Sett CARBON politikken på pause

kokkohill
24.02.2022 kl 21:55 1047

Energi situasjonen i Europa er snudd på hodet over natten og hva kan Europa gjøre? Selvsagt stoppe gassen fea Russland.

Atom ,kull og gasskraftverk må startes opp igjen.

Norge har gassturbiner offshore som går på tomgang når disse stjeler vannkraft fra fastlandsnorge.

Gi full gass offshore og lever elkraft i retur til fastlandet. Dette må gjøres skal eksporten av elkraft til EU forsvares.

Køyr debatt:
Karbon
24.02.2022 kl 22:32 1020

Sette carbonpolitikken på pause??? Nå er det jo viktigere enn noensinne å produsere mer gass, og hva er vel da bedre enn å produsere gass av alt avfallet vi har i verden!

Ja, for det finnes selskaper som klarer nettopp det, og det norske selskapet Vow ASA har teknologien som klarer det:

https://www.grtgaz.com/en/medias/press-releases/test-to-produce-low-carbon-and-renewable-gas
kokkohill
25.02.2022 kl 09:52 959

Ja gjerne det også
Zorin
25.02.2022 kl 10:59 926

Det finnes alltids unskyldninger til å ikke gjøre klimatiltak. Men klimaendringene kan kun reverseres ved at vi slutter å forurense. Gjør vi ikke det så kan konsekvensene bli værre enn krigen i Ukraina siden det vil ramme hele verden.
Slettet bruker
25.02.2022 kl 11:36 897

Forurense-c02. Tull
Se hvor liten del av planten som har tropiske områder. Planeten er altfor kald. Problemet er at menneskelig egoisme er viktigere enn planetens helse.

Og du kan drømme om at Russland og Kina bryr seg stort om dette. De bygger militære for pengene mens vi bygger elektriske gravemaskiner
kokkohill
26.02.2022 kl 18:17 844

Vi går mot vår , men EU må starte opp all gammel energi produksjon snarest. Og komme ut av hengemyra Putin regimet prøver å påføre vesten
Knusle
26.02.2022 kl 19:27 806

Den såkalte carbonpolitikken handler ikke om jordens klima, det har vel de fleste snart forstått?
Det er en kamp om energimakt
Nå har Putin vasset rett i fella til WEF, og neste skritt er invasjon og kontroll av russland. Vi får se hvordan dette går,
kokkohill
28.03.2022 kl 18:50 647

Regjeringspartiet Sp åpner for å skyve på Norges klimaforpliktelser. Årsaken er energikrisen som rammer Europa. SV kaller forslaget både uansvarlig og uaktuelt.

https://www.nrk.no/klima/senterpartiet-vil-vurdere-a-utsette-norges-klimamal-for-2030-1.15911007
Slettet bruker
28.03.2022 kl 19:30 620

Vesten er selv skyld i problemene. Synes vi har behandlet russerne dårlig. Putin er ingen engel, men demoniseringen av ham er jeg ikke med på. Jeg misliker vestens politikere kanskje enda mer, er lei all denne glorifiseringen av dem. Virker som Ukraina bød opp til 3 verdenskrig. Når nato ikke går inn roer lederen der språket. De lederne vi har noen imperialistiske svin. Utenom venstresiden for de er hjernedøde i tillegg. Vi må nok legge tilside det meste for å få igang hjulene igjen. Men jeg tror vi har dratt det for langt allerede. Jeg tror på langvarige problemer og nedgang i markedet og de primære behov rundt omkring i verden. Har og tro på mer voldelige protestaksjoner i mange land. Når matmangel og fattigdom øker.
Redigert 28.03.2022 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
kokkohill
28.03.2022 kl 21:51 570

Som riggsjef så vet du at gassturbinene går på tomgang offshore i tilfelle landstrømmen faller ut. Det jeg da sier er at vi stopper landstrømmen nå og kjører gassturbinene for fullt og leverer overskuddstrømmen til land.
EU må restarte hva de har slått av , for de klarer ikke forpliktelsene overfor oss.
Vi må ha verdens dårligste forhandlere som har satt nasjonen i denne situasjonen…..