BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?

Frodon
BCS 18.03.2022 kl 10:24 176884

Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS

"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"

https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg

-------------------------

Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Rule
03.05.2022 kl 17:14 3175

Utrolig stor fokus på de 400kunder og hvor aftaler bliver af. CNF markedet er på 500m USD i 2021 og har forventet årlig growth på 30%. Hvis batteri eventyret stikker af så er det som Sagmo har udtalt: sindsyke mængder, som efter min bedste viden ikke er indregnet i nuværende vækst forecast. Produktets kvalitet er blåstemplet flere gange nu. Jeg synes vi bør bekymre os meget mere om de kan eksekvere på opskalerings planerne inden for estimeret tid :-)
Takwe
03.05.2022 kl 16:57 3186

Noen drog opp kursen på slutten med volum på 30 aksjer. 🥴
Redigert 03.05.2022 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Gork
03.05.2022 kl 16:55 3159

tekna skrev Nope
Force majeure i finansbransjen? Hehehe
Slettet bruker
03.05.2022 kl 16:36 3196

tekna skrev Nope
ja ikkesannt. amatører
Gork
03.05.2022 kl 16:03 3210

Når Citybank har sagt at det var deres skyld, er de da økonomisk ansvarlig ovenfor de som tapte penger pga av dette?
Slettet bruker
03.05.2022 kl 12:34 3419

det burde jo vært et system som gjordet at en sånn brøler burde være umulig å gjøre. amatører.
nopetter
03.05.2022 kl 10:05 3587

ja der har vi to forskjellige syn på hvem som tyner kursen og hvorfor dette gjøres. her har nok mange fra top 100 dumpet seg ut over tid mange pga dagens børsklima men de som dumpet seg ut på kurser over 50 gjorde en korrekt realisasjon bare de hadde vett å kjøpe noe tilbake på kursene som var igår . FED har et rente møte snart så får vi se hvordan markedet der tar imot en økning på 0,5 poeng. det er 22 år siden sist renten da blir på ca 1%, en korreksjon i usa slår rett inni ose. det fallet igår på 4-5% på OSEBX skyldtes at en megler i en mega meglerhus i usa gjorde en gigantisk taste feil som smittet over på hele europa
Redigert 03.05.2022 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.05.2022 kl 09:49 3546

De som tyner aksjen har trolig langt bedre innsikt i hva som skjer på bakrommet i BCS og ser trolig det enorme potensialet i BCS langt klarere enn oss. Og med det potensialet selv vi kan se i BCS, så skjønner jeg utmerket godt at disse aktørene vil tyne så mange aksjer ut av småaksjonærene som mulig, før de slipper taket og lar den gå. Trolig skjer ikke det før en avtakeravtale foreligger utpå høsten en gang. Mange som vil miste motet lenge før den tid.
tekna
03.05.2022 kl 09:33 3597

Ser jo det:). Får satse på at de nå skrur på maskinen på kjøp. Da går det fort.
nopetter
03.05.2022 kl 09:28 3627

du ser selv hva som skjer, de har aksjer nok å dumpe med. disse bryr seg kun om harde fakta. dem vil dumpe til the bitter end
tekna
03.05.2022 kl 09:17 3663

Dette er hva jeg synes å lese ut fra situasjonen:

De har endret strategi med fabrikk. De satser på flere store avtaler som senere skal finansiere de mange små. Det er dette folk ikke forstår. Strategien er endret pga sterk etterspørsel.

nopetter
03.05.2022 kl 09:07 3684

en ting er garantert de vil tyne denne aksjen så lenge de klarer
Londonmannen
03.05.2022 kl 08:55 3723

Det bør ikke herske tvil om at gårsdagens melding var meget positiv. At den ikke fikk en større umiddelbar virkning på aksjekursen skyldes nok det generelt dårlige børsklimaet vi nå opplever. Dette vil nok trolig prege børsene generelt og BCS spesielt, enda en god stund. Men nok en gang vil jeg mane til at man fokuserer på det fundamentale og ikke lar seg styre ensidig av aksjekursen. Gjør ,an det siste ender man opp med å selge når kursen faller og kjøpe når kursen stiger, altså stikk imot det man bør gjøre.

Men når det kommer til å lande en avtakeravtale, så tror jeg at det er avhengig av fremdriften i etableringen av produksjonskapasitet. Her fikk vi jo nettopp melding om at byggingen av fabrikken i Mosjøen er en måned forsinket. Slikt bidrar ikke til å berolige større kunder. Store batterikunder har sine elbilkunder som de forplikter seg til å levere batterier til. I enden står vi som kunder og venter på vår nye el-bil. Usikkerhet rundt leveranser av CNF vil skape usikkerhet gjennom hele produksjonsforløpet av det ferdige produktet. Jeg er derfor ikke overrasket over at det enn så lenge ikke foreligger en avtakeravtale. Jeg forventer heller ikke at noen slik blir meldt før byggingen av fabrikken i Mosjøen er godt i gang og man har større sikkerhet for når produksjonen kan starte. Blir derfor ikke overrasket om vi først ser den første avtakeravtale bli signert og meldt i Q4 22.

Samtidig så er jeg ikke i tvil om at dette nå går veien. Meldingen i går bekrefter at produktet BCS leverer er godt nok til en større batteriprodusent som helt klart skal bruke BCS sin CNF i en ny type batteriteknologi. Hadde BCS i dag hatt produksjonen oppe og gå, eller vært i nærheten av oppstart, så ville det vært på plass avtakeravtale med ett eller flere større internasjonale batterikonsern. Derfor er det jo en fantastisk mulighet som nå ligger foran våre føtter; skitbillige kvalitetsplater som vil gi oss en formidabel inntjening i løpet av måneder. Som vil gi oss en hinsides eventyrlig avkastning i løpet av de kommende to-tre årene. For enn så lenge er det svært få investorer som har sett hvilke diamant det er som skjuler seg i BCS. Det er eneste grunnen til at vi også i dag kan få handle BCS aksjer nede på dette latterlig lave nivået. Men hvor lenge vil det vare?
Redigert 03.05.2022 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
HP17
03.05.2022 kl 08:42 3754

Enig at potensialet er stort, men troverdigheten til Sagmo mht signerte avtaler kan en ikke feste mye lit til. Sagmo var ute å håpet på signert avtale innen sommeren 2021. Tiden er inne til å gå fra prat til faktisk levering, skjer det så er BCS en "turnaround case", hvis ikke blir det "rufsete tider" fremover i et krevende makrobilde.
Hjelpalaus
03.05.2022 kl 08:40 3765

Ja, om man er i nærheten av det styre og ledelse snakker om så er en tidobling det minste. Enkle og konservative regnestykker gir jo milliarder på bunnlinja.
tekna
03.05.2022 kl 08:37 3769

Styret og Sagmo guider nå avtaler innen året. Gårsdagens avtale er en bekreftelse på dette. Bcs kan potensielt mangedoble seg fremover. Vi får se:)
HP17
03.05.2022 kl 08:16 3817

Gårsdagens melding var meget positiv mht teknologi/produkt BCS leverer, men det et meget stor men i forhold til det investorer nå venter på nemlig signerte kundeavtaler I så måte gir gårsdagens melding en indikasjon på at en signert kundeavtale med denne aktøren ligger godt frem i tid?

I mai 2021 melde BCS at leveranse på EcoNano var sendt til japan og det gikk helt til 21,oktober før det ble meldt at resultatene av testene var gode. Det er 5,5 måneder. Hvor lenge vil det gå denne gangen før en hører noe mht gårsdagens leveranse?
Og hvorfor kommer ikke BCS om informasjon om de andre LOI , er det ikke fremdrift her?
Og i fjor vår/sommer var Sagmo i ekstase for den enorme interessen med over 400 henvendelser, hva skjer egentlig her?

Godt mulig at BCS får en rekyl tilbake over kr 50, men med et krevende børsklima fremover, økte renter/inflasjon, fare for stagflasjon i flere store økonomier og en uavklart spenning i verden så tror jeg BCS nå er avhengig av å levere på signerte avtaler fremover for at kursen og interessen for BCS skal holde seg oppe.
Teknologien/produktet virker til å være "state of art" og potensialet på lengre sikt er meget stort, men som aksjonær (som jeg er) så må en tydeligvis være tålmodig og ha et perspektiv på 2-5 år med denne investeringen. Signerte kundeavtaler vil gjøre mye for caset.

(Bergen, 9th of May 2021) Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces first carbon-nanofibers (EcoNano) shipment and continued discussions under the Letter of Intent (LOI) with a Japanese company.
https://newsweb.oslobors.no/message/532616
Bergen, 21. October 2021) Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces that technical tests under the 29 April 2021 Letter Of Intent (LOI) with a Japanese company is finished and the result are satisfactory and opens for further negotiation.
https://newsweb.oslobors.no/message/544791

We are happy to announce that the major Japanese corporation has now acquired additional CNF from us which will be shipped imminently.
https://newsweb.oslobors.no/message/560845

MacT
03.05.2022 kl 06:28 3993

Fra dagens lister.
Redinha AS øker med 78k totalt 189k
som jeg skrev forrige uke☝️ Han er involvert i samme firma som Dag Skansen, i Estro AS.
Londonmannen
02.05.2022 kl 23:18 4135

Det har du nok sikkert rett i. Gikk ikke så dypt inn i materien. Men tydelig at det skjer mye innen batteriutviklingen i disse dager. Leste i dag at President Joe Biden vil bruke USD 3 mrd på å utvikle batteriteknologien i USA. Så markedet for BCS sitt CNF burde ligge an til en meget positiv utvikling.
Redigert 03.05.2022 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2022 kl 23:02 4171

Skulle likt og vite hvor mye CNF de har oppi et bilbatteri på f eks 50kwh. Regner vel med at det ikke er aktuelt i LFP(jern) batteriene der pris er ekstremt viktig.
Slettet bruker
02.05.2022 kl 22:58 4158

Ja det er jo REC Silicon (RECSI) det, som produserer silikonet som kommer mer og mer i batterier.

Med grafitt cobolt etc har de ofte problemer med forsyningene. Men mulig CNF er aktuelt i de batteriene også, det aner jeg ikke.

Sjekk Sila Nanotechnologies som på fredag kjøpte en fabrikk til 35 mill dollar som ligger vegg i vegg med REC. Praktisk mtp leveranser av Silicon.
Tror Sila kun satser på Solid state batterier - med mulig CNF iblanda (??)
Redigert 02.05.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
tekna
02.05.2022 kl 22:38 4208

For en bekreftelse vi fikk i dag:

1. ordre
2. the results from these tests, which we cannot publish due to confidentiality and commercial reasons, were very positive.
3. battery and industrial segments, will require reliable supply and large volumes of CNF.
4. it becomes more and more clear that the use of CNF is increasingly a part of batteries in the future.

Skal vi tørre å satse på rekyl imrg?
nopetter
02.05.2022 kl 20:13 4437

Det er ennå en del utfordringer og løse der anoden i solid state batterier er laget av en ren silikonbasert materiale der all grafitt er fjernet. De tror dette kan være løst innen 2025. Så lenge kan ikke Tesla vente på modell Y serien de er allerede på 9 nnd på etterskudd etter at de lovte markdet 4680-type nå til høsten mens den ikke kommer før om 12 mnd fra nå
Redigert 02.05.2022 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2022 kl 20:01 4484

Han mener nok Solid state batterier. Om de klarer å masseprodusere det, det lader raskere og har større energitetthet enn dagens bilbatterier.
nopetter
02.05.2022 kl 20:00 4464

Blir ennå 3 år å vente

Toyota announced that its first vehicle to use solid-state batteries will go on sale by 2025 in an interview with Autoline. The first Toyotas to use the new batteries will be hybrids, rather than fully electric vehicles, making it possible the first to get the new battery could be the Prius.10. jan. 2022
Londonmannen
02.05.2022 kl 19:08 4562

Ja, det tror jeg du kan ha rett i. Var oppe på service med bilen mon på Toyota Jæger og tok meg da en tur opp i nybilsalget. Der traff jeg selgeren som solgte bil til meg for noen år siden. Han kunne fortelle at sjefen for Toyota hadde behørig lovet Toyotaforhandlerne at dagens batteriteknologi kun skulle benyttes i deres nye el-bil ut 2024. Fra 1 jan 2025 skulle Toyota sine el-biler være utstyrt med den nye typen batteri. Han var enig i at bilindustrien nå stod foran en ny batterirevolusjon.

Dette faller jo godt sammen med det vi kan lese fra annet hold at denne batteriproduksjonen kommer i gang i 2024, altså rimelig samtidig som BCS oppnår full produksjon av de to planlagte fabrikkene. Og i løpet av inneværende år vil ledelsen i BCS presentere planer for ytterligere ekspansjon av batteriproduksjonen. For det stopper nok ikke med to fabrikker, dersom noen tror det.
tekna
02.05.2022 kl 18:59 4532

Kommer avtale meget smart. Det må det gjøre. Cnf er blitt ett komparativt fortrinn. På grunn av manglende fabrikker vil det derfor være om å gjøre å sikre seg kapasiteten - før konkurrentene gjør det. Neste halvår blir utrolig spennende. Tenk om de, som følge av ovennevnte, hadde fått kontrakt i 10 år på begge fabrikkene i ett jafs.
nopetter
02.05.2022 kl 17:51 4596

Nå er det ennå kun snakk om det sagmo skrev i meldingen om elbil batterier. Det brukes ennå mer CNF I batterier beregnet på energi lagring I disse batteriene er kjemikaliene og mineral sammensetningen noe annet. Etter 2025 så mener bla Tesla m.fl. en global økning på 24-30 ganger fra dagens nivå.
Londonmannen
02.05.2022 kl 17:43 4613

Ja, en melding med Panasonic ville gjort susen. Og det er slett ikke utenkelig.
Hjelpalaus
02.05.2022 kl 17:29 4633

Er produksjonskapasiteten den samme for anode grafitt som for CNF?
Slettet bruker
02.05.2022 kl 17:29 4588

det kommer den til å gjøre uansett Gork
MacT
02.05.2022 kl 17:17 4600

For de som lurer på hvor alle de 400 tøsene på dansegulvet ble av🤷🏻‍♂️ Her er svaret: All cnf de lager er holdt av til dette japanske batteri firmaet. (Panasonic?)

Redigert 02.05.2022 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
nopetter
02.05.2022 kl 17:07 4613

Anode grafitt betales alt etter kvalitet fra 169-199 usd/500g

Uansett tror jeg det blir butikk av dette
Gork
02.05.2022 kl 17:04 3619

Jeg tror ikke at de kan bruke 25kg pr bil med CNF i batteriene. Men om de bruker 2,5 gram pr celle (Jeg vet ikke), så vil volumet allikevel bli enormt.

Spennende å se de neste dagene, når meldingen har sunket inn, var ikke noen kjempe reaksjon i dag, i alle fall.

Tenk om nopetter har rett i at kunden heter Panasonic, da blir det liv i leiren. Da går BCS rett opp i første divisjon.
nopetter
02.05.2022 kl 17:00 3621

HUSK

at prisene for anode grafitt ikke er den samme som for CNF. Dette var prisene i Kina i 2020. Du kan nesten dele denne prisen med 10 ift CNF og den betales i usd/tonn mens CNF betales i usd/kg

Market participants have reported the price of synthetic-graphite anode material to be at around 40,000-100,000 yuan ($5,635-14,054) per tonne as of March 23, 2020. Material characteristics also vary between natural-based and synthetic-based graphite used in anodes.6. apr. 2020
Redigert 02.05.2022 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.05.2022 kl 16:49 3665

25 kg! Det vil si at prisen bare for CNFen til ett batteri vil koste mellom NOK 125.000,- og 250.000,- ! Kan ikke skjønne noe annet enn med slikt volum av CNF så må prisen på Elbiler dra seg opp en del.
Nugatti
02.05.2022 kl 15:52 3766

Dette blir et industrieventyr. Burde nok kjøpe mer her nede...