BWE - nye tider, nye kursmål og økt produksjon.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.08.2023 kl 12:42
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Ruter8
BWE 11.03.2022 kl 10:49 466039

Krøll på tråden og FF ønske om ny tråd. Dagens analyse kan være et godt utgangspunkt å gå videre på.

BW Energy - Investing for spectacular 2023 and beyond
Update
BW Energy is ramping up capex this year to deliver first oil at Hibiscus & Ruche by YE’22e. This is expected to lift BWE’s net production to 23,000 bbl/day next year and 29,000 bbl/day in 2024e. Assuming a Brent oil price of USD 80-120/bbl in 2023-24e, we estimate that this will result in an annual FCF yield of 46-70%. The company thereby is on track to generate is entire EV in FCF before YE’24 prior to a potential FID at Maromba. If realized, BW Energy’s FCF story (and potential dividends) will likely move a couple of years out in time while the upside potential increases to above NOK 70/share. We increase our TP to NOK 42 (40) as higher oil price assumptions more than offset the lowered 2022 production due to the previously announced temporary gas capacity issues. BUY reiterated
solb
10.04.2023 kl 10:05 4603

Da fikk vi altså en kjempemelding. 6k fat overgikk selv min optimistiske forventning. Når kompressoren nå også kommer i drift, vil BWE mer enn doblet sin produksjon.🎈
Pass på aksjene fremover nå. XTX m.fl., og med sine algoer, vil gjerne ha tak i aksjene våre. Når omsetningsvolumet nå sannsynligvis øker, blir det kanske vanskeligere å manipulere kursen? Jeg håper det. AKKUMULER!
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 10:14 4687

Ja. Det er estimert 30 000 bopd totalt. Altså 5000 bopd pr. brønn. Sånn sett ligger vi foran skjema.
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 10:28 4645

Noen andre enn meg som stusser på dette?

« The DHIBM-3H well was drilled from the BW MaBoMo production facility to a depth
of 3,883 metres into Gamba sandstone reservoir on the Hibiscus field.»

« The wells are drilled by the Borr Norve jackup rig»

Begge deler er fra dagens melding.

Skal vi ta dem på ordet (og det må vi vel) er det altså ikke Norve som har boret denne brønnen selv om den har vært tilstede hele tiden. Må jo anta at neste brønn benytter Norve. Kanskje det fører til litt kortere boretid?

Geiren
10.04.2023 kl 10:55 4579

Meldingen er sikkert korrekt. Jack-up ligger helt inntil og skyver boretårnet sitt innover BWE sin enhet og borer gjennom dens wellhead område
Redigert 10.04.2023 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
10.04.2023 kl 11:11 4557

Ja, jeg så den. Vi finner ut av dette når det blir vanlig uke.

Med alle 6 brønnene, som guidet, satt i produksjon tidlig 2024, må antas at brønn nr. 2 fra H/R Fase 1 blir meldt innen Q2. Skal vi si ny brønn per 2 mnd, - mer enn per 3 mnd.i fortsettelsen? Tror det.

Ad Golfinho deal - ifm. salgsprosessen til Petrobras forutsettes at BWEs kontrakt med Petrobras realiseres, melder Petrobras. Fagbevegelsen ved FUP har nok ikke helt oppgitt å blokkere for rubbel og bit, men gir seg trolig og stanser videre bråk pga. de resterende 32 assets kan godtas som et minstekrav. President Lula går videre med sin motvilje vs. all privatisering. Men som sagt: Sannsynligvis blir BWE med noen få i tillegg de siste assets som Petrobras får fritt herredømme over å legge ut for salg/gjennomføre. Kort oppsummert - Petrobras komme til å belønne inngåtte kontrakter, som tidligere meldt flere ganger.

CONSELHO DA PETROBRÁS SUSPENDE VENDA DE 32 ATIVOS, MAS MANTÉM TRANSAÇÕES COM PRÉ-CONTRATOS ASSINADOS

29. MAR, 2023

Google oversatt:

PETROBRÁS STYRE UTSETTER SALG AV 32 EIENDELER, MEN OPPREVER TRANSAKSJONER MED SIGNSTEDE FORKONTRAKTER - min. komm opprettholder transaksjoner med signerte kontrakter

29. MARS 2023

Styret i Petrobras besluttet i dag (29) å suspendere salget av 32 eiendeler inkludert i selskapets avhendingsprosess. Kollegiet opprettholdt imidlertid transaksjonene som nådde pre-kontraktsigneringsstadiet – North Capixaba Pole, Golfinho og Camarupim Poles (ES), Pescada og Potiguar Poles (RN) og Lubnor (CE). Informasjonen ble avslørt tidligere i kveld av Single Federation of Petroleum Workers (FUP).

For å huske, som vi rapporterte tidligere, sendte Mine- og energidepartementet et nytt brev til presidenten for det statseide selskapet, Jean Paul Prates, for en ny vurdering av muligheten for å suspendere, i en periode på 90 dager, salg av selskapets eiendeler. Den nye forespørselen om analyse skyldes valget av nye styremedlemmer i oljeselskapet, hvis valgperiode startet i dag (29).

Som svar ga Petrobras en uttalelse som sa at "styret vil studere saken, i tilfelle den nye ledelsen, nylig tatt i ed, bestemmer seg for å foreslå en revisjon av den "strategiske planen". Det statseide selskapet sa også at denne gjennomgangen ikke bør inkludere salg allerede i signerings- og lukkingsfasen av kontrakter for fullt ut å overholde rettighetene og forpliktelsene som allerede er påtatt av selskapet, med kalendere og datoer som allerede er definert for å finne sted over de fire kvartaler fra 2023.

FUP sa at de har til hensikt å bidra til gjennomgangen av den strategiske planleggingen, ifølge et brev sendt i januar til selskapets president, Jean Paul Prates. I dokumentet foreslår Forbundet syv hovedforslag fra oljearbeidere for det den kalte «bedriftsrekonstruksjon».

"Oljekategorien har alltid vært og vil være i kampen for å forsvare Petrobras, den balanserte letingen etter olje og naturgass i Brasil, som garanterer utviklingen av den nasjonale industrien og generering av flere og bedre arbeidsplasser i landet vårt", sa generell koordinator fra FUP, Deyvid Bacelar.

https://petronoticias.com.br/conselho-da-petrobras-suspende-venda-de-32-ativos-mas-mantem-transacoes-com-pre-contratos-assinados/
Redigert 10.04.2023 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 12:07 4551

MT har hele tiden angitt avstanden mellom de to installasjonene til 0,06 nautiske mil. Det er 111 m. På kartene deres er de også tegnet inn med denne avstanden. Men det er jo mye rart på MT.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.647/centery:-4.184/zoom:16

gunnarius
10.04.2023 kl 12:59 4446

Nå kan det være på tide å trekke frem hva BWE guider av total produksjon mot slutten av inneværende Q. Se side 27/29:

https://www.bwenergy.no/siteassets/bwe-quarterly-reports/bwe-q4-2022-presentation.pdf

Fra Q4 2022 til slutten av Q2 guider BWE >3x i produksjon.

Man må fremdeles ta høyde for noe risk, særlig ifm. Golfinho deal. Men etter hva som er blitt avklart i det siste - ser det ut til at denne handelen blir avsluttet som guidet.

Sannsynlig produksjon end Q2 ~27.000 f/d netto BWE.

Med dagens oljepris og netback $45-50, gir dette en fri kontantstrøm til BWE i en størrelsesorden USD 110-120 mill. (per Q) fra slutten av Q2. Fortløpende økning fra Dussafu og trolig in-fills ifm. Golfinho deal? Jo, det ser virkelig lovende ut.

>27.000 f/d netto BWE i løpet av inneværende Q? Muligheten er absolutt til stede.

Redigert 10.04.2023 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 13:09 4422

Sikkert et dumt spørsmål, men forgår det produksjon på Golfinho pr. i dag?

Det var i hvert fall det da avtalen ble undertegnet.
Redigert 10.04.2023 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
gunnarius
10.04.2023 kl 13:13 4438

Lin Espey (COO) har bekreftet at det ikke foregår poduksjon på Golfinho. Oljen beholdes i bakken, slik at ~¨9.000 f/d som BWE har guidet er realistisk etter ny produksjonsstart.
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 13:13 4445

Takk for det. Da er den stengt ned siden i fjor sommer.
Spitzer
10.04.2023 kl 13:21 4433

Til nå har det bare vært produksjon på 4 av 6 brønner på Tortue. Med ny kompressor kan alle 6 brønnene produsere samtidig + gaslift som bør gi økt produksjon fra eksisterende brønner en tid. Ikke usannsynlig å vente produksjon på 15-18’ fat per dag fra Tortue.
citius
10.04.2023 kl 13:31 4412

God og betryggende nyhet, men omtrent som guiding og forventet
markedet liker ikke usikkerhet, den er nå borte når det gjelder borring og produksjon

Ang borring, sås tår det i meldingen

The wells are drilled by the Borr Norve jackup rig.


Her er et bilde-eksempel fra Gudrun på norsk sokkel, der Jack-Up ligger inntil og borrer gjennom hovedplattform

https://www.nrk.no/rogaland/gudrun-er-i-produksjon-1.11653845
Redigert 10.04.2023 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
inference
10.04.2023 kl 13:38 4423

Hva blir neste triggere og rekkefølge?

1. Golfinho?
2. gas lift operativ og boost i produksjon?
3 neste brønn ferdig boret og i drift?
Redigert 10.04.2023 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 13:53 4398

Vedder en tier på at det blir nr. 2 som blir først. Deretter Golfinho og til slutt brønn nr. 2
Redigert 10.04.2023 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Dark Energy
10.04.2023 kl 14:01 4373

Boreutstyret er fjernet fra MaBoMo, så all boring gjøres av Borr Norve.
Boreutstyret (som står på Borr Norve's Cantilever) skyves over på MaBoMo før borestart.

Det er mulig å måle en avstand på 111 meter selv om de to riggene ligger kliss inntil hverandre. Når de to riggene er koblet sammen vil boligkvarterene til riggene være langt unna hverandre. Posisjonsmålerne er som oftest plassert på toppen av boligkvarterene. Hver rigg har vel en bredde på ca. 70 meter.

Uansett, gledelig melding i dag.
Redigert 10.04.2023 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
zavva
10.04.2023 kl 14:08 4403

Tipper følgende skjer:

1. Gas lift meldes operativ ved trading update i slutten av april. Dette nøytraliserer en ellers svak oppdatering - Q1 blir meget svakt.

2. Golfinho closes i løpet av mai.

3. Brønn 2 kommer online i slutten av juni.

Fremtiden ser svært lys ut nå. 5.000 netto til BWE på dagens melding er over 50% økning av produksjonen på en brønn og gir BWE rundt 275.000$ pr dag i FCF - det er rundt 1kr pr aksje i kvartalet. På en brønn!
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 14:32 4365

Kompressor og gaslift må sees på samlet. Det pumpes gass under trykk ned i brønnen og trykket kommer fra kompressoren. Spørsmålet er hvor gassen kommer fra. Ofte benyttes assosiert naturgass i brønnen, men det tror jeg det er dårlig med her. Tipper de bruker nitrogen eller karbondioksid.
solb
10.04.2023 kl 17:24 4113

Hva mener du gunnarius? Er Golfinho med blant disse 5? BWE har vel skrevet kontrakt, så vidt jeg vet.
https://www.upstreamonline.com/finance/petrobras-will-honour-signed-contracts-while-halting-further-divestments/2-1-1431950
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 17:45 4163

Er ikke Gunnarius, men det må den jo være. De har jo en kontrakt med Petrobras. Har hele tiden synes det har vært logisk at man har et skille her.

BWE har jo bekreftet det i børsmelding.
Redigert 10.04.2023 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
bluesky2023
10.04.2023 kl 17:50 4157

Artikkelen tilfører ikke noe nytt, bwe har signert kontrakt og venter bare på myndighetene

Det står også i meldingen 16 mars

https://newsweb.oslobors.no/message/585511

This preparation work includes progressing
relevant approvals from the Brazilian authorities, operational preparedness, field development planning and build-up of the local BW Energy organization.
solb
10.04.2023 kl 17:51 4155

Jeg tror også Golfiho er med. Får vi også melding om det før børs åpning i morgen? Mye på en gang nå.🎈
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 18:15 4116

Nei, jeg tror ikke det siden det allerede er meldt i børsmelding.

Har du eller noen andre tilgang slik at man kan lese hele artikkelen? Kanskje det står eksplisitt der hvem det gjelder.
gunnarius
10.04.2023 kl 19:45 3897

Som jeg viste til i mitt innlegg ovenfor i dag google translate:

«Styret i Petrobras besluttet i dag (29) å suspendere salget av 32 eiendeler inkludert i selskapets avhendingsprosess. Kollegiet opprettholdt imidlertid transaksjonene som nådde pre-kontraktsigneringsstadiet – North Capixaba Pole, Golfinho og Camarupim Poles (ES), Pescada og Potiguar Poles (RN) og Lubnor (CE). Informasjonen ble avslørt tidligere i kveld av Single Federation of Petroleum Workers (FUP).»

Etter hva jeg kan se fra tidligere og FUP selv hevder, var det 38 assets for salg. 6 assets hadde signert kontrakt, herav også BWE.

I Lulas tale som president/regime for de 100 første dagene, skyter ikke Lula med aller groveste ammunisjon ifm. assetsalget, ettersom hans uttalelser ikke kan ses på som absolutte, dvs. han legger så langt ikke ned veto, etter hva jeg kan se ifm. de kontraktene som er signert. President Lula må allerede vite at Petrobras to ganger tidligere, både med gammelt og nytt styre, har vedtatt at de assests med signert kontrakt – skulle honoreres. Ei heller skulle disse med signert kontrakt kunne settes på videre hold ifm. ny Strategic Plan.

Google translate:

Lula sier Petrobras vil investere i forskning på fornybar energi og kritiserer privatiseringer

"Det var 44 selskaper gjort tilgjengelig for salg, seks var allerede signert, vi klarte å suspendere 38 selskaper som var i ferd med å bli solgt. Det stoppet", sa Lula
Oppdatert 10. april 2023, 12:47

Utdrag:

«Vær oppmerksom, gruve- og energiminister [Alexandre Silveira], på det jeg skal snakke om nå. Petrobras skal finansiere forskning på nytt fornybart drivstoff. Samtidig vil den gjenoppta sin ledende rolle innen investeringer, utvide Transpetros skipsflåte og generere arbeidsplasser i våre verft. Det er viktig for dere medministere å vite hva jeg mener. Jeg har aldri tenkt på Petrobras som et oljeselskap. Petrobras har alltid vært mer enn det, det er et energiselskap som historisk sett har investert mest i forskning her i landet, som har investert mest i innovasjon, sa Lula.

«Pre-saltfunnet var et resultat av milliarder og milliarder av investeringer. Hvis det ikke var slik, ville det ikke blitt kraftsenteret det ble, og det er derfor de prøver å ødelegge det for å selge ting. Forsaltet var et resultat av milliarder av investeringer, og det er derfor de prøver å ødelegge det», fremhevet han.

"Du vet at vi tok en beslutning, ministeren skrev et brev til rådet, det var 44 selskaper tilgjengelig for salg, seks var allerede signert, vi klarte å suspendere 38 selskaper som var i ferd med å bli solgt. Stoppet. Selv postkontorarbeiderne var veldig fornøyde med at postkontoret ikke lenger ble privatisert, la han til.

https://www.brasil247.com/brasil/lula-diz-que-petrobras-vai-investir-em-pesquisas-sobre-energia-renovavel-e-critica-privatizacoes

Det går ikke klart frem hvem disse 6 med signert kontrakt er, men trolig sikter han bl.a. til Petrobras assets med signert kontrakt. Man bør kunne være forsiktig optimist, for om google oversettelsen skal tolkes riktig, aksepterer selv Lula at kontrakter som er signert, skal honoreres. Det er egentlig alt vi trenger vite om hans videre agenda, om jeg tolker riktig.

Men man skal ikke spøke med Lula og jeg slipper ikke jubelen løs, før Lula selv aksepterer – og blir sitert på ditto – at signerte Petrobras kontrakter skal sluttføres. Den artikkelen jeg viser til ifm. de første 100-dagene til Lula, gir like fullt grunn til å være positiv. Se heading i artikkelen:

"Det var 44 selskaper (min komm. – trolig menes assets) gjort tilgjengelig for salg, seks var allerede signert, vi klarte å suspendere 38 selskaper som var i ferd med å bli solgt. Det stoppet", sa Lula.

Usikkerheten ligger i at Petrobras har satt på videre hold kun 32 assets – ikke 38. Dette sagt, Lula sier selv at 6 assets er å betrakte som signert. Da mens trolig signert ved kontrakt.
Fluefiskeren
10.04.2023 kl 19:48 3885

Joda. Greit det, men det er ikke 0,06 nautiske mil mellom dem slik det skal være iflg. Marine Traffic. Sett mye rart derfra så vi får vel bare glemme dem

https://www.marinetraffic.com/en/ais/index/ships/nearby/shipid:7181385/mmsi:576831000/shipname:HIBISCUS%20ALPHA
Redigert 10.04.2023 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
d12m
11.04.2023 kl 09:16 3299

Det svarte Dark Energy deg på igår

"Det er mulig å måle en avstand på 111 meter selv om de to riggene ligger kliss inntil hverandre. Når de to riggene er koblet sammen vil boligkvarterene til riggene være langt unna hverandre. Posisjonsmålerne er som oftest plassert på toppen av boligkvarterene. Hver rigg har vel en bredde på ca. 70 meter."
Ruter8
11.04.2023 kl 09:23 3267

Arctic om BWE og Pen
PANORO ENERGY/BW ENERGY: DUSSAFU UPDATE
1) PEN/BWE announced that the first Hibiscus production well is on stream with a production rate of 6,000 bbl/d..this brings gross Dussafu production from 10k to 16kbbl/d
2) This is an important milestone with more wells coming on stream in the near future
3) WACC 12%, USDNOK 10.0, Brent $97.5/$100 for 2023 and 2023 while $80 thereafter =
4) BWE Core NAV of 48.5 NOK vs Last 28.3
5) PEN Core NAV of 46.1 NOK vs Last 27.5
6) Both at around P/E 3x and we would pick PEN here as they will distribute cash back sooner!
hulabalula
11.04.2023 kl 10:00 3148

Nå ja, vi må jo huske på at Golfinho, Kudu og Dussafu exploration targets har 0 værdi i regnedrengenes Excel sheets...

Og før vi jubler alt for meget over de seneste dages opgang så lad os huske: USD/NOK year to date: +7%. USD/NOK 12 months: +20%. Opgangen er med andre ord ikke specielt imponerende selv om vi er blevet spoiled med gode nyheder de seneste 3-4 måneder.
Redigert 11.04.2023 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
11.04.2023 kl 16:41 2857

Ja. Hva skal vi si?

Jeg er ikke fornøyd med dagens oppgang. Noe av den skyldes høyere oljepris. PEN var sågar nede i rødt terreng på nyheten. BWE greide seg langt bedre. For så vidt logisk da Dussafu er eneste produserende lisens for sistnevnte.

Får håpe vi går over 30- grensen igjen. Sist var i slutten av februar med en oljepris marginalt under der vi er nå. Ser Pareto ser 7 kr i kursstigning gitt at hele utbygningen går som planlagt. Det må da være altfor lite hvis oljeprisen holder seg?

inference
11.04.2023 kl 16:44 2890

Normalt liker jeg lav risiko, penger tilbake til aksjonærer, etc., etc, men akkurat når det gjelder Pen vs BWE så er jeg uenig med Arctic.

BWE har betydelig flere muligheter til å gjennomføre verdiskapende grep enn Pen har etter min mening. Bla ta inn investorer i Golfinho, Kudu, samt mer.
solb
11.04.2023 kl 20:40 2664

Oversettelse av betryggende funn. Usikkerheten er fjernet:
"Kollegiet opprettholdt imidlertid transaksjonene som nådde signeringsfasen før kontrakten – Polo Norte Capixaba, Polos Golfinho og Camarupim (ES), Polos Pescada og Potiguar (RN) og Lubnor (CE). Informasjonen ble offentliggjort tidligere i kveld av Unified Federation of Oil Tankers (FUP)."
"i kveld" er noen dager siden.
hulabalula
11.04.2023 kl 21:07 2603

Jeg er på samme linje som dig, inference. Er normalt også til lavere risiko når jeg tager store bets, men her synes jeg markedet (og analytikerne) er helt væk i bedømmelsen af risk/reward. Min tese er at det hovedsageligt er fordi BWE går under radaren og ikke er kendt blandt internationale investorer, men at det langsomt vil ændre sig de kommende par år i takt med øget cash flow. Solgte faktisk min position i Tethy's Oil for at købe mere BWE i dag og kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft så stor en del af min samlede portfølje i et selskab. Det er nærmest lidt pinligt og useriøst med tanke på at jeg ikke er helt ung længere og samtidig er full time investor, men her har grådigheden taget min fornuft til fange i takt med at dominobrikkerne er faldet...

Når det er sagt er der lige nu mange andre gode risk/rewards derude blandt oljeselskaberne, og PEN er absolut en af dem.
Fluefiskeren
11.04.2023 kl 21:37 2539

Det kan jo gjøre som meg. Ja, takk begge deler. Dog må det sies at jeg har en vesentlig høyere beholdning i Panoro. Føler at det er mindre risiko ved å satse på to hester. Begge er dog eksponert mot Dussafu, men Panoro har også annen produksjon. BWE får vi håpe tro at også får det i Brasil om ikke så lenge, men de er veldig sårbare hvis de ikke får farmet ut eiendeler av sine assets i Brasil og Namibia. Det er Maromba jeg kan frykte litt.
inference
11.04.2023 kl 21:45 2496

Maromba er langt ut i tid. Før de begynner å investere penger der er verdien av selskapet tjent inn igjen fra Dussafu og Golfhino/Camarupin. Med bra og dokumentert suksess på disse blir det lettere å løfte Kudu og Maromba.
hulabalula
11.04.2023 kl 22:13 2425

Ja, det er en god idé at sprede risikoen, og det er også min plan at have en bredere vifte af small/mid cap oljeselskaber over tid (som nok kommer til at indeholde PEN), for jeg er bullish olje minimum de kommende 2-3 år, ja faktisk så længe der underinvesteres i sektoren. Jeg synes bare at opsiden i BWE ligger lige til højrebenet og at nedsiden er blevet håndterbar. Selv hvis optionerne Golfinho og Kudu ikke skulle udspille sig, og det tror chancen er lav for ikke skulle ske, synes jeg casen kan regnes hjem alene baseret på Dussafu. Enig i at Maromba er et lidt af et urosmoment, men den uro blev for mig mindre efter den seneste rapport og jeg føler mig samtidig overbevist om at vi er godt beskyttet mod idioti og empirebuilding pga Carl Arnets store aktiebeholdning. Stort insider ownership og lav valuation er en sjælden kombi. Og disse aktier er KØBT til markedspris, ikke tildelt via optioner!
hulabalula
11.04.2023 kl 22:17 2416

"Med bra og dokumentert suksess på disse blir det lettere å løfte Kudu og Maromba."

God pointe! Jo stærkere track record og jo større kassebeholdning, jo dyrere kan de sælge andele i Kudu/Maromba.
gunnarius
11.04.2023 kl 22:33 2396

Der sa du det hulabalula - helt enig. Tenker slik selv også.

Golfinho-klyngen vil være en game changer av dimensjoner, men det finnes et snev av risk. Venstrevridde Lula er uberegnelig og fagbevegelsen (FUP) kan forkludre. Imidlertid tolker jeg president Lulas 100-dagers summary som rimelig mild i formen hva angår disse assets for salg av Petrobras. Så lenge Petrobras har meddelt at selskapet setter alle assets - som ikke er signert - på hold - beroende på ny salg/strategiplan - og Petrobras management og styre - både gammelt som nytt - fastholder at signerte kontrakter skal honoreres, tror jeg nå at både Lula og FUP er stagget for en stund.

Men jeg er ikke helt sikker. En viss risk hefter. Dette sagt, skulle det bli close ifm. Petrobras/Saipem deal, er jeg overbevist om at markedet denne gang kommer til å verdsette Golfinho-klyngen som en reell game changer, ved å sende aksjekursen vesentlig oppover.

Golfinho-klyngen er så kompleks, hvor det inngår både olje og gass med flere felt inkl. pipelines, at å regne på det blir vrient.

Jeg verdsetter etter egen vurdering, med det enormt store potensial som finnes, at aksjekursen bør bykse oppover >NOK 10 per aksje med en meldt Brasil-deal. Om jeg er gal? Trolig ikke enda.

Så lenge både Petrobras management og styre står i mot og takler Lulas obligatoriske utspill, er sjansen høy for at det blir close - hvilken tid som helst.

Som deg hulabalula, jeg lar et andre O&G selskap enn BWE bero - også OKEA - inntil jeg har "gamblet" ferdig ved å satse på at BWE blir eier av Golfinho-klyngen.

Redigert 11.04.2023 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
11.04.2023 kl 22:37 2419

« Jeg verdsetter etter egen vurdering, med det enormt store potensial som finnes, at aksjekursen bør bykse oppover >NOK per aksje med en meldt Brasil-deal. Om jeg er gal? Trolig ikke enda.»

Her falt det vel ut et tall?
gunnarius
11.04.2023 kl 22:46 2401

Golfinho >NOK10.

Det er ikke bare økning i produksjon som står på spill. men en deal vil bringe inn gass i BWE-porteføljen i løpet av 2023/2024, ref. in-fills. I tillegg har man Camarupim og BM-ES-23. Camarupim med produksjon av gass opp til 2015 og BM-ES-23 med allerede bekreftede funn (gass/kondensat).

Det blir ikke som med bl.a.Exxon:

https://www.reuters.com/business/energy/exxon-quits-drilling-brazil-after-failing-find-oil-wsj-2023-04-05/

For BWE assets er det bare enten å bore in-fills (Golfinho), åpne gasskranen (Camarupim) eller sette BM-ES-23 med bekreftede funn (særlig Brigadeiro) i produksjon.

En medlt Golfinho-deal vil utløse så mange andre forhold som må vurderes i tillegg, ref. særlig funding (RBL) kontor i Rio de Janeiro, synergieffekt vs. Maromba etc.

Poenget med Brasil-deal er at det dreier seg ikke om å lete for å finne olje og gass, men bore for å produsere mer.
Redigert 11.04.2023 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
solb
11.04.2023 kl 22:59 2359

API: Crude +377,000, Gasoline +450,000 Distillates -1.98 million, Cushing -1.36 million, SPR release -1.6 million