NAT opp 56% på 1 uke
Okeanis operer i samme segment hvor ratene har skutt opp 5-600%. Denne aksjen sover foreløpig
https://mobile.twitter.com/JHannisdahl
https://mobile.twitter.com/JHannisdahl
Salbei
01.03.2022 kl 09:39
1653
Denne kan gå fort til 130-140 nå. Når det endelig løsner ser man fort 20 % på en dag her.
fjettis
01.03.2022 kl 10:18
1619
OET hadde kursmål 150kr før krigen! Om ratene holder seg her oppe så ser vi en kurs på flere hundre.
donolini
02.03.2022 kl 00:11
1417
det gjør vel ei heller nat ...
Redigert 02.03.2022 kl 00:12
Du må logge inn for å svare
JonasKr
02.03.2022 kl 01:36
1379
Samme segment? NAT har vel kun Suezmax? OET har hovedsakelig VLCCer og 6 Suezmax (tror jeg). Halvparten av disse er vel også på lange kontrakter. Jeg sitter på OET selv og har trua, men det er ikke direkte sammenlignbart med NAT, da det er Suezmax ratene som har skutt i været pga Black Sea.
Redigert 02.03.2022 kl 01:38
Du må logge inn for å svare
desirata
02.03.2022 kl 02:37
1351
OET har låst alle Suexmax på lave break-even rater for hele Q1 og gjerne lengre.
Derfor stiger ikke aksjen, kursen var før 15kr høyere enn FRO, nå ca samme.
På lang sikt skulle det bli bra om en sitter, men altså er FRO bedre akkurat nå.
Derfor stiger ikke aksjen, kursen var før 15kr høyere enn FRO, nå ca samme.
På lang sikt skulle det bli bra om en sitter, men altså er FRO bedre akkurat nå.
JonasKr
02.03.2022 kl 07:37
1280
Nettopp, men jeg antar at de gjør avtaler for skipene i spotmarkedet nå, men pengene kommer vel ikke før Q2? Da de guidet Q1 under Q4 presentasjonen var det vel kun 3% av spotdagene for Suezmax som ikke var booket.
Redigert 02.03.2022 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
fjettis
02.03.2022 kl 08:38
1225
Jeg solgte alt av OET i går og kjøpte TNP. Et annet gresk shipping selskap med mange suezmaz, aframax, LNG ++. De har allerede sikret 2 kontrakter på skyhøye rater for suez og afra og er sikker på at det kommer fler. Aksjen har falt mye, og har stor oppside! Sjekk det ut!
Im_IB
02.03.2022 kl 08:50
1192
Vil tro flere og flere får øynene opp for tank og selskaper som NAT nå. Kjøpte NAT og STNG mandag selv.
TheBoyPlunger
02.03.2022 kl 16:34
1082
Kunne vært en idè å legge denne under NAT? Mye mer interessant enn OET...
fattigstakkar
02.03.2022 kl 17:16
1043
Har basert meg på Cleaves analyser når jeg har kjøpt tank. OET og TNK er de to aksjene med størst oppside. TNK har gått veldig bra de siste dagene, også på dager hvor andre tankaksjer går ned. Nå har de steget så mye at differansen i oppside til kursmål begynner å forsvinne, så mulig jeg flytter mer over i OET og Hunt etter hvert.
ks1977
02.03.2022 kl 18:12
991
Alltid grelt når det blir snakk om NAT i tråder her inne...
Nå er vi jo snart ute av Q1, og de fleste skip vil i praksis være låst ut Q1 (enten fordi de allerede er på en seilas, eller fordi at de allerede har låst neste seilas), så vet ikke hva du egentlig prøver å si med at OET har låst "hele Q1 og gjerne lengre", men kom gjerne med en detaljert redegjørelse som viser hvorfor det er så stor forskjell på OET sine Suezer og NAT sine Suezer i så måte.
Ellers så er det vel like bortkastet å prøve fakta i denne tråden som det det er på NAT-tråder, men kan jo alltids prøve;
I følge selskapet selv så har de 4 VLCCer som er klar for slutninger i midten av mars, samt 3 Suez-maxer (uvisst om det er inkl eller eks nybygget som de forventet levert i mars)
https://twitter.com/OriginalBraila/status/1498586309975285761/photo/1
Twitter er ikke akkurat den beste kilden, så du kan heller ta en titt på Q4-rapporten side 9 hvor det fremgår at 46% av dagene for Suez-flåten for Q1 var på TC (inkludert en "short TC on Folegandros"). Hvis du er kjent med at de etter rapporten har bundet alle Suezmaxene så lenk gjerne til dokumentasjonen på det.
Ellers så må du også legge til grunn at rateboosten for Suez er kortvarig, hvis ikke så betyr det vel ikke nevneverdig mye noe om båtene går på spot i mars eller april.
For øvrig enig med annen post om at OET og NAT ikke er veldig sammenlignbart - av mange årsaker, men i denne sammenheng skader det vel ikke å nevne at OET er tungt vektet mot VLCC i motsetning til NAT som er ren Suez
Nå er vi jo snart ute av Q1, og de fleste skip vil i praksis være låst ut Q1 (enten fordi de allerede er på en seilas, eller fordi at de allerede har låst neste seilas), så vet ikke hva du egentlig prøver å si med at OET har låst "hele Q1 og gjerne lengre", men kom gjerne med en detaljert redegjørelse som viser hvorfor det er så stor forskjell på OET sine Suezer og NAT sine Suezer i så måte.
Ellers så er det vel like bortkastet å prøve fakta i denne tråden som det det er på NAT-tråder, men kan jo alltids prøve;
I følge selskapet selv så har de 4 VLCCer som er klar for slutninger i midten av mars, samt 3 Suez-maxer (uvisst om det er inkl eller eks nybygget som de forventet levert i mars)
https://twitter.com/OriginalBraila/status/1498586309975285761/photo/1
Twitter er ikke akkurat den beste kilden, så du kan heller ta en titt på Q4-rapporten side 9 hvor det fremgår at 46% av dagene for Suez-flåten for Q1 var på TC (inkludert en "short TC on Folegandros"). Hvis du er kjent med at de etter rapporten har bundet alle Suezmaxene så lenk gjerne til dokumentasjonen på det.
Ellers så må du også legge til grunn at rateboosten for Suez er kortvarig, hvis ikke så betyr det vel ikke nevneverdig mye noe om båtene går på spot i mars eller april.
For øvrig enig med annen post om at OET og NAT ikke er veldig sammenlignbart - av mange årsaker, men i denne sammenheng skader det vel ikke å nevne at OET er tungt vektet mot VLCC i motsetning til NAT som er ren Suez