Mseis mot q1 Del:2

GulbranGråstein
MSEIS 24.03.2022 kl 18:04 79805

Da var det på tide med en noe etterlengtet ny tråd, tenkte det passer bra idag å skrive noen ord mens jeg sitter akter på yachten å slapper av etter en lengre sykkeltur, jada dette ble litt personlig.

Ja da har vi kjære medinvestorer med trua på Magseis fått en god pekepinn på at vi ikke er på bærtur. Ikke at jeg har noen gang vært i tvil, kremt. Men ja dette låver veldig bra for fremtiden. Det var på tide med en liten bekreftelse selv om den største åpenbare indikatoren på at aksjekursen er og har vært alt for lav er rett å slett det fundamentale.
Det fundamentale vinner alltid er det noen som har lagt vekt på før, og det stemmer stort sett, til og med for Mseis.

Oppdatert target fra Sp1 10kr.
(denne skal høyere på sikt men er nå et mer realistisk mål enn tidligere)

Lykke til, og husk, ikke ta profitt for tidlig her.

Gg
Redigert 24.03.2022 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
regnskap1
25.05.2022 kl 23:13 1321

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
De utålmodige får bare holde på å lire av seg eder og galle, men det hjelper lite å være frustrert over manglende børsmeldinger hver dag kl 08.00. Selskapet sier jo selv at det vil komme meldinger om kontakter for Q3 og Q4 før sommeren og da gjør det det. Er det noen som har lært at man ikke skal love og lyge så er det den nye ledelsen i Mseis. De har jo nå brukt flere år på å rette opp manglende tillit fra markedet som oppstod nettopp fordi den forrige ledelsen tok munnen for full. Den feilen gjør de garantert ikke igjen. Når ledelsen sier at de er god posisjonert og er i «the sweet spot» så kan jeg ikke forstå at noen får hetta og selger seg ut. Er bare å høre på Carel i webcast fra under pandemien og nå også kan dere høre forskjell. Han har aldri vært så offensiv som under Q1 presentasjonen nå i år.
Redigert 25.05.2022 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
danmark1
29.05.2022 kl 12:49 826

Fra Q1 regnskabet. Forecasting an OBN market approaching a value of USD 1 billion in 2023, ca. 9,5 mia. - Markedsværdi 1,6. og allerede nu tjener man penge. Det hænger ikke rigtig sammen. Hvem har interesse i, at holde kursen så lav?
Trymte
29.05.2022 kl 14:36 731

...og av OBN-markedet på USD 1 billion har Magseis en markedsandel på 40-50% , ifølge Carel på Q1-presentasjonen. Kommer til å bli penger av sånn.