Strake veien til 140,- 💰💰


Med kraftige økende rater, så er det bare å laste opp det man kan under 100,-

Et forsiktig kursmål innen påske: 140,- 💰💰💰
Redigert 07.03.2022 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
dårligtid
01.03.2022 kl 07:58 16904

Hvor har du info om kraftig økende rater fra. har du en link, eller er det noe du tror/har hørt/ønsker ? Tenker du det samme gjelder om krigen i Ukraina forhåpentligvis er over om noen uker?
boupa
01.03.2022 kl 08:14 16836

Sjekk hva denne nissen skriver på andre tråder så skjønner du at det ikke er noe vits i å spørre. Han skulle vært permanent utestengt fra FA.
Gulltider
01.03.2022 kl 09:45 16685

Ærlig talt, nå må dere (dårligtid - boupa) våkne opp.

Kraftig Frontline-oppgang etter mangedobling av tankrater

Spotprisene for frakt av olje til havs mangedoblet seg for visse skipstyper sist uke. Det etter at Russland invaderte Ukraina, som igjen har ført til at Vesten har svart med en rekke sanksjoner mot førstnevnte.

Tankaksjer har steget bredt i kjølvannet av markedsutviklingen, der Frontline-aksjen er opp over ni prosent mandag.
Russland er blant verdens største produsenter og eksportører av olje, og situasjonen rokker dermed kraftig ved fraktmarkedet, spesielt områdene som er nær uroen – slik som Østersjøen, Middelhavet og Svartehavet.

For øyeblikket rapporteres det om at tankrederier ikke ønsker å seile inn i russiske havner og heller ikke frakte russisk olje, på grunn av risiko for fremtidige sanksjoner. Samtidig må spesielt europeiske raffinerier i større grad se til områder som USA og Midtøsten for å skaffe leveranser dersom russisk olje sanksjoneres, som betyr lengre seilingsdistanser for skipene.

Analytiker Anders Karlsen i Kepler Cheuvreux forklarer at dette er positivt for fraktprisene, fordi det trolig skaper en endring i de vanlige handelsmønstrene.

– Europa importerer mye drivstoff og råolje fra Russland. Dersom dette endres og volumene erstattes med andre kilder, vil det sannsynligvis føre til økte seilingsdistanser ettersom både Baltikum og Svartehavet er viktige utskipningshavner. Erstattes volumene herfra med andre volumer, vil det etter vårt syn ha en positiv innvirkning på etterspørselen etter tonnasje både på produkt- og råoljesiden, sier han.
Redigert 01.03.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
01.03.2022 kl 12:23 16464

Jeg blir ikke overrasket om vi snart vil se historisk høye tankrater. I disse tider kan alt skje og det på veldig kort tid.

Da er shorten satt på 88,6. FRO har steget altfor mye sammenlignet med andre tank-aksjer.
Redigert 02.03.2022 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
01.03.2022 kl 12:28 16504

ok spennende å se :)
Fjellheim
01.03.2022 kl 12:36 16461

Det betyr ikke nødvendigvis at FRO skal ned men HUNT skal opp :)

Jeg er long Hunt, OET, TNK og EURN. Long FRO fram til i går, nå short.

Premarket i USA er FRO fortsatt opp 4%, selv om den har falt et par prosent fra intradagtopp, mens Euronav er ned 2%. Det er ikke logisk at de to største tankselskapene skal reagere så forskjellig på makrobildet. I stedet for å ta gevinst på shorten kjøpte jeg derfor Euronav.

Man må jo lure på hva aktørene på Oslo børs tenker på noen ganger. Kjøper de med bind for øynene? Når OSE stenger regner jeg med at FRO fortsetter ned og havner på samme nivå som de andre tankaksjene.
Backline
01.03.2022 kl 21:48 15709

Ja, det spørs hvordan man ser det. Dersom en er long i FRO og selger seg ned når kursen er på det høyeste på dagen, og kjøper tilbake billigere på slutten av dagen, blir det brukbar butikk. Så kan en selvsagt hevde at det er bedre å selge seg helt ut og kjøpe tilbake etter et fall, men da må en ha tid til å følge med til en hver tid.
Ørreten
01.03.2022 kl 22:26 15589

I disse tider kan jo alt skje, men noen stor korreksjon ned ligger det ikke an til teknisk. Sterk støtte 82-84. Den har nettopp fått et kraftig kjøpssignal teknisk.
Går ratene rett vei så blir nok ikke dette noen sinke...

https://www.tradingview.com/x/OneIRjMK/

Gulltider
02.03.2022 kl 08:26 15257

Bare å laste den man kan under 100,- 💰💰

da ble det 7% gevinst på shorten på under ett døgn. takker og bukker.
Redigert 02.03.2022 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
02.03.2022 kl 09:24 15059

Gratulerer. Strålende trade :)
Backline
02.03.2022 kl 12:32 14827

Ikke verst. Jeg sitter på gjerdet og venter på tidspunkt for å øke i FRO igjen. Kjøpte litt i dag, men det er mulig det er litt for tidlig. Ser vi 70-tallet snart?
fleken
02.03.2022 kl 13:16 14697

Vurderer også å øke litt i stortank, men er litt i tvil om hva, som vil skje når bortfallet av russisk olje kommer for fult.vil det da bli mindre olje å frakte da med lavere rater eller vil andre nasjoner kunne dekke dette bortfallet?
Sognoksen1
02.03.2022 kl 13:28 14637

I går var alt kjempegreier og i dag er tank på bunn ikke lett og skjønne dette markedet her ,prøver og kjøpe så for vi se😅

Vil verden kjøpe mer olje når Russland blir stoppet i å eksportere? Blir det da mer olje å frakte?

Tror at når Russland ikke får eksportert mer olje og flåten derfra ikke får seile så går vi mot likevekt. Samtidig er oljeprisen rekordhøy, ergo det blir mindre etterspørsel.

I markedet er det et ordtak "En død katt hopper ikke 2 ganger"
Redigert 02.03.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare

Det er mest FRO som forstrakk seg i går. Andre tankaksjer gjorde det mye dårligere. OET presterte å falle flere prosent, så jeg kjøpte der og shortet FRO. Nå har jeg dekket FRO og også kjøpt litt. OET er opp i dag, så ikke lett å se logikken fra dag til dag. Man må nok regne med at det blir volatilt også framover, og det er det jo mulig å utnytte. Jeg har planer om å sitte med noe tank long, men det meste er til salgs til rett pris.
(",)Aksjel
02.03.2022 kl 13:52 14536

Tenker behov for olje er der, og denne oljen må hentes på kjøl fra andre steder lenger unna Europa. Dessuten er det spennende om det blir en avklaring i Iran samtalene. Tenker markedet er noe nervøst etter stor oppgang siste to ukene. Har tro på Iran enighet, Usa trenger dette, må ha en seier her og har rekordlave oljereserver selv, skal til og med ta litt fra disse for å kompensere for russisk olje som forsvinner fra markedet, dog symbolsk lite mente markedet. Heller ikke bærekraftig å ha så høye oljepriser over tid, dermed må man produsere mer og dermed blir det mer frakt. Med så få skip bestilt de neste årene kan det bli svært hyggelige år fremover for dem som frakter olje.

Pr i dag - hvis man ikke fikk med seg oppgangen fra 65-70kr er det ikke logisk å gå inn i Fro. Det er en grunn til at oljeprisen stiger - bortsett fra krig - og det er at det er for lite tilgjengelig. Som befrakter er man jo avhengig av mengde som pr i dag ikke er tilstede.

For min del er det 3 ting som kan endre ting på kort sikt:

1) eskalering av krig som endrer ruter til tank. Gjerne med ett trusselbilde til sjøs
2) Iran kommer på banen med avtaler. Jeg er ikke så sikker på at det skjer på kort sikt pga det er betent politisk så det HOLDER
3) Opec+ åpner kranene. Pga holdningen til USA når det gjelder skiferolje tviler jeg på det.

Dermed - jeg tar ikke inngang før vi er rundt 70kr ish...om ting ikke forandrer seg
Kaisovski
03.03.2022 kl 11:35 13841

Godt innlegg Benny. Stiller meg bak dine perspektiver.

Ja støtter denne med unntak av at prisen på frakt er ett resultat av tilbud og etterspørsel. Ikke om det er lite olje og kun det. Men ja tilbudet er for lyeblikket for stort. Vi produserer mye mer olje nå enn for 50 år siden, men så er også flåten større. Ta kull f.eks gode fraktrater. Verden skriker etter kull.

Tank og generelt shipping må man være inne i før det smeller. Evt følge med daglig for å komme seg inn. Men stort sett går kursene opp i forkant på forventninger for å falle etterpå igjen hvis ratene ikke kom seg opp som man trodde.

Er denne gangen bare forventning som ikke vil materialisere seg? Jeg tror ikke det.

Jeg tror krigen er startskuddet nå på høyere rater. Det blir avtale med Iran og ifm med det forsvinner nok en glad i deg del båter fra markedet. Vi har tenkt til å starte å reise igjen. Troppeforflytninger rundt omkring i hele verden legger også beslag på olje.
Redigert 03.03.2022 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Gulltider
04.03.2022 kl 22:58 12923

FRO går rett opp i USA 💰💰💰

Avtale med iran kan være klar neste uke.

https://www.dn.no/utenriks/atomavtalen-med-iran-kan-vare-klar-neste-uke/2-1-1179343
skuggen
07.03.2022 kl 16:24 11891

Frontline spretter opp nesten 10 prosent. Det hjalp visst med en analyse i Finansavisen.
Redigert 07.03.2022 kl 16:26 Du må logge inn for å svare

Spennende tider i tank. Noen aksjer priser inn at vi står foran et skikkelig tankrally, mens andre faktisk er ned siden nyttår. Jeg tar gevinst i de som har steget mest som TNK og FRO og flytter over i etternølere som Hunt og OET. I FRO har jeg økt shorten nå. Håper oppgangen i FRO tyder på at ratene snart vil ta av, men sikker er jeg ikke. Ikke mye å skryte av det som kom nå. https://f.hubspotusercontent40.net/hubfs/1975593/PDB/2022%20PDB/March%202022/March%207%2c%202022.pdf?utm_campaign=Poten%20Daily%20Briefing&utm_medium=email&_hsmi=206021840&_hsenc=p2ANqtz-8gyCndja3_938pxddqteb6R6J1A_C1zQNNIRGpHMdCAbrqS8egvqHqEZqUDRq8-bhi-lC1j3KL-Qv8aJFyY8EAX2LLmw&utm_content=206021840&utm_source=hs_email
Puma
07.03.2022 kl 20:00 11388

Poten Dayli er bare tull! Ingenting med FRO rater å gjøre! Barstad sagt dette flere ganger.

Det sier ikke noe om hva de får betalt, men det sier noe om hvordan betalingen svinger. Eller tror du FRO har et helt eget marked?
Puma
07.03.2022 kl 22:39 10979

Ja, delte markeder i realiteten! Eco med scrubbere (spread USD 200) får betydelig høyere rater enn Potens spot non eco uten scrubbere!

Ja, det vet jeg. Men det er et påslag på de ratene som Poten viser, så om Poten går opp eller ned har det betydning også for FRO, og som linken viser har alle skipstypene gått ned de siste dagene, mens kursen har gått opp.
Flipper
08.03.2022 kl 08:19 10507

Frontline Ltd. (“Frontline” or “the Company”) announces the appointment of Mr. Jens Martin Jensen as Director.

Jens Martin Arveschoug Jensen joined Seatankers Management 1st March, 2022 – prior to that he was the CEO of Athenian Holdings. He previously served as Head of Shipping at New Fortress Energy (USA) and prior to that he was a Partner at Pillarstone Europe. From May 2008 to September 2014, he was the CEO of Frontline Management AS. Mr. Jensen has served as a director of various companies, including 2020 Bulkers Ltd, Frontline Ltd and Flex LNG Limited. Prior to these roles, he was a Partner/Director at Island Shipbrokers between the periods of 1996 - 2004 and held various positions at A.P. Moller/Maersk Group during 1985-1996 in Copenhagen, Mexico City, Tokyo and Singapore. Mr. Jensen is a Danish citizen and resides in the UK.

March 7, 2022

The Board of Directors
Frontline Ltd.
Hamilton, Bermuda

Questions should be directed to:

Lars H. Barstad, Chief Executive Officer, Frontline Management AS
Telephone: +47 23 11 40 84

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Samme mann i Golden Ocean
Flipper
08.03.2022 kl 08:26 10489

Vet ikke om de. fleste helt er for unge til å huske dobbelt skrog ble krevet etter fadesen med skipet '' het Valdes eller noe sånt ).Skapte en kolossal forurensning på U.S / Canadas vest kyst. ( kapteinen hadde promille )
Da fikk man også et todelt market.
Redigert 08.03.2022 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Schenk
08.03.2022 kl 08:43 10423

Exxon Valdez het skipet, Valdez i Alaska. Var der i 1988 rundreise etter endt studie..😀
Flipper
08.03.2022 kl 08:52 10376

Et lite avsnitt

South Korea’s Sinokor Merchant Marine has made a big profit on the sale of two panamax container ships in the red-hot market and has splashed out $42.5m to buy a secondhand VLCC.

The diversified owner is said to have sold the 4,253-teu Singapore Bridge (built 2002) and the 4,432-teu Baltic South (built 2010) en bloc to liner giant Mediterranean Shipping Co (MSC) for $160m.


MSC leads the way as container ship sales smash records
Read more
At the same time, the company is laying a wager on a tanker recovery by acquiring a Hyundai-built VLCC — the 298,996-dwt Athenian Success (built 2010) — from Athenian Sea Carriers.

One South Korean shipping source following Sinokor’s activities described the company as having the “mentality of some big Greek shipowners” that sell vessels at high prices and buy into low-price ships when a market is weak.

“It has carried out successful transactions in the past and is continuing with the [sale-and purchase] strategy,” said the shipping source.
Flipper
08.03.2022 kl 08:59 10344

Takker Schenk

Var ikke helt sikker på Alaska, og gadd ikke google, men du har rett
Flipper
08.03.2022 kl 09:02 10336

Pretrade FRO @ 91,50