BWE - nye tider, nye kursmål og økt produksjon.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.08.2023 kl 12:42
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Ruter8
BWE 11.03.2022 kl 10:49 463925

Krøll på tråden og FF ønske om ny tråd. Dagens analyse kan være et godt utgangspunkt å gå videre på.

BW Energy - Investing for spectacular 2023 and beyond
Update
BW Energy is ramping up capex this year to deliver first oil at Hibiscus & Ruche by YE’22e. This is expected to lift BWE’s net production to 23,000 bbl/day next year and 29,000 bbl/day in 2024e. Assuming a Brent oil price of USD 80-120/bbl in 2023-24e, we estimate that this will result in an annual FCF yield of 46-70%. The company thereby is on track to generate is entire EV in FCF before YE’24 prior to a potential FID at Maromba. If realized, BW Energy’s FCF story (and potential dividends) will likely move a couple of years out in time while the upside potential increases to above NOK 70/share. We increase our TP to NOK 42 (40) as higher oil price assumptions more than offset the lowered 2022 production due to the previously announced temporary gas capacity issues. BUY reiterated
solb
02.09.2022 kl 12:56 5631

Da var det som jeg antok. Cobas samlet aksjene på antakelig en konto.
https://www.bwenergy.no/investors/share-information/
solb
02.09.2022 kl 14:53 5592

Noen som vet hvorfor hjemmesiden til BWE ikke er oppe og går?
Zohan
02.09.2022 kl 22:49 5564

DAKAR, Sept 2 (Reuters) - Namibian offshore oil and gas discoveries by TotalEnergies (TTEF.PA) and Shell (SHEL.L) are of commercial quantities, likely in the billions of barrells, the southern African nation's mines and energy minister said on Friday.

Both companies announced earlier this year that they had made "significant" discoveries offshore Namibia, and are currently making assessments.

The companies did not detail the quantities found but a source told Reuters that Total's discovery was more than 1 billion barrels of oil equivalent.
cinet
03.09.2022 kl 11:20 5455

Bwe: Notification of trade

Marco Beenen, member of the Board of Directors in BW Energy, has settled a Total Return Swap ("TRS") agreement underlying 10,202 shares in BW Energy Limited (“BWE”) expiring 1 September 2022. Mr Beenen has subsequently entered into a new TRS agreement with exposure to the same number of underlying shares in BWE with expiry date 9 March 2023 and TRS price NOK 25.18 per underlying share. In addition, Mr. Beenen owns 28,950 shares in BWE.
cinet
03.09.2022 kl 11:38 5446

Namibia sulten på gassutbygging . Kudu er juvelen
NN:
«Namibia, Equatorial Guinea Strengthen Energy Relations with High-Level Visit with Ministry and National Oil and Gas Companies
A delegation led by Hon. Minister Tom Alweendo is currently in Equatorial Guinea, meeting with high-level industry executives and touring the country’s liquefied natural gas facilities

This week, a high-level delegation led by Hon. Tom Alweendo, Namibia’s Minister of Mines and Energy, is conducting a diplomatic visit to regional gas leader, Equatorial Guinea, with the aim of strengthening energy ties and expanding local content dialogue between the two nations. +++»
Fluefiskeren
04.09.2022 kl 18:24 5216

Triump innen rekkevidde. Er nå mellom Mosambik og Madagasgar.

Redigert 04.09.2022 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
PelleOgProffen
07.09.2022 kl 07:35 4734

Fra DnBs dagsoppdatering:
BW Energy stengte i går på NOK 24.56 pr aksje, hvilket er klart under vårt estimat for netto underliggende verdi av dagens aktiviteter og av kjente planlagte prosjekter på samlet NOK 64 pr aksje. Før man som investor forventer at dette verdsettelsesgapet vil bli tettet er det etter vårt syn imidlertid viktig å være klar over noen utfordringer for å få den nødvendige kursutviklingen. Parallelt med en solid opptrapping av produksjonen vil selskapet på våre estimater ha et gjenværende investeringsbehov på rundt USD 500 mill pr år for perioden 2023-2025. På dagens oljepriser bør dette gå greit, men slik vi ser det medfører det imidlertid også at oljeprisen bør holde seg over USD 70 pr fat gjennom perioden. Kommer prisen ned på dette nivået, eller lavere, vil selskapet etter vårt syn kunne stå foran et valg om å utsette allerede planlagte prosjekter og/eller eventuelt hente inn ny egenkapital eller gjeld. Med det som bakteppe venter vi dermed ikke at utbytteutbetalinger vil bli prioritert i tiden fremover. Aksjen har siden noteringen i februar 2020 handlet med en gjennomsnittlig rabatt på like under 50% i forhold til estimert netto underliggende verdi. Vi har en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 32 pr aksje.
Slettet bruker
07.09.2022 kl 08:44 4748

Lurer på om DnB har hørt om hedging. Et slikt investeringsbehov (virker høyt, men det kommer selvsagt an på hvilke forutsetninger som legges inn) kan naturligvis ikke finansieres på grunnlag av forventninger om oppnåelig oljepris til enhver tid ved salg. Men alltid greit å få tanker om hvorfor denne aksjen er så underpriset som den er.
gunnarius
07.09.2022 kl 10:47 4707

En av våre aller beste O&G analytikere er Teodor i SB1M. han følger Q presentasjonene og er tidvis den eneste som kommer med Q&A spørsmål under selve seansen.

Teodor har BWE som et av sine top pics, er det egentlig nædvendig å si mer.

Ja, BWE har et funding behov, men hedging foretas av selskapet fordi det må og faller sammen med krav relatert f. eks. RBL lånefasiliteter, samt sikre prisingen av olje.

DnB har opplagt et poeng, selskapet trenger mer funding, men dette er adressert og markedet er informert.
Redigert 07.09.2022 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
solb
07.09.2022 kl 10:58 4691

Alltid hyggelig når du dukker opp her med dine informative innlegg. Mye snakk om funding nå. Overdrevet spør du meg. Det er absolutt ikke nødvendig å finansiere alt i en smell. BWE går rolig frem. Dessuten har selskapet full kontroll på sine assets, hvilket innebærer at de har muligheter for å farne ut en god del. Deres assets virker å våre svært så attraktive, og er ervervet til fordelaktig pris.
Redigert 07.09.2022 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
gunnarius
07.09.2022 kl 11:16 4678

Mye positivt i BWE. Her er vi ikke uenig.

Hva som imidlertid ikke begeistret meg ifm. Q2 var sendrektigheten som selskapet synes legge for dagen når det gjelder videre utvikling av de kjøpte eiendelene i Brasil.

Nå er denne deal beroende på myndighetsgodkjenning og det formelle må på plass. Likefullt synes jeg selskapet viser for liten begeistring og vilje til å speede opp, særlig gassen. Riktignok har vi flaskehalser i levering av rør, kabler osv. og det myndighetsrelaterte (ANP), men det burde allerede ha blitt uttalt fra selskapets side at gassen fra Camarupim (ca. 10.000 boe/d - operativt inntil 2015) ) enkelt kunne vært tatt ved tie-back CdV og videre i land v/pipeline, som ligger der allerede. CFO uttalte på CC at gassen fra Camarupim var tiltenkt i 2026. Horribelt om noe slikt skulle skje. Håper og tror bestemt at denne gassen er noe av det første - etter formell deal - selskapet kommer til å gyve løs på. men så langt, ingen ambisjoner i en slik retning. Ei heller speed up for øvrige assets og nærmere guiding. Iallefall ikke som ligger meget tett opp mot vår tid.

Igjen, eier først BWE Brasil assets, tror jeg på en raskere utbygging/produksjon enn hva som er forespeilt markedet inntil nå.
Redigert 07.09.2022 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
solb
07.09.2022 kl 11:23 4720

Følger tankegangen din og ser det samme. Selv har jeg brukt og bruker denne langsomheten til å fylle ytterligere opp. Har klokketro på at oljeprisen skal opp igjen snart. SPR lagrene er vel snart tomme eller utlånt?
gunnarius
07.09.2022 kl 11:59 4713

Ad Kudu

Kudu-gassprosessen ruller videre med first gas trolig før eller i 2026.

Hva markedet egentlig burde fokusere på er ikke gassen fra Kudu i seg selv og avklaring/potensial i denne runde, men hvordan Kudu-blokken kan bli et større play. Kanskje innen olje også. Det er dette BWE forsøker fortelle markedet ved å si seismikken finkjemmes og det vurderes med boring mot PL 83 direkte i vest. Slik ny boring på Kudu kan både generere mer gass, men også gi mulighet for olje.

Situasjonen er i allefall at Kudu nå blir omringet med mer leteboring - utover Shell og Totals kjempefunn.

Galp (operatør) direkte i vest (PL 83) har planlagt boring av en letebrønn PL 83 neste år.

Videre skal Chevron være itetressert i å kjøpe 2813B lenger mot vest.

Se link og følg den til endelig kartet:

https://www.farmoutangel.com/assets/namibia-blocks-2813a-2814b-2/

Chevron og fra Reuters:

Chevron to enter Namibia’s offshore oil race…as US supermajor focuses on high potential Orange Basin

2022-09-06

https://neweralive.na/posts/chevron-to-enter-namibias-offshore-oil-race


MoneyMC
08.09.2022 kl 12:55 4490

Visit this site and I am sure you will wont have problems with numbers https://www.adyen.com/no_NO/
solb
09.09.2022 kl 09:08 4257

Interessant å se at Triumph er ventet fremme ved Port-Gentil 23/9, men mer oppsiktvekkende er det at Norve er forventet å være i samme Port 19/9. Får vi avklaring på rigg mysteriet?
Hibiscus & Ruche, here we come!! 🎈
gunnarius
09.09.2022 kl 09:33 4261

Ser at Norve står oppført slik du nevner. På den annen side har Vaalco utøvd de to opsjonene i kontrakten, som medfører forsinkelse slik BWE har meldt. Dvs. Dussafu JV får overtatt riggen like før årsskiftet. Tror man må vente til Vaalco melder endring i boreprogram og kontrakten, før man kan slippe jubelen løs. Etter hva jeg kan se har ikke Vaalco endret på boreplanene.

Redigert 09.09.2022 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
solb
09.09.2022 kl 09:40 4246

Vel, jeg synes det fortsatt er uklarheter rundt disse kontraktene og jeg forventer mer klargjørende innspill fremover.
Og hvordan går det med ditt engasjement i Okea? Mye styr der for tiden?
gunnarius
09.09.2022 kl 09:50 4242

Okea, ja tullballgreier fra største aksjonær som har noen aksjer relatert IPO som ønskes solgt. Ellers er det meste på stell. Agerer alltid i de aksjene jeg satser på som per def. aktiv aksjonær - så også hva gjelder Okea.

Om litt vil støyen forsvinne og UPDATE medio oktober og Q3 dokumentere et meget bra resultat, mest pga drastisk økning i gasspris. Heller ingen ulempe med dividende til utbetaling i neste uke med NOK 1 per aksje og neste utbetaling er i desember.
solb
09.09.2022 kl 09:55 4245

Godt du føler at det meste er under kontroll da.😊
gunnarius
09.09.2022 kl 10:00 4228

Absolutt, men det er noe med den driven og kick man får i en aksje som bl.a. BWE. Det er så mye som skjer, så mange muligheter og operasjoner. BWE er en krevende aksje å eie og følge, men du verden hvilket potensial.
Fluefiskeren
09.09.2022 kl 10:07 4226

Regner med at BWE vil ha en presentasjon på Pareto sin årlige energikonferanse 14-15. september. Ønsker meg litt mer om den forestående utbyggingen på Dussafu.
solb
12.09.2022 kl 09:08 3661

Og da har vi igjen kontakt med Triumph utenfor SA.
Speed/Course: 9.2 kn / 208 °
Fluefiskeren
12.09.2022 kl 09:40 3623

Jepp. Og vinden midt i mot.
Fluefiskeren
13.09.2022 kl 10:49 3385

Det nærmer seg start på utbygging av Hibiscus og Ruche. Litt om det her. Ikke noe vi ikke vet tror jeg, men kanskje greit med en oppfrisking.

https://www.nsenergybusiness.com/projects/hibiscus-and-ruche-development/
Fluefiskeren
13.09.2022 kl 11:41 3332

Og det går mot slutten for BWO sin FPSO på nabolisensen. De tjener enorm på å skifte den ut med FSO. Klarer ikke å la være å tenke at vi betaler altfor mye for bruk av Adolo når OPEX ligger rundt 35 USD pr. fat. Kvartal etter kvartal. Skulle tro at geologien er ganske lik på Etame Marine og Dussafu med Gamba- og Dentaleformasjoner.


«Back to the Etame field, the soon-to-happen demobilization of the FPSO won't mean the end of production at the offshore oil field.

To remind, Africa-focused oil firm VAALCO Energy in August last year signed an agreement with World Carrier Offshore Services Corp. for the provision and operation of a Floating Storage and Offloading (“FSO”) to be deployed at Etame, to replace the FPSO.

The contract, for the Cap Diamant vessel that was to be converted into an FSO, is for up to eight years, with additional option periods available.

VAALCO said that the FSO solution would decrease storage and offloading costs almost 50%, compared to the current FPSO solution, and lower total operating costs at Etame by approximately 17% to 20% through 2030.

Also, according to the oil company, the FSO solution increases effective capacity for storage by over 50%, allowing for greater operational and lifting flexibility and a material reduction in per barrel lifting costs.

The FSO is expected to lead to an extension of the economic field life, resulting in a corresponding increase in recovery and reserves at Etame, Vaalco said at the time.»

https://www.oedigital.com/news/499394-brief-contract-extension-for-bw-offshore-s-fpso-in-gabon

Fluefiskeren
14.09.2022 kl 11:30 3121

Triumph har nå fin medvind og det går så det suser. Litt over 11 knop. Har nok rundet sørspissen av kontinentet i morgen. Kanskje også Cape Town.

Ellers er det en bra BWE-dag så langt i dag. Får håpe det holder seg. Sitter med en følelse av at den ofte dabber av på slutten av dagen selv om dette ikke er noe jeg kan dokumentere. Kun synsing.
Redigert 14.09.2022 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
solb
14.09.2022 kl 15:25 3059

Vi sitter her og spiller om knapper og glansbilder nå. Men det vil nok endre seg når BWE gir seg ikast med å utvikle "Kudu". Vi vil se 100kr! er mitt tips.
Hva skjuler seg i dypet her? Gass over kondensat over olje over vann.
"Prospect B 570 km2 areal closure
and 300 m relief
• Billion-barrel resource potential
• Morphological similarities to known
carbonate reservoirs worldwide"
https://www.serica-energy.com/downloads/presentations/PETEX%20Tues_18th_Nov_2014.pdf
Redigert 14.09.2022 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.09.2022 kl 16:31 3075

Takk for den. Interessant selv om den var litt «heavy». Jeg tror Kudu kan inneholde mye mer gass enn disse 1,3 TCF. Har sett at feltet blir betegnet som komplisert og da kan det «gjemme seg bort» store forekomster. Og det er funnet litt kondensat. Selv uten olje er feltet veldig spennende med dagens gasspriser. Denne gassen har vært «strandet» lenge nok nå.

Her er det mere om feltet. Er bl. a en sammenligning med Trollfeltet. Dere får bære over med meg hvis den er lagt ut tidligere.

https://www.searchanddiscovery.com/documents/2018/20451swart/ndx_swart.pdf
solb
14.09.2022 kl 17:01 3130

Veldig bra denne. Ja, la oss få et nytt Trollfelt her.
Fluefiskeren
14.09.2022 kl 17:29 3107

Tror vi begge liker Kudu. Hvis man først skal sammenligne med Trollfeltet så er det også en god del olje der. I form av en relativt tynn oljesone mellom vann og gass. Utfordrende boring da oljesonen som sagt er ganske tynn. 10 m eller der omkring. De borer lange horisontaler i denne sonen.
solb
14.09.2022 kl 17:37 3116

Ny seismikk med moderne tolkning vil sikrere vise hvor også eventuell olje kan gjemme seg. Eventyret BWE starter rundt nyttårskifte.
solb
14.09.2022 kl 20:31 3022

Dette er kruttsterkt fra Kudu:
"• 380m (gross) late Barremian to early Aptian marine
shale source rock, now in gas window
• Robertson (2010) report biomarkers in Kudu
condensate indicative of “calcareous shale oil
source”
• Mello et al (2012) report mixed lacustrine and
marine biomarkers
• Both studies suggest a contribution from a deeper,
as yet undrilled, source rock"
gunnarius
14.09.2022 kl 22:03 2946

Vi er alle innstilt på BWE i 2023.

Utfordringen til BWE er bare at prosjektene modnes/utbygges i en tid hvor både gass og oljeprisen er sky high - og BWE får ikke de ønskede og tiltrengte inntektene. Det blir på en måte, elendig timing vs. gass- og oljepris, med høy OPEX.

Imidlertid er det meste på plass for gode tider for selskapet fom. 2023, men da må alt klaffe.

De som har fulgt hva jeg skriver nøye, vet at min innstilling til BWE medfører aller største beundring. Hva jeg likefullt har nevnt, er at økning i produksjon har vært noe vel prematurt. Det går for sent. Ettersom selskapet ei heller la for dagen en speed som medfører umiddelbar materialisering og produksjonsøkning for Brasil assets, ble det nee spakere fra denne side

Kudu, Maromba - ja - det er glimrende men kommer om 2-3 år. Energiutviklingen og det geopolitiske landskapet endres så fort at dagens børser og markeder ikke like berettiget kan ta høyde for fremtiden. Derfor er min slutning, holde seg til nåtid og forsøk å se/tolke utviklingen.

Det er bl.a. derfor jeg undres med hoderystelse bl.a. PENs kommende boring i Vest Afrika. En brønn som hausses deluxe. Rimeligvis pga. forhåpninger til stort funn, men neppe first oil før om flere år. Dette blir for min del helt feil konsept. Tror fremdeles at dagens marked vurderer og prissetter reserver og nåtid noe anderledes enn analytikernes kursmål og impact funn - dog med unntak av de såkalte elefantfunnene, som bl.a. Shell og Total offshore Namibia.

Resepten for BWE må være å materialisere Brasil assets. Kan skjønne dette er noe vrient før de eies - fullt ut. men så langt, ref. Q2 og CC, er det lite som tyder på produksjon (in-fill boring Golfinho med platå 30.000 f/d og gass fra Camarupim, enkelt ved tie-back ca. 10.000 boe/d før 2026. Velger likefullt å tolke Espey COO, her kan det blir raskere boring/tie-back enn hva selskapet hittil har sagt.

Vektlegg ikke Kudu og Maromba for sterkt før minst FID er på plass - man burde mye heller prioritere å utnytte Brasil assets raskt, mens man har høy gass - og oljepris.
Redigert 14.09.2022 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
solb
15.09.2022 kl 08:05 2833

Ikke lett å bli klok på deg g. Eller er det kanskje det? Etter at du signaliserte utgang i BWE med inngang i Okea, har innleggene på tråden her hatt en dyster og kritiserende undertone. At du er utålmodig, er det flere enn deg som er Men husk, BWE har ikke eksistert på børs knapt tre år. Jeg synes selskapet er kommet langt på den korte tiden. Innhøstnings fasen nårmer seg med stormskritt.
Ellers er du hjertelig velkommen tilbake i aksjonærenes rekker.
gunnarius
15.09.2022 kl 10:24 2763

Har samme syn som tidligere på BWE, men er muligens blitt noe mer kynisk og kortsiktig. Er muligens noe kvassere vedrørende skepsis, men kun basert på sendrektighet og vilje - så langt - fremskynde in-fill boring Golfinho, Brasil (ref. Stage 2 i Petrobras sin teaser og kjent av ANP) og tie-back gass fra Camarupim til CdV. BWE nevner i siste Q2 år 2026 og det høres merkelig ut. Men tror det kommer til å bli endring ved den tid BWE selv - og fullt ut - står som eier av Brasil assets.

Hva vi allefall kan enes om, jeg synes BWE aksjen får dårlig betalt på børsen.
solb
15.09.2022 kl 10:33 2769

Triumph har tilbakelagt mer enn 2/3 av distansen med sin dyrebare last ombord. 10,7kn er nær max fart. I nær fremtid legger skipet bak seg "Kapp det gode håp", som er et passende ord for BWE akkurat nå.
solb
15.09.2022 kl 16:18 2663

Trivlig å se at Triumph har passert K. med god margin. Med denne farten må de vel være fremme før fastsatt tid?
Fluefiskeren
15.09.2022 kl 19:24 2601

Ja. Det går unna. Passerer Cape Town i løpet av kvelden tror jeg. Fullt mulig de kommer før ja. De har fin medvind i øyeblikket helt til nord i Angola. Helt tydelig at dominerende vindretning er fra sør.
Redigert 15.09.2022 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
solb
15.09.2022 kl 20:06 2580

Ikke rart det blir mye skriverier om Triumph og BW Mabomo. Som vi skjønner får dette prosjektet enorm betydning for både BWE, Pen og Gabon:
"BW Energy had a cash balance of USD 123 million at 30 June 2022, compared to USD 111 million at 31 March 2022. The increase reflects receipt of payment for a March lifting to the Company, offset by continued investments in the Hibiscus / Ruche development project.

The Hibiscus / Ruche development is progressing towards first oil at the end of the first quarter of 2023. The BW MaBoMo (former Hibiscus Alpha) conversion was completed in August with the unit currently under mobilisation on a heavy-lift vessel to Gabon. Additional production from the Hibiscus and Ruche fields is expected at approximately 30,000 barrels of oil per day once all six planned wells are in production during 2023."
Fluefiskeren
17.09.2022 kl 17:50 2332

Utenfor Namibia nå. Langt sør i landet. Da gjenstår resten av Namibia og Angola som begge har lang kystlinje. Når den er ferdig der går det fort til Gabon. Kystlinja til Kongo og Kongo Brazzaville er mye kortere.