Bcs - veien til 10 gangeren / for de seriøse

tekna
BCS 23.03.2022 kl 20:23 24176

Lei av tullet på forumet. Lager derfor en tråd og inviterer deg til informasjonsutveksling og diskusjon på ett fornuftig nivå. Her kan alle som oppfører seg smakelig bli med:)
Redigert 09.04.2022 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2022 kl 09:25 1336

CATL påstår de kan produsere 4680-type cylindrical cells batteri med 13% høyere kapasitet enn Panasonic og Tesla. Tror ikke Musk går på den

https://www.notebookcheck.net/Tesla-s-touted-4680-battery-faces-a-formidable-competitor-as-CATL-s-superior-cell-nears-release.617390.0.html

Porche mener å klare å produsere et helt ny konsept med silicon-litium batterie i blandet carbon i 2024

https://cleantechnica.com/2022/05/09/more-bad-news-for-fossil-fuels-silicon-lithium-ev-batteries-deliver-next-level-performance/
Redigert 10.05.2022 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
nopetter
04.05.2022 kl 15:09 1571

Til dere som tvilte på at en 4680-type cylindrical cells batteri bruker 25 kg anode grafitt per batteri så er dette svært lite ift det som brukes i LFP 4170 typen (som brukes idag )bruker 66 kg grafitt per batteri. Det går ca 185 kg med mineraler i et vanlig elbil batteri
https://www.mining.com/web/the-key-minerals-in-an-ev-battery/

Redigert 04.05.2022 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.05.2022 kl 12:05 1788

markedet er over nervøst, det er bare se på yara de leverte tidenes resultat aksjen er opp 1,2%. FED har rente møte idag og i morgen, alle forventer er hopp på 0,25-0,5% på torsdag de har et mål ar renten skal være på 3% til neste år. da får vi se hva som skjer, garantert at NB følger etter
Redigert 03.05.2022 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
tekna
03.05.2022 kl 11:54 1820

Virker som det eneste sim teller nå er the real deal. Etter nedsalget ved krigens start, klarte den ikke å løfte seg. Heller ikke på gårsdagens melding. Men caset er i min bok derisket.
nopetter
03.05.2022 kl 11:27 1869

Som jeg skrev i går så venter Tesla på at Panasonic skal produsere den nye 4680-type cylindrical battery cells derfor må de nå bruke den billigere versjonen LFP på 50% av sine biler.


During Tesla’s Q1 earning calls last week, Tesla announced a data point which would seem odd to most people few years ago.

Approximately half of all the vehicles Tesla produced around the world were built with lithium iron phosphate (LFP) batteries.
nopetter
02.05.2022 kl 15:38 2093

her er mer info om grafitt i batterier og til andre industri bruksområder

What is Spherical Graphite (SpG)
Spherical graphite (SpG), also known as battery-grade graphite, is the product that is consumed as an anode in lithium-ion batteries. Flake graphite concentrate is processed into ultra-high-purity (>99.95% C) with particle sizes ranging from 10 micron to 25 micron.

These are then used as a battery anode material. It is it’s special electrical conductivity that makes spherical graphite a critical component in anode manufacture. Graphite represents just under 50% of battery minerals in a lithium-ion battery.

The spheronisation process decreases the surface area to allow more graphite into a smaller volume. This creates a smaller, denser, more efficient anode product for the battery. It also increases the rate at which the cell can be charged and discharged.

With the expected growth in demand for lithium-ion batteries for markets such as electric vehicles, demand for spherical graphite is also expected to increase at a rapid pace.

https://www.ecograf.com.au/graphite/
Redigert 02.05.2022 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
nopetter
30.04.2022 kl 17:17 2602

Dette sier Tesla om batteri satsingen i storage segmentene. Kort fortalt så sier at etterspørselen er så stor at de ikke klarer å demme opp for etterspørselen innen energi lagring pga råvare krisen I markedet. Dvs at BCS vil ha store problemer med å produsere nok CNF og anode grafitt allerede i dag, og det bare til Panasonic sine leverings forpliktelser til Tesla. Også kommer etterspørselen til annen Industri og elbil markedet på toppen av dette

Demand for battery storage “remains significantly above capacity,” the company said, with growth limited by ongoing supply chain challenges, which for batteries have been hugely exacerbated – although not entirely caused by – the pandemic.


I klartekst betyr dette at de må montere inn LFP batteriene på modell Y som i utgangspunktet skulle ha 4680-type cylindrical cells batteri fra Panasonic. LFP batteriene var i utgangspunktet ment for modell 3 serien

Tesla is now using the same battery chemistry, lithium iron phosphate (LFP) for about half of its range of vehicles as it does for BESS. Diversifying battery chemistries will be critical to the company’s long-term growth, to match products to use cases better and to expand supplier base, Tesla said.

https://www.energy-storage.news/tesla-energy-storage-demand-remains-significantly-above-production-capacity/
Redigert 30.04.2022 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2022 kl 23:23 2717

En gang i fremtiden vil BCS bli regelrett forplantet i det og dets vekst. Uten unntak.
Redigert 29.04.2022 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.04.2022 kl 11:54 3189

Det er vel ikke lenge til back-traderne melder at de har kjøpt på 43,90. Og ikke nok med det men solgte på 47-48-tallet. ;-))
Londonmannen
24.04.2022 kl 09:08 3605

Det er nok også det fundamentale i BCS som gjør at T20 sitter stille i båten og ikke lar seg affisere av kursutviklingen i set korte bildet. Det jobbes godt og på flere fronter i BCS. Spaden stikkes snart i jorden for bygging av første fabrikk og det er søkt etter en mengde nye medarbeidere til produksjon i Mosjøen. I første omgang skal personellet trenes opp på testsenteret på Flesland. I løpet av sommeren tidglig høst, om ikke før, vil den/de første avtakeravtaler signeres.

Ser man på det fundamentale så kan det synes merkelig at kursen fortsatt ligger der den ligger. Og med en annen geopolitisk situasjon ville trolig mye sett annerledes ut. Men akkurat den får ledelsen i BCS gjort lite med. De gjør det eneste rette de kan gjøre i dagens situasjon; fortsette sitt arbeid frem mot opstart av fabrikkproduksjon i 2023 og utvide denne utover i 2023/24 slik at selskapet ved utgangen av 2024 kan nå selskapets målsetting om produksjon og salg av 400 tonn CNF PR år. I tillegg vil man på det tidspunkt være i full sving med å etablere ytterligere produksjonskapasitet.

Så her er mye positivt å se frem mot for oss som har tålmodigheten.
nopetter
23.04.2022 kl 20:28 3747

Her er grunnen til 1000 poengs krakket på Dowen

Den amerikanske sentralbanksjefen Jerome Powell uttalte torsdag at aggressive renteøkninger er sannsynlig allerede neste måned for å få ned inflasjonen. Inflasjonen ligger på rundt 8,5 prosent for tiden, i følge CNBC.
Londonmannen
22.04.2022 kl 22:41 3945

Det kan virke som at det vi har sett hittil kun er toppen av et gigantisk isfjell. I den grad CNF blir en del som tilsettes anodegrafitt så kan BCS stå foran en monstervekst fra det tidspunkt dette virkelig begynner å rulle.

Skjønner godt hvorfor SP sitter med en stor eierandel i BCS.
nopetter
22.04.2022 kl 21:10 4019

Mitsubishi venter en 4x vekst i Sør, Nord Amerika, Asia og Europa de neste årene i batteri energy storage konseptet

We’re getting a tremendous amount of growth in the US but we’re starting to see it in Latin America where we’ve just secured large orders. In Europe, we’re bidding on a number of opportunities now in the UK, Germany and Italy, and we’re starting to see the same thing in Southeast Asia and Japan.

So we’re looking at the next decade really being the decade of energy storage with tremendously high growth. In 2022, we’re going to deploy 2x what we did last year and we think the market will also be 2x what it was last year, and in 2023 we’re expecting it will be 4x.

https://www.energy-storage.news/getting-ahead-of-the-market-mitsubishi-power-americas-on-li-ion-long-duration-and-green-hydrogen-storage/
Redigert 22.04.2022 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.04.2022 kl 15:40 4140

Ja timingen til BCS kunne neppe vært bedre. Noen mener en horisont på et par år er lang tid, men her vil det skje mye positivt i løpet av denne perioden og investorene vil nok prise BCS opp i god tid før de to fabrikkene er i full produksjon ved utgangen av 2024. Er man smart utnytter man tiden med lav aksjekurs å akkumulere maksimalt med BCS aksjer.
Londonmannen
22.04.2022 kl 14:59 3313

Joda, alltid hyggeligst når det lyser grønne tall på skjermen. Men enn så lenge er vel aksjekursen mest interessant for traderne. Den virkelig store oppruren kan nok det drøye enda en stund til vi ser. Men det er ingen som vet eksakt når den kommer. Derfor sitter jeg stille i båten. I løpet av 2022 vil/må det skje noe på kurskoden, såfremt selskapet evner å holde seg til skissert tidslinje.

Men vi nærmer oss dag for dag….
in2deep
22.04.2022 kl 14:52 3336

BCS er et gledelig innslag på en nitrist børsdag...
Men vi trenger et løft og close over 50 nå, så blir det bra!
Londonmannen
22.04.2022 kl 13:27 3406

Nei, tydelig det at noen har latt seg påvirke/skremme av denne hendelsen. Men er man så lettskremt burde man kanskje finne seg noe annet å sette pengene i enn aksjemarkedet.

Men uansett kursutvikling, i dag er BCS enda en dag nærmere fabrikkproduksjon. Og tar jeg ikke mye feil er det all grunn til å tro at markedet vil prise dette inn i god tid før produksjonen starter. Mulig det må til en avtakeravtale i andre halvår for å utløse interessen.
nopetter
21.04.2022 kl 18:28 3641

Rent kursmessig er saken ikke under the bridge det jeg ville pressisere var at BCS vil få forsikringsdekning og tredjepartserstatning av leverandøren i et erstatningsoppgjør slik det blir beskrevet i denne artikkelen.
Londonmannen
21.04.2022 kl 18:21 3652

Den saken er ester under the bridge og ikke noe man får gjort noe med. Tapet blir minimalt og det viktigste her er at slike ting ikke skjer igjen.

Klikken tikker og går mot bygging av første fabrikk og starten på noe som har komen i seg til å bli et norsk industrieventyr.
nopetter
21.04.2022 kl 14:45 3756

til orientering så står det her at BCS vil ta dette opp ( eller orientere som de skriver) med deres forsikringsselskap, så får de ta saken videre med denne leverandøren hvis de finner ut at det kan bli en regress sak

Oslo (Infront TDN Direkt): Bergen Carbon Solutions oppdaget 8. april at et filter i luftventilasjonssystemet ved testsenteret på Flesland var feilmontert, ifølge en melding lørdag.
Bortsett fra tapte inntekter i om lag to produksjonsuker og kostnader knyttet til inspeksjon, analyser og sanering, forventer ikke selskapet ytterligere økonomiske konsekvenser. Foreløpig estimerer selskapet den økonomiske konsekvensen til mindre enn tre millioner kroner før eventuell forsikringsdekning og tredjepartserstatning.

Installasjonen er utført av en ekstern tredjepartsleverandør og en uavhengig ekspert konkluderte etter en inspeksjon at den eksterne leverandøren var ansvarlig for problemstillingen.

Feil i installasjonen førte til at potensielt farlige partikler og støv kom inn i luften i produksjonshallen. Seks produksjonsarbeidere og to mekanikere som potensielt ble utsatt for støvet ble sendt hjem samme dag. Selskapet vil varsle Arbeidstilsynet om forholdet og har også informert sitt forsikringsselskap.

Bergen Carbon Solutions forventer å gjenoppta produksjonen i slutten av april eller første uke i mai.

-Vi har nulltoleranse for saker som kan påvirke helsen og sikkerheten til våre ansatte. Dette var forårsaket av en menneskelig feil fra en ekstern leverandør og var ikke relatert til noe av vårt utstyr, teknologi eller driftsprosedyrer. Uavhengig av saken hadde vi planlagt en produksjonspause i påskeferien. Når desinfiseringen er fullført, forventer vi raskt å komme tilbake til full produksjon, kommenterer administrerende direktør Jan Børge Sagmo.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
al-tei
21.04.2022 kl 12:17 3834

Ikke noe nytt/oppdateringer/info på dagens generalforsamling.
Men Sagmo var tilstede, så da er han ikke i Tyskland i dag ihvertfall.
Londonmannen
21.04.2022 kl 09:58 3939

Jeg er blitt fortalt at en viss person, uten å nevne nikk, forsøker å få leserne til å tro at jeg driver og forskyver på tiden når ting skal skje i BCS.

Vel, for det første sitter jeg ikke i ledelsen i BCS og har således ingen tilgang til inside info. Følgelig vet jeg like lite/ mye som dere andre.

Når det gjelder avtakeravtaler har jeg i hele år ment at en avtakeravtale med en større internasjonal lune neppe kan forventes før i andre halvår 2022. Og da Sagmo i sitt intervju i økonominyhetene fremholdt at han skulle ned igjen til Tyskland i April for å se om det var rom for å inngå avtale, ble jeg meget overrasket. For noe slikt hadde jeg ikke forventet. Men når selveste CEO uttaler dette så blir det vanskelig å hevde at dette bare er tøv. CEO vet forhåpentligvis mer enn meg om hva stoda er. Men når det hittil ikke er kommet noen melding om avtakeravtale så er jeg ikke overrasket. Jeg blir mer overrasket dersom den virkelig materialiserer seg i første halvår.

Men det er ikke første gang denne personen forsøker å påklistre meg meninger jeg ikke har. Det vil han trolig fortsette med, men slike folk gidder jeg ikke diskutere med. Når man må ned på et slikt lavmål for å hevde seg selv, da er det like greit å blokkere dem. For et blir umulig å diskutere med personer som har samme forhold til sannhet og mennesker som det Putin og hans krets fremviser.

Ha en riktig god dag! Den tålmodige aksjonær i BCS vil få rikelig betalt. Men de store pengene kommer ikke i inneværende år, samtidig som man bør være seg bevisst at det å sette seg på sidelinjen en times tid kan koste deg dyrt.

Ha en riktig god dag! Og tro ikke alt som skrives om meg.
nopetter
20.04.2022 kl 21:56 4200

Tiotech er et lite selskap som ikke vil ha noen betydning på BCS for de får til noen produksjon som kan være flere år fram i tid. Beyonder kan det bli noe av men noe snarlig tviler jeg på, batteri satsing og blanding og testing viser seg å ta svært lang tid før de klarer å opprette produksjon, de er ogsåi en tidligfasei utviklingen.

https://www.tu.no/artikler/europa-lokker-pa-norsk-batterifabrikk/517430

Panasonic har nå på gang et pilotprosjekt i Japan der de bruker hydrogen til å lage elektrisitet i store lithium-ion batteri oppbevaring pakker Som dere vet så bruker nå Ford, LG, Tesla, Panasonic m.fl. CNF i disse batteriene og de er langt i utviklingen og i snarlig produksjon. Det er her hele nøkkelen for BCS vil være innen 6 mnd tid.

Det man kan lure på hvem BCS produserer for i denne fabrikken I Rådalen som nå er stengt ut denne måneden. Tviler på at dette kun er for salg over nettet. Det har ikke kommet mer rykter om sagmo sin reise til Tyskland og hva de har på gang med Inhabata.

https://www.pv-magazine.com/2022/04/19/panasonic-combines-fuel-cells-batteries-pv-to-power-factory-in-japan/
Redigert 20.04.2022 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.04.2022 kl 20:36 4310

Joda, ikke uenig i det. Men dette er også en oppdatering som kan komme når tid som helst.
Enda en faktor er eventuell støtte fra myndighetene. Finner det merkelig at dagens regjering og det fokus den skal ha på distriktspolitikk, Nord-Norge, det grønne skiftet og erstatning for oljeindustrien, ikke skulle støtte et selskap som BCS. Et selskap som tydeligvis er i ferd med å skape høyteknologiske arbeidsplasser i distrikts-Norge, bærer kimen i seg til å bli en betydelig ny norsk industri og som produserer et produkt som vil bli et nytt eksportprodukt samt bidra til at verden kan nå klimamålene. Men jeg antar at våre politikere gjerne ønsker å se at det ikke bare er et drømmeslott men noe som kan realiseres før de åpner lommeboken. Samtidig vet vi at ledelsen i BCS har hatt flere møter med toppolitikere. Så her kan det også komme gode nyheter når tid som helst.

Ingen tvil o,m at Sagmo har mange jern i ilden og at det ligger mye spennende i pipelinene hans denne våren.
VårDitto
20.04.2022 kl 20:18 4354

Du glemmer en ting i oppramsingen av hva man venter på, nemlig de utvidede tester (TioTech, Beyonder, etc) som tydeligvis pågår ennå, og hvor det har vært helt taust lenge, litt for lenge spør du meg.
Her tror jeg mange ville vært beroliget om litt oppdatering forelå, gjerne av den positive sorten ;-)
tekna
20.04.2022 kl 17:50 4487

Jeg tror Bcs er for «den spesielt interreserte» pt. Tenkte det da jeg så deltagelsen på siste kvartalspresentasjon med 41 stk på nett og en (!) i salen. De spesielt interreserte har kjøpt, kjøpt og kjøpt. Til slutt har ikke de bulle mer midler. Det er da maskinene kommer og selger aksjen ned på minivolum hele dagen og alle dager. Da er det ikke likviditet nok til å holde den oppe.

Jeg er helt enig i beskrivelsen din og føler meg meget komfortabel med denne investeringen. På kort sikt kan ingen spå sol følge av ovennevnte - tror jeg.

Blir mer og mer bull. Denne GM artikkelen til nopetter «beviser» at CNF blir brukt i stort monn i batteriproduksjon. GM oppnår fordeler med lettere batteri, kortere ladetid og lengre kjørelengde. Snart må andre på banen. Også i andre segmenter skriker de etter cnf.
Londonmannen
20.04.2022 kl 16:10 4563

Sitter her i strålende Bergen-sol og undrer på hva det egentlig er som gjør at BCS kursmessig ligger der den ligger. At robotene hjelper til, er det vel neppe tvil om. Men hvilke fundamentale faktorer er det investorene ser en slik usikkerhet i?

Er det hvorvidt teknologien fungerer? Er absolutt ingen grunn til det. Produktet som produseres er sjekket ut av kompetente fagmiljø såvel som av potensielle kunder. Ingen har funnet noe galt.

Er det selskapets evne til å holde den skisserte tidslinjen for oppføring av fabrikker? Vel, det kan jo det være. Vi vet jo at det ikke er plankekjøring å etablere en fabrikk. Her ligger det nok trolig noen usikkerhetsmomenter.

Er det hvorvidt selskapet evner å lande en større avtakeravtale? Med 400 beilere kan det synes rart at selskapet ennå ikke har landet en større avtakeravtale. LOIer er jo ikke mye verdt før de er omgjort til forpliktende avtaler. Men med det suget det etterhvert må være i markedet etter CNF til blant annet bilbatterier, så skulle det være mer enn underlig at BCS ikke skulle evne å bli av med sin produksjon til greie priser. Men investorene vil nok se det i form av en børsmelding før de tror det. Men alt tyder på at samtaler pågår og at slik kan komme når tid som helst.

En slik avtale ville nok også bidratt til å fjerne frykten for at fabrikkene ikke skal stå klare som planlagt. For en større internasjonal aktør inngår ikke en slik avtale uten å være sikker på at BCS kan leve opp til den. Og det er grunnen til at jeg ikke tror vi vil se en slik avtale annonsertfør i andre halvår 2022, når bygging av første fabrikk er på gang.

Her er nok en del momenter som må på plass før massene av investorer kaster seg over BCS.

Men som sagt, den som venter på noe godt venter neppe forgjeves.

Nyt godværet!
Redigert 20.04.2022 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.04.2022 kl 14:07 4675

Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Vi må bare akseptere at det tar tid å gå fra ide, prototype, kvalitetsmessig godkjent produkt, skalerbar produksjon til fabrikkproduksjon. Men om kort tid settes spaden i jorden for første fabrikk og innen mindre enn ett år vil første produksjon være i drift. Om vel to år vil BCS ha to fabrikker i drift og ved utgangen av 24 vil begge de to første fabrikkene være i full produksjon og ytterligere fabrikker være i forskjellige stadier fra planlegging til oppføring. Da vil vi være inne i en særdeles lønnsom vekstperiode med milliarder i omsetning hvert år.

Så får vi se hva aksjekursen vil være på den tid. Men at BCS vil kunne bli en særdeles lønnsom investering, bør det ikke være tvil om.
VanDiemen7
20.04.2022 kl 13:58 4701

Det stemmer nok. Akkurat samme leie nå som i november/desember før meldingene om Diegel 2.0 kom.
Londonmannen
20.04.2022 kl 13:53 4722

Den avventende holdningen vi har sett de siste ukene vil nok vedvare frem til selskapet melder en avtakerkontrakt.

Vi så en spore til oppgang i tiden før Påske da det var flere tegn på at Sagmo hadde tatt en tur til Tyskland. Puslespillet tilsa at han var reist til Düsseldorf for å se om det var rom for en avtakeravtale med et japansk firma. Men da børsmeldingen uteble, falt investormiljøet tilbake i ny ventemodus. En modus de trolig vil befinne seg inntil det kommer en børsmelding om inngått kontrakt.

Selv forventer jeg ikke at vi får en slik melding før i andre halvår 2022. Uansett, jeg tar ikke sjansen på å sette meg på sidelinjen i den fasen selskapet nå befinner seg.
Londonmannen
19.04.2022 kl 13:41 4949

En liten dipp ned i dag som følge av meldingen i påsken, var vel som forventet med såpass mange investorer som stirrer seg blind på kursutviklingen time for time.

I et lengre løp er dette en bagatell som normalt sett ikke burde gi nevneverdig utslag på kursen. Den største risikoen er at lettskremte investorer kaster kortene og blir sittende på sidelinjen når virkelig kursoppgang slår til.

For klokken tikker ubønnhørlig mot etablering av fabrikkproduksjon i Mosjøen og Høyanger.,
nopetter
16.04.2022 kl 18:12 5305

Den hendelsen blir det en kompensasjons sak av i ettertid
nopetter
15.04.2022 kl 14:43 5576

Bake pulver kan også være en helserisiko ved innånding men blander du denne så kan du spise det. Kan ikke tenke meg at mennesker står og blander CNF I anodene på batteriene på et samlebånd sammen med grafitt o.a stoffer
Redigert 15.04.2022 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
tekna
15.04.2022 kl 13:42 5627

Bull det da. Uansett er det mange lukkede enheter i en batterifabrikk.
nopetter
15.04.2022 kl 12:09 5706

GM må søke amerikanske myndigheter om bruk av CNF i en ny lithium-ion batteri fabrikk I Michigan. Etter det jeg forstår så er det pga helserisiko ved innånding. Alt av produksjon og sammenblanding foregår da i lukkede enheter.WHAT!!

Carbon nanotubes are essentially chemically bonded carbon atoms, which can be used for the efficient storage or transfer of heat or electrical energy. While great for new EV battery technology, the EPA determined in 2011 that carbon nanotubes could be a health hazard, for example, causing lung issues if inhaled.

https://gmauthority.com/blog/2022/04/epa-urged-to-approve-carbon-nanotube-use-for-gm-ultium-battery-packs/
Redigert 15.04.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
nopetter
13.04.2022 kl 21:46 5971

Dette er bare en av mange nye bruksområder for CNF jeg har lest mange av disse nyutvinningene på forsker nivå. Dette viser spennvidden til dette stoffet sp de får nok å henge i med medarbeiderne hos sagmo på 24/7-365 skift

https://physicsworld.com/a/carbon-nanotubes-could-stabilize-energy-rich-nitrogen-chains/
Londonmannen
13.04.2022 kl 19:32 6084

En grei avslutning før Påske og et tydelig tegn på at det ligger store forventninger i luften. Vi fikk rett nok ingen børsmelding om avtakeravtale før Påske. Samtidig har har vi ingen sikre observasjoner på at Sagmo har vært til Tyskland og April er ennå ikke over.

Nå mener jeg at den utviklingen som skjer innen batterisektoren er et langt sikrere tegn på at BCS vil lykkes. Akkurat det er ikke avhengig av at det kommer en avtakeravtale i april. Selv holder jeg det som mest naturlig at en avtakeravtale ikke blir børsmelding før i andre halvår 2022. For med det trøkket som vi nå ser skje innen batterisektoren kan det vise seg å være lurt å ha litt is i magen. For etterspørselen etter CNF vil ganske sikkert dra seg til etterhvert som disse batterifabrikkene starter å produsere. For flere og flere tester viser nå at bruk av CNF i bilbatterier utgjør underverk på flere viktige parametre; ladehastighet, motstanden i batteriet, kapasitet, vekt og ikke minst som bidrag til å gjøre el-bilene enda grønnere. Følgelig vil det være et gedigent konkurransefortrinn å kunne levere el-bil med batteri ispedd CNF.

På dette området jobber tiden for BCS og jeg tror at full produksjon ved de første to fabrikkene ved utgangen av 2024 vil vise seg å være nærmest perfekt timing.

Ønsker alle BCS aksjonærer en riktig god Påske! Jeg tror at vi går mot noen heftige måneder som BCS aksjonærer!