Bcs - veien til 10 gangeren / for de seriøse

tekna
BCS 23.03.2022 kl 20:23 24227

Lei av tullet på forumet. Lager derfor en tråd og inviterer deg til informasjonsutveksling og diskusjon på ett fornuftig nivå. Her kan alle som oppfører seg smakelig bli med:)
Redigert 09.04.2022 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.04.2022 kl 15:40 4151

Ja timingen til BCS kunne neppe vært bedre. Noen mener en horisont på et par år er lang tid, men her vil det skje mye positivt i løpet av denne perioden og investorene vil nok prise BCS opp i god tid før de to fabrikkene er i full produksjon ved utgangen av 2024. Er man smart utnytter man tiden med lav aksjekurs å akkumulere maksimalt med BCS aksjer.
nopetter
22.04.2022 kl 21:10 4030

Mitsubishi venter en 4x vekst i Sør, Nord Amerika, Asia og Europa de neste årene i batteri energy storage konseptet

We’re getting a tremendous amount of growth in the US but we’re starting to see it in Latin America where we’ve just secured large orders. In Europe, we’re bidding on a number of opportunities now in the UK, Germany and Italy, and we’re starting to see the same thing in Southeast Asia and Japan.

So we’re looking at the next decade really being the decade of energy storage with tremendously high growth. In 2022, we’re going to deploy 2x what we did last year and we think the market will also be 2x what it was last year, and in 2023 we’re expecting it will be 4x.

https://www.energy-storage.news/getting-ahead-of-the-market-mitsubishi-power-americas-on-li-ion-long-duration-and-green-hydrogen-storage/
Redigert 22.04.2022 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.04.2022 kl 22:41 3956

Det kan virke som at det vi har sett hittil kun er toppen av et gigantisk isfjell. I den grad CNF blir en del som tilsettes anodegrafitt så kan BCS stå foran en monstervekst fra det tidspunkt dette virkelig begynner å rulle.

Skjønner godt hvorfor SP sitter med en stor eierandel i BCS.
nopetter
23.04.2022 kl 20:28 3758

Her er grunnen til 1000 poengs krakket på Dowen

Den amerikanske sentralbanksjefen Jerome Powell uttalte torsdag at aggressive renteøkninger er sannsynlig allerede neste måned for å få ned inflasjonen. Inflasjonen ligger på rundt 8,5 prosent for tiden, i følge CNBC.
Londonmannen
24.04.2022 kl 09:08 3616

Det er nok også det fundamentale i BCS som gjør at T20 sitter stille i båten og ikke lar seg affisere av kursutviklingen i set korte bildet. Det jobbes godt og på flere fronter i BCS. Spaden stikkes snart i jorden for bygging av første fabrikk og det er søkt etter en mengde nye medarbeidere til produksjon i Mosjøen. I første omgang skal personellet trenes opp på testsenteret på Flesland. I løpet av sommeren tidglig høst, om ikke før, vil den/de første avtakeravtaler signeres.

Ser man på det fundamentale så kan det synes merkelig at kursen fortsatt ligger der den ligger. Og med en annen geopolitisk situasjon ville trolig mye sett annerledes ut. Men akkurat den får ledelsen i BCS gjort lite med. De gjør det eneste rette de kan gjøre i dagens situasjon; fortsette sitt arbeid frem mot opstart av fabrikkproduksjon i 2023 og utvide denne utover i 2023/24 slik at selskapet ved utgangen av 2024 kan nå selskapets målsetting om produksjon og salg av 400 tonn CNF PR år. I tillegg vil man på det tidspunkt være i full sving med å etablere ytterligere produksjonskapasitet.

Så her er mye positivt å se frem mot for oss som har tålmodigheten.
Londonmannen
26.04.2022 kl 11:54 3200

Det er vel ikke lenge til back-traderne melder at de har kjøpt på 43,90. Og ikke nok med det men solgte på 47-48-tallet. ;-))
Slettet bruker
29.04.2022 kl 23:23 2728

En gang i fremtiden vil BCS bli regelrett forplantet i det og dets vekst. Uten unntak.
Redigert 29.04.2022 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
nopetter
30.04.2022 kl 17:17 2613

Dette sier Tesla om batteri satsingen i storage segmentene. Kort fortalt så sier at etterspørselen er så stor at de ikke klarer å demme opp for etterspørselen innen energi lagring pga råvare krisen I markedet. Dvs at BCS vil ha store problemer med å produsere nok CNF og anode grafitt allerede i dag, og det bare til Panasonic sine leverings forpliktelser til Tesla. Også kommer etterspørselen til annen Industri og elbil markedet på toppen av dette

Demand for battery storage “remains significantly above capacity,” the company said, with growth limited by ongoing supply chain challenges, which for batteries have been hugely exacerbated – although not entirely caused by – the pandemic.


I klartekst betyr dette at de må montere inn LFP batteriene på modell Y som i utgangspunktet skulle ha 4680-type cylindrical cells batteri fra Panasonic. LFP batteriene var i utgangspunktet ment for modell 3 serien

Tesla is now using the same battery chemistry, lithium iron phosphate (LFP) for about half of its range of vehicles as it does for BESS. Diversifying battery chemistries will be critical to the company’s long-term growth, to match products to use cases better and to expand supplier base, Tesla said.

https://www.energy-storage.news/tesla-energy-storage-demand-remains-significantly-above-production-capacity/
Redigert 30.04.2022 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
nopetter
02.05.2022 kl 15:38 2104

her er mer info om grafitt i batterier og til andre industri bruksområder

What is Spherical Graphite (SpG)
Spherical graphite (SpG), also known as battery-grade graphite, is the product that is consumed as an anode in lithium-ion batteries. Flake graphite concentrate is processed into ultra-high-purity (>99.95% C) with particle sizes ranging from 10 micron to 25 micron.

These are then used as a battery anode material. It is it’s special electrical conductivity that makes spherical graphite a critical component in anode manufacture. Graphite represents just under 50% of battery minerals in a lithium-ion battery.

The spheronisation process decreases the surface area to allow more graphite into a smaller volume. This creates a smaller, denser, more efficient anode product for the battery. It also increases the rate at which the cell can be charged and discharged.

With the expected growth in demand for lithium-ion batteries for markets such as electric vehicles, demand for spherical graphite is also expected to increase at a rapid pace.

https://www.ecograf.com.au/graphite/
Redigert 02.05.2022 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.05.2022 kl 11:27 1880

Som jeg skrev i går så venter Tesla på at Panasonic skal produsere den nye 4680-type cylindrical battery cells derfor må de nå bruke den billigere versjonen LFP på 50% av sine biler.


During Tesla’s Q1 earning calls last week, Tesla announced a data point which would seem odd to most people few years ago.

Approximately half of all the vehicles Tesla produced around the world were built with lithium iron phosphate (LFP) batteries.
tekna
03.05.2022 kl 11:54 1831

Virker som det eneste sim teller nå er the real deal. Etter nedsalget ved krigens start, klarte den ikke å løfte seg. Heller ikke på gårsdagens melding. Men caset er i min bok derisket.
nopetter
03.05.2022 kl 12:05 1799

markedet er over nervøst, det er bare se på yara de leverte tidenes resultat aksjen er opp 1,2%. FED har rente møte idag og i morgen, alle forventer er hopp på 0,25-0,5% på torsdag de har et mål ar renten skal være på 3% til neste år. da får vi se hva som skjer, garantert at NB følger etter
Redigert 03.05.2022 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
04.05.2022 kl 15:09 1582

Til dere som tvilte på at en 4680-type cylindrical cells batteri bruker 25 kg anode grafitt per batteri så er dette svært lite ift det som brukes i LFP 4170 typen (som brukes idag )bruker 66 kg grafitt per batteri. Det går ca 185 kg med mineraler i et vanlig elbil batteri
https://www.mining.com/web/the-key-minerals-in-an-ev-battery/

Redigert 04.05.2022 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.05.2022 kl 09:25 1347

CATL påstår de kan produsere 4680-type cylindrical cells batteri med 13% høyere kapasitet enn Panasonic og Tesla. Tror ikke Musk går på den

https://www.notebookcheck.net/Tesla-s-touted-4680-battery-faces-a-formidable-competitor-as-CATL-s-superior-cell-nears-release.617390.0.html

Porche mener å klare å produsere et helt ny konsept med silicon-litium batterie i blandet carbon i 2024

https://cleantechnica.com/2022/05/09/more-bad-news-for-fossil-fuels-silicon-lithium-ev-batteries-deliver-next-level-performance/
Redigert 10.05.2022 kl 00:24 Du må logge inn for å svare