BITCOIN KRAKK

Fru-Blom
BITCOI 27.02.2022 kl 21:20 17017

Er det realistisk en bitcoin under 20 000 USD?

Sus
Fru Blom
KommersK
21.06.2022 kl 18:55 2350

Er det krypto som diskuteres her, eller var det om den kunne ''krakke'' under 20K fra en topp på rundt 69k? Den gikk under 20k. Konseptet kan dere diskutere andre steder. Alt dette har alle hørt før.
Aksjeamatøren
21.06.2022 kl 19:27 2333

DeFi = Decentralised finance
Dex = Desentralised exchange
Cex = Centralised exchange

Fordelen er i DeFi har du full kontroll over dine penger. Bare du har tilgang, ingen andre kan låse dem, sperre dem eller noe som helst. De kan kun følge med på aktiviteten din og på den måten kontrollere dine transaksjoner.

På en dex handler/utfører du transaksjoner direkte på blockchainen uten mellomledd/mellommann.

Cex er en leverandør som eier en hel haug crypto og blir et mellomledd. De kan som en bank fryse wallets, og har kontroll over dine assets. De bruker også sin makt til å manipulere markedet for trades osv. De er heller ikke regulert i stor grad og i teorien høyere risiko å ha pengene der enn i en vanlig bank.

Jeg bruker i hovedsak Cex kun for on ramp av fiat. I DeFi åpner det seg et hav av muligheter hvor du kan låne ut dine crypto og få renter, du kan farme eller stake dem osv. Med andre ord du lar pengene jobbe for deg.
On ramp jobbes med i DeFi også, men må nok noen endringer til.

DeFi i dag er annonymt og det er det som skaper litt problemer og hvor mange ser utfordringer i forhold til skatt etc. På en Cex må man gjøre en KYC. Jeg regner med etterhvert vil staten ha en database over wallet og eiere knyttet til og kan følge med på hvem som gjør hva. DeFi er der hvor alt skjer, alle Crypto Launcher før dem eventuelt blir listed på en cex. Samtidig har man det fulle ansvaret selv og må være litt mere obs for hacks, scams osv.

Kan åpne en ny tråd for crypto, så denne får holde seg til BTC.
Redigert 21.06.2022 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Aldara
21.06.2022 kl 19:34 2310

Ny syklus opp som starter nå..?
Dr_Eval
21.06.2022 kl 21:27 2237

Det er vel en motstand ved 23k som skal testes.
Aksjeamatøren
22.06.2022 kl 01:07 2116

Alt for tidlig for noen supersyklus nå. Markedet har noen kameler å nøste opp i først.

Positivt er at top wallets startet å kjøpe når den gikk under 20K. Ser for meg 6mnd med sideveis trading før det kanskje skjer noe, mulig lengre til. Hadde dem store villet kunne dem tradet kursen ned og utløst noen tvangssalg/innløsninger som nok hadde fått BTC godt ned, istedenfor valgte dem å handle inn og stabilisere markedet short term. Ser ikke for meg noen voldsomme bevegelser ettersom mange har solgt og de som sitter nå mest sannsynlig er inne for the long. Ikke vits å risikere selge her nede for noen få prosent når man mest sannsynlig bikker 100k neste bullrun. Det som skaper bevegelser blir de store walletene etterfulgt av litt media som prøver vippe noen av pinnen.

Bare smøre seg med tålmodighet og akkumulere litt hver mnd er kanskje det beste for long term hold.....?!
pengex
22.06.2022 kl 07:01 2033

Det finnes endel store possisjoner som er på margin. De må altså selge seg ut dersom btc går for langt ned. Og ett 10k btc salg merkes fort i ett marked med 100-200k btc turnover i døgnet.
Tvilsomt forum
29.07.2022 kl 16:12 1612

Er vel på tide og dele denne igjen da. https://kapital.no/tech/2021/04/22/7648761/data-sektorens-ufattelige-energiforbruk
Blir mørkt til hausten.
Kvike11
11.11.2022 kl 16:28 1273

Ser ud til der ingen bund er er krypto valuta, flere selskaber vil snart gå konkurs er der ikke allerede flere selskaber der søger konkurs beskyttelse.
har altid været kunstig valuta, som nogel få har været dygtige til at få andre til at spekulerer i,
ville sælge alt jeg havde af kunstig valuta.
ejer ikke krypto og kommer heller aldrig til det.
Er og har altid været for chance ryttere og Dubai money
virker på mig som pyramidespil
True
11.11.2022 kl 17:15 1228

Alle som hadde kjøpt en god del Bitcoin da den var på $3K for et par år tilbake, hadde vært søkk rike nå, uavhengig om det er bear marked eller ikke. Historikken snakker for seg selv og krypto har kommet for å bli enten man liker det eller ikke.

Fortsatt ikke for sent for naysayerne. Faktisk er det den siste gylne muligheten nå før det hele virkelig tar av. Dette kræsjet er gull verdt for de som ENNÅ ikke har kommet seg inn.

Og hadde vi snakket bare 5 år tilbake, så har det jo allerede VIRKELIG tatt av...

But hey, do as you please. Jeg gleder meg i allefall til å bli finansiell fri neste bull run :)


https://www.truecryptoinvestments.net/
Redigert 11.11.2022 kl 17:17 Du må logge inn for å svare