GCC - Supersyklus / SHIPPING

Slettet bruker
GCC 17.02.2022 kl 08:27 18394

GCC - Gram Car Carriers hadde første handelsdag i slutten av januar på Euronext. Kursen har siden det steget jevnt.


Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf

GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.


Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236


Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Redigert 21.02.2022 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
canarias
13.09.2022 kl 07:30 2158

Nytt innsidekjøp i GCC i går på kurs 124,77
Får vi panamax skipene våre på gode kontrakter som det ligger an til vil dividenden sannsynligvis kunne økes til over 50% I 2023.
Black Peter
13.09.2022 kl 10:40 2113

Direkteavkastning skal ligge på ca. 16% for GCC i 2023 basert på kurs 127kr.

Jeg kikket litt på Autoliners sist etter forrige kvartals svært gode tall, de leverte bra. Jeg har ikke sett like mye på det caset. GCC har en P/E på 3 basert på estimerte 2023 tall, og her er nesten alle tall kjent (lett å regne på)og for 5-6 år frem i tid. Videre har ikke Hauto den samme utbyttekapasitet som GCC slik jeg vurderer det, det er stor forskjell på minimum 50% og 30%, men dette kan selvsagt endre seg fremover.

Ser du kurser på 80-120kr for Autolines på 12mnd sikt? Det gjør ikke jeg, så økte i GCC i forrige uke.

Lykke til, synes begge er gode kjøp, WAWI brukes til trading :)
Black Peter
13.09.2022 kl 10:44 2101

Jeg tror det er sannsynlig at Panamax blir sluttet i god tid før Q3, det kan komme i morgen. Spennende!

Tror å på økte utbytter på sikt, men er også spent på om de gjør lignende avtaler med høyere rater de første årene? Det gjør det også lettere med større utbytter(og kurs).
Aldri vært borti et case med så lav risikojustert avkastning, ikke som jeg kommer på hvertfall...
Slettet bruker
13.09.2022 kl 10:51 2096

Mulig jeg misforstod det du skrev, Black Peter. Men for å oppklare: hva har du i estimert utbytte per kvartal i 2023? Vi kan uansett være enige om at segmentet er bra, og begge selskapene kommer til å levere god direkteavkastning. Jeg synes pdd at Hoeg er billigere priset, men det kan jo endre seg senere. Jeg har 12mnd kursmål Hoeg på 85kr👍
Slettet bruker
13.09.2022 kl 10:59 2091

Det som er udiskutabelt er at Gcc sine kvartaler vil vokse, og i 2023 får en en voldsom vekst i de kvartvise estimatene,det skal også sluttes nye skip i 2023, så veksten vil fortsette til 24/25
Jeg kan ikke se at Hlng skal kunne klare noe tilsvarende.

I takt med at gjeld betales ned i Gcc, så kan jeg ikke se at dividende graden skal fortsette med 50%, det bør være rom for opp mot 75% etter som mer tonnasje låses inn , på disse lange avtalene.
Dette caset er en no brainer og som du påpeker, et case jeg ikke klarer se vesentlig risk i, ikke før en er ute i 2025 når det kanskje topper
Slettet bruker
13.09.2022 kl 11:22 2068

Hva mener du med HLNG? Hvis det er LNG vs bilfrakt du diskuterer, så skjønner jeg at du er forvirret. Hoeg AUTOLINERS skal også vokse og får nye skip i 24. Hvis ratene stiger, ja så går begge sjappene bra. Du lurte fortsatt på hvorfor GCC «lagger» bak, og det gjør de ikke. De ligger faktisk foran Hoeg hva gjelder multippler. Så per dags dato er Hoeg latterlig mye billigere priset. Men siden du mener GCC skal vokse så vanvittig mye mer, så gir det kanskje mening da at GCC er priset på litt høyere multippler, eller hva tenker du long/short? Husk at Hoeg betalte utbytte for første gang dette kvartalet, så utbytte-policyen der er ikke helt satt. Kan like så gjerne komme 75% der og. Uansett er nok begge verdipapirene et bra bet inn mot 2024/25.
Redigert 13.09.2022 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2022 kl 13:01 2021

Klarer de det, så er det knallbra! Vi får se om ett år hvilket selskap som har gått mest, men begge to er solide selskap i et oppadgående marked. Jeg ser bare at Hoeg er billigst priset på nåværende tidspunkt, og har handlet deretter. Du får ha lykke til BP👍
Black Peter
13.09.2022 kl 14:23 1985

Ja det blir spennende, her blir det utbytter - fy faen!

Du også :)
canarias
13.09.2022 kl 15:17 1963

Black Peter skrev 5-6kr pr. kvartal i 2023
Kan fort bli 5-6 kroner i kvartalet ja fra 2023,
da er det ikke mange årene før hele kostprisen av aksjene er betalt.
Vi har uansett de beste forutsetninger fremover for både gode dividender og økende kurs.
Redigert 13.09.2022 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
canarias
13.09.2022 kl 16:09 1942

Gram Car Carriers er invitert til Pareto Securities sin store Energikonferanse og vil holde sin presentasjon torsdag den 15/9 kl.11.30.
Her vil det bli bra guiding fremover, og kanskje får vi litt nyheter også.
canarias
14.09.2022 kl 08:59 1857

Nytt innsidekjøp I går også 18418 aksjer på kurs 128,00
Redigert 14.09.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2022 kl 16:23 1763

Så du trodde ikke dette var noe særlig til aksje nei:-)
Redigert 14.09.2022 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2022 kl 16:53 1744

Du er så ute av diskusjonen at jeg må le. Jeg spurte deg hvorfor du mener GCC er det beste caset når tallenes tale tydelig beviser at Hoeg Autoliners er soleklart billigst (kanskje lese navnet to ganger så vi unngår LNG misforståelsen igjen). Men du har ikke klart å gi meg et svar enda. BP gav et bra svar om utbytteprognosene hans/hennes, men det er kun prognoser. De faktiske tallene sier sitt. Vi kan diskutere segment, men der er vi helt enige long(short). Blir samme diskusjon som vi hadde for noen måneder siden i Shelf vs Borr. Segmentet er knallbra, men Shelf var og er billigst.
Slettet bruker
14.09.2022 kl 17:06 1735

Jeg har gitt deg et svar på hvorfor, men du vil ikke lytte.
veksten i Gcc kommer til å overgå Hauto i mente i kvartalene fremover.
Når en estimerer pris og bruker dagens kvartals tall til grunn, da ser jeg egentlig ingen grunn til å diskutere dette videre med deg, for da vil du ikke ta poenget, eventuelt ikke skjønner poenget.
Du får ikke en exsplosiv vekst i kvartalene i Hauto fremover, da må i så måte dagen rater eksplodere, noe jeg definitivt ikke tror noe på.
Holder dagens rater seg får en en eksplosiv inntjenings vekst i Gram fra 22-23-24, da får en også vekst i aksje kursen, derfor sitter jeg her og ikke i Hauto, Høgh som jeg ellers også har lite til overs for.
Hlng var en kjapp skrivefeil, som vi alle vet robbet Høgh familien og bløffet sine med aksjonærer i det selskapet, tok det av børs rett før Lng markedet eksploderte, samme lekse i Usa med Hmlp, aksjonærene blir robbet av hovedeier der også, de folkene får ikke mine investor penger, det gjør Gram.
Redigert 14.09.2022 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
canarias
14.09.2022 kl 20:50 1677

I morgen holder GRAM CAR CARRIERS presentasjon på Pareto sin store Energikonferanse.
Vi gleder oss.

Nå i kveld kom det enda en melding om nytt innsidekjøp på 35914 aksjer til kurs 128,14.
Slettet bruker
15.09.2022 kl 00:03 1616

Jeg ser bare ikke noe konkret i det du skriver. Det har jeg vel egentlig aldri gjort, fordi du snur jo i meningene dine på flekken. Hvor kommer denne veksten din fra som skal forsvare den høye differansen i prising? Siste kursmål på GCC var vel 150kr, mens Hoeg har 65kr. Altså vesentlig bedre oppside i Hoeg. I motsetning til deg er jeg nyansert nok til å se at 5kr per kvartal er bra (HVIS det slår inn). Ellers positivt med innsidekjøp. Du får ha lykke til med tradingen longshot!
Stoltzen
20.09.2022 kl 08:53 1384

Pareto • GCC – Gram Car Carriers just announced a 5Y TC for the 6.7k CEU panamax ‘Viking Adventure’ (2015-built) at USD 60k/day on average with start-up in Q1’23. This yields EBITDA of USD ~100m over the contract period vs. our quoted value of USD 72m in our lagging NAV of NOK 176/sh. We assumed 3Y TCs for USD 45k/day so clearly upside here, with USD 60k/day for the remaining three panamaxes coming open next year yielding EPS of NOK ~50 in 2024. GCC also secured a two-year extension for the 4.2k CEU mid-size ‘Viking Coral’ (2011-built) at USD 35k/day with start-up in Q2’24 – in line with our estimates. This leaves 75% and 51% of 2023 and 2024 fixed, respectively. 10% up on conservative values yields YE’24 NAV of NOK 240, and GCC could clearly double again
canarias
20.09.2022 kl 09:25 1356

Flott nyhet på morgenkvisten.
Da var den første panamax,en vår sluttet på 5 årskontrakt, det viser hvor attraktivt og stramt bilskipmarkedet er.
Sterk økning i dividender kan vi også forvente fremover