eToro skatt

torselse
30.03.2022 kl 01:26 4807

Er det noen eToro brukere her som har rapportert handel/utbytte til skatteetaten? Hvordan i all verden gjør man det? Jeg kopierer andre der og det blir da til sammen flere hundre handler. Ser ut som jeg må rapportere hver enkelt?
Ap3-k4tt
18.05.2022 kl 20:51 4420

Hei. Fant du svaret på dette? Jeg sliter med det samme..
Slettet bruker
08.06.2022 kl 14:22 4241

Har idag opprettet konto hos eToro. Rekker det med å opplyse om formuen pr 31 des kanskje.
tf13
08.06.2022 kl 15:35 4205

Hver handel, selv mellom forskjellige krypto, er en realisasjon og en skattbar hendelse. Så må du regne på gevinst eller tap.

Vet ikke helt hva du mener med utbytte, men hvis du mener staking, så skal det føres som annen skattbar inntekt. Det beskattes høyere enn realisasjon (som er 22%) avhenging av annen inntekt du måtte ha.

Såvidt jeg har forstått, og det står også på skatteetatens sider, så trenger du ikke føre opp hver handel, men den totale gevinsten eller det totale tapet for hver kryptotoken. Men du må kunne legge fram dokumentasjon hvis skatteetaten etterspør dette.

Slettet bruker
08.06.2022 kl 22:33 4142

Dette er hva som står

Du har selv ansvar for å beregne og betale skatt i henhold til skatteetatens krav.

eToro plattform gjør ikke dette for deg. Du kan bruke informasjon fra kontoutskriften for å beregne den skattepliktige inntekten som du må føre i selvangivelsen.

Det kan også hende at eToro blir pålagt å oppgi denne informasjonen til skatteetatens i henhold til “Foregin Account Tax Compliance” og “Common Reporting Standard”.