BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?

Frodon
BCS 18.03.2022 kl 10:24 176976

Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS

"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"

https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg

-------------------------

Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
01.05.2022 kl 21:38 4387

Nå vet ikke jeg hvor du plukker opp opplysninger om meg, men jeg skal gi deg et godt råd; sjekk troverdigheten på kildene dine. ;-)) Og for all del, tro ikke på alt du hører.

Dersom du leste mitt innlegg, så er det en del forutsetninger som må oppfylles før vi kan forvente aksjekurs på kr 500,-. Ingen av oss har garanti for at så skjer frem til utgangen av 2024. I den grad ledelsen velger å vanne ut aksjen gjennom flere emisjoner, så vil kursmålet måtte reduseres tilsvarende. Eller for å si det enkelt, gjennomføres en emisjon og antall aksjer økes med 100% så må kursmålet nødvendigvis justeres fra kr 500,- ned til kr 250,-. Enkel matematikk.

I henhold til uttalelser fra ledelsen så vil de fullfinansiere de to planlagte fabrikkene ved bruk av andre finansieringskilder enn emisjon. Kan vi stole på det? Ja, si det. Det vil fremtiden vise. Men jeg ser jo logikken i at dersom de bygger en fabrikk i Mosjøen med de midlene de besitter, og får på plass avtakeravtale om levering av 400 tonn CNF i året som selges for kr 10.000,- PR kg, så burde det finnes banker som er villige til å gi lån. Når denne ekspansjonen begynner å ta form utover i 2022 og det blir realistisk med å etablere 30-40 arbeidsplasser i Mosjøen, så burde det jo også dryppe noen kroner på BCS fra statlig hold. Er det ikke SP og AP som skal ta i bruk hele landet.

Det burde være realistisk å få på plass de to planlagte fabrikkene uten å gjennomføre noen ny emisjon. Men om det blir resultatet, se det vil kun fremtiden vise. Enhver som har bygget hus er jo smertelig klar over at et slikt prosjekt aldri går helt etter planen. Det dukker alltid opp noen overraskelser underveis. Jeg vil tro at det å bygge en fabrikk er noe mer komplisert enn å bygge et hus. Men den typen risikostyring burde være kjent av dem som styrer prosjektene i Mosjøen og Høyanger.

Vi går et par meget spennende år imøte. Så får vi håpe at de også vil bli innbringende i form av kursstigning. I slutten av 2024 vet vi svaret om antall aksjer er det samme som i dag.
Redigert 01.05.2022 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
nopetter
01.05.2022 kl 21:57 4363

Hvis det kommer et pengebehov så vil den bli realisert engang i midten av denne sommeren. En avtaker avtale med en av batteri produsentene vil komme når Sagmo er hundre prosent sikker på en produksjonsdato fra Mosjøen. En gang i oktober i år tror jeg. Da kan Panasonic sette igang produksjonen av 4680-type cylindrical cells batteri satsingen til Tesla sin modell Y, de klarer ikke å levere dette før 1H 2023 se linken jeg la ut på en annen tråd. Per i dag må Tesla levere en dårligere batteri type LFP til modell Y i Tyskland som var ment for modell 3 serien fra Shanghai pga forsinkelser på opptil 9 mnd med 4680-typen
Redigert 01.05.2022 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2022 kl 22:00 4351

Og her er alt som før ja. De små tradere som sitter på 10% står bak en kursendring på 50%, fake dyslektikere som dukker opp ved hver nedgang og de som er Bull og bear 2 ganger i måneden,såkalte bipolare aksjonærer .
Slettet bruker
01.05.2022 kl 22:38 4287

😂 dagens beste innlegg 👍
Takwe
01.05.2022 kl 23:16 4221

meh1985
Du minner om SS og Ingolven. 😊
Jippi
02.05.2022 kl 00:02 4198

Kanskje det er Ingolven med nytt nick. Uansett - fyren er jo absolutt et mehe!!

Londonmannen har noen suverene innlegg. Takk.
MacT
02.05.2022 kl 08:21 4010

Er ikke rart kursen rakna forrige uke. TraderenTvenge solgte 100k på onsdag. 40k igjen, solgte sikkert resten torsdag og fredag.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 09:13 3893

Tvenge selger med skikkelig tap altså.
Kostet han dyrt BCS.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 09:18 3882

Ser at han som er admin på Facebook gruppen til Bergen Carbon, ZAFER KARA, også kastet kortene på onsdag, viser dagens liste.
Skriver han om dette selv på denne gruppa si ?

Slettet bruker
02.05.2022 kl 09:20 3899

Ja det er offentlig:
https://ibb.co/YjZymk8


Noen kjøper også:
https://ibb.co/bF2xHZL
Redigert 02.05.2022 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.05.2022 kl 09:34 3852

Kastet kortene? "Kortene" tyder på at han solgte alt. Det er vel mildt sagt en overdrivelse. Han reduserte sin beholdning fra 55k til 36k aksjer.

Nå er det ikke noe nytt at enkelte av dere baissere her på forumet har en meget lempfeldig forhold til sannheten og ikke går av veien for å spre løgnaktig info. Meh1985 er tydeligvis en skribent av samme sorten som en viss Ingolv, dersom det da ikke er samme person i ny forkledning. Løgnere må gjerne ty til ny forkledning så snart de er avslørt. Men troverdigheten deres blir ikke bedre av å skifte nic.

Pussig, men enkelte må være særdeles sparsommelig møblert i toppetasjen når de tydeligvis er av den oppfatning at de kan spre om seg meg løgner og antagelser uten at de vil bli avslørt. Skjerp dere! Get a life!
Redigert 02.05.2022 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2022 kl 09:44 3828

Sjerpings radiomannen, jeg antar, som MAC gjør om Tvenge, at Zafer hev ut siste rest torsdag, og fredag.
Ordet "TYDER" bør vel en som deg vite betydningen av. Kanskje du skal høre med Gunstein Akselberg (du har vel møtt han), og høre hva betydningen av det ordet er.

Du er jo selv meget aktiv i den gruppa, så det kom vel som en bombe for deg at han selger.
Redigert 02.05.2022 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
nopetter
02.05.2022 kl 09:45 3834

denne listen så hjemmesnekret ut og jeg er tvilende til sannhetsgehalten til denne, men det du skriver og det som kan være realitetene har ingenting med hverandre å gjøre av det som er kjøpt og solgt over en tidsperiode som ikke er beskrevet på disse listene. tvenge har solgt 95k aksjer var det over 6 mnd eller på mandag i denne uken
Slettet bruker
02.05.2022 kl 09:56 3788

Folk følger jo frykten, og frykten er at det er en stor korreksjon på gang,eller som vi er i nå. Ikke uvanlig at folk selger da.
Men dere kan ta dere f*** på at de samme folka eller andre skal inn igjen senere 🙂
Slettet bruker
02.05.2022 kl 09:58 3785

Hjelpes, amatørmessig ?

Kanskje denne lista, også fra i dag, annen leverandør får deg til å forandre mening. Se på side 1, i bunn, så skjønner du.
Positive fra onsdag, er at småsparerne under topp 50 kom på banen.

https://www.filemail.com/d/avccbpytfattion

Slettet bruker
02.05.2022 kl 10:00 3780

OSE ned 5% nesten!

MacT
02.05.2022 kl 10:18 3724

Onsdag forrige uke. Kan legge ut ikveld. Heidy BS kjøper forsatt og mange andre. Bra å få ut tvenge.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 10:21 3715

Jeg har allerede delt den.
nopetter
02.05.2022 kl 10:24 3712

Dette sa PC,en om denne filen; Denne sendingen har blitt blokkert pga. mistenkelig innhold. :))
Redigert 02.05.2022 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.05.2022 kl 10:28 3725

Her er kopi av hva du selv skrev:

"Ser at han som er admin på Facebook gruppen til Bergen Carbon, ZAFER KARA, også kastet kortene på onsdag, viser dagens liste.
Skriver han om dette selv på denne gruppa si ?"

Kan ikke se at du antar noe som helst. Du fremholder freidig nok at "ZAFER KARA også kastet kortene på onsdag, viser dagens liste." Du antar ikke noe som helst men slår fast at han kastet kortene. Skjønner du ikke hva du selv skriver? At leseferdighetene dine ikke er opp til standard er ingen nyhet, men at du heller ikke skjønner hva du selv skriver er skremmende.

At ZAFER KARA selger seg noe ned har jeg ikke problemer med å skjønne. Det internasjonale børsklimaet er rimelig surt for tiden og ledelsen i BCS har selv nylig informert markedet om at fabrikken i Mosjøen blir noe forsinket, samt at det ikke kommer avtakeravtaler før i andre halvår. I en slik situasjoin skal det ikke mye omløp i toppetasjen for å skjønne at det er store muligheter til å kunne få kjøpe tilbake aksjer som ble solgt i forrige uke til en lavere pris når vi kommer ut i mai. Han er nok ikke den eneste som har gjort slike grep. Og det er fortsatt fullt lovlig å ta grep som øker ens mulige fortjeneste i aksjemarkedet, også i aksjer man i utgangspunktet er positive til på noe lengre sikt.

Når Kara solgte i forrige uke så er det jo innlysende i dag at det var smart. Dersom Ingolv valgte å bli sittende med sine 45k aksjer, så var jo det dumt for han. Og hadde han solgt så ville vi nok blitt informert om det. Han informerte jo markedet om hver eneste lille trade han gjennomførte, så et nedsalg av 45k aksjer ville nok ikke blitt forbigått i stillhet. Dog, jeg ville jo ikke blitt overrasket dersom han nå, når fasit er kjent, kommer med en påstand om at hanm har solgt seg ned, laaaaangt oppe på 40-tallet. He he. Det ville jo være typisk en backtrader som forsøker å gjøre seg bedre enn det han er.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 10:35 3726

Nå viser listene at Londonmannen sitter på skarve 3350 aksjer i BCS, og neppe tar ting tungt, slik jeg heller ikke gjør.
Litt børsuro har jeg vært med på i mange år.

Zafer Kara selger åpenbart, og jeg trekker slutningen om at han har solgt resten torsdag, og fredag. Å selge såpass mye som han gjorde onsdag, er det rett å si at han har kastet kortene.

Kanskje du også skulle gjøre det, siden du snakker om 500 lappen på helt urealistiske forutsetninger.

PS: Zafer er taus på Facebook gruppa, og bildet jeg la ut her er allerede delt der av andre. Du er jo på siden der du og, så du får oppdatere oss på hva Zafer sier om å kaste kortene i BCS.

BCS har da holdt seg nokså bra i dag, så langt. Lavt volum, og på 39-40 tallet.

PS: Zafer solgte på den rødeste dagen så langt i vår BCS. Smart? Jeg ville solgt på 50 tallet, og Ingolven har jo lenge advart mot 28 kr ! Just saying.
Redigert 02.05.2022 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
MacT
02.05.2022 kl 10:42 3745

Zafer eier også 72k via. Kt global invest. Drit nå i hva disse gjør, zafer er også en trader med stor T. Se heller på at alle som er nærme bcs som kjøper og kjøper.
Redigert 02.05.2022 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
nopetter
02.05.2022 kl 11:44 3588

husk at denne traderen også kan flytte aksjer fra en konto til en annen for å snitte ned kursen
Londonmannen
02.05.2022 kl 11:49 3588

"Zafer Kara selger åpenbart, og jeg trekker slutningen om at han har solgt resten torsdag, og fredag. Å selge såpass mye som han gjorde onsdag, er det rett å si at han har kastet kortene.

Kanskje du også skulle gjøre det, siden du snakker om 500 lappen på helt urealistiske forutsetninger."

Du er jo sykelig oppptatt av hva andrte gjør. Det sier jo det meste når en person selger 34,5% av sin beholdning og du da mener det er rett å si at han har kastet kortene! Snakker om å generalisere. Det neste blir vel at en som selger 20% av sin beholdning etter din mening har solgt seg ut. Umulig å diskutere med slike som deg, Ingolv.

Når du sier helt urealistiske forutsetninger så uttaler du deg litt krøkkete. Det er ikke forutsetningene som er urealistiske, de er som de er. Men du kan gjerne mene at det er urealistisk at de blir innfridd. Det er en ærlig mening å ha. Men da skulle det vært artig å høre hva som er urealistisk..

Er det at BCS får etablert de to fabrikkene i henholdsvis Mosjøen og Høyanger? Vel, vi har allerede fått melding om den første forsinkelsen. Det kan komme flere. Og i så måte kan det bli en utfordring for ledelsen å få de etablert i tide til at de kan gå med full produksjon ved utgangen av 2024. Men enn så lenge er det vel ikke målsettingen umulig. Dog er det en forutsetning at fabrikkene er oppe og går og at de vil levere 400 tonn CNF ved utgangen av 2024.

Er det at diglene ikke kan produsere den mengde som ledelsen sier de skal kunne? Såvidt jeg vet har de allerede vist at de kan produsere CNF og at teknologien er skalerbar. Men nok en gang, ja det er en forutsetning at ledelsen leverer det de lover mhp produksjonsvolum.

Er det at BCS får solgt det volumet de sier de skal produsere? Etterspørselen av CNF er økende og jeg tror ikke at det er urealistisk at de får solgt produktet sitt, såfremt de evner å få på plass produksjonsfasiliteter som produserer 400 tonn innen utgamngen av 2024.

Svaret på dette vil vi uansett ikke få før utover i 2024.


Slettet bruker
02.05.2022 kl 11:52 3582

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Londonmannen mente Ingolven var en løk som solgte på siste nyhet som sendte denne i 55,-
Nå er Ingolven idiot som ikke selger. Haha.

Jaja, Ingolven fikk rett i at toget ikke gikk, og alltid returnerer stasjonen igjen. Denne gang 30 tallet.

Istedenfor å klage og syte, lær litt av Ingolven. Han har lært dere mye om trading.
SAL
02.05.2022 kl 11:56 3570

Om de skulle bli en måned eller 2 forsinket i Mosjøen betyr ikke så mye. Jeg hadde vært mye mer bekymret om det hadde stoppet opp med Digelproduksjonen på Flesland. Så lenge de har nok Digler å montere i Mosjøen så går nok oppskaleringen i Mosjøen fort.
VårDitto
02.05.2022 kl 11:56 3573

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Dette skyldes jo den underlige, globale børskollapsen i dag, og den forutså du selvsagt (som den eneste)?!
Londonmannen
02.05.2022 kl 12:00 3561

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Joda, det viser seg stadig vekk at de dummeste bøndene får de største poteten. Så at et troll kan få rett er ikke revolusjonerende. Du får sende din takk til en viss Putin. Men du visste nok at han ville angripe Ukraina, og da så.

Det er ikke gitt menneske å forutsi fremtiden. Til det inneholder den alt for mange ukjente faktorer. Men man kan legge inn en del forutsetninger og vurdere hva som vil skje dersom disse blir innfridd. F.eks. dersom det blir en internasjonal nedkjøling av økonomien og BCS ikke får på plass avtakeravtaler før i november/desember er det ikke umulig at aksjekursen til BCS i mellomtiden kan komme ned på 20-tallet eller enda lavere. Men det er helt umulig pr i dag å si at det vil skje.

Ha en riktig god dag og gratulerer med spådommen din! Vi får tåle enm del når vi stikker hodet frem på dette forumet.
nopetter
02.05.2022 kl 12:16 3519

det ser ut til at en kraftig korreksjon kan komme i denne måneden husk at dowen falt ca 9000 poeng i 2020 uten forvarsel, dette vil også ha noe positivt med seg og det er at gass, olje prisene vil følge etter og siden vi har en gjeng med inkompetente duster på stortinget som har klart å sidestille gassprisene med strømprisen så vil det også komme et fall der
Redigert 02.05.2022 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
MacT
02.05.2022 kl 12:39 3453

Nå kjøpte ingolven på 46-48,- sist gang. Så usikker på hva vi skal lære.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 12:49 3409

MacT - traing, trading og trading.

Ingolven har som kjent akkumulert gevinst siden februar, stemmer ikke det ?
Kjøpe og selge over noen mnd, har vel vist seg å være vel så fornuftig når all hallelujah stemningen her inne ikke viser seg å være realistisk.
Ingolven spådde sure børser, men Londonmannen og andre mente BCS skulle klare seg. Store nyheter skulle komme, da var man idiot om man solgte på 55 kr.

Med 100.000 aksjer MacT, så burde du og tradet litt.........!
Svir vel å være med ned fra 55,- til 39,60 med 100,000 aksjer - hvilket gir 100.000 NOK i papirtap vs om du solgte sammen med Ingolven.
Redigert 02.05.2022 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
MacT
02.05.2022 kl 13:12 3347

Har ikke tid til å trade. Har kjøpt mye mellom 32-37 og noe oppover, så snittet mitt er bra. Tenker å sitte i 3-7 år så stresser ikke.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 13:17 3332

Greit nok, da forstår du sikkert at andre heller ikke stresser, for nyheter kommer, og da er det viktig å sitte inne. Derfor driter jeg i om kursen faller, da man ser hvor tynt volum som faktisk selges og kjøpes, utenom roboten. Det viser jo tydelig de listene du tipset om.

in2deep
02.05.2022 kl 13:43 3398

Det er utrolig hvor lite dekning og oppmerksomhet BCS får blant meglerhusene. Selskapet må være det mest undervurderte og -analyserte på Oslo Børs, både blant aksjonærene og meglerforetakene.
Ganske utrolig å tenke på at innen 18mndr skal selskapet potensielt omsette for mer enn 2mrd, og potensielt sitte igjen med 1mrd på bunnlinja... Verdsett det selskapet! Hva får du? En aksjekurs mange ganger over dagens nivå! Og tallene ovenfor er i den nedre del av intervallet.

Hvorfor vi er her vi er greier jeg ikke helt å sette fingeren på... Jeg tror timingen faktisk var/er en medvirkende årsak. BCS kom akkurat idet ESG var i ferd med å kjøles kraftig ned, og med stempelet overpriset. Alt ble ansett som overpriset og hypet. I tillegg har vi JBS sine hofteskudd og overdrevne optimisme i div media...

Vi har med oss en solid gjeng profesjonelle investorer på eiersiden, som kun har økt eksponeringen her siden start. Noen profilerte tradere har falt fra, men de "industrielle investorene" sitter pal/øker.

Jeg merker at tålmodigheten i perioder er på bristepunktet, og må ofte minne meg selv på oppsiden her, som kommer til å være hinsides, dersom folk fortsatt har vett i skallen om 6-9mndr. Det oppleves faktisk nesten urettferdig at kursen skal bli så herjet med, all den tid vi VET hva som kommer her. Derfor er også BCS et avvik på OSE; en skjult juvel midt i en jungel av utopier, olje og fremtidige konkurser.
Redigert 02.05.2022 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2022 kl 13:52 3435

Dere som husker så godt, var det en innsider i BCS som solgte aksjer i lockup tiden for å finansiere en privat hytte ?

Noen som kan fortelle litt om det?

Høres ut som en så drøy historie at jeg tenker det ikke er sant.
Var det i BCS?
Slettet bruker
02.05.2022 kl 13:53 3448

Feita LOI melding
in2deep
02.05.2022 kl 13:55 3433

Nei.
JBS solgte for å finansiere huset?? Var det noe med et handicapet barn osv som de tilpasset hele huset til?? Husker ikke helt...

Og mulig Blydt-Svendsen og hadde noe skattekrav osv som han måtte dekke...???