Quantafuel announces PoC.....Esbjerg fullfinansiert

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.08.2022 kl 13:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Bulldog
QFUEL 28.03.2022 kl 07:05 288522

Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant
Today, Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant after more than seven days of continuous operation at a level corresponding to an annual capacity of 16,000 tonnes of plastic waste infeed. “This represents a major milestone for chemical recycling, Quantafuel and our future growth,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Recently, we communicated that Quantafuel is ready to move forward with a next generation of larger-scale Plastic-to-Liquid plants. Today’s announcement reinforces this.
https://newsweb.oslobors.no/message/557707


16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management


VI VENTER PÅ: Oppstart linje 3, Skive, end Q2. KUN DAGER edit: Startet 30. juni
Redigert 19.07.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Strategi
04.08.2022 kl 08:39 2077

Quantafuel har snudd trenden og trender kraftig oppover.

RSI er i stigende trend noe som underbygger videre oppgang.
I USA har resesjon frykten avtatt kraftig et sterkt signal for verdens børser.
Re; Sterk dag på Wall Street – resesjonsbekymringer krymper etter sterke makrotall
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2022/08/03/7908849/sterk-dag-pa-wall-street-resesjonsbekymringer-krymper-etter-sterke-makrotall

Quantafuel ; signal update
Last Signal:STAY LONG

Last Close:14,4400Change:+1,1900Percent change+8,98%
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 29.07.2022, 5 days ago, when the stock price was 13,1300. Since then QFUEL.OL has risen by +9,98%.Market OutlookThe bulls are in full control. The negative sentiment that led to the last bearish pattern has evaporated. The current price is quite distant from the confirmation level, so the probability of a bearish confirmation is very low.

Aksjekursen reflekterer på ingen måte siste 6 måneders utvikling i selskapet som nå endelig bygges i raskt tempo.
Tror sterkt på en sterk reprising av aksjen; kurs intervall på 80 til 14 hører ingen sted hjemme nå som selskapet er i sin hittil sterkeste fase.

Stor trafikk med tankbiler som går med nafta til BASF om dagen, kan ikke bli bedre.
Det snakkes mye om "emisjoner", det selskapet har kommunisert til markedet er at selskapet vil bruke andre andre kilder til innhenting av kapital enn emisjon, dette betyr sterke partnere og sannsynligvis låneopptak.

Ser man på Esbjerg hvor Eurazeo gikk inn som partner er dette et godt eksempel.
Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark
https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/quantafuel-and-eurazeo-announce-joint-venture-for-sorting-facility-in-denmark-3184473

Om man tar dette videre til Sunderland anlegget, er det noen som er i tvil om at planene for partners og finansiering ligger og "FLYTER".
Her er sannsynligvis alt på plass, du søker ikke Britiske myndigheter om oppstart av prosjektet uten å ha finansiering og partner på plass.

Så til "DAGENS" gode nyhet.
PRESS RELEASE - 4 AUGUST 2022 08:00

Quantafuel, DUBAL Holding and BASF sign FEED agreement for plastic recycling in Dubai
Facebook
LinkedIn
Twitter
Download as PDF
Quantafuel, DUBAL Holding and BASF are moving to the front-end engineering and design (FEED) stage on the plant for chemical recycling of waste plastics in Dubai. After a six-month feasibility study where the main design parameters have been defined and the site and feedstock secured, the project is now entering the FEED stage with BASF as partner for the new phase of the project. A potential final investment decision (FID) is targeted for early 2023.

https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/quantafuel-dubal-holding-and-basf-sign-feed-agreement-for-plastic-recycling-in-dubai-3196469
Strategi
04.08.2022 kl 08:44 2057

Håper nå det går opp for folk at dette kommer til å ta av fremover.

PRESS RELEASE - 4 AUGUST 2022 08:00

Quantafuel, DUBAL Holding and BASF sign FEED agreement for plastic recycling in Dubai
PRESS RELEASE - 4 AUGUST 2022 08:00

Quantafuel, DUBAL Holding and BASF sign FEED agreement for plastic recycling in Dubai
Facebook
LinkedIn
Twitter
Download as PDF
Quantafuel, DUBAL Holding and BASF are moving to the front-end engineering and design (FEED) stage on the plant for chemical recycling of waste plastics in Dubai. After a six-month feasibility study where the main design parameters have been defined and the site and feedstock secured, the project is now entering the FEED stage with BASF as partner for the new phase of the project. A potential final investment decision (FID) is targeted for early 2023.

Quantafuel has together with DUBAL Holding, the investment arm of the Dubai Government in the commodities and mining, power and energy, and industrial sectors, and global chemical company BASF SE, signed an agreement to carry out a front-end engineering design (FEED) for developing a Plastics-to-Liquid (PtL) processing plant in Dubai.

https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/quantafuel-dubal-holding-and-basf-sign-feed-agreement-for-plastic-recycling-in-dubai-3196469

Hvor høyt går kursen i dag
Sky is the limit.

Redigert 04.08.2022 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Fredriknico
04.08.2022 kl 08:54 2012

Interessant og betryggende at BASF er med på FEEDen med Dubai :)

Strategi
04.08.2022 kl 08:58 2033

Det er mange som ikke har fått denne med seg enda, men det kommer utover dagen.
Ikke noe og si på framdriften her.

Helt Strålende.

Hold godt på aksjene.
Redigert 04.08.2022 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Bulldog
04.08.2022 kl 08:59 2052

Er oppgangen basert på lekkasjer så blir det fort "sell on news" siden dagens melding ikke er en endelig kontrakt. Mye arbeid er lagt ned i det som ender opp i dagens melding så det er ikke luft den består av.
Fredriknico
04.08.2022 kl 09:05 2027

Har ingen tro på at gårdagens oppgang var lekkasje.
Alt av ESG var opp 5-10 % i går.
Strategi
04.08.2022 kl 09:10 2015

Nei dette var ingen lekkasje dette er nyheter 08: 00 i dag.
Kommer garantert til å øke på nå utover dagen og fremover.
Passeres 16 kr, jeg har trua.
Dette har så vidt jeg har sett ikke vært i media enda heller, kun på Quantafuels sider.
rischioso
04.08.2022 kl 09:13 2003

En fin exit mulighet før den er tilbake til start. Man bør heller ikke bli overrasket om det settes en ny short på dette nivået ...
Volume
04.08.2022 kl 09:21 1968

Hmmmm. Det står ikke noe i finanspressen om dette enda. Kommer nok.
Strategi
04.08.2022 kl 09:25 1968

Det kommer til å smelle.💥💥💥
REF; The partners have agreed to cooperate and share the cost for the development of the plant based on the learnings from and optimization of Quantafuel’s first full-scale commercial plant in Skive, Denmark. Italian engineering and construction major Saipem has been chosen as the FEED service provider. The FEED for the development of the 80,000 tons per year plant will be done in 2022, with the potential final investment decision scheduled for early 2023.
Volume
04.08.2022 kl 09:26 1975

Det du bør merke deg av meldingen er at FEED skal ta utgangspunkt i de erfaringene man har gjort i Skive. Mao - Slik Skive fremstår i dag vil danne grunnlaget for en ny fabrikk i Dubai.
Partene, inklusivt BASF må da være fornøyd med Skive slik fabrikken er i dag? Så da går den bra. Men du har selvsagt andre synspunkter.
rischioso
04.08.2022 kl 09:35 1957

Dette har jo vært meldt skulle komme - nye 6 mdr med prøving og feiling for å finne ut av om Dubai ønsker å gå videre - verken mer eller mindre. Så kan man jo fortsette med fantaseringen eller ta det for hva det er. Realitetene for Skive slik de er meldt frem til nå er stadig lavere prod estimater og ligger nå under halvparten av design. Mao, ikke nok til å gå i plus over drifta i Q4 som estimert og lovet og da må man jo vinkle fokuset over på noe annet. Ja, jeg virker å ha en litt annen formening enn mange andre for jeg lar ikke fantasien overstyre realitetene. I mangel av stabilitet og volumer nær design så er det et tapsprosjekt - trist, men sant ...
YNWA250505
04.08.2022 kl 09:38 1944

Helt hinsides fantastiske nyheter. Quantafuel kjører på videre og denne meldingen bekrefter bare det jeg og andre har sagt her inne lenge nå. Quantafuel samarbeider kun med de største i verden og det vil uten tvil bli bygget mange fabrikker over hele verden. DUBAL Holding vil sette opp flere fabrikker over hele emiratene og her er Quantafuel stjernen. BASF, bekrefter nok en gang at de er en langsiktig partner for Quantafuel og støtter deres partner nok en gang. Quantafuel sitter mitt i smørøyet og vil bli den ledende bedriften innenfor sitt felt. Nå er vi på 100% ratio og stigende for unormal høy omsetning og det er nå toget vil begynne å rulle for alvor. Dette er absolutt ikke siste positive meldingen som vil komme innen kort tid. Bare å gratulere folkens. Kursen kommer når den kommer. Vi er jo med or the long run folkens:-)
Slettet bruker
04.08.2022 kl 09:43 1943

Da skal jeg innrømme, jeg er med i Qful gjengen

Jeg kjøper ikke bare på nyheten, men goså pga at slike type aksjer er i ferd med å vende opp, altså de såkalte vekst aksjene, der gjerne Qful blir lagt inn.
Gratulerer forøvrig med dagen, er vist flere som har troen på qful
YNWA250505
04.08.2022 kl 09:48 1941

hehehehe, de største bedriftene i verden har tro på Quantafuel, men noen her inne har ikke det :-) Å som vi bryr oss. Noen maser hele tiden om ensifret kurs også, men bryr vi oss? NEI! Noen maser om at det skal settes ny short, men bryr vi oss? NEI. En ny short nå vil jeg bare se på som morsom. Dette toget er skikkelig igang og fremtiden til Qunatafule er stor. Skal vi tippe det meldes om en ny og forbedret avtale med BASF i løpet av august. Jeg tipper august. Tipper også at vi blåser tvers igjennom 14 tallet i dag og havner høyt på 15 tallet.
Bulldog
04.08.2022 kl 09:54 1923

The partners have agreed to cooperate and share the cost for the development of the plant based on the learnings from and optimization of Quantafuel’s first full-scale commercial plant in Skive, Denmark.

De bygger ikke ikke en kopi av Skive anlegget i Dubai. Skive har lært Quantafuel hva som må forbedres og det er en hel del og nyttig lærdom. Kommende Quantafuel anlegg vil være MYE bedre konstruert fra starten av. Dette gjelder Sunderland, Esbjerg, Dubai og hva som siden vil dukke opp. Derfor ligger Quantafuel langt foran andre.
YNWA250505
04.08.2022 kl 10:12 1843

Og hvordan skal FID til de fabrikker komme på plads hvis pilot anlægget i Kristiansund endu ikke er godkendt og anlægget i Skive er ikke op på lovet produktionsniveau og lever for meget diesel?
"Eller omvendt, hvor ser du grunden til at FID Esbjerg PtL blev udskudt?"

donkost, etter dagens svært positive melding, har du lyst til å prøve å skrive om dette innlegget ditt?
YNWA250505
04.08.2022 kl 10:18 1820

sorry donkost, jeg skal ikke bruke dumkost mer. Jeg ble bare litt forvirret da du litt lenger opp så du elsket at jeg tullet litt med ditt nick. Men jeg tipper du allerede har lagt ned ditt nick og snart kommer det vel opp et nytt som skal inn og baisse. Jeg skal tåle det og prøve å oppføre meg skikkelig her inne. Har fra og med nå bestemt meg for å ikke la meg provosere av andre deltagere her inne. Med ønske om en fortsatt god sommer.
Slettet bruker
04.08.2022 kl 10:18 1846

Hvor mange dager tar det før du er største hausser i Qful?
Og har kjøpt deg inn på høyere kurs en dagens?

14,5-15 er et motstandsnivå, ser du slike type aksjer i en bolk, bryter nå de aller fleste ut av den fallende trenden, det vil skje med Qful også.
Er så mye Psykologi innblandet i denne typ aksjer, selv verdi kjøp vekst, er der pengene ligger ut året
Strategi
04.08.2022 kl 10:19 1845

Spørsmåler er om denne ned tradingen av kursen var særlig lurt, det er vel "as we speak" ca 10 k aksjer på salg under 14.80, kan tyde på at skolissene på joggeskoene må knytes strammere når man løper etter.
Olin
04.08.2022 kl 11:15 1742

Denne artikkelen er fra juni 2021, men er ikke mindre aktuell, ettersom den sier noe om retningen vi går i:

Varsler nær tredobling av kjemisk plastgjenvinning
Europeiske plastprodusenter vil bruke over 72 milliarder kroner på kjemisk materialgjenvinning i 2030.

Plast står for den klart største andelen av CO2-utslippene ved avfallsforbrenning. Derfor er det høyt press på å øke materialgjenvinningen og gjenbruk av plastmaterialer. Den europeiske bransjeorganisasjonen PlasticsEurope varsler en kraftig økning i investeringene i kjemisk gjenvinning de kommende årene.

LES OGSÅ: Vil gjenvinne mer plast – paradokset er at plast er en del av løsningen

I 2025 er det ventet at investeringene vil ligge på 2,6 milliarder euro, omkring 26 milliarder kroner. Allerede i 2030 vil tallet været 7,2 milliarder euro, skriver Waste Management World.

Store investeringer
– Kjemisk materialgjenvinning er en game changer og en viktig brikke i sirkulær økonomi, ikke bare i Europa. Denne økte investeringen bekrefter bransjens vilje til å ta tak i problemet med plastavfall. Men dette er bare starten og det er fortsatt behov for betydelige investeringer for å utnytte det fulle potensialet i denne teknologien, sa administrerende direktør Markus Steilemann i PlasticsEurope under en konferanse om kjemisk materialgjenvinning i Brussel nylig.

LES OGSÅ: Vanskelig å nå gjenvinningskrav uten pyrolyse

Kjemisk gjenvinning, såkalt Pyrolyse, er en prosess der plasten smeltes ned og omgjøres til oljeprodukter. Dette kan senere benyttes til drivstoff eller i produksjon av ny plast.

Foreløpig gjennomføres kjemisk gjenvinning i liten skala i Europa, blant annet hos Quantafuels fabrikk i Danmark. En rapport som Norwaste ga ut før jul konkluderte med at pyrolyse vil være helt avgjørende for å lykkes med å innfri EU-kravene til materialgjenvinning av plast.

3,4 millioner tonn
Miljødirektoratet godkjente i fjor sommer pyrolyse som materialgjenvinning.

LES OGSÅ: Grønt Punkt Norge inngår avtale med Quantafuel

Estimater fra PlasticEurope viser at så mye som 60 prosent av den globale plastproduksjonen i 2050 vil komme fra gjenbruk og gjenvunnet plast. Organisasjonens medlemmer vil i 2025 produsere 1,2 millioner tonn plast ved hjelp av pyrolyse. I 2030 er det beregnet at mengden vil være 3,4 millioner tonn.
rischioso
04.08.2022 kl 11:32 1712

Spørsmålet blir nok heller om vi igjen ser 12 tallet allerede denne uken nå som ørkenvandringen er en realitet eller om vi må vente helt til neste uke ...
Slettet bruker
04.08.2022 kl 11:32 1710

Det er mega fint udmelding og undre mig hvorfor kursen endu ikke er kommet længer op.
Men små detaile er at FID tidligst begyndelsen '23 og dermed kommer fabrikken ikke op at køre i '24 som udmeldt i 12/21.
Feed betyder i FID, så det er stadivæk et stykke hen at vejen og mangler stadivæg bekraftelse af teknologien i Kristiansund.
rischioso
04.08.2022 kl 11:36 1704

Ja, stadig nye skuffelser i vente - nye utsettelser, reduserte prod volumer og ikke overskudd på drifta i år som lovet - det burde jo ikke være så vanskelig å forstå at slikt ikke trigger kurs - det slikt trigger er nye emisjoner satt på stadig lavere kurser...
Redigert 04.08.2022 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
04.08.2022 kl 12:21 1630

Jeg likte denne godt: As a reminder, the company next reports at the end of this month, which has historically represented a sizeable trigger for the share price.
Slettet bruker
04.08.2022 kl 12:27 1619

Troen er noget til at dyrke i kirken.
Her tæller fakta. Kursen har ikke rykket sig, market mener åbenbart det er priset ind og har lurt forsinkelsen af anlægget og spørge sig hvorfor anlægget i mellemøsten skal drive showet i stedet for man koncentrer sig på Europa først, som planen egentligt har været.
Ved nogen om den anlæg bare skal producere pyrolyseoile eller om QF teknologi kommer på indsats?
Slettet bruker
04.08.2022 kl 12:36 1604

Ja du kan godt lide ting som er halv sand. Hvert eneste gang er kursen fald igen minimum få dage efter. So er det nu en positiv eller negativ trigger?
Herman*
04.08.2022 kl 12:41 1597

Å få med seg BASF legger jo død alle spekulasjonene om at de har mistet interessen. Det er dessuten et kvalitetsstempel. Så blir spørsmålet om de skal eie 33% hver, eller om det er bare utviklingskostnadene de skal dele.videre må en finne ut om de i denne fabrikken (med Basf som partner og antagelig kunde) vil oppgradere eller «nedgradere» fabrikken når det gjelder «renseteknologi». Vi vet at Skive ikke oppfyller de fremtidige kravene til BASF hva gjelder kvalitet på sluttproduktene, så her kan de da enten videreutvikle teknologien ytterligere slik at de ender opp med en veldig kostbar fabrikk som får bedre betalt for sine produkter, eller at de går for en billig fabrikk som produserer en kvalitet som må via et raffineri. Sistnevnte løsning tror jeg blir mest vanlig, men i dette tilfellet med BASF er jeg usikker. Skal de bygge en «state of the art» fabrikk må det være med dem.
Nanoq
04.08.2022 kl 12:49 1578

Onsdag 31. aug. får vi med Q2-rapporten volumtall og produktpriser for produksjonen i Skive og i Kristiansund.

Forhåpentlig får vi også en oppdatering og en tidfesta plan for prosjektet i Sunderland/UK.

Tipper at markedet snart begynner å innregne positiv info vedr. Q2-rapporten, inkl. info om en gjenforhandling om høyere nafta-pris til BASF.

Denne høsten og vinteren ser i min optikk ut til å bli en meget positiv tid for Quantafuel og aksjonærene.
YNWA250505
04.08.2022 kl 13:08 1535

Nei denne meldingen er svært negativ og trist for selskapet. At BASF og DUBAL holding vil samarbeide enda tettere med Quantafuel er rett og slett ødeleggende for alle fremtidige fabrikker. Kursen vil rase ned til kr 9 i løpet av neste uke.
Strategi
04.08.2022 kl 13:13 1523

Så vidt jeg har fått med meg Herman er kvaliteten fra Skive sertifisert og godkjent fra BASF, en stor del av emballasjen de produserer er laget av olje fra Skive og brukes som mat emballasje, innpakning av pølser etc. etc.
YNWA250505
04.08.2022 kl 13:13 1528

Nordea SC, sier: We see this latest news as a positive step for Quantafuel, which represents progress on the chemical recycling side of things (which is where Quantafuel’s proprietary technology lies) and could result in a share price uplift today.

Sparebank sier: Positive to see progress and that BASF is involved.

Her fra ledelsen selv som viser at de nå leverer på alt de sier: We expect material newsflow in the next weeks, namely:

Commissioning of line three in Skive UTFØRT
Contract with a financial partner for the largest sorting facility in Denmark in Esbjerg UTFØRT
Progress on increasing run time in Skive UTFØRT
FEED phase in Dubai announcement UTFØRT
Commissioning of line four in Skive , på gang og meldes om ikke mange ukene.

YNWA250505
04.08.2022 kl 13:15 1523

Og her noe sitater fra Q1:
Selected quotes from the Q1 call (emphasis added):

This quarter was a significant step forward for Quantafuel.
We have never been even close to the progress we are experiencing today. Not at any time in our history.
This fact is not share by the general opinion… It is our high priority to close this gap.
We will try to underpromise and overdeliver.
We will invite you to a capital markets day in early September.
We maintain out guidance that both our plants Skive, and Kristianslund would have positive cash flow during second half of this year
The expected timing of our major project has not changed
In Skive we achieved Proof of Concept running both lines for longer than 7 days with 90% of uptime.
In January we had 20 plus days of continues operation and in March/April we set the Skive record at 30 days of continues operations on both lines.
We are keeping our schedule to have lines 3 and 4 running within the end of Q2 and Q3.
We are aiming to finish the year with running the plant at the designed capacity of 20 000 tons per year.
We lowered our guiding of our production from 12 000 to a range of 6000-8000 tons. The lower guiding will allow us to make the tests needed to have the best possible platform for the next generation of plants.
Skive production date are important but even more important is to execute the tests needed to ensure that the next generation of plastic to liquid plants is the best possible. The learnings from running Skive are instrumental to our success. The next generation of our plastic to liquid plants will be simpler, have more redundancy, achieving higher stability and uptime.
We are also testing the plant for different plastic quantities… Different plastic quality can result in unwanted substances. It is important we understand for the next design both limitations and possibilities.
We have tested highly contaminated plastic by biowaste and concluded the end product has the right quality.
BASF nominated Skive plant for the Danish Plastic Price Award for 2022.
Esbjerg sorting plant has progressed well while we were working on due diligence with potential financial partners. The process we expect we can conclude soon.
160 000 tons Esbjerg facility will be the largest sorting facility with in Denmark when it is complete in second half of 2023.
In Dubai we have selected the site, verified that suitable feedstock is available and feasibility study was concluded. Next steep will be to proceed with the FEED phase leading to investment decision later.
Kristianslund is performing well. We are rumping up volumes. The off-take market is strong with high demand and attractive prices for our products.
YNWA250505
04.08.2022 kl 13:22 1509

Quantafuel delivered its Q1. The most important news are high run times of the Skive plant and reiterated the guidance to be CF positive in H2 for both Skive and Kristianslund. The management was very optimistic about the progress. The analysts focused on lowered production guidance for the year which overshadowed the other positive news. Pity the QFUEL did not pre-announce the run time successes to set the tone for the Q1 report.

Enig at det var litt dumt av ledelsen å ikke melde om lavere produksjon før Q1 presentasjonen. Det overskygget helt alt de positive. Men det er historie nå og Quantafuel på sikt lage sin egen fantastiske lønnsomme historie fremover. Jeg er så glad for at jeg har funnet et selskap som vil kunne levere god lønnsomhet i tiår fremover.
Herman*
04.08.2022 kl 13:42 1471

Nei, du misforstår. Oljen fra Skive produseres innenfor gjeldende kravspesifikasjon, men BASF har varslet at denne vil bli strengere i fremtiden. Skive vil ikke klare å oppnå denne standarden uten store modifiseringer, noe som antagelig ikke vil skje. De vil da måtte oppfylle disse kravene ved å oppgradere teknologien i fremtidige fabrikker, eller ta et skritt tilbake og produsere et billigere produkt som må raffineres. Jeg tror det blir en mix av low tech og high tech fabrikker, med en overvekt av «low tech» Flott om noen beviset at jeg tar feil. Uansett bra at Basf er med etter alt maset fra Riskokeren om at de antagelig vil trekke seg.
Bulldog
04.08.2022 kl 13:52 1453

Skive: Større volum gir strengere krav. Blander BASF inn 10% pyrolyse olje i sin olje så utgjør det ikke så mye kvalitetsmessig. Blander BASF inn 40% pyrolyseolje må kravene til pyrolyseolja være strengere. Kravene øker proporsjonalt med volum.

Husk også at Skive produserer tre kvaliteter. 30% nafta ble vel uttalt ved siste Q presentasjon.
Redigert 04.08.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare