Cape ned Supra opp 0,91%

noprofit
JIN 21.03.2022 kl 14:35 1340

Supramax legger på seg 0,91 prosent til 32.440.
ErikNordnet
21.03.2022 kl 16:39 1274

Intressant avslutt idag.
SuMay
21.03.2022 kl 20:15 1170

Ja, den avslutningen der var ikke fin. Nedgang i morgen og :(
mithra
21.03.2022 kl 21:29 1087

Vet du det fordi det er du som selger , eller gjetter du bare ?
SuMay
21.03.2022 kl 23:14 956

Det blir jo et tenkt scenario. Med den price action som var i dag virker det som den bare forblir overkjøpt på disse nivåene med veldig lite kursstigning i forhold til hva JIN burde. Jeg håper selvsagt ikke på nedgang, men blir ikke forundret. Merker meg bulk over dammen, både sbulk og egle er greit opp. JIN er bare jokeren.
ErikNordnet
22.03.2022 kl 17:58 767

Sterkt supramax- og ultramaxmarkedRatene i capesizemarkedet har falt med over 20 prosent i løpet av den seneste uken. I supramax- og ultramaxsegmentet er imidlertid markedet fortsatt sterkt.

Publisert 22. mars 2022 kl. 17.04

LITT AVVENTENDE: – Vi kommer til å opprettholde en betydelig andel kontrakter, sier Lars Christian Skarsgård.

Shipping

Del

Bjørn Henning Grandal

Journalist

– Markedet for supramax og ultramax er sterkt og ratene har nå passert 30.000 dollar dagen med god margin, og er det klart sterkeste segmentet innen tørrlast. Køer i havnene vedvarer samtidig som etterspørselen etter nær sagt alle råvarer er sterk, sier adm. direktør i Belships, Lars Christian Skarsgård.

Med økte drivstoffpriser falt farten på verdensflåten, og dermed strammet markedet seg ifølge Belships-sjefen ytterligere til.

– I lys av denne kontantstrømmen så henger skipsverdiene etter, og jeg tror derfor at de skal stige.

Belships, som har 27 ultramax-ere og supramax-ere i flåten, kom tirsdagen med en markedsoppdatering for første kvartal. Snittinntjeningen for rederiets skip ligger så langt i kvartalet ligger på 23.900 dollar pr. dag.

– Snittinntjeningen i første kvartal for Belships blir god, og egentlig som forventet. Samtidig har vi bygget opp en kontraktsdekning som strekker seg over 2022 og 2023, som bidrar til relativt bra visibilitet fremover. Vi har vært litt avventende i det siste, men kommer til å opprettholde en betydelig andel kontrakter.

Rekordtall for Lighthouse

Lighthouse Navigation, som håndterer befraktningen av Belships-flåten og driver en operatørvirksomhet som omhandler trading av korte kontrakter for laster og skip, fortsetter å levere sterke resultater. EBITDA-resultatet får årets to første måneder summerer seg opp til pene 16 millioner dollar.

– Lighthouse Navigation ligger an til å følge opp resultatene fra de to foregående rekordkvartalene. De driver godt, er hele tiden aktive i markedet med skip og laster og klarer å unngå store operasjonelle problemer. Det er egentlig nøkkelen til god operatørvirksomhet over tid. Jeg mener vi tar mindre markedsrisiko enn resultatene skulle tilsi, sier Lars Christian Skarsgård.