Quantafuel Two Lines In Operation PoC OPPNÅDD

Bulldog
QFUEL 08.03.2022 kl 08:28 108298

16.03.2022, 08:00:00

Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
Quantafuel has completed the repair work for the first two lines, and the plant is gradually returning into production. Both lines have been tested in production and have converted plastics at high load after the repair work.

“With both burner chambers now repaired and installed, we continue our aim for higher uptime and capacity,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.
https://newsweb.oslobors.no/message/556661

Edit 21. mars: Nu er vi ved at løse den sidste udfordring, som er at skabe en stabil drift på fuld belastning. Det mål når vi om ikke længe siger Terje Ulla Eiken (Chief Operations Officer)

Edit 28. mars:
Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant https://newsweb.oslobors.no/message/557707
Redigert 28.03.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
thief
22.03.2022 kl 15:54 4817

Da satser vi på at de nå kommer i mål en av dagene, etter at det siste mekaniske er fikset🙂Da blir det en skikkelig reprising,etter en stor nedgang fra 36kr.Hvor aksjen lå på forventning om PoC forrig gang.
Bulldog
22.03.2022 kl 16:02 4798

Ser på Proinvestor at en tankbil (capasity 35000l) har hentet olje hos Quantafuel i dag og det er et godt tegn. Linje 2 sto på forvarming for tre uker siden så ting kan skje rimelig raskt.
Redigert 22.03.2022 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.03.2022 kl 20:03 4578

Tror vi så et skifte i dag og at dagene fremover blir sterkere.
Q- fuel har styrket seg noe teknisk ( ikke mye) men over i hold fra selg og svakt selg.
Aksjen har blitt herjet med av short og jeg tror på et skifte.
Melding nærmer seg med store skritt og det er begrenset hvor lenge man kan sitte på sidelinjen om kursen begynner å bevege seg opp.
Det kan gå mot en rask dobling innenfor en forholdsvis kort tidsramme om god melding kommer.
ezUnix
22.03.2022 kl 20:38 4584

Skjer skikkelig mye bra i selskapet nå og det går raskt fremover. Stielund sier blant annet at QFUEL er i samtaler med store utenlandske investorer, og meldingen er, at de er klare til å snakke videre. CEOen oppholder seg for tiden i Danmark og produksjonen har økt betraktelig.
Danske investorer skriver ivrig om det på https://www.proinvestor.com/chathistory/-137/quantafuel
Redigert 22.03.2022 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Herman*
22.03.2022 kl 21:04 4663

Stielund jobber i WPU og han snakker om situasjonen i WPU, ikke Quantafuel.
ezUnix
22.03.2022 kl 21:17 4664

Du har så klart rett. Jeg mente Terje Eiken som sa det i intervjet med danske "Børsen". Og det fremstår som det er betydelig interesse og investeringsvilje i teknologien til begge selskapene.
Redigert 22.03.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Strategi
23.03.2022 kl 08:41 4417

Ny dag nye muligheter, det nærmer seg meldingsvindu ang. status på Skive.
Hva Quantafuel har som forretnings område ble vel greit belyst i løpet av gårsdagen for de som bare trodde de drev med plast gjenvinning gjennom porolyse.
Fremdriftsplaner osv.er godt belyst.

Det vi har sett en ukes tid er at aksjen har bygget en god støtte på 17 kr, den er ganske sementert nå- etter min mening, dette vil igjen fjerne en del usikkerhet og klatring oppover ligger klarere i "kortene " for de som har vært usikre.

Her kan det komme store steg opp i nær fremtid.

Strategi
23.03.2022 kl 09:29 4333

Tror vi får kurser opp mot 19.- i løpet av dagen.
Short gjør nå sitt for å holde denne tilbake, repetisjon av gårsdagen, jeg tror vi bryter opp fremover nå.

Det er flere grunner til dette.
Redigert 23.03.2022 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
AudereEstFacer
23.03.2022 kl 09:29 4353

Støtten virket sterk på 17 ja, og er fornøyd med at jeg fikk QFUEL på 16-tallet før oppturen starter for godt (16.98 igår). Tror nok at jeg var så heldig å få være blant de siste som fikk kastet noen aksjer min vei av noen som ville ha prisen der nede.
Redigert 23.03.2022 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
ezUnix
23.03.2022 kl 09:40 4337

Blir ikke forundret om det kommer inn bud på (en del av?) selskapet tilsvarende RECSI om litt når teknologien er forbi POC-stadiet for å raskt bygge ut flere fabrikker rundt om i verden.
Redigert 23.03.2022 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
thief
23.03.2022 kl 09:55 4340

Vil de være sikre på litt gevinst, burde de absolutt begynne å dekke inn nå.Risikabelt å gamble på at selskapet ikke kommer i mål med PoC. Og nå kan melding komme når som helst,de har kjørt produksjon en stund etter oppstart 🙂
Strategi
23.03.2022 kl 10:31 4302

Ha tålmodighet, det kommer til å smelle opp i løpet av dagen.
ezUnix
23.03.2022 kl 10:55 4273

Tipper også det snart kommer nye analyser og kursmål fra meglerhusene etter all den akkumuleringen vi kunne se i det siste.
Bulldog
23.03.2022 kl 15:54 4055

Regner med at en eventuell PoC melding kommer utenfor handels tid.
rischioso
23.03.2022 kl 17:38 3967

Er vi heldige så kommer den i år, MEN da er det mye som skal klaffe ...
Herman*
23.03.2022 kl 19:38 3894

Riskokeren: Du klarer ikke å dy deg…:-) Kommer ikke POC i år er det en skandale av episke proposjoner… Lurer på hvilke unnskyldninger de skal bruke hvis dette ikke er i boks i løpet av våren.
HP17
23.03.2022 kl 19:46 3882

PoC?
«Same prosedure as last year Ms Sofie?
Same prosedure as every year James!!»
rischioso
23.03.2022 kl 19:58 3862

Tiden går raskt - det var god prod på 2 linjer over 2 uker i jan så kom hendelsen med kon i forbrenningskammeret hvor 1 linje kanskje har kjørt en liten stund og den andre linja har bare så smått begynt å kjøre etter modifikasjonen - mao, man får ikke godskrevet noe av det som ble kjørt tidligere og må således begynne med blanke ark for måling mot PoC krava (ikke ulikt hva man måtte gjøre etter mater hendelsen). Og som vi kjenner til så betyr det stabil drift over tid på high load noe som igjen betyr mer bruk av tid hvor man mest sannsynlig ikke en gang har begynt PoC målingen fordi man først må forsikre seg om at modifikasjonen har vært vellykket så den må testes ut noe som naturlig er.

Som sagt så løper tiden av sted og om 1 knapp uke så er vi i april allerede så jeg vil bli meget overrasket om PoC blir meldt i april eller mai hvor sannsynligheten også er høy for at det vil oppstå mer rusk i maskineriet før man får til en stabil drift - husk at for over året siden så var prod statusen tilnærmet den samme som i dag noe som bekrefter hvor lite som skal til før det ene kvartalet etter det andre passerer uten nevneverdig progresjon av samme grunn så ligger min estimerte tidslinje noe lengre frem - i tidsrommet St.hans/sommerferien som best - time will show ...
Redigert 23.03.2022 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
23.03.2022 kl 20:38 3810

Fortsatt like god i engelsk ser jeg 🙈🙈🙈🙈
YNWA250505
23.03.2022 kl 20:50 3792

Alle her driter I hva du skriver. Du er uredelig og baisser som faen når du et ute og hausser som en idiot når du er inne. Verste sort av type her inne. Quantafuel ledelsen er den vi bør høre på og ikke en riskoker fra Mjøndalen eller noen av oss andre løker her inne. POC kommer når den kommer og i mellomtiden selger de alt de kan produsere. Ledelsen sier de har kontroll og har lykkes. Fremtiden et stor
Herman*
23.03.2022 kl 21:01 3774

Riskoker: Jeg skal på ingen måte påstå at POC er i mål i løpet av et par uker, men det blir feil å antyde at de har stått på stedet hvil i 12 mnd. Hvis en ser på volumet per uke/linje, er det betydelige fremskritt. Men fremskritt fra nesten ingenting er selvsagt ikke noe å feire. Feiringen får vi ta ved en senere anledning når de kan vise til volum over noe lenger tid.
Strategi
23.03.2022 kl 21:28 3739

Ref: ditt innlegg:
Og som vi kjenner til så betyr det stabil drift over tid på high load noe som igjen betyr mer bruk av tid hvor man mest sannsynlig ikke en gang har begynt PoC målingen fordi man først må forsikre seg om at modifikasjonen har vært vellykket så den må testes ut noe som naturlig er.
————————
Modifikasjonen er enkel, kun å sørge for at konen tåler høyere temperaturer, det er vel å anta at de har sikret dette med stor margin.
Så de kjører som vanlig og det var ingen andre oppgraderinger som skulle utføres.
Beskjeden fra selskapet var klinkende klar, den tekniske prosessen virket perfekt etter boka.
Skjønner ikke at du gidder å skrive lange tomme innlegg,
Når melding engang kommer så gjelder det å sitte inne om meldingen er positiv, så langt ser det bra ut.
Er det stille fra selskapet er alt i orden.
Siste uttalelse i media var; «dette har vi blitt gode på».

Så , lykke til i andre aksjer.
Chupachups
23.03.2022 kl 21:40 3718

Helt latterlig hvordan flere her gidder å sitte og kverulere frem og tilbake om PoC. Vanvittig mye usaklig, og ingen hjelp til noen andre enn sitt eget ego. Har er stort ønske om at trådene her kan bli saklige med info som kan hjelpe hverandre med å ta egne beslutninger i forhold til om en vil være med som aksjonær i qfuel eller ikke. Om en er med eller vil stå på sidelinjen er opp til hver enkelt.
ezUnix
23.03.2022 kl 21:40 3723

Som en ingeniør så vet jeg at det alltid oppstår utfordringer, ting man ikke forutså i prosjektet som må fikses underveis. Men så lenge grunnmuren, selve teknologien virker så er det å fikse de små utilstrekkelighetene bare bagateller. Så kommer man til det punktet når det ikke oppstår flere feil av betydning og man går videre til produksjon. Den siste tekniske utviklingen i QFUEL og de siste innsidekjøpene gjorde at ingeniøren i meg følte seg trygg på at det akkurat nå er et tilnærmet perfekt timing for å investere i Quantafuel.
Ser for øvrig at flere av de største av top 20-aksjonærene har økt og fortsetter og øke over tid.
Redigert 23.03.2022 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Herman*
23.03.2022 kl 22:33 3655

Det du sier høres fornuftig ut, bortsett fra dette med innsidekjøpene. At en CEO bruker 1-2 månedslønner på å kjøpe aksjer er rent kosmetisk og betyr ingenting mener nå jeg. Det er jo flere av oss på forumet som satser 1-2 årslønner eller f eks 25-50% av nettoformuen i ett papir. Den dagen Rosenløv kjøper Qfuel aksjer for 1-2 årslønner skal jeg se på det som et sterkt kjøpssignal.
ezUnix
23.03.2022 kl 22:49 3618

Kanskje, kanskje ikke. Jeg kjenner ikke deres private økomomi og om de har anledning til å investere utover det siste innsidekjøpet. Uansett så er det et positivt signal, om bare kosmetisk, som du sier. Og jeg regner med at de er som alle oss andre og hadde ikke investert ett flat øre av egne penger om de ikke hadde tro på investeringen. En dyktig CEO som er lidenskapelig opptatt av bedriften, innsidekjøp og top 20 som øker i takt med utviklingen er det eneste jeg trenger å vite. Og selvfølgelig den fremgangen selskapet har vist i det siste. Alt annet er bare støy.
Redigert 23.03.2022 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.03.2022 kl 22:57 3625

Har du tatt høyde for at prosentregningen din ikke stemte helt?

Ellers kan det jo passe med dine egne ord:
"Mao, med disse realiteter i minnet så er PoC baissingen nå gått ut på dato og er ikke annet enn støy..."
-Rischioso 1. feb
Volume
24.03.2022 kl 06:39 3455

Enig. Det vi nå vet er at konseptet funker og leveransene er innenfor kundens spec. Så gjenstår det å få et tall for oppetid. Men det må måles når en linje er i stabil drift over lang tid. I tillegg så har vi dette med oppnådd kapasitet kontra designed kapasitet. Det blir som det blir. Klare man 100% så er det bra. Klarer man 90% så vet man det og kan gjøre justeringer for dette på neste prosjekt.
Strategi
24.03.2022 kl 07:31 3405

Jeg vet ikke hva Quantafuel har kommunisert til markedet når det gjelder forventet oppetid, men jeg vil tro at i produksjon oppstår det en del slaggstoffer som må ut.
Anleggene må vel også ha en grad av vedlikehold og ettersyn.

Ref: Quantafuel :
Quantafuel’s proprietary process has a yield of about 80%. This means that from 1 ton of plastic waste, 0,8 tons are converted to liquid product, while 0,1 tons are converted to non-condensable gas (NCG), and up to 0,1 tons becomes a carbon rich ash. The NCG is utilized in our process as fuel for our reactors, minimizing demand for external energy. The carbon rich ash has commercial potential in a wide range of areas, such as cement and asphalt production. But can also be used as fuel, given its high energy content.

https://www.quantafuel.com/faq
---------------

Det som er viktig her er at selskapet oppnår egne målsetninger om produksjonsvolumer, noe som i følge uttalelser i media fra selskapet er godt i rute så langt.
Regner med at de med ingeniørbakgrunn her inne kan belyse dette.

Alt ser nå "mer " enn bra ut. bra ut.
YNWA250505
24.03.2022 kl 08:22 3338

Må du kutte ut. Selv om de evt har høye lønninger så betyr ikke det at de kan kaste mange hundretusen kroner i aksjer? Kjenner du hans privatøkonomi? Blir bare for dumt. Dette innsidekjøpet er et meget viktig signal selv om du synes det er for lite.
YNWA250505
24.03.2022 kl 08:30 3311

Supert at du fikk frem dette strategi. Jeg skrev at selskapet vare mer eller mindre selvforsynt med energi og en eller annen her inne stilte spørsmål om dette. Her legges det frem igjen. Selskapet mottar plast som de får betalt for å motta. De gjør om plasten til liquid products og til NCG altså gass som de bruker som drivstoff til sine reaktorer. Dvs de har gratis energi. Finnes det er bedre vinn vinn selskap på børsen? De har lykkes, de vil fortsette å lykkes og fremtiden er enormt i dette markedet som Quantafuel vil være en stor del av. Milliardene vil renne inn i årene som kommer. Gjør som Herman, sett inn et par årslønner så vil du bli megarik om få år. Jeg har i alle fall satt inn en :-)
Strategi
24.03.2022 kl 08:53 3276

Dette kommer til å bli "mer" enn bra.

Quantafuel har aldri vært i "bedre" posisjon.

Teknologien er sementert, smårusk kan løses under veis om noe oppstår.
Slik jeg ser det er alt løst i forbindelse med "porolyse" prosessen.

Tankbiler går i skytteltrafikk, hva mer kan man forvente.




Volume
24.03.2022 kl 09:02 3258

Bedre enn det YNWA250505. Bedre enn det. De mottar "energi" og får betalt for det. Så den gassen de selv bruker (spiser av lasset) har de fått betalt for å bruke. Så når industrien i Europa beklager seg over høye energi priser, så gjelder ikke dette Qfuel.
Strategi
24.03.2022 kl 09:30 3216

Vi får lene oss tilbake og vente med et smil om munnen, det manipuleres over en lav sko kursmessig (bla. massiv short samt andre).

Jeg er long i Quantafuel og har et tidsperspektiv som strekker seg over rimelig tid.

Godmelding kan komme når som helst og da er det greit å sitte inne for min del.
🚀🚀🚀😎

ezUnix
24.03.2022 kl 10:25 3158

Salgsvolumet kryper nedover og er minimalt, som er i samsvar med det vi ser i aksjonærlistene. De store akkumulerer (smarte penger) mens de små selger på lavt volum, pluss litt teknisk småtrading. Dette er noe vi typisk ser før en opptur.
Melding med oppdatering til helgen?
Redigert 24.03.2022 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Strategi
24.03.2022 kl 14:47 2988

Da er det nok et shorter angrep på PGS som nå er det 2 mest shortede selskapet på OSE med 5.6 % av aksjene shorted
Quantafuel er med dette skjøvet ned på 3 plass, fremdeles med 5.23 % av aksjene short.

Noen som vet hvem som har lånt ut aksjene i Quantafuel til short.
Manipuleringen fortsetter.

I motsetning til PGS er Quantafuel i en god posisjon, de er ikke avhengige av å inngå kontrakter.
I resirkulering blir markedet aldri borte det vokser og vokser - dag for dag.

Noe å tenke på.
Strategi
24.03.2022 kl 16:06 2901

Det er ganske pussig, det virker ikke som markedet forstår foretnings modellen til Quantafuel.
Modellen er unik på mange måter også i ESG sjiktet, mens andre selskaper må selge sine produkter i et marked hvor de må skaffe kundene selv.
Er Quantafuels modell basert på å motta en råvare mot betaling fra avsender, prosessere denne og selge den videre med solid fortjeneste.
Dette gjelder ikke bare avfall på generell basis som blir sortert, metall plast osv osv blir sortert ut metall selges tilbake til markedet, av plast lages Nafta som også selges tilbake til markedet med høy fortjeneste.
I tillegg er det statlige støtteordninger for mottak og deponering.
Det samme er i ferd med å skje på tekstiler og annet.
Når det gjelder gjenvinning av plast har så har Quantafuel utviklet (med hjelp også av støtteordninger) teknologi som er verdensledende for nærmest kontinuerlig gjenvinning av plast til Nafta.
Det kjøres nå en poc på stabiliteten det ventes melding om veldig kort tid på produksjonsvolum og oppetid.

Det skrives masse "fjas" og usannheter her på forumet, ved å følge selskapet tettere selv vil du forstå hvor langt fremme Quantafuel er.

Imellomtiden går tankbilene med Nafta i skytteltrafikk mellom skive og BASF- det klinger i kassa.

Quantafuel forventer overskudd fra og med kvartal 2 i år. (Det er kommunisert og sier litt om selvtilliten).
Redigert 24.03.2022 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Volume
24.03.2022 kl 16:21 2878

Så så Strategi? Qfuel gjenvinner ikke metaller. Hvor har du det i fra? De driver bare med plast og ingen ting annet. De samler heller ikke inn søppel annet enn plast. Det holder lenge.

ezUnix
24.03.2022 kl 16:25 2763

Fint. Shorten ga meg flere aksjer til rabatt i dag.
Hva tenker dere om det danskene skriver om at Circular Economy Beyond Waste vil snart kunne frigi mere cash til Quantafuel. (opp til 60% av investeringene)?
https://www.altinget.dk/kommunal/kalender/47350
Redigert 24.03.2022 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
HP17
24.03.2022 kl 17:19 2689

Er det bare meg som er en smule bekymret for kursutviklingen i QFUEL?