BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?

Frodon
BCS 18.03.2022 kl 10:24 177702

Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS

"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"

https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg

-------------------------

Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
rockpus
30.03.2022 kl 15:51 3606

Ja, jeg synes det virker litt amatørmessig at Sagmo forventet at LOI-ene skulle ende opp i konkrete kontrakter allerede innen i fjor høst, før selskapet kunne dokumentere leveringsevne. Velger å tro at det var som følge av en entusiastisk leder med liten erfaring i slike sammenhenger.
Så vidt jeg har fått vite, er ingen av disse LOI-er kansellert. Det bør bety at kundene stiller seg i kø når faktisk leveringsevne er sannsynliggjort etter byggestart i mai!
Vi kan samtidig regne med at de største eiere ikke hadde fulltegnet emisjonen på 54kr, om ikke de først hadde fått en meget god grunn til det..
Redigert 30.03.2022 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.03.2022 kl 18:38 3538

Tenker du at hvis BCS har fått 2 suksessfulle fabrikker i produksjon, så klarer de ikke å bygge 2 fabrikker til?
VårDitto
30.03.2022 kl 19:38 3465

Men dit er jo veien fremdeles lang, det har vel ikke gått deg hus forbi?
Fabrikker av denne type skal også ha kvalifiserte ansatte i alle ledd, og ikke minst masse utstyr som neppe er hyllevare, slik at det å "smelle opp" nye fabrikker er aldri gjort i en fei.
Men vi kan vel være enige om at det i så tilfelle er et luksusproblem dersom et slikt behov skulle komme ;-)

Og pr i dag er de så vidt jeg vet på plan med framdrift, altså intet negativt å melde om den saken.
Frodon
30.03.2022 kl 22:58 3298

Har jeg skrevet at veien ditt er kort? Er du sikker på at det er mine innlegg du skulle kommentere? Det virker som du svarer en annen på innlegg til meg. Eventuelt, kan du kopiere fra innlegg jeg har skrevet og vise meg hvor jeg skriver noe som er feil? Kanskje jeg har forklart meg dårlig et sted, som det har blitt misforståelse fra?
Rule
31.03.2022 kl 01:10 3205

Helt enig. Meget smukt.
Jeg synes mange kommentarer har fået en helt utrolig kort sigtet fokus. Det fundamentale blir ikke bedre venner. BCS har demonstreret: 1 stk salg kontrakt, teknologien virker og produktet er certificeret og testet, markeds undersøgelser, potentiale ifht batterier, demonstrations produktion startes på Flesland, fundamentale investeringer/aftaker til fabrikker....m.v. Her er skoven fuld af træer og jeg skal nyde min post til en fed pension om +10år...
Salbei
31.03.2022 kl 09:50 3062

Hva skjer med denne nå? Er jo nesten ikke omsetning i det hele tatt...blir vel stuck i denne hvis den ikke går opp nå. Typisk.
Slettet bruker
31.03.2022 kl 10:20 3131

Tror ikke du skal ta det så tungt å bli stuck i denne. Det blir en fin ting på sikt skal du se. Fyll opp koppen og ta livet med ro. :-)
tekna
31.03.2022 kl 10:22 3118

Fra dagens Finn.no annonse:

Bergen Carbon Solutions er et børsnotert konsern som produserer karbon-nanofiber, et ettertraktet materiale fordi det er både lett og sterkt. CNF er et viktig fremtidig materiale som vil sørge for mindre behov for materialer vi i dag ser verden har mangel på. Det vil føre til styrking og forbedring av plast og kompositter, aluminium og stål og en rekke andre produkter.
Det kan også brukes innen batteriteknologi, en teknologi der vi de neste tiårene vil se en enorm utvikling for å produsere mindre og lettere batterier med økt ladehastighet og økt energitetthet.

I motsetning til konvensjonelle produksjonsmetoder for karbon-nanofiber, utnytter BCS-prosessen CO2 i stedet for å slippe denne ut. Dette gir muligheten for produksjon av fiber med en veldig gunstig kostposisjon, et grønt fotavtrykk og med god kvalitet.

Bergen Carbon Solutions er listet på Euronext Growth med ticker kode BCS
Redigert 31.03.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
MacT
31.03.2022 kl 10:32 3113

Ja, sånn er det når man trader. Vi langsiktige kan lene oss tilbake 💺
Salbei
31.03.2022 kl 10:35 3126

Veldig dårlig aksje. Nesten ikke omsetning. Før var denne en fin traderaksje, og Ingolv var også på forumet, men er nå borte...nå er det bare sorgen. BCS har ingenting lengre.
Molbre
31.03.2022 kl 10:39 3094

Dette var informativt :-)
Salbei
31.03.2022 kl 10:44 3143

Kan også gi deg en informativ melding. Det er at BCS har to jobbannonser ute på Finn.no. Den ene er kontormedarbeider/administriv støtte for konsernsjef, og den andre er byggingeniør.
Molbre
31.03.2022 kl 10:48 3147

Så da har de jo ha noe, ellers hadde de vel ikke ansatt nye folk! Vi er enig om at aksjen er kjedelig og i ventemodus for tiden, vi håper alle på litt mer info om fabrikken/kontrakter som kan sette fart i aksjen igjen!
Redigert 31.03.2022 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
VårDitto
31.03.2022 kl 10:53 3226

Hei Frodon; joda, det er deg jeg svarer, men jeg har ikke påpekt direkte feil, kun prøvd å beskrive din utålmodighet og noe forenklede måte å se på de oppgaver Sagmo & co har foran seg før fullskala fabrikker er oppe å stå.
Denne utålmodigheten og forenklingen skaper urealistiske forventninger som blir veldig selvforsterkende både for deg selv og hos medskribenter.
Selv skriver du jo at du blir veldig skuffet om det ikke kommer avtaler innen April (antar du mener type stor), og intet skulle glede meg mer enn om så er, men neppe særlig realistisk med tanke på hvor de står i forhold til fabrikkbygging
Jeg har limt inn et par av dine seneste uttalelser nedenfor, så kan du jo selv vurdere hvordan dette oppfattes av lesere og samtidig se det i forhold til mine tidligere svar:
"Hvis Spetalen har noe han skal ha sagt, liker han også å spre risiko rundt. Hvis ikke, må kjøperen betale for eksklusive avtale, dvs de må betale mer eller kjøpe kontrakts volumet uansett om de trenger det eller ei. Det er jo bare å smelle opp flere fabrikker også, hvis en kunde vil ha alt volum fra en fabrikk."
Hvorpå du svarer;
"Tenker du at hvis BCS har fått 2 suksessfulle fabrikker i produksjon, så klarer de ikke å bygge 2 fabrikker til?"

For det første; det er ingen kunder av den størrelsesorden som har blitt antydet her som vil forhåndsbetale eller kjøpe kontraktsvolumer enten de trenger det eller ei (!) fra et "nybegynnerselskap" som BCS tross alt er ennå, og hvor fabrikkene ikke engang er påbegynt, ei heller produktene er ferdig testet/utprøvd for disse kundenes formål.
Og som jeg har nevnt, konstruksjon, bygging og uttesting (kall det gjerne commissioning) av disse fabrikkene er langvarig og komplisert for hver eneste ny fabrikk, selv om ingeniørarbeidene og spesifikasjoner kan blåkopieres.
Men for all del; jeg har trua inntil det motsatte er bevist, og risikoen for dramatisk kursfall er forholdsvis lav i en lang stund ennå.
Og alle positive nyheter tas imot med takk! ;-)
Redigert 31.03.2022 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
tekna
31.03.2022 kl 11:08 3198

Nå har jo styreformannen i Bcs vært med på å skru opp forventningene til kontrakt i form av børsmelding 9. februar.

Fint å skru ned forventningene noe. Men selskapet har selv vært med på dette. Senest Sagmo i intervju i helg.no samt i FAtv for noen uker siden.

Men dette blir bra uansett om kontrakt kommer i april/ mai eller juni:)
tekna
31.03.2022 kl 11:13 3198

Og selv tror jeg først det kommer en samarbeidsavtale med ett eller annet karbonfangstselskap først. Dette ble nevnt i desember så har det vært helt stille etterpå.
Salbei
31.03.2022 kl 11:21 3183

Da var 48-tallet her igjen 😱😱 Er det ingen som kan se på det tekniske? Ingolv, hvor er du??
in2deep
31.03.2022 kl 11:25 3161

Det som iallefall er sikkert er at vi har sykt (!) mye i vente ila 2022, og at kursen sannsynligvis står mellom 130-150kr ved nyttår (mitt bett!).

Men vi kommer til å måtte tåle mye volatilitet før det kommer noe konkret på avtalefronten. Det tester tålmodigheten i perioder merker jeg.
tekna
31.03.2022 kl 11:26 3159

Aksjen er med hele 1,7 prosent og folk roper på Ingolv. I min bok blir det litt som Trump som roper etter Putin:)
Salbei
31.03.2022 kl 11:28 3155

Trump var som de fleste er enige om, den beste presidenten USA har hatt i nyere tid . Akkurat som Ingolv er den beste når det kommer til trading i BCS!
nopetter
31.03.2022 kl 11:33 3085

De har et datterselskap Carbon Development Solutions som er etablert i Mosjøen . De har jobbet i noen måneder med forprosjektet CNF Arena som garantert er et videreutvikling av CNF. Det ligger i kortene at et CCS selskap blir å etablere seg i Mosjøen. Fabrikken I Høyanger blir et rent produksjon selskap av CNF. Det som er å se er om det også dukker opp et rent CCS selskap som kan fore dem med ren co2 hentet fra andre kilder. Leste at et selskap på Island var i full drift der det blandet co2 i en karbonat form og pumpet dette flere hundre meter i berggrunnen. De kunne lett ha lagret dette på store tanker i nedkjølt tilstand og solgt dette til BCS. Her er det mange muligheter
Redigert 31.03.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
VårDitto
31.03.2022 kl 11:33 3076

Tror vi alle er enige om at Sagmo har mye å lære og at han har vært/er litt sleivete i kjæften (er nordfra tror jeg?!).
Altfor høye og gjerne urealistiske forventninger er den enkleste årsaken til kursfall på lave volumer, og prosentene er like høye selvom volumet er lavt!
Forøvrig ser det ut for at vi er rimelig enige om den lange retningen, og at vi deler det samme håpet om noe positivt i det korte billedet.
Tekna; er det mine skarpt realistiske tanker og meninger som gjør at jeg ikke får svar på anmodning(er) om å kunne skrive på det lukkede forumet?
in2deep
31.03.2022 kl 11:36 3066

Som jeg tidligere også har kommentert:
legg merke til i stillingsannonsen at prosjektlederen som nå ansettes for å lede byggeprosessen i Mosjøen, vil få tilbud om fast ansettelse i Bergen Carbon Solutions Property AS etter at byggeriet i Mosjøen er ferdig... Så det skal nok bygges mer fremover ja ;-)
in2deep
31.03.2022 kl 11:37 3070

Jeg får heller ikke tilgang der, Vår.... jeg tror han siler oss ut ;-)
MacT
31.03.2022 kl 11:39 3055

Ingolv holder seg nok unna pga folk begynte å skjønne hvem han er. 45 år å oppføre seg på den måten er rimelig flaut.

Med litt tålmodighet salbei, så ender du i pluss.
Redigert 31.03.2022 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
VårDitto
31.03.2022 kl 11:43 3031

Jeg er veldig på hjemmebane når det er snakk om store og små kontrakter, avropsavtaler, komplekse utbyggingsprosjekter, osv, også internasjonalt, men er definitivt ikke på riktig bane når det gjelder det rent faglig kunnskap om de aktuelle produktene og et evt konkurransebilde.
Det som ville mest beroligende på meg (alternativt omvendt!) vill være om noen med best mulig kjennskap til den delen, kunne grave litt og få fram et noenlunde realistisk bilde av ris/reward basert på det, helst delt med oss andre.
På forhånd takk!
nopetter
31.03.2022 kl 12:05 2987

Selve produksjonsprosessen av CNF er en lukket affære via en elektrisk kjemisk prosess via et apparat de kaller for Diegel 1( dette er en forbedret prototype)som spalter co2 molekylene i ren C og O2. CNF går da rett i en 20 fots spesial container. De kan lage tre kvaliteter som kalles for C1 C2 og C3. Uten at jeg vet hvordan de klarer å skille ut disse kvalitetene.

Fabrikkern i Mosjøen blir nok mer spesialisert enn den i Høyanger. Bygge tiden et likevel satt til knappe 12 mnd
Redigert 31.03.2022 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
in2deep
31.03.2022 kl 12:06 3135

Jo, men med forlengelse/fast ansettelse etterpå:

"For den rette kandidaten kan fast ansettelse i Bergen Carbon Solutions Properties AS være en mulighet. Bergen Carbon Solutions er et konsern i sterk vekst som senere vil ha behov for en leder for BCS Properties AS."
Londonmannen
31.03.2022 kl 12:23 3102

Såvidt jeg skjønner blir all CNF i utgangspunktet produsert til kvalitet C3. I etterkant kan de i an ny prosess oppgradere C3 kvalitet til heholdsvis C2 eller C1 kvalitet. Mener Sagmo sa noe om dette på Økonominyhetene.
Londonmannen
31.03.2022 kl 12:26 3090

Ja, jeg har aldri vært i tvil om at de skal bygge flere fabrikker enn de to vi nå vet om. Sagmo har jo også sagt at det i løpet av inneværende år vil komme mer info om videre ekspansjonsplaner.
Salbei
31.03.2022 kl 12:28 3082

Og igjen på 48...er det mulig? Ned på lavt volum? Det er jo ikke bra...neineinei
nopetter
31.03.2022 kl 12:49 3038

Ok.Det har ikke jeg fått med meg. Det kommer sikkert flere oppgraderinger og nye prototyper etterhvert på Diegel apparatene
TRD73
31.03.2022 kl 12:59 3054

Og nå over 49 igjen….volatiliteten vil ingen ende ta. Kan det skyldes at første arvtakeravtale er i boks og at reisen til 500 har startet? Her er det bare holde seg fast
Salbei
31.03.2022 kl 13:05 3044

49.01 ja! Woæow!

500? Den må du lenger ut på landet med. Jeg har kursmål 50.50, og det må skje i dag.
Londonmannen
31.03.2022 kl 13:13 2955

Starten på en opptur mot et helt nytt kurtsnivå vil nok ikke starte før det foreligger en bekreftende børsmelding om at en avtakeravtale er signert av begge parter. Men når det skjer kan det bli hyggelige dager fremover. Men enn så lenge er det bare å coole helt ned og smøre seg med en solid porsjon tålmodighet. Det sies at "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves". I løpet av året vil vi nok få avklart om det er hold i dette. ;-))
Redigert 31.03.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
rockpus
31.03.2022 kl 13:38 2920

Du skjønner det kanskje ikke selv, men nå har du fortalt oss alle hva slags menneske du er.
rockpus
31.03.2022 kl 13:40 2916

"Tekna; er det mine skarpt realistiske tanker og meninger som gjør at jeg ikke får svar på anmodning(er) om å kunne skrive på det lukkede forumet?"

Direkte tragisk om ikke du og in2deep får tilgang. Da mister jo den tråden min interesse også.
Salbei
31.03.2022 kl 13:55 2886

zzz...Bergen...zzz....Carbon....zzzz...solutions...zzzz...3 millioner...zzz...i omsetning...zzz....

Slik kan det gå når traderne forsvinner. Kommer det melding snaaart?