BCS - Hvilke LOIer er fremdeles aktive?

Malvinas
BCS 10.03.2022 kl 10:55 1236

Noen som har hørt eller vet hvilke LOIer som faktisk enda har samtaler med BCS? De har flere LOIer med flere selskaper blant annet Equinor, Yara, Port og Antwerpen, to japanske selskaper, et kinesisk selskap og Jackon.

Hørt rykter om at samarbeidet med Equinor ble skrotet av Equinor. Vi har fått noen oppdateringer på den ene Japanske kunden, men dette har ikke resultert i noe konkret enda. Ellers har jeg ikke fått med meg noe særlig fra de andre partene.


Hva er praksis overfor aksjonærer med slike LOIer? Blir det børsnoterte at de ikke lenger snakker sammen eller dør de sakte ut i stillhet?
nopetter
10.03.2022 kl 11:10 1202

Selv om en intensjonsavtale utgjør et foreløpig dokument og i seg selv ikke er bindende lenger enn hva intensjonen uttrykker, er det et viktig styringsdokument å få på plass før man går inn i due diligence og mer omfattende forhandlinger. En intensjonsavtale beskriver gjerne kort partenes hensikter (kjøp, salg, aksjer, innmat), hvilke tidsrammer man er enige om å følge, de viktigste forutsetningene for prising og oppgjørsformer samt eksklusivitet i forhandlingsperioden. Kall det gjerne en forlovelse!
dubium
10.03.2022 kl 11:58 1125

Port of Antwerpen kan inte vara aktivt längre eftersom det byggde på den gamla affärsidén med containrar som skulle placeras ut där på plats i hamnen.

Kinesiska LOI kan inte vara aktivt eftersom det handlade om att de skulle skicka en container till Kina.

Yara kan inte vara aktivt eftersom det handlade om att placera ut containers på "Yara’s industrial site at Herøya in Norway."

Detta är anledningen att jag sålde BCS för ett tag sedan eftersom jag tyckte container-idén var unik och intressant, att bara bygga en fabrik är mindre intressant. Containers skulle ju både fånga in CO2 på plats och tillverka CNF av den. Då kunde de ta betalt både för infångandet och för slutprodukten och få massa bidrag av politiker för att de var så gröna och innovativa osv. Nu får de istället köpa in CO2 och frakta den till fabriken. Om de ens tänker tillverka CNF av CO2 längre? Dessutom gillade jag inte att de bara bytte affärsidé helt plötsligt, och det medförde ju att flera av deras LOI inte längre kan vara aktiva.
nopetter
10.03.2022 kl 12:19 1075

hvordan kan du vite hvilket tidsrammer de har blitt enige om i disse LOI avtalene

en annen sak er at de vil aldri legge noen produksjonsfasiliteter eller containere som du beskriver slett ikke til kina eller utlandet generelt
dubium
10.03.2022 kl 12:29 1043

https://newsweb.oslobors.no/message/531306

"A letter of intent between Port of Antwerp and Bergen Carbon Solutions AS (BCS) where signed by our CEO Jan B. Sagmo on the 27.04.2021 stating interest in having discussion about BCS´s modular production units at their location."

https://newsweb.oslobors.no/message/535310

"Under the LOI, we aim to enter into an agreement to ship a CNF module/bigger modular factory unit to their facility"

https://newsweb.oslobors.no/message/536635

"Bergen Carbon Solutions AS has entered a LOI with Yara for the joint development of carbon capture and utilization opportunities. The parties will immediately conduct a feasibility study at Yara’s industrial site at Herøya in Norway"

Redigert 10.03.2022 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
05.04.2022 kl 13:19 608

Hva tenker dere om disse LOI ene ? Blir de konvertert til avtale eller kan flere av disse falle ut? Ting tar tid og det er på tide at selskapet får på plass inntektsbringende butikk for å kunne forsvare dagens voldsomme Mcap på over 2 milliarder som jeg personlig synes ikke henger på greip i det hele tatt.