Høsting
Siste nybygget til DOF (eller rettere sagt DOFCON) var Skandi Olinda, og levert fra verft i Brasil i 2019.
På første kvartalsrapportering etter overleveringen av Skandi Olinda uttalte finansdirektør Hilde Drønen at nå var alle store investeringer finansiert og unnagjort,
og sa videre at nå var tiden kommet for "å høste".
Antar at høsting i denne forbindelse var først og fremst uttalt med tanke på aksjonærene i DOF, og antar videre at dette fortsatt er målet for virksomheten i DOF, og retningsgivende for Styret og Ledelsen.
På første kvartalsrapportering etter overleveringen av Skandi Olinda uttalte finansdirektør Hilde Drønen at nå var alle store investeringer finansiert og unnagjort,
og sa videre at nå var tiden kommet for "å høste".
Antar at høsting i denne forbindelse var først og fremst uttalt med tanke på aksjonærene i DOF, og antar videre at dette fortsatt er målet for virksomheten i DOF, og retningsgivende for Styret og Ledelsen.
Kontur
20.03.2022 kl 16:54
2546
Godt poeng
Send mail til Drønen og spør hva hun mente skulle «høstes»
Send mail til Drønen og spør hva hun mente skulle «høstes»
Kontur
22.03.2022 kl 15:49
2098
Fin stigning, men ingenting imot hva de reelle verdiene i selskapet virkelig er. Tviler på at det finnes mange selskaper på OSE hvor faktisk verdi antagelig er 10 MRD mens børsverdien er 250 Mill.
JanOrge
22.03.2022 kl 17:43
1934
ctrlaltdel skrev Har du husket å trekke fra gjelden?
Det hausses så kraftig fra den mannen at det blir vanskelig å ta noe seriøst. Selskapet selv melder om behov for omfattende restrukturering av balansen og er i mislighold på halvparten av gjelden. Dette biter ikke på Dof-trådene sitt svar på komiske Ali, som har sin egen oppfatning av virkeligheten. For her er alt i skjønneste orden.
Kontur
22.03.2022 kl 23:26
1769
De fleste selskap har gjeld. Få betaler tilbake all gjeld pronto slik det ble bestemt da ballonglånene ikke lot seg rullere. Ang EK så er det pga elendig marked siste 5 år blitt nedskrevet mellom 4 og 6 mrd (mener jeg) i ekstraordinære avskrivinger. Rett og rimelig at mye av dette blir oppskrevet igjen når markedet bedres.
Ang ali så klarer jeg meg med 1 nick mr T.
Ang ali så klarer jeg meg med 1 nick mr T.
Andpaal71
22.03.2022 kl 23:39
1739
Vi kan vel konstatere at DOF har mye gjeld, det er vel ikke uten grunn at de har vært i penelty bench
Kontur
23.03.2022 kl 00:04
1700
Ja dof har mye gjeld, mange dyre båter.
Disse båtene trengs og skal noen bygge tilsvarende vil de i dag koste enda mye mer enn da de ble bygget.
Dof klarer i dag å betjene gjelden. Det vil historien vise.
Om noen fortsatt jobber for konvertering av gjeld har enten ikke fått med seg at markedet har snudd til snart det beste noen sinne, eller så har de sin egen agenda for å berike seg og sitt.
Disse båtene trengs og skal noen bygge tilsvarende vil de i dag koste enda mye mer enn da de ble bygget.
Dof klarer i dag å betjene gjelden. Det vil historien vise.
Om noen fortsatt jobber for konvertering av gjeld har enten ikke fått med seg at markedet har snudd til snart det beste noen sinne, eller så har de sin egen agenda for å berike seg og sitt.
desirata
24.03.2022 kl 13:04
1441
Brazil sector is hot:
This increased offshore activity will drive demand for OSVs, not only from exploration, but also production and the installation of new floating production, storage and offloading (FPSO) vessels, he noted. About 14 new FPSOs will be installed in Brazil by 2024. MSI projects demand for PSVs will eclipse 200 vessels, larger AHTS vessels (12,000-bhp+), 175 vessels and smaller AHTS vessels more than 75.
Day rates for large OSVs have jumped up significantly in Brazil,
with AHTS vessels (21,000 bhp) fixed at more than US$60,000 per day,
AHTS vessels (18,000 bhp) at more than US$50,000 per day,
PSVs (4,500 dwt) at US$30,000 per day and
PSVs (3,500 dwt) at more than US$20,000 per day.
This increased offshore activity will drive demand for OSVs, not only from exploration, but also production and the installation of new floating production, storage and offloading (FPSO) vessels, he noted. About 14 new FPSOs will be installed in Brazil by 2024. MSI projects demand for PSVs will eclipse 200 vessels, larger AHTS vessels (12,000-bhp+), 175 vessels and smaller AHTS vessels more than 75.
Day rates for large OSVs have jumped up significantly in Brazil,
with AHTS vessels (21,000 bhp) fixed at more than US$60,000 per day,
AHTS vessels (18,000 bhp) at more than US$50,000 per day,
PSVs (4,500 dwt) at US$30,000 per day and
PSVs (3,500 dwt) at more than US$20,000 per day.
desirata
24.03.2022 kl 13:46
1327
Riviera Offshore support journal, article er skrevet av:
Rigs report: global floater utilisation to hit 90% by 2024
23 Mar 2022
by John Snyder
Rigs report: global floater utilisation to hit 90% by 2024
23 Mar 2022
by John Snyder
desirata
24.03.2022 kl 13:55
1309
Prospects in South America, notably Brazil, are brightening both for floaters and offshore support vessels (OSVs), particularly for larger anchor handling tug supply (AHTS) and platform supply vessels (PSVs), according to a leading maritime analyst Ferenc Pasztor from MSI
22.03.2022
22.03.2022
Gullhaugen
02.05.2022 kl 14:13
917
Ingen røyk uten ild...dagens volum er ikke tilfeldig. Noen laster voldsomt.
Gullhaugen
02.05.2022 kl 14:33
888
Hvem kjøper Dof NÅ . Er det Røkke som sluket Dof
Redigert 02.05.2022 kl 14:35
Du må logge inn for å svare