REC uke 13

Null
RECSI 28.03.2022 kl 07:29 52527

Var en spennende uke med mye som skjedd i uke 12.
Men kursen fikk seg en real trøkk når Aker solgte seg ut, Startet uken på 16,46 og endte på 14,66
Høye i uken var 18,3 like etter at nyheten om at Aker hadde solgt seg ut.

Det som er det viktigste denne uken er vel årsrapporten s om kom den 25, der var det mye positivt om fremtiden, politikerene i USA kjenner nå på det og ønsker å få fart på SEMA så vi får se hvordan det går.

Den nye hovedeieren er positiv og ønsker en oppstart i 2023, så nå er det er positivt.
Det var et massivt nesalg av mange andre SHORT ble økt.

Mitt ønske om en sorsiktig stigning til over 17 ble gruset ;)

En fin uke snart påske og vår så vi får håpe REC går opp med lange soldager i vente.

NULL

solfylt
29.03.2022 kl 13:42 5612

For all del, aldri stol på hva denne mannen sier. Om han er en løgner har jeg ikke grunnlag for å si meg enig i, men en manipulatør? Uredelig? Kynisk? Absolutt.. 7 kr sa han før han kjøpte seg inn på 14,50 noen timer senere…
Skalleknarp
29.03.2022 kl 14:08 5502

Spennende om vi i det hele tatt havner på grønt i RECSI dag. Jeg tipper at det snur omtrent nå - så svaret mitt er JA.
Vel - det ser heller dårlig ut nå kl. 15:36 selv om det fortsatt er håp i "hanging snor" som han sa....
Redigert 29.03.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
manman01
29.03.2022 kl 14:12 5458

Du snakker om den samme mand som investerede i RECSI fordi han mente Kina markedet ville åbne. Bare til info, så er det ikke sket endnu.

Pas på med at glorificere disse traders. Du vil være den første under bussen.
C-Eiken
29.03.2022 kl 14:31 5375

Tvivler dog på EU vælger at acceptere Rusisk olie fra dag et.
Men ja ses tydeligt pågas futures, Norske krone og energiaktier
Redigert 29.03.2022 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
29.03.2022 kl 14:41 5375

HVis partenen skilles uten noe noe positivt i sikter i umiddelbar nær fremtid så er oljeprisen rett opp igjen. Sånn er det vel bare.
Nsxnsx
29.03.2022 kl 15:19 5198

Ansettes stadig nye folk ved Butte. Må jo ha passert 50 siste året nå ?
Sa2ri
29.03.2022 kl 15:39 5077

Ser at Voleon økte sin shortposisjon med ca. 700' aksjer i går. Disse skal de også dekke inn på et tidspunkt og da til en (forhåpentligvis) mye høyere kurs.
Salbei
29.03.2022 kl 15:43 5036

Ser ut som RECSI følger oljeprisen, stemmer dette? Er dette en oljeaksje?
Skalleknarp
29.03.2022 kl 15:45 5000

Ja vi får bare håpe short vil være med å bringe aksjen opp til "nye høyder" når det fremlegges good news og alle skal ha... Nesten litt trist å registrere slik det er nå selv om jeg absolutt er ganske så herdet etter 5-6 år som RECSI aksjonær... Står han nok over denne nedturen også selv om jeg innerst inne har vanskelig for å forstå egentlig hvorfor det ikke skal gå andre veien med kursen...?
Slettet bruker
29.03.2022 kl 15:46 4990

Det er kanskje like greit å bare selge ettersom du ikke vet hva du er investert i. Kjøp deg heller et aksjefond. Om du ønsker høyere VOL, så kan du gå for belåning også. Det er tross alt tryggere enn å gamble på noe man ikke skjønner.
Redigert 29.03.2022 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2022 kl 15:47 4977

Ja, går mest i olje og baderomssilikon, så viktig å følge råvareprisene her
Småplukker
29.03.2022 kl 15:48 4971

Om krigen nå får en slutt får vi prise oss lykkelig over det, alle som en.
Men selv om restriksjoner mot russisk handel trappes ned, er jeg overbevist om at "skaden" er skjedd
for Russland sin del. At Putin var såpass maktgal og despotisk at han satte igang en regelrett invasjon på
et naboland har vekket mange.
EU sin uavhengighet fra russisk energi vil fortsatt være en stor målsetting
og overgang til grønn energi har fått en boost både i Europa og USA som vil gagne selskaper som Rec.
Salbei
29.03.2022 kl 15:52 4919

Ok takk for svar. Fulgte med på oljeprisen nå og den korrelerte med oljeprisen så tenkte bare å spørre :)

Hvor mange folk kreves for å få RECSI-kursen ned?

Ingen... det trengs bare en robot :)
Redigert 29.03.2022 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
Salbei
29.03.2022 kl 16:16 4754

DA har jeg solgt meg ut. Dette er den største drittaksjen jeg noen sinne har eid. ALDRI MER. LYKKE TIL VIDERE!!!!
omac
29.03.2022 kl 16:18 4725

Tiden får vise om det var lurt eller ikke, lykke til med jakten på bedre investeringer
Slettet bruker
29.03.2022 kl 17:16 4396

Takk for det. Lykke til videre du også i jakten på andre ting. Håper gresset er grønnere for deg på andre siden :)
Stabukk
29.03.2022 kl 17:21 4360

Fristande å selja seg ut no når Voleon jevnt og trutt aukar shorten, og vera klar på kjøps-knappen ein gong i april eller mai? Men det er ikkje mi greie.
På slutten av 2022 veit vi meir om det vart lurt eller ikkje å bli sittande. Å jakta bedre investeringar tar også tid.
M79
29.03.2022 kl 17:38 4210

Dem kommer til og brenne seg en dag når budet kommer på 30-40kr 😅👍 sitter stille og fisker det jeg klarer på vei ned
FMI
29.03.2022 kl 17:52 4108

Fascinerende hvor mye Voleon øker på disse nivåene. Det er jo nesten 2 millioner aksjer som skal kjøpes tilbake på 14-tallet bare for å gå i null for dem nå, og når de bruker så mye krutt uten å skape noe voldsomt fall, så tror jeg de må ha makro-hjelp for å tjene penger på denne shorten. Det er lang trendkanal oppover som bør gi veldig bra støtte på 13,50 her, og alt ligger egentlig til rette for en skikkelig rekyl snart.

Bortsett fra i Latin-Amerika er omtrent alle verdens børser opp idag, og det er grunn til å anta at det blir relativt gode nyheter fra Ukraina også de nærmeste dagene.

Jeg tror det er godt humør på REC-trådene på fredag :)
drapper12
29.03.2022 kl 22:44 3637

Morgankane! Er det fortsatt mulig med dine lovnader på 42kr? Hvorfor sier så mange at det er dårlig at hanwah kom inn og vi nå skal til 10kr!? Hvorfor går kurs ned når vi burde vært på 42 kr for et år sia!?
Onmyway
29.03.2022 kl 22:50 3609

Det er nok ikke mange som verken tror eller sier at den skal til 10. 42 er høyst mulig vil jeg tro - for de som er tålmodige.
Slettet bruker
29.03.2022 kl 23:28 3499

Vi bør huske på at aksjen var i overkjøpt territorium rett før Hanwha-salget ble offentliggjort. Teknisk hadde den stagnert på kortsikt. Så kom salget, som først ble tolket positivt, aksjen skjøt opp, før luften for alvor gikk ut av den.

Kanskje det ikke er så rart at den da gikk ganske langt ned i kjelleren, da markedet innså at nyheten ikke klarte å bære kursen.

Jeg klarer fremdeles ikke å skjønne hvordan noen faktisk mener salget var negativt, i hvert fall ikke til kurs 20 kr.

Dette er en ny begynnelse, jeg skal i hvert fall ri denne bølgen helt hjem.
Null
30.03.2022 kl 07:57 3156

Når vi nå ser at Aker restrukturer sine selskaper så kan vel de fleste se at
REC var et finansielt instrument for Aker, og at det er enklere om man fikk det ut av "systemet" før restruktureringen.

jeg synes dette kan være med å "forklare" for de som trenger en forklaring på hvorfor Aker solgte seg ut av REC.
Jeg tror også det blir stille fra styret til det nye styret er på plass, etter at akjsene er overført til HW ...

Jeg må vel også si at styremeldemmene og lederen i styret fra Aker har vært veldig passive i REC så lenge de har sittet der.
Men Aker skal ha for at de har sikret selskapet en og solig økonomisk plattform for videre satsing og drift.

Jeg mottar gjerne innspill på mine synspunkt

Null
omac
30.03.2022 kl 08:03 3158

Røkke ryddet selskapet for salg når det ikke inngikk strategisk i porteføljen eller de hadde simpelt flertall av aksjene. De hadde ikke penger til å satse slik Hanwha vil eller penger til å kjøpe seg opp. Røkke skaffet oss en av de beste medaksjonærene vi kunne fått, tenk dere ett venturefond eller lignende kjøpte det.

Hanwha tar REC videre og Røkke skal ha takk for ryddejobben, håper pengene kommer godt med i AKH.
Redigert 30.03.2022 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2022 kl 08:10 3112

Røkke så at HW hadde mye mer og gi selskapet enn de kunne klare . De fikk sin gevinst og slapp inn en av verdens største sol celle produsenter som kan løfte selskapet til nye høyder verre er det ikke.. Imens så sitter altså mange nick her inne og lager sine egne konspirasjonsteorier utrolig nok. Ha en god dag og kos dere i solen.
Redigert 30.03.2022 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Stabukk
30.03.2022 kl 08:16 3060

Behov for frisk kapital er vel viktigaste grunn til at Rec blei solgt ut av AKH før restruktureringa som kom i dag. Men er ikkje enig i at Røkke/Aker har vore ‘veldig passive». Violet Power blei kutta ut, frisk kapital henta inn og fleire skattesaker rydda opp i, pluss innhentinga av Hanwha som ny aksjonær. Styret har gjort grep som har løfta kursen, men kunne godt vore meir aktive på PR og informasjon. Verdien av selskapet er i mine auge løfta til 20 kr per aksje, sjølv om short og trading har dradd kursen ned i fleire omgangar. Hanwha er ein langt sterkare eigar til å føra vidare Rec og få Moses Lake gjenåpna. Heldigvis!
M79
30.03.2022 kl 08:30 2939

Hva tror dere kurs når det kommer oppkjøp ? Og hva tror dere når ML åpner ?

Jeg tipper vi ser fort 30-45kr 👍
Slettet bruker
30.03.2022 kl 08:30 2947

løfter. frem denne så får alle gjør opp sin meining . Ser i hvertfall svært postivt ut for REC

noter denne setning :
"“It will be positive to focus on the solar power business, the mid-to-long-term growth engine, by securing cash through the sale of the unit for shareholders’ value,” said Kang Dong-jin, an analyst at Hyundai Motor Securities."
----------------------------------------
, Hanwha er på offensiven og bygger opp kapital for investering og jeg mistenker REC er svært sentral i disse planene …

Hanwha Solutions to raise $491 mn with materials unit split-off
The split-off is expected to improve Hanwha’s financial structure and provide money for investments

Since November of last year, the company has secured a 21.34% stake in Norway-based polysilicon manufacturer REC Silicon ASA through two rounds of investments of 245 billion won to ensure stable procurement of solar cell materials in the US. Hanwha also signed a deal to acquire a 100% stake in RES Mediterranee SAS, a French wind and solar power plant operator, for 984.3 billion won in August 2021.

https://www.kedglobal.com/corporate-restructuring/newsView/ked202203290021
M79
30.03.2022 kl 08:38 2859

Kanon👍
Slettet bruker
30.03.2022 kl 08:49 2885

Enig i flere av kommentarene her. Aker Horizons hadde ikke kapital nok til både å satse på REC og på sine helkontrollerte selskaper med det tilsynelatende knappe tidsperspektivet Horizonselskapene ser ut til å ha hatt mht behov for frisk kapital. Til og med Rainpower ble for mye og ble derfor "overdratt" til Aker Solutions.

Det stod muligens ikke på viljen til å fortsette med REC men andre behov presset seg fram, og siden Hanwha var inne i bildet ble saken løst fort og AKH kunne reorganisere. En stor eier i REC med kompetanse og vilje og evne til satsning på den amerikanske solarkjeden tror jeg er en fordel framfor to store eiere. Beslutningstaking blir kjappere og strategien blir ikke omstridt.

Jeg venter spent på annonseringen av ny CEO. Vi vet vel bortimot 100% at ML skal åpnes, spørsmålet er mer når og i hvilket tempo dette skal skje - samt hvilke "kunder" og samarbeidspartnere er det man har sikret seg. Timingen er selvfølgelig avhengig av hvor fort SEMA og andre incentiver blir klubbet igjennom i Kongressen.

Jeg tipper på, i tillegg til leveranser til Hanwha, at en melding også bli mer konkret på samarbeid med anodeprodusenter. Hvordan Hanwha/REC løser behovet for en ingot/wafer produsent blir også spennende. Kanskje mye gjentagelse av ting som har blitt sagt tusen ganger på forumet, men gitt alt tullballet som blir presentert av enkelte er det greit å repetere "sannhetene" av og til.
Stabukk
30.03.2022 kl 08:50 2988

Usikker på kva du meiner med «når det kommer oppkjøp». Men angåande ML ventar dei aller fleste eit bra kursløft ved MELDING om gjenåpning. Trur det nye styret samtidig vil informera grundig om avtalar og kapasitetsutnytting. Eit tips er at dette drar kursen over 20. Den dagen fabrikken åpnar, mitt tips er tidleg i 2023, bør det og bli festivitas og eit kurshopp. Men Rec kan bli ein jo-jo-aksje 3-4 mnd til. Då håpar eg Hanwha har medvirka til å stabilisera kursen mellom 20 og 25, gjerne litt over det! Men ser ikkje bort frå kurs 30-45 i løpet av 2023. Tålmodighet vil betala seg i Rec.
Nsxnsx
30.03.2022 kl 08:52 3181

Ja da var alle spøkelsene ute av skapet. Røkke var visst ikke negativ til Recsi likevel, han hadde bare andre STORE planer som trengte finansiering. Ferden mot 20,- og forbi starter i dag 👍😉
Slettet bruker
30.03.2022 kl 08:55 3132

jeg tror egentlig ikke at AKH ville selge men når Hanwha kom in og hadde en mer agressiv tilnærming og evt andre visjoner hvor man dreier fokus mer på solar så oppsto det uenigheter . Jeg tror Hanwha tilbød utkjøp og ikke vise versa . Dessuten er jo AKH i gjeld oppover ørene nå .
Det beste som kunde ha hent var det som skjedde , at Hanwha overtok alle aksjene til AKH og får styre skuten etter deres planer, Koreanerne vil at ting skjer raskt , og jeg ser frem til at vi kommer å få nyheter på rad og rekke innen kort tid .
Vi såg allerede antydan til uenighet i november når Hanwha skrev jumpstart av ML imens TT dysset ned.

Hanwha er det beste som kunde ha skjedd REC . Er svært bull men REC må forlate molboland innside børsen OSE noe jeg tror kommer å skje
Redigert 30.03.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2022 kl 09:00 3069

AKH trengte å sikre seg penger - samt å kunne fokusere på sine greier, HS trenger å sikre seg forutsigbar tilgang på silisium til sin kommende storsatsing innen solar. Er trolig ikke mer muffens puffens eller så vanskelig dette, folkens. Sola skinner 😊
Stabukk
30.03.2022 kl 09:26 2886

Heilt korrekt, Sudoku! Vi ser også at markedet oppfattar dette no, ved å senda kursen i AKH ned frå start. Trur ikkje Rec skal så veldig mykje meir ned når daytraderar skjønnar at Røkke ville ha inn nødvendig kapital gjennom eit godt salg. Det var ikkje manglande tru på Rec som låg bak. Men ein del må ha fakta inn med teskei, også at Hanwha såg 20 kr aksjen som eit godt kjøp. No er det berre å gle seg til ei lysande framtid og litt mindre jo-jo i Rec.
Slettet bruker
30.03.2022 kl 09:28 2863

AKH er gjeldstynget og måtte selge ,AKH er ned 6% igår og foreløpig 4% nå,
Ikke lenge før AKH og REC sin kurs krysser hverandre . REC har i hvertfall en svært lys fremtid fremfor seg og med de seneste storsatsingene fra Hanwha så ser det særdeles solskinnslyst ut !
Slettet bruker
30.03.2022 kl 09:30 2855

HW har gått inn i Rec og var villig til og gi premie . Kursen faller 😊 Kun på 1 børs det er mulig å gjøre dette😂
Redigert 30.03.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare