27.04.2022 kl 22:31
4583
Ser ut som vi etablerer oss godt over 100 før tallslipp, spennende om vi får noen indikasjon om når GCC er ventet å bli notert på hovedlisten, de fleste brikker er allerede på plass.
Den første dividend vil også snart bli utbetalt til oss aksjonærer.
Den første dividend vil også snart bli utbetalt til oss aksjonærer.
Ja denne aksjen er sprek, alltid spennende med presentasjoner, det blir nok endel hausse snakk fra ledelsen og gode artikler i mediene om hvor godt disse selskapene nå går.
Halleluja
Gram Car Carriers doblet nesten inntektene
Gram Car Carriers doblet nesten inntektene
canarias
28.04.2022 kl 07:54
4474
Faktisk enda bedre enn jeg hadde håpet Longsitinbulk.
Halleluja for ett selskap som er i emning.
Halleluja for ett selskap som er i emning.
Redigert 28.04.2022 kl 07:55
Du må logge inn for å svare
Ja, da er vel denne etablert over 100 for godt, går vel 10% i dag og rett til 150 i sommer skal vi tippe:-)
34 øre dividende,
34 øre dividende,
Redigert 28.04.2022 kl 08:04
Du må logge inn for å svare
Fatboy23
28.04.2022 kl 16:26
4362
1.bare jeg som ikke ble helt imponert, 70 øre per aksje er ikke supert når en aksje koster 100 kr. blir vell et estimat på p/e 35, nå skal det sies at det blir lengre og bedre kontrakter etterhvert men de vil ikke komme før et år. og skal vell ganske mye ekstra for at vi får en p/e på rundt 6-7 som vell er vanlig innen shipping.
2.Noen som har et regneark som har et estimat for hva vi kan tjene fremover? Vet at på mpc siden ble det lagt ut som ble veldig populært
2.Noen som har et regneark som har et estimat for hva vi kan tjene fremover? Vet at på mpc siden ble det lagt ut som ble veldig populært
canarias
28.04.2022 kl 22:06
4290
Kursen er også doblet på få måneder,det får vi også si oss godt fornøyd med.
Ledelsen i GRAM Car Carrier er ekstremt dyktige.
Ledelsen i GRAM Car Carrier er ekstremt dyktige.
Redigert 28.04.2022 kl 22:07
Du må logge inn for å svare
Fisken85
29.04.2022 kl 08:23
4267
Helt enig i at GCC har god ledelse. De gikk hardt ut ved notering og lovet utbytte på første kvartal. Hengar hadde ikke mye troen. Dette løftet ble holdt i går.
Vi er i startgropen på en flott reise med GCC og at de allerede nå vil betale utbytte viser at det finansielle er i orden.
Jeg gleder meg til å sitte med lenge, se kursen øke, kontraktene renne inn, utbyttet blir større.
Ratene skal fremdeles oppover, tilgangen på skip er lav, lite nybygg, lite plass på verft, stålpriser stiger raskt, verdien på våre skip vil øke betraktelig.
Syklusen innen bilfrakt er i en tidlig fase enda.
Fisken
Vi er i startgropen på en flott reise med GCC og at de allerede nå vil betale utbytte viser at det finansielle er i orden.
Jeg gleder meg til å sitte med lenge, se kursen øke, kontraktene renne inn, utbyttet blir større.
Ratene skal fremdeles oppover, tilgangen på skip er lav, lite nybygg, lite plass på verft, stålpriser stiger raskt, verdien på våre skip vil øke betraktelig.
Syklusen innen bilfrakt er i en tidlig fase enda.
Fisken
canarias
29.04.2022 kl 14:02
4228
Stålprisen stiger raskt ja og de nye ratene vil bli betraktelig bedre, jeg ser Pareto i dag har øket foreløpig kursmål til 158,
her vil det garantert komme nye oppgraderinger.
her vil det garantert komme nye oppgraderinger.
Fisken85
29.04.2022 kl 18:19
4171
Ser at også wawi får nytt kursmål.
Strålende nyheter. Masse oppside igjen her. Når dette blir kommunisert litt bredere får vi opp volumet også !
Strålende nyheter. Masse oppside igjen her. Når dette blir kommunisert litt bredere får vi opp volumet også !
canarias
29.04.2022 kl 20:15
4143
Og med notering av GRAM Car Carrier på hovedlisten senere I år vil likviditeten øke kraftig.
Doblet inntektene i q1, aksjen sank 20 kroner:-))
Tror jeg kjøper litt mer her i dag ja
Tror jeg kjøper litt mer her i dag ja
canarias
03.05.2022 kl 16:35
3930
Har også øket i dag Longsitinbulk, på sikt er dette ett røverkjøp.
canarias
06.05.2022 kl 20:12
3893
Ikke dumt å kjøpe mer på korreksjoner,
I andre halvdel skal selskapet på hovedlisten.
Her kan vi forvente meget hyggelige resultater i årene fremover.
I andre halvdel skal selskapet på hovedlisten.
Her kan vi forvente meget hyggelige resultater i årene fremover.
canarias
08.05.2022 kl 18:57
3783
Vi kan forvente flere gode langsiktige kontrakter fremover,ledelsen er meget dyktige til å gjøre de rette grep for selskapet og oss aksjonærer.
Wian
30.05.2022 kl 15:36
3437
Ny kontrakt med dagsrater på 33.300 dollars til 2028 på Viking Passama!
https://newsweb.oslobors.no/message/563659
https://newsweb.oslobors.no/message/563659
Helt sinnsyke rater og penge beløp på 6 årige avtaler,
Gcc slipper jo økte drift utgifter og fuel.
Hva skal en med Hauto og Wawi når en har Gcc
28 k feb, 30 i april og 33 i mai.
Her lukter det svære penger, ekstremt svære penger
Gcc slipper jo økte drift utgifter og fuel.
Hva skal en med Hauto og Wawi når en har Gcc
28 k feb, 30 i april og 33 i mai.
Her lukter det svære penger, ekstremt svære penger
Redigert 30.05.2022 kl 15:53
Du må logge inn for å svare
canarias
30.05.2022 kl 18:55
3378
Ekstremt store penger ja longsitinbulk, med det store potensialet og økende dividender er GCC råbillig på dagens nivå.
Pølsebua
10.06.2022 kl 23:21
3213
Kjøpte litt mer i dag. Måtte selge noe annet, som også hadde falt fra toppen, men dette blir ei melkeku i mange år. En grunnmur i en aksjeportefølje. De store utbyttene kommer fra 2024 etter en gradvis økning etter hvert som TCene reforhandles. Liten omsetning av aksjer, men store verdier bak.
canarias
14.06.2022 kl 09:22
3074
Dette blir litt av en melkeku fremover ja, innsider benyttet anledningen i går til å kjøpe enda 100000K aksjer til.
Senere i år noteres GRAM Car Carrier på hovedlisten.
Senere i år noteres GRAM Car Carrier på hovedlisten.
canarias
18.06.2022 kl 10:26
3004
Er en av grunnmurene i min portefølje også.
Ledelsen er drevne taktikere så dette caset vil nok bli meget bra de neste årene med økende dividender.
Ledelsen er drevne taktikere så dette caset vil nok bli meget bra de neste årene med økende dividender.
Wian
28.06.2022 kl 12:58
2869
Primær innsider kjøper på kurs 93,20 kr:
HMG AS, a company owned by Head of Projects and primary insider Harald Mathias
Gram, has today, 27 June 2022, purchased 3,755 shares in Gram Car Carriers ASA
at a price of NOK 93.20 per share. Following the transaction, Harald Mathias
Gram owns, together with consolidated parties, in aggregate 1,786,741 shares in
Gram Car Carriers ASA, of which 22,500 shares are owned through HMG AS. See the
enclosed form for further details about the transaction.
HMG AS, a company owned by Head of Projects and primary insider Harald Mathias
Gram, has today, 27 June 2022, purchased 3,755 shares in Gram Car Carriers ASA
at a price of NOK 93.20 per share. Following the transaction, Harald Mathias
Gram owns, together with consolidated parties, in aggregate 1,786,741 shares in
Gram Car Carriers ASA, of which 22,500 shares are owned through HMG AS. See the
enclosed form for further details about the transaction.
canarias
04.07.2022 kl 18:22
2774
Viking Sea fikk i dag ny 5 års kontakt på USD, 30.612 per dag med ZIM.
GRAM Car Carrier vil kunne fortsette å øke den kvartalmessige dividenden.
GRAM Car Carrier vil kunne fortsette å øke den kvartalmessige dividenden.
Wian
04.07.2022 kl 21:06
2724
Kontakt på over en halv milliard på ett skip. Blir gode utbytter av slikt. Kursutviklingen i det siste gjenspeiler ikke framtiden for selskapet, den er dratt ned av markedet generelt.
canarias
04.07.2022 kl 21:57
2707
Så sant Wian.
Kursen hadde ligget langt over 100 hadde markedet vært mer stabilt.
Men selskapet er solid og veldrevet av dyktig ledelse, så jeg er ikke redd for å være langsiktig her.
Kursen hadde ligget langt over 100 hadde markedet vært mer stabilt.
Men selskapet er solid og veldrevet av dyktig ledelse, så jeg er ikke redd for å være langsiktig her.
Wian
04.07.2022 kl 23:47
2714
Nei, her må man være tålmodig. Gram er helt fersk på børs, men tror nok at vi får sterkt økende utbytter i de neste kvartalene. Overraskende lave volum for tiden, men får tro at flere får opp øynene når utbyttene øker. De har lovet 50% av overskuddet som utbytte 😊
canarias
05.07.2022 kl 06:59
2695
Gram Car Carrier vil søke om å bli notert på hovedlisten senere I år, det vil nok også kunne være med på å øke volumet og interessen for selskapet.
Black Peter
07.07.2022 kl 09:50
2589
Denne båten vil alene gi et overskudd på nesten 2,20kr aksjen eller årlig utbytte på minst 1,1kr aksjen.
Tror på utbytte på 1kr ved Q2. Enig med flere her, grunnmur i porteføljen denne. Rocksolid & megapotensial!
Savner avtaler på de minste båtene som har utløpt sine kontrakter, men kommer vel snart
Tror på utbytte på 1kr ved Q2. Enig med flere her, grunnmur i porteføljen denne. Rocksolid & megapotensial!
Savner avtaler på de minste båtene som har utløpt sine kontrakter, men kommer vel snart
CIK
14.07.2022 kl 21:16
2420
Interessant aksje! Ser den blir anbefalt hos finansavisen i dag.
Hva tenker folk om inflasjonen og generelt dårlig økonomi i samfunnet framover. Vil ikke det bidra til mindre kjøp av nye biler og mindre etterspørsel av de tjeneste GCC gjør?
Hva tenker folk om inflasjonen og generelt dårlig økonomi i samfunnet framover. Vil ikke det bidra til mindre kjøp av nye biler og mindre etterspørsel av de tjeneste GCC gjør?
CIK
14.07.2022 kl 22:48
2412
https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/07/14/7899787/morten-astrup-i-storm-bond-fund-dette-er-de-beste-oppkjopskandidatene
«Svært billig shippingaksje
Et eksempel er Gram Car Carriers, som handles på bare 3 ganger inntjeningsestimatet for 2023 og en 40 prosent rabatt til verdijustert egenkapital.
– Selskapet blir trolig kjøpt opp dersom ikke aksjemarkedet vil sette riktig pris på kontantstrømmen, forklarer investoren.
– Senest denne uken forlenget Gram en skipskontrakt med Zim i fem år med en Ebitda-margin på rundt 80 prosent»
«Svært billig shippingaksje
Et eksempel er Gram Car Carriers, som handles på bare 3 ganger inntjeningsestimatet for 2023 og en 40 prosent rabatt til verdijustert egenkapital.
– Selskapet blir trolig kjøpt opp dersom ikke aksjemarkedet vil sette riktig pris på kontantstrømmen, forklarer investoren.
– Senest denne uken forlenget Gram en skipskontrakt med Zim i fem år med en Ebitda-margin på rundt 80 prosent»