VOW - En teknisk vurdering....!

Hammers
VOW 22.03.2022 kl 18:35 2069

Via chartet har jeg over lengre tid sett at kursen var i ferd med å vende.
Dette har jeg også antydet et par ganger den siste tiden uten å gå inn på detaljer.

Den 11.mars (se dato i topplinja) tegnet jeg denne ENKLE "skissen" som jeg kalte; "Det spisser seg til" (ref spissformasjonen);
https://www.tradingview.com/x/6vUMQEcm/

Så sent som i går kveld tegnet jeg oppfølgeren - som jeg "publiserte" for meg selv i dag kl 00.15 (ref topplinja).
Den opprinnelige spissen ser man ned til høyre og min egen stipulerte utvikling ved brudd over motstanden ser man tegnet inn.
https://www.tradingview.com/x/TD5CVRZg/

At kursen skulle eksplodere som den i dag gjorde (24,40) var likevel i overkant av av hva jeg så for meg skulle inntreffe.
Ikke hver dag man blir med på slike eventyrlige kurshopp.

Jeg ser fortsatt for meg at den positive utviklingen fortsetter mot det inntegnede motstandsnivået (26,60).
Kanskje med noen reaksjoner under veis, men slettes ikke sikkert at det inntreffer noe av betydning før motstand.

Et trent øye ser kanskje hva den integnede stipulerete formasjonen varsler på sikt når/hvis motstanden på 26-tallet brytes.
Hvis ikke; Bare slapp av. Jeg forteller det nok når den tid kommer.
Da vil det fortsatt ligge massevis av $$$'s å vente på dem som fortsatt ikke er inne.

Hammers Hilser.
Redigert 22.03.2022 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Karbon
22.03.2022 kl 18:43 2032

Jeg har sett nøyaktig den samme formasjonen under utvikling Hammers. Noe jeg også har kommunisert ut via andre kanaler til visse bekjentskaper. Jeg ser også for meg den videre utviklingen, med en potensiell nydelig OHS under utvikling. Dersom den høyre skulderen etterhvert utvikler seg slik jeg ser for meg.
Hammers
22.03.2022 kl 19:01 1946

Jepp, så enig, så enig.
Jeg skal heller komme tilbake til min vurdering av det langsiktige potensialet når den tid kommer.

Vi snakker om betydelige løft ila noe tid.
Dette understøttes og fundamentalt med alt som er rapportert å være på gang.

Altså; En "ny vår" ser ut til å være på gang i VOW.......etter lengre kurstørke, et par pandemier, krig og annen utenkelig styggedom.
Slettet bruker
22.03.2022 kl 19:20 1886

Toppene i RSI har pr nå en fallende trend, og brytes ikke den nå, for det kan den, så er dette svakt.
Savner også 50 - 100 - 200 dma.
Macd. Alt dette bør en TA inneholde, etter min mening.
Redigert 22.03.2022 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Bubleslurp
22.03.2022 kl 19:26 1852

Jøss, skipssjefen jo, long time - no see.
Hammers
22.03.2022 kl 19:54 1747

- Toppene i RSI 14 er stigende, der dagens topp ligger over de 2 foregående. Bunnene er også stigende.
- Uansett detaljer ikke jeg har noe sans for - og jeg vektlegger ikke slikt i det hele tatt.
- At du savner de trege snitten er bra for oss andre. Bare å vente noen uker eller helst noen måneder til.
Slettet bruker
22.03.2022 kl 20:16 1654

Merkelig, men at ikke brudd på f.eks 200 opp eller ned er viktig teknisk, er rart.

Får håpe ikke dette tar for lang tid heller da
"Jeg skal heller komme tilbake til min vurdering av det langsiktige potensialet når den tid kommer. "


Ser ikke det du ser i RSI: https://ibb.co/Drcy31x
Redigert 22.03.2022 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.03.2022 kl 20:35 1564

- Saken er at det chartet du viser ikke har med dagens oppgang, men er en kopi av den jeg satte opp i går kveld.
- Saken er også at jeg ikke gidder meningsløs krangel om hva du mener - kontra meg.
- Saken er videre at jeg låser tråden. Benytter den heller som infotråd fra min side.
Hammers
22.03.2022 kl 22:37 1278

En av grunnene til at jeg dri... i mye av det RSI forteller er det plagiatet IK presenterer et typisk eksempel på.
Et plagiat av mitt chart fra i går kveld - med 2 inntegnede streker som indikerer en fallende RSI.

IK ønsker visst med det å fortelle at kursen er på nedadgående, mens jeg kikker etter helt andre verdier. Slike jeg gjerne holder for meg selv.
I går kveld, da jeg trakk opp min egen verson, var jeg sånn passe "på tuppa".
Da bruddet kom i dag tidlig ble champis'en satt i kjøleren. Resten er historie.

Det enkleste er gjerne det beste! Å forholde seg til all mulige rare varianter av TA medfører for det meste usikkerhet.
Det ene argumentet slår gjerne det andre ihjel.

Disse broderingene som SOH i Finansavisen driver på med har jeg personlig NULL sans for.
Da blir det mye "kanskje, hvis, dersom", osv. Få klokkeklare svar.
Klart det; NOEN forutsetninger må man ha, men kun et minimum er det rette for min del.

Når jeg setter opp charts er det formasjonene i KURSUTVIKLINGEN som kanskje har 70-90% tyngde i det jeg tolker.
Volum må det også være, men kun til en viss grad. Høyt nok er greit nok for min del. RSI er for min del stort sett bortkastet tid.

Svarene man leter etter finner man som regel uansett i KURSUTVIKLINGEN + i de formasjonene som skapes!
Dette sett opp mot trender og ulike støtte- og motstandslinjer.

Redigert 22.03.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare