Fan ikke vits med ELbil

mercedesglk
ELBIL 25.03.2022 kl 19:42 11777

Hvorfor pokker skal man kjøre ELbil i Norge når kanoner og granater og bombing av olje tanker som spyr ut mere dritt enn om vi 5 mill mennesker i Norge kjører ELbil i 1000 år.
Nei dette er ikke ok. Ingen andre i verden bryr seg en dritt.
Sitter i en storby nå ( ikke i Norge nei, for der finnes ikke storbyer), ikke EN eneste flkkings ELbil å se, har vert her nå i 2 døgn,0 EL biler🤷🏼‍♂️🤣🤣🤣
Få V8 tilbake😎
Slettet bruker
25.03.2022 kl 20:32 6682

Hørtes ut som du sitter nede i Manila hehe
Mokomon
25.03.2022 kl 20:41 6663

Fordi det er bedre å kjøre, billigere, mer praktisk og bedre for miljøet. Kos deg ned v8, snart er det bare veteranbiler med sånt
Salbei
25.03.2022 kl 20:46 6630

V8, så harry haha...bare de med noe mellom øra kjører elbil. Mange land har mye å se opp til hva vi gjør i Norge.
mercedesglk
25.03.2022 kl 21:04 6595

Hehhe, vi får se på sikt hvem som har noe mella øra, tror ikke de med vindmølle behov vinner den premien😂😂😂
Grønne MDGer som tror de vet alt, men…. Lite😀😉
Stå opp og få et real perspektiv.
Mere utlipp med EL bil en fossilt om du tar med alt, ikke hjelp i å kun regne når bilen står ferdig i butikken. Ta med alt.
Skier
26.03.2022 kl 08:38 6442

Regnestykket du referer til angående elbil og bensin/diesel har ikke tatt med hele kostnadsbildet, blant annet energien som benyttes til elementene som skal på plass for å sikre produksjon av olje som tas opp fra havbunnen. Ok, Norge har tjent masse penger på nettopp den industrien, men når en skal sammenligne EL bil og biler som benytter fossilt drivstoff så har ikke bygging eller frakting av oljeplattformer vært en del av regnestykket. Ei heller anlegg for å produsere eller frakte strøm. Uansett pris vil ikke fossile motorer være bærekraftig i et fremtidsrettet perspektiv. Dieselpartikler kan reduseres med bedre motorer osv, men ekspertisens utredninger viser at fossilt drivstoff vil gi større negative effekter i samfunnet enn å videreutvikle batterienes egenskaper. Ikke uten grunn at batteriindustrien har startet opp og vil bli en viktig leverandør av energi sammen med atomkraft.
nima
26.03.2022 kl 09:19 6377

EL bil svindel for å skaffe ny næring. Forbannet tull skapt av politikerne som ikke skjønner en dritt
nima
26.03.2022 kl 09:19 6370

EL bil svindel for å skaffe ny næring. Forbannet tull skapt av politikerne som ikke skjønner en dritt
Slettet bruker
26.03.2022 kl 09:56 6314

Må være bomull mellom øra, om man velger batteribil og konsekvensene dette innebærer :-)
Tøff
26.03.2022 kl 10:59 6231

Bilentusiaster er ikke opptatt av El-bil. V8 er skikkelig kos, både MB og andre. Det vet de som har prøvd. Men økonomi? Dessverre, det går nok mot El-bil etter hvert. Men jeg kommer til å tviholde på bensinbilen så lenge som mulig.
mercedesglk
26.03.2022 kl 12:04 6171

Politikerene holder på ELbil til de har lurt mange nok, så kommer nok avgiftene på plass.
Vi har ikke nok kraft i verden til at vi skal holde på med dette ELbil tullet. Når alle batteri skal byttes ut og destrueres kommer enorme problem med hvor pokker skal man gjøre av de.
I tillegg tømmer vi verden for ufattelig viktige metaller på en helvettes ELbil. Skal bli artig å se hva skjer. Når vihar brukt opp de resursene på å kjøre rundt i en ELbil.
Blir samme problematikken med batteriene som med kunstgressbane, umulig å kvitte seg med de.
Olja må vi ha uansett hvor man vrir og vender på det.
Ta en ELbil og ta bort alt som er laget av olje, det er ikke mange cm du kommer🤣
Dette tullet med at olje er så farlig og forurensende er bare tull. Ta vindmøllene, det er svineri det.
Vet dere at ei vindmølle arm er opp til 100 meter lang og 4-5 meter bred? Det er 3 av de på hver vindmølle. Gang opp det med antall vindmøller. Alle de kan ikke gjenvinnes. Danmark graver de ned i jorden. Bærekraft my ass!
Politikere vet ikke hva de sitter å bestemmer.
De er mere opptatt av populisme og lure deg og meg for skattepenger og ha leiligheter på hvert et nes og snylter selv på skatten. Hadde du og jeg gjort det samme hadde vi blitt putter inn minimum 1 år i fengsel.
Mener politikerene noe med utslipp kan de starte med å ta bort avgifter på alle biler, da kan vi få råd til å kjøpe nye biler som ihar nesten 0 utslipp.
Nei, men de mener ikke sååå mye om det at de gjør det. Da kommer det inn mindre pæng i statskassa. Skulle tro de var redd for at AS Noreg går konk om de tar bort litt avgifter.
Vi lar oss lure alle veier, høye strømpriser, høye bensin og diesel priser, høyere rente, høye matpriser osv osv, alt er jævla dyrt på grunn av enorme avgifter.
Hvordan i alle dager greier Sverige seg med 1/2 avgift på alt omtrent?
Få V8 tilbake på Norske veier, få bort de pokkers symaskinene.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 13:27 6068

Synd at det ikke er mere fokus på hydrogen.
Redigert 26.03.2022 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Oilbaron
26.03.2022 kl 14:18 6013

Snart, er et relativt begrep.
Har 2 ganske nye dieselbiler på huset og de kommer nok ikke til å bli skiftet ut med elbil.
At en elbil på 2 tonn er så mye bedre for miljøet enn en fossil bil er bull shit.
Så får heller de «grønne» leve i den villfarelsen.
Mulig de sparer noen kroner pr i dag på bilholdet, men det kommer selvfølgelig til å endre seg når inntektene fra bomringene stuper.
Politikerne har sine luftige ambisjoner, og da må alle bidra, til og med snylterne som kjører elbil.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 14:31 5988

Får du puste i denne storbyen. Er det nok oksygen der slik at du ikke blir kvært. Hva med svevestøv og eksos. tipper det er mye av det. Renner øynene dine konstant pga forurensing.
Redigert 26.03.2022 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
26.03.2022 kl 16:24 5918

Eldre folk - eller de som er litt trege - eller de som er så faen så negative til alt nytt Elbil er den mest effektive måten - billigst --osv... Hvor mange deler er det i en fossil bil kontra en elbil ?
Alle som er negative til en elbil blir så positive når de endelig forandrer tanken til det positive når de sitter i den.

Drit i dette snakket om miljø - det går til dundas uansett om du kjører fossil eller ikke

Om du er smart så kjøper du deg en elbil - er du av den andre typen - lite smart - så kjøper du fossil bil
Redigert 26.03.2022 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
26.03.2022 kl 16:35 5903

Som ny bil er nok elektrisk et fornuftig valg, men på bruktmarkedet vil jeg tro fosilbiler kan være vel så gode kjøp.
mercedesglk
26.03.2022 kl 17:41 5839

Blir ikke mindre svevestøv av en ELbil.
Mykere dekk og større dekkslitasje med ELbil.
Gummisvevestøvet er mye verre enn annet svevestøv.
ELbil burde vert forbeholdt postman pat og eldre som har mistet lappen. Forbruken av de sjeldne metallene som brukes i batteriene burde vert forbeholdt annen industri. Ikke bruke de opp på ELbil.
ELbil kjøpere kjøper fordi avgiftene er tatt bort.
Hadde det ikke vert avgifter på fossilbil hadde mange heller kjøpt fossilt.
The Observer
26.03.2022 kl 18:49 5776

Ville du kjøpe en Elbil som er ca 8 år og kjørt ca 70.000 km og ellers i god stand? Garantid-tiden er normalt 6 til 8 år. På en Egolf koster batteriskifte 227.000 kroner.
En likeverdig bensin/dieselbil kan kjøres fint i 10 år til. Elbilen blir vraket om batteriet går.
velkjent
26.03.2022 kl 19:00 5768

Politisk hysteri det hele. I Oslo kritiserer byrådet folk som fyrer med ved fordi den slipperut CO2.Samtidig lar det all skitten og grusen etter vinteren ligge igjen på veier og fortau, slik at fotgjengere befinner seg i mindre sandstormer når større kjøretøy dundrer forbi. Men sanden inneholder vel lite CO2 må vite og truer ikke klimamålsettingen.
Redigert 26.03.2022 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
velkjent
26.03.2022 kl 19:06 5759

Det er ditt regnestykke som halter, for i olje-gassindustrien er det kapitalisme som teller og da er kostnadene med, i motsetning til el.bilen og driften av den.
KaiRK
26.03.2022 kl 19:11 5749

Mener du helt ærlig at en elbil slipper ut mer farlig svevestøv enn tilsvarende dieselbil?
Redigert 26.03.2022 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
KaiRK
26.03.2022 kl 19:12 5747

Løses enkelt med riktig forsikring.
Ønsker du å grave deg ned i problemer, er det naturligvis det du får.
Redigert 26.03.2022 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2022 kl 20:56 5662

Ja de slipper ut mer gummipartikler fra dekkene da det er større slitasje siden de er tyngre enn dieselbiler på samme størrelse.

Dessuten er EL-BIL DJEVELENS VERK! og kreftmaskin uten like. Jeg vet av dyktige legeforskere som er truet til tauset om sine oppdagelser.
KaiRK
26.03.2022 kl 21:20 5626

hehe okey.....
Det er så liten vektforskjell at dette er tilbakevist mang en gang.

Hvordan er elbiler kreftfremkallende? Og hva forsket "legeforskerene" dine på?
Slettet bruker
26.03.2022 kl 21:47 5572

Vel de avsluttet ALT arbeid da de var redde for å ende opp som Wiborg!!!!!!!
Men kan gi deg et hint : elekromagnetisme/stråling og kan du tenke selv så kan du sjekke alle som fikk deformerte barn og ble sterile i Marinen "Kvikk saken" da de ble utsatt for noe av det samme.

Her er litt mer om du ønsker å lese

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/1-1813

https://vof.no/slik-skaper-tradlos-kommunikasjon-sykdom
Redigert 26.03.2022 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Salbei
26.03.2022 kl 21:47 5573

Biler som går på bensin/diesel hører snart fortiden til. Flere og flere gjør det riktige for miljøet og kjøper elbil. Vi er inne i det grønne skiftet som bare blir viktigere og viktigere. Vi må alle bidra for å redde kloden, jeg har gjort mitt, har du gjort ditt? Kjøp elbil da vel :) Spiser også bare kjøtt en dag i uka, og reiser sjeldent med fly. Bruker også samme pose når jeg handler. Dette kan alle få til :)
Slettet bruker
26.03.2022 kl 21:55 5545

Supert at du lever i en boble der du "redder" verden. Hva med avfallstoffer fra økende mengde batterier ? Så har du en vill befolkningsvekst som krever sitt for å få komfort. Selv promper jeg så lite at min samvittighet er helt ren allerede. Folk må faen slutte med fising hele tiden som raserer klimagassbalansen her på jorda.
Redigert 26.03.2022 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
26.03.2022 kl 21:56 5603

Synes å erindre en Rystad rapport? Hvor mangelen av kobber ble tatt opp++++

Ikke nok kobber til å bygge ut den infrastrukturen som er planlagt en gang.

Hydrogen on demand som er løsningen, ikke rene el-biler.
Kun en drøm og en hype, mye enklere og billigere med hydrogenceller.
Hexpur drar ikke så store kontrakter uten grunn.
(Jada, det er ikke kontrakter ennå....men...se hva India gjør....)

Redde kloden?
Man får jo håpe noen decimerer oss!
😄

Redigert 26.03.2022 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Salbei
26.03.2022 kl 22:03 5591

Du kan si hva du vil. Jeg er stolt av det jeg gjør :) Synd det ennå finnes slike egoister som bare tenker på seg selv og ikke de fremtidige generasjonene. Alle må bidra til fellesskapet. Du kan kalle det en dugnad om du vil :)
Thesistulling
26.03.2022 kl 22:11 5568

Det er kun EN ting som kan redde kloden, og det er befolkningsreduksjon, intet annet.
Og så lenge man ikke tør gjennomføre massesterilisering da det ikke er politisk korrekt, så er vi fucked.

DET er realiteten enten du liker det eller ei.
Vi er for mange som forsøpler.....
Redigert 26.03.2022 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
26.03.2022 kl 22:17 5588

Elbil fantastisk å kjøre dersom du ikke skal så langt!.
Setter du dette opp mot klima og miljø, kam du ta deg en bolle.
Verden er i krig nå. Energi er i høysete. Energieffektivitet er nøkkelordet. Da må vi pumpe olje og gass.
Ingen vei utenom dersom putens bidrag skal begrenses
Salbei
26.03.2022 kl 22:21 5582

Der tar du feil min gode venn :) Forbruket må ned bare, og det er nettopp der DU kan bli med å redde kloden :D Du kan starte i morgen om du vil, det er gratis å bli med i klubben :)
Thesistulling
26.03.2022 kl 22:29 5563

Gjør desverre ikke det.
Sjekk hva FN sier om saken, det skrives ikke så mye om det i media.
Alle fattige land vil løfte levestandarden sin, allerede der skurrer det.
Svært få er villige til å senke forbruket sitt i dagens samfunn, det er basert på vekst.......
Det er da bare å ta en titt på jordkloden fra et litt høyere perspektiv så ser man med det blotte øyet at vi er for mange....
Litt mye folk når man må skilte at HER, HER ER DET EN SKOG!!!
Vi blir muligens reddet av naturlig reduksjon i vesten og Kina, men Afrika.......ojojoj......DER må det pumpes inn penger og viten.
Redigert 26.03.2022 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Salbei
26.03.2022 kl 22:37 5542

Det er viktig at voksne og ansvarlige mennesker setter en standard om hvordan man best mulig kan være et forbilde, for kommende generasjoner :) Hvis alle gjør litt har vi gjort MYE :)

Svært få er villige skriver du...da kan jeg informere deg om at du kan! Du kan være et forbilde :) Alle kan bidra på en eller annen måte
Thesistulling
26.03.2022 kl 22:47 5516

Jeg?
Et forbilde???
😄🤣

Joda, jeg bor i et digert hus som er malt EN gang siden 1920!
Hagen min er like gammel, jeg har bilde fra rundt 1900 med rosebusken min, ikke gidder jeg klippe plenen lengre, koseligere med humler.
Så, jeg har gjort mitt ved å ikke gjøre noe🤣
Og kjøper jeg noe, så holder det som regel lenge.

Sjekk det der med befolkningsreduksjon, jeg tuller ikke.

Jeg er meget bevisst mitt økologiske fotavtrykk.
Bare for å ha nevnt det.
Redigert 26.03.2022 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Salbei
26.03.2022 kl 23:03 5499

Bra Thesistulling, jeg er stolt av deg :)
undrende
27.03.2022 kl 00:34 5422

Nei, det ville jeg absolutt ikke gjort. Av samme grunn, så ser jeg heller ikke den økonomiske verdien i å kjøpe ny EL bil fremfor ny diesel bil. Ikke noe tvil om det, pr i dag.
Men jeg vil ikke bli overrasket om det tverrpolitiske Norge om ikke alt for lenge kommer til å handle på en måte som gjør fossilt drivstoff så kostbart, at dagens krigs priser på fossilt vil virke rimelige. Det spiller nok ingen rolle om det er Brussel Erna, eller Brussel Støre som har flertall.
suspekt
27.03.2022 kl 14:32 5163

Ja du har nok helt rett, har sett det lenge selv, for mange mennesker på jorda, og for mye forbruk av resurser og for mye forsøpling. Ikke så lett å gjøre noe med, men maks 2 barn er en begynnelse, etter det ingen goder som barnetrygd etc for nr 3. For nr 4 mistes hele barnetrygden, det må hard lut til. Det må drastiske tiltak til.
For å være realistisk så må vel vår herre og naturkreftene ta seg av det. Kriger, naturkatastrofer, epedemier, hungersød og selvfølgelig klimaforandring og mye mer. Desto mer folk, desto mer skadelige utslepp, alt henger sammen. Det er trist at det må bli slik i en verden som KUNNE vert et paradis.
Redigert 27.03.2022 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2022 kl 16:34 5068

Jeg liker ærlige folk da det faktisk er mangelvare i dagens samfunn. Det er så spott on og sant det du sier, men ingen tør si det.
Er upopulært, så bedre å skryte av at en selv får til en liten fiseting og dermed kan skryte av at en "redder" verden. Selvsagt de andre som må ta tak og gjøre noe, alltid:)

En ser flisen i sin brors øye men ikke bjelken i sin egen!

Selvsagt er du rasist om du sier maks 2 barn pr familie, De fattige svarte familiene må jo ha 8 sønner slik at en av dem kan hjelpe foreldrene når de blir gamle.
Redigert 27.03.2022 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2022 kl 16:50 5036

Jeg har flere dieselbiler, alle er over 34 år, DET er miljøbiler, ikke noe bruk og kast. Kjører dem også delvis på brukt frityrolje.