Voleon. Hvorfor holder de. Og også da vi var på 12 kr.

uldiuldi
RECSI 25.03.2022 kl 21:12 6618

Inden Hanwha kom ind første gang på 20 kr kom vi tæt 17 kr og så ned igen og det mange gange. Og nu hvor de har købt alle aktier fra Aker Horizons og kom op over 18 kr kom VOLEON CAPITAL på banen igen og fik den ned til 15. og dette selv om der er komme en masse godt nyt. Vi har været på 12-14 kr flere gange og VOLEON CAPITAL har ikke købt op/dækket ind. hvorfor ????? Ja jeg tror ikke Hanwha har ønske om en stor kursstigning og få hjælp fra VOLEON CAPITAL. Kan ikke se hvorfor de ikke har købt op nu de var på 12-14 og det mere ind en gang og nu måtte de ud med over en 1.000.000 aktier for at få den ned igen. pt har de 6.750.470 at skulle købe tilbage. Men det har de ikke travlt med da de måske er købt af Hanwha til at køre os trætte. Ved ikke om der kan være noget om mine tanker, men har fået dem mange gange siden sommer 2021. Voleon sad i ro fra den 31.01.2022 til den 09.03.2022. Og kom så lidt på banen igen inden Hanwha købt alle aktier fra Aker Horizons for at holde den nede. Det er mine tanker, høre gerne hvad i tænker om det samme.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 07:26 6256

Voleon er, som jeg har forstått det, en aktør som benytter 100% algoritmebasert handel. De er i REC fordi den er volatil, og når algoritmene sier det er på tide å sette en short, så skjer det.

Voleon har tapt endel penger i REC mener jeg, men de har en stor konto og er inne i flere andre aksjer også. I følge denne oversikten har de ca 150 short-posisjoner for øyeblikket:

https://shortics.com/shorter/voleon%20capital%20management%20lp

Her er oversikt over nordiske posisjoner:

https://shortnordic.com/detaljer.php?player=voleon%20capital%20management%20lp&land=sweden
Creo
26.03.2022 kl 08:26 6060

Selvforsterkende trend og tidligere erfaringer er nok en utløsende faktor for at kursen gikk så kraftig ned denne gangen.
1. x antall mindre aksjonærer tenkte; denne gangen skal jeg selge, fordi den alltid går ned.
2. algoritmene til Voleon registrerte et enormt antall nedsalg, ergo så øker Voleon shorten med 1 million aksjer.
3. uten Recs aksjehistorie det siste året så ville kanskje folk denne gangen kjøpt seg oppover isteden for å selge. Da ville algoritmen til Voleon begynt å dekke inn. Kursen ville økt betydelig.

Ergo så må denne trenden brytes for at aksjen skal klare å gå videre på gode nyheter. Løsningen kommer når det blir færre nervøse aksjeeiere og flere store som ønsker å sitte over en lengre periode.

Så for meg er det ganske innlysende at den store andelen med nervøse kortsiktige aksjeeiere er Rec sin største utfordring ift aksjekursen. Så totalt sett så har aksjeeierne seg selv å takke. Utålmodigheten og ønske om raske penger ødelegger aksjen. Når mange nok forstår dette så vil kursen gå kraftig opp.
Redigert 26.03.2022 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2022 kl 08:56 5939

Tiltredes, Creo. Tradere gruser denne aksjen fullstendig. Veldig synd. Vi trenger åpenbart flere langsiktige eiere.
Creo
26.03.2022 kl 09:30 5790

Tradere i seg selv er ikke så veldig ødeleggende for aksjer, mener jeg, men mange tradere i kombinasjon med algoritmestyrt shorting, det mener jeg ikke er helt bra. Hadde aksjen ikke hatt shorting her, så tror jeg aksjen hadde stått høyere i kurs. Men dette kommer når kraftige nyheter børsmeldes og når meldingene kommer med kortere mellomrom. Slik tingenes tilstand er nå så kommer dette til å skje i løpet av året. Da blir shortingen borte, i en lang periode, tipper jeg.
Stabukk
26.03.2022 kl 09:32 5778

Høgst sannsynlig rett svar, Creo. Blei sjølv veldig glad då Hanwha overtok heile Aker-posten, nok ein gong på kurs 20. Men Voleon sin short har desverre gått opp fordi nervøse småaksjonærar ville ut. At Røkke og Aker ville ut, med stor gevinst, blei merkelig nok vurdert som meir negativt enn at det var positivt å få ein storeigar som bladde opp for å komma inn!

Var sjølv for sein med å selja på 18-tallet og tar konsekvensen av det: Ei ny «ørkenvandring». Men håpar den er unnagjort i løpet av to mnd. Grunnen er at Hanwha no er «kvitt» Aker og kan styra etter sine offensive planar, blant anna «jumpstart» Moses Lake. Og sleppa eventuell uenighet med Aker.

At Hanwha er under budplikt på 20 kr får eg leva med, eller gå ut av Rec! Ser for meg ei stor oppside, så eg blir verande eller kanskje snittar litt ned.

Er også redd for at Hanwha inntil vidare IKKJE «har ønske om en stor kursstigning» og får «hjælp fra VOLEON CAPITAL», som trådstartar skriv. Hanwha ser sjølvsagt god butikk i Rec når dei to gonger betalar 20 kr aksjen. Koreaselskapet takkar neppe nei til å komma over 50% på kurs 15 kr! Men har veldig vanskelig for å tru at Hanwha kan «leriga inn» Voleon for å auka sin short, med sikte på å «kuppa» til seg større eigarandel på dagens kurs.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 09:43 5717

Hanwha uttaler at de skal satse stort på egen solarkjede i USA. RECsi sine underliggende verdier i fabrikker er flere titalls milliarder, og flere ganger mer enn dagens prising.

Nå er det bare å følge Warron Buffets råd om tid.

solfylt
26.03.2022 kl 10:29 5527

Hvor vanlig er det at de aller største handler som oss stykkvis over børs? Har forøvrig ingen tro på at Hanwha har noe med Voleon å gjøre. (Det foregår derimot garantert mye snusk blant de litt mindre aktørene.) At Voleon fortsetter å shorte REC skaper nok en del usikkerhet, men det er ikke noen grunn til å tro at de behøver å tjene på det til slutt. Som grabein skriver, er det (visstnok) algoritmestyrt. Ser en på hvor mye de spiller med av midler, så er det jo helt vilt. Tjener de 100 mill på en short og taper 90 på den neste så er det stadig 10 mill i fortjeneste. Hanwha har sikret seg tilgang til råvarer gjennom oppkjøpet i REC, samt muligheter for hel eller delvis kontroll over en hel verdikjede. Responsen fra markedet tilsier at de ikke har skjønt noen ting, men noe sier meg at Hanwha vet hva de har kjøpt. Men vi får se :)
Oli
26.03.2022 kl 12:04 5288

Hva tenker folk rundt muligheten for at Hanawa, ønsker å sluke hele Rec og ta det av børs? Det er utvilsomt uforløste verdier her men jeg begynner å bli bekymret for at Hanawa ser en mulighet for snyte oss små og stikke av med mesteparten av verdiene selv.
solfylt
26.03.2022 kl 12:27 5184

Ser ingen grunn til å bekymre meg for det scenarioet med det første…
Null
26.03.2022 kl 12:28 5175

Skal Hanwha kjøpe REC av børs så blir det nok til en annen pris enn det vi ser nå
Skal de kjøpe innen 6 måneder fra de får akjene fra Aker, må de betale tilby oss 20 kr som et minimum, skal ikke forundre meg om Aker også har en oppsjon på mere penger om de kjøper oss ut innen den fristen.
OM de ikke kjøper oss ut innen 6 måneder så må det være etter at beslutting om at ML skal startes, dermed er vel også prisen høyere.

Selskapet trenger pr dato ikke penger, til drift og oppstart av ML dermed er det vel minimal fare for en "grise emisjon" som gjør at Voleon kan hente tilbake aksjene de trenger der også, da må de vel hande de på børsen.
Det håper jeg de kommer til å kjenne på "kroppen" ...

Det er mine betraktninger....
NULL

Redigert 26.03.2022 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2022 kl 13:01 5048

Hvis man «frykter» at Hanwha skal kjøpe ut aksjonærene til RECsi, så bør kursen stige betraktelig. Et oppkjøp innebærer budpremie på kursen… Det er i tilfelle en vinn-situasjon for aksjonærene, forutsatt at referansen er kurs over børs.

Og, hvis Hanwha ikke har planer om å kjøpe ut småaksjonærene … Da har RECsi kapitalsterke og gjennomproffe eiere, som sikrer produksjon internt.
Vinn det også.

At man snakker om «usikkerhet» gir ikke mening, all den tid begge senarioer vil gi høyere kurs og bedre avkastning for aksjonærene enn i dag.

Stabukk
26.03.2022 kl 13:07 5000

Trur det er godt over 50% sjanse for at Rec blir slukt. I følge Oslo børs blir jo Hanwha oppfatta som ein gjeng idiotar som stadig vekk betalar 20 kr per aksje når kursen er langt under. Trur vi småaksjonærar har nokre mnd på oss før temaet blir aktuelt. Men vi bør følga med. Hanwha kan gjera Rec til ei pengemaskin, så eg vil helst ha betalt litt meir enn 20 kr per aksje. Helst over 30.
Oli
26.03.2022 kl 14:14 4772

Takk for betraktinger alle. Mitt mest plausible scenario nå, er at Hanawa ønsker å sikre seg så mye som mulig av rec og til en så lav pris som mulig (selvfølgelig). Men la oss håpe at det kommer kursdrivende nyheter i mellomtiden og at dette ikke drar ut og flere og flere aksjonærer selger til lavere priser. Hvor til slutt Hanawa kan legg inn et bud som er lavt sammenlignet med 20 kr. Inntil vi vet noe mer vil nok dette ligge som en klam hånd over kursen. Det man burde gjøre er kanskje å prøve å finne ut hva Hanawa er best tjent med. Ta selskapet av børs og få full kontroll, eller kanskje få notering på en større børs for å synliggjøre verdier og dermed få inn kapital for ytterlige investeringer.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 15:28 4587

Det virker som det bare er i REC at man klarer å ta en positiv nyhet som Hanwhas kjøp til 20 kr / aksje, og spinne det til noe fryktbasert som attpåtil manifesterer seg hos mentaliteten i markedet.

Det er sinnssykt. REC har gang på gang gjort dommedagsprofetier til skamme. Hva skjer? Nye dommedagsprofetier. Derfor er kursen her nede.

Hanwha kan aldri i livet klare å kjøpe over 60 prosent av aksjene uten å måtte betale en klekkelig premium over dagens kurs.

En særdeles merkelig aksje å sitte i, dette.
omac
26.03.2022 kl 15:44 4518

For meg fremstår det litt merkelig at folk frykter Hanwha så mye. Alt de har gjort siden de kom inn i REC er jo å snakke opp selskapet og fremtiden til selskapet. For meg fremstår det ikke som de har en skjult agenda eller forsøker å senke kursen på REC. Om de vil kjøpe alt så ville jo det beste vært å utløst en budplikt nå mens alt er usikkert og ikke vente til det løsner og verdien på REC vil øke.

Kanskje Hanwha er fornøyd med å være majoritetseier og ikke ønsker mer, alle bedrifter bør jo drives etter den sunneste modellen som er å maksimere overskudd. Hvis ikke ender selskapet fort i skifteretten. Derav tror jeg heller ikke på at REC skal bli en marionett for Hanwha og tynes for de andre selskapene

Den eneste andre forklaringen jeg finner er at de hater seg selv og ønsker å konke bedriften med dårlige investeringer, men det tror jeg ikke helt på....
Redigert 26.03.2022 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2022 kl 15:57 4454

Har vært sånn Her på Rec trådene noen år nå. Den ene etter den andre konspirasjons teorien etter den andre. Ikke lenge siden den var over 24 kr og man skremte hverande med teori konspirasjoner hele veien ned.
Oli
26.03.2022 kl 16:01 4433

Jeg syns vi ikke skal la vær å diskutere det. For det er en mulighet som kan oppstå, så da ønsker jeg å være forberedt som småinvestor. Jeg liker å få flere betraktninger og ikke bare de mest positive. Som du sier kan det være at Hanawa ikke har noen tanker rundt å ta over og derfor er fornøyd med dagens eierskap, jeg håper det er tilfelle. Men store eiere som kommer inn i små selskaper har ikke alltid endt positivt for småaksjonæren. Det var et eksempel på aksjesladder i dag hvor de diskuterte Rec, hvor han ene sammenlignet med Tencent og Funcom noen år tilbake i tid.
Redigert 26.03.2022 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
omac
26.03.2022 kl 16:11 4374

For all del diskuter det. Men er nedsiden i REC 20 kroner er det odds jeg kan leve med selv om det ikke var det jeg ønsket. Jeg tror ikke de klarer å få inn over 90% av aksjene, til det er det for mange som potensialet så tvangsinnløsning er neppe ett reellt alternativ for de som ikke vil selge.

Vi får se hva fremtiden bringer men Hanwha må handle raskt om de skal ha aksjene her nede, og de jobber like raskt med å gjenåpne ML så det blir isåfall et race
Skalleknarp
26.03.2022 kl 16:32 4291

Kanskje HS bare skal starte ML og starte fulll produksjon av solcellepaneler. Ikke noe skummelt. Kun et kvalitetsprodukt med lavt Carbonavtrykk. De vil tjene penger og det har vel ikke aksjeeierne noe i mot.
Creo
26.03.2022 kl 16:48 4217

Vi må også se på to tre andre muligheter.

1. Hanwha ønsker at Rec skal bli utbyttemaskin slik at de i løpet av en 10-års periode får tilbake investeringen sin.

2. Hanwha ønsker forutsigbar tilgang på råstoff. Rec skriver en god langtidskontrakt med Hanwha. Når kursen er mellom 50 og 100 så selger de seg ned til 20 % og mye av dagens investering blir realisert. Samtidig har de forutsigbarhet på råstoffet.

Et annet interessant spørsmål er om Rec skal bygge og eie Waferproduksjonen selv. Og i tillegg bygge ny ML til batteri.

Skal Rec gjøre alt dette må det mye penger til. Hvor henter de disse pengene fra? Emisjon med store investorer fra USA eventuelt Sør-Korea. Hvis Hanwha ønsker å by på aksjene i Rec så kommer det ganske kjapt.

Spennende at Hanwha kjøpte aksjene til AKH i 2 omganger🤓 Ja man kan spekulere i det uendelige, men sjekk hvor fremoverlente og optimistiske de har vært i media de siste dagene. Kan ikke huske at de forrige storeierne har vært så gira. Det sier meg at de ikke vil komme med et bud, men kjøre på med å få opp både sol og batteri i USA 🙏

For et spennende år som ligger foran oss 🎁
Redigert 26.03.2022 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Creo
26.03.2022 kl 17:08 4088

Vi må ikke glemme hva TT ofte sa ; vi jobber til det beste for aksjeeierne. Den filosofien tror jeg faktisk på. Rec har gjort en solid jobb de siste årene. Selv om nåværende styre har vært stille så har de faktisk fått Hanwha inn som storeier. Kunne vi fått det bedre? Vi får se hva 2022 frembringer. Jeg tror det er både viktig og riktig å være positiv nå. Så får vi se hva som skjer😅
Redigert 26.03.2022 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2022 kl 17:14 4054

Hanwha har neppe fokus på høy aksjeandel og aksjekurs. De sentrale er at de har sikret seg råstoff med lavt karbonavtrykk i US. For Rec (og oss) er de garantisten for oppstart og drift i ML. Hvis en først skulle diskutert bekymring for behandling av minoritetsaksjonærer burde en gjort det mens Røkke var hovedeier. Det er ikke lenge siden han var sentral i det som i finanspressen ble omtalt som tidenes forskjellsbehandling av aksjonærer - uten at noen brydde seg. Rundt 2/3-deler av aksjonærene i SOFF tapte alt, mens Røkke og utvalgte venner tryllet seg ut av det.
Bør Børson j
26.03.2022 kl 17:23 4007

Jeg skjønner ikke hva folk er så redd for, angående nyheten at Hanwha kjøpte AKH sin del.
- Før har folk ønsket seg et mye tydeligere Rec, som kommuniserer ut til aksjonærene. Dette startet Hanwha med, allerede i desember 2021.
Deretter forsetter de nå, med å si at de skal bygge tidenes solar kjede i USA/Moses Lake.
De ønsker selvfølgelig at SEMA skal gå igjennom, før de setter planene ut i livet.
Slik som situasjonen er i verden, så vil dette skje, med eller uten SEMA. Men mest sannsynlig, så går den igjennom, før eller etter sommeren.
Å uavhengig om kursen da er 10, 15 kr eller mer, så kan jeg ikke skjønne at Hanwha skal kunne klare å karre til seg 90 % eierskap for 20 kr eller mindre.
I såfall er jo folk stokke dumme!
Å hvorfor kan jeg si det?
Jo, fordi hvis Hanwha og Rec nærmest skal revolusjonere USA, så er prisen på Rec, verdt veldig veldig mye mer!
Om du har GAV på 5,10, 15 eller mer, så kan man umulig være interessert i å selge i nærheten av 20 kr??
I tillegg jævlig dumt av Hanwha også, å komme med alle disse planene offentlig, dersom de var opptatt av billigst mulige aksjer??
Det er lov å bruke hodet folkens!

Så lurer kanskje folk på, hvorfor AKH solgte.
Å akkurat kan kun AKH svare på. Men de har gjort ca 20 x på Rec og har mange andre prosjekter under sin paraply, som trenger oppmerksomhet og penger. De fikk vel faktisk oppfylt begge deler, med salget av Rec..
Røkke kan umulig ha solgt, fordi Rec ikke er liv laga..
Slettet bruker
26.03.2022 kl 17:42 3901

Kåringen av årets selger er uten konkurranse, hvis Rec ikke er liv laga...😎
Slettet bruker
26.03.2022 kl 18:39 3717

Noe man også må huske på her, er at siden rec er blitt en tradingaksje spres mye frykt med vilje. Folk ønsker kursen ned for å komme inn billigere. Tror de aller fleste innerst inne forstår rec skal opp, men nå spilles det hardt på uttalelsen om åpning i slutten av året. Det er en stund til og nå skal det skvises ut noen billige aksjer av de som ikke orker mer.
Hemsen
26.03.2022 kl 18:39 3715

Det er noen her inne som har vist seg som svært dyktige «detektiver». Kanskje en eller annen hadde greid å finne ut historikken til Hanwha i forhold til aksjonærvennlighet?
omac
26.03.2022 kl 18:46 3673

absolutt, alt av kommentatorer, manipulatorer(løgnhalsen Grove har igjen vært og snakket med ledelsen, forrige gang ble det avslørt som løgn) og podkaster sprer FUD for harde livet nå. Det er ikke måte på hvor ille dette vil gå

Det å passe på er hva som skjer om 6 mnd etter transaksjonen på 20 kroner med AKH da løper tidsfristen for samme bud ut. Hva Hanwha gjør i mellomtiden vil fortelle mye.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 21:01 3380

Jeg er ganske enig i dine resonnement her.
Selv om jeg også må innrømme at kursen har skremt meg noe den siste tiden.

Vi må huske på at de som jobber i REC fremdeles er de samme folka.
Hvis man ser tilbake på alle avgjørelser som har blitt tatt de siste 10 årene, og kanskje spesielt de siste 2 årene, så synes jeg at alt peker på at de vil stå stødig med flere (3) ben plantet på jorden.

Det sammenfaller også godt med 1/3 av aksjene til Hanwha, synes du ikke?
Hvis de gir fra seg mer enn 1/3 av kontrollen nå, så gir de fra seg "en bit av REC-sjela" for kortsiktige penger, hvorfor skulle de det?
Alt tyder på at de fint kan klare seg et år til, med Butte i full gass.
Når de har klart seg så lenge i røft farvann og ikke tatt blikket fra målet, hvorfor skulle de gi etter når alt ser ut som det lysner?
Det ville ikke gitt mening.

Jeg tror ikke vi ender opp med 1/3 av aksjene hver til sol/batteri/halvleder-industrien (det hadde vært et trist scenarie med utvannede småaksjonærer ja), men jeg blir ikke overrasket om det dukker opp en batteri-aktør som også ønsker en heftig bit av aksjer i REC slik HS nå har skaffet seg, og kan bidra til en emisjon for ML 2.0 og nok materialer for batteri-bølgen som kommer?

Det finnes mange store aktører der ute innenfor batterisegmentet.
Se bare på LG-selskapet med ny annoterings-rekord på børs.
Alle vet at gode batterier har en enorm fremtid.

Det eneste som gjør meg urolig om dagen er tanken på at jeg er for naiv i å tro at vi småaksjonærer ikke bare kan føres bak lyset på åpen dag.

Alt peker voldsomt positivt for RECs fremtid:
1. Selskapet har godt med penger på bok nå (mer enn nok for oppstart, som vi lenge har mistenkt noe større enn oppstart, og nå nylig fått bekreftet med planer om utvidelser).
2. Hanwha har ikke gitt meg noen andre inntrykk enn at de ønsker å få ML opp å kjøre, og bidra til vekst i REC.
3. Både TT og James har vel snakket om "Step 1" i planene fremover, hvor de både har snakket om større investeringer som kommer, og om et nytt REC med organisatoriske forandringer.
4. Politikere i Washington brenner for å skape en industriell oppblomstring i området, og er veldig tydelige på at REC er en nødvendig brikke for å få til dette.

Vi nærmer oss målstreken rett og slett.
Så hvorfor forlater folk skuta her?

Jeg klarer ikke å finne noen annen konklusjon enn at det enten er:
a) manipulasjon med short og trades
b) aksjonærer ser utelukkende på kurs og vil "selge på hver topp fordi den alltid går sånn, siden det er REC"
c) både a) og b)
Slettet bruker
26.03.2022 kl 21:44 3214

Det er klart tegn på at vi har ekstremt mange kortsiktige aksjonærer. Alle som har solgt nå , skal inn igjen.. Folk selger i panikk og emosjonelle handlinger… REC caset styrker seg bare…

At Hanwah tar over aksjene til Aker er kun positivt, de VET hva de driver med å kjenner til alt REC leverer ig verdien av det, og ikke minst de kommuniserer godt! De vil jumpstarte og har store planer. Flere har nok solgt bare pga av Aker går ut uten tenkt mer logisk på det.

Flere har nok også bitt seg kommentaren om at avgjørelse om oppstart av ML kommer innen året er omme.
Det betyr IKKE at vi kommer til å måtte endre til desember, men at avgjørelsen blir tatt når startskuddet for solar går i USA pga av sema act eller at Hanwah bestemmer seg for å starte byggingen uansett , ELLER noen batteri produsenter setter fart. Alt dette kan skje om en mnd tid…

Manchin har uttalt april/mai på fremgang av BBB feks…
Vi vet Hanwah har store planer og vi vet ikke hvor raskt de setter i gang. De vil ha ML åpen til 2023 en gang, det vil si skal de ha prod i ML klart til det må deres egne planer om utbygging begynne starte snart…

Trenger ikke gå lenge til vi hører mer

Hanwah mener det er verdt betale 20 kr og er der kursen burde ligget frem til åpningsmelding av ML… for åpning kommer og når sør koreanerne sier jumpstart, er jeg helt sikker de holder sitt ord og vil sørge for nettopp dette.

REC henter seg inn igjen som vanlig og får rekyl når alle som har solgt skal inn igjen fordi caset er styrket og dette vil folk se når de får summet seg igjen…

Stabukk
27.03.2022 kl 10:19 2503

Godt oppsummert, Sirbalo. Trur heller ikkje det går lenge før vi høyrer meir, frå både Hanwha, kommunale myndighetar i Moses Lake eller Rec sjølv.

Chuck Sutton i REC har til og med skrive til kommunen at «REC has acquired “new investors and partners seeking to build out manufacturing for the solar supply chain in the United States,” and is looking “at building co-located manufacturing sites” on REC property. Det dreiar seg om «sites», altså i FLEIRTAL! Rerc sjølv pliktar vel å komma med ei børsmelding rundt dette brevet til kommunen, i alle fall ved positivt svar?

På kort sikt betyr vel teknisk analyse ein del for daytraderar. Ser i Finansavisen sitt «Søndagstips» at «Panoro og Magseis kan være doblingskandidater, men hva med REC Silicon, etter å ha utløst flere salgssignal sist uke»? Har ikkje tilgang. Men basert på min analyse skal kursen på Rec OPP!
solfylt
27.03.2022 kl 10:51 2337

Søndagens TA i Finansavisen er negativ hva REC angår. Artig at det er to analyser på en uke. For hva det er verdt… Brudd på 200-dagers og 50-dagers glidende gjennomsnitt, og støtten på 15,30. Tester kanskje støtten på 14-niv. Brudd kan bety fall mot 13-nivået eller 12,30-nivået. RSI har falt imidlertid under 50 og testet den positive undertonen fredag. Holder den kan det bremse fallet på eller over 14-nivået. Blir den brutt vil det signalisere at aksjen kan falle videre. På oversiden må aksjen bryte motstanden på 15,30- og 15,60-nivået for å signalisere ny oppgang mot 17 kroner, og kanskje toppen i den fallende trenden igjen, på i overkant av 21 kroner. Noe sånt..

Forrige uke hadde FA også en TA: https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2022/03/24/7840467/teknisk-analyse-rec-silicon-stanger-mot-teknisk-motstand