PetroNor - Q4 rapport

FkL
PNOR 01.03.2022 kl 08:26 42887

PetroNor E&P ASA: Invitation to Q4 2021 presentation, 2 March 2022

Oslo, 1 March 2022: PetroNor E&P ASA (OSE ticker: “PNOR”) (the “Company”), will report its fourth quarter 2021 results tomorrow, Wednesday, 2 March 2022.

At 08:30 CET on the same day, Chairman Eyas Alhomouz, interim CEO Jens Pace and CTO Claus Frimann-Dahl will present the results in a webcast.

The presentation and subsequent Q&A session will be held in English and may be viewed live at: https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220302_4/

The financial report and presentation material will be published on www.newsweb.no and on the Company's web site www.petronorep.com at around 06:30 CET on the same day.

A recording of the event will be made available on the Company’s website after the webcast.

https://newsweb.oslobors.no/message/555280


PetroNor E&P ASA reports best quarterly performance in company history

Oslo, 2 March 2022: PetroNor E&P ASA (OSE ticker: “PNOR”) reports a 10 per cent increase in production for the fourth quarter compared with the previous quarter. Increased sales volume and higher oil price led to all-time high revenues and profitability in the quarter.

Oil and gas revenue (net of royalties and taxes) amounted to USD 24.2 million arising from sale of 0.32 million barrels of crude oil at an average price of USD 76.29 per barrel. In the prior year, 0.20 million barrels of crude oil was sold during the same period at an average price of USD 44.75, resulting in a revenue of USD 9.2 million.

Two liftings were completed during the fourth quarter, which resulted in total lifting volumes of 317 kbbl, up from 94 kbbl in the previous quarter, when underlift led to inventory build-up.

The Group reported an EBITDA of USD 24.4 million for the quarter, compared with USD 11.5 million in the same period in 2020. This resulted in an EBITDA margin of 61 per cent, up from 54 per cent in Q4 2020 due to better market conditions combined with a continued focus on cost management.

“We are pleased to report strong progress in the fourth quarter with an all-time high financial performance driven by higher sales volumes and rising price realisation throughout the year. This progress was underpinned by a 10 per cent production increase and provides us with a strong entry rate into 2022” says interim CEO Jens Pace.

PetroNor E&P holds an indirect ownership interest of 16.83 per cent in PNGF Sud in Congo, which is the Company’s core production licence. Total field production from this asset amounted to 22,016 bopd in Q4 2021, corresponding to a net production to PetroNor E&P of ~3,705 bpod.

During the quarter, the 17 well drilling campaign in Congo was commenced, and production benefits are expected to gradually materialise as from Q1 2022. Currently, four top-hole sections have been completed and one well successfully drilled through the reservoir on Litanzi.

Following quarter-end, government consent was granted for the Aje transactions. PetroNor E&P will proceed with final steps to complete the transactions which is expected to take place by the end of Q2 2022.

“Today also marks the first reporting as a Norwegian company listed on the main market of the Oslo Stock Exchange. We are delighted that we have now completed the process of uplisting and re-domiciling PetroNor E&P from Australia to Norway” add Jens Pace.

Please find enclosed the financial report and presentation material for the fourth quarter of 2021.

Chairman Eyas Alhomouz, interim CEO Jens Pace and CTO Claus Frimann-Dahl will present the results in a webcast Wednesday 2 March at 08:30 CET.

The presentation and subsequent Q&A session will be held in English and may be viewed live at: https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220302_4/.

A recording of the event will be made available on the Company’s website after the webcast.

For additional information, please contact:
Investor Relations
Email: ir@petronorep.com
www.petronorep.com

https://newsweb.oslobors.no/message/555366
Redigert 14.03.2022 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
oivindl
11.03.2022 kl 20:35 3495

En ting er om det er straffbare handlinger, men det skal også bevises. Det kan vi bare spekulere i, men er ikke så mye vi kan finne ut av det.

Mitt poeng er at så lenge ingen har erkjent skyld, er det heller ikke så lett for selskapet å vise til samtaler med de mistenkte for å informere aksjonærene. Spørsmålet er da hvilke informasjon selskapet har fra Økokrim. Kanskje det heller ikke gir grunnlag for å kommentere utover det som allerede er kommunisert.

Å kommentere ubekreftede rykter eller annen informasjon som ikke kan verifiseres, tror jeg er en farlig vei å gå.
For det første er det farlig å dementere slike rykter uten at de selv sitter på pålitelig og sikker informasjon, men hvor skulle de fått den fra?

For det andre kan det oppstå spekulasjoner om de dementerer noen rykter/spekulasjoner, men ikke alle.
Betyr det at rykter som ikke dementeres er korrekte?

Kanskje er det styreansvarforsikring som gjør at de må legge inn så mange risikovurderinger i presentasjonen. Jeg vil tro styret har en slik forsikring.
Redigert 11.03.2022 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
11.03.2022 kl 20:31 3509

Jeg avviser definitivt ikke risikoen, men pt anser jeg risiko for innenfor det akseptable sett i lys av den lave MCAP. Skulle det tilkomme noe realt positivt fra sidelinjen, eks Aje, noe farm out, Senegal, så begynner vi å nærme oss hendelser som vesentlig, slik jeg ser det, derisker selskapet, gitt MCAP på 1,5. Lenge før et worst case Knut/Gerhard sak, vil det komme lekkasjer, og da skal jeg vurdere retrett, men inntil så skjer sitter jeg stille i båten og venter på at selskapet leverer noe good news. Med dagens oljepris vil første halvår bli helt rått, og er det noe jeg har lært i finansverden… cash tiltrekker investorer selv når det er risiko i selskap.
FkL
11.03.2022 kl 20:12 3523

Mener du virkelig at vi ikke er direkte involvert dersom dette gjelder kjøp av våre lisenser i Kongo? Vi kan selvfølgelig diskutere på hvilket nivå og om det kan bli konsekvenser eller ikke, men det er en helt annen diskusjon. Jeg er ikke ute etter å overbevise noen, men jeg blir litt provosert når enkelte avviser hele saken og de risiko som er oppgitt.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 19:59 3554

Men du må da være enig i at man ikke bekrefter at selskapet er direkte involvert(som du uttrykker det) kun ved disse riskikofaktorene i prospektet. Direkte involvert er sterkt. Ikke indirekte altså, men direkte.

Hvis jeg lurte på å investere i selskapet uten å kjenne det på forhånd ville jeg tittet på hjemmesiden og ikke minst presentasjoner. Og antakelig børsmeldinger. Da kunne jeg fått rede på rettsaken mot disse to personene og kun det. Det kan ikke kreves at man åpner prospektet og leser risk. Det kan heller ikke påberegnes at man har abonnement og fulgt med på AI. Det må meldes i en børsmelding hvis man er direkte involvert mener nå jeg. Dette er kursdrivende og det neste må vel da isåfall være en bot for å ikke å oppfylle informasjonsplikten.
FkL
11.03.2022 kl 19:40 3603

Du har et godt poeng i at ingen har erklært seg skyldig og vi skal selvfølgelig heller ikke dømme noen på forhånd, men det blir vanskelig å ikke ta høyde for at så er tilfellet. Problemet er at selskapet har blitt konfrontert med at dette gjelder våre lisenser og at de ikke avviser det. Snarere tvert om tar inn risiko som heller bekrefter det. Det kan vel være at hele saken faller, men det er ikke godt nok at vi må lide i uvisshet all den tid dette vil ta. Er Knut uskyldig og det gjelder vår lisenser så er det ekstra vanskelig, jeg ser den.
FkL
11.03.2022 kl 19:20 3624

Synes egentlig at det var akkurat jeg som gjorde det nyansert, for ser man kommentarene fra enkelte her så skulle man nesten ikke tror at de har satt seg inn i saken. De finner jo ikke på risiko, de tar høyde for alt som kan skje. På bakgrunn av saken så har de tatt inn betydelig risiko. Det er selvfølgelig ikke tatt ut av luften. Det er heller ikke det samme som at jeg skriver at noe som helst vil skje, men risiko er det ingen diskusjon om at det er.
oivindl
11.03.2022 kl 18:56 3670

"Her bommer dere totalt og selvfølgelig er selskapet direkte involvert. Knut har selvfølgelig orientert styret om saken før han ble satt til siden."

På hvilket grunnlag mener du det?
Har de tiltalte erkjent skyld?
Redigert 11.03.2022 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
11.03.2022 kl 18:35 3712

Fluefisker, her støtter jeg deg. Det foreligger ingen informasjon som sier de er direkte berørt. Hadde det foreligger slik informasjon måtte dette børsmeldes, det er helt uomtvistelig. Det de sier i prospekt under risiko er at «dersom og viss, gitt x og y» så kan ting skje.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 18:12 3764

Hvis selskapet er direkte involvert i en korrupsjonssak må de da virkelig melde det. Det må da være kurssensitiv informasjon. Inntil de melder noe annet forholder jeg meg til uttalelsene fra selskapet og økokrim på slutten fjoråret. Og ta med dette under risk faktorer holder ikke. Vanligvis blir sånt knapt nok lest.
Nybegynner2
11.03.2022 kl 18:09 3725

FKL: nå syns jeg du er litt unyansert. I et prospekt er de nødt til å «dra på» hva gjelder formulering av risiko, noe de også gjør konkret i denne saken. Det betyr ikke nødvendigvis at det er høy risiko like lite som det betyr at det er lav risiko. Dette er noe en potensiell kjøper må vurdere, og thats it. Så kan vi spekulere den ene eller andre veien, men la oss prøve å holde det objektive og det subjektive adskilt.
hofa
11.03.2022 kl 18:02 3749

Eftersom Knut nægter sig skyldig, har han intet foretaget sig og der er ikke noget at orientere nogen om. Han vil naturligvis ikke lægge løkken om sin egen hals. Ergo der er ikke noget at melde om, hverken fra Pnor eller andre.
FkL
11.03.2022 kl 17:53 3685

Her bommer dere totalt og selvfølgelig er selskapet direkte involvert. Knut har selvfølgelig orientert styret om saken før han ble satt til siden. Både selskapet og Knut er også konfrontert med all info som er publisert. Selskapet, og det tror jeg alle selskap vil gjøre, har alltid tilbakevist nyheter som ikke er sanne. Spesielt ville de gjort det i denne saken der kursen har blitt betydelig berørt. De har faktisk heller gjort det motsatte. De har dekket risikoen som har oppstått i kvartalsrapporten isteden for å tilbakevise den. Den oppgir en ny og omfattende risiko på bakgrunn av korrupsjonssaken, med veldig tydelig informasjon om at dette kan få stor økonomisk betydning for selskapet.

Dere må slutte med å skrive at selskapet ikke har annen informasjon enn det som Økokrim har publisert. Det stemmer ikke. De vet godt hva som er skrevet og hadde selvfølgelig tilbakevist feilaktig informasjon som betydelig skader selskapet.
Redigert 11.03.2022 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Kallanavn
11.03.2022 kl 17:17 3732

Enig med Fluefiskeren her.
Såfremt selskapet ikke har noen nyhet å melde så skal de heller ikke melde noe som helst ifm. denne saken. Hadde selskapet hatt/fått kjennskap til at selskapet hadde status som mistenkt, evt. siktet, eller vært under etterforskning så hadde de vært pliktige til å melde dette til markedet, og det samme vil gjelde dersom assets hadde vært «i spill» som en følge denne saken. I det minste ville det vært nevnt som en risiko i kvartalsrapporten.
I all den tid selskapet ikke har meldt noe om dette er ingenting forandret mtp. at mistanke/siktelse gjelder enkeltpersonene Søvold og Ludvigsen. Ettersom etterforskningen gjelder Søvold og Ludvigsen, og ikke selskapet, så har vel selskapet enda mindre krav eller rett på noe innsyn i saken og dermed heller ikke noe grunnlag for å uttale seg om saken i offentligheten.

Forøvig ga selskapet en generell oppdatering på dette så sent som for 9 dager siden i kvartalsrapporten.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 16:56 3763

De kan vel ikke kommentere noe de ikke er direkte involvert i. De er ikke siktet og å kommentere dette med Hemla og Kongo Brazzaville på bakgrunn av en artikkel i en afrikansk avis ville være merkelig hvis de gjorde.
smaa
11.03.2022 kl 16:49 3789

.....og hvorfor gjør de ikke det , for å roe sine aksjonærer, dårlig service . Ønsker en god helg, tenk to dager uten nedgang.
oivindl
11.03.2022 kl 16:42 3758

"Tror du misforstår ....muligens bevisst😊"

Eller kanskje bare dårlig formulert, men sikkert ikke bevisst 😊
512tr
11.03.2022 kl 16:31 3786

Tror du misforstår ....muligens bevisst😊

Økokrim kan selvfølgelig legge lokk på sin egen etterforskning, skulle bare mangle.
Men Økokrim kan ikke nekte PNOR, som offisielt ikke er part i saken, om å utale seg om "sine" lisensandeler i Kongo når milliardverdier står på spill.

PNOR vet mye mer om opphavet til Kongo lisensene, enn det enkelte her inne hevder, de har hele tiden vært klar over disputtene med MGI, Patrick Ntsibat og Trond Kostveit. Det var Hemla E&P Congo (Søvold/Ludviksen), samens med disse 3 aktørene som fikk 20% av PNGF Sud i sin tid.
Redigert 11.03.2022 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
oivindl
11.03.2022 kl 16:02 3843

"Økokrim kan ikke under noen omstendigheter legge noe lokk på saken ovenfor et børsnotert selskap"

Det høres rart ut. Om det pågår en etterforskning, kan vel ikke PNOR kreve å få innsyn i den?
Jeg vil heller tro det er omvendt, at PNOR må gå til retten om de ønsker mer innsyn.
hofa
11.03.2022 kl 14:27 4006

Der er ingen der må udtale sig fra et lukket retsmøde. Det har retten pålagt dem og det gælder både politi, anklager og forsvarer. Kursen falder i dag kun fordi det er fredag. Der er simpelthen for mange "klogeåger" herinde. Go weekend.
512tr
11.03.2022 kl 13:30 2769

Advokater får ikke munnkurv, selv ikke i de alvorligste drapssaker.
De kan under visse omstendigheter bli pålagt taushetsplikt på visse områder, feks. de kan bli pålagt å signere en taushetserklæring, for å få innsyn i visse saksdokumenter. Det gjelder kun forbud om å uttale seg om de spesifikke opplysninger som kommer frem i disse saksdokumentene, ellers kan de fritt uttale seg.

Har de fått taushetsplikt i deler av denne saken, tror jeg det er fordi saken berører et børsnotert selskap som ikke er suspendert, men handles "aktivt" på Oslo børs.

FF, du kjenner vel saken mot vår medaksjonær i PEN Tom Hagen, hvor advokat Svein Holden uttaler seg titt og ofte.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 12:20 2891

Hva med advokatene? De har vel fått munnkurv så vidt jeg skjønner.
512tr
11.03.2022 kl 12:17 2898

Økokrim kan ikke under noen omstendigheter legge noe lokk på saken ovenfor et børsnotert selskap, det er det kun en norsk rett som kan.
Hadde PNOR hat en slik rettslig begjæring fra Oslo tingrett mot seg, ville de ha børs meldt dette... som trolig ville berolige markedet litt.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 11:52 2984

Det er jo ikke sikkert de vet så mye om det du spør om. Økokrim kan ha lagt fullstendig lokk på saken.

Ellers er det enda en elendig dag enda oljeprisen går opp. Glad jeg sitter med min klart største post i PEN.

Nr 10 på taperlisten. Til tross for Aje-avtale, notering på hovedlista, økende produksjon og kjempehøy oljepris. Ingenting ser ut til å hjelpe. Sukk
Redigert 11.03.2022 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
thief
11.03.2022 kl 11:47 3000

Har sendt flere mail anngående artikkelen i AI, som omtalte at korrupsjonsaken hadde med kongolisensene å gjøre. Og selskapet har konsekvent kommet med unnvikende svar.De vil ikke bekrefte/avkrefte,og henviser til økokrim.Hadde ikke lisensene vært involvert,kunne de lett kommet med en melding om dette.På bakgrunn av det valgte jeg å selge endel aksjer.Og venter til å kjøpe opp igjen,når mer info foreligger.Nå ser det jo ut til at kursen for ente gang settes under press,med salg fra Knut og co.Vært utrolig mange uheldige episoder,som har satt kursen under press.En gang må vel ting løsne.
512tr
11.03.2022 kl 11:30 3057

Det som får mine varsellamper til å blinke er PNOR's tausehet når det gjelder Kongo lisensene.

Pr i dag er disse lisensene hele selskapet inntektsgivende virksomhet, hadde saken IKKE dreid seg om Kongo, ville PNOR i samband med advokater formulert en børsmelding som utelukker Kongo lisensene fra korrupsjonssaken og igjen beroliget markedet.
E Desperados
11.03.2022 kl 11:01 3093

Formueskatten er jo på rett i underkant av 1%, så enkelt regnet så må det selges 5M aksjer for å betale formueskatt av 1/2 mrd aksjer. Så er det vel lite penger å hente hos NAV etter å ha mistet jobben pga mistenkt korrupsjon, så da trenger man å selge litt ekstra aksjer for å betale for lån, daglig drift og advokatkostnader. Så la oss si at det finnes en veldig god forklaring på hvorfor det selges 10M aksjer. Så tenker jeg at om det selges mer, for å ikke snakke om betydelig mer, da lyser varsellampene her.
512tr
11.03.2022 kl 10:51 3070

Det er vanskelig å si hvordan hans økonomiske situasjon er, har han alle sine verdier i PNOR aksjer, han og Ludviksen kontrollerer vel 1/2 milliard aksjer i PNOR, å realisere disse "verdiene" er håpløst i dagens situasjon.
DnB har pant i 90 millioner aksjer i forbindelse med en låne fasilitet, hvis han får problemer med dette lånet, kan han risikere tvangssalg.

Kan hende disse nedsalgene er kun for å ha penger til seg og sin families daglige drift, mat, strøm, lånekostnader og formueskatt av mange hundre millioner PNOR aksjer, men det kan også skyldes mer alvorligere ting.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 10:15 3176

Det burde det være. Han er jo dessuten fortsatt en stor aksjonær. Hvis han virkelig har gjort det han er siktet for så må han regne med reaksjoner. Ikke tror jeg det er noe synd på han økonomisk. Blir han dømt til å betale en bot greier han nok det. Verre med eventuell fengselsstraff. Når det er sagt håper jeg at han er uskyldig. Ingen skal dømmes før domfellelse er falt.
512tr
11.03.2022 kl 10:07 3214

For alt vi vet kjemper kanskje Knut en desperat kamp om sitt økonomiske liv, da er det ikke aksjonærene som kommer i første rekke.
smaa
11.03.2022 kl 10:02 3236

Tror du på disse karene, og at de jobber for oss vanlige folk? Tenk vi er på god vei under krona igjen etter alt som er prediket her og alt som har skjedd i selskapet og med oljeprisen. Jeg skylder bare på meg selv som har latt meg forføre. Det gikk jo an for selskapet og snakke litt også, ser ut som de ønsker en så lav kurs, ingen analyser etter gode nyheter, har de ingen "venner"? Litt fortvilet.
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 09:54 3269

Det er et vell av selskaper knyttet til hverandre som gjør at jeg i hvert fall mister den fulle oversikt. Det skal jeg gjerne innrømme. Ikke er jeg så interessert i hva disse finansakrobatene gjør heller. Men jeg forutsetter at Knut nå ikke gjør noe som aksjonærene taper på. Han har muligens nok å stå til rette for oss som det er.
Nybegynner2
11.03.2022 kl 09:00 3393

Vi vil nok en stund fremover se press på kursen da vi ser at Energie AS pt 26,8 mill aksjer og Enga Invest pt 15,8 mill aksjer selger seg ned. Blir ikke overrasket over om disse beholdninger skal tømmes, da både Knut og Gerhard har betydelige poster på øvrige kontoer topp 20 liste. Vi kan jo bare spekulere om de interne overflyttinger av aksjer til disse kontoer har vært en bevisst strategi som et ledd i nedsalg som har vært planlagt lenge. Når det gjelder ENG Group så har disse også solgt sporadisk, og pt har de en beholdning på 17,6 mill. Om de tenker å selge seg helt ut har jeg ingen forutsetninger for å spekulere i. Nor Engergy har i løpet av to dager solgt 3,9 millioner. Dette er et selskap eid av Knut/Gerhard. Disse eier så mye som 134,6 mill aksjer pt. I midten av januar eide de 139,6 millioner. Er veldig usikker på hva som skjer her. De begynner å nærme seg 10% grensen, og skulle det skje vil det komme en børsmelding på dette. Jeg håper de stopper før dette (er kun 2 mill aksjer til de er der) da en slik melding utvilsomt vil ha en vesentlig negativ effekt. Om det skjer før Aje deal er closet, da forstår jeg ingen ting.
solid1
11.03.2022 kl 08:39 3433


Petromal har vel allerede negativ kontroll med selskapet.

Ettersom vi har de to «tvilsomme» aktørene som personlig etterforskes av Økokrim, er nok spørsmålet hvor mye de to eventuelt vil selge.
Om de vil selge bare noen prosenter, er det nok ingen fornuft i at Petromal skal hjelpe de to. De to er jo blitt et irritasjonsmoment for alle aksjonærer.

Er enig i din vurdering dersom Perromal fikk kjøpe så mye at de kom over 50,1 %. Ellers støtter jeg så absolutt Petromal med å gå inn i en avventende holdning.

Uansett får vi håpe på en snarlig oppdatering.
Ha en trivelig børsdag😊
FkL
10.03.2022 kl 13:55 3869

Jeg synes det er merkelig fordi selskapet selv har oppgitt at vår største eier Petromal er villige til å stille med kapital dersom den rette investeringen dukker opp. Økonomien bør derfor være på plass. I tillegg så forstår både Petromal og Knut/Gerhard at et salg fram dem både vil påvirke kursen og oppfattes som negativt. Hvorfor unngår de ikke det? Det virker helt unødvendig spør du meg, hvis det er rom for å gjøre det på en annen måte.
Redigert 10.03.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
10.03.2022 kl 12:33 4060

FKL: Syns ikke det er merkelig at Petromal ikke kjøper fra Knut/Gerhard. Petromal har en betydelig eierandel og høyst sannsynlig har de investeringer i flere selskaper. Det er veldig normalt og ha intern policy om hvilken eierandel og eksponering en skal ha, og denne endres ikke om andre aksjonærer selger. Dette har ikke noe med hvilken tro og forventninger en har til selskapet. Det er også veldig normalt at store aksjonærer som har begrenset med cash, må selge for å få tilført likviditet til å betale formueskatten, og for Knut/Gerhard vil deres eierposter utgjøre noen millioner i skatt. Ikke så sikkert at det er så mye gjeld knyttet til disse eierandeler. Jeg kommer til å avvente til Q1 presentasjon som blir solide greier. Videre har jeg god tro på at det kommer en positiv PM knyttet til kjøp/farmout i nær fremtid. Så med mindre det kommer noe negativt nytt så er jeg ikke bekymret, men vil selvfølgelig daglig følge med nedsalget til Knut/Gerhard. Dersom de selger mer en det jeg forventet til cashlikviditet, da blir jeg bekymret.
hofa
10.03.2022 kl 11:51 4175

Du er i skoven, sagen er mod enkeltpersoner. Find mig en sag, hvor en virksomhed er blevet dømt, fordi direktør/CEO er en svindler. Pnor kan aldrig tabe på dette ud over nervøse aktionærer der sælger ud.
smaa
10.03.2022 kl 11:33 4242

Enig med de to siste, dette lukter ikke bra, og enda dårligere av selskapet som hele tiden er helt tause om alt. Ingen tall på produksjon, liftinger , fremdrift osv bare lar oss uvitende aksjonærer håpe, gjette, lure. Derfor blir jo kursen der den er eller lavere uansett oljepris. De to gutta måtte også kunne stå frem og bekrefte at det ikke gjelder selskapet i steden for å selge seg ut i det stille.
E Desperados
10.03.2022 kl 11:19 4308

Kjenner jeg liker dårlig at begge to selger seg ut. Skjønner forsåvidt godt at man ikke ønsker å binde all kapitalen sin i et selskap hvor man ikke lenger jobber, men det er jo lov å bli litt nervøs av dette.