Kjøp Archer i dag!

MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 245250

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Komiske
24.01.2023 kl 22:11 3726

Disse 3 eier tilsammen ca 66%, usikker på hvem de andre 34% er, men tror Deuche Bank har en eierpost.
Men selv om Hemen har tett mot negativ kontroll av Paratus så betyr ikke dette at han har stemmene til dette selskapet i en generalforsamling. Usikker på vedtektene, men det er som regel styreleder eller CEO i selskaper som møter i GF.
Komiske
24.01.2023 kl 22:15 3706

Slutt å les overskriftene uten å lese hele artikkelen om du skal referere. Du er jo på barneskolenivå når det gjelder forståelse av selskapet. Spør heller, isteden for å komme med faktafeil🥇

Dette er jo allerede kjent i markedet, men rart det ikke ble børsmeldt hos archer, det er trossalt den største aksjeposten i archer som skifter eier. Det er noe som skurrer her. Når det gjelder handlemønsteret, og denne komiske figuren som florerer på archer tråden som skiftet nick og oppretter tråd med hengelås etc. etc., som tror alle andre er så dumme, bortsett fra han selv, dersom man ikke er helt enig med han, men han har vel flere nick, og det er svært enkelt å bli enig med seg selv. .

https://news.cision.com/paratus-energy-services-ltd/r/paratus-energy-services-ltd--announces-acquisition-of-seadrill-s-shares-by-existing-shareholders,c3652364

Har lest denne .
Men: paratus owns: certain debt and equity interestst in Archer.
Må jo være noe annet enn posten på 15,5%?
Kan ikke fatte det dersom største eier kan selge uten at Archer melder noe…..

Mye rart som skjer her, store aksje poster som skifter kontoer langt over børskurs, komiske skikkelse som forsøker å gjøre så godt han kan å "spre negativitet", samtidig han forsøker så godt han kan å være seriøs. Et typisk tegn at det florerer en slik figur med flere alias, som overvåker og trekker til slike tråder hvor honning krukken fylles, og bjørnen ligger på lur. Kan i grunn takke komiske at jeg har så pass mye aksjer i archer, så alt er ikke negativt med denne "komiske skruen", har sett og vært med på dette før i flere andre selskaper, og dette blir helt sikkert ikke det siste. Men man må bare ha en smule tålmodighet.
Redigert 24.01.2023 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Komiske
25.01.2023 kl 07:44 3387

Dere må slutte å skrive, dere fremstår som komplett amatører. Hadde dette vært på 50tallet så ville dere blitt lobotomert.

Seadrill JU Newco Bermuda LTD er ett aksjeselskap som er eid av Paratus Energy, dette er ikke endret. Det er eierforholdet i Paratus Energy som er endret, så hvorfor skal dette endres i aksjeboken? SDRL JU N B LTD er en egen juridisk enhet.

Jada . Fint at du også omsider fant det ut.
Da lærte du noe du også.
Du korrigerer mye av det som skrives. Men altså ikke dette!
Før nå
Komiske
25.01.2023 kl 07:57 3359

Les årsrapporten til Archer så finner du svaret.
I tillegg til aksjeposten så har de ett konvertibelt lån som opprinnelig var USD 13,1M, men dette har PIK renter på 5,5%, som betyr at rentene legges til hovedstol. Dette var pr 31.12.2021 på 15,9M. Lånet kan konverteres til USD 0,4 per aksje frem til forfall som er april i 2024. Per nå så kan de slette lånet mot å få ca 40m nye aksjer. De vil da ha ca 65m aksjer, som da vil være 34% av aksjekapitalen. Hemen vil ha ca 10% dersom de utøver opsjonen.

Seadrill kan ha 34% ja.
Komiske
25.01.2023 kl 08:13 3287

Slanken vil da indirekte ha ca 20% av Archer ((34% x 32%) + 10%).

Men merk at eierposten i Archer ligger i et eget LTD (AS), som enkelt kan skifte hender. Et scenario vil være at Slanken kjøper dette selskap, og da vil han ha 44% direkte eierskap.

Ja det stemmer.
Dette er også noe jeg har påpekt mange ganger tidligere.
Amatører kan også lese og tenke selv!
Komiske
25.01.2023 kl 08:47 3157

Men hvorfor skriver du dersom du vet:
"Kan ikke fatte det dersom største eier kan selge uten at Archer melder noe….."
"Må jo være noe annet enn posten på 15,5%?"

Svarene jeg ga deg på dette viste du, men du spurte alikevel, har du splittet personlighet?

Jøss, komiske morgen gretten gitt😂🤣

Var et øyeblikk i tvil om jeg hadde misforstått noe. Sjekket det opp.
Fikk ligningen til å stemme.
solga
25.01.2023 kl 09:15 3079

Halliburton bedre enn ventet, samme segment som Archer https://www.nordnet.no/market/news/1007259335 det var ventet et resultat på 0.67 dollar ble 0.72 dollar.
Redigert 25.01.2023 kl 09:16 Du må logge inn for å svare

He he. Ja alt går som bare rakkern.
Archer leverer også. Gjort det lenge nå.
Guider 20-25% økning.
Gjelda går ned sammen med aksjekursen.-)
RHesus12
25.01.2023 kl 11:01 2904

Hva skjer i Archer? Flere oppkjøp som styrker kjernevirksomheten i Nordsjøen, samt grønn synergi innen boring etter jord varme. Hvordan få til en god langsiktig finansiering? Salg av Argentina, pris ca. 250 mill. dollar, salg av KLXE 200 mill NOK. Langsiktig bankgjeld etter salg på 2,5 milliard NOK. Archer er blitt en utbyttemaskin, kurs 20 til 40 kr pr aksje. Det kan fort bli fasiten i løpet av 2023.

Archer vokser og gjør det bra i sine områder.
Aksjekursen derimot ……
Anywhere
25.01.2023 kl 12:08 2746

Så...tittelen på tråden er kanskje ganske passende:) !!

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at Hemen vil gjøre forsøk på å hente til seg hele Paratus, og derav komme i en større eierposisjon i Archer. Det er nok rette tiden nå da Archer har svært god fart og vil få resultater av denne farten fremover.
Gutta rundt Fredriksen har god evne på segmentering av selskaper og det å kunne få frem merverdiene som ligger i å konsentrere virksomheten i flere solid ben.
Det kan gjøres i Archer og 2023 er året for slik transmisjon.
Redigert 25.01.2023 kl 12:21 Du må logge inn for å svare

Veldig passende!
Kursens utvikling siste år er et mysterium.
Ikke rart man begynner å konspirere.
Skrus stikka til enda mere, kan vi kanskje se enda lavere kurser frem mot midten av februar evnt q4 siste dag.
Har heldigvis ikke dårlig tid

Kan noen bekrefte eller avkrefte følgende:
Archer hadde i 2014 en mcap på ca 60 milliarder.
Jeg finner at det var utstedt 600 mill aksjer til 100kr stykk.
solga
25.01.2023 kl 14:05 2561

Fredriksen har desverre ranet meg tidligere i Aktiv kapital. Ser ikke bort fra at han forsøker på det samme igjen. Archer er minst like godt selskap som aktiv kapital i sin tid var. Passer jo å kjøpe alt før stigningen matrialiserer seg og dermed også verdiene. Men jeg sitter, inngang på 3,52 så begrenset hvor mye han kan rane denne gangen. Anywere kl.12.08 er nok inne på noe her.

Makalaus stor omsetting her i dag. Noen som pantet tomflasker og kjøpte seg aksjer i dag:)
Redigert 25.01.2023 kl 14:10 Du må logge inn for å svare

Var en stund inne i axactor(acr). Der kom det bud fra Fredriksen på 8kr. Ikke mye glede å spore der heller.
Må være noe med aksjer som begynner på A…..

Alt det er greit. Problemet er at selskapet (Archer) oppgir følgende på sine nettsider pr 31.12.22:

15,5 % SEADRILL LIMITED

Dette er ikke enheten som eies av Paratus. Dette et «selve» Seadrill.
nafa
25.01.2023 kl 21:28 2454

Nåh, da begynner det vel mer og mer å ligne på noe slikt som vi blir avspist av rovdyret med bud på 5-6 kroner i løpet av H1 23 !!
I tilfelle hva gjør dere Sjonkel, Komiske, Anywhere, Trollet
og alle dere andre……
Redigert 25.01.2023 kl 21:30 Du må logge inn for å svare

Hvis i så tilfelle. Blir vel litt bannskap og klaging først.
Og så holde på aksjene .-)
tournelon
25.01.2023 kl 21:43 2577

Benytter anledningen til å komme meg ut av denne katastrofe aksjen og selger med en gang!

Aldri negativt at noen ønsker å kjøpe et selskap. Vet mange mener det, jeg et ikke en av dem..

Fullt mulig å komme med bud på både 3,4,5 og 6 osv. men om noen godtar et dritt bud er noe annet, er vel opp til selger vil godta det. NEPPE. Men en plass må man starte, å se hvor mange som biter på, for så å høyne budet.
Men at noe skjer her temmelig snart, er det ingen tvil om, det viser kurs utviklingen, mest sannsynlig skjer det i løpet av helgen, og kanskje det kan bli trangt inn døra før børsen stenger på fredag.
Riggy
25.01.2023 kl 21:52 2664

NODL kom vel budet på betydelig høyere kurs enn hva den ble handlet på, og den steg greit over budet.

Mener den ble handlet på 13-14kr, bud på 17kr. Steg mye etter dette. Nå 31kr
Redigert 25.01.2023 kl 21:58 Du må logge inn for å svare

Om det kommer eks. et skambud på 6,- går kursen til 7- 9,- så forsøkes det å skape volum og støy for å riste uten noen nervøse, før det evnt. kommer et nytt bud på et senere tidspunkt.
Komiske
25.01.2023 kl 23:59 2489

Tar bare med seg fornavn og etternavn, ingen hensikt å ta med mellomnavnene😜

Stille i fjøset på denne komiske tråden 😂🤣

Omtrent like rolig som aksjekursen…….
Spent på når poeten skal komme med hvorfor kursen skal ned

Kommer sikkert en komisk forklaring fra den overbetalte «eksperten» hvorfor det er smartere å vente til JF har forsynt seg og kursen har passert på 20 tallet enn å kjøpe på 3,50 😂🤣
Redigert 27.01.2023 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
tournelon
27.01.2023 kl 12:51 1630

I mellomtiden kan jo du fortsette å forsvare hvorfor det har vært så bra å sitte i denne aksjen de siste årene...