Kjøp Archer i dag!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Modulriggen
14.02.2023 kl 17:44
3751
Det skal vel jobbes litt me kursen noen dager/uker fremover for å forsøke at de nye aksjonærene som har kommet til skal trekke seg ut igjen. Ca 150 nye bare hos nordnet. Mildt sagt veldig spent på hva q4 blir. 2023 må jo bare bli bra med oppgang i Argentina og begge modulriggene i drift. Hva blir neste oppkjøp? De har jo kommet som pærler på en snor. Ser ikke problemet med lånet, det betales avdrag og det minker. Hva er problemet? ;)
Problemet er vel at flere ikke skjønner potensialet her, selv om de eier aksjen :) Da velger de å selge seg ut til de som skremmer/styrer av og til med litt store poster her. Så dette evindelige vaset om teknisk analyse for å få styrt den dit de ønsker. Forsøkte faktisk kjøpe flere i dag, men ble raskt fintet ut da jeg la meg noen øre unna beste salgskurs.
nafa
14.02.2023 kl 18:18
3663
«Så dette evindelige vaset om teknisk analyse for å få styrt den dit de ønsker. «
Hærregud kor enig jeg er med deg om dette evinderlige TA-vaset !!
Utrolig at noen bare tror på dette tullet, men nettopp pga det funker jo dette av og til på et stakkars vis.
Hærregud kor enig jeg er med deg om dette evinderlige TA-vaset !!
Utrolig at noen bare tror på dette tullet, men nettopp pga det funker jo dette av og til på et stakkars vis.
ullebusten
14.02.2023 kl 20:09
3381
Ref tidligere diskusjon om Seadrill sin eierpost så sendte jeg en e-post til selskapet og påpekte den åpenbare feilen. Topp 20 er nå oppdatert.
Anywhere
14.02.2023 kl 21:08
3189
TA er på ingen måte noen stor rettesnor, bare en liten hjelp på pivot-er som antas å ha større sannsynlighet for å nås. Lykkes kanskje i 65% av tilfellene, men følger man slavisk går man ofte glipp av større gevinster. Det er en trading-guide, ingen regel.
Samtidig kan man ofte unngå store tap....det er dann og vann like viktig...
Samtidig kan man ofte unngå store tap....det er dann og vann like viktig...
Redigert 14.02.2023 kl 21:09
Du må logge inn for å svare
Spot on Modulriggen. Her må vi bare vente på q4, den blir jo en god kick off på de kommende kvartalene for 23-24.
Anywhere
14.02.2023 kl 21:45
3091
Registrerer at det er noe økning i aksjonærmassen. Får bare håpe at det ikke blir mange av samme type som i Scana, som ikke forstår noe av hva en kontraktsinntjening har av kursimplikasjoner....om Archer tar av på helt absurde konklusjoner, så for så vidt gjerne for meg, men da blir det opportun gevinstsikring og jeg blir nok av dem som heller kaldt vann på euforibålet....
Skjer dog nok ikke på denne siden av 20 😄
Skjer dog nok ikke på denne siden av 20 😄
Redigert 14.02.2023 kl 21:48
Ja vi får håpe pump and dump gjengen holder seg unna denne aksjen for å få klipp på 10-20%, med påfølgende panisk dumping. Jeg tenker at sterkere finansielle krefter kommer inn her å tar tak med god q4.
Billyjojimbob
14.02.2023 kl 21:58
3108
TA er det som har skjedd,hva aksjonærene har gjordt,historiske opplysninger som kan tolkes av de som ønsker som de vil👍
Anywhere
14.02.2023 kl 21:58
5502
Satser også på det, Riggy, og at det foranlediges av positive utsikter og grei refi.
Redigert 14.02.2023 kl 21:58
Nå ser jeg at pumpe og dumpe gjengen har lagt ut en artikkel på sin investorblogg om teknisk analyse i Archer. De burde heller skrive om selskapet og markedsutsiktene, nå har jeg ikke lest hele siden den er bak betalingsmur, men Archer kan ihvertfall gå betydelig mer enn hva teknisk analyse på kort sikt tilsier.
Modulriggen
14.02.2023 kl 22:29
5406
Leser Q3 hvor det står at lånet fra september 23 ikke skal overstige EBITDA med 5.0x thereafter.. Kanskje det blir utbytte etter dette :) DA blir det edelgran hver jul, ja kanskje edelgran i hvert eneste rom :)
De gode aksjene følger sjelden teknisk analyse. Så risken er å gå glipp av akkurat den som øker unormalt mye. Jeg anser Archer for å være en slik. Jeg er bare utrolig glad for at jeg kom meg inn tidlig nok i syklusen. Ville hester har problemer med å stoppe når de først har satt i gang. Jeg tror faktisk også på utbytte om ei stund.men først må mye gjeld betales selvsagt. Nå vil estimater bli lettere å regne på etter at Q4 er lagt frem og etter q1-23. Er det liten tvil igjen, da ser en tallene svart på hvitt. Den gjengen du snakker om vil bare ha mest mulig. En bevisst strategi er ta penger fra småinvestorer. De bryr seg ikke så mye om markedsutsikter. Teknisk analyse og skitne triks brukes mest mulig. Hvorfor gidder dere være på den egosentriske medlemssidene der ? Den er laget for de største drittsekkene. Tror dere at de vil dele informasjon med hvermannsen? De får medlemmer og kan så få reklameinntekter etc. Jeg spyr av de såkalte lederskikkelsene der. Har dere feks fått råd der om aldri investere i FLYR, IOX, NOM, NEC, og andre søppelselskap ? Folk må slutte å være naive når det er penger involvert. De er alltid ute etter kjappe penger og råder dere til å delta i emisjonsaksjer. Fordi at de tegner seg for 750 000 og deretter selger vekk alt når den har gått opp noen få øre. De er aldri langsiktig om de ikke finner gull som i ARCHER, (men de skal selvsagt melke mer med teknisk analyse) og derfor er det så MYE negativt om selskapet eller knallpositiv om det passer "teknisk analyse". Selv har jeg vært jaget vilt siden 3,5. Jeg har hele tiden sagt at dette blir bra for den som er langsiktig. Dere må kunne lukte turnaroundselskaper, det er der dere kan gjøre penger. En treffer ikke alltid. Jeg kjøper sjelden aksjer nå og kun i gode selskaper der jeg ser inntekten stiger. Har selv gått glipp av noen store voldsomme stigninger da jeg har trodd på spetakkelfolk, det er det slutt på. Taper jeg kan jeg skylde på meg selv, og et godt tips er ikke bruk mer penger enn du tåler. Noen ganger kommer det uventede ting som gir nedgang. Feks. Covid, den kostet meg dyrt. Det selskapet gjør det fantastisk i dag. Hadde ikke covid kommet ville jeg vært mangemillionær, men hadde giret litt for mye. Og måtte ha noe penger til andre ting da. Så klarte ikke forsvare beholdningen.
Redigert 15.02.2023 kl 06:06
Blir en hyggelig reise å være aksjonær her gjennom 2023 og 2024.
Du kunne jo tatt med hele setningen bare for å vise forbedringen i selskapet. De betaler aggressivt ned på lån og kjøper noen små selskaper for å få bedre inntektsstrøm.
The Facility contains certain financial covenants, including, among others:
• Archer will ensure that the ratio of net interest-bearing debt (after certain adjustments) to 12 months rolling
Nominal EBITDA (after certain adjustments) at the financial quarter ending September 30, 2022 shall not exceed
7.25x, at December 31, 2022 shall not exceed 6.75x, at March 31, 2023 shall not exceed 6.00x, at June 30, 2023
shall not exceed 5.5x and 5.0x thereafter.
• Archer shall maintain $30 million in freely available cash and undrawn committed credit lines.
• Archer shall ensure that the capital expenditures shall not exceed $40 million per year.
The Facility contains events of default which include payment defaults, breach of financial covenants, breach of other
obligations, breach of representations and warranties, insolvency, illegality, unenforceability, curtailment of business,
claims against an obligor’s assets, appropriation of an obligor’s assets, failure to maintain exchange listing, material
adverse effect, repudiation and material litigation. In addition, there are cross default clauses in the event of the
obligor defaulting on other issued debt. For further information on the Multicurrency term and revolving credit facility,
please see the Board of Directors' Report included in Archer's 2021 Annual Report.
As of September 30, 2022, the Company is compliant with all covenants under this Facility. Because the Facility matures
on October 1st, 2023, the debt has been reclassified as short term at September 30, 2022. The Company is exploring
refinancing alternatives which will provide the Company with sufficient flexibility going forward.
Det var hele avsnittet og din SETNING er vel MEGET VIKTIG :)
The Facility contains certain financial covenants, including, among others:
• Archer will ensure that the ratio of net interest-bearing debt (after certain adjustments) to 12 months rolling
Nominal EBITDA (after certain adjustments) at the financial quarter ending September 30, 2022 shall not exceed
7.25x, at December 31, 2022 shall not exceed 6.75x, at March 31, 2023 shall not exceed 6.00x, at June 30, 2023
shall not exceed 5.5x and 5.0x thereafter.
• Archer shall maintain $30 million in freely available cash and undrawn committed credit lines.
• Archer shall ensure that the capital expenditures shall not exceed $40 million per year.
The Facility contains events of default which include payment defaults, breach of financial covenants, breach of other
obligations, breach of representations and warranties, insolvency, illegality, unenforceability, curtailment of business,
claims against an obligor’s assets, appropriation of an obligor’s assets, failure to maintain exchange listing, material
adverse effect, repudiation and material litigation. In addition, there are cross default clauses in the event of the
obligor defaulting on other issued debt. For further information on the Multicurrency term and revolving credit facility,
please see the Board of Directors' Report included in Archer's 2021 Annual Report.
As of September 30, 2022, the Company is compliant with all covenants under this Facility. Because the Facility matures
on October 1st, 2023, the debt has been reclassified as short term at September 30, 2022. The Company is exploring
refinancing alternatives which will provide the Company with sufficient flexibility going forward.
Det var hele avsnittet og din SETNING er vel MEGET VIKTIG :)
Modulriggen
15.02.2023 kl 08:19
4916
Gleder meg til fortsettelsen !! Tror dette kan bli gull
Redigert 15.02.2023 kl 08:19
Tror noen ble nervøse og fikk salgspanikk på mirgenkvisten😅
De kan ikke ha lest rapporten, vi snakkes etter at Q4 er lagt frem.
• Positive free cash flow and reduction in NIBD in
2022 adjusted for acquisitions
• 15
20% EBITDA growth in 2023 compared to 2022;(etter et nytt kjøp ble dette økt med nye 5 %).
• Constructive increase in global oil and gas activity • Operators drilling plans in the North Sea • Higher rig utilization in Vaca Muerta in Argentina • Growth in the Well Services division
• Revenue of $240 million
• EBITDA before exceptional items of $23.7
million
• Strong cashflow reducing NIBD by $21
million
• Awarded new Equinor scope valued at
$200 million
• Awarded a five-year platform drilling
contract extension valued at $50 million
• Acquired 50% of renewable energy
service company Iceland Drilling (closed
November 16th)
https://www.archerwell.com/wp-content/uploads/2022/11/Archer-Q3-2022-Presentation-.pdf
• Positive free cash flow and reduction in NIBD in
2022 adjusted for acquisitions
• 15
20% EBITDA growth in 2023 compared to 2022;(etter et nytt kjøp ble dette økt med nye 5 %).
• Constructive increase in global oil and gas activity • Operators drilling plans in the North Sea • Higher rig utilization in Vaca Muerta in Argentina • Growth in the Well Services division
• Revenue of $240 million
• EBITDA before exceptional items of $23.7
million
• Strong cashflow reducing NIBD by $21
million
• Awarded new Equinor scope valued at
$200 million
• Awarded a five-year platform drilling
contract extension valued at $50 million
• Acquired 50% of renewable energy
service company Iceland Drilling (closed
November 16th)
https://www.archerwell.com/wp-content/uploads/2022/11/Archer-Q3-2022-Presentation-.pdf
Redigert 15.02.2023 kl 09:27
Codex63
15.02.2023 kl 09:45
4711
Spiller ingen rolle hva du legger ut av tall. Fasiten kommer ikke før Q4 legges fram.
Må faktisk bemerke : Fasit kommer ikke FØR Q1-23 er lagt frem!!!!!
Da først vil alle synergier og inntjeningsøkning som er varslet matrialisere seg for fullt.
25 % mer inntekter i 23 i forhold til 22. Q4 vil bare være en "økning" på veien dit.
Som du kanskje vet så er vi allerede halvveis inne i Q1 NÅ!
28. February 2023 – Quarterly Report – Q4 and Preliminary 2022 Results
30. April 2023 – Annual Report 2022
10. May 2023 – Quarterly Report – Q1
Atlså først 10 mai VET du om du har kjøpt gull eller ikke. ut fra det som rapporteres, har du tid til å vente :)
Da først vil alle synergier og inntjeningsøkning som er varslet matrialisere seg for fullt.
25 % mer inntekter i 23 i forhold til 22. Q4 vil bare være en "økning" på veien dit.
Som du kanskje vet så er vi allerede halvveis inne i Q1 NÅ!
28. February 2023 – Quarterly Report – Q4 and Preliminary 2022 Results
30. April 2023 – Annual Report 2022
10. May 2023 – Quarterly Report – Q1
Atlså først 10 mai VET du om du har kjøpt gull eller ikke. ut fra det som rapporteres, har du tid til å vente :)
Redigert 15.02.2023 kl 10:02
Fizberg
15.02.2023 kl 13:15
4450
Slettet brukerskrev Tror noen ble nervøse og fikk salgspanikk på mirgenkvisten😅
Gjennomsnittsvolumet pr handel i Archer-aksjen har de siste dagene vært forholdsvis lav tatt i betraktning aksjekursen på rundt +/- kr 4,50, men registrerer at det de siste ukene har vært noen avtalte handler på større volum og høyere kurser enn aktuelle børskurser. Registrerer også at DNB Markets nå har fjernet kursanbefalingen på SELG og kursmål kr 3.00 som har lagt inne på Archer i to år siden februar 2021. Føler at noe er på gang og at tiden nå er inne for å øke beholdningen før kursen løftes til nye høyder.
Mulig DnB endelig har våknet her nå, og kommer med en analyse som hensyntar markedet og utsiktene slik det ser ut nå og ikke tidlig 2021.
Helsko
15.02.2023 kl 13:49
4378
Handel i Archer har tatt seg betydelig opp siste to ukene. Sub-millionen i daglig omsetning og gjerne en time mellom hver handel er der vi kommer fra. Så utviklingen er positiv, dette er ikke pgs 😉. Men noe skjer!
Anywhere
15.02.2023 kl 14:30
4286
Riggsjef, ved fremlegging av Q4 er man allerede 2/3 ut i i Q1, så guiding man hører derfra er nok basert på en del pågående erfaring, no doubt.
Dersom vi også får noe godartet info vedrørende refi for selskapet, så vet man fra det tidspunkt, og medtatt guidingen man allerede har, at man har kjøpt mulig gull.
Finansieringsmotparter vet allerede hvordan det rusler og går i selskapet og baserer sine finansieringstilslutninger på ferske data og kontraktsgrunnlaget.
Etter mine sonderinger bør man ikke vente så fælt mye lenger enn dette kvartalet før man vet mer om disse tingene:)
En god refi vil løfte aksjen fra "out of the money" til "in the money" - og da fra en slags opsjon til en likvid asset. I det det skjer er kursen i vill gallopp til en plass mellom 8 og 10 vil jeg tro!
Dersom vi også får noe godartet info vedrørende refi for selskapet, så vet man fra det tidspunkt, og medtatt guidingen man allerede har, at man har kjøpt mulig gull.
Finansieringsmotparter vet allerede hvordan det rusler og går i selskapet og baserer sine finansieringstilslutninger på ferske data og kontraktsgrunnlaget.
Etter mine sonderinger bør man ikke vente så fælt mye lenger enn dette kvartalet før man vet mer om disse tingene:)
En god refi vil løfte aksjen fra "out of the money" til "in the money" - og da fra en slags opsjon til en likvid asset. I det det skjer er kursen i vill gallopp til en plass mellom 8 og 10 vil jeg tro!
Redigert 15.02.2023 kl 14:33
Glemte Guidingen, takk for innspill.
Har lest gjennom endel nyhetsartikler på Vaca Muerta News nå i kveld. Er ganske stor positivitet generelt rundt olje og gass i Argentina for tiden. DLS Archer bør nok kunne selges etterhvert for en grei pris som trolig er høyere enn bokført verdi.
nafa
16.02.2023 kl 00:46
3751
Mener å huske at DLS ble kjøpt for den nette sum av 7 milliarder NOK ?
Kan det stemme ?
Bokført verdi kjenner jeg ikke, men er nok selvsagt mye lavere i dag, men hva den kan bli framover hvis alt går framover i Argentina er jo en annen sak.
Kan det stemme ?
Bokført verdi kjenner jeg ikke, men er nok selvsagt mye lavere i dag, men hva den kan bli framover hvis alt går framover i Argentina er jo en annen sak.
Fin utvikling nå, virker som «gevinstsikringen» er unnagjort
Anywhere
16.02.2023 kl 11:14
3360
Langt bedre likviditet på selger/kjøper om dagen der man ikke ser samme gigantiske avstand mellom beste kjøper og selger.
Skal aksjen få noe mer tradingaktivitet, og ditto likviditet, må også det skje. Man kan for så vidt komme seg ut og inn med mindre tradingposisjoner nå uten å måtte dumpe eller klatre ekstremt. Dvs, det er ikke veldig mye synlig salg på denne siden av 5 kroner, så salgsviljen er kanskje begrenset uansett..inntil avslutningen av denne måneden eller 6-tallet dukker opp på kurs før komma:)
Skal aksjen få noe mer tradingaktivitet, og ditto likviditet, må også det skje. Man kan for så vidt komme seg ut og inn med mindre tradingposisjoner nå uten å måtte dumpe eller klatre ekstremt. Dvs, det er ikke veldig mye synlig salg på denne siden av 5 kroner, så salgsviljen er kanskje begrenset uansett..inntil avslutningen av denne måneden eller 6-tallet dukker opp på kurs før komma:)
Redigert 16.02.2023 kl 11:16
Slettet brukerskrev Fin utvikling nå, virker som «gevinstsikringen» er unnagjort
Jeg er kjempefornøyd om vi får 5 kroner til q4 legges frem. Det er da 3 mnd før min opprinnelige spådom :) Når det er sagt er den fremdeles billig. Så her selges ikke, men morsomt å få se 4,70 på stadig mer ivrige kjøpere. Når skal den bli anbefalt av meglere, Når vi passerer 8 ?
Som en digresjon kom vel kursmålene på soff etter 7-800% oppgang😂, og som en annen digresjon så hadde jeg ca 200k soff rundt 5-6kr og solgte alt for alt for tidlig, gjør ikke samme bommerten igjen. Her er det mye å gå på oppover.
Redigert 16.02.2023 kl 11:48
Da håper jeg vi begge har lært Riggy, det er nemlig min plan også. Å sitte lenge. Holder ikke med 100 % oppgang denne gang :)
Anywhere
16.02.2023 kl 12:22
3186
Sist gang det var noe halv-meningsfylt analyse på Archer var vel på kurser rundt 10-12....
Det er klart at et selskap med market cap på bare 1,5 milliarder på kurs 10 med knappe 150 mill aksjer i omløp er kanskje litt marginalt for mange.
Man kan selvsagt regne konvertibelen som safe og derigjennom få ut noe flere aksjer, det kan gi ørlite mer likviditet, men bidrar ikke på market cap.
Det er pussig dette med verdsetting, interesse, segment etc, men det skal ikke forundre meg det spor om vi ser Archer opp til rundt 20 kroner om et par år med omsetning daglig på det høyeste nivå vi har sett på mange, mange år. Når det kanskje kan være 10-20% oppside i en aksje, da er det ofte mye kjøpere, ofte også dratt på ekstra med hjelp fra institusjonelle, men når oppsiden er 1000% da er er interessen laber...
Det er klart at et selskap med market cap på bare 1,5 milliarder på kurs 10 med knappe 150 mill aksjer i omløp er kanskje litt marginalt for mange.
Man kan selvsagt regne konvertibelen som safe og derigjennom få ut noe flere aksjer, det kan gi ørlite mer likviditet, men bidrar ikke på market cap.
Det er pussig dette med verdsetting, interesse, segment etc, men det skal ikke forundre meg det spor om vi ser Archer opp til rundt 20 kroner om et par år med omsetning daglig på det høyeste nivå vi har sett på mange, mange år. Når det kanskje kan være 10-20% oppside i en aksje, da er det ofte mye kjøpere, ofte også dratt på ekstra med hjelp fra institusjonelle, men når oppsiden er 1000% da er er interessen laber...
hofa
16.02.2023 kl 12:47
3124
Tror din analyse rammer præcist, husk på at der er kun få millioner aktier i omløb under 10. Derfor ser vi den relativt store stigning i dag ved en omsætning på blot 400 t aktier. Det er den store tegnebog der skal op ved eventuelt bud på Archer
Anywhere
16.02.2023 kl 15:43
2927
Den litt større synlige kjøperen som har ligget med 200K aksjer fra 4,65-isch til 4,70 har fått det han ønsket i den ordren, og ventelig avtar presset noe på kjøpersiden.
Muligens en aktør som ikke er ferdig kjøpt, dog kanskje for i dag:)
Muligens en aktør som ikke er ferdig kjøpt, dog kanskje for i dag:)
Virker som salgspresset har avtatt, snart kommer det en god q4 og forhåpentligvis analyser.
Anywhere
16.02.2023 kl 18:40
2525
Dagen avsluttet på HOD, og høyeste nivå siden november 21. Aksjen ser ut til å ha retning mot motstandsnivå rundt 5,2-5,3. Vi er knappe 10% unna...
Modulriggen
16.02.2023 kl 19:08
2438
Føler ofte at det er på fredager de skikkelige gode nyhetene kommer, men husker garantert feil. :)
SjonkelRolf
16.02.2023 kl 19:24
2391
Må du passe på å ikke gå fri for aksjer før den virkelige oppturen starter
Modulriggen
16.02.2023 kl 19:26
2410
13 mars 2020 var en fredag.. visste jeg husket riktig om at siste refinansiering var på en fredag :)
SjonkelRolf
16.02.2023 kl 19:37
2374
Fredag 13 mars 2020.
Fant børsmelding datert 27april 2020.
Mulig annonsert i mars da.
Spiller liten trille forsåvidt.
Vi har noe i vente uansett👍
Fant børsmelding datert 27april 2020.
Mulig annonsert i mars da.
Spiller liten trille forsåvidt.
Vi har noe i vente uansett👍
Redigert 16.02.2023 kl 19:46
Modulriggen
16.02.2023 kl 19:49
2356
Stemme det.. forstod aldri hvorfor det ble meldt 2 ganger.. gidde ikkje å lesa nå, men som du sier, så tror jeg også vi har noe godt i vente.
nafa
16.02.2023 kl 20:42
2245
Noen som vet hvor det er blitt av Troll-leff og Komiske?
Komiske ble jo sur her for litt siden og annonserte sin avgang, men Troll-leff høres ikke det spor fra lengre så da er han vel bare blitt glad tenker jeg !
Kan ikke du bare komme litt fram å vise litt glede til oss andre trofaste trådslitere for en gangs skyld ?
Komiske ble jo sur her for litt siden og annonserte sin avgang, men Troll-leff høres ikke det spor fra lengre så da er han vel bare blitt glad tenker jeg !
Kan ikke du bare komme litt fram å vise litt glede til oss andre trofaste trådslitere for en gangs skyld ?
Troll_Leff
16.02.2023 kl 21:46
2084
Komiske ble sur og forsvant når han ble avslørt gang på gang, slike personer er jo en skam for hele megler miljø. Dukker sikkert opp igjen med er nytt nick, forrige gang ble han avslørt etter første innlegg.