Quantafuel announces PoC.....Esbjerg fullfinansiert

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.08.2022 kl 13:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Bulldog
QFUEL 28.03.2022 kl 07:05 286123

Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant
Today, Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant after more than seven days of continuous operation at a level corresponding to an annual capacity of 16,000 tonnes of plastic waste infeed. “This represents a major milestone for chemical recycling, Quantafuel and our future growth,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Recently, we communicated that Quantafuel is ready to move forward with a next generation of larger-scale Plastic-to-Liquid plants. Today’s announcement reinforces this.
https://newsweb.oslobors.no/message/557707


16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management


VI VENTER PÅ: Oppstart linje 3, Skive, end Q2. KUN DAGER edit: Startet 30. juni
Redigert 19.07.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2022 kl 22:45 2222

Har den gamle ring reven solgt alle aksjene sine?
Dere vet hvem jeg snakker om, han som ble rik på Qful mens andre ble fattige.
oivindl
22.06.2022 kl 22:47 2227

"jeg sier ikke at annet ikke betyr noe, men uten stabil produksjon over tid og med lave volumer så betyr alt annet i realiteten nada for dette caset."

Ikke enig med deg selv, ser det ut til.
For du vet hva nada betyr?
Herman*
22.06.2022 kl 22:49 2221

Her må vi ikke lure oss selv. Dagens vedtak vil ha store innvirkninger på hele bransjen i årevis fremover. En eventuell utsettelse av linje tre vil ha en mer kortsiktig effekt. Jeg håper vi er forbi det stadiet at Qfuel må bevise at teknologien lar seg oppskalere. Tror det heller er snakk om hvor raskt de kan oppskalere, noe som selvsagt er svært viktig for selskapets troverdighet og videre utrulling av teknologien. Hvis jeg forstår dagens melding riktig, blir det da den dårligste plastkvaliteten-den som i dag går til forbrenning, som får en kraftig avgift. Da vil jeg anta at de aktørene som har den mest kostnadseffektive teknologien for å håndtere denne kvaliteten vil kunne stikke av med de beste og største avtalene. Er det Qfuel eller f eks selskaper som Pryme i samarbeid med ulike raffinerier. Det er uansett plass til flere aktører i denne bransjen og selv har jeg p.t aksjer i både Pryme og Qfuel. Uten at jeg har full oversikt over alle implikasjoner, tror jeg dagens melding plutselig gjorde det mye lettere å finansiere Qfuels neste fabrikker i Europa.
Redigert 22.06.2022 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.06.2022 kl 22:52 2217

RE;men som et investerings case hvor man forventer overskudd og positiv avkastning på investeringen.
Du overser fullstendig Geminor som gir solid inntjening og som også er i sterk vekst.
Så har vi en linje som går i Kristiansund , bra med inntekter der også og nyheter kommer stadig vekk.
Så vi kan jo kalle Kristiansund for linje 1 i Norge, viktig å få med seg alt.
Quantafuel’s pilot plant in Kristiansund is part of the next generation PtL plants.

Så mens vi venter på linje 3 får vi håpe kursen gjør et solid støt opp i morgen på godnyhetene fra Olin
https://www.quantafuel.com/Kristiansund
Nanoq
22.06.2022 kl 22:54 2227

Bare rolig - Bøhn eier fremdeles nesten 1,5 mill. stk. aksjer i selskapet.

Når kursen passerer 50 kr om 2-3 år, så forstår de fleste hvorfor han ikke allerede har solgt alle QFUEL-aksjene sine.

PS.: Hvis noen er blitt fattige på å investere i Quantafuel, så skyldes det at de har vært noen meget kortsikta spekulanter og som har hatt en utrolig dårlig timing på kjøp og salg og en elendig risikostyring...
Strategi
22.06.2022 kl 22:58 2221

Eurazeo har uttalt at de villige til å delta på nye prosjekter.

The partnership with Eurazeo proves the increased financing capabilities of Quantafuel. As Quantafuel keeps growing, we are also widening the sources of financing,” says CEO of Quantafuel, Lars Rosenløv.
Herman*
22.06.2022 kl 23:06 2217

Joda, men det viktigste for Qfuel er at de etterhvert får tilgang til lånefinansiering før fabrikkene bygges og ikke i ettertid som på sorteringsanlegget. Desto mer solid hele caset fremstår, desto lettere for Qfuel å sikre lånefinansiering på attraktive betingelser.
vintage1
22.06.2022 kl 23:11 2228

Tre avsnitt og like mange setninger. Godt gjort. Fint om du inkluderer et par punktum i avsnittene dine. Dersom du er usikker på hvordan setningene skal begynne etter et punktum, kan jeg informere deg om at du løser dette på samme måte som du starter et nytt avsnitt; med stor førstebokstav. Ellers er jeg enig i vurderingene dine hvor du påpeker at hele selskapets fremtidige potensiale ligger i hvor godt og hurtig de kommer i full drift over en lengre periode.
Redigert 22.06.2022 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.06.2022 kl 23:16 2212

"Ellers er jeg enig i vurderingene dine hvor du påpeker at hele selskapets fremtidige potensiale ligger i hvor godt og hurtig de kommer i full drift over en lengre periode."


Ironisk ment, ikke sant?
For om innfasing skjer i juni, august eller oktober for den saks skyld, kan vel ikke være avgjørende for "hele selskapets fremtidige potensiale"?
Redigert 22.06.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Bulldog
22.06.2022 kl 23:17 2225

Hovedfokuset bør ikke være Skive. Esbjerg og Sunderland er større fabrikker og bedre fabrikker og de er på vei. Ledelsen har selv uttalt at Skive ikke var bygd optimalt.
Slettet bruker
22.06.2022 kl 23:19 2221

Tøft å være i vekst, sterk vekst som Qful om dagen.
Finansiering er ikke akkurat blitt billig, og dyrere skal det bli.
Spørs hvor mye aksjonærene makter å spytte inn fremover, kapital behovet er der og det er stort.
Selv selskaper med en vanvittig cash flow krakker nå, vær forsiktige i Qful, dette er ikke et sted å ha penger nå.


Ser forøvrig verden største hedgefond har gått kraftig short i Basf aksjen, går vel overende tipper jeg hele skiten.
Redigert 22.06.2022 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
vintage1
22.06.2022 kl 23:19 2225

Hvis de ikke er i full drift innen et års tid, hva tror du kursen står i da? Hvor mange nye aksjer er trykket og pumpet i markedet?
oivindl
22.06.2022 kl 23:21 2238

Rischiosos resonnementet handlet ikke om ett år, men seks dager
vintage1
22.06.2022 kl 23:23 2239

Så kortsiktig er jeg ikke, men som vi har erfart kan alle eventualiteter slå inn.
Olin
22.06.2022 kl 23:26 2227

Riktig som flere av dere påpeker at jeg forutsetter at teknologien fungerer. Om dere vil ha mitt syn, så er det ikke et tema for meg. Den fungerer. Helt ok om andre trenger å få mer info om stabil drift. Jeg vet at linjene går godt. Dette skyldes blant annet at Terje Eiken som er COO praktisk talt har bodd i Skive siden byggestart og igangsettelse, nå er videre på nye prosjekter. Say no more

Nye anlegg vil bygges noe annerledes, og det har QFUEL vært tydelige på. Dessuten skal en huske at markedet betaler meget godt for flakes og granulater. Det er ikke bare mykplast i restavfallet. Mye hardplast også, spesielt i næringsavfall. Mye av den plasten er igjen emballasjestøtte på 2500 kr/tonn på. Da kan dere se at differansen mellom å forbrenne og gjenvinne blir fort ca 1200 (inkl avgifter) + 2500 i emballasje støtte =3700 kr/tonn - gatefee Kristiansund/Esbjerg = Meget gunstig

Dere har sikkert rett i at markedet er mest opptatt av linje 3, men hva tror dere QFUEL jobber utifra? Hva påvirker deres case mest?
Redigert 22.06.2022 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
rischioso
22.06.2022 kl 23:33 2201

Det er jo ikke så overraskende at du ikke skjønner en høyst mulig konsekvens utover 6 dager - innspillet har ikke en horisont på 6 dager, men kan være avgjørende for lengre perioder med fortsatt usikkerhet, utsatte prosjekter og kurspress nettopp fordi en utsettelse av innfasingen av linje 3 og hhv linje 4 forteller at på tross av produksjon over en lengre periode med 2 linjer så har man fortsatt ikke fått disse 2 til å fungere som forventet - mao, fortsatte utfordringer når det kommer til stabilitet over tid og fortsatt lave volumer som et resultat av det trigger verken ekspansjon eller interessen fra potensielle partnere - om du ikke ser den så er det ikke noen briller som vil kunne hjelpe deg og det er vel kanskje derfor du velger å kverulere deg bort...
vintage1
22.06.2022 kl 23:36 2206

Hvor ble det av punktumene?
Strategi
22.06.2022 kl 23:44 2189

'Makan til tullball, men som med sammensvoren med Riskokeren er jo dette helt naturlig.

BASF Group: Reporting on the 2021 business year
BASF achieves strong earnings growth in full year 2021

https://www.basf.com/global/en/media/news-releases/2022/02/p-22-138.html
Det er jo ikke unaturlig at det tas store Short posisjoner i store selskaper dersom man mener et selskap er overpriset.
Se på tesla.

Når det gjelder finansiering fremover har Quantafuel kommunisert til markedet at fremtidig finansiering vil skje med finansiering.
Ergo ikke over emisjoner.
Strategi
22.06.2022 kl 23:44 2205

'Makan til tullball, men som med sammensvoren med Riskokeren er jo dette helt naturlig.

BASF Group: Reporting on the 2021 business year
BASF achieves strong earnings growth in full year 2021

https://www.basf.com/global/en/media/news-releases/2022/02/p-22-138.html
Det er jo ikke unaturlig at det tas store Short posisjoner i store selskaper dersom man mener et selskap er overpriset.
Se på tesla.

Når det gjelder finansiering fremover har Quantafuel kommunisert til markedet at fremtidig finansiering vil skje med finansiering.
Ergo ikke over emisjoner.
Herman*
22.06.2022 kl 23:44 2216

Olin: Jeg var inne på hjemmesiden til Europa parlamentet, men jeg fant ikke noen nyheter som omhandlet det du tar opp. Klarer du å komme opp med en link?
rischioso
22.06.2022 kl 23:51 2247

RE - Riktig som flere av dere påpeker at jeg forutsetter at teknologien fungerer.

* Det er en svært farlig tilnærming - det at man skal ta det for gitt når historien beviser det motsatte for denne type teknologi både i dette caset og andre case. Det er en viss forskjell på virker og virker som forventet. I enkelthetens navn så virker den om de kun produserer 1 dl olje i året for å sette det i perspektiv så lenge plast er gått hele veien gjennom prosessen og er blitt til olje, men som forventet virker den jo ikke da. Virkeligheten er jo at de fleste som har prøvd seg med denne type teknologi har gitt opp eller endt opp med en lite inntektsgivende batch produksjon nettopp fordi de aldri klarte å få til en stabil produksjon og av samme grunn vil det jo være en sensasjon om Qfuel får det til - mao, da bør man så absolutt ikke ta ting for gitt før man har fått indikasjoner på det motsatte - og frem til nå så glimrer bekreftelsen på at teknologien virker som forventet med sitt fravær ...
Redigert 22.06.2022 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
rischioso
22.06.2022 kl 23:58 2230

Du er vel klar over at du ikke har lov til å dele slike artikler ....

https://www.skrivehistorie.no/ulovlig-dele-anarki/
Redigert 22.06.2022 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Olin
22.06.2022 kl 23:58 2239

Mener du utfordringen er selve teknologien eller mekanisk? Er det ikke et tankekors at samtidig som markedet lurer på om teknologien fungerer, så igangsetter QFUEL nye fabrikker til hundredevis av millioner?
Strategi
23.06.2022 kl 00:00 2252

Stakkars mann, har du full panikk.

Det er ikke mer en få dager siden du så helt annerledes på det, da var det nærmest "sky is the limit" i innleggene dine.
rischioso
23.06.2022 kl 00:02 2236

Hvilke fabrikker er igangsatt? Er din oppfatning av at en søknad om å få stikke spaden i jorden er likestilt med en igangsettelse av nye fabrikker til hundrevis av millioner - sorry, det er ikke annet enn en søknad hvor heller ikke finansieringen ligger på bordet - og akkurat det er et tankekors ...
rischioso
23.06.2022 kl 00:03 2255

Det var kun info og ikke en trussel ... ;)
rischioso
23.06.2022 kl 00:10 2252

Jeg har ikke panikk, hvorfor skulle jeg ha det? Det er det nok noen andre som burde ha - de som er betydelig posisjonert. Jeg har over tid påpekt risken med tanke på manglende bekreftelse på oppnådd stabilitet, volumer og innfasing - uansett, i løpet av de neste 6 børsdager så er vi forhåpentligvis klokere avhengig av hva ledelsen velger å dele i markedet ...
Olin
23.06.2022 kl 00:13 2244

Det jobbes hver dag i Quantafuel med et klart mål. Sunderland er på gang. Esbjerg er finansiert. Det jobbes i tillegg med flere andre prosjekter.
Samtidig er det selvsagt lov å ha en annen mening og være skeptisk.
Jeg investerer i noe jeg har tro på, mest pga den kunnskapen jeg har om markedet og QFUEL. Om andre er mer skeptisk så forstår jeg deg.
Jeg sitter nok på en del mer informasjon som gjør at jeg er mer sikker enn mange andre. Derfor er det sikkert mer klart for meg personlig, at de vil lykkes.

Ja det er et stykke å gå før Sunderland er i gang, MEN QFUEL jobber ekstremt raskt. De legger opp til en ekspansjon som er ganske så aggressiv.
Uansett, skepsis er sundt og homper på veien vil det alltid være.
rischioso
23.06.2022 kl 00:23 2228

Du svarte ikke spørsmålet - hvilke andre fabrikker utover Skive (Pilot) er igangsatt?

Du kommer med sorteringsanlegget i Esbjerg - det er ingen fabrikk, en eventuell fabrikk ligger som en plan i fase2 hvor finansieringen ikke ligger på bordet.
Dubai er fortsatt en MoU og ingen finansiering på bordet.
Sunderland, ingen finansiering på bordet - osv, osv ...

Mao, det er nettopp det som burde være det største tankekorset av alle for realiteten er nok den at alt står og faller på bekreftelsen om oppnådd stabilitet og volumer nær design - og akkurat det gjenstår og se ...
Olin
23.06.2022 kl 00:28 2222

Vet du hvorfor de bygger Esbjerg? Hva skal de med et så stort sorteringsanlegg? Vet du hvorfor kapasiteten er satt til 160 000 tonn? Det er ikke tilfeldig (160' tonn)
Bulldog
23.06.2022 kl 00:35 2226

June 22, 2022
After fractious debate, EU Parliament votes to back "biggest ever" carbon market overhaul
https://www.reuters.com/business/environment/climate-laws-face-new-eu-parliament-vote-after-failed-first-try-2022-06-22/

Andre fra 22. juni:
Parliament also wants to include municipal waste incineration in the ETS from 2026.

Trading System compared to what the Commission proposed last summer, for example extending carbon pricing to waste incineration.

........and the inclusion of garbage incineration in the bloc’s emissions trading system starting in 2026.
Redigert 23.06.2022 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.06.2022 kl 08:17 2047

Var du naiv da du tidligere erklærte følgende:
"Så her har vi altså nå på plass en fabrikk med en kjemisk state of the art resirkuleringsteknologi de er alene om i verden og som verden skriker etter hvor kun fintuning gjenstår før design volum oppnås"
-Rischioso

Eller var du bare inne i aksjen?
YNWA250505
23.06.2022 kl 08:28 2027

Riskokeren er d bare å melde inn til Admin. Han trader Quantafuel hele tiden og baisser og hausser annenhver dag. Det et ekkel og kvalmende oppførsel. Heldigvis har vi Olin her som knuser Riskokeren sønder og sammen Olin har stor kunnskap ris-søppelet er kun klipp og lim og bare en simpel trader.
rischioso
23.06.2022 kl 08:36 2011

Er du virkelig så trang i nøtta? Dette gjenspeiler jo akkurat det jeg sier og har sagt over tid - de fleste, om ikke alle med denne type teknologi har feilet tidligere og har enten gitt opp og stengt ned eller endt opp med en lite lønnsom batch produksjon nettopp fordi de ikke har klart å oppnå stabilitet i produksjonen over tid - mao, klarer Qfuel det så blir de ganske alene om dette i verden, men akkurat det gjenstår og se for nå har det vært prøving, feiling, modifisering, retesting, prøving, justering og fintuning over lang tid og ennå har vi ikke fått en slik bekreftelse. Ei heller har vi fått noen produksjonsoppdatering etter den siste som halverte den estimerte produksjonen for 2022 nettopp fordi man ikke klarer å oppnå stabilitet.

Det er knappe 6 dager igjen til selskapets egen deadline om at de skal fase inn linje 3, klarer de det så betyr det at de ser seg fornøyd med produksjonsutviklingen så langt med 2 linjer - klarer de det ikke så betyr det at de fortsatt har utfordringer i produksjonen med nettopp stabiliteten noe som da er å anse som bekymringsverdig etter så lang tid med prøving og feiling - en ny brutt lovnad og økt usikkerhet noe som vil straffes hardt i markedet ....
Strategi
23.06.2022 kl 08:36 2013


Da får vi se hva dagen bringer om det blir en skikkelig "rekyl" opp basert på forventninger om oppstart av linje 3 om få dager og ikke minst innlegget fra Olin når det gjelder pålegg og restriksjoner som vil ha en enorm betydning.

Olin spurte også Riskoker om følgende : Vet du hvorfor de bygger Esbjerg? Hva skal de med et så stort sorteringsanlegg? Vet du hvorfor kapasiteten er satt til 160 000 tonn? Det er ikke tilfeldig (160' tonn)
-----------
Han fikk ikke svar, jeg vet svaret.

Anbefaler alle her inne å følge med på Olin sine innlegg, han kan vi alle stole på.
rischioso
23.06.2022 kl 08:55 1959

For det første så har de ikke bygget Esbjerg, den er fortsatt en plan som alt annet. For det andre så har selskapet troen på at de skal lykkes for de har jo hentet over 1 milliard i 2 omganger på nettopp en slik lovnad og må planlegge der etter noe alle andre som har mislykkes også gjorde i sin tid - så igjen, alle planer, alle nesten avtaler (MoU'er) med potensielle partnere står og faller på at de klarer å oppnå stabilitet i prod og at volumene grenser opp i mot design - feiler det så forsvinner interessen fra investorer, eksisterende og potensielle partnere og da sitter man igjen med en plan som ingen har tro på og av samme grunn mangler fortsatt finansieringen for planlagte ekspansjoner - om ikke lenge kjenner vi til fasit om de har klart det de fleste andre ikke har klart eller om de ender opp med å bli et nytt nummer i rekken over de som har feilet og ender opp med en lite lønnsom batch prod i kombinasjon med en lite lønnsom mekanisk resirkulering hvor ekspansjonsplanene faller i grus ...
oivindl
23.06.2022 kl 08:57 1967

"mao, klarer Qfuel det så blir de ganske alene om dette i verden, men akkurat det gjenstår og se for nå har det vært prøving, feiling, modifisering, retesting, prøving, justering og fintuning over lang tid og ennå har vi ikke fått en slik bekreftelse"

Ser ingen av disse forbeholdene og utfordringene i dine tidligere uttalelser:
"når PoC kommer som beviselig bekrefter at også den kjemiske teknologien virker så skal caset reprise"
-Rischioso

Nå er jo PoC meldt, og i følge deg beviser det at teknologien virker.
Eller for å gjenta denne:
"Så her har vi altså nå på plass en fabrikk med en kjemisk state of the art resirkuleringsteknologi de er alene om i verden og som verden skriker etter hvor kun fintuning gjenstår før"
-Rischioso

Trekker frem et par stikkord fra den:
På plass
State of the art
Fintuning