De nye Observe Medical og tiden fremover 2022-2023

repsol
OBSERV 10.03.2022 kl 15:09 80671

Blir spennende og følge dette fremover nå, og se om dem drar i land noen gode partner avtaler, og ikke minst at dem klarer og penetrere urin pose markedet, utfordringene her ligger nok i de lange kontrakter som store aktører har signert med store sykehus over hele verden, mulig dem må selge seg litt billig inn hos de store, men jeg regner med at vi de neste uker vil få oppdateringer rundt fremdrift og at vi kan få noe gode nyheter som vil løfte oss vekk fra emisjons kurs på 7 kr.


https://observemedical.com/

repsol
Redigert 20.05.2022 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Computum
17.10.2022 kl 12:43 4547

"men sitter fortsatt med troa på at dette kan bli bra."

Tro a eller håpet?
Hva baserer du evt. troa på? Tida går og selskapet har null å melde. Jeg ser at mine aksjer nå er ned 68%. Og det bare på noen måneder. Har vel aldri opplevd en så feilslått investering. Men jeg kan bare skylde på meg selv. For jeg hadde bange anelser allerede da Biim kjøpet ble annonsert. Men tenkte at bunnen var nær med en emikurs på 7, som var mer enn en halvering av gjennomsnittskursen i 2021.
bj111
17.10.2022 kl 16:11 4501

Er vel mest håp. Selv har jeg resignert slik jeg gjorde i Biotec i sin tid. La dritten vekk og så får det bli vinn eller forsvinn. Resultater er det eneste som betyr noe og da i forhold til inntekter høyere enn kostnadene. Kanskje blir dette noe i løpet av de kommende 10 år eller så forsvinner selskapet.
Brede-Staalesen
18.10.2022 kl 14:59 4431

Er vel kanskje bedre odds å selge på 2, få skattefradrag og spille lotto med resten av penga?
SomSa
21.10.2022 kl 14:59 4336


Oslo, 21 October 2022 - Observe Medical ASA ("Observe Medical" or "the Company"
and together with its subsidiary "the Group") has entered into an exclusive
agreement with the intention to acquire the rights to own, produce and sell an
extensive portfolio of urine measurement products from Convatec Group Plc, a
global medical products and technologies company.

The Convatec product range comprises industry-recognised products and brands
such as UnoMeterT SafetiT Plus, UnoMeterT 500, and UnoMeterT Abdo-PressureT.
These products are used for routine or post-operative drainage, collection, and
measurement of urine output from critically ill patients in hospitals and
intensive care units (ICUs). The product range is complementary to Observe
Medical's digital and automated urine meter, Sippi®. Production equipment is
included in the agreement.

The products Observe Medical intends to acquire are market leading in Europe and
in several other countries and have generated annual revenues of around EUR 18
million and will contribute significantly to the Group's gross profit. Yearly,
more than five million of these urine bags and accessories are sold and shipped
to several hundred customers and distributors in more than 50 countries
worldwide.

The agreed purchase price for the product portfolio is USD 4,250,000. The
financing of the contemplated acquisition will be considered and determined
based on the outcome of the negotiations of the final acquisition agreement.

"The potential acquisition of Convatec's urine measurement products represents
another transformative agreement for Observe Medical and is in line with our
growth strategy and long-term ambition. Alongside the potential acquisition of
these leading brand names, we would also gain access to an extensive
distribution network. This opens up sales channels in more than 50 countries for
the urine measurement product portfolio, including Sippi®," said Rune Nystad,
CEO of Observe Medical.

The dialogue between Observe Medical and Convatec started earlier this year.

Observe Medical is also in discussions with several potential European
manufacturers to secure sufficient production capacity and to strengthen the go
-to-market strategy for the urine measurement product portfolio.

The potential acquisition of the product portfolio from Convatec is still
subject to agreement between the parties on a final acquisition agreement and
completion of such agreement, and no assurance can thus be given at this stage
that the acquisition will be completed.

For further information, please contact:


Rune Nystad, CEO Observe Medical

https://newsweb.oslobors.no/message/573644
Redigert 21.10.2022 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
SomSa
21.10.2022 kl 15:16 4325

De må hente masse penger gjennom en ny emisjonen. Allerede har de 5 kontorer, 2 i Norge,1 i Sverige, 1 i Finland og 1 i USA og det blir flere etter dette, samtidig er inntektene som kattepiss. Selskapet er dømt til å gå konkurs.
Redigert 21.10.2022 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
rockpus
21.10.2022 kl 18:19 4261

Du tror vel ikke at et selskap styrer mot konkurs som følge av et helt frivillig oppkjøp?? Her ligger det nok en plan for finansiering!
SomSa
21.10.2022 kl 20:28 4242

De omsetter lite og skal drive 5 kontorer i 4 land, deres mikro virksom er spredd rundt omkring og det koster mye penger å drive disse. Snart er emisjonspengene brukt opp, med eller uten oppkjøp må de hente penger. Jeg forstår ikke hvordan Observe skal bli en lønnsom virksomhet.

Det de driver med er bare galskap, de skulle sende FDA søknaden for Sippi i USA og foreløpig er lagt på is, isteden for driver de med oppkjøp. De klarer ikke å selge det de har men prøver å selge andre ting. De må ansette enda flere folk mens de har tilnærmet pølsebod inntekter. Hvor mange emisjoner skal selskapet gjennomføre.......?


Oslo office
Observe Medical ASA
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo
Norway
info@observemedical.com

Gothenburg office
Observe Medical
Krokslätts Parkgata 4
431 68 Mölndal
Göteborg, Sweden
info@observemedical.com

Narvik office
Frydenlundsgate 9
8516 Narvik
Norway

US office
1725 220 Street SE, Ste. 200
Bothell, WA 98021
USA

Oulo office
Torikatu 21/4K
90100 Oulu
Finland
https://observemedical.com/contact/
Redigert 21.10.2022 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Tradinator
24.10.2022 kl 07:56 4102

Syns meldingen var positiv, helsetech blir hot fremover, og det skal ikke mye positivt til her før det begynner å røre på seg. Bunnpris trolig nådd.
https://www.finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/10/24/7948987/ser-kraftig-ettersporsel-etter-helsetech?internal_source=sistenytt
Tradinator
25.10.2022 kl 16:55 3955

Noen fikk med seg aksjonærbrevet i dag, i morgen kan vi få en kraftig opptur. Observe er på offensiven og positiviteten er på plass hos ledelsen. Kan være tidenes opptur på gang her. Mer utbombet aksje finner du ikke.
rockpus
25.10.2022 kl 18:58 3925

Personlig ble jeg skuffet over dagens aksjonærbrev. Her var jo intet nytt og heller ingen opplysninger om hvordan det planlagte kjøpet skal finansieres.
Jeg har vært optimistisk, men er nå blitt mer skeptisk.
NOREG
25.10.2022 kl 20:56 3920

Hvordan i all verden kan du ha blitt skuffet over dagens melding? Selskapet har virkelig store ambisjoner, og har nå en fantastisk mulighet til å bruke nettverket til Convatec for å rulle ut Sippi.

Emisjon er jeg rimelig sikker på at utgår. Finansiering kommer på plass gjennom eierskapet til Reiten & Co, eller andre enkle mekanismer som nå oppfylles som en følge av fremtidsutsiktene.
Tradinator
26.10.2022 kl 08:06 3843

EMI nevnes ikke med et ord i aksjonærbrevet og jeg tror de har en alternativ finansiering på kjøpet. Dette er det samme som å få innpass hos Norgesgruppen om du selger gulost, så det er en formidabel mulighet for Observe. Jeg tror ting er i ferd med å gå rette veien og selv med pris på det dobbelte av dagens er det latterlig billig selv om de bare lykkes delvis med mrd målsetningen.
Redigert 26.10.2022 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Tradinator
26.10.2022 kl 09:16 3794

Tror fort vi nærmer oss et lite rekyl rally her. Selgerne er borte og kjøpersiden styrkes.
Tradinator
26.10.2022 kl 09:18 3781

Tror fort vi nærmer oss et lite rekyl rally her. Selgerne er borte og kjøpersiden styrkes.
Tradinator
26.10.2022 kl 09:55 3759

Hederlige 16 % opp, og det kan for bli et lite sluttrally i dag om stemningen er god i markeded forøvrig.
SomSa
26.10.2022 kl 10:33 3742


Jeg har lest hans første aksjonærbrev mange ganger, det står mye rart og jeg er blitt mer og mer skeptisk til fyren. I det første aksjonærbrevet fra Rune står blant annet:

"Jeg har gjennom årene ledet og vært delaktig i mer enn femti ulike produktlanseringer globalt. "
Hvor mange tror på hans påstand. Har han jobbet i en sjokoladefabrikk?

Mye av emisjonspengene er brukt til å betale kortsiktig gjeld. Jeg vet ikke om de er ferdige men snart er det tomt for penger. Og penger renner ut når de skal drive 5 kontorer i 4 land, de har ansatt mange nye og de skal selge diverse produkter med ulike produsenter fra ulike land. Inntektene er like mye som kattepiss.

Etter min oppfatning kjøpte Observe katta i sekken, og uten oppkjøpet var Biim konkurs.
Mange trodde at oppkjøpet av Biim skulle åpne dørene til Sippi i USA gjennom Fresenius, FDA-søknaden er foreløpig lagt på is og kanskje var Fresenius ikke interessert i Sippi. Jeg tror ikke Observe er alene om Sippi løsningen, og USA skulle ha vært prioritert.........

På toppen av dette hevdes at de skal kjøpe rettighetene til noen produkter fra Convatec for rundet USD 4,25 mil og dette skal hjelpe å selge Sippi . Disse ble omsatt for Euro 18 mil. Ja, ja, hvis disse var fantastiske produkter med gode marginer hvorfor vil de selge for USD 4,25 mil?

Vi husker hva skjedde da PHO tok over salget av Cysview i Europa, det gikk rett i dassen.

Hvor mye penger trenger Observe nå?
Oppkjøp + diverse utgifter: 46 mil
Dekke produksjonskostnader for nye produkter for 185 mil + Sippi + Biim
Drift av 5 kontorer i fire land og diverse driftskostnader for minst 2 år
Utbetaling av kortsiktige gjeld?
???

Jeg antar at e må hente minst 150 mil. Observe kommer til å tape penger i årevis med sin komplisert og kostbart forretningsmodell. Kanskje bør man holde seg unna aksjen før de tjener penger.
Redigert 26.10.2022 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
SomSa
26.10.2022 kl 13:04 3671


I første aksjonærbrevet datert 5, oktober står følgende:
"Jeg har også fått bedre oversikt over virksomheten og dens potensial"
Det er fantastisk at en ny CEO kom med en guiding på 1 mrd omsetning før han viste mye om Sippi.

"I neste fase ser vi i Observe Medical for oss en mulig omsetning på minst 100 millioner kroner til Fresenius i USA alene."
Hvis de skal omsette totalt kun for 100 millioner gjennom Fresenius i USA da faller fra sammen den fantasi guidingen

"I våres kom det melding fra Convatec, vår leverandør av urinposene som inngår i produktet, om at de stenger ned sin produksjon."

Aksjonærbrev i går:

"As mentioned in the announcement last Friday, we have been in close dialogue with
Convatec about this opportunity and are pleased to have reached this initial milestone.
The opportunity to potentially take on board brand names such as UnoMeter™ Safeti™ Plus,
UnoMeter™ 500, and UnoMeter™ Abdo-Pressure™ is rare, certainly when considering that
these are all market-leading products with a strong market position. "

Er det ikke en grunn til at Convatec vil kvitte seg med noen produkter? Man skal være meget skeptisk til selskapet før de har overbevist markedet.
Tradinator
26.10.2022 kl 13:46 3650

Hva forventer vi av res? Kan de overraske på oppsiden? Grunnen til at jeg følger nøye med her, er jo at selskapet prises til null og niks. Oppsiden er jo enorm om de skulle treffe blink i markedet.
SomSa
26.10.2022 kl 15:27 3608


Man skal ikke ha store forventninger.
Jeg tror ikke at de har solgt mange Biim siden Fresenius ikke har sendt en ny ordre.
En ny leverandør skulle start produksjonen av Sippi poser innen 3Q/4Q, og det er heller ikke solgt mage urinposer.
Salget vil være mellom 0,5-2,5 millioner.

De hadde 40 mil i cash og viktigste er å vite hvor mye de har brent opp i løpet av 3Q, og om han forteller hvordan selskapet skal finansieres videre, og hvordan driften skal effektiviseres. De trenger ikke 5 kontorer med 5 daglige ledere i 4 land.

Aksjonærene må håpe på en stor avtale fra Fresenius eller flere leverandøravtaler for Sippi i Europa før de henter penger.



Slettet bruker
29.10.2022 kl 09:44 3406

Det er på tide å finne sin besøkelses tid her, de gjør ikke samme feil som forrige presentasjon ved å nevne emisjon. Den var som nevnt i tidligere tråder en mulighet hvis de trengte penger får å øke produksjon ved en evt. større kontrakt som jeg tror er svært nært forestående (om ikke allerede). Lykke til på Tirsdag:-)
SomSa
29.10.2022 kl 20:22 3332


Er det ikke på torsdag?
Det skal stilles spørsmål om hvordan oppkjøpet, økt produksjonskostnader + videre driften av selskapet skal finansieres. Som jeg har sagt flere ganger skal de drive 5 kontorer i 4 land og de har ansatt flere.

Mest alvorligste etter min mening er at de overdriver mye og folk er ikke dumme. Folk kan lese tall og se på framgang. Pga produksjonsstans i urinposer vil de ikke oppnå målet for 2022. Finansdirektøren sa (2Q presentasjon) at inntektene er ikke blitt borte men forskjøvet til 2023. Han tror at vi er idioter. Urinposer er forbruksvarer og ikke engangsinvestering. Når de ikke selger forsvinner også inntektene.
R1234
30.10.2022 kl 09:07 3327

Veldig negativ da mr?
Er du aksjonær? Hvilke kurs?
Tipper omsetning for 2022 blir røflig 23 mill.
De har veldig like Q3 utgifter som q2, så dette tallet vil si seg selv.
Røflig bør de ha
Igjen 30+ mill i cash etter endt Q3.
Har du satt deg inn i Convatec dealen? OM er kanskje pr idag siden de har HELE 5 salgskontorer kommersielt rustet for denne omsetningen på 18 mil eur årlig. Hva om denne er oppe å gå 01.01.23, emi spøkelset er etter alt borte, ALT etter hvordan løsning blir for oppkjøpet av Convatec. Jeg er meget Bull på caset fremover og sitter trygt blandt topp 30 og øker når jeg kan.
Redigert 30.10.2022 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
SomSa
30.10.2022 kl 10:39 3322

Jeg ble negativ til selskapet etter presentasjonen av 2Q, første aksjonær brev fra CEO og fant ut at de har 5 kontorer i 4 land. Jeg hørte og leste mye svada fra selskapet og etter min mening det er stor avstand mellom påstand og fakta.

Mange trodde at selskapet var finnansiert i minst 2,5 år etter emisjonen, men meste parten av pengene er brukt opp innen kort tid. Ved starten av 2Q og 3Q hadde de hhv ca. 71 mil og 3Q 40,5 mil i cash. Jeg tror at de kommer til å brenne mer enn 10 mil i 3Q og mest sannsynlig må de hente penger innen 1Q 2023 og uavhengig av oppkjøpet.

Aksjekursen prises lavt men folk har tror at Observe vil tape penger år etter år pga hvordan selskapet er organisert, store driftskostnader og mye av salgsinntekter skal komme fra lav margin produkter. Det kommer til å bli emisjon etter emisjon og ledelsen skal fortelle eventyr til aksjonærene i årevis.

Hvor mange millioner urinposer må selges for dekke leieutgifter og oppvarming av 5 kontorer i 4 land og betale lønn til 5 daglige ledere?
R1234
30.10.2022 kl 10:45 3315

Q2 var ikke det sprekeste presentasjonen, det er vi enig i.
Det kan foreligge emi ja, men om noen tror ett vekstwelskap som dette ikke må hente kapital, da har en ikke skjønt mye.
Det viktigaste med emi er at en har cash til å bruke tegningsrettene mener jeg.

Tror ikke det foreligger offentlig informasjon ang oppkjøpet på Q3, da dette ikke er ferdig forhandlet, og det vil trolig ikke foreligge noe før feb, mars 2023.
R1234
30.10.2022 kl 12:01 3396

Anbefaler alle som er hobby investorer å ta ett abm i tekinvestor.no
Her er det kun folk som har interesse i fakta og dokumentert informasjon.
Er lite fan av dette forum. Samt Facebook som er gratis.
SomSa
30.10.2022 kl 15:33 3349


Jeg fraråder folk å bruke tekinvestor.no
Der er mange hausser som sitter med mye tap. Det fortelles mye eventyr og blokkerer ganske raskt og effektivt det de ikke liker. Mange gikk fra dette forumet til tekinvestor.no siden de mente at det ble skrevet mange negative innlegg om TRVX, NANO, PCIB, BGBIO......... Vi vet hvordan endte med disse selskapene. Små barn hører på eventyr, voksne tar vare på sine sparepenger.

Var det ikke Teigland på facebook mente at Observe kunne selge for 500 mil innen 18 måneder eller liknende. Rune sa at deres første målet er 100 mil i omsetning innen noen år......

Man bør undersøke kilder og ta sin egen avgjørelse. Som sa uansett oppkjøpet må de hente penger siden de har brukt opp største parten av kontantene fra emisjonen.
Mange slike selskaper i startfasen med 1 kontor tjener ikke penger. Jeg fatter ikke hvordan dette selskapet med 5 kontorer kan tjene penger.

- Sippi med hovedkontor i Sverige ble kjøpt opp fra svensker og de har ansvar for utvikling og distribusjon av Sippi
- Biim hadde hovedkontor i Narvik og mest sannsynlig utviklingsavdelingen ligger der.
- Hovedkontoret og ledelsen er i Oslo
- Observe har åpnet kontor i USA pga Biim
- Jeg vet ikke hva det finske kontoret driver med.

Vi vet hvordan ledelsen i Nano, TRVX, BGNIO, PCIB,..... har oppført seg............ Ingen vits å tro på nye eventyrfortellinger før de har levert. Som jeg har sagt mistet jeg tilliten til ledelsen etter presentasjonen av 2Q og første aksjonær brevet. De har minimal troverdighet før de overbeviser meg.

Jeg gjentar dette fra det første aksjonær brevet:

"Jeg har gjennom årene ledet og vært delaktig i mer enn femti ulike produktlanseringer globalt. "
I flere år jobbet han i Biim og har lansert 1 produkt. Hvor gammel er han? 150 år? Man burde kanskje krevd en liste over disse produkter. Hvis han har feilinformert bør få sparken. Tror du på denne påstand? Når man putter sine sparepenger i et selskap må man stole på ledelsen og styret.

Redigert 30.10.2022 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
Tradinator
31.10.2022 kl 08:21 3335

Glem ikke at Observe prisen tilsier at de mislykkes med alt hele tiden, og at de aldri vil få til noe som helst. Jeg er ikke så pessimist her og tror faktisk vi kommer til å få en hyggelig utvilking i sektoren som helhet, da bemanningskrisen er et faktum. Teknologi innen helse vil bli høyt etterspurt fremover. Med en markedstilgang som er vesentlig bedret etter siste kjøp, tror jeg det kan bli en ny vår her. Hadde aksjen stått i fem kroner ville den fortsatt vært meget lavt priset.
Slettet bruker
02.11.2022 kl 09:19 3171

Hører rykte om finansiering av Convatec med en twist (stor investor?)… det blir spennende i morgen🤞 Jeg tror vi skal tilbake oppover mot sist emi pris
Tradinator
02.11.2022 kl 10:01 3169

Blir spennende å høre fra de vedrørende den nye avtalen. Kan fort bli vill fart her om de bekrefter at det ikke vil bli behov EMI.
Tradinator
02.11.2022 kl 13:38 3116

Ser ut som det er panikk for dårlige tall i morgen, skal være rimelig ille skal det falle fra dagens kurs. Er jo i teorien priset til null verdi.
SomSa
03.11.2022 kl 08:12 3086


Omsetningen var 3.4 million og bedre enn jeg hadde antatt. Rundt 15,7 mil av kontantene forsvant i 3Q, hvis det forsvinner like mye i 4Q har de under 9 mil i cash per 01.01.2023. Vi må håpe på at Rune forteller når de kan levere svart tall og hvordan oppkjøpet og diverse kostnader skal finansieres enn å fortell eventyr...............................

Det ser sånn ut at Observe er heller ikke alene om Sippi. De må konkurrer med andre om produksjonskostnader, pris, kvalitet og forbedring av produkter etc. Det vil si selskapet må ansette høy kvalifiserte forskere og ingeniører med høy lønn og alt må styres nøkternt. det vil si alt må styres nøkternt og realistisk.

Jeg finner ikke Biim blant 25 her og noen av disse kan vise med farge:
Best Handheld ultrasound systems for 2022
https://bimedis.com/top/ultrasound-equipment-handheld-ultrasound-systems

Redigert 03.11.2022 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
R1234
03.11.2022 kl 08:59 3055

nå guider de mellom kortene 200 mill i omsetning i neste år, med mulig finansisering med major shareholdings med oppkjøpet.
Jeg selger ikke en dritt.
Om en ikke ha troa, kjøper jeg gjerne billige aksjer rundt 2,5 kr
Moberg
03.11.2022 kl 09:22 3054

Følg Navamedic og Observe på facebook.com/groups/538404114960130/?ref=share
24 medlemmer og vokser fort.
Tradinator
03.11.2022 kl 09:29 3057

Intet nytt under himmelen her, fortsatt pervers oppside om de lykkes. Holder på de jeg har og låser de inn. Er jo priset til null verdi allerede, så oppsiden er enorm målt mot nedsiden herfra.
SomSa
03.11.2022 kl 09:54 3087


Produkter som skal kjøpes opp for US 4,2 mil fra Convatec blir omsatt for Euro 18 mil. Meste parten av økt omsetningen skal komme fra disse. Å betale USD 4,2 mil for en omsetning for Euro 18 mil ser et kupp og ekstrem billig. Spørsmålet er om hvorfor Convatec kvitter seg disse produktene hvis de tjener penger på disse. Noe stemmer ikke her.

Hvis marginene var 10% tjente de Euro 1,8 mil og oppkjøpprisen burde være 5-15 ganger inntjeningen. eller Euro 9 mil - Euro 27 mil.
.
Slettet bruker
03.11.2022 kl 09:55 3210

Her blir det EMI sikkert til 1kr for oppkjøp og oppstart av fabrikk. Også blir det en ny EMI hvis/når de får kontrakt av Biim som trenges for å øke produksjen etc. joda stor oppside, men inngangen blir lavere først…
bj111
03.11.2022 kl 10:05 3281

Prises til null, spørsmålet er vel om dette går til null?
Tradinator
03.11.2022 kl 10:10 3422

De kjøpes snart opp på opphørssalg
SomSa
03.11.2022 kl 10:25 3428


Dessverre folk hører ikke nøye på presentasjoner og analyserer selv, og dette gjelder alle selskaper. Rune sier at over 600 distribuerer selger disse produktene som skal kjøpes fra Convatec.
I snitt selger en distributør for : Euro 18 mil/600 = Euro 30000.
Å forholde seg til over 600 distributører i 50 land trenges en god logistikk og det vil kose mye peger for et lite firma som Observe.
bj111
03.11.2022 kl 10:26 3506

Må være ille for de som holder en presentasjon at de gjør en så elendig jobb at markedet konkluderer med at de er konkurs. Når en står å presenterer på et språk en ikke er trygg på blir det dårlig og tillitten de er avhengige av forsvinner. Man sitter med et inntrykk av at det er verre enn hva rapporten sier. Tallene er i grunn ikke noen stor overraskelse ei heller utsiktene men de blir ikke trodd på det de sier og det sier mye om de som presenterer innholdet i rapporten.