Quantafuel announces PoC.....Esbjerg fullfinansiert

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.08.2022 kl 13:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Bulldog
QFUEL 28.03.2022 kl 07:05 309263

Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant
Today, Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant after more than seven days of continuous operation at a level corresponding to an annual capacity of 16,000 tonnes of plastic waste infeed. “This represents a major milestone for chemical recycling, Quantafuel and our future growth,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Recently, we communicated that Quantafuel is ready to move forward with a next generation of larger-scale Plastic-to-Liquid plants. Today’s announcement reinforces this.
https://newsweb.oslobors.no/message/557707

16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management

VI VENTER PÅ: Oppstart linje 3, Skive, end Q2. KUN DAGER edit: Startet 30. juni
Redigert 19.07.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
IT-Investor
10.05.2022 kl 20:11 3731

Null tro på at Fearnley analysen til Eva Viken Christensen er en seriøs Fearnley analyse. Derimot intet annet enn en kjøpt og betalt drittpakke, fordi flere er veldig redde for masse gode nyheter på fredag, som potensielt kan doble kursen før juni. Gang på gang har historien vist at noe mer gjennom-råttent enn meglerhus og finansbransjen er vanskelig å finne, bortsett ifra i totalitære diktaturer, som Russland.

Derfor er analysen i navnet til en fersking. Ingen erfaren og garvet analytiker vil stå som forfatter av et så slett og fullt av faktafeil produkt som denne analysen, som hvis den bommer stygt, vil bli ledd ut av kolleger, få navnet sitt dratt gjennom sølen, og potensielt få ødelagt karrièren.

En ambisiøs og strebende fersking som ennå ikke helt skjønner gamet, kan derimot brukes som et bondeoffer. Går det helt skeis, kan hun ta en tredje Master grad.
Redigert 10.05.2022 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
ibyx
10.05.2022 kl 20:13 3734

Utrolig! Og disse stillinge skal altså brukes til å bygge «luftslott»? 😂
Winter is Here
10.05.2022 kl 20:19 3745

Folkens det finnes flere meglerhus, kursmål og analytikere. De kan ta feil de også, ikke ta nær av det, tid vil vise. Folk er forskjellige og noen velger å gi kursmål 400 til bedrifter med 0 i omsetning, man har ulike rutiner når man utfører analyser. Noen studere caset nøye noen bruker mindre tid, andre har for mange antagelser som har lite med virkelighet å gjøre. Det er bare en analyse, brukes situasjonen til å kjøpe billige aksjer
Redigert 10.05.2022 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
hatitchi
10.05.2022 kl 20:36 3693

Er det ikke mulig å oppføre seg? Det er jo rene ramaskrik om hvor korrupt fearnley er når de publiserer en salgsanalyse. Greit nok at det er merkelig å publisere en analyse tre dager før kvartalstall, med floskelen om at et vekstselskap skal hente penger. Fearnley har sammen med Arctic, DNB, SB1M og Danske Bank bæsjet på leggen hva gjelder quantafuel, og det er vel Arctic, DNB og SB1M som gjorde de største blemmene. Tror meglerhus er rimelig forsiktig med å selge seg til shortere i qfuel etter den famøse blemmen til Arctic.

Risikoen er uansett høy, og det er ingen umulighet at kursen faller under 10 selv om de leverer på fredag. VOW til sammenligning hadde en inntekt for Q1 på 180 mill (EBITDA 23 MNOK), mens QFUEL vel ikke har mer enn 10 mill i inntekt fra driften på Skive. Greit nok at QFUEL skal ha god lønnsomhet ved full drift men de har IKKE bevist det, og et fullskala anlegg ligger enda i det blå.
rischioso
10.05.2022 kl 20:52 3647

Det er flere måter å si ting på i likhet med at det er flere måter å tolke ting på. Man kan kverulere på 2 vs 4 linjer eller man kan plukke analysen fra hverandre når det kommer til ting av betydning og det siste glimrer med sitt fravær noe som da kan tolkes som at man ikke har så mye annet å plukke på i analysen at det lander ned på 2 vs 4 linjer tilbake i prod toppet med å skulle idioterklære flere mastere grunnet ung alder og begrenset arbeidserfaring. Nå er det jo også slik at hun jobber i et team hvor hun får innspill fra langt mer erfarne kolleger så analysen er nok ikke bare hennes verk selv om den har hennes signatur ...

Når det gjelder 2 linjer tilbake i prod etter modifisering av alle 4 brennkammerne så er jo det helt riktig. Hun sier vel ikke at 4 linjer først var i prod, men sier som riktig er at kun 2 av 4 linjer er tilbake i produksjon - rett skal være rett, ellers så ønsker jeg alle stayere lykke til på fredag for det trenger dere - jeg for min del solgte ikke pga den siste analysen, men pga summen av 2 krakkanalyser og en massiv short som ikke virker å ha noen planer om å dekke seg inn med det første - dette sammen med all usikkerheten knyttet til den fasen de nå befinner seg i, den manglende tilliten i markedet hvor det ikke lengre finnes rom for nye skuffelser uten at kursen vil gruses toppet med dagens sell-off marked i frykt for en resesjon som ikke kan unngås - da ble ikke exit valget av det vanskelige slaget.

Når det er sagt så har jeg vært med lenge hvor mye tid, krefter og penger har vært investert så jeg slipper ikke helt taket og vil selvfølgelig følge spent med fremover, men selskapet har så mye å bevise i en svært vanskelig tid at sannsynligheten er stor for at ting vil bli verre før det kan bli bedre ....
Fluefiskeren
10.05.2022 kl 20:56 3692

SB1M hadde kursmål på 200 kr. Det kom de med på høsten 2020. Da stod kursen rundt 50 kr, og i dag er den altså 14 kroner.

Det fine med dette yrket er at man kan bomme så mye man vil uten konsekvenser. Dette må vel være yrkesgruppen med minst risiko knyttet til millionlønninger.
rischioso
10.05.2022 kl 21:01 3689

Regjeringen må vel være den arenaen man kan bomme mest uten konsekvenser - det være seg lovnader og/eller milliardoverskridelser ...;)
IT-Investor
10.05.2022 kl 21:27 3647

Seff jobber Eva Viken Christensen i et team sammen med langt mer erfarne kolleger, slik at analysen langt ifra bare er hennes verk. Akkurat derfor er det så påfallende at hun er oppført som "ene"-forfatter av analysen. Vanligvis ønsker (betydelige) bidragsytere til en analyse å få sitt navn med. Gjør også alle meglerhus vanligvis.

Derfor er det så spesielt påfallende at en helt uerfaren analytiker med bare 9-10 måneders jobberfaring er oppført som ene-forfatter av analysen. Faktisk første gang jeg ser det. Kvaliteten på analysen er nok grunnen til at ingen av de mer erfarne kollegene ønsker å få sitt navn på trykk i analysen.
Redigert 10.05.2022 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Bulldog
10.05.2022 kl 21:31 3643

Fearnely 21. mai 2021:

1st Operating Revenues at Skive: a Major Statement Made

QFUEL recently announced their 1q21 results, posting first ever operative revenues delivered from BASF for Skive product. Total sales were NOK3.4m (inc. Geminor additional income of NOK1.7m), EBITDA of NOK-30.5m and an adj. net income of NOK39m. Skive guidance for stable production of 2 lines by the end of this quarter is reiterated (a major milestone), whilst capex is held steady. Kristiansund’s chemical
recycling pilot plant has produced first oil, whilst the company’s primary strategic partners remain as supportive as ever. We push back timing of full utilization Skive and Esbjerg, however these revisions are insignificant to long term value. We reiterate Buy, TP of NOK95/sh, with an unchanged investment case but a better entry point. https://fitinvestmentideas.com/2021/05/21/summary-of-quantafuel-bullish-research-report-by-fearnley/

NB! . We push back timing of full utilization Skive and Esbjerg, however these revisions are insignificant to long term value.

For et år siden var QFUEL et luftslott med kursmål 95.
Nå har QUFUEL produserende anlegg med kursmål 11.

Godt gjort fra samme meglerhus.
thief
10.05.2022 kl 21:37 3614

Er jo bare idiotisk å komme med en analyse 3 dager før q1.Hvorfor ikke vente den korte tiden og få korrekt og fersk informasjon.Istedenfor kommer hun med spådommer 😂Er vel ingen med sunn fornuft som gjør det så tett på q-rapport!
Rule
10.05.2022 kl 21:41 3622

her måtte jeg grine og le - "klarte og treffe bunnen". Det var ikke så rart, men man kan have sin mistanke om at vi bunder ud inden Q1 resultater. Komiske analyser.
Bare Esbjerg kan vel give ebit på 150mill NOK og Skive 30 mill. Med P/E på 25 giver det market value på 4.5 milliarder udan at låne flere penge. Hertil Kristianssand og Geminor. Nogen der har fornuftige bud på ebit når alle de nuværende ting er fuldkjørende..? ( uden flere fabrikker og mere vækst )
hatitchi
10.05.2022 kl 21:58 3583

Ta Eva som et eksempel. Når hun tydeligvis har så fryktelig dårlig tid på å lese seg opp på Quantafuel; hva er det hun bruker arbeidsdagene sine på? Leser børsmeldinger? Kvartalsrapporter? Analyser må være noe av det mest verdiløse som finnes, spesielt kursmål og anbefaling. Det sies at verdsettelse er en kunst, men det er bare å endre på noen enkle parameter, så har du noe som passer perfekt med ditt verdenssyn. Trekk fra noen fabrikker, øk noen kostnader, øk noen risikovekter osv...

Som Peter Warren sier det: "En kjøpsopsjon på andres velstand".

Du må ikke glemme DNB sitt "blue-sky kursmål" på 425 kroner. Der har du nisser.
rischioso
10.05.2022 kl 22:15 3537

Det er slettes ikke vanlig at flere signerer en analyse, men det er der i mot helt vanlig at det kun er 1 som signerer analysen noe som da er representativt for meglerhuset han/hun representerer. Vi har hatt en arbeidsminister som aldri før har vært i jobb og vi har hatt finansministre uten høyere økonomisk utdannelse nettopp fordi de ikke er alene, men i team så denne diskusjonen faller på sin egen urimelighet. ...

Har du først et ønske om å skulle så tvil om og rundt den siste krakkanalysen med kursmål på 11nok så finnes det mer legitime måter som feks å insinuere at det er en link til konfirmanten som står bak den første krakkanalysen med kursmål 10nok da han tidligere jobbet i Fearnley ...;)
rischioso
10.05.2022 kl 22:28 3496

Nei, jeg prøvde ikke heller, men som kjent så er optimale bunner og topper litt vriene - midt i mellom der i mot finnes det mange muligheter. Jeg hadde en del så jeg måtte selge over flere dager så nei, jeg traff dessverre ikke bunnen, men du mener nok dagens bunn for bunnen av alle bunner har vi nok ikke sett riktig ennå ...

BTW, det er ikke alle som er like åpne om kjøp og salg som meg, jeg kunne holdt kjeft som de fleste andre - ei heller er alle like dyktige og behersker kunsten med å kjøpe på bunn og selge på topp som du virker å være på tross av at kursen har det med å gå den motsatte veien av hva du tror - så det står det respekt av ...;)
Redigert 10.05.2022 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
hatitchi
10.05.2022 kl 22:32 3471

Vet du hva som ligger i uttrykket "som å snu på en fermøring"?
rischioso
10.05.2022 kl 22:37 3421

RE - Du må ikke glemme DNB sitt "blue-sky kursmål" på 425 kroner. Der har du nisser.

* Ikke nødvendigvis, hadde selskapet levert som lovet når de var i god glid og hentet 700m på 70nok og PoC hadde kommet når lovet første gang og det i hadde vært full prod i Skive så hadde vi sett helt andre kurser. Når vi nå kjenner historien med brutte lovnader og gjentatte forsinkelser toppet med budsjett overskridelser og nok av andre usikkerhetsmomenter som har ført til null tillit så er det heller ikke vanskelig å skjønne at kursen er der hvor den er ...

Ta ballen (selskapet) og ikke spilleren (analytikeren) ... ;)
HP17
10.05.2022 kl 22:37 3431

rischioso, det kan være lønnsomt å kjøpe på åpning i morgen før kursen er tilbake over kr 15. Tror det blir en god børsdag på ose i morgen og nå er det kun 2 børsdager igjen til å handle på før fredag. I dag var bunnen i QFUEL, derom er det liten tvil.

Inne før fredag er jeg 90% sikker på at du er tilbake rischioso, eller så har du nok bommet nok engang på timing kjøp/salg i QFUEL. Selv har jeg en bom i denne aksjen da jeg tidligere gikk inn i påvente av PoC. Denne gangen har jeg tenkt å utlikne til 1-1 og er godt posisjonert for hva som kommer i dagene fremover.

Du er selvsagt hjertelig velkommen tilbake i QFUEL, alt i morgen?
Redigert 10.05.2022 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
10.05.2022 kl 22:49 3406

Jeg har allerede tjent tilbake det realiserte tapet i Qfuel - delvis fra Havila og delvis fra PGS så jeg bestreber meg ikke etter å skulle kaste gode penger etter dårlige. Når og om selskapet overbeviser så er jeg tilbake, men det er nok en en humpete vei dit. Jeg har nå solgt alle longposisjonene jeg hadde og skal sitte med 60% i cash til uroen flater ut og 40% er allerede øremerket shipping og olje på kort til mellomlang sikt. Denne sommeren skal jeg prioritere båtlivet og fiske hvor jeg skal være til stede i nuet og bruke langt mindre tid på PC'n så får jeg heller gi gass igjen til høsten/vinteren hvor ting forhåpentligvis har roet seg og man kan gå long igjen ... ;)
spurswild
10.05.2022 kl 23:00 3384

Har ikke lest analysen eller kommer til å gjøre det, men.... Hvis inntjeningen er 0 og kursen er x eller dagens kurs. Hva sier at kursen burde vært 15, 20, 25 eller 100? Har fortalt mange her inne hva jeg mener. Ikke godt mottatt, føler vel at de kan komme med en unnskyldning... Ellers må ledelsen igjen begynne å levere på hva de sier. De har fortsatt ingen troverdighet og derfor denne nedgangen, sammen det at vekst aksjer vil føle hva det vil si å bli vurdert etter normale økonomiske modeller. Ingen er mer hatet enn meg, selv om jeg kun har vært relativ ærlig om mitt syn. Det var bare imot hva dere mente og at bare vent... Hva som faktisk skjer nå, ikke skal ha betydning for fremtiden. Dessverre fungerer det ikke slik i verden. Lykke til. Snart er det Q1 og det har ikke kommet noen meldinger... Det burde egentlig bekymret dere. Det er ikke normalt for dette selskapet...
ibyx
10.05.2022 kl 23:02 3377

I dag var bunnen i QFUEL, derom er det liten tvil.
Kanskje. Det var ihvertfall høyeste volum siden 8. april når kursen krysset under 20 kroner.
Det meste var unnagjort første timen og roet seg ved nådde 14 kroner. På lavere volum falt den så dypere i løpet av dagen for å hente seg inn på noe økt volum siste timen.
HP17
10.05.2022 kl 23:03 3370

Gratulerer med PGS. Det er min vinneraksje i 2022.

QFUEL er et «krydder» i porteføljen.
Nå er nærmest «alt galt» indiskontert i kursen sammen med et elendig børsklima har gitt kursen hard medfart (nede på 13 tallet i dag).Nå er risk/reward god, men klart at det er viktig at QFUEL leverer overbevisende til fredag.
Redigert 10.05.2022 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
spurswild
10.05.2022 kl 23:07 3372

Dere to er dyktige :)
rischioso
10.05.2022 kl 23:17 3331

Det spørs hvilke variabler du legger til grunn for R/R. Legger vi dagens sluttkurs til grunn og kursmålene i krakkanalysene (10 og 11) så er det fortsatt 30-40% ned dit. Legger vi så til grunn at selskapet pr i dag har en MCap på hele 2,33 milliarder, ingen inntekt av betydning og stor usikkerhet relatert til hvilke volumer de vil klare å oppnå i Skive så er den potensielle nedsiden fortsatt betydelig ...
Herman*
10.05.2022 kl 23:19 3324

Selskapet sier i en kommentar i kveld at de ikke vil kommentere dagens analyse da det er for tett opp til kvartalsrapporten. De vil dog utarbeide kvartalsrapporten på en måte som reflekterer de tilbakemeldingene de får fra analytikere og investorer. Videre poengteres det at fokuset fremover er å vise at de kan levere i henhold til guiding. Fair enough, men vi savner i den sammenheng noen børsmeldnger i forhold til kjente milepæler.
rischioso
10.05.2022 kl 23:25 3288

De ville jo ikke kommentere den første krakkanalysen heller selv om den kom i god tid før kvartalspresentasjon ...
Herman*
10.05.2022 kl 23:34 3272

De mener nok at den beste kommentaren er å levere resultater som er langt bedre enn det de mest skeptiske analytikerne forventer. Så gjenstår det å se om de faktisk leverer.
Redigert 10.05.2022 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
thief
11.05.2022 kl 00:14 3196

Jepp,tipper på svar på tiltale til fredag🙂At linje 1 og 2 har kjørt stødig siden PoC og at oppstart 3/4 kommer som guidet!Og kanskje noe om nye prosjekter/samarbeidspartnere.Er jo ikke resultatet som er interessant,de er jo såvidt kommet i gang!
IT-Investor
11.05.2022 kl 01:00 3139

Alle Nordeas analyser av Quantafuel er signert av de to SENIOR-analytikerne Elliott Jones og Jørgen Bruaset:
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/01/31/7810484/nordea-kutter-hardt-etter-kollaps
Redigert 11.05.2022 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
thief
11.05.2022 kl 07:53 2907

Ehhh,se på NEL.Fortsatt 18.5mrd i mcap,og underskuddet vokser med økt omsetning🙂Med de planene som ligger for Qfuel,kan mcap lett ligge mye høyere enn dagens!Og qfuel er en grønn bedrift,samt skaper energi!Akkurat det som er viktig fremover!
Redigert 11.05.2022 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
oivindl
11.05.2022 kl 08:16 2869

"BTW, det er ikke alle som er like åpne om kjøp og salg som meg..."

Du mener det du, når det gjelder andre, ganske nedlatende kaller backtrading?
oivindl
11.05.2022 kl 08:27 2839

"Har du først et ønske om å skulle så tvil om og rundt den siste krakkanalysen med kursmål på 11nok så finnes det mer legitime måter..."

Du tenker kanskje på dine "legitime" kommentarer til en tidligere analyse:
"det er komiblekka FA på sitt beste som ukritisk lar artikler gå i pressa og ber om faktagrunnlag i etterkant"

"Så denne analysen ligger an til å bli et bomskudd kursmessig,"

"En tidslinje hvor selskapet mener ut året, mens vår alles (u)venn Skinkerytteren mener 1-2 år lengre enn det - man kan jo lure på hvilken kule han har sett det i ..."

Kommentarer uten faglig innhold ispedd homofobe innslag.
Faglig og moralsk lavmål.

Strategi
11.05.2022 kl 08:53 2799

Får nå håpe kursen henter seg en del inn før presentasjonen på fredag, og at short inndekning tar seg opp.

Det er ganske utrolig at kursen gruses når selskapet nå endelig ser ut til å levere på teknologien.
Redigert 11.05.2022 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Strategi
11.05.2022 kl 09:23 2746

Kan ikke si annet enn at Shortsiden her opptrer rett og slett uetisk i forhold til inndekk, Ikke bra i det hele tatt, en annen ting er at store aksjonærer burde gå inn å støtte kjøpe.
Bulldog
11.05.2022 kl 10:22 2647

Stjålet og oversatt fra https://proinvestor.com/chathistory/-137/quantafuel

Men tusen takk for fortsatt tillit. Vennlig hilsen, Christian Lach” (edit: stilling: Chief Commercial Officer Quantafuel)
11/5 09:28
"Selvfølgelig er en høy aksjekurs i Quantafuels interesser, i hvert fall ettersom vi prøver å handle i interessene til våre aksjonærer. Fra vårt ståsted utvikler vi oss også i riktig retning, med en prosjektpipeline som ingen andre kan måle seg med. Men siden vi er forbi historie- og håpsstadiet, tar det alt for lang tid for analytikerne.
Herman*
11.05.2022 kl 10:25 2631

Jeg tror enkelte overkompliserer markedsreaksjonen. Vi har fått to analyser som dømmer selskapet nord og ned. Qfuel har verken svart med ord eller handlinger, og det har skapt mye usikkerhet og skepsis. Det eneste som kan snu trenden er gode nyheter fra selskapet. Selv kjøpte jeg i går, men ser jo at det var litt for tidlig.
Bulldog
11.05.2022 kl 10:43 2614

Lach:
"prosjektpipeline som ingen andre kan måle seg med" + "forbi historie- og håpsstadiet" = Nye kontrakter.

Det må bety at produksjonen går som planlagt uten problemer og at teknologien er endelig bevist gjennom lengre produksjon.

Tipper neste trinn er lisensproduksjon i Dubai:
Quantafuel ASA | Quantafuel signs MoU with ENOC and Dubal Holding LLC (DH) for Plastic-to-Liquid plants https://newsweb.oslobors.no/message/548848
We are also happy that our collaborating E&C Contractor SAIPEM has agreed to work with us on this exciting journey,” says Quantafuel’s Chief Commercial Officer Chris Lach.

ENOC og Dubai Holding eier. Saipern bygger og Quantafuel får lisensinntekter. Det er mitt tips.
Ingen konstruksjonskost - bare lisensinntekter for QFUEL.
Redigert 11.05.2022 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
ibyx
11.05.2022 kl 10:52 2609

Kvantefuglen flyr lavt.
Solgte mine små lodd med et par prosent i minus. Så langt har det vært greit.
Men bare vent!!!
😂