Fan ikke vits med ELbil

mercedesglk
ELBIL 25.03.2022 kl 19:42 14490

Hvorfor pokker skal man kjøre ELbil i Norge når kanoner og granater og bombing av olje tanker som spyr ut mere dritt enn om vi 5 mill mennesker i Norge kjører ELbil i 1000 år.
Nei dette er ikke ok. Ingen andre i verden bryr seg en dritt.
Sitter i en storby nå ( ikke i Norge nei, for der finnes ikke storbyer), ikke EN eneste flkkings ELbil å se, har vert her nå i 2 døgn,0 EL biler🤷🏼‍♂️🤣🤣🤣
Få V8 tilbake😎
Osvaldsen
18.01.2024 kl 20:16 2058

Det hjelper ikke at H2S lukter når du ikke kan lukte den. Blir konsentrasjonen for "høy" lukter du den ikke, luktesansen blir "blendet"/lammet. Da kjenner du ingen H2S lukt.

Osvaldsen
Fluefiskeren
18.01.2024 kl 20:24 2039

Når man lukter den trekker man seg selvsagt tilbake. Er det virkelig nødvendig å vrenge og vri på dette? Du kan jo prøve å få gassindustrien å slutte med å sette til et luktestoff til propan og butan. Tror ikke du får gjenhør.
Osvaldsen
18.01.2024 kl 20:34 2022

Det er ikke meningen å vri å vende på det prøver bare å forklare. Den laveste konsentrasjon luktesansen kan oppfatte er noe som 0,005%. Kommer konsentrasjon av H2S opp i 0,015-0,025% kan du ikke lukte den for da er konsentrasjon for høy for luktesansen. Husker ikke alle disse %'ene så er bare sånn ca. Så om du går inn i et område med for høy konsentrasjon av H2S kjenner du nødvendigvis ikke lukten. Det kan ikke sammenlignes med lukter som er tilsatt da de er tilsatt for at du skal lukte de og ikke kverke luktesansen....

Osvaldsen
Fluefiskeren
18.01.2024 kl 20:56 1994

Jeg skal gi deg rett i at veldig høye konsentrasjoner ikke er lett å lukte, men i tilfelle her luktet han det jo som bare det. Han skulle selvsagt bare trukket seg tilbake, men jeg forstår at det ikke var så lett for en ulærd å vite hva det var. Har man luktet gassen en gang så kjenner man den igjen. Veldig karakteristisk. Har stiftet bekjentskap på laboratoriet noen ganger.
Redigert 18.01.2024 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2024 kl 21:59 1948

Dette er da ikke noe dramatisk, folk har spart bompenger og drivsstoff i flere år så dette jevner seg nok ut. Selv om de burde hatt økning i effektwatt da de tar altfor mye og store deler av strømnettet. Kan tenkes at Strømselskapene tar de største strømforbrukerne etterhvert, det er uholdbart i en tid vi mangler energi. Bra at Tesla setter ned prisene slik at hvermansen som vil kan kjøpe bilene. Når Elbilene blir så billige at vi må kutte ned enda mer kostnader for barna som jobber i miljøfarlige gruver i Afrika må kutte lønna enda mer, da er markedet i balanse og miljøet har vunnet.

"Uholdbart verdifall for brukte elbiler
En ny undersøkelse viser at nye elbiler kan miste opptil halvparten av verdien i løpet av tre år, med et verdifall som er over 40 prosent høyere enn bensinbiler. "

https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/01/18/8084709/uholdbart-verdifall-for-brukte-elbiler
Redigert 18.01.2024 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
rockpus
18.01.2024 kl 22:21 1911

Her er nok en svært viktig årsak til at elbiler har hatt mer feil:

"Det understrekes også at flere feil er relatert til «voksesmerter», og ulike software-feil."

Svært mange bilprodusenter har hatt umodent software system. Disse bilene er jo som en stor datamaskin. Samtidig ser vi nå at flere merker som hadde mye trøbbel med dette, nå får stadig bedre systemer. Hele bransjen er relativt ny, og vi har mye å lære. Alt fra gruvedrift til resirkulering av batterier.
Piggvar 2
26.01.2024 kl 14:54 1691

Aldri hatt problemer med el biler. De som aldri har hatt eller er svært til negative el bil snakker om noe som de ikke vet noe om .
Kommer aldri i livet gå tilbake til en fossilbil igjen.
Har kjørt el bil i et par år nå - aldri hatt et eneste problem. Mye billigere verkstedutgifter,- da det ikke er så mye som gå galt som kontra en fossilbil som er mer komplisert byggget opp av tusenvis deler.
Suveren på vinterføre.

Men det er stor forskjellig på busser som går på el og kjører med helårsdekk i Oslo på en skikkelig vinterstid med kulde og masse snø.
En må nesten være fullstendig idiot hvis en trur det skal gå bra!
Er en overrasket over de problemene som oppstår som det gjør på en vintersdag med disse el bussene - har en ikke greie på hva en driver med.
Redigert 27.01.2024 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
nopetter
01.02.2024 kl 10:47 1448

merkelig at sverige og finland IKKE har slike problemer, grunnen var at de ikke skulle redde verden med å innføre rene elbusser uten webastoer, eller muligheter for å bruke kjettinger. tror dem nå fikk seg en lærepenge. det eneste de kan gjøre på kort sikt er å leie diesel eller gassbusser fra sverige eller finland. det politikerne i oslo ennå ikke har skjønt er at de nye fossile motorene er rent brennende de slipper ut kun vanndamp og co2. men det er vel her problemet deres ligger
Redigert 01.02.2024 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Bove
01.02.2024 kl 11:00 1416

Ser du skriver: Mye billigere verkstedsutgifter. Ja da har ikke du vært på verksted med din bil ennå. Blir du påkjørt eller kjører du på ett eller annet trenger ikke være av den store sorten, ja da skal det ikke mye til før at din bil blir kondemnert. Selv en forholdsvis liten skade kan føre til kondemnasjon, da det blir for DYRT å reparere skaden. Forsikringsselskapene vet at reparasjonene på Elbiler blir alt for dyr å reparere, derfor blir de fleste med "små" skader kondemnert. Ta deg en tur rundt på bilopphuggeriene så kan du se de små skadene som en ikke skulle tro at dem blir kondemnert for. Reparasjoner på Elbiler er for dyrt.

bove
Slettet bruker
01.02.2024 kl 11:28 1379

Burde vært straffemiljøavgift på slike biler, ikke holdbart at de er verst på ulykkesstatistikken. Og det at de kondemneres så ofte er da Fan ikke miljøpolitikk ? Men i idiotlandet Norge kan alt vrenges til å bli miljø om politikerne mener det. Den dagen de lykkes med sikre hydrogenbiler da har vi fått til noe som kan monne.
Redigert 01.02.2024 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2024 kl 13:33 978

Skal en tro forbrukkerådet er det FAN ikke vits med Tesla allefall.

– Klageandelen er høy, og det er tydelig at mange forbrukere opplever utfordringer med Tesla, sier seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet og fortsetter:

– De tre merkene som havner på klagetoppen har alle hatt vekst i bilbestanden, noe som kan tyde på at det er litt for mange barnesykdommer på de nyere bilmodellene.

https://www.mn24.no/nyheter/i/XbPB67/tesla-paa-klagetoppen-i-norge
Redigert 22.02.2024 kl 13:34 Du må logge inn for å svare