Kjøp Archer i dag!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 357746

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
SjonkelRolf
25.11.2022 kl 09:46 3889

Hva gjorde du med under 10% av din portefølje denne gang?
Codex63
25.11.2022 kl 09:46 3904

Ja..og så begynner roboten hardkjøret igjen.
Anywhere
25.11.2022 kl 09:47 3903

Tournelon, det tror jeg er midlertidig. Archer-aksjen er ikke på noen måte svekket av dette resultat, og langt mindre av fremtidsutsiktene.
Foreløpig er det bare for enkelt å taume aksjen og holde den i et jerngrep. Det kan ikke vare veldig mye lenger.
Slettet bruker
25.11.2022 kl 09:51 4136

Veldig lite... Er en tålmodig sjel, selv om det må være lov å uttrykke litt frustrasjon med akkurat dette selskapet.
Slettet bruker
25.11.2022 kl 10:53 3987

Sterk rapport, noen holder jerngrep rundt 3,8 av en eller annen uviss årsak.
Anywhere
25.11.2022 kl 11:05 3979

Det er vel ikke kjempegøy for Seadrill om aksjekurs drar for friskt avgårde over oppgjørskurs i transaksjonsfokus som skjer i disse dager.
Etter det er det greit å kjøre kurs basert på at nye forhold for nye eiere berettiger det. Kjøper og selger pt kan med rette argumentere for at finansiering har usikkerheter ved seg, og dermed at det fortsatt eksisterer risiko for at noe utvanning kan skje.
Samtidig reduseres gjeld organisk pt med ganske god rate, og verdier er gjenstand for oppskriving ved kommende korsveier. Nå endres også bildet USDNOK vesentlig regnskapsmessig.
Tre-fire faktorer som fort nå kan alle kan trekke positivt for Archer i balansen og etablere et langt mer fornuftig gap mellom NIBD og Equity.
Slik den positive ebit utvikles sammen med at gjeld reduseres, så er det vanskelig å se at ikke dagens omtrentlige gjeldsgrad kan opprettholdes.
Legger vi til noen kroner i oppskrevne asset-verdier og evnt kjører en rettet emi på en halv mrd, så er vi på god balanse og får en going concern-vurdering.
Det kan skje uten noen emi også. Men en emi som er grungitt i en mulig M&A er kanskje ikke så dumt.

Forøvrig tror jeg man får positive opplysninger vedrørende finansieringsfokus ganske snart. I presentasjonen holdt man derfor dette tema utenfor...
ullebusten
25.11.2022 kl 12:10 3881

Jeg tror Seadrill sitt salg påvirker dette null.

Ellers enig med deg at NOK/USD på et tidspunkt vil påvirke EK positivt igjen. Så langt i år har EK blitt redusert med 30MUSD kun pga valuta. Personlig mener jeg NOK er for svak ut fra utsiktene. Returnerer USD til normalen (altså under 9), vil effekten i 2022 reverseres i sin helhet. Det er også verdt å bemerke at resultatet i dag blir negativt påvirket (omsetning rapporteres i dollar), da platform-drilling har mesteparten av inntektene i NOK. I presentasjonen sa ledelsen at med 2021-valuta ville omsetningen i år vært 40MUSD høyere.

- Kontantstrøm, positiv.
- Wireline- og wellservice, enestående!
- PD, underliggende bra men påvirket av valuta
- Argentina, bra. Bemerket meg også kommentar om mulig reversering av lav margin i (pågående forhandlinger med kunde pga skjev utvikling / inflasjonsjusteringer)
- refinansiering, blir hengende ukommentert

Det vi vet er at JF nå kontrollerer Seadrills gamle konvert. Denne har strike på ca 4kroner. Det går også rykter om hedgefond som ønsker en omfattende restrukturering. Skjer det, til ugunstige prising, vil konverten bli mindre verdt.

Samlet sett ble q3 litt blandet drops, men det underliggende fortsetter å utvikle seg (til dels meget) positivt.

Også, fint med litt volum!
Komiske
25.11.2022 kl 13:01 3851

Om du leser fotnote 9 i Q3 rapporten så er fremkommer det at de utforsker refinansieringsalternativer som vil gi selskapet tilstrekkelig fleksibilitet fremover.

"As of September 30, 2022, the Company is compliant with all covenants under this Facility. Because the Facility matures
on October 1st, 2023, the debt has been reclassified as short term at September 30, 2022. The Company is exploring
refinancing alternatives which will provide the Company with sufficient flexibility going forward. "
ullebusten
25.11.2022 kl 13:06 3970

Den hadde jeg oversett, takk for info! 👌
Festlig nytt Nick🥳
Troll_Leff
25.11.2022 kl 13:22 3948

Likte nicket😂 ser ikke bort i fra det er den opprinnelige komiske som har gjort inntreden i archer trådene igjen med enda et nytt nick.
Redigert 25.11.2022 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
25.11.2022 kl 13:22 3959

Aksjen inne i skruen igjen.
Snakkes ved neste oppdatering.
Troll_Leff
25.11.2022 kl 13:25 3971

Ser slik ut, og komiske på archer tråden igjen
Slettet bruker
25.11.2022 kl 15:18 3800

Argentina begynner å ta seg opp i følge rapporten og utsiktene der ser bra ut fremover. Med den rapporten som ble fremlagt i dag, ser jeg liten grunn til at de ikke får reforhandlet gjelden relativt snart. Her gjelder det å ikke la seg lure ut av aksjen.
Komiske
25.11.2022 kl 15:20 3816

Det er kun en fornuftig forklaring til at kursen ikke går i dag, og det er fordi vi har en selger som algoritme-selger. Dette er en av topp 20, som jeg har forstått, og som i tillegg har prøvd å blokk-selge utenfor børs.

Tallene er bra, og guiding er bedre. Omsetning i søramerika er på 70musd, og er i tråd med de antagelsene som jeg gjorde for en stund tilbake i den private tråden.
Marginene skuffer ved første øyekast, men som Skindlo sa, så arbeides det med en endringorde mot sluttkunde. Det er for lite rigger i Vaca Muerta,og når det er ubalanse i tilbud/etterspørsel i favår leverandør, så vil nok dette komme rett hjem på bunnlinjen i neste kvartall. Det er også brukt kurs på KLXE USD 8,23, da dette var sluttkurs per 30.09. Så her ligger det rundt 7mUSD oppside.
SjonkelRolf
25.11.2022 kl 15:55 3776

Ser ingen grunn til ikke å ta det du skriver med en klype salt.
ullebusten
25.11.2022 kl 16:05 3772

Vi burde vel snart ha tygget oss gjennom den topp-20 posten 😊👍
Anywhere
25.11.2022 kl 16:17 3734

Enig i at tallene for Q3 er bra, men legger også merke til presentasjonens innhold som forteller at det er mer marginer å hente på samme type arbeid, og såpass at man ser betydelig økende kontantstrøm fra Q4 gjennom 2023.
Det er tydelig at en selger ligger og tømmer volumvektet på avklart kurs rundt 3.80. Få ham ferdig og få finansieringslysninger om kort tid, så er disse opsjonsnivåene på kurs bak oss.
Troll_Leff
25.11.2022 kl 16:19 3727

Komiske kjosmund fornekter seg ikke, skifter på nick og står på sitt. Svært enkelt å gjennomskue det individet. Ser ut som dette individet er like avhengig av archer trådene, som enkelte blir hektet på narko…
Anywhere
25.11.2022 kl 16:31 3689

Kan nok tenkte meg at Komiske :) har mer oversikt enn Troll_Leff...
Slettet bruker
25.11.2022 kl 16:32 3684

Blr ha gått litt av den posten i dag. Knallsterk den algoen ihvertfall, rart at denne aktøren ikke vill ha mer enn 3,8 for aksjene sine🤔
Troll_Leff
25.11.2022 kl 17:16 3626

Det er mulig, men jeg har ekstrem god oversikt hvordan meglere og analytikere opererer. Klin umulig at alle blir like rike uten at det går på bekostning på andre
Slettet bruker
25.11.2022 kl 18:39 3506

Hva er galt med deg? Er du negativ bare på trass? Hvorfor gidder du å fortsette med de latterlige konspirasjonsteoriene dine selv når folk skriver saklige innlegg? Du må ha en veldig bedrøvelig tilværelse når du stadig vekk må finne forklaringer på fakta...
Troll_Leff
25.11.2022 kl 19:27 3475

Det er vel ikke andre enn du og Komiske kjosmunden som driver med usanne konspirasjonsteoriene, til egen vinning, på tide noen tar grep på dette. Hadde markedet alltid hatt rett, hadde vi enkelt og greit ikke hatt behov for noen børs, så enkelt er det. At noen ikke får på som herje som man vil til egen, og begynner å bjeffe så snart de får noen motstand, sier svært mye om innleggene til enkelte.
Redigert 25.11.2022 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Tingebri
25.11.2022 kl 19:40 3463

Trolig blir det en ny nedbetaling på lånet i Q4 på ca USD 21 eller mer. Tilgjenglig likviditet i Q3 var på USD 113.

Fra note 9 i rapporten:

"In addition to the scheduled instalments, there is a cash sweep mechanism in the Facility
agreement whereby 90% of the available liquidity above $90 million, calculated each December and June after certain
adjustments, is applied towards prepayment under the Facility"
Slettet bruker
25.11.2022 kl 19:46 3473

"Hadde markedet alltid hatt rett, hadde vi enkelt og greit ikke hatt behov for noen børs, så enkelt er det."

Så enkelt viser du at din kompetanse om finansmarkedene er fullstendig mangelfull.
Slettet bruker
25.11.2022 kl 23:14 3278

Fra ABG i august. «I ABGs øyne blir det viktigste for aksjekursen hvorvidt inntjeningsmomentet er sterkt nok til å få til en langsiktig finansiering uten for mye utvanning. Dersom det skjer kan Archer ifølge meglerhuset oppleve en veldig sterk utvikling på Oslo Børs».

Med dagens rapport som bakteppe ligger det til rette for at dette blir det sannsynlige utfallet. Forhåpentligvis landes dette ila Q4-Q1.
SjonkelRolf
25.11.2022 kl 23:15 3276

Du beveger deg nå inn på noe essensielt.
Gjelda har dratt kursen ned siste året.
Det neste må bli at omsetningen er for lav.
Pass deg nå !
Av en eller annen grunn valgte man altså Archer…….
Synergier med geotermi, what?
Kan riggene brukes til noe annet enn olje/gass….
Kan en delvis vridning mot det grønne virke på refi…
Sitter vi på en gullgruve?
Spørsmålene er mange….
Kommet jeg til å selge?
NEI!
Troll_Leff
26.11.2022 kl 10:28 3056

Må ikke stille disse «hardtarbeidende» individende så vanskelige spørsmål 😂🤣 Av en eller annen merkelig grunn er de så pass «oppegående» at de har de klart å finne frem til archer trådene blant mange hundre selskaper. I tillegg bruker masse tid og har veldig empati overfor totalt ukjente personer skal tape pengene. Komiske kjosmund på banen igjen med nytt nick, forteller det begynner i tilspisse seg, liker ikke tape for mange aksjer. Vanskelig å bortforklare resultatet som blir bedre og bedre, og nedbetaling av gjeld, og en vekst og ordre reserve som eser ut. Merkelige greier dette, jo mer kontrakter som inngås, og bedre resultatet som legges frem, jo verre står det stilt med selskapet i følge disse komiske klovnene 😂🤣
Redigert 26.11.2022 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Matros
26.11.2022 kl 11:25 3156

Regnestykket for archer er enkelt, med en gjeld på 500 mill, må de minimum kunne nedbetaler 40 -50 mill avdrag i året, for at gjelden skal være bærekraftig. Det klarer de ikke.

Guidet ebitda neste år er 95 mill. Trekk fra 30 i renter, 35 mill i investeringer og 15 mill i skatter og man sitter igjen med 15 mill til nedbetaling av gjeld. Det er alt for lite og gjelden må ned mot 300 mill for å være bærekraftig. Da har selskapet fortsatt mye gjeld. Det er derfor vanskelig å se for seg andre løsninger enn konvertering av gjeld og en massiv utvanning av dagens aksjonærer. For meg er derfor ikke aksjen investerbar. Jeg hadde håpet at selskapet skulle guide en ebitda på minst 110 mill neste år. Det skjedde ikke, og jeg er glad for at jeg i stedet har investert i odfjell technology som skal tredoble seg de neste par årene og gir en direkteavkastning på 7 pst.

Hve
SjonkelRolf
26.11.2022 kl 11:43 3147

Fint at du har truffet gullfuglen!
Men spar nu oss andre for disse spekulasjonene.
Tingebri
26.11.2022 kl 11:43 3139

Et lite tilbakeblikk fra selskapspresentasjonen til Archer hos Nordnet. Skindlo kommenterte gjelden og muligheten for hard restrukturering ca 36 minutter ut i videoen

https://www.nordnet.no/blogg/selskapspresentasjon-og-qa-med-archer/
Matros
26.11.2022 kl 12:10 3133

I år har oljeselskapenes investeringer økt med 15-20 pst. Subseamarkedene er det kraftig opp, rigg ratene har gått i taket og i det selskapet som ligner archer mest, odfjell technology, eksplodere inntjeningen. Hvor er oppgangen i archer ? Plattformdrilling er ned. Wellservice er flat, og Argentina er et tapssluk som er verdt null og niks. Denne utviklingen, til tross for oppkjøp. Tror dere ikke kreditorene ser dette ? Nå må dere våkne opp
SjonkelRolf
26.11.2022 kl 12:11 3162

Skindlo: ‘eksepsjonell oppeside’
Lite har vi sett til den siden 21.
Men det kommer!
‘Du mister ikke pengene med en hard restrukturering, ved å være investert i Archer’.
Takk!
Matros
26.11.2022 kl 12:32 3154

Ja oppsiden kommer og derfor guider de ebitda opp 15-20 pst neste år. Da blir ebitda drøyt 95 mill, som altså er alt for lite i forhold til gjelden.
Troll_Leff
26.11.2022 kl 13:12 3105

Fortsette som matros du 🤣😂🤣😂
Redigert 26.11.2022 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Matros
26.11.2022 kl 14:20 3049

Takk for det. Begynner å bli noen år siden jeg jobbet til havs, men det var en fin tid, særlig når vi var i havn…hehe. En viktig ting jeg lærte var at man måtte skjønne det man holdt på med til havs, hvis ikke gikk det fort galt. Det gjelder for investeringer også. Man bør for eksempel skjønne at hvis inntjeningen i 2023 er for lav i forhold til gjelden så må balansen restruktureres. Har fulgt med på archer fordi det var en viss sannsynlighet for at at inntjeningen skulle få seg et betydelig løft, men med guidence for 2023 på under 100 mill, så har det skipet forlatt havnen.

Rottene forlater en synkende skip…..kanskje noe å tenke på for dere
Slettet bruker
26.11.2022 kl 14:32 3036

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/11/25/7963288/rekordtall-for-archer

Baserer mine investeringer på fakta vs innspill fra en pensjonert matros. CEO ser svært positivt på fremtiden, og Argentina begynner å bli bedre. Så får vi se hva som skjer.
Troll_Leff
26.11.2022 kl 15:12 3047

Var kankje en grunn til at du ikke kom lenger enn til en matros. Blir nesten som å stole på en ukjent megler, og gi han tilgang til kontoen og forvalte pengene for vilt fremmede personer. Mye fanteri hos disse fonds forvalterne.
Slettet bruker
26.11.2022 kl 18:19 2906

Men nå viser det seg at matrosen har hatt god avkastning i OTL sammen med undertegnede, mens du har sittet i Archer de siste 2 årene og snakket om hvilken eksepsjonell god investering Archer er. Fakta? Investeringen har vært elendig. Det meste annet innen olje og oljeservice har gått 2-3 gangeren, og noen vesentlig mer, mens Archer faktisk er ned i samme periode?!

Som jeg har skrevet flere ganger før, jeg er glad jeg kun har en liten andel av porteføljen i Archer, ellers hadde jeg vært en bitter person. Litt som deg trollet.