Sissener anbefaler Hoegh Autoliners i dagens Børsintervju
Fra dagens FA (05.04.22):
Opptur i bilfraktmarkedet
Også Höegh Autoliners er en favoritt, delvis som følge av at Salbu venter enn innhenting i bilfraktmarkedet.
– Flere år med fallende bilproduksjon og rekordlave bruktbillagre har skapt en vesentlig oppbygging av etterspørselen etter nye biler, forklarer han.
– Kombinert med tilnærmet null tonnasjevekst de neste årene gir dette meget gode inntjeningsutsikter for bilbefrakterene.
Opptur i bilfraktmarkedet
Også Höegh Autoliners er en favoritt, delvis som følge av at Salbu venter enn innhenting i bilfraktmarkedet.
– Flere år med fallende bilproduksjon og rekordlave bruktbillagre har skapt en vesentlig oppbygging av etterspørselen etter nye biler, forklarer han.
– Kombinert med tilnærmet null tonnasjevekst de neste årene gir dette meget gode inntjeningsutsikter for bilbefrakterene.
Rekyl1
26.04.2022 kl 12:42
2335
Hyggelig å være tilbake LLB etter en utvidet påskeferie. Det kan være at du har rett hva angår volum i Q4 vs Q1, dette har du åpenbart mye bedre kunnskap om enn meg. Men vi kan jo håpe at det denne gangen er litt annerledes med tanke på alle som venter på bilen som ble bestilt for 12-18 måneder siden, knapphet på halvledere, ventetid i havner etc .Jeg antar at bilfabrikantene ikke i like stor grad klarer å styre volumene på samme måten som før slik det er nå. Nå handler det om å levere det de kan, slik at de ikke mister tillit blant kundene, noe som i verste fall gjør at mange kunder velger andre bilmerker i fremtiden.
ArcticOcean
27.04.2022 kl 07:54
2154
100 % oppside i HAUTO sier Petter Haugen i ABG Sundal Collier. Etterspørselsveksten etter frakttjenester vil trolig stige og resultatet blir høyere og potensielt mye høyere sier analytikeren.
Redigert 27.04.2022 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
ArcticOcean
27.04.2022 kl 08:09
2128
Skulle gjerne sendt en link, men foreløpig finner jeg denne kun i dagens papirutgave i Finansavisen (Børsintervjuet),.
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 08:56
2079
Jeg sier meg helt enig med Petter Haugen, forøvrig et flott intervju. Det er relativt stor oppside i Hauto, og dette caset blir ekstremt spennende å følge fremover. Høyere rater, færre båter og Hoegh skal i tillegg snart opp på hovedlisten. Neste uke kommer tallene for Q1, mange triggere her!
Redigert 27.04.2022 kl 09:32
Gram går bra , opp 25% siste måned, Hauto -5%
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 11:35
2005
I dagens FA sending blir det intervju med Shipping analytiker Petter Haugen, etter å ha lest dagens papirutgave av FA så er det ingen hemmelighet hva som blir sagt der! Vil anbefale alle Hauto aksjonærer å få med seg det!
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 11:36
2002
GCC er opp 15% siste mnd, men slik jeg ser det er oppsiden der minimal nå etter god stinging de siste mnd. Hauto har et mye bedre potensial og oppsiden er ekstremt mye høyre. Aksjen er underpriset, ref Petter Haugen, Peter Hermanrud, Gaute Eie mf.
Redigert 27.04.2022 kl 11:38
Er du ny på HO i dag Tolmodighet1 ?
3 innlegg og alle 3 i Hauto?
3 innlegg og alle 3 i Hauto?
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 11:45
1987
Korrekt! Ble tipset om Hauto for et par dager siden og potensialet som ligger der.
Nyregistrert på HO for å hausse Hauto, etter et ´tips´ :-))
Struts
27.04.2022 kl 13:29
1876
Så kommer vel HAUTO inn på hovedlisten etter hvert:
https://newsweb.oslobors.no/message/560161
Med alt det vil innebære av fond som kjøper seg opp osv.
Hva Long-i-ikke noe-og-short-i-alt lirer av seg er vanligvis ikke noe å bry seg om. Det er fristende å påstå at vedkommende har en troverdighet lik en hybrid utgave av en tidligere president ved navn Donald Duck Truck (eller noe tilsvarende) og en nåværende diktator ved navn Vladimir Putler (eller noe i nærheten). Men det skal jeg ikke. Long osv er sikkert et fantastisk individ. Har bare valgt å bruke Ignorer-knappen. Har vedkommende sikkert også gjort ovenfor denne gamle kråka. Nei, beklager: Struts!
PS. Skal ikke se bort fra at Folketrygdfondet (bla.) våkner til live...
Men undrer også litt på hvordan de største aksjonærene (Høegh og Maersk med tilnærmet 48 og 26% av aksjene) vil håndtere et eventuelt nedsalg (selv med dispensasjon)...
https://newsweb.oslobors.no/message/560161
Med alt det vil innebære av fond som kjøper seg opp osv.
Hva Long-i-ikke noe-og-short-i-alt lirer av seg er vanligvis ikke noe å bry seg om. Det er fristende å påstå at vedkommende har en troverdighet lik en hybrid utgave av en tidligere president ved navn Donald Duck Truck (eller noe tilsvarende) og en nåværende diktator ved navn Vladimir Putler (eller noe i nærheten). Men det skal jeg ikke. Long osv er sikkert et fantastisk individ. Har bare valgt å bruke Ignorer-knappen. Har vedkommende sikkert også gjort ovenfor denne gamle kråka. Nei, beklager: Struts!
PS. Skal ikke se bort fra at Folketrygdfondet (bla.) våkner til live...
Men undrer også litt på hvordan de største aksjonærene (Høegh og Maersk med tilnærmet 48 og 26% av aksjene) vil håndtere et eventuelt nedsalg (selv med dispensasjon)...
Redigert 27.04.2022 kl 14:08
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 13:34
1873
Der kom bekreftelsen på at Hauto blir tatt opp til handel på Oslo Børs også!
Tålmodighet1 skrev interessant vinkling det :) Hva er din agenda?
Trolig den samme som din, å tjene penger i markedet.
Er det deg LLB, sydligere sjefs hausser som jeg nå ser er slettet nikket på.
Er det deg LLB, sydligere sjefs hausser som jeg nå ser er slettet nikket på.
Redigert 27.04.2022 kl 14:44
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 14:51
1816
Godt å høre, det gjelder vel de fleste. Ser frem til Q1 tallene neste uke. Jeg er dog long
Gram gikk bra i dag opp nesten 7%,
Tålmodighet1
27.04.2022 kl 18:30
1697
Er det noen som deltar på generalforsamling i dag? Mener å ha lest at det skal gis info rundt utbytte der. Jeg kom inn for sent til å få noe innkalling/ID. Setter pris på om noen kunne oppsummert hva som ble sagt.