Kjøp Archer i dag!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 357718

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Troll_Leff
18.12.2022 kl 11:01 5127

Kanskje en av hjelperne hans du da som forsvarer denne form for handel, og kan slenge ut slik påstand så kjapt. ingen grunn til at kursen i Archer skal ligge på dette nivå. At ikke kontraktene på nær 30 milliarder som er inngått de siste årene har noe betydning for kursen er like mye bullshit som dette tullet med gjelden de fables om fra enkelte, som vi ser er håndtert og blir nedbetalt og minker for hvert kvartal. Er begynt å bli temmelig lei å se hvordan disse megler husene operere, med "stråmenn" på disse trådene, sprer konspirasjons teorier og frykt til vinning, i håp at andre skal tro på.
Redigert 18.12.2022 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
Fevang
18.12.2022 kl 17:18 5027

Jeg er enig med deg i at Archer er lavt priset og har derfor noen aksjer der. Men jeg slenger ikke ut noen påstand; jeg kommer bare med fakta.

Det er derimot du som finner på noen merkelige teorier om hvorfor kursen er som den er. Hvis du har så vanvittig liten tro på "systemet" burde du vel ligge langt unna alle aksjer.
Slettet bruker
18.12.2022 kl 19:18 5096

Kanskje Argentinas seier i VM kan hjelpe litt på DLS. Det er nok en long shot!
Troll_Leff
20.12.2022 kl 19:06 4708

Merkelig med denne komiske kjosmund Legend etc, etc. . skifter så ofte alias, i tillegg forsøke seg med egen tråd med "hengelås" uten at det ble noe suksess. Felles interesse for disse "aliasene" alle er rettet kun mot Archer trådene, for å preke negativt om selskapet, å holde kursen i sjakk, så den ikke stikker og de mister for mange aksjer på dette "stuntet". Trodde ikke det var lov å skifte alias akkurat som det passet seg, for å "mekke" med kursen, ved å spre frykt, slik at ikke små tassene stikker av med aksjene.
Spent på den neste alias, enten det blir med eller uten hengelås, men igjen trodde jeg ikke dette ikke var lov.
Redigert 20.12.2022 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2022 kl 19:35 4806

Helt åpenbart at dette har stor effekt på kursen, det kan neppe være lov...
Fevang
20.12.2022 kl 19:41 4832

Helt åpenbart at dette ikke har noen effekt på kursen - og da må det jo være lov!!!
SjonkelRolf
20.12.2022 kl 20:01 4921

Helt åpenbart at gjelda tynger, og noen store selger…………..
Aksjen har funnet sitt dødpunkt,
Troll_Leff
20.12.2022 kl 20:31 4950

Det merkelige er at disse store postene skifter eiere og konto på langt høyere kurs, og foregår på "bakrommet" på børsen.
SjonkelRolf
20.12.2022 kl 20:47 5089

Ja det er snodig.
Men, grunn nok for meg til å holde på mine aksjer.
Selskapet leverer jo også som de lover.
Troll_Leff
20.12.2022 kl 20:56 5116

Sikkert ikke samme "gjelds problemer" når aksjene skifter eier på høyere kurs på "bakrommet". Mine archer aksjer er heller ikke for salg, og plukker flere i ny og ne. :-)
Codex63
20.12.2022 kl 21:46 5123

Nå må jeg fortelle dere noe her inne. Vi som jobber offshore ser hva som fåregår her ute i havet. Og jeg må bare få det på det rene at Archer har nå så mye utstyr og aktiviteter på sine rigger at det er snart ikke plass på dekk. Husker tilbake i tid da vi var leverandører (uten å nevne navn) leverte mange av tjensetene som Archer gjør i dag. Da var det snakk om noen få basket og kontainerne med utstyr som kom rett før jobben skulle begynne, og som måtte returneres før de var skikkelig pakket. Skjønner at de kontraktmessige forhold har forandret seg, men her er det snakk om så store mengder av forskjellige aktiviteter /utstyr, at mine Aksjer forblir i skuffen til at kursen blir fornuftig priset. Skal vi si over 12? Et lite bidrag og motvekt til Kjosmund Legend :-)
Redigert 20.12.2022 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
20.12.2022 kl 21:59 5096

Ja, det tror jeg på. Det "navnløse" selskapet som var leverandør tidligere vil jeg tro er BJ, Baker, Schlumberger eller Halliburton, hvor cementer og mud ing. nå har overtatt denne rollen :-)
Redigert 20.12.2022 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Codex63
20.12.2022 kl 22:18 5065

Rollen som du peker på har nok ikke noe med hva Archer gjør, men viser bare hvor mye Archer spiser seg innpå de store gutta.(service selskapene) Slik som det er i dag er Sevice rollen minimal som igjen tilsier at Archer håver inn penger. Så sier de at de ikke tjener penger til de som jobber på gulvet for å holde lønningene nede. (dette har vi hørt i så mange år at det blir komisk.) Her må man ha tålmodighet så blir gevinsten deretter..
Troll_Leff
20.12.2022 kl 22:34 5026

Nei, beklager det har det sikkert ikke som du sier. Archer overtok casing kjøringen for en del år tilbake, så det er nok Weatherford :-) tidligere var også TOS i sving der ute. MEN det kan jo være de snuser på OWS, og det blir det neste trekket, men sikkert noe enda større.
Det er en gjenganger at de ikke tjener penger, det gjorde de heller ikke i slutten av 80 og hele 90 tallet under den beste tiden :-)

Redigert 20.12.2022 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Komiske
21.12.2022 kl 12:25 4856

Hvor har jeg skrevet noe som er negativt om Archer⁇
Hvor har jeg spredd frykt?

Tråden med hengelås var for å unngå at diskusjonen kun handlet om å koke suppe på spiker.

Du bør selge deg ut av alt som har med aksjer å gjøre, for du har alt for lite kunnskap om lover og regler innen finans. Du er sint fordi at aksjen ikke går opp, istedet for å forstå hvorfor den ikke går opp.
Når aksjen kommer til ditt kursmål, og du selger, hva skal oppsiden være for den nye kjøperen, har du spurt deg selv om dette?
By the end of the day, så må selskapet levere ROI til eierne, hvor merverdien går som utbytte eller reinvestering. Enn så lenge har ikke Archer levert noen verdens ting til egenkapitalsinvestorene, selv om fremtiden ser lys ut sett fra mitt ståsted så forblir dette ett vekst-case med høy risk. Dette er udiskutabelt. Det som er oppe til diskusjon er når vil selskapet levere positive tall YoY, og vil eventuelt denne avkastningen være stabil?
Anywhere
21.12.2022 kl 13:24 4826

Positive tall YoY er jeg enig i at vi bør erfare ganske snart, og første mulighet er 2023. Vi er nok der at nedskrivinger av større karakter begynner å bli vanskelig, og heller at vi ser resultater av innvandende effekter av noe kjøp, men mest retur på verdier som er tatt ned. I tillegg vet vi at inntekter øker vesentlig mens vi skriver her denne høsten, og det ser sustainable ut kommende år. Marginer skal da, etter det jeg har i min bok, komme såpass høyt at, selskapet vil levere OK tall gitt nøytralitet fra fianansielle justeringer som verdijustering. Det bør kunne være en mulighet å kvitte seg med KlxE til en synergisk aktør i US. Samtidig kommer verdier oppover i Argentina. Det gir igjen mulighet for refi som jeg i første runde tror blir en forlengelse på dagens lånestruktur, med 2023 og kanskje også 2024 som basis for en mer endelig struktur.

Hemen bør kunne bistå konstruktivt til gunst for både egen og øvrige aksjonærers aksjeverdi, men jeg vil nødig at de setter en slik boost i gang akkurat nå. La oss først få hevet bunnfradraget på formuer før Archer-verdier drar på til godt mulige høyeder - som er en fair mulighet gitt at risiko slår ut på oppsiden her. Den har på ingen måte rikket seg en tøddel fra prising i out-of-the money-området.
Redigert 21.12.2022 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
21.12.2022 kl 13:57 4818

Selger ikke før vi passerer 100kr
nafa
21.12.2022 kl 14:31 4813

For en tid siden var det en jeg kjenner som i likhet med med hadde i lang tid ventet på at offshore skulle få sin opptur i markedet. Han foreslo å sitte på en del kjente selskaper på OB som et slags privat fond innen den helt utbombede bransjen.
Blandt disse selskapene fant vi ikke Archer og jeg spurte hvorfor ? Nei i dette selskapet styres kursen av det sterkeste finansmiljøet i Norge så så lenge de har kontroll på kursen vil jeg nok anbefale andre selskaper å sitte i framover. Dette er nesten et år siden og fondet han anbefalte er nesten tredoblet og Archer er gått ned i kurs per dato.
Uansett sitter jeg nok dessverre i denne enda med en ca 8% andel her.
Vedkommende hadde altså helt rett.
Om vi i det hele tatt får noen vesentlig opptur i denne gjenstår å se, før finansgutta til Fredriksen kjøper hele skitten og det er nok stooor fare for at det er det som er i ferd med å skje og vi som kjøpte fra 10-ren og helt ned sitter ribbet tilbake.
Anywhere
21.12.2022 kl 14:34 4812

Sjonkel, for ikke å strekke din tålmodighet helt til 100kr burde du kjøpt opp noen hundre tusen aksjer fra 3,5 til 6 kroner og solgt på 20 under ferden. Da har du litt hygge på veien også:)

Nafa, Fredriksen har vel også kjøpt fra nivåene (og høyere) du nevner og nedover :)
Redigert 21.12.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
nafa
21.12.2022 kl 14:47 4790

Ja og nå driver han vel og kjøper ved siden av ordinær børs og til høyere kurs enn den vi hver dag ser på OB.
Og hva han og finansmiljøet hans planer er framover kan man jo bare lure på.
Det er vel noe som kalles tvangsinnløsning også etterhvert. Får man bare pint og plaget småaksjonærer lenge nok så går det nok bra for de gutta skal du se
Heldigvis kjøpte jeg mye PGS og noe annet i februar i år også.
Redigert 21.12.2022 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Anywhere
21.12.2022 kl 14:59 4884

Slapp av, Nafa. Man må ha 90% for tvangsinnløsning. Og Fredriksen er mer kjent for å ønske å utnytte finansmarkedet i stedet for 100% eierskap selv.
Men at han ønsker noe mer av Archer før kursutviklingen drar på, det tror jeg vi har sett rykter og mer håndfaste saker på siste par måneder.
Dette kan fort slippes til over nyttår.
nafa
21.12.2022 kl 15:06 4906

Ja det er jo det vi alle har sittet i årevis og håpet på.
Så håper du har rett selvfølgelig.
hofa
21.12.2022 kl 16:19 4882

Anywhere har som regel ret og efter så mange år uden den store gevinst, bortset fra lidt daytrading, burde vi nok have tålmodighed til at blive hængende. Daglig omsætning er latterlig lav og jeg tror ikke på der er mange sælgere under 10. Jeg har selv et kæmpe underskud her og det er da surt at se på det man har solgt for at købe Archer er 3 - 4 doblet i pris.
Troll_Leff
21.12.2022 kl 16:53 4869

Ja, du komiske du klarer å få ut det utroligste :-)
"Når aksjen kommer til ditt kursmål, og du selger, hva skal oppsiden være for den nye kjøperen, har du spurt deg selv om dette?"

Det er nettopp dette meglerne er spesialister på, finne kjøpere på gata når aksjene er på topp, og plukke de opp fra gata når kursen er på bunn..
Har aldri sett det har vært noe problemer for meglere og analytikere å finne kjøpere når kursen er på topp, men når kursen er på bunn, ser det ut som alt er et "større problem" :-) Merkelig dette, skjer hele tiden, men du har kanskje ikke fått det med deg, og var gjerne på "bakrommet" når vi andre lærte dette :-) .
Det er vel det grunnleggende og et minimums krav for en megler og analytiker, dersom de i det hele tatt skal tjene penger.
Redigert 21.12.2022 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
hofa
21.12.2022 kl 23:08 4707

Stop nu jeres intriger. Jeg er p.t. og de næste 2 måneder på Grand Canaria, Puerto Rico, hvor jeg har truffet mange hyggelige nordmænd. Ingen af dem ejer Archer, Pnor eller DNO, nej for så havde de ikke råd til at være her. Go JUL.😂🍷
Slettet bruker
22.12.2022 kl 13:49 4510

Roboten MM jobber på for å holde stabil kurs. Som Buffet har sagt, aksjemarkedet overfører verdier fra de utålmodige til de tålmodige, så må nok bare smøre seg inn frem til de riktige folkene skal la selskapet verdsettes til riktig pris👍
hofa
22.12.2022 kl 14:47 4459

Ja og det ved JFs regnedrenge godt, de har sat nogle på opgaven med at samle nedfaldsfrugter op og aflevere dem i kurven. Den rigtige pris kender ingen, men for JF er det mange gange dagens kurs.
Helsko
22.12.2022 kl 14:50 4477

Det ble nye 100' på meg i går og 20' i dag. Så da blir det kanskje plass 14 ved oppdatering av Topp20 neste uke.
Slettet bruker
22.12.2022 kl 15:27 4470

Kjøpere er det alltid nok av såfremt aksjen blir dyr nok. Refererer nok en gang til Soff, som for ca 1 år siden kostet 5-6kr med svært laber interesse, var ikke måte på hvor mange som skulle ha den da den kostet 40-50kr 6 mnd senere. Der enkelte luftet kursmål på 250kr+ og folk gikk på limpinnen. Kjøper man Archer her så vil det med overvekt av sannsynlighet være en god investering gitt de utsiktene markedet spår for oljeservice fremover. Men vi skal nok se at folk kommer strømmende til når reprisingen kommer, og da selger jeg mine, sannsynligvis til 3-6X dagens verdi.
Stokk Dum
22.12.2022 kl 23:06 4302

Kan du bekrefte at GC for tid er full av 'flyktninger' fra Norge og Danmark som ikke lenger har råd til å leve og bo i sine hjem i Norden?

mvh
hofa
23.12.2022 kl 09:44 4163

😂😂 Jeg kan bekræfte, at der er rigtig mange, både danske, svenske og nordmænd hernede. Nordmændene er her sikkert for at bruge de penge, jeg har mistet på norsk olieindustri. Opholdet for mit vedkommende koster 10.000 €, så der er ikke noget at spare. 😂🍺
SjonkelRolf
23.12.2022 kl 17:10 3998

Århundrets julenøtt denne Archer
Slettet bruker
23.12.2022 kl 17:12 4035

Skjer ikke noe her før 2023. Men i 2023 så skjer det noe, ene eller andre veien.
SjonkelRolf
23.12.2022 kl 17:34 4006

Oppsiden avgjøres av hvorvidt nøtten er råtten eller ikke.
hofa
23.12.2022 kl 17:35 4065

Selfølgelig sker der noget, men at der er nogle der sælger Archer aktier til 3,5, når JF vil give det dobbelte, det forstår jeg ikke.
Rakettrally
23.12.2022 kl 18:38 4029

Hvis et sterkt finansmiljø har holdt denne nede i to år, så er det en gåte at de ikke slipper den løs. Kan umulig stemme at sterke krefter skal holde en aksje i et jerngrep over så lang tid
Slettet bruker
23.12.2022 kl 19:46 4083

Hvem eller hva skal jeg ikke spekulere videre i. Men flere meglerhus har karakterisert selskapet som out og the money selskap. Aksjen handles nå som en opsjon på bedre tider. Og så lenge den er det kommer ikke kjøperne. I 2023 vil det komme en beslutning på gjeld, jeg tror med bakgrunn i tidligere uttalelser fra selskapet og det som leveres i q rapportene at det ikke blir en hard restrukturering. Og da vil aksjen ta fart, men vi må nok vente til den tid. Forøvrig snakker vi i et slikt case ikke at den går til 6-7kr, men heller 15-20kr.
badabing01
23.12.2022 kl 20:12 4053

Det tror jeg du har helt rett i Riggy. Tenk kurs 20 gir mcap på "bare" 3 mrd. NEL har mcap på 21 mrd per i dag. Fascinerende

God jul!
Fevang
24.12.2022 kl 01:22 3900

Bare tull at denne holdes nede. Hvis selskapet hadde vært mye undervurdert så ville det vært kjøpt opp for lenge siden.