BWE - nye tider, nye kursmål og økt produksjon.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.08.2023 kl 12:42
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Ruter8
BWE 11.03.2022 kl 10:49 465392

Krøll på tråden og FF ønske om ny tråd. Dagens analyse kan være et godt utgangspunkt å gå videre på.

BW Energy - Investing for spectacular 2023 and beyond
Update
BW Energy is ramping up capex this year to deliver first oil at Hibiscus & Ruche by YE’22e. This is expected to lift BWE’s net production to 23,000 bbl/day next year and 29,000 bbl/day in 2024e. Assuming a Brent oil price of USD 80-120/bbl in 2023-24e, we estimate that this will result in an annual FCF yield of 46-70%. The company thereby is on track to generate is entire EV in FCF before YE’24 prior to a potential FID at Maromba. If realized, BW Energy’s FCF story (and potential dividends) will likely move a couple of years out in time while the upside potential increases to above NOK 70/share. We increase our TP to NOK 42 (40) as higher oil price assumptions more than offset the lowered 2022 production due to the previously announced temporary gas capacity issues. BUY reiterated
solb
10.02.2023 kl 11:26 8501

Nå tror jeg lurvelevenet snart bryter løs for alvor.
Fluefiskeren
13.02.2023 kl 13:16 8297

Ser BWE har dette statement på hjemmesiden sin:

« BW Energy operates with a silent period of 4 weeks in advance of financial reporting. »

Hva betyr egentlig det? Hvis f.eks. ANP godkjenner Golfhino-kjøpet i dag så må de vel melde dette omgående til markedet? Eller går det bare på rent operasjonelle ting?
solb
13.02.2023 kl 14:27 8219

Noen med utilgjengelig info plukker aksjer?
cinet
13.02.2023 kl 16:17 8108

What Is a Quiet Period?
Before a company’s initial public offering (IPO), the quiet period is an embargo on promotional publicity mandated by the U.S. Securities and Exchange Commission (SEC). The quiet period prohibits management teams or their marketing agents from making forecasts or expressing any opinions about the value of their company. For publicly-traded stocks, the four weeks before the close of a business quarter is also known as a quiet period.

Kanskje kompressoren spruter olje…?..?
Fluefiskeren
13.02.2023 kl 16:42 8146

Da forstår jeg at meldinger som bl. Golfhino er greit å meldes. Og ikke bare grei. De skal meldes. Alt annet ville jo vært rart.
hulabalula
13.02.2023 kl 18:11 8115

Det skal blive interessant at følge lukkeauktionen de kommende dage. I dag var der usædvanligt mange som dukkede op på købersiden. Måske ønsketænkning - men afrikanere in the know og Kudu er en nærliggende tanke... Og her har vi måske en af de største triggere, fordi ingen analytikere taler om det og projektet står til 0 værdi i deres Excelark. Og det på trods af vi hører hvor meget BWE taler om projektet den seneste tid, hvor meget namibiske stakeholders taler om det og med tanke på Sydafrikas åbenlyse energikatastrofe.
cinet
13.02.2023 kl 19:11 8040

Oljepris snusernå på 87 +usa nå relativt godt opp. I tillegg helgens bevingede ord fra opec = kan bli en meget bra uke for BWE m.fl.
NN:
«
Opec expects global oil demand to exceed pre-pandemic levels in 2023
sees demand rising to 110mn bbls/day by 2025
Citing the improving economic outlook in China as it reopens
“OPEC remains committed to supporting oil market stability
said the oil industry had been “plagued by several years of chronic underinvestment.”
oil industry needs US$500 bn of investment annually until 2045
gunnarius
13.02.2023 kl 21:20 7917

Med oljepris rundt $85 - og gitt BWEs guiding innfris, kommer selskapet til å få en fri kontantstrøm per Q på ~USD 100 mill fom. Q2.

Dvs. innen max 34 børsdager, men trolig før det , kan selskapet ha meldt både ANP og closed Petrobras deal (Golfinho), ny kompressor på Adolo og first oil H/R Fase 1. Dvs. det foreligger en mulighet for at en melding kan komme når som helst.

Registrerer at markedet og spesielt innen EU, så nedtones risk for ukontrollerbar inflasjon/resesjon. Kina ser ut til å åpne opp og energibehovet vil tilta. Russland betjener de vennligsinnede land med O&G, samt OPEC+ holder stand og justerer etter behov.

Blir mitt personlige syn, men jeg tror at oljeprisen - gitt ingen radikal og total ukjent faktor blander seg inn i bildet, vil olja ligge på ala dagens nivå fremover. Skulle det bli endring, blir dette mest sannsynlig oppover - gitt etterspørselen tiltar.

Dette betyr at BWE vil tjene virkelig gode penger med dagens oljepris. Men skulle oljeprisen øke, vil BWE bli gjenstand for perfekt timing.

Jeg teller børsdager - og hver morgen er det egentlig dags for ny trekning.

Minner om at mye vil bli avklart ifm. PENs Q1, neste onsdag. Dvs. kun seks børsdager til, så kjenner markedet til Dussafu´s faktiske tilstand.
Redigert 13.02.2023 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
inference
13.02.2023 kl 21:44 7914

BWE/BWO er største aksjeposten min (blitt større de siste ukene 😉), men jeg har fulgt BWE så lenge at når det har gått 34 dager så er mest sannsynlig en eller flere triggere dyttet ut i tid eller nedskalert. Men det er litt av noen prosjekter de kjører for tiden så selv med en stang ut eller to så tror jeg fortsatt på høyere kurs 🤞
solb
14.02.2023 kl 09:56 7724

Tørr nesten ikke hviske det, men kan kursen på BWE doble seg?
Fluefiskeren
14.02.2023 kl 10:16 7707

Total satser knallhardt i Namibia nå. Bruker halvparten av letebudsjettet sitt der og det sier ikke lite.

«TotalEnergies throws half of this year's exploration budget into potential new golden block

Two rigs, three wells and four drill stem tests aim to prove up billion-barrel oil play in Namibia

8 February 2023 14:44 GMT UPDATED 9 February 2023 13:52 GMT
By Iain Esau in London
TotalEnergies is ploughing half of its 2023 global exploration budget into an imminent exploration and appraisal drilling blitz in Namibia to prove that last year’s Venus-1 wildcat opened up a commercial multibillion-barrel oil play.

A year ago, the day before Russia invaded Ukraine, Upstream broke the news that the French supermajor had made a huge ultra-deepwater discovery in the Orange basin, with sources suggesting it could hold between 3 billion and 12 billion barrels of oil.

Since then, chief executive Patrick Pouyanne has been coy about the scale of the discovery, but today, in the company’s quarterly results call, while still expressing caution, he described the acreage is a “potential new golden block.”

https://www.upstreamonline.com/exploration/totalenergies-throws-half-of-this-years-exploration-budget-into-potential-new-golden-block/2-1-1400964
Fluefiskeren
14.02.2023 kl 10:42 7660

Da er nøyaktig halvparten av februar og kvartalet tilbakelagt. Husker ikke årsaken, men har hatt en følelse av at Golfhino er ventet rundt midten av februar. Eller eventuelt i februar. Vet ikke helt hvor jeg har det fra. Ser at BWE i rapporten for Q3 kun sier at det er ventet å skje i Q1. Jeg tror vi kanskje bør innstille oss på at det fremdeles kan ta litt tid. Slike myndighetsavgjørelser er vanligvis uforutsigbare. De kommer når de kommer. Det viktigste er tross alt at de kommer.
solb
14.02.2023 kl 10:46 7657

Dersom det drar litt ut i tid, får man ekstra muligheter med å erverve flere billige aksjer. He,he.
Fluefiskeren
14.02.2023 kl 11:04 7637

Strengt tatt burde man ha gjort det tidligere. Sett i etterpåklokskapens lys.

Har en fin oppgang i dag også sammenlignet med Brent. Vi må faktisk tilbake til slutten av oktober 2021 for å finne en sluttkurs høyere enn det vi er på i øyeblikket.
solb
14.02.2023 kl 11:12 7668

Prøver å unngå å skryte, men jeg har fulgt mitt innkjøpsprogram til punkt og prikke. Angrer ikke på det, og jeg skal fortsette videre oppover. Som jeg ser det, er ingen av de større triggerne priset inn ennå.
Fluefiskeren
15.02.2023 kl 10:20 7328

Det virker som aksjen har blitt veldig følsom for forandringer i oljepris. Begge veier. Svak dag så langt, men dagen er ennå ung.
solb
15.02.2023 kl 10:22 7321

Kun algo manipulasjon som pågår. Akkumuler!!
solb
15.02.2023 kl 11:35 7276

Nå har det seg vel slik at Norve har borret i ca 1,5 mnd på H/R. Vanligvis har riggen brukt ca 1mnd på borringen av en brønn i disse bergartene. Jeg antar, at siden vi ikke har hørt noe, så går alt etter "schedule". Jeg tipper 5000 b/d fra 1. brønn på H/R.
gunnarius
15.02.2023 kl 19:57 7100

Kan ikke huske så lavt volum i handelen ved masiknenes øretrilling som i dag. Kun 63.5T omsatt - og dette sier meg at ved den tid volumet øker, spretter aksjekursen videre oppover.

Selv om det aller viktigste er at ANP godkjenner Petrorbras/Saipem deal, er det optimale om ANP godkjenner før BWEs Q1, 28. februar. Fordi da kan BWE på et friere og selvstendig grunnlag utrede og guide de nærmere planene og funding for Golfinho, men også Maromba - gitt selskapet vurderer fianansiering som en kombo disse to assets. igjen, det er særlig eksportfinansiering som skal være det mest tidkrevende.

Interessant å få en vurdering av BWE - sett fra utsiden av Norges grenser:

Should You Be Adding BW Energy (OB:BWE) To Your Watchlist Today?

Simply Wall St

Published February 14, 2023

https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-bwe/bw-energy-shares/news/should-you-be-adding-bw-energy-obbwe-to-your-watchlist-today
Fluefiskeren
15.02.2023 kl 22:16 7062

Det har vært litt vennskapelig kniving mellom nominell kurs på BWE og PEN. BWE var en god stund høyest. PEN overtok en lang periode før BWE gikk forbi ganske nylig.

I dag gikk også BWE forbi Vår Energi i nominell kurs. Tror det er første gang. VAR var på 47 kr i slutten av august og 36 kr så sent som i begynnelsen av desember.

Så hva vil jeg med dette bortsett fra å sammenligne? Jo det viser hvor viktig det er å plukke riktig selskap. Vi vet at alle med produksjon påvirkes av gass - og oljeprisen. Likevel kan de altså ha veldig forskjellig utvikling. Da gassprisen gikk til himmels ville jeg være med på leken. Jeg stod i dilemmaet om jeg skulle velge VAR eller Noreco (NOR). Jeg landet på NOR heldigvis. Den har økt pent siden da mens VAR har falt stygt. Det lønner seg å gjøre hjemmeleksen, men du verden det gjelder virkelig å ha flaks også. Det hadde jeg ved denne anledningen,

Sitter med PEN (klart mest), BWE, NOR og PNOR. Veldig fornøyd med de tre første, men svært misfornøyd med den siste.
cinet
16.02.2023 kl 10:30 6922

Bwe viser styrke på svært lav omsetning. 4q updates er offentliggjort for lenge siden. Her lukter endelig gode nyheter om fremtidig produksjonsøkning/kompressor Gabon , gode nyheter fra Brazil og Kudu … her kan det bli voldsomme bevegelser opp mot 40. Årets oljeaksje 2023.
cinet
16.02.2023 kl 10:42 6912

Pen kommer med 4q onsdag 22.2. Noen som husker om de «får lov» av bwe til å slippe katta ut av sekken opp mot Gabon? Bwe kommer vell først med 4q/oppdatering av fremtiden den 28.2.
solb
16.02.2023 kl 10:56 6890

Algoene er blitt en ren velsignelse nå for oss som ønsker flere relativt rimlige aksjer. Deres enkle strategi med daglige nedpressinger passer svært godt. Driv på!
Fluefiskeren
16.02.2023 kl 16:29 6800

Det var slik at de også ved Q3 var først ute. De rapporterte fra Dussafu. Mulig BWE hadde en mer utførlig presentasjon.
Redigert 16.02.2023 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
gunnarius
19.02.2023 kl 21:23 6434

Kun en reminder fra min side.

Hva kan forventes av PENs Q4 presentasjon nå på onsdag?

Som tidligere blir det nok BWE - i kraft av å være operatør - som vil komme med den mest omfattende informasjonen og progress på Dussafu. Likefullt må forventes at PEN vil meddele markedet og sine aksjonærer om arbeidet og status. Dvs. følger H/R Fase 1 og den nye kompressoren plan, samt PEN vi ltrolig indikere utviklingen i boringen av den nye produksjonsbrønnen for H/R Fase 1.

Faktum er at BWE er inne i en tid hvor meldinger må kunne forventes når som helst. Meldinger vil komme, men ingen kan peke ut spesifisert dag.

Men allerede på onsdag - PEN vil meddele markedet om tidligere guiding opprettholdes for Dussafu. Dette i seg selv er faktisk meget godt nytt om dette skjer.
Fluefiskeren
19.02.2023 kl 22:02 6416

Jeg føler meg temmelig sikker på at guidingen opprettholdes. Er nok for tidlig til at boring pluss komplettering er ferdig. Større sjans selvsagt når BWE sin Q4 presentasjon kommer 28. februar. Men antakelig litt for tidlig det også. Guidingen var to måneder eller litt til og spud skjedde første uke i januar.

Kompressoren står vel bare og venter på «first oil».

Men når kommer Golfhino? Det kan bli en tretrinnsrakett dette.
Fluefiskeren
20.02.2023 kl 13:04 6115

Vi får nå se. Golfhino i februar. Oversatt fra Portugisisk:

«Videre kjøper BW Energy fra Petrobras Golfinho-feltet, med en produksjon på 9000 fat olje per dag, samt to felt i Canapu, Camarupim, Camarupim Norte og BM-ES-23-blokken. Transaksjonen skal etter planen fullføres i februar»

https://epbr.com.br/independentes-vao-investir-us-10-bilhoes-em-projetos-vendidos-pela-petrobras/
gunnarius
22.02.2023 kl 08:41 5585

PEN fremlagt Q4 2022:

o Production drilling at the first of six Hibiscus Ruche Phase I development wells
commenced in early January and is scheduled to come onstream around the end of
Q1 in line with previously communicated guidance

o Installation of flexible pipelines and risers between the BW MaBoMo production facility
and the FPSO BW Adolo has been completed with final hook up and commissioning
work being undertaken in Q1

o New gas lift compressor unit to support production from the six existing wells on the
producing Tortue field is being installed onboard the FPSO BW Adolo with
commissioning and startup of the compressor expected around the time of first oil
from Hibiscus Ruche Phase I

https://newsweb.oslobors.no/message/583161

Som forventet kom ikke PEN med grensesprengende nytt om produksjonsboringen. Her er det BWE - i kapasitet operatør - som vil presisere ifm. Q4, 28. februar. Muligens CEO Hamilton vil si noe mer ifm. CC.

Hentet fra PENs Q4 og presentasjonen:

› Working interest production
expected to grow to 12,500
bopd after all six new Dussafu
wells are drilled and brought
onstream (expected by
year end)

PEN s guiding tyder på at produksjonsbrønnen og yteevne som bores, trolig ligger innenfor hva som tidligere er guidet.

Alt i alt en betryggende og god statusrapport hva angår fremdriften - og følge plan - på Dussafu.
gunnarius
22.02.2023 kl 11:42 5342

bnamericas.com er sannsynligvis Brasils aller best informerte mediainstans. Normalt ligger alt som publiseres innen betalingssfæren.

Hva jeg nå trekker til torgs vurderes fra min side som "breaking news". For gitt hva bnamericas skriver om i nedenfornevnte artikkel, bekrefter hva BW Energy har guidet: Ref. Q2 2022 presentasjonen s. 17/28:

• Two defined in-fill well projects (GLF31 gas well and BWE Infill oil well)
with additional potential and
optimisations to be evaluated after
handover

https://www.bwenergy.no/siteassets/blocks/reports-and-presentations/bwe-q2-presentation-.pdf

Jeg har tidligere etterlyst BWEs vilje til å speede opp in-fill boringer, dvs. øke produksjonen, samt enkelt koble til flere olje/gass produksjonsbrønner til FPSO CdV.

Gitt bnamaricas artikkel av 16 januar 2023 er riktig, er faktisk BWE mye nærmere å øke produksjonen for Golfinho-klyngen - enn markedet har trodd. For da kan det fra 2023/2024 tillegges samlet ca. 15.000 boe/d. Ca. 6.000 boe/d in-fill olje (1 brønn - Golfinho) og gass med ca. 9.000 boe/d (1 brønn - Canapu)

Artikkelen, så langt den gjengis:

BW Energy plans to begin Brazil drilling campaign in March

Published: Monday, January 16, 2023

BW Energy plans to begin a drilling campaign in Brazil’s Golfinho field in March, two sources familiar with the matter told BNamericas.

Located in deep waters of the Espírito Santo basin, off the country’s southeast coast, Golfinho was fully acquired from Petrobras by the Norwegian company for US$75mn last June.

The transaction, which included 100% of the Camarupim field and 65% of block BM-ES-23, is expected to be concluded this quarter.

Golfinho will add approximately 9,000b/d of oil to BW’s local portfolio through the Cidade de Vitória FPSO, which was purchased from Saipem in 2022 for US$75mn.

The operation involving the production unit, whose output and storage capacity are 100,000b/d and 1.6Mb, respectively, is also scheduled to close in 1Q23.

BW estimates that the assets hold 38Mboe (million barrels of oil equivalent) of proven recoverable resources, predominantly oil, of which 19Mboe is developed and in production and 19Mboe undeveloped.

A further 200Mm3 (million cubic meters) of recoverable gas accumulations for potential future development have also been identified by the company in the areas.

According to one of the sources, BW has already hired offshore vessels to support its Golfinho campaign and will use a logistics base in Espírito Santo state capital Vitória to support the works.

In Brazil, BW Energy also operates the Maromba field in the Campos basin, whose first oil is scheduled for 2025.

https://www.bnamericas.com/en/news/bw-energy-plans-to-begin-brazil-drilling-campaign-in-march

Om BWE ser for seg mer enn de to in-fills som nevnt ovenfor ifm. en mulig borekampanje på Golfinho, vites ikke. Men dette vil vi få mer om senere - kanskje allerede ifm. Q4.

Nå ser man hvor viktig det er at ANP godkjenner.






solb
22.02.2023 kl 12:25 5223

"On tenterhooks: TotalEnergies chief executive Patrick Pouyanne has committed half of company’s 2023 exploration budget to Namibia."
https://www.upstreamonline.com/exploration/moment-of-truth-totalenergies-spuds-namibia-offshore-well-in-quest-to-confirm-largest-ever-sub-saharan-oil-find/2-1-1408105
Jeg forventer at denne økende aktiviteten i Namibia vil føre til en forsering av BWE sin satsing på Kudu blokken. Det gjelder å hive seg på toget før farten blir alt for høy.
Fluefiskeren
22.02.2023 kl 15:29 5073

Impact Oil and Gas inngår i JV på blokkene 2913B og 2912.

Dette skriver de i dag:

Namibia Drilling Program Imminent Says Impact Oil & Gas
Wednesday, February 22, 2023
Impact Oil & Gas announced the imminent commencement of a multi-well drilling program in Namibia, following the Venus light oil discovery in Block 2913B (PEL 56). Impact holds a 20% working interest in Block 2913B (PEL 56) and an 18.89% working interest in the adjacent Block 2912 (PEL 91).
Highlights
Multi-well program in Namibia due to commence before the end of February, targeting up to four wells (including the re-entry of the Venus -1X discovery well, in Block 2913B), to appraise the Venus discovery and to investigate a potential westerly extension of Venus, the Nara prospect on Block 2912.
Venus -1A, on Block 2913B, will be the first well to be drilled, using the Tungsten Explorer drillship, and is the first appraisal well on the Venus discovery. This will be followed by a drill stem test using the Deepsea Mira.
Upon completion of the Venus -1A drill stem test, the Venus -1X exploration well, also on Block 2913B, will be re-entered using the Deepsea Mira to conduct a second drill stem test.
Nara -1X, an exploration well on Block 2912, will then be drilled and flow tested by the Tungsten Explorer.
If Nara -1X proves successful, the Nara -1A appraisal well could then be drilled in Block 2912 and flow tested.


https://www.petroleumafrica.com/namibia-drilling-program-imminent-says-impact-oil-gas/

Eller selve selskapsmeldingen:

https://impactoilandgas.com/commencement-of-a-multi-well-appraisal-and-exploration-programme-offshore-namibia/


Fra før av vet vi at Shell startet å bore avgrensningsbrønn rett ved. Spudd i slutten av desember.


Redigert 22.02.2023 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
solb
23.02.2023 kl 11:31 4696

FF gjorde oss oppmerksom på brønnenes beliggenhet på H/R i går. Kartskissen på s.10 i stor forstørrelse, viste tydelig hvor de 6 brønnene skal plasseres. Nettverket av rørledninger var også tatt med. Herlig trigger dette.
gunnarius
23.02.2023 kl 11:43 4675

Noen enkle betraktinger rundt selskapets kapitalbehov og finansiering.

Ser man på eierstrukturen i BWE er det tynt med egne aksjer for selskapets styre. Hovedinntrykket er Sohmen-Pao (BW Group), som sitter med ca. 97 mill aksjer. Marco Beenen sitter med ca. 29T og de resterende tre i styret eier ikke aksjer.

Noe bedre forspent i ledelsen, som domineres av Carl Arnet (CEO) med ca. 3.8 mill. aksjer.

Kunne nok ha tenkt meg noe tyngre lastet, både fra styre og management - TRS avtaler har bl.a. blitt benyttet, utover egne aksjer.

For aksjens del - nåværende og fremtidig aksjekurs, er det ubetinget positivt at alle aksjene har blitt ervervet (IPO. emisjon. innsidekjøp og TRS avtaler) fra NOK 25 til NOK 29. Dette bør bety at enhver ny eventuell emisjon trolig vil tilstrebes holdt over inngangskurs. Alternativet må være for å beholde egen posisjon, at det blir vesentlig utvanning til betydelig lavere kurs. Det sistnevnte tror jeg ikke er eller blir tilfellet. Gitt ikke makro kollapser, er det mest sannsynlige at alle vil forsvare egne «favorittbiter». Selv om jeg fremdeles tror at vår CEO kunne ha tenkt seg flere aksjer i BWE for de penga han cashet inn ifm. å selge seg helt ut av BWO. På den annen side, kanskje 3.8 mill. aksjer er nok. Nå er det heller ikke sikkert at CEO er eller har vært i en slik situasjon rent innsidemessig at slike kjøp kunne ha blitt realisert.

BWE har kommunisert ut i markedet at selskapet arbeider aktivt med all finansiering. Dvs. det forhandles med banker/låneinstitusjoner både for Maromba, Golfinho og kjøp/ombygging av FPSO Polvo. Selskapet ser for seg både RBL og eksportfinansiering, hvor det sistnevnte angivelig skal ha tatt lenger tid enn forventet. Dette sagt, i en korrespondansesekvens jeg hadde med selskapet ble det sagt at selskapet forventet å komme i mål med 100% ekstern finansiering. Det er ikke ukjent i markedet at penga til utlån ikke sitter like løst som tidligere. Men ved større garantier som BWE kan stille, samt dokumentere transformasjon til mer gass i et et mer miljøriktig perspektiv enn olje, tror jeg at selskapet vil ordne med all funding som kreves.

Dette understøttes av at selskapet fom. Q2 vil få en fri kontantstrøm på >USD 100 mill. per Q (Golfinho og Dussafu) – og som fortløpende vil øke ved den tid nye produksjonsbrønner tilkobles på Dussafu. Ha også mente at media i Brasil har publisert artikkel om at BW Energy skal til med en borekampanje på Golfinho i mars. Dette betyr i så fall ca. 15.000 boe/d ekstra en gang 2023/2024 – og økte inntekter.

Faktisk kan BWE på denne tid neste år produsere, om alt går rett vei, 50.000-60.000 boe/d. Dette for eiendeler som selskapet eier 73.5% (Dussafu) og 100% (Golfinho), med lav OPEX (BWE vil eie egen FPSO CdV). La oss si netback på $50-60 per fat, multipliser selv for å se fri kontantstrøm per Q.

BWE har en cash per 31.12.2022 på USD 210 mill. Imidlertid er det betalinger for alle eiendelene som kjøpt, som begynner å forfalle i inneværende år. Men ikke mer enn selskapet vil takle, dvs. cash og inntekter fra salg av olje vil rekke temmelig langt.

Min forståelse er at selskapet avventer å melde videre funding inntil Petrobras deal er closed (ANP har godkjent). Selskapet kan legge både Golfinho og Maromba i potten for slik ekstern funding, som trolig vil inkludere ny RBL lånefasilitet (er). Kommer an på om BWE tar funding som en kombo, dvs. både Golfinho og Maromba eller slik funding tas separat.

Også garantiene som selskapet vil legge i potten blir delvis beroende på at de fysisk eies, før garantier kan stilles.

Man kan aldri vite, men har ikke selskapet hentet penger inntil dags dato, tror jeg heller ikke dette vil bli gjort med det første. Jeg velger å tro at alle aksjene kjøpt – og selskapet pga. fersk på børs, deretter pandemien – ikke har fått skikkelig etablert seg. Alle aksjene som eies på innsiden og ellers bl.a. topp 20, har inngangskurs som ala dagens kurs, med et lite avvik.

Hvorfor skulle da alle eierne la seg frivillig utvanne – gitt selskapet står foran tidenes løft på alle måter?

Viktig er det at BWE blir fullfinansiert. Der er vi ikke enda, men at ANP godkjenner vil trolig utløse de forhold og betingelser som må til, for at BWE skal fremstå som 100% finansiert.
Redigert 23.02.2023 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
gunnarius
24.02.2023 kl 15:27 4244

Man behøver ikke ha eller få rett, fordi markedet neglisjerer en aksje like før myndighetsgodkjennelse (ANP) og status på Dussafu.

Det heter seg at markedet alltid har rett, så får vi se om det er undertegnede eller markedet som får rett denne gagen. Jeg tenker da på aksjekursløft like før eller rett etter at Q4 fremlegges på tirsdag.

Volumet i handelen tilsier at markedet nærmest gir beng i aksjen og potensialet som kan knyttes opp mot ANP og/eller status, Q4.
Fluefiskeren
24.02.2023 kl 15:45 4341

«Det heter seg at markedet alltid har rett.»

Av alle børsfloskler synes jeg den er den dummeste.
bluesky2023
24.02.2023 kl 17:12 4400

Roboter er matet med dumme irrasjonelle algoritmer, derfor er kursen lav selv om selskapet gjør det bra
bluesky2023
24.02.2023 kl 18:17 4379

Vil påstå at BW Energy er tidenes investering i en solid oljeprodusent med assets utenlands på oslo børs, tatt i betraktning av hvilken tid vi befinner oss i.
Fluefiskeren
24.02.2023 kl 19:01 4317

Jepp. Har gått bra lenge riktignok, men det er mer å gå på. Høyeste stigning over siste tre måneder sammenlignet med EQNR, AKRBP, VAR, PEN, DNO, OKEA og NOR selv om vi korrigerer for utbytte.
gunnarius
27.02.2023 kl 10:34 3769

Er prinsipielt enig med Fluefiskeren som mener at man ikke helt kan tidsbestemme ANP (Golfinho) og ferdigbehandlet i denne myndighetsinstansen. Basert på et løst utsagn av CFO ifm. CC Q2, 2022 antok selskapet ca. 5-6 mnd. Dvs. i disse dager. Det er nettopp derfor - og med ny president i Brasil - at en bekreftelse om at Petrobras/Saipem deal ligger fast, dvs. innen Q1 - vil bli godt likt fra min side.

Videre gjelder at guiding for kompressor og first oil H/R Fase 1 også ligger fast som "closed" innen Q1.

For min del vil det faktisk være mer enn nok om ovennevnte aktiviteter og tidsramme ikke blir endret ifm. BWE´s Q4.

Når det gjelder mikrovolumet i handelen, kan jeg til dels være enig i at markedet ikke viser vill begeistring, før ovennevnte aktiviteter er bekreftet av BWE, som å være i boks. Deretter og skulle dette skje - BWE leverer varene - er det ingen grunn til å holde i tømmene når det gjelder aksjekursen.
Redigert 27.02.2023 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
hulabalula
28.02.2023 kl 08:14 3327

Q4-rapporten ser god ud på alle fronter, med undtagelse af Maromba forsinkelsen til H2 2026 og dårlig realiseret oljepris ved seneste lifting, men det var jo kendt siden 19 januar. Hibiscus Ruche går efter planen og opex guides ned til $20-25/barrel (fortsætter nok videre ned under $20 i 2024 når produktionen kører max). Kudu ser mere og mere ud til at blive en realitet og vi har fået tal på contingent ressources, 190(!) millioner barrels of oil equivalent. Mon ikke det snart er tid for analytikerne at begynde at regne lidt på Kudu? Hidtil bliver projektet jo ikke end nævnt og værdien sat til 0. Mht Golfinho har jeg ikke tidligere set formuleringen: "several proven low risk in-field development opportunities". Kunne tyde på, som gunnarius har været inde på, at det er en høj prioritet med yderligere borringer og at det bliver igangsat hurtigt efter ANP godkendelse, og at vi får langt flere barrels end de 9000 barrels dagligt derfra inden for en kort tidshorisont. Good stuff!