Quantafuel announces PoC.....Esbjerg fullfinansiert

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.08.2022 kl 13:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Bulldog
QFUEL 28.03.2022 kl 07:05 289359

Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant
Today, Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant after more than seven days of continuous operation at a level corresponding to an annual capacity of 16,000 tonnes of plastic waste infeed. “This represents a major milestone for chemical recycling, Quantafuel and our future growth,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Recently, we communicated that Quantafuel is ready to move forward with a next generation of larger-scale Plastic-to-Liquid plants. Today’s announcement reinforces this.
https://newsweb.oslobors.no/message/557707


16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management


VI VENTER PÅ: Oppstart linje 3, Skive, end Q2. KUN DAGER edit: Startet 30. juni
Redigert 19.07.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.06.2022 kl 09:04 2833

Du kommer som vanlig drassende med en mix av gamle innlegg - det er tiden som er caset's største fiende hvor ting endres etter hvert som tiden går - jo lengre tid de bruker på å oppnå det som er lovet og dermed forventet jo mer øker risken for at de mislykkes og jo større blir usikkerheten i markedet - faktisk ikke mer komplisert enn som så - i løpet av de neste 5 hele børsdager så vet vi mer ....
Volume
23.06.2022 kl 09:10 2813

Hva får deg til å tro at det meldes når linje 3 har startet opp? Det var ingen slik melding da linje 2 ble startet opp, så hvitt jeg husker.
Bulldog
23.06.2022 kl 09:12 2815

QFUEL KB MANAGEMENT AS -250.000............. 1.187.771................ 0,7

Bøhn forsetter å selge seg ned. Tipper han er ute sammen med shortene.
Det betyr også at han er ute av Topp 20 lista. Jaggu på tide!
Redigert 23.06.2022 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Strategi
23.06.2022 kl 09:16 2813

Riskoker er trader, via andre har jeg hørt at han jobber i Nordnet.
Om dette er riktig skal være usagt, men mye tyder på det.

Etikk har han aldri hørt om.
Nanoq
23.06.2022 kl 09:20 2834

Lyder sannsynlig med f. eks. Nordnet, meglerne elsker volatilitet.

Jo flere kjøp og salg, jo mer tjener de. Små akjser med stor interesse blandt private investorer er perfekte hausser- og baisser-objekter for disse.
Strategi
23.06.2022 kl 09:37 2850

En ting er åpenbart, han gjør ikke dette alene.

Her handles det i flokk og manipuleres voldsomt, prøver å skape frykt og usikkerhet.
Kynisme på høyt plan.

Sånn går dagan frem mot melding om oppstart av linje 3.
oivindl
23.06.2022 kl 09:46 2861

"Du kommer som vanlig drassende med en mix av gamle innlegg..."

For en gangs skyld er jeg enig med deg. "Drassende" er et passende begrep å bruke i sammenheng med de sitatene jeg nevner. På samme måte som man kommer drassende med en haug med skrammel.
rischioso
23.06.2022 kl 10:05 2810

Linje 1 og 2 ble meldt tilbake i prod etter modifiseringen - dog på overtid ...

https://newsweb.oslobors.no/message/556661

Innfasingen av linje 3 og 4 er meldt estimert å skje i hhv Q2 og Q3 og således må det meldes innenfor de respektive lovnadene det være seg om de klarer det eller om de ikke klarer det ....
Redigert 23.06.2022 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.06.2022 kl 10:12 2804

MÅ de melde?
Strategi
23.06.2022 kl 10:30 2783

Minner om denne.
16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management
Strategi
23.06.2022 kl 10:34 2787

Uansett hvor du jobber rischioso så burde du fått sparken for uetisk oppførsel, du burde også vært utestengt fra alle fora i FA.

Jeg har aldri sett noe lignende.
Herman*
23.06.2022 kl 10:47 2805

Takk. Ser at det skal gjelde fra 2026, og Qfuel valgte å ikke børsmelde det. Det tar jo fort to-tre år å prosjektere, finansiere og bygge en fabrikk, så det burde jo ha blitt oppfattet som en skikkelig gladnyhet.
rischioso
23.06.2022 kl 11:12 2791

Bulldog skrev MÅ de melde?
Ja, dette dreier seg om kurssensitiv info hvor de har vært ute med forløperen og må således oppdatere - noe de alltid har gjort tidligere:

(1) PoC estimert - PoC ikke oppnåd, PoC estimert - PoC ikke oppnådd, PoC estimert - PoC ikke oppnåd, PoC estimert - PoC oppnådd

(2) Full prod estimert i løpet av 2021 - full prod ikke oppnådd

(3) Prod linjer nedstengt pga lekkasje i forbrenningskammeret

(4) Estimert modifisert - modifiseringen ferdig på overtid

(5) Linje 1 og 2 estimert tilbake i prod - Linje 1 og 2 tilbake i prod på overtid

(6) Estimert prod i 2022 12K tonn - Ny estimert prod i 2022 redusert til 6-8K tonn

(7) Estimert innfasing av linje 3 i løpet av Q2 - Det gjenstår nå knappe 5 hele børsdager igjen av Q2 og fortsatt ingen oppdatering ...
Redigert 23.06.2022 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.06.2022 kl 11:21 2770

Esbjerg:
Fra Q1 presentasjon 13. mai:
Sorting plant progressing as planned
Manufacturing contract signed with Eggersmann
Construction start up first half 2022

Skal de melde byggestart på Esbjerg?
"Det gjenstår nå knappe 5 hele børsdager igjen av Q2 og fortsatt ingen oppdatering .."
Redigert 23.06.2022 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.06.2022 kl 11:23 2823

Mest sannsynlig så gjør de det og skulle det bli forsinkelse så er de pliktig og som vi kjenner til så har selskapet aldri kommet litt før med å fortelle om forsinkelser - de kommer alltid snikende i siste liten når vi har vært sikre på at siden vi ikke har hørt noe så er nok alt i orden - så gjenstår det og se om denne gangen blir annerledes - har mine tvil og legger vi historien til grunn så er tvilen rettmessig - noen kaller en slik rettmessig tvil uetisk, men dem om det for er det noen som er uetiske i denne settingen så er det selskapet som ikke melder når de kjenner til en forsinkelsen men venter til deadline og da gjerne med en overraskelse i tillegg som da vi ventet på PoC så kom de med emi - det er vel så uetisk som det kan få blitt...
Redigert 23.06.2022 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.06.2022 kl 11:29 2829

Jeg har min tvil om din tvil.
Den ene uka er Quantafuel verdens verste selskap og neste uke er det verdens beste selskap.
rischioso
23.06.2022 kl 11:33 2844

Jeg har aldri påstått at Qfuel er verken verdens beste eller verdens verste, det er dine ord - jeg forholder meg til hva som faktisk skjer as we goes og det har vært sterkt varierende og således blir også mitt syn på selskapet tilsvarende ...
Bulldog
23.06.2022 kl 11:37 2833

...as we goes....må jo være med 4 ‰ sånn som du vingler.
Bulldog
23.06.2022 kl 11:45 2834

Olin i går kveld:
"Dessuten skal en huske at markedet betaler meget godt for flakes og granulater. Det er ikke bare mykplast i restavfallet. Mye hardplast også, spesielt i næringsavfall. Mye av den plasten er igjen emballasjestøtte på 2500 kr/tonn på. Da kan dere se at differansen mellom å forbrenne og gjenvinne blir fort ca 1200 (inkl avgifter) + 2500 i emballasje støtte =3700 kr/tonn - gatefee Kristiansund/Esbjerg = Meget gunstig"
Bulldog
23.06.2022 kl 12:05 2809

torsdag 23. juni 2022 kl. 10 - 15
12.25 Når råvarene og ressursene ikke finnes
«Plastavfall – den nye oljå?»
Terje Eiken, Quantafuel
https://kongsbergsummit.no/
Strategi
23.06.2022 kl 12:23 2819

Bra Terje Ulla Eiken,

Quantafuel er eneste selskap som representerer sin bransje, veldig bra og få økt oppmerksomhet rundt selskapet.
Olin
23.06.2022 kl 14:01 2780

Jeg lurer egentlig på hva som motiverer deg, for å snakke ned aksjen klarer du i allefall ikke. Du har ikke kommet med en konkret ting som backer opp din skepsis, der du baserer det på kunnskap om teknologien.

Glem hele QFUEL, jeg tar heller tak i det du skriver her; "For det første så har de ikke bygget Esbjerg, den er fortsatt en plan som alt annet"- Altså "vet du hvorfor de bygger Esbjerg" oversetter du til at det er bygget. Vi vet at det ikke er bygget. Måten du skriver på avslører et du kun er ute etter å finnen noe å bråke om. Derfor forstår jeg ikke motivasjonen din. Jeg hadde aldri giddet og logge meg inn på en aksje kun for å uttale meg sånn som du gjør. Du mister jo all kredibilitet.

Du må gjerne fortsette, men du dummer deg jo ut :)
Olin
23.06.2022 kl 14:04 2777

Bøhn jobber noen nye prosjekter som nok vil bli mer offentlig kjent etterhvert. Det er kapitalkrevende og derfor trenger det ikke nødvendigvis ha noe med QFUEL fremtid å gjøre. Det er hva jeg vet iallefall.
Olin
23.06.2022 kl 14:05 2777

Håper ikke han jobber for Nordnet. Da er jeg skuffet over nivået :)
Olin
23.06.2022 kl 14:15 2765

En stor "game changer" her er at mange anlegg får tildelt en viss mengde gratiskvoter. Borregaard Industrier feks brenner 80 000 tonn avfall per år og leverer til prosessindustrien. De har kun gratiskvoter per i dag. Gitt 498 kr/tonn x 80 000 tonn, snakker vi avgifter på 40 000 000 kroner per år, kun på Borregaard.
rischioso
23.06.2022 kl 14:44 2730

Hvem som har dummet seg ut frem til nå i dette caset er alle de som frem til nå har trodd blindt på hva selskapet har lovet og av samme grunn har aksjekursen gått i fra 84 til 10 kroningen -- noe som mer enn nok backer opp sunn skepsis og spesielt når det er den samme utfordringen som har vært årsaken til hele nedgangen - nemlig at det fortsatt ikke er bevist at teknologien funker som den skal - med det menes stabil produksjon over tid med volumer tett opp mot design nivå noe som betyr opp i mot 5k/tonn pr linje/år

At du er mer opptatt av ting som ikke er viktige når man ennå ikke har fått teknologien til å fungere som den skal bekrefter bare din egen fornektelse og når du samtidig gir uttrykk for at du vet mer enn oss andre, ja da går det på bekostning av din egen troverdighet for det er ikke bare dummies inne på trådene her selv om det til tider kan virke slik ...

Motivasjonen din er helt klart å hausse gjennom å bagatellisere den aller største utfordringen, min er kun å snakke om rikets tilstand as we goes. Jeg er ikke short og ikke tjent med en nedgang, jeg har hatt aksjer her en god stund, men har klok av skade redusert en del i forkant av den svært viktige innfasingslovnaden av linje 3 nettopp fordi jeg har mine tvil om at de holder hva de lover noe som da og igjen igjen vil bety at de fortsatt har utfordringer med linje 1 og 2 og da er det jo også naturlig at jeg adresserer hva jeg mener og hvorfor ikke ulikt deg som vinkler det den helt andre veien som at de aldri har skuffet og er garantert suksess - forskjellen er at det finnes svært lite som backer opp din positivitet, men veldig mye som backer opp min skepsis legger vi historien til grunn og det må vi jo frem til vi har noe annet å forholde oss til - om knappe 5 hele børsdager vet vi mer. Legger vi kursutviklingen til grunn så virker markedet å være langt mer enig med meg enn med deg - og det på tross av at du visstnok skal vite en del mer enn oss andre - i følge deg selv ... ;)
Redigert 23.06.2022 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.06.2022 kl 15:20 2698

rischioso
16.06.2022 kl 11:38
768
For å slå i hjel ventetiden så kan vi jo kjøre en tippekonkurranse for når meldingen om innfasing av linje 3 tikker inn?

Starter i dag den 16.06 og ender på søndag den 19.06.

Jeg regner med at de vil gjøre sitt ytterste denne gang for å unngå forsinkelse og heller være litt føre var så jeg legger godviljen til og tipper:

Lørdag den 25.06.
*****************************************************************************************

Jeg tipper 30. juni. Du er litt større optimist på Quantafuel sitt vegne enn jeg er, Rischioso.
Strategi
23.06.2022 kl 15:24 2715

Jeg er driiit lei av dette, Ref; fordi jeg har mine tvil om at de holder hva de lover .
Holder hva de lover, dette er industri !!! uforutsette ting kan skje hele tiden som kan forsinke noe.
Jeg tror de har full kontroll denne gang basert på byggingen av linje 1 og 2 hvor de har brukt denne erfaringen.

Jeg har et spørsmål til deg rischioso, hvorfor ble produksjons etimatet tatt noe ned på linje 1 og 2 - 6-8 k tonn.
Kan du svare på dette ?
Bortsett fra det er du en katastrofe for Quantafuel som selskap og også for aksjonærene / investorene, det er ingen som orker disse store vendingene sett i forhold til tradingen din.
Du bør slutte med dette tullet, jeg håper ikke min kontakt har rett i at du jobber i NordNet systemet, da er all respekt borte, dette får jeg mer info om.
oivindl
23.06.2022 kl 16:21 2677

Her var det mye svada. Jeg nøyer meg med noen enkle kommentarer, men dropper sitater og dokumentasjon siden du normalt ikke anerkjenner det du selv har skrevet.

"forskjellen er at det finnes svært lite som backer opp din positivitet, men veldig mye som backer opp min skepsis"
-Rischioso
Problemet er at du skifter fra den ene ytterligheten til den andre uten noen som helst fornuftig forklaring.
"Hvem som har dummet seg ut frem til nå i dette caset er alle de som frem til nå har trodd blindt på hva selskapet har lovet.."
-Rischioso
Vel, ingen har vel hauset mer hodeløs enn deg de gangene du har vært inne.

"nemlig at det fortsatt ikke er bevist at teknologien funker"
-Rischioso
Nå har jo du selv skrevet at det er bevist.

"volumer tett opp mot design nivå noe som betyr opp i mot 5k/tonn pr linje/år"
-Rischioso
Det har selskapet forklart og begrunnet at de ikke har som mål før utgangen av året.

"min er kun å snakke om rikets tilstand as we goes."
-Rischioso
Mulig intensjonen er god, men du verden som du bommer på utførelsen.

"Legger vi kursutviklingen til grunn så virker markedet å være langt mer enig med meg enn med deg"
-Rischioso
Nå har jo du tidligere satt bunnen på 30, kjøpt på 20-tallet, fortalt gjentatte ganger at raketten tar av hvilket øyeblikk som helst, proklamert at gapet skal tettes før ny oppgang på høyere kurser enn i dag.
Markedet har på ingen måte vært enig med deg. Med så mange selvmotsigende innlegg spørs det i hvilken grad du er enig med deg selv.

Ok, spanderer ett lite sitat til slutt:
"kursen kommer til å fly i taket når PoC tikker inn"
-Rischioso
Strategi
23.06.2022 kl 16:40 2678

rischioso
Er du og kameratene dine fornøyd med dagen.
Du klarte det igjen, fikk du tradet til deg 1500 kr.?
Det ble omsatt aksjer for lusne kr. 1 579 614.-
Var det ikke nå tippe konkurransen din skulle starte.
REF;
Starter i dag den 16.06 og ender på søndag den 19.06.

Jeg regner med at de vil gjøre sitt ytterste denne gang for å unngå forsinkelse og heller være litt føre var så jeg legger godviljen til og tipper:

Lørdag den 25.06.


Redigert 23.06.2022 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
23.06.2022 kl 16:44 2675

Kanskje på tide å bare overse denne riskokeren. Ingen svarer på noe av d hun skriver. I stedet meldes alle innlegg til Admin.
Olin
23.06.2022 kl 16:58 2661

Du kan ikke telle ned til linje 3. Det er ikke et dataspill
Nanoq
23.06.2022 kl 17:30 2640

Bøhn har i hvert fall travelt med å kjøpe hytter og eiendommer på fjellet og ved sjøen i Norge - og en stor lystyacht i Spania til utleie.

Bare 3 av eiendomskjøpene hans er pantsatt nesten til pipa - for mer enn 80 mill. kr.

Om han også har noen nye industrilignende prosjekter i gründer-pipelinen står det ikke noe om i artikkelen her. Sannsynligvis ikke, ellers var det nok nevnt.

Ser mest ut til at han satser på oppkjøp/spekulasjon i eiendom i framtida.

Mer her:
Quantafuel-gründer Kjetil Bøhn ble søkkrik da han solgte på topp. Pengene har flydd til bl.a. strandeiendom, giganthytte, luksusyacht og et pensjonat på Tjøme.

Publisert 10. mars 2022 kl. 21.00

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/03/10/7833978/her-er-quantafuel-gruenderens-nye-liv
Redigert 23.06.2022 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.06.2022 kl 18:11 2602

Bøhn kjøpte litt i Kyoto Group samtidig som han solgte i Quantafuel. Bøhn er største aksjonær i Kyoto.

KYOTO KB MANAGEMENT AS 19.550........... 782.658................. 9,3%
rischioso
23.06.2022 kl 18:14 2594

Mine aksjer har gått ned akkurat like mye som dine og alle andre som har aksjer i dette caset - hvor mye er individuelt og avhengig av hvor mange aksjer man har, det var ikke det vi skulle tippe på ...

Tippingen gikk på når man trodde at meldingen om innfasingen av linje 3 kom, jeg tippet den 25.06 og har den ikke kommet til da så tror jeg det er nok en forsinkelse på gang for de har hatt et hav av tid så ingen grunn til å vente til siste dagen den 30.06 om ting hadde gått som forventet. Og historien viser at når det er stille helt opp i mot deadline så ender det med løftebrudd ....

Tviler ikke på at de har gjort sitt ytterste, men spørsmålet er om det var nok - svaret har vi veldig snart ...
rischioso
23.06.2022 kl 18:16 2568

Ja, han har ikke bare kjøpt litt i batteriselskapet Kyoto, men veldig mye og kursen har ikke gjort annet enn å rase i takt med at han har kjøpt - Karma?
rischioso
23.06.2022 kl 18:32 2549

Slike svar du her deler er ikke uventet når du har gått tom for saklige argumenter - førsteinntrykket ditt var ikke så verst, men ditt egentlig jeg har dessverre blitt blottlagt og det har du klart helt på egenhånd ved å bløffe om det ene etter det andre - du skulle nok ha holdt deg til artikkelreferanser og ikke bevege deg ut i ukjent terreng og på toppen av det fremstå som en (selvutnevnt) ekspert med tilgang på insideinfo - slik ender som oftest opp med 5 min of fame - then shame - og du fikk begge ...;)
rischioso
23.06.2022 kl 18:44 2547

1 eller flere av disse kjøpene skal visstnok ha vært gjort sammen med partnere så alt er ikke hans, men ja - han virker å ha brukt penger som en full sjømann og akkurat det blir jo også opp til ham for det er hans penger - penger han har tilegnet seg ved å få teknologien til å fremstå som langt bedre enn den var noe vi vet nå etter alle modifikasjoner som er blitt gjort i ettertid. Kursen hadde jo aldri gått til 84 uten de bløffene han serverte og han viste jo at bløffen ville komme for en dag og solgte seg betydelig ned på topp hvor han antakeligvis lo hele veien til banken. De som tok over i ettertid har fått mye og nøste opp i, men har feilet grovt ved å overse betydningen av å kommunisere med markedet. Stadige forsinkelser og brutte lovnader i kombinasjon med en grisete emisjon og stillhet er nøkkelen til usikkerhet så det har de lykkes med om ikke annet - det skal ingen ta i fra de, men har de lært - virker ikke slik for det er knappe 4 hele børsdager igjen til deadline for en svært viktig milepæl (innfasing av linje 3) og fortsatt stille som i graven ...

For vi snaker ikke bare om innfasingen av linje 3 for dette henger sammen. Gjøres innfasingen nå så betyr det at de har fått kontroll på stabiliteten for linje 1 og 2 noe som er svært positivt - MEN skjer derimot ikke innfasingen av linje 3 nå så betyr det at de fortsatt har utfordringer med stabiliteten for linje 1 og 2 og det er å anse som en katastrofe etter så lang tid med prøving, feiling og justeringer. En katastrofe fordi det skaper ikke bare økt usikkerhet i markedet, men også hos potensielle investorer som har blitt forespeilet en langt bedre utvikling ...
Redigert 23.06.2022 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.06.2022 kl 18:55 2532

Skjønner ikke hva du sutrer etter, Rischioso. Du har selv tippet 26. juni. Har vi passert 26. juni?
Olin fremstår som saklig og informativ. Kan ikke si det om alle.
rischioso
23.06.2022 kl 19:24 2495

Jeg har aldri tippet 26 juni. Også er det det enkleste og ikke minst det feigeste å skulle bare skrive det man vet de fleste ønsker å høre - men hva gjør man ikke for 5 min of fame.

Konstruktiv kritikk og skepsis burde man alltid lytte til og helt ukritiske innlegg hvor det ikke finnes noen risk, hvor det sies at alt er på plass når det beviselig ikke er det og man snakker i fremtid som at ting er kommet lengre enn det det i realiteten har - slike innlegg burde man aldri vektlegge ....

Uansett, veldig snart vet vi langt mer....

God St.hans feiring ønskes alle!
Redigert 23.06.2022 kl 19:26 Du må logge inn for å svare