Krypto valuta snart fortid - krak vil komme

Kvike11
06.03.2022 kl 07:38 4764

Krypto og andet strømslugende valuta bliver snart fortid og vil forhåbentligt forsvinde igen.
I forvejen er det ikke andet en hvidvask af sort penge og har ikke forbindelse til virkeligheden.
Håber politiker ser virkelighed i øjnene og for stoppet det store strømforbrug inden vi ser det ene krak efter det andet.
True
06.03.2022 kl 14:04 4632

Ja det kan du tro XD
KR
06.03.2022 kl 15:01 4578

Du har nok rett.

Det pågår nå en kampanje for å vise hvordan krypto brukes for å støtte Ukraina, men det er nok heller slik at det i hovedsak brukes av/i Russland for å omgå vestlige sanksjoner. Dette kombinert med energiforbruk gir en høy risiko for sanksjoner eller forbud.

Ingen bør bli sjokkert om investeringene deres i krypto går tapt.
Singularity
06.03.2022 kl 15:06 4567

Ja, går nok bare en vei nå når det gjelder reguleringer og tiltak mot krypto. 90% er jo scam og søppel uansett. Hør på Buffet & Munger som som sier av dette kommer til å ende ille, og kaller krypto for 'rat poison squared'. Hva skjer hvis blockchainen kompromiteres? Går alt i null over natten?
True
06.03.2022 kl 15:12 4558

Haha, her vet folket hva de snakker om XD Men så er jo dette hovedsakelig et aksjeforum også, så kan vel ikke forvente noe annet. Godt å være vitne til at det er enkelte her inne som vet hva de snakker om dog.
True
06.03.2022 kl 15:14 4552

Du har helt rett, det går kun en vei og det er opp som den har gjort i år etter år etter år etter år ;-)

Fortsett å sov under en stein til den dagen du skal begynne å betale med digital valuta.
Singularity
06.03.2022 kl 15:42 4492

He, he... :o)
True
06.03.2022 kl 19:07 4386

Håper det klovneansiktet var myntet på deg selv fordi denne tråden is not gonna age well ;D

Jeg nyter fortsatt 100 - 10000x mer avkastning i Krypto enn man noen gang kan oppnå i Aksjemarkedet XD

Faktisk, hadde jeg satt av 10000 kr av lønnen min da jeg jobbet på ICA tilbake i 2008 og investert det i Bitcoin hver måned for et helt år, hadde jeg vært milliardær nå.

Den harde leksen er lært for lengst og nå har jeg investert i en Altcoin som er en mye bedre versjon av Bitcoin, og som allerede har utprestert Bitcoin og alt annet i markedet så til de grader. Fyren som står bak Altcoinen har også noen helt ferske prosjekter på gang som kommer straks på markedet og som er en game changer i krypto. Så Milliardær status oppnår jeg over tid uansett.

Her, les en av mine artikler og se hva dere har gått glipp av:

https://www.truecryptoinvestments.net/post/proaktiv-beslutningstaking

Så kan dere alltids lese den andre artikkelen min også dersom dere vil ta til fornuften ;D

https://www.truecryptoinvestments.net/post/er-neste-bear-marked-siste-sjanse
Salbei
06.03.2022 kl 19:18 4355

Har det virkelig gått opp år etter år? Ser at kursen på Bitcoin er ned 38 % siden toppen. Kan vel kalles krakk det.
Singularity
06.03.2022 kl 19:20 4347

Ha, ha.... bedre og bedre... Så jeg kan bare kjøpe Altcoins så blir jeg milliardær? Takk for tipset! HODL...
True
06.03.2022 kl 19:37 4314

Tja, skaperen av altcoinen jeg har investert en formue i og som allerede har utprestert Bitcoin er Milliardær, da han investerte i BTC da den var på kun $30 så.....

Hvem er klovnen her? :o)

Haha, ler meg i hjel XD
True
06.03.2022 kl 19:40 4297

Og når er det vel bedre å investere enn når det er kriser og krakk? XD Hvordan var markedet året etter Finanskrisen i 2008? Uff, er vist bare nygbegynnere her. Jada, BTC har gått ned en del akkurat nå og den kommer sikkert til å holde seg nede for evig..........

Skjønner folk er dypt skuffet og må angre fælt at de ikke kom inn i dette gamet tidligere. Ingen annen grunn til at disse trådene oppstår XD
Salbei
06.03.2022 kl 19:52 4271

Holder meg langt unna bitcoins og annen krypto..Verdens største pyramidespill :) Ser ikke noen grunn for at den ikke skal falle ytterlige 38 % de neste månedene. Krypto var kult for noen år siden, nå er det aksjer, og da spesielt utbytteaksjer som er in igjen :)
JonasKr
06.03.2022 kl 19:58 4259

Selvfølgelig har noen tjent bøttevis på Crypto, det fordrer at du kjøper og selger på rett tidspunkt. Du vet imidlertid like godt som meg at ikke alle kan bli rike på akkurat det samme, det er matematisk umulig. Folk ble rike på både Opticom, pyramidespill og tulipaner, men ingenting fortsetter til himmels.

Det paradoksale er jo også at ideen bak Bitcoins opprinnelig var jo det stikk motsatte av idag. Det var en reaksjon på finanskrisen, og skulle ikke bli tidenes spekulasjonsobjekt.
True
06.03.2022 kl 20:19 4220

Slapp helt av, jeg har det bare gøy med dere ;-D Litt overkant av energi i dag. Er ikke noe pyramidespill dog, og for de som fortsatt tviler til tross for at Kryptovaluta blir integrert over alt i samfunnet og næringslivet as we speak, oppfordrer jeg hver enkelt av dere og sammenligne formue med meg om 5 år.

Er nok av folk som har tapt millioner av kroner ved at de har kjøpt krypto, for å selge seg ut alt for tidlig. Men det er helt forståelig, folk flest tenker ikke lenger enn til nesetippen og lider av nåtidsskjevhet. Vanskelig for mange å tenke langsiktig og se det store bildet.

Men faktum er og blir at hadde du investert i Bitcoin fra begynnelsen og holdt, kunne du pensjonert deg for lengst. Bitcoins teknologi er nå utdatert for lengst og det finnes titusenvis av Altcoins som er mye bedre og som kan gjøre deg betydelig rikere enn BTC. Mer har jeg ikke å si om det.

Ellers fortsatt god søndag :-)

https://cryptonews.com/guides/is-bitcoin-a-pyramid-scheme.htm
fjettis
06.03.2022 kl 20:45 4147

Altcoin har falt 71% siden desember og er i en fallende trend. Lykke til med investeringen
fjettis
06.03.2022 kl 20:48 4140

Hedera er jo også en coin som er 1000 ganger raskere en bitcoin og blablabla. Finnes mye der ute, og alt er bedre enn bitcoin. Men du skal se, at i tider som nå, så er det verdiløst. Boblen som startet etter pandemien har sprukket. Kjøp deg heller noe verdifullt, som feks olje.
Hvor gammel er du egentlig? Har du fått hår på pungen?
Salbei
06.03.2022 kl 20:54 4125

Pga skrivemåten hans, gjetter jeg på 14-15 år :) Alle skal vel få bruke sine penger på det de vil, selv om jeg skyr kryptovaluta som pesten. Når vi i dag har så fine muligheter innen oljeaksjer, tror jeg flere og flere vil gå inn i aksjemarkedet nå.
True
06.03.2022 kl 22:44 4054

Hvor mye har ikke Bitcoin økt siden dag 1? Det er helt på trynet hvor mange ignorante idioter det er her inne. Bobler sprekker hele tiden. Vil det si at eventyret er over? Forresten, vi er fortsatt i et bullmarked og Bitcoin kan fortsatt oppnå en ny ATH på $100K+.

Foreslår at samtlige gjør litt research før dere snakker om ting dere har absolutt INGENTING greie på.

Er som å snakke med barn som fortsatt har svart/hvit TV og som aldri kunne forestille seg Internett. Verden går fremover, men for all del - hold dere i steinaldertiden ;-)

Jeg er villig til å gjøre et veddemål med hvem som helst her som fornekter Kryptovaluta, dens verdi og nytte i her verden og dens fremtid.

Kom igjen, kjør på dere som er så fryktelig smarte og vet alt XD

Det faktum at dere tror dette markedet skal forsvinne er helt hinsides at dere aner ikke hvor dumme dere fremstår. Helt utrolig hvor naiv det går ann å bli.
Salbei
06.03.2022 kl 22:58 4021

Krypto er ikke i et bullmarked nå. Nesten 40 % ned forteller vel det meste tenker jeg vi sier. :) Markedet trenger ikke å forsvinne helt, men tror de sinnsyke prisene vi har sett til nå hører historien til...i framtiden blir det som å eie et par tomflasker. Litt verdi altså.
True
06.03.2022 kl 23:06 4002

Kryptomarkedet er først og fremst nede pga. nåværende krise, før det var den på god vei opp igjen mot $50K+... Så ja, du kan heller si vi har vært i et mini-bear marked i det siste, men det vil ikke si at vi er ferdig med byllsyklusen. Det er litt 50/50, men det er mer sikkert at vi går opp igjen så raskt denne krisen er over. Dersom den blir halet ut over lang tid blir det en annen sak.

Og nei, det er langt ifra historie. Bitcoin og Altcoins har økt med tusenvis av prosent hver eneste bullsyklus og det kan godt hende vi ser BTC oppnå alt fra $500K til $1M neste bullsyklus. Det er ikke uten grunn jeg skrev artikkelen "Er neste bear marked siste sjanse?", altså siste sjanse til å gjøre knallgode investeringer før dette virkelig tar av.

Men tør jeg tippe rett, har ingen av dere lest noe som helst, akkurat som ingen leste og tok mitt råd da Bitcoin var på $3K for et par år tilbake. Bitcoin nådde nesten $70K i år hittil, så forsøk å gjør et lite regnestykke på om du f.eks. hadde investert 100K NOK på det tidspunktet, og hva du hadde sittet igjen med da...
True
06.03.2022 kl 23:11 3986

Men jeg er ferdigsnakka. Snakkes heller igjen om noen år når alt dette er "borte"... Ser veldig frem til det ;-) Husk godt på denne tråden og det som ble sagt. Husk meget godt, for det vil jeg.
Salbei
06.03.2022 kl 23:17 3965

Ok, ha en god natt. Ikke forsove seg til skolebussen :)
pengex
06.03.2022 kl 23:32 3940

Som i all business kan verdier gå tapt eller skapes. Blockchain er på infant stadiet fortsatt. Du bestemmer selv om du vil se på eller sitte på.
Kvike11
30.03.2022 kl 14:50 3554

På tide at sælge alt hvad man har af strømsluger penge, alt krypto valuta vil snart blive forbudt.
Ingen land i EU har infrastruktur til at leverer strøm til det behov der er og det behov der kommer når gas og olie skal udfases.
Så hjælper det ikke at krypto valuta tager plads i elnettet, fordi der er nogle smarte skatteunddrager der skal tjene kassen på fantasi penge.
Tror der kommer en kraftig reaktion fra politikerne i hele EU inden året er omme,
normalt er politikker ikke så hurtige, de skal lige have regnedrengene til at regne rigtigt for dem.
Slut med krypto, tænk på miljø og de høje strømpriser, forvent kæmpe fald i krypto valuta, hvis ikke banditter fra den 3 verden har stjålet det hele inden
Slettet bruker
30.03.2022 kl 22:03 3475

Da må jeg dessverre skuffe deg.

-De fleste datasentrene i Norge som leverer tjenester knyttet til kryptovaluta ligger i kraftkommuner med fornybar overskuddsstrøm, og dette ser vi også klare nye tiltak på i resten av verden.

- I USA har Biden nettopp lagt frem en presidentordre som fremhevet at kryptovaluta kan gi muligheter for innovasjon, konkurransedyktighet og finansiell inkludering.

- I Ukraina har Zelensky tatt seg tiden til å rulle ut en ny lov som legger til rette for bruk av krypto samtidig som landet står midt i en krig. Det gjør han fordi han både skjønner og er helt avhengig av nytten det gir.

- kryptovaluta er desentralisert og kan derfor bidra til en demokratikamp i land hvor autoritære regimer bruker makt for å undertrykke motstandere. Den største motstander av kryptovaluta er land med diktatur.

- Med andre ord vil kryptovaluta aldri forbys, men det kommer til å bli innført reguleringer.
Redigert 30.03.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Kvike11
12.04.2022 kl 10:56 3080

Hvor skal alt den strøm komme fra , når verden mangler strøm.
Ingen kommuner har kraft overskud, det strøm de ikke selv forbruger, sendes videre til tårnhøje priser.
Krypto vil blive forbudt, så længe verden ikke har strøm nok til forbrug.
Virker også ulogisk, at krypto skal få lov til at bruge så meget strøm, på værdiløse og sorte penge.
Kvike11
21.04.2022 kl 07:37 2867

Russiske olie gak gak er`styrer bitcoin verden over og hjemmesiden Qteck.io. kan måske give nådestødet til Bitcoin.
Strøm mangel verden over, vil komme når det ser ud til alle de grønne vil have alt olie væk.
Selv om datacentrer ind i mellem bruger overskuds strøm, bruger de mest strøm som kunne give hjælp til omstilling.
Derfor er jeg overbevist om at bitcoin og andre kryptovalutaer går mod lukning
Kan jo aldrig være rigtigt at verden mangler strøm, og så bruger datacentrere strøm i store mængder, bare for at tjene på andre.
I Danmark er der i øjeblikket 48 sager fra mod firmaet hjemmesiden Qteck.io som har snydt dem for alt ,
det danske politi kører så sagerne på andet år på 10 lokale politi kontorer rundt i landet, hvor store amatører kan man være, svindlerne må grine godt .
Kommer aldrig til at bruge en krone på kryptovaluta, det fører kun til svindel.og skatteunddragelse.
Minken
21.04.2022 kl 22:12 2726

Det er en fin side du har laget der. Ser fram til å se porteføljen din også!
pengex
22.04.2022 kl 00:20 2665

Har man vært i aksjemarkedet i 60år som charlie og warren blir ny valuta tullete. Det finnes ingen motivasjon for de gutta å lære noe nytt. Bedre å snakke om gamle dager.
Desentralisert blockchain kan ikke komprimitres. Den kan hackes og seedverifikasjoner kan brukes. Men dette er å leve ned når avkastningen er opptil 100% årlig.
Blockchain har blitt ett eget univers der fiatvaluta kun brukes for å ærverve mer crypto.
Dette blir litt som å sammenligne bensin og strøm biler.
Alle vet at fremtiden blir elektrisk men så lenge pumpene går fyller vi bensin.
Slettet bruker
22.04.2022 kl 07:24 2598

Det er flere steder i verden som ikke klarer å frakte strømmen ut av sin egen region og i Nord Norge så vil vannmagasinene renne over i tillegg til at de også har vindkraft de kan hente fra naboland.

Det vil si at strømforbruket i Nord Norge er for lavt og produksjonen for høy. Det er så ille at de vurderer å gi bort bort strømmen til sommeren. Da er det kanskje ikke så vanskelig å tenke seg at de ønsker kryptomining velkommen?
Redigert 22.04.2022 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2022 kl 18:05 2493

Hele poenget er at det ikke vil være mulig å forby bitcoin i et land med demokratisk styreform. Det vil være det samme som om de skulle forby Internett og det kan bare oppstå i land som styres av regime. Utviklingen av blokkjeder eller utvinning av coins er ingen kriminell virksomhet og kan derfor ikke forbys, men bankene har lov til å gjøre det vanskeligere for oss å handle ved å ikke godta overføringer til plattformer, men likevel kan ikke staten forby eierskap i kryptovaluta.

Staten kan innføre restriksjoner for utvinning av kryptovaluta på steder med miljøkonsekvenser men de vil aldri forby utvinning i kraftkommuner som sitter på overskudd. Kryptovaluta har blitt en verdenomspennende valuta som på lovlig vis kan handles elektronisk, og hvis du gjør et raskt søk på hvilke personer og hvilke selskaper som investerer tungt i krytpovaluta så vil du også forstå at flere seriøse og viktige aktører begynner å etablere seg i markedet. Det vil være helt utenkelig at myndighetene vil bidra til en økonomisk kollaps på verdensbasis ved å forby kryptovaluta.

Det er viktig å skille mellom kriminell virksomhet med falske aktører utenfor markedet, og kryptovaluta som er selve fasiten eller nøkkelen til et eierskap som absolutt ingen kan manipulere og det er heller ingen som helst tvil om at den store kriminelle virksomheten fortsatt domineres av fiat.

Når det gjelder hvitvasking så ser vi også klare tall på at stadig flere oppgir sine inntekter og formuer, og vi vet også at ekspertgrupper innenfor etatene har kommet lengre i sitt arbeide for å bekjempe hvitvasking.
Redigert 22.04.2022 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Kvike11
10.05.2022 kl 14:00 2071

Frankrig har forbudt krypto under corona tiden.
Alle lande skulle forbyde kryptovaluta, alias sorte penge, de fleste tror det er en vaskehal for sorte penge.
IT sikkerheden er en åben dør , med adgang til krypto, og ingen skal tro de får en krone tilbage.
Intet er navnenoteret, så de kan ikke sige det er dine penge der er væk, eller dine penge der ikke er væk
Håber regeringer snart indser hvor tåbeligt det er at lave "Money out of Nothing " kaldet MON
Derudover falder krypto voldsomt, og og jeg mener nogle grådige investorer som tidligere styremand i NAS er helt galt i byen og laver det kun for egen vindings skyld.
Derfor hold jer fra matador penge, der er kun en taber
Kvike11
13.06.2022 kl 14:53 1647

Ser ud til faldet ingen ende har., styrtbløder igen idag.
Håber alle små sparer kommer ud af krypto valuta inden bunden er nået.
Har hørt at flere sætter deres penge i olie og batteri aktier, som BP , DNO, PNOR og RECSI og ENSU
klogt valg..
Slettet bruker
13.06.2022 kl 15:10 1616

Diskutere krypto med de som er inne, er som å snakke til en undom som har funnet MDG....Men man kan jo nyte dumskapen fra sidelinjen.