Itera - rigget for vekst

mofs
17.02.2022 kl 20:25 405

Markedet hadde en litt ruglete mottakelse på Q4-rapportem. Jeg så imidlertid mange bullish-triggere mellom tallene. Selskapet har fått opp dampen i å rekruttere nye ansatte. Dette betyr topplinjevekst framover, til tross for at lønnskostnadene vil fortsette å være høye. Jeg liker også at selskapsledelsen er så tydelige på sin cloud-first strategi. Det vil ta litt tid før alle konsulentene blir drevne cloud computing konsulenter, men etterhvert som kunder migrerer til ulike cloud platformer, så vil potensialet for mersalg av tjenester vokse kollosalt. Dette er fordi disse platformene bidrar til at det blir større mulighet for å jobbe agilt, med devops etc. Samtidig er det enklere å ta ta i bruk ting som AI, data science og andre innovative teknologier når kunden først er i clouden. Synes Mjøs sa det veldig godt på kvartalspresentasjonen når han snakket om det vertikale spekteret, og at IT blir den mest sentrale byggesteinen i virksomhetenes verdikjede. Det er her Itera kommer inn som et mini Accenture. Dette bidrar at en kan vokse kraftig på flere områder i hele tjenestespekteret: design, sikkerhet og annen rådgivning. Jeg antar derfor at veksten i antall ansatte vil vokse ytterligere framover, og at den positive kontantstrømmen vil ta seg opp betraktelig fra disse nivåene. A strong buy fra meg!
May-Liss
17.02.2022 kl 20:32 391

Usikkerhet om dagen grunnet aktiviteten de har i Ukraina.
Slakt
24.02.2022 kl 10:43 297

Hvor mange ansatte har Itera i Ukraina ?