For seriøse

søkeren
QEC 08.03.2022 kl 19:38 57601

Det er like før vi får de opplysninger "alle" Qec aksjonærer har ventet på!
Jeg har valgt å lukke tråden da jeg er lei av å åpne "søppel" innlegg. Alle som har noe seriøst å diskutere kan legge det her. Jeg tror kjenner til de aller fleste som skriver om Qec. og vil prøve å holde "verstingene" borte.
Send en henvendelse og du er inne.
Redigert 08.03.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
njn-
30.06.2022 kl 20:47 8766

Det er riktig, men Jason skriver at topologien ikke er lett.

Han tror de må ta gassen gjennom USA, som eksisterer i dag, men med liten kapasitet.
Vi for se hva de velger.

Men at på sikt vil det bli bygd ny rørgate.
Om den blir blir bygd fra Saint John til Quebec, gjenstår å se.
6710
30.06.2022 kl 20:53 8757

Int at man satser i energietaper, også for QEC, som også satser på teknologi hertil.

QEC er imellem kun 5 bolag som har teknologien i Canada.

“P sagde, at han havde samtaler med tyske embedsmænd om at øge gasstrømmene, og tilføjede, at de ønsker, at det nye LNG-anlæg skal omdannes til at eksportere brint(hydrogen) i stedet for gas længe før 2050.
Tyskerne er "meget ivrige efter at finde måder at omdanne disse LNG-anlæg til brint, så snart teknologien er tilgængelig," sagde han”
Redigert 30.06.2022 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
6710
30.06.2022 kl 21:12 8716

Jeg tror tøven hos QEC overfor Quebec gælder udvinding af brint/hydrogen.
QEC har sidste år indgivet ansøgning om pilotprojekt angående dette.
Mener at have læst QEC ikke helt er klar over om forbudet også gælder udvinding af brint/hydrogen.

Dilemmaet her er om man må bruge gasbrønde til brint/hydrogen produktion, når Quebec har nedlagt forbud mod brønde med gasproduktion.

Altså er lovteksten vigtig i dette spørgsmål, skulle man tro.
Redigert 30.06.2022 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
6710
30.06.2022 kl 21:17 8800

Quebec er ikke afvisende om udvinding af brint/hydrogen og CO2 lagring, såvidt jeg ved.
søkeren
30.06.2022 kl 21:25 8835

Problemet er jo; for å lage hydrogen av gass må Qec ha tilgang til gass. For å lagre CO2 må en ha "tomme" brønner. Så konklusjonen må være; uten pilot er de øvrige (evt.) tillatelser uten verdi.
6710
30.06.2022 kl 21:40 8809

Ja og derfor int hvad Quebec vil her.
Klimavenlig udvinding af brint/hydrogen og lagring af CO2 af dette via gasbrønde eller total forbud.
Det ved man faktisk ikke, derfor er lovteksten int.
Redigert 30.06.2022 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
6710
01.07.2022 kl 18:29 8670

Artiklen er fra 9 maj og meget er sket siden.
Men det er super godt at man vil have et langt samarbejde ud i tid med overgangsfaser.
Indgangsvinklen er klimavenlig udvinding på forskellige faser, her kan QEC bidrage med sin teknologi, samarbejdspartner, brønde og områder m.fl.
Redigert 01.07.2022 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
6710
02.07.2022 kl 20:55 8735

RUS lukker snart for all gas til EU, Tyskland, tror jeg.
Kansleren har lige været ude og sige det bliver rigtig slemt, så det er muligt QEC kan være en sikker havn, når det går løs, mere end det vi har set indtil nu. Søg havn...
Redigert 02.07.2022 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
søkeren
03.07.2022 kl 09:16 8564

5 ting du bør vite om Quebecs olje- og gassforbud
FACEBOOK

TWITTER

LINKEDIN
I april vedtok Quebecs nasjonalforsamling sitt kontroversielle lovforslag 21, med sikte på å avslutte olje- og gassleting og produksjon i provinsen. Dette kommer etter at år med moratorier praktisk talt stoppet enhver fremgang. Quebec blir nå også saksøkt for 18 milliarder dollar i kompensasjon av Utica Resources for de facto-ekspropriasjonen av deres eiendeler. Dette er ikke første gang Quebec har vært under ild for sin hensynsløse politikk. I 2011 lanserte USA-baserte Forest Oil (Lone Pine Resources) en nordamerikansk frihandelsavtale-utfordring om Quebecs ekspropriasjon og moratorium på naturgassproduksjon.


Her er 5 ting du bør vite om Quebecs olje- og gassforbud.
Quebec lokket selskaper fra det vestlige Canada til å lete etter olje og gass i provinsen gjennom 1990- og 2000-tallet, bare for å endre spillereglene for eksterne selskaper etter at det ble gjort en gigantisk oppdagelse som ville redusere lokale energikostnader.
https://financialpost.com/commodities/energy/how-anticosti-is-bringing-quebec-oil-and-gas-investment-back-from-the-dead

Quebec importerer mer olje og gass enn noen annen provins fra land med lavere miljøstandarder enn Alberta. Quebec er den nest største forbrukeren av raffinerte petroleumsprodukter, inkludert jetdrivstoff som brukes til disse flyvningene.
https://www.cer-rec.gc.ca/en/data-analysis/energy-markets/market-snapshots/2019/market-snapshot-quebecs-gasoline-market-is-one-largest-in-canada. html

Mens Quebec importerer høye utslipp fra utenlandsk olje og gass, vurderer de å forby nullutslippsutbygging av naturgass lokalt. Quebec kan være den minst ansvarlige provinsen i Canada når det gjelder utslippsytelse
https://www.lapresse.ca/actualites/environnement/2021-09-15/hydrocarbures/quebec-va-fermer-les-livres.php

Ved å importere 100 % av sin naturgass vil Quebec skape 3 ganger mer utslipp enn å produsere den lokalt med karbonteknologi.
https://www.lapresse.ca/actualites/politique/2022-02-02/projet-de-loi-sur-la-fin-des-hydrocarbures/au-moins-500-millions-demandes-par-l- industri.php

Utbygging av lokal gass vil redusere overføringsbetalingene for Quebec siden olje og gass er inkludert i utjevningen, men vann ikke er det.
https://www.theglobeandmail.com/business/article-it-could-be-politically-perilous-to-tweak-the-equalization-formula-to/


Mer å utforske
5 Ting Du Bør Vite Om Quebecs Olje- Og Gassforbud
30. juni 2022
Ikke Bare Er Naturgass En Av De Reneste Matlagingsmetodene, Den Bruker Også En Miljøvennlig Kilde Til Kanadisk Produsert Energi.
27. juni 2022
Den Føderale Regjeringen Skapte Et Regulatorisk Miljø Så Uvennlig At Dens Egen Skattebetalerfinansierte Rørledning Taper Penger
23. juni 2022
Utenlandsk Finansiert Miljølov Org Gjenopptar Gammel Kampanje For Å Presse BC-Kommuner Til Å Saksøke Olje- Og Gasselskaper Ved Å Bruke Tragedier I BC Og Feilinformasjon Om Industrien.
16. juni 2022
Ved Å Bruke Karbonteknologi Kan Kanadisk Olje Og Gass Oppnå En Vei Mot Netto-Nullutslipp Og Forbli En Sunn Del Av Energidietten Vår, Som Inkluderer Fornybare Energikilder, Uten Massive Samfunnsforstyrrelser.
15. juni 2022
Å Investere I Kanadisk Energi Og Karbonteknologi, Og Øke Eksporten Vår, Kan Hjelpe Våre Europeiske Allierte Med Å Takle Energikrisen Nå Samtidig Som De Reduserer Skadelige Utslipp.
Redigert 03.07.2022 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.07.2022 kl 10:28 8456

Søkeren 09.16 - takk igjen for god info👍
søkeren
03.07.2022 kl 16:25 8219

Utica Sources registrerer datasøksmål som søker etter milliarder av {dollars} hvis Quebec implementerer faktura 21

Lovgivningen gjør Quebec til den primære nordamerikanske jurisdiksjonen for å forby hydrokarbonleting og produksjon
Lovgiveren i Quebec. Bilde av THE CANADIAN PRESS/Mathieu Belanger registrerer data
Utica Sources Inc. anla denne uken et søksmål for å ugyldiggjøre Quebec-myndighetenes forbud mot leting og utnyttelse av hydrokarboner, eller skaffe milliarder av {dollar} i kompensasjon for det de hevder er en ekspropriasjon, noe som gir nytt liv til kritikernes påstander om at lovene vil hemme økonomisk forbedring og vise seg å virke kontraproduktivt i forhold til det antatte målet om å redusere utslipp av klimagasser (GHG).
I april overrakte lovgiveren i Quebec faktura 21. Lovgivningen, som har oppnådd Royal Assent og kan tre i kraft så raskt som regler er kunngjort, gjør Quebec til den primære nordamerikanske jurisdiksjonen for å forby hydrokarbonutforskning og -produksjon.
Hver av lovene forbyr fremtidig leting og tilbakekaller nåværende lisenser. Lisensinnehavere bør stenge brønnene sine fullstendig og gjenopprette nettsidene sine, men myndighetene vil kun refundere 75 prosent av regningene som påløper. For tiden eksisterer 182 tillatelser, og 62 brønner er tema for rehabilitering.
Quebec har gitt 100 millioner dollar som kompensasjon. Tilførselen tar imidlertid ikke hensyn til potensielle inntektstap og faller langt etter å ha de 500 millioner dollarene bedriftene sier de har brukt på å lete etter olje og bensin de siste 15 årene. Den har heller ikke i tankene verdien av beholdningen i seg selv, som kan være verdier på tonn av tusenvis og tusenvis av {dollar}, kanskje milliarder.
"Hvis denne lovgivningen opprettholdes, er det en direkte trussel mot bestemte personers eiendomsrettigheter, en stor ekspropriasjon og et feiltegn til kjøpere over hele verden," sa Mario Lévesque, sjef for Utica Sources, som kontrollerer 20 prosent av all olje og gass krav i Quebec. "Jeg forestilte meg ikke at Canada kunne være et sted hvor dette kunne skje."
HVIS DENNE LOVGIVNINGEN OPPRETTHOLDES, ER DET EN DIREKTE TRUSSEL MOT BESTEMTE PERSONERS EIENDOMSRETTIGHETER, EN STOR EKSPROPRIASJON OG ET FEILTEGN TIL KJØPERE OVER HELE VERDEN
Mario Lévesque
Pascal Bergeron, en talsperson for Environnement Vert Plus, en miljøgruppe som forkjemper Invoice 21, nevnte imidlertid at å kalle lovene en "ekspropriasjon" er en feilkarakterisering.
"Den føderale regjeringen ga lisensene uten offentlig sesjon eller godkjenning, så det som har blitt gitt til de nyttige ressursselskapene er i tråd med det de fortjener," sa han.
Likevel sikrer lovene i bunn og grunn at de 20 prosentene av Canadas rene gass reserver som sitter i Quebec vil forbli strandet i en tid da den verdensomspennende etterspørselen etter bensin på ingen måte har vært større.
Europa er spesielt i nød, siden det har til hensikt å drastisk redusere sin avhengighet av russisk ren gass i kjølvannet av invasjonen av Ukraina ved å lete etter forskjellige forsyningskilder.
Quebecs enorme reserver vil, i tråd med framlegg til provinslovgivningen fra Utica Sources, sannsynligvis gjøre det mulig for Quebec å bytte 19 prosent av EUs rene bensinimport fra Russland.
JEG FORESTILTE MEG IKKE AT CANADA KUNNE VÆRE ET STED HVOR DETTE KUNNE SKJE
Mario Lévesque
Verdensetterspørselen etter ren gass er anslått å øke med 30 prosent innen 2050. Å tilfredsstille denne verdensetterspørselen vil gi store økonomiske fordeler for provinsen, i tråd med Gabriel Giguère og Miguel Ouellette fra Montreal Financial Institute.
De nevnte at å lage den rene gassen i Utica-skiferen, plassert mellom Montreal og Quebec Metropolis, ville skape tilsvarende 230 000 høykvalitetsjobber i en 12 måneder og forbedre brutto hjemmeprodukt med så mye som 93 milliarder dollar.
Talsmennene til Invoice 21 nevnte imidlertid at det er vrøvl. De nevnte at infrastrukturen som kreves for å eksportere ren bensin fra Quebec kan være svært begrenset, og at det vil ta år og milliarder av {dollar} å få den på plass.
"Virksomheten har snakket om de potensielle fordelene ved å eksportere ren gass i mer enn 10 år, men har på ingen måte investert i det som et resultat av at selv de oppfatter at det ikke er økonomisk levedyktig uten enorme myndighetssubsidier, ” nevnte Alice-Anne Simard, normal direktør for Nature Québec, en miljøgruppe som hjelper Invoice 21. “De har heller ikke oppdaget et alternativ for å utnytte eiendelene i en bærekraftig tilnærming.”
Giguère og Ouellette nevnte at unnlatelse av å utvikle ren gass vil svekke GHG-rabattarbeidet like godt. De nevnte at ren bensin burde være en "integrert halvdel" av vitalitetskurven i disse nasjonene, der kull likevel utfører en betydelig funksjon, fordi dets forurensende resultater er halvparten av kull.
"Overgangen fra kull til ren gass på denne planeten, fra 2010 til 2018, reddet 500 millioner tonn CO2 fra å slippes ut, det samme som GHG-utslippene fra provinsen Quebec i praktisk talt seks år ved 2019 GHG-utslipp," de nevnt
søkeren
06.07.2022 kl 12:49 7856


Verden med AFP
Skrevet i dag klokken 12:38.
Avstemningen lovet å være nærme, temaet delte seg selv innenfor de politiske familiene. MEP-er validerte onsdag 6. juli prosjektet for grønn merking for atom- og gasskraftverk, to energikilder som ble ansett av Brussel som nødvendige for å redusere klimagassutslipp.
MEP-medlemmer måtte si om de godkjente en innsigelse, vedtatt 14. juni av de parlamentariske komiteene for økonomiske saker og miljø, synonymt med et veto mot teksten til den europeiske utøvende makten. En slik avvisning, ekstremt sjelden, ville vært et slag i ansiktet for EU-kommisjonen.
Les også: Artikkelen er reservert for våre abonnenter Europaparlamentet skjerper sine våpen mot klassifiseringen av atomkraft og gass som «bærekraftige» energier
“Grønn vask”
Denne klassifiseringen (kjent som en taksonomi ) skal bidra til å mobilisere private midler til disse prosjektene. Det er en del av EUs mål om karbonnøytralitet innen 2050. Men anerkjennelsen av bidraget fra gass og atomkraft til kampen mot klimaendringer, selv om det er utført på grunnlag av ekspertrapporter, har miljøorganisasjoners sinne som fordømte en « greenwashing” operasjon . Inntil nå var det "grønne" merket forbeholdt fornybar energi.
Fra tirsdag demonstrerte organisasjoner for forsvar av miljøet i Strasbourg. Rundt 150 mennesker marsjerte mot setet til Europaparlamentet, før en debatt i plenum. "Atomkraft vil ikke redde klimaet ," sto det på en banner.
Den kontroversielle teksten, presentert i januar av Kommisjonen , klassifiserer visse investeringer for produksjon av elektrisitet i kjernekraftverk - som ikke slipper ut CO 2 - eller gasskraftverk som "bærekraftige" , forutsatt at de mobiliserer de mest avanserte teknologiene . Og, for sistnevnte, at de gjør det mulig å stenge mye mer forurensende kullkraftverk.

Les spalten: Artikkelen er reservert for våre abonnenter Europa: "Ved å dekretere grønn atomenergi akkurat som naturgass, begraver vi taksonomien"
I halvsykkelen ga anti-gassen også stemme tirsdag. Spesielt siden nyhetene om krigen i Ukraina, som har fremhevet faren for avhengighet av russiske hydrokarboner, har forsterket fiendtligheten til visse folkevalgte. "Det er ingenting bærekraftig i fossilt brensel ," sa den svenske MEP Emma Wiesner (Renew group, liberal). «Hvordan kan vi be andre land om å redusere bruken av fossilt brensel hvis vi klassifiserer dem som grønne? Dette vil skade Paris-avtalen , sa nederlandske Bas Eickhout (De Grønne).

«Midlertidig avgjørende for overgangen»
"Ingen sier at gass og kjernekraft er grønne energier, men de er midlertidig avgjørende for overgangen. Vi må bruke alle verktøyene for å klare oss uten olje og kull som en prioritet ,» tryglet den franske MEP Gilles Boyer (Renew). EU-taksonomien "prioriterer fornybar energi og energieffektivitet" , minnes finanskommissær Mairead McGuinness, som kom for å forsvare teksten hennes i Strasbourg.
Men EU-lederen mener at fornybar energi alene ikke vil være i stand til å møte den økende etterspørselen etter elektrisitet på grunn av deres periodiske produksjon. Derav behovet for, i det minste på overgangsbasis, også å fremme investeringer i stabile og kontrollerbare ressurser som gass og atomkraft.
Den "grønne" etiketten for disse to energikildene har allerede fått godkjenning fra medlemsstatene. Bare åtte land, inkludert Tyskland, Østerrike og Luxembourg, uttrykte motstand under konsultasjoner ledet av det franske formannskapet i EUs råd, langt fra "superflertallet" av tjue land som er nødvendig for å blokkere prosjektet. Frankrike, som ønsker å gjenopplive sin atomsektor, og sentraleuropeiske land som Polen, som må erstatte sine k



https://www.lemonde.fr/planete/article/2022/07/06/le-classement-du-gaz-et-du-nucleaire-comme-energies-durables-valide-par-les-eurodeputes_6133592_3244.html
søkeren
10.07.2022 kl 21:35 7483

GNL Québec vil presentere prosjektet sitt for franske senatorer
GNL Québec ønsker fortsatt å utvikle sitt prosjekt i Saguenay, noe som betyr at LNG-skipene vil krysse Saguenay-St. Lawrence Marine Park.
Kevin Clancy Newsy via Associated PressGNL Québec ønsker fortsatt å utvikle sitt prosjekt i Saguenay, noe som betyr at LNG-skipene vil krysse Saguenay-St. Lawrence Marine Park.
Alexander Shields
9. juli 2022
Miljø
GNL Québec fortsetter sin offensiv for å prøve å restarte prosjektet sitt for å eksportere flytende naturgass fra Saguenay. Selskapet vil gi en svært detaljert presentasjon for å rose sitt industrikompleks og maritime terminalprosjekt neste tirsdag foran en gruppe fra det franske senatet. Dokumentene nevner imidlertid ikke avslag fra regjeringene i Quebec og Canada.
Nesten et år etter den offisielle avvisningen av Énergie Saguenay-likvefaksjonsanlegget og marine eksportterminalprosjektet av Quebec-regjeringen, kommer Symbio Infrastructure, som piloterer Énergie Saguenay og gassrørledningsprosjektet, tilbake med produksjonskomplekset for flytende naturgass (LNG). i kjølvannet av krigen i Ukraina .
Symbio Infrastructures president, Jim Illich, vil holde en presentasjon for det franske senatets «France-Quebec Friendship Group» 12. juli kl. 14.00. Nyheten, som først ble publisert av L'Aut'Journal , ble fredag ​​bekreftet overfor Le Devoir av kommunikasjonsavdelingen til Frankrikes senat.
"Presidenten for vennskapsgruppen Frankrike-Quebec i Senatet, Rémy Pointereau, inviterte Sophie Primas, president for økonomikomiteen, samt Daniel Gremillet, som følger energispørsmål i denne komiteen så vel som i Europas anliggender. Senatet", spesifiserte talsmannen for overhuset i det franske parlamentet.
"Alle medlemmer av vennskapsgruppene Frankrike-Quebec og Frankrike-Canada er invitert," la det til, og indikerte at minst to franske senatorer allerede hadde bekreftet deres tilstedeværelse. Det var imidlertid ikke mulig å vite om representanter fra Quebec eller Canada vil være til stede på dette møtet.
Produksjon i 2027
Relativt ukjent, "France-Quebec Interparliamentary Friendship Group" samler senatorer "som har eller ønsker å ha et privilegert forhold til et land", ble det hevdet, og spesifiserte at det er flere av disse gruppene av forbindelser med forskjellige stater. «Privilegerte instrumenter for bilateralt samarbeid mellom parlamenter, disse gruppene har blitt sentrale aktører i parlamentarisk diplomati. »
Jim Illich vil derfor forklare detaljene i Saguenays væskeanleggsprosjekt, eksportterminalen og den 780 kilometer lange gassrørledningen. "Énergie Saguenay-anlegget, med en kapasitet på 10,5 millioner tonn per år, vil motta, gjøre flytende og eksportere omtrent 15 milliarder kubikkmeter per dag med naturgass produsert ansvarlig fra Vest-Canada. og bør starte sin virksomhet i 2027", kan vi lese i et dokument som i hovedsak tar opp argumentene som allerede er fremsatt av initiativtakerne.
Symbio Infrastructure bekrefter dermed at prosjektet vil være "karbonnøytralt" , at det vil gjøre det mulig å "redusere globale utslipp" av klimagasser, at det vil bli drevet av Hydro-Québec og at havnen på Saguenay vil være ideelt plassert å forsyne Europa. Arrangørene gjentar dessuten, som de har gjort i flere måneder nå, at energikrisen forårsaket av Russlands invasjon av Ukraina stimulerer global etterspørsel etter LNG.
Da han sendte inn den første versjonen av prosjektet i 2016, argumenterte Énergie Saguenay i stedet for at anleggets eksistensgrunnlag var å finne internasjonale utsalgssteder for den voksende gassproduksjonen i Alberta, på grunn av bruken av hydraulisk frakturering.
Hydrogen- og gassrørledning

Med henvisning til sine "nåværende aktiviteter", sier selskapet at det "utforsker muligheter for å overvinne regulatoriske hindringer for å hjelpe Canada og Quebec med å være en del av løsningen på energimangelen, klimakrisen og geopolitisk uro i Europa".
Disse "regulatoriske hindringene" inkluderer det faktum at Trudeau-regjeringen og regjeringen i Quebec begge har stengt døren til anlegget og marineterminalprosjektet, i henhold til vilkårene for miljøvurderinger som har avvist hovedargumentene fremmet av arrangører. Når det gjelder gassrørledningen, ble miljøvurderingsprosessen som var igangsatt aldri fullført.
Never mind, Symbio Infrastructure legger et nytt argument på bordet. Selskapet sier at det også ønsker å eksportere "grønt hydrogen" fra sine fremtidige infrastrukturer på Quebec-jord. Du bør vite at den føderale regjeringen har åpnet døren for realisering av nye LNG-eksportprosjekter i Øst-Canada, forutsatt at prosjektene sørger for en eventuell konvertering til markedsføring av hydrogen.
Dessuten gjentar Symbio Infrastructure at de ønsker å bygge en "karbonnøytral" gassrørledning , og dette i "samarbeid" med de første nasjonene. Det presiseres samtidig at detaljene rundt plassering av gassrørledningen allerede er spesifisert, men også at det er utført «miljøundersøkelser».

Hva er hensikten med å presentere GNL Québec for medlemmer av Senatet i Frankrike? Selskapet svarte ikke direkte på dette spørsmålet fra Le Devoir . "Europa tar viktige beslutninger om å sikre sine energiforsyninger, inkludert forsøk på å redusere sin avhengighet av russisk energi eller å integrere Canada som en foretrukket kilde til LNG ," hevdet selskapet i et svar.
"Vi kan ikke kommentere våre diskusjoner med regjeringer, men det karbonnøytrale Énergie Saguenay-prosjektet fortsetter å generere interesse og er ideelt posisjonert for å hjelpe våre transatlantiske allierte med å finne en løsning på deres geopolitiske og samtidig presentere det beste Canada og Quebec har å tilby, ” la til GNL Quebec.
I tillegg til denne presentasjonen i Frankrike, fortsetter GNL Québec sin lobbyvirksomhet med den føderale regjeringen. Spesielt har «kommunikasjon» funnet sted med politiske rådgivere til den kanadiske ministeren for naturressurser, Jonathan Wilkinson, de siste månedene.
Imidlertid avgjorde Impact Assessment Agency of Canada at LNG Quebec-prosjektet ville skade Canadas klimainnsats, og spesielt oppnåelsen av "karbonnøytralitet" innen 2050. Rapporten avviste også argumentet til GNL Québec om at naturgass ville være en partner i "energiomstillingen". Passering av 320 LNG-skip hvert år på Saguenay ville også ha representert en potensiell stor risiko for truede sjøpattedyr, inkludert St. Lawrence beluga , ifølge den føderale organisasjonen. Føderal lov forbyr å skade habitatet til denne truede arten.
søkeren
16.07.2022 kl 13:57 7044

Her er det bare å ha "is i magen" for "sure" Qec aksjonærer!


Den tyske energigiganten advarer om insolvens «Innen dager», begynner å tappe gass fra lageret
Tyler Durdens bilde
AV TYLER DURDEN
FREDAG ​​15. JULI 2022 – 16:30
Kjære Biden-administrasjon: for et eksempel på en reell nødsituasjon som rettferdiggjør tømming av en råvarereserve - og ikke bare mellomvalg som demokratene vil tape i en historisk røst - les videre.
Den tyske energigiganten og nødlidende gassselskapet Uniper, som er blant selskapene som er mest utsatt for russisk naturgass, har begynt å bruke gass den lagret for vinteren etter at Russland kuttet leveransene til Europa, noe som øker presset på Berlin ettersom den tyske energigiganten må bli reddet «om noen få dager».
Landets største kjøper av russisk gass begynte å trekke drivstoff fra lagringssteder for å forsyne kundene sine, sa selskapet i en uttalelse til Bloomberg fredag. Uttakene, som begynte på mandag, vil også hjelpe selskapet til å spare penger ettersom det har blitt tvunget til å betale for gass i spotmarkedet. I mellomtiden forblir strømninger gjennom Nord Stream 1-rørledningen stengt for vedlikehold.
Harald Seegatz, nestleder i representantskapet, sa at Uniper trenger akutt hjelp, og risikerer insolvens i løpet av dager.

"Vi reduserer for tiden våre egne gassvolumer i våre lageranlegg for å forsyne våre kunder med gass og for å sikre Unipers likviditet," sa selskapet. Og å dømme etter flatlineringen av tysk gasslager i inventaret, er ikke Uniper alene om å tappe reserver.
Ifølge Bloomberg, som siterer data fra Gas Infrastructure Europe, er Unipers lagringssteder i Tyskland nå omtrent 58 % fulle, ned fra omtrent 60 % nådd på søndag. Det ble også foretatt trekk fra selskapets lager i Østerrike, men det samlede lagernivået i Tysklands alpine nabo viser fortsatt marginale økninger.
Som vi rapporterte tidligere, er Uniper majoritetseid av finske Fortum Oyj, har allerede sagt at det må reddes av den tyske regjeringen, og det forhandler om en mulig eierandel og et kontantløft. Men samtalene har vært vanskelige, med Berlin og Helsinki som ennå ikke er enige om hvem som best skal redde selskapets nøkkel for energisikkerhet.
Forrige måned kuttet Russland betydelig gassstrømmene til Europa via sin største rørledning, et trekk som tvang Uniper og andre europeiske energiselskaper til å kjøpe gass til mye høyere priser i det åpne markedet. Overfor en mangel på kontanter har Uniper tappet gass i varelager siden begynnelsen av uken, ifølge Gas Infrastructure Europe.

"Det er klart at Uniper ikke kan vente uker, men trenger hjelp om noen dager," sa Seegatz, og la til at insolvens kan skje "i løpet av dager."

"Vi kan ikke vente i flere uker med å gjøre noe," sa Seegatz til Bloomberg i et telefonintervju. "Det vil ha en enorm innvirkning på selskapet og også på de ansatte. Regjeringen sa at de ønsker å unngå denne situasjonen, men faktum er at vi ikke kan miste tid.»
Tyskland står med andre ord overfor en total industriell kollaps; i mellomtiden fortsetter media å gjenta den stadig mer latterlige propagandaen om at Putin taper krigen.
Uniper-sjef Klaus-Dieter Maubach advarte forrige fredag ​​at Uniper ikke var i stand til å fylle opp lageret lenger. Han sa også at selskapet kan bli tvunget til å øke prisene for forbrukerne og til slutt redusere tilbudet.
Som vi nylig merket , lagrer europeiske energiselskaper vanligvis gass om sommeren og bruker drivstoffet om vinteren, når etterspørselen etter oppvarming øker. Å tappe gass på lagerplasser midt på sommeren øker risikoen for at Tyskland ikke har nok forsyninger når de trenger det som mest.
Det gjør det også vanskeligere for regjeringen å nå målet om å fylle lagringsplasser med 90 % innen november. Tyskland har allerede utløst to stadier av sin gassberedskapsplan, og kan vedta det siste trinnet hvis det er en klar forverring i forsyningsbildet. Et slikt trekk kan tvinge industrier til å rasjonere gass, og føre til en umiddelbar resesjon i både Tyskland og Europa, samt presse euroen dypt under paritet ettersom ECB ikke ville være i stand til å heve renten i en så alvorlig økonomisk situasjon.
søkeren
16.07.2022 kl 13:58 7042

Kansleren kommer til Canada i august!
njn-
17.07.2022 kl 01:24 6726

Ifølge de nye reglene i forumet skal vi henvise artikkelen, men opphavet. (http//....)
søkeren
18.07.2022 kl 10:40 6145

Takk! Hegnar synes vel det tar " for mye plass" på deres "lille" web?
søkeren
18.07.2022 kl 10:43 6138

Nå står vel Justin Trudeau for klar til å gripe inn i " Bananrepublikkens" planer!
Redigert 18.07.2022 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
njn-
18.07.2022 kl 13:25 5998

Ja, jeg tror det. Canada vil ikke bli sett på som en bananrepublikk.

Han har lovet å hjelpe europa som kommer på besøk i august.

Raskeste leveranse er fra Quebec. Max 3 år.
søkeren
22.07.2022 kl 08:43 5354

Ottawa signaliserer ny interesse for eksport av LNG fra østkysten etter hvert som den europeiske gasskrisen blir dypere
Tidevannet kan endelig snu til fordel for LNG-eksport fra Atlantic Canada
Forfatter av artikkelen:Meghan Potkins
Publiseringsdato:1. juli 2022 • 1. juli 2022 • 6 minutters lesing • 47 kommentarer
Tysklands forbundskansler Olaf Scholz, venstre, og statsminister Justin Trudeau under deres bilaterale møte på G7-toppmøtet ved Elmau Castle, Sør-Tyskland, 27. juni 2022.
Tysklands kansler Olaf Scholz, venstre, og statsminister Justin Trudeau under deres bilaterale møte på G7-toppmøtet ved Elmau Castle, Sør-Tyskland, 27. juni 2022. FOTO AV KERSTIN JOENSSON/AFP VIA GETTY IMAGES
Håpet om at Canada en dag kunne se eksport av flytende naturgass (LNG) på vei til Europa fra dets østlige kyster, har blitt tent på nytt.
Artikkelinnhold
Sidediskusjoner mellom Tysklands forbundskansler Olaf Scholz og statsminister Justin Trudeau på det nylige G7-toppmøtet om muligheten for en ny LNG-terminal på Canadas østkyst og fornyet interesse for foreslåtte likvefaksjonsprosjekter i Nova Scotia og New Brunswick gir næring til spekulasjoner om at tidevannet endelig kan vende seg til fordel for LNG-eksport fra Atlantic Canada.
Energikrisen i Europa utløst av krigen i Ukraina – og forsterket av nylige forsyningskutt gjennom Nord Stream 1-rørledningen – har fremskyndet innsatsen fra europeiske myndigheter for å finne alternativer til russisk fossilt brensel. Canada har blitt bedt om å bistå sine allierte i overgangen, men har så langt ikke klart å gjøre mye mer enn å gi et marginalt løft til oljeforsyningen via eksport til USA
Men nyere utvikling rundt to prosjekter på østkysten antyder at muligheten for Canadas eksport av drivstoff direkte til Europa kan være tilbake på bordet.
Calgary-baserte Pieridae Energy Ltd. kunngjorde at de vil gjennomføre en ny mulighetsstudie for det foreslåtte Goldboro LNG-prosjektet i Nova Scotia, som ble skrinlagt i fjor på grunn av nødvendigheten av å oppgradere rørledninger til anlegget og potensialet for kostnadsoverskridelser som kan gjøre det uøkonomisk å gå videre.
Men en betydelig nedskalert versjon av det foreslåtte flytende anlegget - som krever færre rørledningsoppgraderinger - og koster mellom 2,5 til 3 milliarder dollar, kan fortsatt være levedyktig, sa Pieridae-sjef Alfred Sorensen.
Verden har endret seg mye de siste seks månedene
ALFRED SØRENSEN
"Verden har endret seg mye de siste seks månedene," sa Sorensen, og la til at den føderale regjeringen først kontaktet selskapet om muligheten for å fornye prosjektet i januar, da frykten for en russisk invasjon av Ukraina økte.
"Nå som Russland har begynt å bruke naturgass og olje som et våpen mot Vest-Europa, fortsetter det at det haster med å slippe russisk gass," sa Sorensen. "Og det var her opprinnelsen til prosjektet vårt opprinnelig var, da vi først inngikk kontrakten vår med (det tyske energiselskapet) Uniper, spesielt fordi Tyskland var bekymret for deres avhengighet av russisk gass."
En mindre terminal kunne håndtere volumer på rundt 300 til 400 millioner kubikkfot per dag (MMcfd) med gass, sa Sorensen, kontra den tidligere antatte kapasiteten på over 1 milliard kubikkfot per dag (bcfd).
Sorensen advarte om at selv en nedskalert versjon av anlegget ville kreve oppgraderinger av TC Energy Corp.s rørledningssystem i Ontario og Quebec, som kobles til en linje som mater Maritimes og kunder i det nordøstlige USA, og går gjennom områder som har vært ugjestmilde til rørledningsprosjekter i fortiden. En viktig 70 kilometer lang rørledning sør for Montreal skaper for tiden mest bekymring, sa Sorensen.
"(TC Energy) er uvillig til å ta eksponering for kostnadsoverskridelser," sa Sorensen. "Og det er egentlig drevet av regulatoriske problemer eller generell offentlig ulydighet når det kommer til et fossilt brenselprosjekt. Ikke annerledes enn det du har sett ved kystrørledningen (GasLink) og den type ting, der forstyrrelsen av byggeprosessen resulterer i høyere kostnader og det er det TC ønsker å bli skadesløs mot.»
Alfred Sorensen, president og administrerende direktør i Pieridae Energy, ved en kunngjøring på Glenbow Museum i Calgary.
Alfred Sorensen, president og administrerende direktør i Pieridae Energy, ved en kunngjøring på Glenbow Museum i Calgary. FOTO AV LEAH HENNEL/POSTMEDIA FILER
Sorensen og andre talsmenn for LNG i Atlanterhavet Canada er imidlertid håpefulle om at politiske omstendigheter – og den offentlige opinionen i Quebec spesielt – kan ha endret seg nok til å dempe motstanden mot prosjektet i Øst-Canada; selv om en langvarig tillatelsesprosess, tilbakeskyting av interessenter og inflasjonspress fortsatt kan forsinke utviklingen i flere år.
«Vi er i et annet miljø. Det kan hende vi ikke ser det skje denne gangen fordi verdens prioriteringer har endret seg, sa Sorensen. "Mens klimaendringer kanskje var det viktigste problemet for noen mennesker for et år siden, har de falt.
"Når du ser på meningsmålinger i Quebec, hvor enhver form for energiinfrastruktur ble bekjempet, til et mer endret syn på at Canada har et ansvar for å hjelpe til med å løse noen av disse problemene Vest-Europa har med energiforsyning - og en endring i holdning, endrer risikoprofilen."
Sørensen presiserte at det gjenstår arbeid med å forstå i hvilken grad prosjektets risikoprofil kan ha endret seg. Og eksperter sier at en langvarig tillatelsesprosess, tilbakeskyting av interessenter og inflasjonspress fortsatt kan utgjøre betydelige hindringer for utvikling.
"Det faktum at disse prosjektene gjenopplives er ikke så mye av en overraskelse, spesielt gitt krigen i Ukraina og vektleggingen av energisikkerhet," sa Ian Archer, assisterende direktør for nordamerikansk naturgass for S&P Global Inc.s IHS Marker det. "Men det er fortsatt utfordringer som eksisterer før disse tingene kan komme forbi målstreken."
En annen hindring for Goldboro-prosjektet kan være konkurranse fra et eksisterende LNG-anlegg i Atlantic Canada.

I følge en rapport fra Reuters sa miljøminister Steven Guilbeault at Canadas østkyst bare har nok gass til å forsyne et enkelt nytt LNG-prosjekt, og forslaget som kan være lengst på vei er Repsol SAs eksisterende LNG-anlegg i New Brunswick, som kan utvides. for å lette eksporten.
Guilbeault gjentok forslaget om at rørledninger kan være stikkpunktet. "Repsol er sannsynligvis det raskeste prosjektet som kan implementeres fordi det krever minimalt med tillatelser - det er allerede et eksisterende anlegg, (og en) gassledning er der," sa Guilbeault til Reuters.
En talsmann for Saint John LNG-anlegget sa at selskapet er klar over den økte interessen for prosjektet.
Calgary Stampede Showband opptrer under en mediebegivenhet for å kunngjøre siste detalj for neste ukes Calgary Stampede Parade 29. juni 2022.
Calgary Stampede kommer tilbake med oljeboom og Kevin Costner
Den føderale regjeringen har gitt ut en plan for å tvinge raffinører til å legge til flere
'Andre karbonavgift': Ottawa frigir regler for rent drivstoff for å redusere utslipp fra kjøretøy
Fornybar energi, inkludert vind og sol, står for 13 prosent av den globale energiproduksjonen, ifølge en BP-rapport.
Her er fire seismiske skift i global energi i løpet av en levetid
"Repsol undersøker kontinuerlig alternativer for å maksimere verdien av terminalen, med et spesielt fokus på nye muligheter for lavere karbon for å hjelpe til med å møte markedets etterspørsel og støtte energiomstillingen," sa Mike Blackier i en uttalelse. "Selskapet vil se på enhver virksomhet som forbedrer eller skaper verdi ved Saint John LNG, inkludert potensialet for å legge til flytende evner til det eksisterende anlegget."
Mélanie Joly, Canadas minister for globale anliggender, fortalte også journalister denne uken at samtaler hadde funnet sted med europeiske allierte , inkludert Spania – hvor Repsol har hovedkontor – om å øke østkystens eksport.
Begge prosjektene vil sannsynligvis kreve oppgraderinger av eksisterende rørledninger som kan møte hard motstand, spesielt i Quebec. Motstand mot energiinfrastruktur, på begge kyster, har vært en betydelig hindring for sektorens samlede vekst, erkjenner eksperter.
"Det største problemet vi har hatt har vært kapitalkostnadene, regulatoriske forsinkelser og regulatoriske hindringer, samt rørledningskonstruksjon og motstand mot rørledninger," sa IHS Markits Archer.
"Du trenger en rørledning for å få den gassen fra nordøst f.Kr. eller nordvest i Alberta til kysten. Og det har vist seg å være dyrt og har åpenbart møtt ekstremt dedikert motstand for å si det mildt.»
Realiteten er at på kort sikt vil ikke Canada være i noen posisjon til å direkte lette europeisk gassmangel. Selv om LNG-eksportprosjekter på vestkysten er nærmere realisering - og kanskje i volumer som kan påvirke eller redusere globale priser på en meningsfylt måte, sier eksperter.
"Det hadde vært fint om vi hadde bygget disse fasilitetene når de ikke var nødvendig, slik at de faktisk var i bruk når de trengs," sa Rory Johnston, grunnlegger av Commodity Context og en investor i Price Street. "Men dessverre er det egentlig bare disse krisene som minner oss om grunnen til å bygge opp denne typen kapasitet i utgangspunktet."
.
tuja
22.07.2022 kl 09:26 5243

Meget god artikkel, som absolutt gir håp for Quebec, og en endring i holdninger. Håper myndighetene i Quebec blir satt under administrasjon av Trudea & co, der de tillater utvinning av fossil energi for å hjelpe europa.
njn-
22.07.2022 kl 12:15 5052

Trudeau har myndighet til å gripe inn i regioner's lover som går på tvers av Canada's lover.

Og den loven som Quebec vil vedta er i strid med hva Canada har av nasjonale interesser.
Redigert 22.07.2022 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
22.07.2022 kl 13:10 4947

Skjer litt i dag heldigvis, 1,66 nå, tror vi runder 2 tallet igjen før Q2 pres😀
søkeren
14.09.2022 kl 12:40 3728

Det skjer noe i "de lukkete rom"? - Artikkelen er fra 31. august, men er like aktuell
Jerome Labbe
Lagt ut 31. august 2022
Lederen for koalisjonen avenir Québec (CAQ) og avtroppende premier, François Legault, sier at GNL Québecs Énergie Saguenay-prosjekt fortsatt står stille, selv om Radio-Canada har fått vite at diskusjoner om dette emnet fortsetter mellom hans økonomiminister. , Pierre Fitzgibbon og den føderale regjeringen.
I en pressebriefing onsdag morgen i Mont-Saint-Grégoire, i Montérégie, erklærte Legault at det ikke var sosial aksept i Quebec og minnet om at Bureau d'audiences publiques environnement (BAPE) nektet prosjektet i sin endelige rapport som ble sendt inn. i mars 2021.
CAQ-sjefen husket også at gassrørledningen GNL Quebec ville krysse flere regioner i Quebec. Så det påvirker ikke bare Saguenay–Lac-Saint-Jean , understreket han.
Med den informasjonen jeg har i dag er prosjektet avslått, og det er ingen intensjoner om å endre på det , sa han.
" Ingenting har endret seg på den siden. Det er stengt. »
— Et sitat fra François Legault, leder av koalisjonen avenir Québec
Legault bekreftet at det faktisk hadde vært diskusjoner mellom Quebec og Ottawa i påvente av besøket til den tyske kansleren forrige uke og at hans regjering hadde vist seg åpen for eksport av grønt hydrogen . Men de endret ikke hans partis holdning til GNL Quebec, forsikret han.
I følge vår informasjon har imidlertid CAQ-regjeringen nylig gitt Ottawa beskjed om at den fortsatt var åpen for å gjennomføre prosjektet. Uformelle tilnærminger, ledet av regjeringen til Pierre Fitzgibbon, har blitt gjort i løpet av de siste to til tre månedene, ifølge tre forskjellige føderale kilder.
Mangel på åpenhet
Nyheten vekket harme hos de fleste av de andre partiene som holdt valgkamp i morgen, Venstre i Quebec (PLQ), Quebec solidaire (QS), Parti Quebecois (PQ) og Det grønne partiet i Quebec (PVQ) gjentok sin sterke motstand. til dette naturgasseksportprosjektet.
En Anglade-regjering ville si nei til GNL Quebec, hamret Venstres leder Dominique Anglade på en pressekonferanse. Anglade anklaget den avtroppende regjeringen for å endre melodi og forhandle på lur om noe som ikke har plass .
En QLP- regjering, sier hun, ville ikke relansere Énergie Saguenay-prosjektet og ville heller satse på grønne hydrogenprosjekter som vil føre oss til karbonnøytralitet .
Markedsføringsbanner for vår fil om provinsvalget i Quebec.
PQ-leder Paul St-Pierre Plamondon ser det som et annet eksempel på CAQs mangel på åpenhet.. Man lurer på hva som er den egentlige intensjonen med CAQ, hva som skjer bak kulissene , la han til, og nevner at bare 31% av Quebecers stolte på miljøplanen til François Legault.
Valget, en folkeavstemning om LNG Quebec, ifølge Duhaime
Faktisk var det bare det konservative partiet i Quebec (PCQ) som ble positivt overrasket over å høre at prosjektet fortsatt var i kortene til CAQ .Onsdag morgen sa lederen, Éric Duhaime, at han var glad for å høre om det .
Han ble raskt desillusjonert da han fikk vite at Legault onsdag morgen hadde gjentatt at det ikke var snakk om å gjenopplive prosjektet ved å fremkalle konseptet sosial aksept .
Ifølge ham er innbyggerne i Saguenay–Lac-Saint-Jean i stor grad for Énergie Saguenay, og det er fordi de i Montreal er imot at regjeringen har valgt å drepe prosjektet i begynnelsen.
Tilfeldighet eller tilfeldighet, det var allerede planlagt at PCQpresenterer sin posisjon på GNL Québec onsdag morgen i Saguenay.
Mr. Duhaime kritiserer CAQav å ha forrådt regionen ved å la den i 2018 tro at den var for prosjektet. 3. oktober vil fungere som en folkeavstemning om Énergie Saguenay, sier den konservative lederen, som inviterer alle som er for prosjektet til å stemme for dannelsen.
Start av Twitter-widgeten. Hopp over widgeten?
Slutt på Twitter-widgeten. Tilbake til toppen av widgeten?
Éric Duhaime er i ferd med å overbevise François Legault og hans ministre , beklaget medtalspersonen for Québec solidaire Gabriel Nadeau-Dubois.
Ifølge ham viser de mellomstatlige diskusjonene som fortsetter om GNL Québec at [François Legaults] overbevisning skjelver og at hans meninger vakler .
Pierre Fitzgibbon er ikke en fjerdelinjespiller på CAQ, understreket Gabriel Nadeau-Dubois. Han er François Legaults favorittminister. Han ville aldri ha hatt samtaler med den føderale regjeringen uten støtte fra François Legault. Jeg tror det ikke.
Alle kjenner François Legault: han er ikke typen mann som lar sine statsråder gjøre noe , insisterte han.
Gabriel Nadeau-Dubois og hans kandidat i Taschereau, Étienne Grandmont.
Forstørr bildet(Nytt vindu)
I følge Gabriel Nadeau-Dubois kan ikke Pierre Fitzgibbon ha ledet diskusjoner med Ottawa om GNL Quebec uten at François Legault visste om det.
FOTO: RADIO-CANADA / DANY PILOTE
GNL Quebec sa onsdag at selskapet ikke ville gi et intervju om emnet.
Imidlertid sendte den en uttalelse til Radio-Canada der den er glad for at prosjektene, inkludert Énergie Saguenay, fortsetter å vekke dyp interesse .
Disse prosjektene, hevder selskapet, er ideelt posisjonert for å hjelpe våre transatlantiske allierte [og vise frem] det beste Canada og Quebec har å tilby for å diversifisere europeiske energikilder og erstatte det mest forurensende drivstoffet .
GNL Québecs Énergie Saguenay-prosjekt er verdsatt til 14 milliarder dollar. Spesielt sørger det for bygging av et flytende naturgasskompleks i havnen i Saguenay og en gassrørledning på omtrent 750 kilometer som krysser Abitibi-Témiscamingue, Haute-Mauricie og Lac-Saint-Jean.
I følge nettstedet til Canadian Registry of Lobbyists snakket styreleder i GNL Quebec, Jim Illich, to ganger forrige måned med den kanadiske ambassadøren i Tyskland, Stéphane Dion , for å promotere prosjektet. .
Likevel ble Énergie Saguenay også avvist av Ottawa i vinter.
På spørsmål om emnet onsdag på sidelinjen av en kabinettomlegging , var statsminister Justin Trudeau imidlertid åpen for å studere en annen versjon av prosjektet. Hvis folk ønsker å bringe tilbake et nytt prosjekt, et annet prosjekt, vil det gå gjennom de regulatoriske stadiene i Quebec og Canada om nødvendig , sa han.
Høyre går resolutt inn for prosjektet. De to lederne av lederkappløpet, Pierre Poilievre og Jean Charest , vil gjerne se det gjenopplivet, men de lover begge å respektere Quebecs jurisdiksjon i saken.
Redigert 14.09.2022 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
6710
14.09.2022 kl 16:17 3524

Det er den fornemmelse man har, at ting sker i det skjulte. Som altid med højpolitisk, når vigtige emner skal gennemføres.
njn-
14.09.2022 kl 20:41 3310

Takk for info.
Jeg skrev idag tidlig på trå Bill:21 om denne artikkelen og to andre, men fikk ikke tilgang da jeg hadde brukt opp tilgangen denne måned.
Jeg har slettet den da jeg trodde den var fra i sommer.
njn-
16.09.2022 kl 00:20 2931

Tror ikke Ursula von der Leyen med følge reiser til Canada/Quebec uten at hun har fått forsikringer om en LNG avtale.

Dette er ingen gjeste opptreden, men blodig alvor. Og det haster.

Questerre og Bècancour med mindre en 10 km og 12 til 18 mnd. med klar for utskipning er det raskeste og beste alternativ.
Redigert 16.09.2022 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
6710
16.09.2022 kl 07:12 2757

Trudeau har meget klar og tydligt sagt, at det er op til Tyskland - EU om de vil have naturgas fra Canada.
Hænger økonomien sammen her, er der ingen hindringer i at Canada så vil hjælpe med levering af naturgas - hydrogen/ammoniak.
6710
16.09.2022 kl 07:56 2631

Har François Legault udtalt sig i medier omkring produktion af hydrogen/ammoniak fra brønde.
Læser hvad denne siger om naturgas, men har ikke læst hvad denne har af holdning til udvinding af hydrogen/ammoniak.
Bill 21 er åben for dette via pilotprojekter, så er François Legault positiv til dette emne?
søkeren
17.09.2022 kl 12:51 2119

Denne er lagt ut som link på en annen "tråd" her, men jeg synes den bør leses grundig. Reflekter gjerne over paradokset. Minister Legault ønsket seg en konservativ regjering i Canada ved suste valg. Kan det samme skje i Quebec?

Stor samling i Quebec City en maktdemonstrasjon av Éric Duhaime
Lederen for det konservative partiet i Quebec sier at ingen andre partier kunne oppnå samme valgdeltakelse.
Forfatter av artikkelen:La Presse Canadienne
La Presse Canadienne
Jocelyne Richer
Publiseringsdato:16. september 2022 • for 8 timer siden •
Quebec konservative støttespillere samles for å lytte til den konservative lederen Éric Duhaime på et møte fredag ​​16. september 2022 i Quebec City. Quebecerne går til valgurnene for et stortingsvalg 3. oktober.
Quebec konservative støttespillere samles for å lytte til den konservative lederen Éric Duhaime på et møte fredag ​​16. september 2022 i Quebec City. Quebecerne går til valgurnene for et stortingsvalg 3. oktober. FOTO: JACQUES BOISSINOT / The Canadian Press
Éric Duhaime gjorde en kraftdemonstrasjon fredag ​​kveld i Quebec City ved å organisere det viktigste møtet i valgkampen så langt.
Den store salen til Videotron-senteret, som har plass til 2000 mennesker, var fullsatt og ga ly for en begeistret folkemengde, selv om noen konservative-tilhengere ikke klarte å komme seg inn. Arrangørene ventet 3000 mennesker, inkludert noen få dusin kandidater.


Montreal Gazette Headline News
Ved å klikke på registreringsknappen samtykker du til å motta nyhetsbrevet ovenfor fra Postmedia Network Inc. Du kan når som helst melde deg av ved å klikke på avmeldingslenken nederst i e-postene våre. Postmedia Network Inc. | 365 Bloor Street East, Toronto, Ontario, M4W 3L4 | 416-383-2300
Artikkelinnhold
"Rommene er for små til å romme oss overalt," sa Duhaime til sine støttespillere, og understreket den økende populariteten til det konservative partiet i Quebec. Han sa at ingen andre partier kunne gjøre det samme.
Duhaime sa at han forventer at hans nylige popularitet vil føre til stadig mer "ondskapsfulle" angrep fra hans motstandere, som vil "grave i søppelbøttene" til hans politiske parti.
Hans egne angrep var for det meste rettet mot den avtroppende premieren og lederen av koalisjonens avenir Québec, François Legault, som ifølge Duhaime kom "skadet" ut av debatten dagen før.
Når det gjelder den tredje koblingen mellom Quebec City og Lévis, sa Duhaime at Legault "lærte oss at det aldri har vært studier", men sa at han ikke trodde det, og nok en gang krevde Legault å offentliggjøre dem før slutten av kampanjen .

Duhaime stilte spørsmål ved sikkerheten på Pierre-Laporte-broen og ba Legault om å belyse emnet.

Han kritiserte også Legault for ikke å ha bedt Quebecer om unnskyldning for "dårlig krisehåndtering" midt i COVID-19-pandemien.
Den konservative lederen oppfordret sine støttespillere til å stemme 3. oktober.
"Det er en understrøm" som må oversettes til stemmer, sa han.
Den opprinnelige inngangsbilletten til Duhaimes arrangement var $500 - et beløp som følget hans anså som rimelig - men han grep inn fordi han følte prisen for høy, og satte den i stedet ned til $50 for medlemmene.
Tidligere denne uken sendte organisasjonen bak Duhaime en e-post til medlemmene og antydet at de gir et grunnleggende frivillig økonomisk bidrag på $10 eller - enda bedre - et VIP-bidrag på $500 for å delta på det store stevnet.

Ingen spesielle privilegier fulgte med VIP-bidraget, for eksempel muligheten for å møte Duhaime personlig. Det sikret bare tilgang til rallyet, som inkluderte taler av Duhaime og noen få kandidater. Men VIP-gjestene som betalte $50 var ikke engang sikre på at de ville komme inn i arrangementet.
Det var fredag ​​umulig å vite hvor mye penger partiet ønsket å samle inn med aktiviteten, som skulle være et av høydepunktene i Duhaimes kampanje.
Inngangsavgifter - selv så høye som $500 - for partisaniske aktiviteter under en valgkamp er ikke ulovlig, ifølge Élections Québec, så lenge midlene som samles inn brukes til å finansiere aktiviteten og ikke partiet selv.
Etter rallyet må Duhaimes offisielle agent bevise at det ikke var en pengeinnsamlingsaktivitet (velgere kan donere opptil $200 til et parti under en valgkamp). Agenten må skrive en finansiell rapport som viser at pengene som samles inn ikke overstiger fem prosent av de totale kostnadene for å organisere aktiviteten. Dersom det er overskudd, vil partiet måtte tilbakebetale differansen til Directeur général des élections. Aktiviteten vil være en del av Duhaimes valgutgifter.
Redigert 17.09.2022 kl 12:51 Du må logge inn for å svare