SALME, Like før denne dobler seg

mercedesglk
SALME 09.03.2022 kl 10:27 166047

Nå er det like før de setter smolt i anlegget.
det sies 15 Mars, kjøp nå så dobler du pengene dine på 1 uke.

fantastisk anlegg og teknologi som er verd mange gangen av dagens kurs.
sjekk selv på nettet.
Kåre Grønn
23.03.2024 kl 13:34 521

Hold og hold for all del dette! Finansavisens framskriving om dette selskapet er ingen tilfeldighet. Sikrer mot dødelighet og den største utfordringen hos de som driver i fjorder og hav. Ren skjære industri stemplet med norsk klasse!! Se også på aksjeverdien.. her er det mye å gå på sammenliknet med de andre norske for å si det sånn.. Hau hau!
Redigert 23.03.2024 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
tenketanken
23.03.2024 kl 12:40 551


NullBull 19.09.2023 kl 12:2012518 (tideligere inlegg)

Les dette innlegget fra NullBull som var meget godt utredet, hva økonomi angår.
Det er lite trolig, og heller ikke forventet at de «vil» ha overskudd så lenge de bygger ut.

Målet på lønnsomhet i denne perioden ,er derfor økt fiskeveldferd, ved å øke tilveksten
og kontrollere ned dødeligheten og sykdoms innslag i merdene. Underveis håper jeg
tallmaterialet vi får fremlagt, forteller oss noe om hvor kostnadseffektivt dette anlegget er.
operaorkesteret
23.03.2024 kl 11:47 584

DNB har KJØP og kursmål 10 kr.

https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/WRQ4nG/lakseaksjene-som-kan-faa-stoerst-oppsving-av-bedre-dyrevelferd

Fin oppside, men må nok overbevise med positiv bunnlinje i Q1. De har jo mål om å finansiere videre ekspansjon med cash-flow fra operations (og lån). (Betydelig) Lån får de vel først når de viser solid inntjening?
tenketanken
22.03.2024 kl 07:39 859

Takk for god informasjon, Ja, det er viktig å se, hva de store nå fortar seg!
landbasert kan plutselig bli en varm potet, i en fremtidig oppkjøps strategi?

Det er all grunn til å tro at dagens oppdretts teknologi, vil møte miljøkrav fra
kunder/myndigheter, som økonomisk/praktisk ikke lar seg løse ute på fjorden.
Jeg vet de jobber med ulike løsninger ,men har begrenset innsikt i fremdriften.
Spørsmålet er om den kapasiteten, av fler årsaker refinansieres utenfor Norge.?
save4later
21.03.2024 kl 21:45 1020

De store i bransjen har allerede begynt å lukte på landbasert. Det begynner å brenne litt under føttene deres tror jeg. Witsø, Olaisen, Gåsø bl.a. har eierandeler i Torghatten Aqua som skal bygge gjennomstrømningsanlegg, Torghatten har også en liten bit av Gigante Salmon om jeg ikke husker feil. Men også denne gjennomstrømming. Jeg tror HFS er det beste av to verdener og når de nå begynner å produsere med gode resultater (som vanlig) vil nok flere forstå at landbasert er veien å gå dersom man vil tenke på fiskehelse, bærekraft og ikke minst lønnsomhet etterhvert. Skal ikke forbause meg om at det kommer en egen pris for bærekraftig superior laks:)
Aksjenuubie
21.03.2024 kl 18:37 1127

Gleder meg bare til den dagen folk skjønner at Salme ikke er i samme båt som Atlantic… skjønner virkelig ikke at det investeres i det firmaet kontra Salme. Greit at Salme er i startgropa, men dette får de til. Fikk testet seg litt med sykdomsutbruddet også, som de rodde i land på mesterlig vis!
Hfs er fremtiden for landbasert oppdrett. Når de store gutta skjønner det, så blir dette gøy :)
tenketanken
21.03.2024 kl 17:24 1197

Takk, for du gjorde meg oppmerksom på en skrive Leif ordet "samme" skulle selvsagt ikke stå der.
ellers riktig som du hevder.
Er nå rettet !
Aksjenuubie
21.03.2024 kl 13:49 1304

Når du sier "på samme RAS system", mener du på samme RAS system som Salme? For Salme bruker ikke RAS system. De bruker HFS…
tenketanken
21.03.2024 kl 12:40 1365

Salmon Evolution er «fanget» av den generelle stemningen i hele i laksebransjen.
Først var det Atlantic Sapphire, som la for dagen store produksjonsproblemer, på
RAS teknologi. Så fikk Salmon en sykdomstendens i merdene, som ble
mesterlig avverget med sin HFS teknologi, som gav begrenset dødelighet.
Så har vi nå Gigante Salmon ,som bommer fatalt på utbyggingskostnader, med sin
gjennomstrømteknologi.
Så tenker markedet ,hva blir det neste? og vil landbasert noen gang tjene penger ?

Jeg er overbevist om at dagens oppdretts teknologi, ikke har livets rett i fortsettelsen.
Spesielt når landbasert starter å levere, i større målestokk. Da må også de ,være
etablert med en ny lukket teknologi , som tilfredsstiller skjerpet fiskeveldferd/miljø.
Av mange hensyn kan de velge å ta etableringen ,til områder de har utenfor Norge.

Salmon Evolution, er en landbaserte markedsleder. De har en kontrollert og ekspansiv
utbyggingstakt, som gradvis nå faser inn større volum, og nødvendig drifts kunnskap.
Dette vil helt klart få oppmerksomhet i de vide kretser, som herifra vil underbygge
en utvikling i kursen ,som reflekterer de verdien som nå skapes.
Redigert 21.03.2024 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
19.03.2024 kl 11:31 1611

Det har vel ikke så mye å si, det viktigste er vel at du Kåre sier at kursen skal opp. Alt annet betyr ingenting
Kåre Grønn
19.03.2024 kl 10:58 1649

Merkelig at ikke denne aksjen kommer. Selskapet er for det første en trygg havn. De har egne lukkede systemer og det selges fisk. Dette må da være framtiden!! Noen som vet noe?
Furuen
14.03.2024 kl 15:31 2023

Fin oppgang i dag. Nyheter på gang?
Kåre Grønn
03.03.2024 kl 17:12 3260

Kun noen gjerrige sunmøringer som får kalde føtter og selger på dumpingnivå. Kursmål 20 - 2024
Ro
28.02.2024 kl 09:15 3508

Går litt ned igjen i syklusen.. Dårlige nyheter?
Kåre Grønn
19.02.2024 kl 17:02 4252

kommer denne. tålamod
Aksjenuubie
19.02.2024 kl 16:48 4273

https://www.finansavisen.no/sjomat/2024/02/19/8099437/et-overbevisende-case?internal_source=sistenytt

Enig i det som skrives her. Ganske liten nedsiden kontra oppside i Salme nå. Ufortjent mye juling etter Q4 rapporten, men fin mulighet til inngang/påfyll.
Jeg lot meg ikke be to ganger
Redigert 19.02.2024 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Aksjenuubie
18.02.2024 kl 13:21 4684

Jeg gir opp.
Selv tror jeg, at om de får til økt produksjon i år, oppnår høyere slaktevekt og treffer bedre på pris, så kan det komme grønne tall. Da kan vi få en liten kursøkning.
Faren er at forventningene til Salme har blitt for store for tidlig i prosessen. Jeg skjønner ikke hvorfor Q4 ble så dårlig mottatt av et selskap i startgropen. Det er en liten nedside her pga for høye forventninger, men da blir det i så fall en fin kjøpsmulighet.
Håper på bedre Q rapporter fremover, og avklaring vedrørende Usa innen rimelig tid, så kan vi få se en pris over 8,-
JeanPaul
18.02.2024 kl 12:00 4752

Svar gjerne på spørsmålet som stilles, ikke noe annet er du snill.
Kåre Grønn
18.02.2024 kl 10:55 4807

Resultater og ekspansjon er stikkordet. Dette helnorske produktet. Japanere er gale etter norsk fisk. Latterlig men markedet der nede er så dumt at pga at det står norskprodusert, så er det klasse-kvalitet. Når det gjelder risiko her, så dreier det seg om gjerrige sunmøringer som investorer. De bajser på seg bare man skriver en setning ned her inne. Investorer som skriver ned grunnet gått ut selv og de som henger seg på, burde bare fortsette å holde seg unna aksjen. Håper flere og flere får øya opp etter denne lavprisede aksjen etter hvert. Lykke til, tro tjenere! Hau hau
Redigert 18.02.2024 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Aksjenuubie
17.02.2024 kl 20:40 5007

Hvorfor skal denne komme utover høsten? Hva skal skje da?
Hva er triggeren?
Kåre Grønn
17.02.2024 kl 11:25 3127

Nydelig siste innlegg, Salmon Evolution AS er også et norsk merkevare og norske produkter får mye gratis verden over grunnet fjell og fjorder rundt! Vi må ikke snakke om forurensing da dette ikke stemmer. Det er jo nettopp det Norge er kjent for, det rene produktet til tross for at verdenshavene er globale. Dette skal komme så det griner med tanke på bare 6,7 og 8 kroner i dag. Jeg gjorde 320 000 kroner på Norwegian i går. Dagene er bare bra. Neste er her utover våren. Her erre potensiale uten tvil!! God helg!!
Redigert 17.02.2024 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Till
16.02.2024 kl 23:21 3302

Utfordringer kommer vel som perler på en snor i sjøen også. Jeg tror at fokuset på forurensningen av fjorder, rømming, antibiotikabruk, «klimaskadelig» frakt halve jorden rundt o.l. vil framtvinge en satsing på landbasert oppdrett nærmere markedene. Ikke for å ta over for ordinær oppdrett i sjø slik den er nå, men det vil bli som et tillegg som har livets rett - det føler jeg meg rimelig trygg på. Tror mange forbrukere er villig til å betale litt ekstra for en «miljøvennlig» fisk uten antibiotika som er oppdrettet i kontrollerte omgivelser på land, kontra i sjøen.
Mat må jo verden ha, åkke som. F.eks. Kingfish har vel også drevet i mange år nå uten massedød, så at det er mulig å få til er vel bevist for lengst. Kunststykket blir vel å gjøre det lønnsomt nok, men det får de nok til til slutt…
milk
16.02.2024 kl 22:50 3331

å få til en stabil produksjon av fisk på land, er en stor utfordring som ingen har greid å mestre til dags dato... vi kan snu å vende på alle produksjons former, men å gjenskape en storstilt produksjon som vil avlede store overskudd på land, er et stort utopia.. Enkelte selskap vil nok etter hvert vise til overskudd. Men det vil bli kortvarig.. uforutsette kostnader vil komme som perler på en snor. Virus, bakterier, sopp, temperatur og luftblanding vil bli et lodd i produksjonen. Ingen banker eller investorer gidder å kaste penger etter fisk på land---
Lars-Erik
16.02.2024 kl 22:31 3349

Tull og tøys. Det samme ble sagt for 2 år siden da de kom på børs. Korea skulle bli en suksess, men se nå i dag, hva blir det til? Prosjektet blir trolig lagt på is.
Aksjenuubie
16.02.2024 kl 17:57 3475

Kan du for en gangs skyld ha noe å backe opp det du sier med?
Du kommer bare med elendige "hause" innlegg hver eneste gang. Kom med noe nyttig, eller la være å skrive noe som helst
Kåre Grønn
16.02.2024 kl 17:38 3503

hahaha, tips: Sitt rolig og hold denne aksjen. Den kommer til og flerdobles fra 2 - 4 år... Dette er smart sparing!
milk
16.02.2024 kl 16:31 3567

At du går så dypt at du kaller meg for "tulling", sier mer om deg enn om meg!! Men hva skal man vente fra en som opererer som Kåre Grønn.. :-) Har forøvrig ingen kommentar...
Kåre Grønn
16.02.2024 kl 15:25 3641

I dag kom Norwegian så det holdt! Snart kommer Salme også. Gode resultater snart, er nødt å gå bra på sikt dette caset!
Aksjenuubie
16.02.2024 kl 15:06 3678

Selv tror jeg dessverre vi går inn i en ørkenvandring nå.
Blir lenge til nye nyheter, og triggerne står ikke akkurat i kø.
Det er isåfall om det kommer noe om Amerika, men vet ikke om det vil flytte kursen nevneverdig.
Ble ikke helt som planlagt for min del denne Q rapporten, selv om jeg syntes den var bra, og viser at selskapet jobber godt, og tenker langsiktig og smart. Kommer til å bli et kjempe selskap til slutt, men jeg hadde nok håpet at vi skulle skyte litt mer fart etter rapporten enn vi gjorde, selv om volumet i aksjen har økt en del
Aksjenuubie
16.02.2024 kl 10:15 3803

Skriver aldri noe om selve selskapet. Kun at nå skal det ta av osv. skulle ønske det var flere folk som faktisk skrev noe om selve selskapet her inne på forumet. Prøvde for en stund siden, men ble dårlig med respons, og da orker man ikke
JeanPaul
16.02.2024 kl 00:01 4013

Det sa du om Flyr og SAS også. Bedre salgssignal finnes ikke…
tenketanken
14.02.2024 kl 21:50 4342

milk
Vil de si noe annet ? Faktum er at de følger nøye med. De vet at
tradisjonelt oppdrett, på lang og kort sikt nå står for fall.
Da kommer et oppkjøpsraid.
Frem til den kapitulasjonen, får vi høre mye tullprat.
Redigert 14.02.2024 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
14.02.2024 kl 21:27 4374

hahaha, for en tulling, Milk! :) Liker å skape panikk eller :))) Snakkes snart, så motvises pisspratet ditt! Landbasert er gullgruve og aksjen er alt for lavt priset. Her er det potensiale! Nettopp denne aksjen blir du rik på langsiktig! Hau hau!!
milk
14.02.2024 kl 21:00 4427

Selskapene som driver i Hav reduserer nå kostnadene.. Ref Mowi. Kostnadene ved landbasert er meget volatil å uforutsigbar. Vi velger å stå på siden å se hvordan ting utvikler seg.. Vi ser ingen strategisk utvikling som nøytraliserer risikoen ved landbasert....