GCC - Supersyklus / SHIPPING
GCC - Gram Car Carriers hadde første handelsdag i slutten av januar på Euronext. Kursen har siden det steget jevnt.
Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf
GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.
Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236
Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf
GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.
Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236
Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Redigert 21.02.2022 kl 06:33
Du må logge inn for å svare
Svava
15.07.2022 kl 11:53
4594
Personlig tror jeg ikke det er noen nedside i bilsalgene. Ser i dag at det ikke har blitt registrert så få biler i Europa på 26 år! Det er ikke etterspørselen det står på, men leveringsproblemer hos bilfabrikkene. Det kan være over ett års ventetid om man bestilller bil nå.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2022/07/15/7900346/storste-fall-pa-flere-tiar?internal_source=sistenytt
Frodon delte dette om Wawi i dag fra Dagens næringsliv:
Den nye Wallenius Wilhelmsen-sjefen om problemene i forsyningskjedene
– Vi har gått fra hvordan skal vi allokere last inn på skipene mest mulig effektivt til nå å sitte og omtrent velge hvem som får lov til å frakte biler, traktorer og gravemaskiner, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen i Wallenius Wilhelmsen»
https://www.dn.no/marked/wallenius-wilhelmsen/lasse-kristoffersen/forsyningskrise/den-nye-wallenius-wilhelmsen-sjefen-om-problemene-i-forsyningskjedene-en-ganske-ekstrem-situasjon/2-1-1250328"
Det er ikke tvil om at det er et stramt marked for bilfrakt når det er slik med det lave bilsalget vi ser nå. Selv har jeg investert i Hauto, men tenker det ser lyst ut for alt innen bilfrakt.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2022/07/15/7900346/storste-fall-pa-flere-tiar?internal_source=sistenytt
Frodon delte dette om Wawi i dag fra Dagens næringsliv:
Den nye Wallenius Wilhelmsen-sjefen om problemene i forsyningskjedene
– Vi har gått fra hvordan skal vi allokere last inn på skipene mest mulig effektivt til nå å sitte og omtrent velge hvem som får lov til å frakte biler, traktorer og gravemaskiner, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen i Wallenius Wilhelmsen»
https://www.dn.no/marked/wallenius-wilhelmsen/lasse-kristoffersen/forsyningskrise/den-nye-wallenius-wilhelmsen-sjefen-om-problemene-i-forsyningskjedene-en-ganske-ekstrem-situasjon/2-1-1250328"
Det er ikke tvil om at det er et stramt marked for bilfrakt når det er slik med det lave bilsalget vi ser nå. Selv har jeg investert i Hauto, men tenker det ser lyst ut for alt innen bilfrakt.
Wian
20.07.2022 kl 15:13
4461
Gram med nye/forlengede kontrakter på 3 av sine mindre skip, til høye rater, og CEO nevner igjen at økte inntekter skal gi attraktivt utbytte for aksjonærene.
https://newsweb.oslobors.no/message/567279
Oslo, 20 July 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce that the company has signed a 14-month contract with a Leading Asian operator for the
distribution vessel MV Viking Constanza (2,000 CEU), starting in August 2022. With this fixture, GCC is sold out for 2022 but still have 41% open for 2023
and 70% for 2024.
The agreed contract has a day-rate of USD 17,000 over the charter period, providing a total contract value of approximately USD 7.2 million.
Separately, GCC recently extended the contracts for the Viking Odessa (2,000CEU) , and City of Oslo (2,000 CEU) with existing charterers both until the
second quarter of 2023. The total value of the contract extensions for the twodistribution vessels is USD 9.1 million.
Georg A. Whist, the CEO of GCC, commented: "We are pleased to sign new contractsand extensions for our distribution vessels with leading operators and existing
customers at higher day-rates. This reflects strong car shipping market fundamentals across all vessel sizes and supports our long-term earnings
visibility and direct shareholder returns through attractive dividends."
https://newsweb.oslobors.no/message/567279
Oslo, 20 July 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce that the company has signed a 14-month contract with a Leading Asian operator for the
distribution vessel MV Viking Constanza (2,000 CEU), starting in August 2022. With this fixture, GCC is sold out for 2022 but still have 41% open for 2023
and 70% for 2024.
The agreed contract has a day-rate of USD 17,000 over the charter period, providing a total contract value of approximately USD 7.2 million.
Separately, GCC recently extended the contracts for the Viking Odessa (2,000CEU) , and City of Oslo (2,000 CEU) with existing charterers both until the
second quarter of 2023. The total value of the contract extensions for the twodistribution vessels is USD 9.1 million.
Georg A. Whist, the CEO of GCC, commented: "We are pleased to sign new contractsand extensions for our distribution vessels with leading operators and existing
customers at higher day-rates. This reflects strong car shipping market fundamentals across all vessel sizes and supports our long-term earnings
visibility and direct shareholder returns through attractive dividends."
Redigert 20.07.2022 kl 15:14
Du må logge inn for å svare
canarias
20.07.2022 kl 19:45
4417
Den kvartalmessige dividenden vil bli økende de nærmeste årene Vi får bare håpe att oppkjøp ikke kommer på banen enda, med dagens gunstige prising og de bra fremtidsutsiktene kan det skje raskt.
Redigert 20.07.2022 kl 19:46
Du må logge inn for å svare
Merkelig Gcc ikke reagerer i dag, Hauto her nå steget mer totalt sett siden børs introduksjon en det Gcc har gjordt
Mange foretrekker kanskje å avvente til dem 19 når dividendet anonnseres
Mange foretrekker kanskje å avvente til dem 19 når dividendet anonnseres
Redigert 11.08.2022 kl 13:24
Du må logge inn for å svare
Wian
11.08.2022 kl 14:16
3973
Gram får dessverre ikke så mye spalteplass i FA som Hauto og gode gamle WAWI.. Gram burde vært nevnt i samme åndedrag som WAWI i dagens artikkel om hva man forventer i neste uke. Men vi som vet, vi vet :) Det gledes til Q2 fremlegges og jeg er spent på om vi får en oppdatering på planene om å få GCC over på hovedlisten og bort fra Growth. Det vil nok hjelpe på, det ser vi på Hauto som har fått mer volum og mer oppmerksomhet etter at de gikk over.
Ja, du sier noe.
Wavi og Hauto i full spetakkel oppover, mens i Gcc er maskinene mest opptatt med å selge 5 og 5 aksjer på nedsiden:-)
Som du skriver, det er vel langt mer skøy for Finansavisen å hausse aksjer, der megler toppene sitter investert, en å hausse for stakkars Morten Astrup.
Men som du sier, den som vet bedre har noe godt i vente, vi klarer godt å avvente enda i en uke før aksjen stikker opp i ny Ath
Wavi og Hauto i full spetakkel oppover, mens i Gcc er maskinene mest opptatt med å selge 5 og 5 aksjer på nedsiden:-)
Som du skriver, det er vel langt mer skøy for Finansavisen å hausse aksjer, der megler toppene sitter investert, en å hausse for stakkars Morten Astrup.
Men som du sier, den som vet bedre har noe godt i vente, vi klarer godt å avvente enda i en uke før aksjen stikker opp i ny Ath
canarias
11.08.2022 kl 16:27
3948
GCC vil i løpet av året være notert på hovedlisten, det er en prioritert sak.
Ellers er volumet til tider totalt fraværende og selskapet går under radaren for mange.
Ellers er volumet til tider totalt fraværende og selskapet går under radaren for mange.
Skal bli spennende å se om der kan komme en reaksjon opp i dag i stedet, nå er det en handels uke til resultatet kommer.
Ser forøvrig pressen følger opp med mere hauss i Hauto i dag, akkurat som ikke Gcc skal måke ut dividender:-))
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/11/7912180/hoeegh-autoliners-skal-make-ut-utbytter
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/11/7912180/hoeegh-autoliners-skal-make-ut-utbytter
Wian
12.08.2022 kl 10:37
3871
Volumbalansen i dag viser at de store kjøper seg inn på stigende kurs og utålmodige småsparere selger seg ut. Omsetningen i dag er også unormal høy, nesten 400% over normalen. To meget gode tegn.
Redigert 12.08.2022 kl 10:45
Du må logge inn for å svare
Ser ut som toget skal gå nå, uendret omtrent siste 1/2 år.
Går vel i 150 etter q2, økte utbytter når megler standen setter nye kursmål 200 kr
Går vel i 150 etter q2, økte utbytter når megler standen setter nye kursmål 200 kr
Ekstra ordinært utbytte på gang
12.08-22
As set out in item 5 in the attached notice, the board of directors of GCC inter
alia proposes the distribution of an extraordinary dividend based on an interim
balance sheet as per 30 June 2022. A separate stock exchange notice with key
information on the proposed dividend will be published on 19 August 2022, in
connection with the publishing of the Company's Q2 2022 results.
Shareholders who are receiving the paper version of the notice of the general
meeting are encouraged to "go green" by accepting electronic communication
through the VPS Investor Services.
SAK 4: GODKJENNELSE AV MELLOMBALANSE PER 30. JUNI 2022
Selskapets utbyttepolitikk er å utdele minst 50 % av konsernets resultat etter skatt i utbytte til Selskapets aksjeeiere, på kvartalsbasis. For å legge til rette for utdelingen for andre kvartal i 2022, forbereder Selskapet en mellombalanse per 30. juni 2022. Mellombalansen vil godkjennes av styret og revideres av Selskapets revisor. Mellombalansen og revisors beretning vil bli gjort tilgjengelige på Selskapets nettside www.gramcar.com sammen med Selskapets resultater for andre kvartal og første halvdel av 2022 ("Q2-rapporten") den 19. august 2022.
Selskapet har til hensikt å utdele utbyttet for andre kvartal 2022 så snart som mulig etter offentliggjøringen av Q2-rapporten. Styret har derfor vedtatt å innkalle til generalforsamling for å godkjenne mellombalansen før Q2-rapporten offentliggjøres.
Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende vedtak:
Mellombalansen per 30. juni 2022 for Gram Car Carriers ASA godkjennes.
SAK 5: UTBETALING AV UTBYTTE
Det vises til sak 4 over. Det konkrete USD-beløpet som foreslås utbetalt i utbytte per aksje for andre kvartal 2022 vil bli offentliggjort 19. august 2022, etter publisering av Q2-rapporten. I tråd med intensjonen om å utdele utbyttet så snart som mulig etter offentliggjøringen av Q2-rapporten, har styret imidlertid vedtatt å innkalle til generalforsamling for å vedta utdelingen før slik offentliggjøring.
Utbyttet vil bli utbetalt i NOK, og NOK-beløpet samt vekslingskursen, vil bli kunngjort før generalforsamlingen. Utbyttet foreslås utbetalt basert på mellombalansen per 30. juni 2022, jf. asal. § 8-2 a.
Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende vedtak:
Page | 4 of 9
APPENDIX 1: THE PROPOSED RESOLUTIONS
ITEM 2: ELECTION OF A CHAIR OF THE MEETING AND A PERSON TO CO-SIGN THE MINUTES
The board proposes that the general meeting resolves as follows: The chair of the board of directors, Ivar Hansson Myklebust, is
elected as chair of the general meeting.
A person to co-sign the minutes will be proposed at the general meeting.
ITEM 3: APPROVAL OF THE NOTICE AND THE PROPOSED AGENDA
The board proposes that the general meeting resolves as follows: The general meeting approves the notice and the proposed
agenda.
ITEM 4: APPROVAL OF INTERIM BALANCE SHEET PER 30 JUNE 2022
The Company's dividend policy is to pay at least 50% of the group's net profit in dividends to the Company's shareholders, on a quarterly basis. To facilitate for the distribution for the second quarter of 2022, the Company is preparing an interim balance as per 30 June 2022. The interim balance sheet will be approved by the board and audited by the Company's auditor. The interim balance sheet and the auditor's statement will be made available on the Company's website www.gramcar.com together with the Company's results for the second quarter and first half of 2022 (the "Q2 Report") on 19 August 2022.
It is the Company's intention to distribute the dividend for Q2 2022 as soon as possible after the publication of the Q2 Report. Hence, the board has resolved to call for a general meeting to approve the interim balance sheet prior to the publication of the Q2 Report.
The board proposes that the general meeting resolves as follows:
The interim balance sheet as per 30 June 2022 for Gram Car Carriers ASA is approved.
ITEM 5: DISTRIBUTION OF DIVIDEND
Reference is made to item 4 above. The specific USD amount to be proposed paid in dividend per share for Q2 2022 will be disclosed on 19 August 2022, after the publication of the Q2 Report. However, in line with the intention to distribute the dividend as soon as possible after the publication of the Q2 Report, the board has resolved to call for a general meeting to resolve the dividend distribution prior to such publication.
The dividend will be paid in NOK, and the NOK amount as well as the exchange rate, will be announced prior to the general meeting. The dividend is proposed distributed based on the interim balance sheet as per 30 June 2022, cf. section 8-2 a of the NPLCA.
The board proposes that the general meeting resolves as follows:
1. Selskapet skal utdele et kontantutbytte for andre kvartal 2022 med et beløp i NOK per aksje tilsvarende ca. USD [●], totalt USD [●], i henhold til asal. § 8-2 a. i)
2. Utbyttet per aksje utgjør NOK [●]. ii)
3. Utbyttet utbeta
12.08-22
As set out in item 5 in the attached notice, the board of directors of GCC inter
alia proposes the distribution of an extraordinary dividend based on an interim
balance sheet as per 30 June 2022. A separate stock exchange notice with key
information on the proposed dividend will be published on 19 August 2022, in
connection with the publishing of the Company's Q2 2022 results.
Shareholders who are receiving the paper version of the notice of the general
meeting are encouraged to "go green" by accepting electronic communication
through the VPS Investor Services.
SAK 4: GODKJENNELSE AV MELLOMBALANSE PER 30. JUNI 2022
Selskapets utbyttepolitikk er å utdele minst 50 % av konsernets resultat etter skatt i utbytte til Selskapets aksjeeiere, på kvartalsbasis. For å legge til rette for utdelingen for andre kvartal i 2022, forbereder Selskapet en mellombalanse per 30. juni 2022. Mellombalansen vil godkjennes av styret og revideres av Selskapets revisor. Mellombalansen og revisors beretning vil bli gjort tilgjengelige på Selskapets nettside www.gramcar.com sammen med Selskapets resultater for andre kvartal og første halvdel av 2022 ("Q2-rapporten") den 19. august 2022.
Selskapet har til hensikt å utdele utbyttet for andre kvartal 2022 så snart som mulig etter offentliggjøringen av Q2-rapporten. Styret har derfor vedtatt å innkalle til generalforsamling for å godkjenne mellombalansen før Q2-rapporten offentliggjøres.
Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende vedtak:
Mellombalansen per 30. juni 2022 for Gram Car Carriers ASA godkjennes.
SAK 5: UTBETALING AV UTBYTTE
Det vises til sak 4 over. Det konkrete USD-beløpet som foreslås utbetalt i utbytte per aksje for andre kvartal 2022 vil bli offentliggjort 19. august 2022, etter publisering av Q2-rapporten. I tråd med intensjonen om å utdele utbyttet så snart som mulig etter offentliggjøringen av Q2-rapporten, har styret imidlertid vedtatt å innkalle til generalforsamling for å vedta utdelingen før slik offentliggjøring.
Utbyttet vil bli utbetalt i NOK, og NOK-beløpet samt vekslingskursen, vil bli kunngjort før generalforsamlingen. Utbyttet foreslås utbetalt basert på mellombalansen per 30. juni 2022, jf. asal. § 8-2 a.
Styret foreslår at generalforsamlingen fatter følgende vedtak:
Page | 4 of 9
APPENDIX 1: THE PROPOSED RESOLUTIONS
ITEM 2: ELECTION OF A CHAIR OF THE MEETING AND A PERSON TO CO-SIGN THE MINUTES
The board proposes that the general meeting resolves as follows: The chair of the board of directors, Ivar Hansson Myklebust, is
elected as chair of the general meeting.
A person to co-sign the minutes will be proposed at the general meeting.
ITEM 3: APPROVAL OF THE NOTICE AND THE PROPOSED AGENDA
The board proposes that the general meeting resolves as follows: The general meeting approves the notice and the proposed
agenda.
ITEM 4: APPROVAL OF INTERIM BALANCE SHEET PER 30 JUNE 2022
The Company's dividend policy is to pay at least 50% of the group's net profit in dividends to the Company's shareholders, on a quarterly basis. To facilitate for the distribution for the second quarter of 2022, the Company is preparing an interim balance as per 30 June 2022. The interim balance sheet will be approved by the board and audited by the Company's auditor. The interim balance sheet and the auditor's statement will be made available on the Company's website www.gramcar.com together with the Company's results for the second quarter and first half of 2022 (the "Q2 Report") on 19 August 2022.
It is the Company's intention to distribute the dividend for Q2 2022 as soon as possible after the publication of the Q2 Report. Hence, the board has resolved to call for a general meeting to approve the interim balance sheet prior to the publication of the Q2 Report.
The board proposes that the general meeting resolves as follows:
The interim balance sheet as per 30 June 2022 for Gram Car Carriers ASA is approved.
ITEM 5: DISTRIBUTION OF DIVIDEND
Reference is made to item 4 above. The specific USD amount to be proposed paid in dividend per share for Q2 2022 will be disclosed on 19 August 2022, after the publication of the Q2 Report. However, in line with the intention to distribute the dividend as soon as possible after the publication of the Q2 Report, the board has resolved to call for a general meeting to resolve the dividend distribution prior to such publication.
The dividend will be paid in NOK, and the NOK amount as well as the exchange rate, will be announced prior to the general meeting. The dividend is proposed distributed based on the interim balance sheet as per 30 June 2022, cf. section 8-2 a of the NPLCA.
The board proposes that the general meeting resolves as follows:
1. Selskapet skal utdele et kontantutbytte for andre kvartal 2022 med et beløp i NOK per aksje tilsvarende ca. USD [●], totalt USD [●], i henhold til asal. § 8-2 a. i)
2. Utbyttet per aksje utgjør NOK [●]. ii)
3. Utbyttet utbeta
Redigert 12.08.2022 kl 15:01
Du må logge inn for å svare
Gram Car Carriers ASA: Invitation to presentation of Q2 2022 results
15.8.2022 09:47 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 15 August 2022 - Gram Car Carriers ASA ("GCC"), the world's third largest
car carrier tonnage provider, is pleased to invite investors, analysts and media
to its Q2 2022 results presentation on Friday, 19 August 2022 at 11:00 CET
15.8.2022 09:47 • Oslo Børs •
Kopier link
Oslo, 15 August 2022 - Gram Car Carriers ASA ("GCC"), the world's third largest
car carrier tonnage provider, is pleased to invite investors, analysts and media
to its Q2 2022 results presentation on Friday, 19 August 2022 at 11:00 CET
Wawi og Hauto begge opp 6%, hvor lenge kan laggingen i Gcc vedvare?
Tikk takk, rett før Ath og oppgraderte kursmål
Jøss, er det noen som sender Gcc ned i dag pga Wawi resultat:-))
Det tipper jeg de angrer sårt på fredag.
Wawi og Hauto som forøvrig har går mye siste uker på mye megler hauss, uten at Gcc har rørt seg.
I morgen får en svaret på hvilken En bør eie, jeg har kun Gcc
Det tipper jeg de angrer sårt på fredag.
Wawi og Hauto som forøvrig har går mye siste uker på mye megler hauss, uten at Gcc har rørt seg.
I morgen får en svaret på hvilken En bør eie, jeg har kun Gcc
Redigert 17.08.2022 kl 11:17
Du må logge inn for å svare
Meget tilfredsstillende å Wawi sjefen.
På tilbudssiden ser Kristoffersen et veldig presset marked for tonnasje de neste 6 til 18 månedene, i denne perioden skal veldig mange Gcc skip skifte rater.
Og så, et aspekt Gcc ikke trenger henge seg for mye opp i.
De store kostnadene våre er på drift. Det er klart den kostnaden som varierer mest for oss er bunkers kostnaden, men den er i all hovedsak dekket av kunden, sier han.
På tilbudssiden ser Kristoffersen et veldig presset marked for tonnasje de neste 6 til 18 månedene, i denne perioden skal veldig mange Gcc skip skifte rater.
Og så, et aspekt Gcc ikke trenger henge seg for mye opp i.
De store kostnadene våre er på drift. Det er klart den kostnaden som varierer mest for oss er bunkers kostnaden, men den er i all hovedsak dekket av kunden, sier han.
Pølsebua
18.08.2022 kl 20:05
3334
Bra Longsitinbulk. Jeg har vært litt off et par dager og ikke fått med meg disse nyhetene. Jeg har også kun gcc innen bilfrakt fordi de betaler mest utbytte. Skal sitte i ro her noen år og regne på yield av opprinnelig investert kapital. Gleder meg til i morgen.
Wian
18.08.2022 kl 22:18
3652
Blir spennende i morgen ja. Forstod at det var forsinkelser i havnene og dermed mindre effektiv bruk av båtene som var Wavi sitt skjær i sjøen på Q2. Kan Gcc ha opplevd det samme? I såfall er jeg mer spent enn nødvendig er for morgendagen..
Eventuell ineffektivitet og forsinkelser i havner berører ikke Gcc i slik grad som Hauto/Wawi, ikke dyr bunkers eller.
Men, ser enkelte rapporterer valuta smeller på sin gjeld.
Vel, svaret får vi i morgen.
Men, ser enkelte rapporterer valuta smeller på sin gjeld.
Vel, svaret får vi i morgen.
Redigert 18.08.2022 kl 22:56
Du må logge inn for å svare
Pølsebua
19.08.2022 kl 08:12
3573
Resultatet tikker oppover. Utbyttet øker. Potensialet er imidlertid svært mye høyere. Ser ut som fire båter skal ha nye kontrakter fra nyåret. Store skip som plutselig får tregangeren i inntjening. Da fosser pengene inn. Denne rapporten viser at det går som planlagt, men at det er noen kvartaler igjen til monsterinntektene.
Dette er en no brainer.
De er utsolgt for 2022, kvartalene vil bli bedre og bedre
Ila q3-22 får en inn 4 skip som går på ny 20% høyere rate, i q4-22 får en inn 2 storinger på 30% høyere rate.
I slutten av 2022 q4 skal 4 skip fornye rate, q1-23 skal 2 skip fornye.
Resultatene vil bli bedre å bedre kvartal for kvartal og i slutten av 2023 vil dette se helt fantastisk ut.
Når en ser Viking Passama bli sluttet på 33 000 dollar til 2028 skjenner en hvor dette potensielt kan ende,dette blir ei dividende ku.
Dividendene kan virke flaue nå, likevel en ca 150% vekst i dividende fra q1-22, da var aksjen i 120 inndrag.
men dette er bare starten, her blir det gradvis vekst hvert kvartal fremover hele vegen på bunnlinjen.
Redigert 19.08.2022 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
canarias
19.08.2022 kl 09:00
3505
Det er de store skipene som virkelig legger igjen på bunnlinjen, vi har stor oppside i vente.
Black Peter
19.08.2022 kl 09:56
3466
Jeg forventer at det strammer seg til ytterligere utover høsten, da f.eks VW `s konsernssjef i sommer uttalte at halvlederproblematikken i H2 er løst. Dette vil øke produksjonen og videre etterspørsel av tonnasje uavhengig av bilsalget. Fortsatt veldig lang ventetid på nybiler mot normalt.
Black Peter
05.09.2022 kl 19:59
3162
2 nye kontrakter idag, 35000usd/day for 4200c er 15% høyere enn forrige TC. Da mangler bare de 3 største båtene i puslespillet. Jeg har oppjustert 6700c båtene fra 42000 til 51000 i regnearket på forventet TC/5year, MEN det kan godt bli enda høyere.
GCC må være det beste du kan få av risikojustert avkastning på børs currently!.
Utbytte neste 4 kvartaler blir ca. kr 1,69 kr 2,02 kr 3,56 kr 4,13. Det er bare 1år til, og vi har gjerne P/E på 7 og 235kr i kurs.
Antar Pareto kommer med økt kursmål i morgen tidlig, som vil nærme seg 200NOK, så kjøpte mer på slutten i dag.
Hvorfor kjøpe lodd på ose når vi kan kjøpe dette papiret? Lykke til! :)
Gram Car Carriers signs TC contracts for Viking Diamond and Viking Ocean
Oslo, 5 September 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce
that the company has signed two five-year timecharter contracts with a major
operator for the mid-size vessels Viking Diamond (4,200 CEU) and Viking Ocean
(4,200 CEU), adding a total of USD 127.8 million of future revenue to the
contract backlog.
The charters are structured with a tapered dayrate profile, starting at USD
50,000 per day per vessel for year one, before declining stepwise to USD 20,000
per day per vessel for year five.
GCC må være det beste du kan få av risikojustert avkastning på børs currently!.
Utbytte neste 4 kvartaler blir ca. kr 1,69 kr 2,02 kr 3,56 kr 4,13. Det er bare 1år til, og vi har gjerne P/E på 7 og 235kr i kurs.
Antar Pareto kommer med økt kursmål i morgen tidlig, som vil nærme seg 200NOK, så kjøpte mer på slutten i dag.
Hvorfor kjøpe lodd på ose når vi kan kjøpe dette papiret? Lykke til! :)
Gram Car Carriers signs TC contracts for Viking Diamond and Viking Ocean
Oslo, 5 September 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce
that the company has signed two five-year timecharter contracts with a major
operator for the mid-size vessels Viking Diamond (4,200 CEU) and Viking Ocean
(4,200 CEU), adding a total of USD 127.8 million of future revenue to the
contract backlog.
The charters are structured with a tapered dayrate profile, starting at USD
50,000 per day per vessel for year one, before declining stepwise to USD 20,000
per day per vessel for year five.
canarias
06.09.2022 kl 09:14
3067
Fint innlegg Black Peter.
GRAM CAR CARRIERS vil være hos Pareto neste torsdag, tror det er enkelt nå å regne kursmål 200 pluss.
GRAM CAR CARRIERS vil være hos Pareto neste torsdag, tror det er enkelt nå å regne kursmål 200 pluss.
Black Peter
06.09.2022 kl 10:36
3032
Good to know.
Jeg gjorde en feil i går, la inn 35k for alle år, men det er feil. Det skal være nedtrappende med 50000/425000/35000/275000/20000 over perioden.
Utbytte blir da (minimum 50%)kr 1,69 kr 2,02 kr 4,01 kr 4,58 . Pris P/E 7 blir da 260kr.
Men, check this out:
Bruker vi samme TC profil på de største båtene som på Viking Ocean /Diamond og antar 50.000usd/day som er å forvente minimum, får vi 70000/60000/50000/40000/30000.
Utbytte blir da over 5kr kvartalet f.o.m. Q2 2023 vi får en P/E 7 på 305kr! :)
kr 1,69 kr 2,02 kr 4,58 kr 5,45
.....
Jeg gjorde en feil i går, la inn 35k for alle år, men det er feil. Det skal være nedtrappende med 50000/425000/35000/275000/20000 over perioden.
Utbytte blir da (minimum 50%)kr 1,69 kr 2,02 kr 4,01 kr 4,58 . Pris P/E 7 blir da 260kr.
Men, check this out:
Bruker vi samme TC profil på de største båtene som på Viking Ocean /Diamond og antar 50.000usd/day som er å forvente minimum, får vi 70000/60000/50000/40000/30000.
Utbytte blir da over 5kr kvartalet f.o.m. Q2 2023 vi får en P/E 7 på 305kr! :)
kr 1,69 kr 2,02 kr 4,58 kr 5,45
.....
canarias
06.09.2022 kl 15:33
2994
Vi har mye bra å se frem til Black Peter.
De store båtene er det veldig få av globalt så ratene der vil sannsynligvis kunne bli ekstremt bra for oss aksjonærer og selskapet.
Gram Car Carriers vil ha meget gode kort på hånden når de snart skal forhandles.
Pareto har energikonferanse neste uke den 14 og 15 og presentasjon av GRAM Car Carriers ser ut til å bli den 15 september.
De store båtene er det veldig få av globalt så ratene der vil sannsynligvis kunne bli ekstremt bra for oss aksjonærer og selskapet.
Gram Car Carriers vil ha meget gode kort på hånden når de snart skal forhandles.
Pareto har energikonferanse neste uke den 14 og 15 og presentasjon av GRAM Car Carriers ser ut til å bli den 15 september.
canarias
09.09.2022 kl 06:18
2893
Nytt innsidekjøp i GRAM Car Carriers på 31138 aksjer kurs 118.
Dividender og etterspørsel vil bli sterkt økende fremover.
Dividender og etterspørsel vil bli sterkt økende fremover.
Veldig pene regnestykker du har, og jeg er på lang veg enig.
Trolig er du noe for optimistisk på PE, jeg tror en PE på ca 5 , ja jeg vet det er lavt men det er slik markedet priser slike aksjer i dag.
Ja det er også lavt i et bilfrakt rederi der avtalene er lange, men slik er det.
Selv med meget lave forventninger vil en lett se en dobbling i dette papiret, og ja , dividendene blir også meget pene i 2023
Dagens dividender er litt flaue, men det er i 23 de øker noe voldsomt.
Innside kjøp på 118 bekrefter bare det vi ser, at denne er for billig på 120 kroner.
Aksjen er omtrent uendret siden mars,det er nok like før vi får et skikkelig rykk i aksjen her og en reprising opp mot 200 kroner og oppgraderinger av aksjen på løpende bånd fra meglere.
Trolig er du noe for optimistisk på PE, jeg tror en PE på ca 5 , ja jeg vet det er lavt men det er slik markedet priser slike aksjer i dag.
Ja det er også lavt i et bilfrakt rederi der avtalene er lange, men slik er det.
Selv med meget lave forventninger vil en lett se en dobbling i dette papiret, og ja , dividendene blir også meget pene i 2023
Dagens dividender er litt flaue, men det er i 23 de øker noe voldsomt.
Innside kjøp på 118 bekrefter bare det vi ser, at denne er for billig på 120 kroner.
Aksjen er omtrent uendret siden mars,det er nok like før vi får et skikkelig rykk i aksjen her og en reprising opp mot 200 kroner og oppgraderinger av aksjen på løpende bånd fra meglere.
Redigert 09.09.2022 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
canarias
09.09.2022 kl 21:51
2778
Det begynner å stramme seg til i GRAM Car Carriers, det er for lite bilskip tilgjengelig så kursen vil tikke oppover.
Det er også veldig få verft som er kapitable til å bygge bilskip.
Jeg gleder meg til de store Panamax skipene vi har skal ut på kontrakt,
GCC har meget gode kort på hånden der.
Det er også veldig få verft som er kapitable til å bygge bilskip.
Jeg gleder meg til de store Panamax skipene vi har skal ut på kontrakt,
GCC har meget gode kort på hånden der.
canarias
11.09.2022 kl 21:16
2620
Fin bull artikkel som kommer om Gram Car Carriers i morgendagens Finansavis
På tide denne får litt oppmerksomhet igjen, men den veksten som kommer i inntjening her 2023 kontra 2022, er nok dette ganske sikkert et av de beste shipping casene en finner på Oslo børs .
Sikret seg kontrakter for over 3,8 milliarder siden de gikk på børs, markeds cap 3,5 milliarder.
Og det skal komme mange fler kontrakter i tiden fremover, blir utvilsomt ei dividende ku,
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Sikret seg kontrakter for over 3,8 milliarder siden de gikk på børs, markeds cap 3,5 milliarder.
Og det skal komme mange fler kontrakter i tiden fremover, blir utvilsomt ei dividende ku,
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Redigert 12.09.2022 kl 00:16
Du må logge inn for å svare
Begriper ikke denne laggingen i Gcc, når Hauto og Wawi går.
Gcc er det beste caset
Gcc er det beste caset
Kan du forklare meg hvorfor GCC er det beste caset? GCC leverer utbytte-yield på rundt 3% (12mnd). Hauto leverer utbytte-yield på minimum 8% (12mnd).
Bruker Q2 tall for begge selskapene og finner:
HAUTO: EV/EBITDA 2022 = 2.5, EV/resultat 2022: 4.7, P/E 3.5.
GCC: EV/EBITDA 2022 = 8.6, EV/resultat 2022: 26, P/E 16,3.
Så enten er CGG overpriset, eller så er Hoeg underpriset. Eventuelt er det som jeg tror: CGG er priset der den skal/litt overpriset og Hoeg er kraftig underpriset. Vi har jo tidligere hatt diskusjoner rundt Shelf og Borr longsitinbulk, og der vant matematikken til slutt, så lurer på om den ikke vinner her også.
Bruker Q2 tall for begge selskapene og finner:
HAUTO: EV/EBITDA 2022 = 2.5, EV/resultat 2022: 4.7, P/E 3.5.
GCC: EV/EBITDA 2022 = 8.6, EV/resultat 2022: 26, P/E 16,3.
Så enten er CGG overpriset, eller så er Hoeg underpriset. Eventuelt er det som jeg tror: CGG er priset der den skal/litt overpriset og Hoeg er kraftig underpriset. Vi har jo tidligere hatt diskusjoner rundt Shelf og Borr longsitinbulk, og der vant matematikken til slutt, så lurer på om den ikke vinner her også.
Redigert 12.09.2022 kl 12:04
Du må logge inn for å svare
Kjære vene, har argumentert for dette gang på gang på disse trådene.
Gcc får en eksplosiv vekst i 2023 kontra 2022, dagens flaue dividender kan du gange opp med 5 mot slutten av 2023/2024
En tilsvarende vekst kan du bare glemme i Hauto Pg Wawi.
Gcc banker allerede i dag Wawi på dividender, om et år passerer Gcc Hauto på dividender/ opp mot dagens aksje kurser.
Sett deg i det minste ´litt´ inn i caset før du lurer,.
Tror du ikke hva jeg skriver, så les f.eks hva Black Petter sier over, tror du ikke på Black Petter, gjør din egen hjemme lekse.
du finner alle opplysninger i rapportene, antall åpne skip som skal fornyes fremover, og hva som allerede er fornyet, uten at de nye slutningene vises på nåværende kvarts rapporter.
Gcc får en eksplosiv vekst i 2023 kontra 2022, dagens flaue dividender kan du gange opp med 5 mot slutten av 2023/2024
En tilsvarende vekst kan du bare glemme i Hauto Pg Wawi.
Gcc banker allerede i dag Wawi på dividender, om et år passerer Gcc Hauto på dividender/ opp mot dagens aksje kurser.
Sett deg i det minste ´litt´ inn i caset før du lurer,.
Tror du ikke hva jeg skriver, så les f.eks hva Black Petter sier over, tror du ikke på Black Petter, gjør din egen hjemme lekse.
du finner alle opplysninger i rapportene, antall åpne skip som skal fornyes fremover, og hva som allerede er fornyet, uten at de nye slutningene vises på nåværende kvarts rapporter.
Redigert 12.09.2022 kl 16:19
Du må logge inn for å svare
Du lurte på hvorfor GCC henger bak Hoeg, og jeg forklarer deg med tall at det ikke stemmer helt. Dersom man bruker utbytteprognosene til Black Peter vil GCC ha utbytte-yield på ca 9,1% i 2023. De tallene er basert på at 50% av overskuddet gis i utbytte. Dersom Hoeg gir ut 50% av overskuddet leverer de utbytte-yield på 14% allerede i dag, og mer skal det bli i 2023! Så det du sier er direkte feil hvis man bruker Black Peter sine prognoser for 2023. Det er helt åpenbart at GCC ikke henger bak i utvikling i forhold til Hoeg.
Redigert 12.09.2022 kl 17:42
Du må logge inn for å svare