Txp: Dagens investorpresentasjon

Herman*
TXP 01.04.2022 kl 00:25 1443

De fleste fikk vel med seg presentasjonen, men her er noen nøkkelpunkter:

1) EIA forventes innen midten av mai.

2) Coho forventes i mai, er 95% ferdig og div utstyr skal monteres de neste par ukene.

3) Cascadura oppkobling: september. De venter på noe utstyr, så selv om EIA teoretisk kan godkjennes før midten av mai, vil de ikke kunne fremskynde prosessen.

4) Boreprogrammet er lagt på Is og de har tilsynelatende gjort litt om på rekkefølgen. Mest sannsynlig vil Royston deep og Kraken bores til neste år. Etter EIA foreligger vil de presentere en konkret plan. Det kan virke som de vil bore en royston side track og 2x Coora i år. Om de vil bore en Cascadura brønn i år vites ikke.

5) De bekrefter interesse for ny lisens, men vil ikke gi noe særling info utover det.

6) De planlegger (bare) å bruke en rigg på Ortoire.

7) De har mange spennende «exploration targets», men de vil nå prioritere produksjon i første omgang.

8) Utbytte vil være veldig aktuelt, men de må først få opp produksjonen.

Link til presentasjonen:

https://www.investormeetcompany.com/investor/meeting/investor-update-14

Redigert 01.04.2022 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
SørenE
01.04.2022 kl 01:28 1420

Hej Norge

Hermann: Mange tak for en fin opdate -- jeg har ikke set præsentationen, så meget fint med noget på skrift :-)

Lidt overraskende at de træger med boreprogrammet -- men god ide`at focucere på produktion :-)
Lyder som en god ide` med Side Track på Royston, de har vel hittet hvor vandzonen ligger nu :-) og kan stikke "snablen udenom" -- de penge kan være givet godt ud.
Ligger vel til højrebenet at bore endnu en Cassadura -- måske Deep, det er en god måde at få noget olie op på samme tid -- de 2 Cassadura giver vel 1800 - 2000 bbl/d olie udover gassen, når de er koblet på - det vil give World off cash ved begge brønde tilkoblet :-)

Har stadig lidt tålmodigheds creme tilbage :-)

Dansken
Tidligere maler
Redigert 01.04.2022 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
d12m
01.04.2022 kl 10:51 1277

Egentlig ikke så overraskende at de roer ned boring da det koster millioner av dollar å bore. De må få både Coho og Cascadura i drift først. Nå har de såpass med funn at det er fornuftig å fokusere på å få ting i drift. Bygge stein på stein.
Herman*
01.04.2022 kl 18:11 1065

Boring av f eks Royston brønnene er jo i prinsipp selvfinansierende, dvs at den første brønnen betaler finanskostnadene for brønn nr 2 osv. Her kunne de ha boret 10 brønner back to back i løpet av ca 12 mnd. Med oljepriser på over 100 dollar er det vondt å se at det ikke er noen boreaktivitet. Trøsten får være at med et par cas brønner online, har de nærmest en total frihet til å velge aktivitetsnivå fremover. Er verdt å merke seg at de har langt svakere økonomi enn først antatt, da de planlegger å bruke ca 10 mill dollar på cascadura oppkobling og noe på Coho. Cash beholdning mot slutten av jan var ca 12 mill dollar, så vet vi at de er cash postive på driften. Det betyr allikevel at de ikke hadde hatt cash til å finansiere borekampanjen og er nødt til å finansiere den med lån om de skal komme i gang i løpet av sommeren. Da reservene kom inn langt svakere enn Paul drømte om, et det mulig at bankene har stilt krav om EIA før de vil utvide selskapets lånefasilitet.
Redigert 01.04.2022 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Namtrah
01.04.2022 kl 19:09 1018

Helt enig med deg, Herman. Jeg ble veldig overrasket over at de må bruke så mye på Cascadura, når det var NGC som skulle ta kosten med infrastruktur. Det er visst nå redusert til å kun gjelde pipeline ift. hva jeg kan se, og de får billig gass i en årrekke for en liten investering. Om noen kan forklare dette for meg setter jeg pris på det.

Samtidig er jeg glad for at vi nå er positive på driften, og med økende produksjon og pris vil cash posisjonen bli enda sterkere. Forhåpentligvis er de klare til å starte boring ikke så lenge etter EIA.