Strake veien til 140,- 💰💰

Gulltider
FRO 01.03.2022 kl 00:48 38449

Med kraftige Þkende rater, sÄ er det bare Ä laste opp det man kan under 100,-

Et forsiktig kursmĂ„l innen pĂ„ske: 140,- 💰💰💰
Redigert 07.03.2022 kl 15:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
Normalone
11.03.2022 kl 14:45 4556

Oljeprisen vil vÊre volatil en stund til fremover - men en mÄ huske pÄ at oljeprisen vil falle nÄr det kommer mer olje pÄ markedet. NÄr oljeproduksjonen vil Þke betraktelig (viser til artikler ovenfor), vil det vÊre gunstig for tank/FRO - men oljeprisen vil samtidig falle (som vi ser nÄ). Akkurat nÄ er det sammenfall mellom kursutviklingen til FRO og oljeprisen - men FRO bÞr stige nÄ som det kommer mer olje (og oljeprisen faller).
Slettet bruker
11.03.2022 kl 15:13 4519

Hei Flipper,Jeg Har vÞrt inne i borr lenge og solgte allt der og puttet de inn i fro i gÄr.og sÄ kjÞpte jeg 5000 tidligere., Han hvet at jeg har vÊrt der,sÄ han mente det var en trÞst for meg at jeg satt i fro idag istedet for borr som stupte,selv om fro var ned 2%,
Her skal det kun bli fro prat Flipper.
Slettet bruker
11.03.2022 kl 15:41 4472

Den gÄr over 80 kroner i Usa utover kvlelden,sÄ det er jo alltid noen som sitter igjen som svarteper.Kanskje pessimistene?
Jeg har blitt klok av skade fra tidligere fro handeler og ser nÄ lyset i den mÞrke tunnelen i frontline.
Redigert 11.03.2022 kl 16:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ulogisk
11.03.2022 kl 15:56 4421

FRONTLINE:
Tror ogsÄ at kursen muligens bikker under 70 fÞr den gÄr opp igjen.Mer olje i markdet som skal fraktes.StÞtte rundt 68,-

Kurs:1 Ă„r frem i tid:Mellom 120.-/140,-: /Utbytte kommer i tillegg
Mindre nybygg-Skroting av gamle skip.Mer olje Ä frakte pÄ mindre skip-Samtidig Þkt etterspÞrse.DVS HÞyere rater.

Bull: Frontline og tank
Slettet bruker
11.03.2022 kl 16:12 4384

Frontline kommer ikke en cent under 76 kroner,og slik blir det.fÞlg med pÄ Happy friday pÄ fro i usa ikveld.
The trend is your friend from now.
Redigert 11.03.2022 kl 16:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ulogisk
11.03.2022 kl 17:20 4322


HĂ„per du har rett!!!
Klokavskade
11.03.2022 kl 19:41 4205

Det ser mĂžrkt ut i USA i kveld. Kanskje du bĂžr skifte nick til Strutsen?
Normalone
11.03.2022 kl 20:19 4167

Det er ikke alltid like enkelt Ä bli klok pÄ hvordan kursen utvikles seg i det korte bildet - og for Ä sette ting i perspektiv;

- Kursen ligger nÄ lavere enn fÞr Russland startet denne meningslÞse krigen. I denne perioden har ratene steget og det er nÞdvendig med mye hÞyere oljeproduksjon (mer olje som skal fraktes)
- Kursen endte pÄ ca. kr 81 fredag forrige uke. Sluttkursen pÄ mandag var kr 89,30 (intradag kr 92). Omsetningen var pÄ ca kr 330 mill. Den sluttet i dag pÄ kr 75,88 (omsetning pÄ kr 88 mill). Dvs at for uken under et har kursen falt med ca 6.5 % - og nesten 20 % siden mandag (ATH). Det til tross for G7 og Saudia Arabia mv denne uken Þnsker Ä Þke oljeproduksjonen - og vi fikk nytt kursmÄl pÄ kr 142.

Det positive (hvis en ser bort fra kursen) er at de fundamentale forholdene har styrket seg - og omsetningen er hÞyere dagene kursen stiger enn nÄr den synker. Vi vet ikke hvor bunnen er denne gangen - om det er kr 76 eller nÊrmere 70 (er umulig Ä treffe bunn/topp) - men det er for meg helt merkelig at kursen skal ligge lavere i dag enn for 1 uke siden (og at den skal ha et fall fra ukens ATH pÄ nesten 20 %) - tatt i betraktning nyhetene denne uken (og at det er mindre nybygg). Jeg synes kurs midt pÄ 70 tallet er veldig attraktiv basert pÄ TA/fundamentale (fremtidsutsiktene) - og kjÞper pÄ disse kursene. Erfaringen i FRO er ogsÄ at nÄr den fÞrst begynner Ä stige gÄr det fort - og med endelig beskjed om at OPEC/andre land Þker oljeproduksjonen er mitt kortsiktig mÄl minst kr 100.
Redigert 11.03.2022 kl 20:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
11.03.2022 kl 20:42 4126

Det er slik jeg ogsÄ tror,og valgte Ä lempe ut hele beholdningen i borr igÄr,og og putte allt inn i fro. De som mener aksjen skal godt under 70 kroner har nok en annen agenda,og er pÄ kjÞperen,men litt for gjerrig til Ä ta et bet.De kommer til Ä sitte pÄ perongen alle mann ikke sant T.M.P?
Klokavskade
11.03.2022 kl 20:44 4123

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det er etter min mening ren lotto Ä kjÞpe FRO nÄ. Den kan gÄ begge veier, men mest sannsynlig skal den lenger ned, fÞr den evt snur. Du mÄ jo vÊre flere 10-tusen i minus med den inngangen du har hatt i FRO de siste par dager. Jeg har kun et par tre tusen FRO og er litt i minus der. Selges kjapt om trenden ned fortsetter, Men BORR aksjene sitter jeg ganske komfortabelt med selv om det er en liten risiko her ogsÄ. Og likeledes mine CFD'er i PGS. Din vingling mellom BORR og FRO har jeg liten tro pÄ.
fattigstakkar
11.03.2022 kl 23:34 3970

Intervju med Barstad i FRO: https://www.wsj.com/articles/tanker-owners-are-steering-clear-of-russian-oil-cargo-11646918491?reflink=desktopwebshare_permalink
"Mr. Barstad said he expects tanker rates to stay strong or rise as oil importers have fewer options to buy crude and as the market adjusts to replace some 2.5 million barrels a day of Russian oil moved by sea."
Normalone
12.03.2022 kl 00:51 3905

FÞlgende stÄr ogsÄ i samme artikkel;

"Tanker freight rates have tripled since Russia invaded Ukraine two weeks ago, but most big operators aren’t hauling Russian oil and gas even though many governments haven’t halted imports of fuel from the country."

Normalone
12.03.2022 kl 07:13 3806

Frontline er selskapet smÄsparerne i Nordnet har nettosolgt mest den siste tiden (14. feb til 9. mars);

https://www.dn.no/bors/dn-aksjer/oslo-bors/nordnet/olje-og-ravarer-frister-smasparerne/2-1-1182376

Siterer ogsÄ fÞlgende;

"...Samtidig viser nettmeglerens kundestatistikk at flere av shippingaksjene selges pÄ bred front, noe investeringsÞkonomen tror i stor grad skyldes at rekken med sanksjoner mot Russland kan pÄvirke frakt av rÄvarer og tjenester."

Det vi vet er at ratene har steget relativt mye de siste to ukene, Barstad (CEO Frontline) mener at dette sterke markedet vil holde seg (og at ratene vil kunne stige, se lenke til intervju/artikkel det ble visst til i gÄr) og oljeproduksjonen vil Þke (skrevet mye om dette i andre innlegg pÄ denne trÄden/vist til artikler fra denne uken). I denne sammenheng kan det vÊre verdt Ä hÞre pÄ intervjuet av Petter Haugen der han kommer inn pÄ disse forholdene nÄr han redegjÞr for bakgrunnen til kursmÄlet pÄ kr 142 og hvorfor han har Frontline som favoritt (og ser for seg lang shipping opptur);

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/03/07/7831072/video-analytiker-har-frontline-som-favoritt-grobunn-for-en-lang-shippingopptur

Avslutningsvis nevnes at MPCC i nov/des 2021 var pÄ toppen av nettosolgte selskap i nordnett, tilsvarende det vi ser ift Frontline nÄ. Da (fÞr jul) lÄ MPCC under kr 20 - pÄ noen fÄ mÄneder steg kursen med 50 %, og nÄr en inkluderer utbytte pÄ kr 3 er dagens kurs i MPCC kr 29,80.
Redigert 12.03.2022 kl 07:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
12.03.2022 kl 08:14 3759

Jeg var litt for opptimistisk,men vi fikk hele markedet mot oss i gÄr kveld pÄ Nasdaq. Det som er helt klart at alle komentarene etter det jeg skrev i gÄr kveld er veldig positive,sÄ jeg er Glad for alle de positive komentarene om frontline,og Deres syn deler jeg 100%.
Det som er klart er at hele verden blÞr med hÞy oljepris og slik varer ikke evig,Her blir det garantert Kraftig Økning i Oljeproduksjonen,og Frontline tar en Stor bit av jobben.
John Fredriksen har vel ogsÄ en plan med Euronav tenker jeg. Jeg har lest at fro og Eoronav har et veldig gpdt forhold,sÄ en sammenslÄing av de 2 selskapene er ikke utenkelig.Dere hvet jo selv hva som skjer med Frontline dersom en Kraftig Þkning av produksjonen kommer fra Opec eller en Iran avtale blir inngÄtt. Da risikerer du Ä bli stÄende igjen pÄ perongen for Frontline aksjen kommer til Ä gÄ i Taket.NÄr smÄsparerene i Nordnet har solgt seg ut sÄ kommer de Gode nyhetene,er det ikke slik det pleier Ä gÄ?
Det jobbes pÄ spreng ogsÄ under G7 mÞte der de gikk inn for at oljeproduksjonren skulle Øke.
Da det er sÄ viktig for Þkonomiene til alle land i verden NÄr oljepris blir sÄ stor Þkonomisk byrde for forbrukerene,transport o.s.v sÄ finner de en LÞsning ganske kjapt.
Ved flere anledninger SĂ„ har Saudia Arabia Ăžkt oljeproduksjonen kraftig,og vi hĂ„per de gjĂžr det nĂ„ nĂ„r vi trenger det, Til slutt sĂ„ vil Frontline stĂ„ igjen som en av de beste innvesteringen pĂ„ bĂžrsen da allt av oljelagerer,reserve skal fylles opp igjen.Frontline kommer til Ă„ ri pĂ„ en oppgangsbĂžlge i lang lang tid fremover nĂ„r dette inntreffer. Å vĂŠre igjen pĂ„ perongen nĂ„r toget gĂ„r kan fĂžles litt dumt nĂ„r man hvet hva som skjer dersom disse tingene inntreffer.Da kommer nok nordnet kundene til Ă„ strĂžmme inn igjen i fro nĂ„r den har steget mye allerede.
Redigert 12.03.2022 kl 19:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
12.03.2022 kl 09:37 3673

Veldig enig med dette. KjÞpte meg tungt inn i januar. Var overrasket over den oppturen som kom sÄ tidlig som den gjorde. Jeg hadde tanker om oppsving mot slutten av 22 selv.

Knekken nÄ er kjÞpsmulighet for meg med min tidshorisont. Fra neste vinter av har de et fantastisk marked der det tar laaaang tid fÞr nye kontraheringer kommer inn og Þdelegger ratene...
Slettet bruker
12.03.2022 kl 18:49 3387

Boris Jonson is visit Saudia Arabia next weeks for talking abort Oil.
Nyheter fra sky News
20 minutter siden
Normalone
13.03.2022 kl 06:26 3212

Her forklarer Petter Haugen (6. mars) hvorfor han mener 2022 vil bli et comeback Är for tank. Han fremhever at det er en stor Þkning av eksport av olje fra USA (til Asia) - og USA vil fÄ en mye viktigere rolle for Ä imÞtekomme etterspÞrselen (som helt klart vil Þke fremover). Dette vil gjÞre at ratene stiger - men det viktigste poenget til Haugen er at avstanden fra USA er 2- 3 ganger lenger sml fra MidtÞsten. Det betyr at det vil vÊre behov for 2-3 ganger flere skip for Ä fÄ fraktet oljen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/03/06/7831049/video-derfor-drives-tankrater-av-amerikansk-skifer

Det er skrevet i flere artikler etter ovennevnte intervju til Haugen at oljeproduserende land, herunder USA, nÄ bes Þke oljeproduksjonen - viser til artikler lagt ut pÄ denne trÄden 11. mars - og for ordens skyld nevnes igjen at Haugen har Frontline som favoritt (nytt kyrsmÄl pÄ kr 142) og han forventer en ny shippingopptur;

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/03/07/7831072/video-analytiker-har-frontline-som-favoritt-grobunn-for-en-lang-shippingopptur
Redigert 13.03.2022 kl 06:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 08:56 3105

Dette Er et Bull signal Fra Barstad i Fro.Det blir kÞ pÄ perongen fremover. Det er til og med satt opp ekstra tog til De Mange KjÞpelystne. Husk Ä mÞte opp i God tild fÞr BÞrsen Äpner mandag kl 0900.
Meget Bra Dette Fattogstakkar.RATES TO STAY STRONG OR RISE:. Dette er som Musikk i Ørene pÄ en Frontline aksjonÊr.
TÅLMODIGHET FRONTERRE:
Redigert 13.03.2022 kl 08:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 09:13 3151

Her er en som tror pÄ raskt stigning til 100 kroner ved at OPEC, eller andre Øker oljeproduksjonen, Dette samsvarer med mitt lengre innlegg fra igÄr,om hva som skjer dersom det blir Kraftig Þkning i oljeproduksjonen. Men Husk Barstad er positiv allerede for hvordan det ser ut nÄ og fremover med ratene.
Husk skal man Lykkes med innvesteringen i Frontline sÄ mÄ man Gi det litt tid. Rom Ble Ikke Bygget pÄ en dag.
Redigert 13.03.2022 kl 09:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 09:29 3136

Hva er det analytiker Anders Kalrsen i Kepler Cheuvreux sier her?
Da er det ikke bare direktĂžren i Frontline Barstad som er enig med oss. Petter haugen Anders karlsen,og You Name It. Holder ikke det ?
Det fÄr vÊre nok for idag fra fuglen som kan se helheten i nyhetene og plukker ut det viktigste fra nyhetsbildet Takket vÊre noen Fantastiske flotte forum skribenter her pÄ fro trÄden.
Lykke Til Alle Fronterre.
Redigert 13.03.2022 kl 09:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 10:10 3062

Helt enig. Godt posisjonert selv for en oppoverbakke her....
Dette blir morro...
Faller det kjĂžper jeg bare mer
Kom ikke vente til 09.00 i morra.
Ding ding ding
Redigert 13.03.2022 kl 10:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
fattigstakkar
13.03.2022 kl 10:32 3088

Jeg tror FRO og tank generelt er utsatt for massiv trading fra noen stÞrre aktÞrer om dagen. Hannisdahl og hans shippingfond er en av dem, noe han selv forteller om pÄ sin twitterkonto. Han gikk med brask og bram inn i tank og hausset kraftig, fÞr han tok gevinst og snakker om dead cat bounce og historisk lave rater. Han tjener bra pÄ dette, og gjorde mye av det samme i bulk fÞr jul. Den voldsomme oppgangen i aksjer som TNK, NAT og FRO virket vel premature med tanke pÄ hva vi sikkert visste om endrede rammebetingelser. Like overdrevet virker nedgangen i ettertid. Mye er usikkert i shipping og man mÄ investere basert pÄ sannsynlighet for at man har rett analyse pÄ lang sikt. Jeg mener det er overveiende sannsynlig at den politiske utviklingen de siste ukene klart vil styrke tankmarkedet pÄ sikt, men om det vises i ratene om en uke eller seks mÄneder er ikke godt Ä si. Den lave ordreboken ligger uansett som et bakteppe, og vil fÞr eller siden presse ratene opp. Tror nok noen benytter den kortsiktige usikkerheten til Ä skape frykt og fÄ nervÞse aksjonÊrer til Ä kaste kortene fÞr den langsiktige vendingen opp starter.
Normalone
13.03.2022 kl 10:50 3071

Aksjemarkedet er volatilt om dagen - hvilket en fikk bekreftet i forrige uke, nÄr FRO i lÞper av uken har vÊrt oppe i kr 92, og et par dager senere ligger kursen pÄ kr 76. Gapet er tettet - med lavest omsetning pÄ fredag (godt tegn) og med det politiske bildet og det som skjer ute i verden, er det helt riktig som Karlsen og Haugen uttrykker at det vil gi hÞyere rater og fraktveien blir betraktelig lenger (som igjen vil presse ratene videre opp). Tankmarkedet vil oppleve en ny storhetstid- og nÄ som kursen er pÄ kr 76 har stigningen vÊrt liten sett opp om rateendringene og fremtidsutsiktene.
Slettet bruker
13.03.2022 kl 11:00 3121

Jeg vil anbefale Ä Lese presentation for Q4 en gang til,og for Dere som kan lite om dagens situasjon sÄ blir dere breoliget NÄr Dere leser om rater for q1 forelÞpig og hvor Mye Cash Frontline har o.s.v. Ikke la denne Hannisdahl leke med Deres aksjer,for han taper til Slutt.Mine fÄr han aldri.
Quatar pÄ Vei til Moskva for atomsamtaler. dagbladet NÄ.
Redigert 13.03.2022 kl 16:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 16:26 2856

Usa legger NÄ press pÄ Russland om atomsamtaler,og gir et ultimatium og krever svar innen 1 uke.se pÄ nrk.no. NÄ skjer det noe og som Dere kan se sÄ jobbes det i kulissene.,med et besÞk fra Quatar til russland ogsÄ.
Dubai bÞrsen steg 0.59 %. Weekend futures wall street har vÊrt ned i hele dag men sÄ skjedde det noe da Den fÞrste meldingen kom ut fra Reuters at Det var gjort framskritt i forhandlingene mellom Russland og Ukrainia, Dere kan lese om det pÄ vg nÄ.
Weekend futures har snudd til positiv terreng og er nÄ opp 0.42%, I morgen tipper Fuglen fro og BÞrsene godt opp.
Hiv o hoi hvor det gÄr opp 210 pkt. 0.64 % NÄ.
Redigert 13.03.2022 kl 17:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 17:12 2829

Tipper russernes urimelig krav om full frihet til Ă„ handle med Iran fucker hele atomavtalen
Redigert 13.03.2022 kl 17:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 17:29 2790

Mr. Barstad said he expects tankers rate to stay strong or rise. Nyhetener fra torsdag 10 mars,og er skrevet av wallstreet journal. Du kan bruke dette rep som ditt hovedutgangs punkt av en som kjenner frontline best,og sÄ fÄr du ta atomavtale som en bonus. Lytt til Barstad og sÄ kommer bonusen etterhvert.
Hva er det aller viktigste nÄ nÄr vi har den hÞye oljeprisen?
Ja se det rep, der har du svaret ,hele verden vil ha nemelig Ăžkt oljeproduksjon.
Hva skjer nÄr oljeproduksjonen Þker? HÞyere rater og mere frakt av olje.,men sa ikke Barstad at ratene var sterke allerede?hmmmTenk hvordan ratene blir med en atomavtale. Iran avtale er viktig,men allt stÄr ikke Ä faller pÄ den. Du fÄr lese deg opp rep pÄ fro,men husk Ä ta egne avgjÞrelser og ikke la deg pÄvirke av en spÞkefugl.
Men rep nÄr ratene nÄ er sterke blir det ikke God buisness
av dette? Barstad var iallefall fornÞyd og det tror jeg jaggu fuglen ogsÄ er.
Redigert 13.03.2022 kl 17:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.03.2022 kl 17:34 2794

Fro kommer den , men tror Borr kommer fĂžrst
Slettet bruker
13.03.2022 kl 17:41 2782

Ja med Þkt produksjon,sÄ er det fest for begge 2.
Slettet bruker
13.03.2022 kl 17:44 2786

Er ikke langt unna Ă„ ta en posisjon i Fro, Newsbildet nĂŠrmeste tiden avgjĂžr. Uka blir knallspennende.
Men blir jo gĂžy nĂ„r du igjen skal inn i Borr igjen🚀
Slettet bruker
13.03.2022 kl 17:58 2758

Bruk alltid litt tid fÞr du tar et valg rep.NÄ er det full fres i Frontline FjÞset,sÄ jeg har nok ingen andre planer en det nÄ.Det tar tid Ä tjene pÄ ivesteringen sin og nÄr jeg er fornÞyd sÄ fÄr vi se om borr er aktuelle igjen. Du hvet fro har nok flere som leser det som blir skrevet hver dag,og desutten sÄ er nordnet kundene nettoselgere i fro,noe jeg ser som et positivt tegn.
Sjekk Biden nÄ pÄ FA,og les.Usa pleier Ä fÄ det som de vil tror D.f
Redigert 13.03.2022 kl 18:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Klokavskade
14.03.2022 kl 10:25 2318

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det er stÞtte pÄ ca 68 pÄ kort sikt, og 56 pÄ litt lenger sikt dersom den ikke gÄr opp.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 11:32 2271

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
MR. Barstad Said he Exept the rater to start high or rise.
Er det noen som ikke forstÄr det?hehe
SĂ„ var de dette med DEAL OR NOW DEAL.
FUGLEN BELIVE IN A DEAL.
Uansett sÄ Gleder fuglen seg med det Barstad sier.
Redigert 14.03.2022 kl 11:34 Du mÄ logge inn for Ä svare