Hvor er PGS sine Ramform skip?
Følgende skip ligger i opplag ved Farsund: Valiant og Explorer
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375790/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:313224/zoom:13
Ligger for anker utenfor Florø: Victory (14/9)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7583492/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Vanguard (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375793/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Hyperion (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4900124/zoom:14
I bevegelse utenfor Singapore: Sovereign (06/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:731116/zoom:10
I bevegelse utenfor Brasil: Tethys (3/3)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3988427/zoom:10
I bevegelse utenfor Egypt: Titan (31/8)
Utfører seismikk (Towing Astern)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372038/zoom:10
I bevegelse utenfor Norge: Atlas (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372115/zoom:10
I bevegelse utenfor Irland: Sanco Swift (14/9)
Planlagt rute til New York
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:204290/zoom:14
Ligger ved kai i Farsund: PGS Apollo (23/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:373747/zoom:14
Oversikt over skipene:
https://www.pgs.com/marine-acquisition/the-fleet/vessels/
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375790/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:313224/zoom:13
Ligger for anker utenfor Florø: Victory (14/9)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7583492/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Vanguard (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375793/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Hyperion (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4900124/zoom:14
I bevegelse utenfor Singapore: Sovereign (06/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:731116/zoom:10
I bevegelse utenfor Brasil: Tethys (3/3)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3988427/zoom:10
I bevegelse utenfor Egypt: Titan (31/8)
Utfører seismikk (Towing Astern)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372038/zoom:10
I bevegelse utenfor Norge: Atlas (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372115/zoom:10
I bevegelse utenfor Irland: Sanco Swift (14/9)
Planlagt rute til New York
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:204290/zoom:14
Ligger ved kai i Farsund: PGS Apollo (23/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:373747/zoom:14
Oversikt over skipene:
https://www.pgs.com/marine-acquisition/the-fleet/vessels/
Redigert 14.09.2023 kl 18:28
Du må logge inn for å svare
Kjenner du oppstartsdatoen for gigantjobben i Brazil?
Rekenroll
13.11.2022 kl 11:14
6831
Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.
Hans0
22.10.2022 kl 21:45
7820
Sanco Swift utfører nå en seismikkjobb på egenhånd utenfor Kreta. Ble antydet av Pedersen under Q2 presentasjonen at Swift og Apollo ville være utstyrt til å utføre jobber på egenhånd utover vinteren. Her er bekreftelsen.
Redigert 22.10.2022 kl 21:51
Du må logge inn for å svare
Alejandreuta
18.10.2022 kl 23:36
8260
Hvilke verdier kan man anslå at disse er verdt i markedet nå da? Si de selger en av disse ferdigrigget for 3D som de jo har streamere til?
Grimsmo
17.10.2022 kl 15:49
8512
3 skip.
Følgende skip ligger i opplag ved Farsund: Valiant, Victory og Explorer (14/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375790/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:665285/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:313224/zoom:13
Vailant bygget i 1998 Victory i 1999 og Explorer i 1995
Alle 3 er over 80meter lange og ca 40 bred så ikke noen småbåter akkurat.
Følgende skip ligger i opplag ved Farsund: Valiant, Victory og Explorer (14/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375790/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:665285/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:313224/zoom:13
Vailant bygget i 1998 Victory i 1999 og Explorer i 1995
Alle 3 er over 80meter lange og ca 40 bred så ikke noen småbåter akkurat.
Redigert 17.10.2022 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
Frank Pedersen ✰ @FrankPedersen10:37
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS kjøpte i går, 11.10.2022, 1,378,509
aksjer i PGS ASA (PGS NO).
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 34,362,074 aksjer i
selskapet som utgjør en eierandel på 5.05% av totalt utstedte aksjer i
selskapet.
Se vedlagt skjema på www.newsweb.no
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS kjøpte i går, 11.10.2022, 1,378,509
aksjer i PGS ASA (PGS NO).
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 34,362,074 aksjer i
selskapet som utgjør en eierandel på 5.05% av totalt utstedte aksjer i
selskapet.
Se vedlagt skjema på www.newsweb.no
Innsiktsfullt
Flott refleksjon og info det der. Inntektsføringen er litt komplisert for markedet ☺️Takker for deling 👍🏻😀
cheezy
11.10.2022 kl 16:05
8976
Her blir trådene fulle fort som bare det. Det er morsomt med litt entusiasme.
Utfra hvordan "trading update" ble mottatt i markedet, så der det ut til at analytikerene hadde forventet bedre. Jeg har et par kommentarer til resultatet.
-4 av 6 crew var i kontraktsmarkedet. Så omsetningen per crew var over 250000 USD/dag. Det er etter min mening en bra omsetning per crew.
-Late sales skuffet kanskje litt. Men dette hopper opp og ned fra kvartal til kvartal. Nå ble et stort beløp realisert i Q2. Dette slår inn på cashbalansen i Q3. Dessuten guider de et par saftige dealer på late sales som ikke kommer inn før i Q4.
-PGS rapporterer etter IFRS og ikke etter Segment. Det betyr at inntektene for prefundede survey blir inntektsført i store batcher, og ikke ettersom surveyet skrider fram. Dette gjør at de ikke får inntektsført store summer fra Kanada.
Når Q3 kommer så er jeg spesielt opptatt av hvordan cashbalansen utvikler seg, og om hvor mange crew-måneder som der dekket opp i Q1 til neste år. Fra presentasjonen til Pareto-konferansen var de nesten fullbooket i Q4, men hadde en del ledig kapasitet i Q1. Men 28/9 meldte de at Ramform Atlas begynner på et multiklientsurvey i Vest Afrika som starter i Oktober og går ut Januar. Så jeg tror at dette fyller kalenderen for Q4 samt gir et lite bidrag i Q1.
Dette ser ut til å gå veien. Men hvordan multiklientinntektene kommer inn gjør at resultatene og dermed også kursen hopper litt mye opp og ned i forbindelse med trading updates og kvartalsresultater.
Utfra hvordan "trading update" ble mottatt i markedet, så der det ut til at analytikerene hadde forventet bedre. Jeg har et par kommentarer til resultatet.
-4 av 6 crew var i kontraktsmarkedet. Så omsetningen per crew var over 250000 USD/dag. Det er etter min mening en bra omsetning per crew.
-Late sales skuffet kanskje litt. Men dette hopper opp og ned fra kvartal til kvartal. Nå ble et stort beløp realisert i Q2. Dette slår inn på cashbalansen i Q3. Dessuten guider de et par saftige dealer på late sales som ikke kommer inn før i Q4.
-PGS rapporterer etter IFRS og ikke etter Segment. Det betyr at inntektene for prefundede survey blir inntektsført i store batcher, og ikke ettersom surveyet skrider fram. Dette gjør at de ikke får inntektsført store summer fra Kanada.
Når Q3 kommer så er jeg spesielt opptatt av hvordan cashbalansen utvikler seg, og om hvor mange crew-måneder som der dekket opp i Q1 til neste år. Fra presentasjonen til Pareto-konferansen var de nesten fullbooket i Q4, men hadde en del ledig kapasitet i Q1. Men 28/9 meldte de at Ramform Atlas begynner på et multiklientsurvey i Vest Afrika som starter i Oktober og går ut Januar. Så jeg tror at dette fyller kalenderen for Q4 samt gir et lite bidrag i Q1.
Dette ser ut til å gå veien. Men hvordan multiklientinntektene kommer inn gjør at resultatene og dermed også kursen hopper litt mye opp og ned i forbindelse med trading updates og kvartalsresultater.
Rekenroll
29.09.2022 kl 07:30
9922
Blir nok en pitstopp på verkstedet i Las Palmas, mye klargjøring når de skal være lenge i havet, dette går veldig på skinner ryktes att de allerede har nye jobber i seilings planen etter Angola. 👍👍👍🎆🎆
Kanskje det også snart vil gjenspeiles i aksje kursen.
Vel, vel, det tikker sakte og sikkert mot q3, har en mistanke om hvor papiret går da.
Vel, vel, det tikker sakte og sikkert mot q3, har en mistanke om hvor papiret går da.
oppturen
28.09.2022 kl 20:41
10206
Vangard ferdig på verksted og satt kursen mot Las Palmas 😀
Går på skinner dette 👍
Går på skinner dette 👍
Rekenroll
22.09.2022 kl 10:15
10438
Vangard er nettopp kommet til Bergen etter flere serdels godt betalte jobber i Nordsjøen, nå er det klargjøring for en stor jobb i Angola pengene formelig strømmer inn i høyt tempo.
Delta_S
20.09.2022 kl 13:25
10832
Ja kan det være noe i det han sier her….?!! 😊 Den skjulte beskjeden som alt for mange har lat ligge å ikke reflektert over. Ja de som sitter stille i båten har alt å tjene på dette frem over....
Det sier Rune Olav Pedersen til TDN Direkt under Pareto Securities' energikonferanse onsdag.
-Vi ser økt etterspørsel etter 3D-seismikkbåter. Det er det ingen tvil om. Vi ser det hele tiden, og vi jobber allerede nå med programmer for nordsjøsesongen neste år, som er unormalt og veldig tidlig. Det er mange, mange datapunkter for at dette går i riktig retning på etterspørselssiden. Årsaken er kanskje ikke at de største oljeselskapene investerer, men at det er mange flere oljeselskaper som kjøper våre tjenester, sier han.
PGS er nesten er fullbooket i 2022 og har kun en båtmåned igjen i desember 2022. osv…
Det sier Rune Olav Pedersen til TDN Direkt under Pareto Securities' energikonferanse onsdag.
-Vi ser økt etterspørsel etter 3D-seismikkbåter. Det er det ingen tvil om. Vi ser det hele tiden, og vi jobber allerede nå med programmer for nordsjøsesongen neste år, som er unormalt og veldig tidlig. Det er mange, mange datapunkter for at dette går i riktig retning på etterspørselssiden. Årsaken er kanskje ikke at de største oljeselskapene investerer, men at det er mange flere oljeselskaper som kjøper våre tjenester, sier han.
PGS er nesten er fullbooket i 2022 og har kun en båtmåned igjen i desember 2022. osv…
Delta_S
20.09.2022 kl 13:13
10789
Det ryktes at PGS har planer for å ta ut et skip til fra kaldt opplag. Skipet det gjelder er Ramform Victory. Forberedelser er alt satt i gang. Det kommer til å bli oppgradert og forberedt for maks kapasitet med Geo streamer. Vi snakker da opp mot 18 streamer. Den skal da være klar for sommer sesongen 2023. Her er det nok en solid økning i Ordreboka til PGS siden dette er aktuelt.
Det er fortsatt aktivitet om bord i følge Marine traffic. Tipper det kan komme veldig hyggelige meldinger fremover og på kommende Q3 rapport. 😊
Dette sier egentlig alt om hvordan 2023 kommer til å bli…. De går da fra 6 til 7 3D skip… Det blir et seismikkens marked da prisen vil da bli presset videre opp da det er lite ledig kapasitet i markedet som renner over av jobber som trenger sårt trenger skip.
++ 2 hjelpe skip som kan gjøres om fra nå kun Source skip… til 3D skip viss det blir aktuelt. Men sånn det ser ut som nå så er det er alt for mange jobber innen for 4D markedet som trenger Source skip (Gun/kanon skip) frem over i Q3,Q4 2022, Q1 og Q2 2023😊
Da er 9 av 11 skip aktive. Dette er da helt i trå med det Rune Olav sa på siste 2Q presentasjon. Å noe som og blir referert i De siste Reportene som nå nylig ble lagt fram på Energi messa til Pareto.
Alt i alt så vil det uansett ikke være kapasitet nok til å dekke behovet som står foran oss fremover. Noe som kommer til å resultere i høyere priser for seismikk fremover.
Det er fortsatt aktivitet om bord i følge Marine traffic. Tipper det kan komme veldig hyggelige meldinger fremover og på kommende Q3 rapport. 😊
Dette sier egentlig alt om hvordan 2023 kommer til å bli…. De går da fra 6 til 7 3D skip… Det blir et seismikkens marked da prisen vil da bli presset videre opp da det er lite ledig kapasitet i markedet som renner over av jobber som trenger sårt trenger skip.
++ 2 hjelpe skip som kan gjøres om fra nå kun Source skip… til 3D skip viss det blir aktuelt. Men sånn det ser ut som nå så er det er alt for mange jobber innen for 4D markedet som trenger Source skip (Gun/kanon skip) frem over i Q3,Q4 2022, Q1 og Q2 2023😊
Da er 9 av 11 skip aktive. Dette er da helt i trå med det Rune Olav sa på siste 2Q presentasjon. Å noe som og blir referert i De siste Reportene som nå nylig ble lagt fram på Energi messa til Pareto.
Alt i alt så vil det uansett ikke være kapasitet nok til å dekke behovet som står foran oss fremover. Noe som kommer til å resultere i høyere priser for seismikk fremover.
oppturen
08.08.2022 kl 13:10
7436
Ser Sanco Star ligger på verksted.
Hvem leier den nå ? , kan det være PGS som er interresert å leie den igjen ?
Hvem leier den nå ? , kan det være PGS som er interresert å leie den igjen ?
Er Valiant sine signaler også nytt?
Victory ligger med status fortøyd og 0,1 kn.Ser ut som det er bevegelse i status til flere av skipene. Explorer har ikke sendt signaler på 6 år. Valliant og victory sender signaler. I og med de ligger samme sted antar jeg samme regler gjelder? Eller kan Explorer være avslått pga den er norsk registret?
Redigert 16.07.2022 kl 12:03
Du må logge inn for å svare
oppturen
14.07.2022 kl 07:07
9949
Apollo har ligget i kaldt opplag og nå blitt tatt i bruk igjen.
Totalt 3 skipni opplag har blitt satt i arbeid siste 3 mnd.
Totalt 3 skipni opplag har blitt satt i arbeid siste 3 mnd.
jaroas50
14.07.2022 kl 06:49
9904
Skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg opp i hvor skipene er til enhver tid
Så bra da
Grimsmo
11.07.2022 kl 23:29
10912
Ben Redic Fy F skrev PGS Apollo er da på seiling til Gøteborg.
Er skip nr 2 i dag som ligger ved Apollo utenfor Gøteborg og leverer til di. Først et olje utstyrs skip og nå drivstoff.
oppturen
01.07.2022 kl 13:44
12894
Da har Athos fått fri fra oppdraget som følgebåt og PGS Apollo seiler sin egen sjø.
Blir spennende å se om Ramform Victory også blir flyttet på og klargjordt. :-)
Blir spennende å se om Ramform Victory også blir flyttet på og klargjordt. :-)
Spikkeklubben
01.07.2022 kl 11:18
13020
oppturen skrev Da er Apollo i bevegelse !! 🥳🥳🥳 Oppdatert til prøvetur. 😀👏🤗
fantastisk!
oppturen
01.07.2022 kl 11:12
13001
Da er Apollo i bevegelse !! 🥳🥳🥳
Oppdatert til prøvetur. 😀👏🤗
Oppdatert til prøvetur. 😀👏🤗
Redigert 01.07.2022 kl 11:21
Du må logge inn for å svare
Spikkeklubben
01.07.2022 kl 10:47
13064
Hva med Victory og Explorer, skal de ut av kaldt/varmt opplag snart? Har endret symbol fra prikk til båt den siste tiden (bare en tanke).
oppturen
01.07.2022 kl 10:21
13133
Det skjer ting i Farsund 🥳
Tipper vi ser bevegelse i Apollo iløpet av dagen.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:6.796/centery:58.084/zoom:16
Tipper vi ser bevegelse i Apollo iløpet av dagen.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:6.796/centery:58.084/zoom:16
Redigert 01.07.2022 kl 10:28
Du må logge inn for å svare
Verre enn en gullfisk - Hukommelsen til gullfisk varer lenger enn 3 sekunder
Bare betragt historikken i Longsitinbulks indlæg, så vil du hurtigt erfare, at disse primært er en indikator for om vedkommende er "inde" el. "ude". Fair nok, men ikke særligt troværdigt.
Marve
25.06.2022 kl 11:18
13792
Det er bare å sjekke historikken hans så blir du ikke overrasket, bare vrøvl.
jaroas50
25.06.2022 kl 11:12
13771
Merkelig dette her, du var bullish som bare det for 10 dager siden, men nå prater du aksjen ned. Hva er agendaen din egentlig ? Verdensbildet er vel ikke snudd på hodet på halvannen uke
Grimsmo
23.06.2022 kl 18:40
14371
Grimsmo skrev Da har Sovereign startet med leting😊💰
THOR MODI er med Sovereign som hjelpebåt å legger ut stremere nå. Sanco Swift er og kommet ned til cypros