Hvis A bombe - kursmål: 20,-
Forsvarsekspert om annekteringen:
Nærmere bruk av atomvåpen enn noensinne
Forsker Ståle Ulriksen mener Putin har malt både seg selv og Vesten inn i et hjørne:
Nå må Russland «forsvare» de annekterte områdene med det de har, og vesten kan ikke akseptere det.
– Det er en situasjon vi ikke har vært i før. Russland har sagt at de kan bruke atomvåpen for å forsvare seg.
Så vi er på ukjent territorium nå, sier Ulriksen, som er forsker og lærer på Sjøkrigsskolen.
Skulle dette fryktelige skje, så får vi tidenes nedtur på alle verdens børser, så kan være greit i sitte med kontanter nå…
Nærmere bruk av atomvåpen enn noensinne
Forsker Ståle Ulriksen mener Putin har malt både seg selv og Vesten inn i et hjørne:
Nå må Russland «forsvare» de annekterte områdene med det de har, og vesten kan ikke akseptere det.
– Det er en situasjon vi ikke har vært i før. Russland har sagt at de kan bruke atomvåpen for å forsvare seg.
Så vi er på ukjent territorium nå, sier Ulriksen, som er forsker og lærer på Sjøkrigsskolen.
Skulle dette fryktelige skje, så får vi tidenes nedtur på alle verdens børser, så kan være greit i sitte med kontanter nå…
Redigert 03.10.2022 kl 11:32
Du må logge inn for å svare
Hornelen
27.08.2022 kl 16:32
6895
I avtalen med Euronav er utdeling av utbytte fra FRO begrenset til 0,15 USD frem til overtagelse av aksjer i Euronav er gjennomført. Tilbudet er planlagt gjennomført i Q4 etter at FRO har flyttet til Kypros. Det blir derfor ikke mer utbytte i 2022 enn det som kommer nå for Q2. Hvilket trolig er grunnen til nedgangen på fredag og aksjekursen vil nå styres av tekniske forhold frem til neste år.
Fra avtalen utlagt på hjemmesiden til FRO 11.07.22: Prior to the Tender Offer completion, Euronav will be allowed to pay a dividend for a total amount of USD 0.09 per Euronav share and Frontline will be allowed to pay a dividend of USD 0.15, both with no impact on the exchange ratio; for any dividends from Frontline in excess of such amount, the Euronav shareholders accepting the Tender Offer will receive a compensation per Euronav share equal to the dividend amount per Frontline share times 1.45.
Fra avtalen utlagt på hjemmesiden til FRO 11.07.22: Prior to the Tender Offer completion, Euronav will be allowed to pay a dividend for a total amount of USD 0.09 per Euronav share and Frontline will be allowed to pay a dividend of USD 0.15, both with no impact on the exchange ratio; for any dividends from Frontline in excess of such amount, the Euronav shareholders accepting the Tender Offer will receive a compensation per Euronav share equal to the dividend amount per Frontline share times 1.45.
Redigert 27.08.2022 kl 16:35
Du må logge inn for å svare
Matros
27.08.2022 kl 16:59
6888
Kjøpte meg ferdig i frontline i går. Kan godt være den faller noen få kroner, men nå må man ikke gjøre dette vanskelig. Nå er det knapphet på båter i alle segmenter, tilbudssiden er historisk lav og etterspørselen rekord høy som følge av endringer i handelsmønstre.
Det gjør litt vondt å kjøpe en aksje som har nesten doblet seg, men du kjøper deg inn i en syklus som man kommer til å snakke om i mange år fremover. I ettertid kommer frontline til 112 - 113 å fremstå som et røverkjøp. Ratene når opp mot 100 000 før jul, det er ikke lenge ting. Da er frontline vesentlig høyere
Det gjør litt vondt å kjøpe en aksje som har nesten doblet seg, men du kjøper deg inn i en syklus som man kommer til å snakke om i mange år fremover. I ettertid kommer frontline til 112 - 113 å fremstå som et røverkjøp. Ratene når opp mot 100 000 før jul, det er ikke lenge ting. Da er frontline vesentlig høyere
ks1977
27.08.2022 kl 17:45
6871
Det er vel ingen begrensning for utbytte?
Beløpet på 0,15USD er det som er tatt høyde for ifht konverteringskurs, for evt. utbytte ut over det gjelder - som du også siterte - "for any dividends from Frontline in excess of such amount, the Euronav shareholders accepting the Tender Offer will receive a compensation per Euronav share equal to the dividend amount per Frontline share times 1.45" (så hvis FRO gir f.eks 10 cents i utbytte for Q2, så vil EURN-aksjonærene ha rett på en kompensasjon på 14,5 cents)
Beløpet på 0,15USD er det som er tatt høyde for ifht konverteringskurs, for evt. utbytte ut over det gjelder - som du også siterte - "for any dividends from Frontline in excess of such amount, the Euronav shareholders accepting the Tender Offer will receive a compensation per Euronav share equal to the dividend amount per Frontline share times 1.45" (så hvis FRO gir f.eks 10 cents i utbytte for Q2, så vil EURN-aksjonærene ha rett på en kompensasjon på 14,5 cents)
Gulltider
29.08.2022 kl 16:42
6278
Woooooow 🥂🥂💰
Opp nye fantastiske +6,5 kr i dag 🍾🍾
FRONTLINE: Danske Bank øker til NOK 160 (140), gjentar kjøp.
Opp nye fantastiske +6,5 kr i dag 🍾🍾
FRONTLINE: Danske Bank øker til NOK 160 (140), gjentar kjøp.
Redigert 29.08.2022 kl 16:43
Du må logge inn for å svare
Klokavskade
01.09.2022 kl 15:47
5584
Den har jo kun tatt igjen det tapte etter at den flt 30.8. Et par dager med rater i pluss nå så er det 130 som gjelder veldig kortsiktig.
Flipper
02.09.2022 kl 07:53
5348
gjelder veldig kortsiktig. ????
Vi er nå på vei inn i en syklus som vil '' vare '', ikke som når ratene gikk
bananas med rater på $ 300.000 dagen. Årsaken til det var at hedge funds
og andre spekulanter MÅTTE dekke seg fort inn. olje salg er som kjent basert
på Forward kontrakter og er kortvarige.
Ratene fremover vil være basert på normal '' supply and demand '' og '' varig ''
$ 80.000 / $ 100.000 per dag. Tenk da på en moderne flåte som dekker 10 %
av verdensflåten ( etter nå endelig sammenslåing FRO og EURN.)
Regn på det selv.
Vi er nå på vei inn i en syklus som vil '' vare '', ikke som når ratene gikk
bananas med rater på $ 300.000 dagen. Årsaken til det var at hedge funds
og andre spekulanter MÅTTE dekke seg fort inn. olje salg er som kjent basert
på Forward kontrakter og er kortvarige.
Ratene fremover vil være basert på normal '' supply and demand '' og '' varig ''
$ 80.000 / $ 100.000 per dag. Tenk da på en moderne flåte som dekker 10 %
av verdensflåten ( etter nå endelig sammenslåing FRO og EURN.)
Regn på det selv.
Redigert 02.09.2022 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
Flipper
02.09.2022 kl 08:35
5264
By Barry Parker (gCaptain) – Big Names Livening Up the Tanker Party
Moving deep into 2022’s Q3, the shares in listed tanker companies have been dominating investor interest, as attention has moved away from sagging drybulk and container “names”.
Broker Poten, in a recent tanker market report, said: “compared to the challenging second half of 2020 and the disastrous year 2021, both crude oil and product tanker rates have staged a strong recovery. Even VLCCs have joined the party in recent weeks.”
In a recently released report on tanker giant Frontline (NYSE: “FRO” ), Evercore ISI transport analyst Jon Chappell (who also covers trucks and trains) essentially threw away his previous revenue “with the quarter-to-date bookings for this period greatly exceeding our forecasts and leading to a near-doubling of our prior EPS projection for the quarter (to $0.37 from $0.19).”
In its financial models, Evercore estimates FRO’s Q3 2022 operating income at $103.7 million—a near doubling of Q2’s $60.5 million (as hires were already strengthening).
Analysts at investment bank Jefferies & Co. were estimating that VLCCs were worth circa $43,200/day for standard vessels (on a time-charter equivalent basis). Eco vessels, and eco vessels fitted with scrubbers (burning cheaper fuel) worth $54,100/day and $62,800/day, respectively.
During the drybulk and container stock runups of late 2021 and into earlier this year, the ability to return cash to shareholders has loomed large in attracting shareholders. Evercore (factoring in the hugely stronger charter hires) is waxing positive re FRO’s ability to pay a dividend to its shareholders, saying: “We now forecast a doubling of the dividend, to $0.30/share, for 3Q, with full-year estimates for 2022 (only three quarters) and 2023 now standing at $0.79/share (6.7% yield) and $1.18/share (10.0% yield), respectively.”
Earlier in August, Jefferies’ Mr. Omar Nokta was singing the praises of another well known tanker equity, International Seaways (NYSE: INSW), which has been on a tear lately—heading up towards $30/share (compared to $18/share as recently as early July).
Though INSW’s fleet includes ten VLCCs currently on the water, his analysis emphasizes the strength fueled by other sizes, and a forward fixing strategy. He writes: “Product tanker and mid-size crude tanker rates have remained strong over the past several months and continue to be elevated counter-seasonally. It has fixed 53% of its 3Q Suezmax days at $33,300/day, 50% of its Aframax days at $31,700/day and 48% of its MRs at $42,600/day.”
Talking about INSW’s recent absorbing of vessels from Diamond S (which had, in turn, acquired vessels from Capital Products Partners), he says: “INSW now stands as a pure tanker owner with a meaningful footprint across the large crude, mid-size crude and product tanker segments. Its merger with Diamond S has proven to be well-timed as it deepened its focus on Suezmaxes and MRs just a few months before these segments strengthened.”
Speaking of “business combinations”, FRO is about to get a whole lot bigger with its all-stock acquisition of Euronav (where FRO shares will be exchanged for those of EURN) closes later in the year; the company fleet will grow to 144 vessels.
The Evercore analyst, Jon Chappell, noted: “if FRO is able to consummate the proposed merger with EURN…the increased cap and float of the combined equity could render it the stock to own for the current tanker upturn.”
Moving deep into 2022’s Q3, the shares in listed tanker companies have been dominating investor interest, as attention has moved away from sagging drybulk and container “names”.
Broker Poten, in a recent tanker market report, said: “compared to the challenging second half of 2020 and the disastrous year 2021, both crude oil and product tanker rates have staged a strong recovery. Even VLCCs have joined the party in recent weeks.”
In a recently released report on tanker giant Frontline (NYSE: “FRO” ), Evercore ISI transport analyst Jon Chappell (who also covers trucks and trains) essentially threw away his previous revenue “with the quarter-to-date bookings for this period greatly exceeding our forecasts and leading to a near-doubling of our prior EPS projection for the quarter (to $0.37 from $0.19).”
In its financial models, Evercore estimates FRO’s Q3 2022 operating income at $103.7 million—a near doubling of Q2’s $60.5 million (as hires were already strengthening).
Analysts at investment bank Jefferies & Co. were estimating that VLCCs were worth circa $43,200/day for standard vessels (on a time-charter equivalent basis). Eco vessels, and eco vessels fitted with scrubbers (burning cheaper fuel) worth $54,100/day and $62,800/day, respectively.
During the drybulk and container stock runups of late 2021 and into earlier this year, the ability to return cash to shareholders has loomed large in attracting shareholders. Evercore (factoring in the hugely stronger charter hires) is waxing positive re FRO’s ability to pay a dividend to its shareholders, saying: “We now forecast a doubling of the dividend, to $0.30/share, for 3Q, with full-year estimates for 2022 (only three quarters) and 2023 now standing at $0.79/share (6.7% yield) and $1.18/share (10.0% yield), respectively.”
Earlier in August, Jefferies’ Mr. Omar Nokta was singing the praises of another well known tanker equity, International Seaways (NYSE: INSW), which has been on a tear lately—heading up towards $30/share (compared to $18/share as recently as early July).
Though INSW’s fleet includes ten VLCCs currently on the water, his analysis emphasizes the strength fueled by other sizes, and a forward fixing strategy. He writes: “Product tanker and mid-size crude tanker rates have remained strong over the past several months and continue to be elevated counter-seasonally. It has fixed 53% of its 3Q Suezmax days at $33,300/day, 50% of its Aframax days at $31,700/day and 48% of its MRs at $42,600/day.”
Talking about INSW’s recent absorbing of vessels from Diamond S (which had, in turn, acquired vessels from Capital Products Partners), he says: “INSW now stands as a pure tanker owner with a meaningful footprint across the large crude, mid-size crude and product tanker segments. Its merger with Diamond S has proven to be well-timed as it deepened its focus on Suezmaxes and MRs just a few months before these segments strengthened.”
Speaking of “business combinations”, FRO is about to get a whole lot bigger with its all-stock acquisition of Euronav (where FRO shares will be exchanged for those of EURN) closes later in the year; the company fleet will grow to 144 vessels.
The Evercore analyst, Jon Chappell, noted: “if FRO is able to consummate the proposed merger with EURN…the increased cap and float of the combined equity could render it the stock to own for the current tanker upturn.”
123RettNed
02.09.2022 kl 10:41
5148
Slik jeg har forstått det etter uttalelse fra Barstad vil det uansett bli mulig å bytte EURN mot FRO til 1,45 FRO per EURN (https://shippingwatch.com/carriers/Tanker/article14345734.ece). Hva er grunnen til at langsiktige investorer da velger å bli sittende med FRO?
Flipper
02.09.2022 kl 10:54
5131
rettned
En merger gikk ikke gjennom i general forsamling i Belgia, krevdes 75 % for.
Men et tender offer til enhver separat EURN eier, kreves kun 51 % flertall. Er nok mange nok som
selger direkte til FRO da de finner bytteforholdet 1.45 som attraktivt. ( det så nok FRO når de så hvor
mange som stemte for en ren mergerpå generalforsamlingen )
Artikkel du gitt fra august er litt midtvisende. Les : '' with a purchase offer on its way to '' Euronav’s shareholders.''.
På denne måten omgår FRO de største eiere som blokkerte en merger.
En merger gikk ikke gjennom i general forsamling i Belgia, krevdes 75 % for.
Men et tender offer til enhver separat EURN eier, kreves kun 51 % flertall. Er nok mange nok som
selger direkte til FRO da de finner bytteforholdet 1.45 som attraktivt. ( det så nok FRO når de så hvor
mange som stemte for en ren mergerpå generalforsamlingen )
Artikkel du gitt fra august er litt midtvisende. Les : '' with a purchase offer on its way to '' Euronav’s shareholders.''.
På denne måten omgår FRO de største eiere som blokkerte en merger.
Belgisk rederfamilie over 20 prosent
Saverys-familien hamstrer aksjer i Euronav og krysser nå en eierandel på over 20 prosent det belgiske rederiet.
Publisert 14. juli 2022 kl. 21.27
Mandag ble det kjent at styrene i Frontline og Euronav har kommet til enighet om å strukturere sammenslåingen som et oppkjøp. Bare dagen etter gikk Saverys-familien, Euronavs største aksjonær, ut og slaktet avtalen og mente at en fusjon var høyst usannsynlig uten deres støtte.
Nå fortsetter hamstringen av Euronav-aksjer for å mobilisere ytterligere motstand mot fusjonen av de to gigantrederiene.
Ifølge Rederfamilien Saverys vant ikke frem med sitt forslag til styresammensetning på generalforsamlingen i tankrederiet Euronav. Men kampen om kontrollen med selskapet og den planlagte sammenslåingen med John Fredriksens Frontline er ikke over av den grunn.
Denne uken flagger Saverys og CMB – Compagnie Maritime Belge – kjøp av ytterligere aksjer i Euronav. I tidsrommet 18.–23.
Strammer til i Euronav
John Fredriksen og Saverys-familien kniver om kontrollen i Euronav. Nå hamstrer Frontline enda flere aksjer i det belgiske rederiet.
MEN minner om dette:
Rederfamilien Saverys vant ikke frem med sine forslag til styresammensetning på Euronavs generalforsamling i den belgiske havnebyen Antwerpen i mai, men det betyr ikke at kampen om kontrollen i rederiet er over.
Frontline har nå kommet til enighet om å kjøpe vel 7,7 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 3,82 prosent av aksjekapitalen.
Aksjekjøpet ble gjort i private forhandlinger med «visse aksjonærer» i Euronav. I bytte får aksjonærene aksjer i Frontline, til et bytteforhold på 1,395 Frontline-aksjer pr. Euronav-aksje.
Øker kontrollen
Frontline har gjort samme øvelse tidligere. På tampen av mai ble det kjent at Frontline kjøpte 5,95 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 2,95 prosent av aksjene. Da var bytteforholdet 1,4 Frontline-aksje pr. Euronav-aksje.
Med fredagens aksjekjøp sitter Frontline på 6,77 prosent av aksjekapitalen. John Fredriksen eier i tillegg vel 12 prosent i Euronav gjennom sine private selskaper.
Den rivaliserende Saverys-familien, som iherdig forsøker å stanse fusjonen mellom de to gigantene, flagget på sin side en eierandel på 19,6 prosent i mai.
I forbindelse med Frontlines første aksjekjøp i Euronav, opplyste selskapet at det jobber med å finne en passende avtalestruktur og sluttføre due diligence-prosessen.
«Dette kan inkludere et frivillig byttetilbud av Frontline for Euronav-aksjer som et første steg, og Frontline vil deretter vurdere å sette minsteaksept så lavt som 50,1 prosent, inkludert aksjer allerede eid av Frontline,» skrev rederiet.
Konflikt
Saverys-familien har i lang tid kritisert fusjonsplanen mellom Euronav og Frontline i skarpe ordelag og varslet at de skal gjøre alt de kan for å hindre at det inngås en slik avtale.
Rederfamilien ønsker heller at Euronav slår seg sammen med CMB Tech – et såkalt cleantech-selskap som designer skip som går på hydrogen og ammoniakk, i tillegg til å bygge distribusjonsanlegg for drivstoff med lavt karbonavtrykk.
Fredriksens nære medarbeider Gunnar W. Eliassen har tidligere sagt at Fredriksen gir sin fulle støtte til fusjonsavtalen som er fremforhandlet, og mener at den er en meget god løsning for begge selskapene og for aksjonærene både i Euronav og Frontline.
En merger gikk ikke gjennom i general forsamling i Belgia, krevdes 75 % for.
Men et tender offer til enhver separat EURN eier, kreves kun 51 % flertall. Er nok mange nok som
selger direkte til FRO da de finner bytteforholdet 1.45 som attraktivt. ( det så nok FRO når de så hvor
mange som stemte for en ren mergerpå generalforsamlingen )
Artikkel du gitt fra august er litt midtvisende. Les : '' with a purchase offer on its way to '' Euronav’s shareholders.''.
På denne måten omgår FRO de største eiere som blokkerte en merger.
En merger gikk ikke gjennom i general forsamling i Belgia, krevdes 75 % for.
Men et tender offer til enhver separat EURN eier, kreves kun 51 % flertall. Er nok mange nok som
selger direkte til FRO da de finner bytteforholdet 1.45 som attraktivt. ( det så nok FRO når de så hvor
mange som stemte for en ren mergerpå generalforsamlingen )
Artikkel du gitt fra august er litt midtvisende. Les : '' with a purchase offer on its way to '' Euronav’s shareholders.''.
På denne måten omgår FRO de største eiere som blokkerte en merger.
Belgisk rederfamilie over 20 prosent
Saverys-familien hamstrer aksjer i Euronav og krysser nå en eierandel på over 20 prosent det belgiske rederiet.
Publisert 14. juli 2022 kl. 21.27
Mandag ble det kjent at styrene i Frontline og Euronav har kommet til enighet om å strukturere sammenslåingen som et oppkjøp. Bare dagen etter gikk Saverys-familien, Euronavs største aksjonær, ut og slaktet avtalen og mente at en fusjon var høyst usannsynlig uten deres støtte.
Nå fortsetter hamstringen av Euronav-aksjer for å mobilisere ytterligere motstand mot fusjonen av de to gigantrederiene.
Ifølge Rederfamilien Saverys vant ikke frem med sitt forslag til styresammensetning på generalforsamlingen i tankrederiet Euronav. Men kampen om kontrollen med selskapet og den planlagte sammenslåingen med John Fredriksens Frontline er ikke over av den grunn.
Denne uken flagger Saverys og CMB – Compagnie Maritime Belge – kjøp av ytterligere aksjer i Euronav. I tidsrommet 18.–23.
Strammer til i Euronav
John Fredriksen og Saverys-familien kniver om kontrollen i Euronav. Nå hamstrer Frontline enda flere aksjer i det belgiske rederiet.
MEN minner om dette:
Rederfamilien Saverys vant ikke frem med sine forslag til styresammensetning på Euronavs generalforsamling i den belgiske havnebyen Antwerpen i mai, men det betyr ikke at kampen om kontrollen i rederiet er over.
Frontline har nå kommet til enighet om å kjøpe vel 7,7 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 3,82 prosent av aksjekapitalen.
Aksjekjøpet ble gjort i private forhandlinger med «visse aksjonærer» i Euronav. I bytte får aksjonærene aksjer i Frontline, til et bytteforhold på 1,395 Frontline-aksjer pr. Euronav-aksje.
Øker kontrollen
Frontline har gjort samme øvelse tidligere. På tampen av mai ble det kjent at Frontline kjøpte 5,95 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 2,95 prosent av aksjene. Da var bytteforholdet 1,4 Frontline-aksje pr. Euronav-aksje.
Med fredagens aksjekjøp sitter Frontline på 6,77 prosent av aksjekapitalen. John Fredriksen eier i tillegg vel 12 prosent i Euronav gjennom sine private selskaper.
Den rivaliserende Saverys-familien, som iherdig forsøker å stanse fusjonen mellom de to gigantene, flagget på sin side en eierandel på 19,6 prosent i mai.
I forbindelse med Frontlines første aksjekjøp i Euronav, opplyste selskapet at det jobber med å finne en passende avtalestruktur og sluttføre due diligence-prosessen.
«Dette kan inkludere et frivillig byttetilbud av Frontline for Euronav-aksjer som et første steg, og Frontline vil deretter vurdere å sette minsteaksept så lavt som 50,1 prosent, inkludert aksjer allerede eid av Frontline,» skrev rederiet.
Konflikt
Saverys-familien har i lang tid kritisert fusjonsplanen mellom Euronav og Frontline i skarpe ordelag og varslet at de skal gjøre alt de kan for å hindre at det inngås en slik avtale.
Rederfamilien ønsker heller at Euronav slår seg sammen med CMB Tech – et såkalt cleantech-selskap som designer skip som går på hydrogen og ammoniakk, i tillegg til å bygge distribusjonsanlegg for drivstoff med lavt karbonavtrykk.
Fredriksens nære medarbeider Gunnar W. Eliassen har tidligere sagt at Fredriksen gir sin fulle støtte til fusjonsavtalen som er fremforhandlet, og mener at den er en meget god løsning for begge selskapene og for aksjonærene både i Euronav og Frontline.
Redigert 02.09.2022 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
Gulltider
02.09.2022 kl 12:18
5354
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Frontline til 180 kroner fra 120 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling, ifølge en analyse datert torsdag 1. september.
Meglerhuset forventer at råoljehandelen mellom Russland og Kina vil øke fra 0,7 millioner fat pr dag før krigen til 1,7 millioner fat pr dag etter at EU-sanksjoner trer i kraft, med en økning i gjennomsnittlige seilingsdistanser mellom Russland og Kina fra 2.300 nautiske mil før krigen til 7.500 nautiske mil etter EU-sanksjonene.
"Med økningen som må forsynes via langdistanseruter gjennom Svartehavet og Baltikum, har den gjennomsnittlige Russland-Kina-råoljereisen doblet seg i lengde, fra 2.300 nautiske mil til 4.500.
Europa/Middelhavet importerer for tiden omtrent 1,7 millioner fat pr dag med russisk råolje, og med EU-sanksjoner som nærmer seg raskt, vil det være en uunngåelig økning i Russland-Kina-volumer, skriver SEB, som venter at Kina alene vil representere rundt 4 prosent ekstra tonnmiletterspørsel frem til mars 2022.
Videre forventer de positive endringer i handelsflyten for indisk og europeisk import, samt økt amerikansk oljeproduksjon, mens den globale flåten i 2024 ventes å krympe.
Meglerhuset oppjusterer også sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Meglerhuset forventer at råoljehandelen mellom Russland og Kina vil øke fra 0,7 millioner fat pr dag før krigen til 1,7 millioner fat pr dag etter at EU-sanksjoner trer i kraft, med en økning i gjennomsnittlige seilingsdistanser mellom Russland og Kina fra 2.300 nautiske mil før krigen til 7.500 nautiske mil etter EU-sanksjonene.
"Med økningen som må forsynes via langdistanseruter gjennom Svartehavet og Baltikum, har den gjennomsnittlige Russland-Kina-råoljereisen doblet seg i lengde, fra 2.300 nautiske mil til 4.500.
Europa/Middelhavet importerer for tiden omtrent 1,7 millioner fat pr dag med russisk råolje, og med EU-sanksjoner som nærmer seg raskt, vil det være en uunngåelig økning i Russland-Kina-volumer, skriver SEB, som venter at Kina alene vil representere rundt 4 prosent ekstra tonnmiletterspørsel frem til mars 2022.
Videre forventer de positive endringer i handelsflyten for indisk og europeisk import, samt økt amerikansk oljeproduksjon, mens den globale flåten i 2024 ventes å krympe.
Meglerhuset oppjusterer også sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
123RettNed
02.09.2022 kl 14:12
5596
Takk for svar, mulig jeg var litt uklar her. Saverys-familien eier vel nok til å forhindre merger med 75% flertall, men det virker nokså sikkert ut ifra det som er kommunisert at 51% skal være overkommelig. Jeg forstår derfor ikke hvorfor kursforskjellene er såpass store og at flere langsiktige investorer ikke benytter seg av dette ved å gå midlertidig over til EURN. Er det noen andre her som har noen andre grunner til at dere velger å bli værende i FRO, eller er det kun usikkerheten rundt merger?
Flipper
02.09.2022 kl 14:52
5635
EURN har nå siden januar i år listing NYSE, det er der de store penga er. altså dobbel listing som FRO Olso, Belgia, sistnevnte er vel for å få en større kunde kraft enn kun Belgia. NYSE vil også gjøre EURN til en mer likvid aksje. $ investering liker nok amerikanerne mer enn å handle i EURO. Amerikanerene er ikke som oss vant med forskjellige valuta kurser, og det blir en tosidig investering, da de også må forholde seg til forskjellige valutar. som vi i Europa er vant til, særlig før når hele Europa alle land hadde egne valutar. OSE er en shipping offshore rig
Euronav is a dual listed company. The company’s shares are listed on two listing exchanges: Euronext Brussels and there ( energi børs ) New York Stock Exchange (NYSE). The shares are identical and have the same rights.
U.S. har, vi hadde for ca. 10 år siden, ingen skatt på utbytte. Det setter jo investorene i Uniten enda bedre stilt enn oss som nå betaler 28/30 % skatt, så John's selskaper er alle generøse med dividende, ikke rart kanskje siden John hover inn med sine store andeler av aksjer i selskapene.
UK, Norge, Danmark, Sverige har fremdeles sine gamle valutar.
Holders of Euronav shares may in principle reposition their shares from one listing exchange to the other after completing a simple procedure for repositioning. The share register is unique but it is split in two components. The U.S. component is managed by Computershare and the Belgian component is managed by Euroclear. There is therefore no secondary listing for Euronav as both listing exchanges are considered the primary listings of Euronav.
Shareholders who wish to reposition their shares must contact their financial intermediary or custodian, who should in turn contact Euroclear Belgium (Euronav’s Belgian transfer agent) or Computershare (Euronav’s U.S. transfer agent). The transfer agents are responsible for providing assistance. Below you can also find an overview of the procedure to reposition shares and a list of Frequently Asked Questions.
When Euronav’s ordinary shares (unless otherwise restricted) are traded on the New York Stock Exchange, they are reflected on the U.S. component of the Euronav’s share register, and when they are traded through the facilities of Euronext Brussels, they are registered in the Belgian component of the Company’s share register. In the framework of corporate events (including the payment of dividends or shareholders’ meetings), Euronav may suspend the repositioning of shares for short periods of time. Euronav will inform its shareholders of such “freeze periods” on its website on the pages ‘General Assemblies, ‘Dividend’ or elsewhere, as the case may be.
Click on the links below to find:
Frequently asked questions
Procedure to reposition shares (provided by Euroclear)
Repositioning form of shares held in Euroclear to the U.S. market (Euroclear)
Share repositioning request form – U.S. to Belgium Register (Computershare)
https://www.euronav.com/en/investors/share-securities-information/repositioning-of-shares/
Outstanding shares Currently, the share capital of Euronav NV amounts to USD 239,147,506.82 represented by 220,024,713 shares, of which 18,241,181 treasury shares.
An overview of the most recent capital increases is as follows
Currently, the share capital of Euronav NV amounts to USD 239,147,506.82 represented by 220,024,713 shares, of which 18,241,181 treasury shares.
An overview of the most recent capital increases is as follows
https://www.euronav.com/en/investors/share-securities-information/outstanding-shares/
Hva jeg finner, er begge rederier trading in the spot marked ( John noe med ship finance med profit sharing.
Når markedet, ikke når, er begge flåtene ikke bundet opp i lange kontrakter ( T/ C og kan dra full nytte av
enhver oppgang.
Euronav is a dual listed company. The company’s shares are listed on two listing exchanges: Euronext Brussels and there ( energi børs ) New York Stock Exchange (NYSE). The shares are identical and have the same rights.
U.S. har, vi hadde for ca. 10 år siden, ingen skatt på utbytte. Det setter jo investorene i Uniten enda bedre stilt enn oss som nå betaler 28/30 % skatt, så John's selskaper er alle generøse med dividende, ikke rart kanskje siden John hover inn med sine store andeler av aksjer i selskapene.
UK, Norge, Danmark, Sverige har fremdeles sine gamle valutar.
Holders of Euronav shares may in principle reposition their shares from one listing exchange to the other after completing a simple procedure for repositioning. The share register is unique but it is split in two components. The U.S. component is managed by Computershare and the Belgian component is managed by Euroclear. There is therefore no secondary listing for Euronav as both listing exchanges are considered the primary listings of Euronav.
Shareholders who wish to reposition their shares must contact their financial intermediary or custodian, who should in turn contact Euroclear Belgium (Euronav’s Belgian transfer agent) or Computershare (Euronav’s U.S. transfer agent). The transfer agents are responsible for providing assistance. Below you can also find an overview of the procedure to reposition shares and a list of Frequently Asked Questions.
When Euronav’s ordinary shares (unless otherwise restricted) are traded on the New York Stock Exchange, they are reflected on the U.S. component of the Euronav’s share register, and when they are traded through the facilities of Euronext Brussels, they are registered in the Belgian component of the Company’s share register. In the framework of corporate events (including the payment of dividends or shareholders’ meetings), Euronav may suspend the repositioning of shares for short periods of time. Euronav will inform its shareholders of such “freeze periods” on its website on the pages ‘General Assemblies, ‘Dividend’ or elsewhere, as the case may be.
Click on the links below to find:
Frequently asked questions
Procedure to reposition shares (provided by Euroclear)
Repositioning form of shares held in Euroclear to the U.S. market (Euroclear)
Share repositioning request form – U.S. to Belgium Register (Computershare)
https://www.euronav.com/en/investors/share-securities-information/repositioning-of-shares/
Outstanding shares Currently, the share capital of Euronav NV amounts to USD 239,147,506.82 represented by 220,024,713 shares, of which 18,241,181 treasury shares.
An overview of the most recent capital increases is as follows
Currently, the share capital of Euronav NV amounts to USD 239,147,506.82 represented by 220,024,713 shares, of which 18,241,181 treasury shares.
An overview of the most recent capital increases is as follows
https://www.euronav.com/en/investors/share-securities-information/outstanding-shares/
Hva jeg finner, er begge rederier trading in the spot marked ( John noe med ship finance med profit sharing.
Når markedet, ikke når, er begge flåtene ikke bundet opp i lange kontrakter ( T/ C og kan dra full nytte av
enhver oppgang.
Redigert 03.09.2022 kl 09:56
Du må logge inn for å svare
Flipper
05.09.2022 kl 07:15
4999
Frontline: Up 57% YTD With More To Come
Sep. 04, 2022 6:37 AM ETFrontline Ltd. (FRO)DHT, EURN, SFL5 Comments1 Like
Summary
Frontline's EPS trending higher, thanks to a big jump from LR2 vessels.
Fundamentals do look positive over the next couple of years.
Higher average time charter equivalent earnings will result in higher dividends.
Big grey oil tanker underway in the open sea.
MenzhiliyAnantoly/iStock via Getty Images
Frontline Ltd logo (Frontline)
Investment Thesis
In my last article on Frontline Limited (NYSE:FRO), I upgraded it to a buy in June, not at the bottom of the market, but the share price has since goneup by 21%.
On August 25th, they came out with their 2022 Q2 results. As such, it is a good time to revisit the thesis and see what is going on in the market in which they operate.
2022 Q2 financial results
FRO reported a net income of USD 47.1 million or USD 0.23 per share. From this, the board decided to pay out a dividend of USD 0.15 per share. That is a payout ratio of 65%.
FRO - EPS on a quarterly basis (Data from Frontline. Graph by author)
The adjusted net income came in at USD 42.5 million, after accounting adjustments from gains or losses on non-cash items such as derivatives, results of associated companies, amortization of acquired time charters, insurance claims, and changes to values of marketable securities.
Sep. 04, 2022 6:37 AM ETFrontline Ltd. (FRO)DHT, EURN, SFL5 Comments1 Like
Summary
Frontline's EPS trending higher, thanks to a big jump from LR2 vessels.
Fundamentals do look positive over the next couple of years.
Higher average time charter equivalent earnings will result in higher dividends.
Big grey oil tanker underway in the open sea.
MenzhiliyAnantoly/iStock via Getty Images
Frontline Ltd logo (Frontline)
Investment Thesis
In my last article on Frontline Limited (NYSE:FRO), I upgraded it to a buy in June, not at the bottom of the market, but the share price has since goneup by 21%.
On August 25th, they came out with their 2022 Q2 results. As such, it is a good time to revisit the thesis and see what is going on in the market in which they operate.
2022 Q2 financial results
FRO reported a net income of USD 47.1 million or USD 0.23 per share. From this, the board decided to pay out a dividend of USD 0.15 per share. That is a payout ratio of 65%.
FRO - EPS on a quarterly basis (Data from Frontline. Graph by author)
The adjusted net income came in at USD 42.5 million, after accounting adjustments from gains or losses on non-cash items such as derivatives, results of associated companies, amortization of acquired time charters, insurance claims, and changes to values of marketable securities.
Flipper
05.09.2022 kl 10:20
4865
EURN trader 16,7 Euro, det tilsvarer ca. NOK 160
OSE trades for 120 ?
Kan det være pga. EURN har mange LR2 tro ?
OSE trades for 120 ?
Kan det være pga. EURN har mange LR2 tro ?
Redigert 05.09.2022 kl 10:23
Du må logge inn for å svare
Flipper
05.09.2022 kl 12:41
4834
News Web, noen som finner meldingens innhold, jeg har lett The text version of this document is not available. You can access the original document here.
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Frontline Ltd. published this content on 05 September 2022 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 05 September 2022 07:00:13 UTC.
The text version of this document is not available. You can access the original document here.
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Frontline Ltd. published this content on 05 September 2022 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 05 September 2022 07:00:13 UTC.
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Frontline Ltd. published this content on 05 September 2022 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 05 September 2022 07:00:13 UTC.
The text version of this document is not available. You can access the original document here.
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Frontline Ltd. published this content on 05 September 2022 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 05 September 2022 07:00:13 UTC.
123RettNed
05.09.2022 kl 13:17
4810
Tilgjengelig nå via: https://newsweb.oslobors.no/message/570496.
Standard form for notification of major holdings
NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS (to be sent to the relevant issuer and to the competent authority)i
1. Identity of the issuer or the underlying issuer of existing shares to which voting rights are attachedii: Frontline Ltd.
LEI: 5493004BCIKYU1YL3H63
2. Reason for the notification (please tick the appropriate box or boxes):
[ ] An acquisition or disposal of voting rights
[ ] An acquisition or disposal of financial instruments
[ ] An event changing the breakdown of voting rights
[X] Other (please specify)iii:
Newly disclosable position as a result of changes to Substantial Shareholding Rules (Directive 2013/50/EU
(The Transparency Directive Amending Directive) on 01 September 2022
3. Details of person subject to the notification obligationiv :
Name: The Goldman Sachs Group, Inc. City and country of registered office (if applicable): Corporation
Trust Centre, 1209 Orange Street, Wilmington DE 19801, USA
4. Full name of shareholder(s) (if different from 3.)v
:
5. Date on which the threshold was crossed or reachedvi: 01/09/2022
6. Total positions of person(s) subject to the notification obligation:
% of voting rights attached to shares (total of 7.A)
% of voting rights
through financial instruments
(total of 7.B.1 + 7.B.2)
Total of both in %
(7.A + 7.B)
Total number of
voting rights of issuervii
Resulting situation
on the date on which
threshold was
crossed or reached
0.72% 4.54% 5.26% 222,622,889
Position of previous
notification (if applicable)
n/a n/a n/a
Date:22 October 2015
ESMA/2015/1597
2
7. Notified details of the resulting situation on the date on which the threshold was crossed or
reachedviii:
A: Voting rights attached to shares
Class/type of
shares
ISIN code (if possible)
Number of voting rightsix % of voting rights
Direct
(Art 9 of Directive
2004/109/EC)
Indirect
(Art 10 of Directive
2004/109/EC)
Direct
(Art 9 of Directive
2004/109/EC)
Indirect
(Art 10 of Directive
2004/109/EC)
BMG3682E1921 1,595,547 0.72%
SUBTOTAL A 1,595,547 0.72%
B 1: Financial Instruments according to Art. 13(1)(a) of Directive 2004/109/EC
Type of financial instrument
Expiration
datex
Exercise/
Conversion Periodxi
Number of voting rights
that may be acquired if
the instrument is exercised/ converted.
% of voting rights
Securities Lending 9,820,095 4.41%
SUBTOTAL B.1 9,820,095 4.41%
B 2: Financial Instruments with similar economic effect according to Art. 13(1)(b) of Directive
2004/109/EC
Type of financial
instrument
Expiration
datex
Exercise/
Conversion Period x
i
Physical or cash
settlementxii
Number of
voting rights % of voting rights
Swap 12/07/2027 Cash 116,936 0.05%
Swap 18/08/2023 Cash 107,212 0.05%
Swap 17/08/2032 Cash 17,975 0.01%
Swap 19/07/2032 Cash 10,401 0.005%
Swap 19/07/2032 Cash 8,842 0.004%
Swap 17/08/2032 Cash 5,027 0.002%
3
Swap 24/03/2032 Cash 3,499 0.002%
Swap 29/01/2030 Cash 2,792 0.001%
Swap 05/09/2023 Cash 2,534 0.001%
Swap 02/08/2032 Cash 2,373 0.001%
Swap 31/08/2032 Cash 1,543 0.001%
Swap 26/08/2024 Cash 1,300 0.001%
Swap 17/08/2032 Cash 846 0.0004%
Swap 08/07/2032 Cash 733 0.0003%
Swap 17/08/2032 Cash 726 0.0003%
Swap 17/08/2032 Cash 463 0.0002%
Swap 15/03/2032 Cash 200 0.0001%
Swap 08/09/2022 Cash 94 0.00004%
Swap 24/08/2032 Cash 39 0.00002%
Swap 30/08/2032 Cash 1 0.0000004%
SUBTOTAL B.2 283,538 0.13%
8. Information in relation to the person subject to the notification obligation (please tick the applicable box):
[ ] Person subject to the notification obligation is not controlled by any natural person or legal entity and does not control any other undertaking(s) holding directly or indirectly an interest in the
(underlying) issuer.xiii
[X] Full chain of controlled undertakings through which the voting rights and/or the
financial instruments are effectively held starting with the ultimate controlling natural person or legal entityxiv:
Namexv
% of voting rights
if it equals or is
higher than the
notifiable threshold
% of voting rights
through financial
instruments if it
equals or is
higher than the
Total of both if
it equals or is
higher than the
notifiable
threshold
4
notifiable threshold
The Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs (UK) L.L.C.
Goldman Sachs Group UK Limited
Goldman Sachs International
The Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs & Co. LLC
The Goldman Sachs Group, Inc.
GSAM Holdings LLC
Goldman Sachs Asset Management, L.P.
The Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs Bank USA
Goldman Sachs Bank Europe SE
The Goldman Sachs Group, Inc.
Folio Financial, Inc.
Folio Investments Inc.
The Goldman Sachs Group, Inc.
IMD Holdings LLC
United Capital Financial Partners, Inc.
United Capital Financial Advisers, LLC
The Goldman Sachs Group, Inc.
5
The Goldman Sachs Trust Company National Association
The Goldman Sachs Trust Company of
Delaware
9. In case of proxy voting: [name of the proxy holder] will cease to hold [% and number] voting rights as of
[date]
10. Additional informationxvi:
Please note, the total amount of voting rights have been rounded to 2 decimal places therefore there is a
possibility of a rounding error.
General email contact:
gs-regops-emea-position-enquiries@gs.com
Done at Paris on 02/09/2022
Standard form for notification of major holdings
NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS (to be sent to the relevant issuer and to the competent authority)i
1. Identity of the issuer or the underlying issuer of existing shares to which voting rights are attachedii: Frontline Ltd.
LEI: 5493004BCIKYU1YL3H63
2. Reason for the notification (please tick the appropriate box or boxes):
[ ] An acquisition or disposal of voting rights
[ ] An acquisition or disposal of financial instruments
[ ] An event changing the breakdown of voting rights
[X] Other (please specify)iii:
Newly disclosable position as a result of changes to Substantial Shareholding Rules (Directive 2013/50/EU
(The Transparency Directive Amending Directive) on 01 September 2022
3. Details of person subject to the notification obligationiv :
Name: The Goldman Sachs Group, Inc. City and country of registered office (if applicable): Corporation
Trust Centre, 1209 Orange Street, Wilmington DE 19801, USA
4. Full name of shareholder(s) (if different from 3.)v
:
5. Date on which the threshold was crossed or reachedvi: 01/09/2022
6. Total positions of person(s) subject to the notification obligation:
% of voting rights attached to shares (total of 7.A)
% of voting rights
through financial instruments
(total of 7.B.1 + 7.B.2)
Total of both in %
(7.A + 7.B)
Total number of
voting rights of issuervii
Resulting situation
on the date on which
threshold was
crossed or reached
0.72% 4.54% 5.26% 222,622,889
Position of previous
notification (if applicable)
n/a n/a n/a
Date:22 October 2015
ESMA/2015/1597
2
7. Notified details of the resulting situation on the date on which the threshold was crossed or
reachedviii:
A: Voting rights attached to shares
Class/type of
shares
ISIN code (if possible)
Number of voting rightsix % of voting rights
Direct
(Art 9 of Directive
2004/109/EC)
Indirect
(Art 10 of Directive
2004/109/EC)
Direct
(Art 9 of Directive
2004/109/EC)
Indirect
(Art 10 of Directive
2004/109/EC)
BMG3682E1921 1,595,547 0.72%
SUBTOTAL A 1,595,547 0.72%
B 1: Financial Instruments according to Art. 13(1)(a) of Directive 2004/109/EC
Type of financial instrument
Expiration
datex
Exercise/
Conversion Periodxi
Number of voting rights
that may be acquired if
the instrument is exercised/ converted.
% of voting rights
Securities Lending 9,820,095 4.41%
SUBTOTAL B.1 9,820,095 4.41%
B 2: Financial Instruments with similar economic effect according to Art. 13(1)(b) of Directive
2004/109/EC
Type of financial
instrument
Expiration
datex
Exercise/
Conversion Period x
i
Physical or cash
settlementxii
Number of
voting rights % of voting rights
Swap 12/07/2027 Cash 116,936 0.05%
Swap 18/08/2023 Cash 107,212 0.05%
Swap 17/08/2032 Cash 17,975 0.01%
Swap 19/07/2032 Cash 10,401 0.005%
Swap 19/07/2032 Cash 8,842 0.004%
Swap 17/08/2032 Cash 5,027 0.002%
3
Swap 24/03/2032 Cash 3,499 0.002%
Swap 29/01/2030 Cash 2,792 0.001%
Swap 05/09/2023 Cash 2,534 0.001%
Swap 02/08/2032 Cash 2,373 0.001%
Swap 31/08/2032 Cash 1,543 0.001%
Swap 26/08/2024 Cash 1,300 0.001%
Swap 17/08/2032 Cash 846 0.0004%
Swap 08/07/2032 Cash 733 0.0003%
Swap 17/08/2032 Cash 726 0.0003%
Swap 17/08/2032 Cash 463 0.0002%
Swap 15/03/2032 Cash 200 0.0001%
Swap 08/09/2022 Cash 94 0.00004%
Swap 24/08/2032 Cash 39 0.00002%
Swap 30/08/2032 Cash 1 0.0000004%
SUBTOTAL B.2 283,538 0.13%
8. Information in relation to the person subject to the notification obligation (please tick the applicable box):
[ ] Person subject to the notification obligation is not controlled by any natural person or legal entity and does not control any other undertaking(s) holding directly or indirectly an interest in the
(underlying) issuer.xiii
[X] Full chain of controlled undertakings through which the voting rights and/or the
financial instruments are effectively held starting with the ultimate controlling natural person or legal entityxiv:
Namexv
% of voting rights
if it equals or is
higher than the
notifiable threshold
% of voting rights
through financial
instruments if it
equals or is
higher than the
Total of both if
it equals or is
higher than the
notifiable
threshold
4
notifiable threshold
The Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs (UK) L.L.C.
Goldman Sachs Group UK Limited
Goldman Sachs International
The Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs & Co. LLC
The Goldman Sachs Group, Inc.
GSAM Holdings LLC
Goldman Sachs Asset Management, L.P.
The Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs Bank USA
Goldman Sachs Bank Europe SE
The Goldman Sachs Group, Inc.
Folio Financial, Inc.
Folio Investments Inc.
The Goldman Sachs Group, Inc.
IMD Holdings LLC
United Capital Financial Partners, Inc.
United Capital Financial Advisers, LLC
The Goldman Sachs Group, Inc.
5
The Goldman Sachs Trust Company National Association
The Goldman Sachs Trust Company of
Delaware
9. In case of proxy voting: [name of the proxy holder] will cease to hold [% and number] voting rights as of
[date]
10. Additional informationxvi:
Please note, the total amount of voting rights have been rounded to 2 decimal places therefore there is a
possibility of a rounding error.
General email contact:
gs-regops-emea-position-enquiries@gs.com
Done at Paris on 02/09/2022
desirata
05.09.2022 kl 13:57
9540
Dette vil gjøre underverker for FRO aksjekurs og Nav, asset value. Den kan gå i 200.
https://splash247.com/elderly-suezmaxes-soar-in-value-shifting-russian-crude-east/
https://splash247.com/elderly-suezmaxes-soar-in-value-shifting-russian-crude-east/
Flipper
05.09.2022 kl 15:05
9473
Shagwong skrev Goldman Sachs flagger over 5 % I Frontline.
Takk begge to
Atomavtale med Iran «i fare»
13 minutter siden · Jonas Hagmansen
Joseph Borrell, EUs sjefsdiplomat, forhandler om å gjenopplive atomavtalen USA og flere stormakter, inkludert EU inngikk med Iran i 2015. Nå kan det se ut til at utsiktene for en ny avtale står på gyngende grunn.
– Posisjonene er ikke nærmere. Hvis prosessen ikke konvergerer, er hele prosessen i fare, sier Borrell ifølge Financial Times.
EU la nylig frem et nytt utkast til avtaletekst, men iranerne skjerpet siden kravene til USA.
Borrell sier videre at utviklingen de siste 48 timene har gjort han «mindre trygg på en avtale».
Tidligere president Donald J. Trump trakk USA ut av avtalen i 2018, og gjeninnførte harde økonomiske sanksjoner mot Iran. Avtalen ga internasjonalt innsyn i det iranske atomprogrammet, i bytte mot at en rekke internasjonale sanksjoner ble opphevet.
13 minutter siden · Jonas Hagmansen
Joseph Borrell, EUs sjefsdiplomat, forhandler om å gjenopplive atomavtalen USA og flere stormakter, inkludert EU inngikk med Iran i 2015. Nå kan det se ut til at utsiktene for en ny avtale står på gyngende grunn.
– Posisjonene er ikke nærmere. Hvis prosessen ikke konvergerer, er hele prosessen i fare, sier Borrell ifølge Financial Times.
EU la nylig frem et nytt utkast til avtaletekst, men iranerne skjerpet siden kravene til USA.
Borrell sier videre at utviklingen de siste 48 timene har gjort han «mindre trygg på en avtale».
Tidligere president Donald J. Trump trakk USA ut av avtalen i 2018, og gjeninnførte harde økonomiske sanksjoner mot Iran. Avtalen ga internasjonalt innsyn i det iranske atomprogrammet, i bytte mot at en rekke internasjonale sanksjoner ble opphevet.
Traderèn
06.09.2022 kl 08:43
9244
06.09.2022 08:40:40
FRO: JEFFERIES OPPGRADERER TIL KJØP FRA HOLD, KURSMÅL USD 16 (11)
Oslo (Infront TDN Direkt): Jefferies oppgraderer Frontline til en kjøpsanbefaling, fra tidligere hold, med et kursmål på 16 dollar pr aksje, opp fra 11 dollar, ifølge Reuters tirsdag.
TDN Direkt finans@tdn.no
FRO: JEFFERIES OPPGRADERER TIL KJØP FRA HOLD, KURSMÅL USD 16 (11)
Oslo (Infront TDN Direkt): Jefferies oppgraderer Frontline til en kjøpsanbefaling, fra tidligere hold, med et kursmål på 16 dollar pr aksje, opp fra 11 dollar, ifølge Reuters tirsdag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Matros
06.09.2022 kl 09:11
9214
De store gutta er på vei inn i aksjen. Når Yankeene kjøper, så bør man legge bort kalkulatoren, de kan dra aksjen så uendelig mye mer enn hva du trodde var mulig. En dyrkjøpt erfaringer for mange norske forvaltere med litt for store regneark.
Ratene skal opp mot 100 000 før jul. De langsiktige driverne er superbull. Enjoy the ride.
Synes du å betale for en premie på NAV er litt kjipt og skummelt, kan du se på kjemikalieselskapene Odfjell og Stolt Nielsen som handles med betydelig rabatt. Å ja, ...kjemikalieratene følger produkttankratene tett.
Ratene skal opp mot 100 000 før jul. De langsiktige driverne er superbull. Enjoy the ride.
Synes du å betale for en premie på NAV er litt kjipt og skummelt, kan du se på kjemikalieselskapene Odfjell og Stolt Nielsen som handles med betydelig rabatt. Å ja, ...kjemikalieratene følger produkttankratene tett.
Flipper
06.09.2022 kl 10:28
9259
Har gomlet på hva Goldman Sacks kjøper står bak.
John har jo aksjer så det holder, men kanske han kjøper fler, for å gi til EURN akjsonenærer som ønsker å ta imot tilbudet
å veksle inn i FRO aksjer; men John kunne lett kjøpt nødvendige aksjer med sin egen formue, Han trenger ikke lån for
dette.
Fant denne, SEC FILINGS TAR JO EN HEL DAG Å LESE.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Har flaggings regler, eierandeler forandret seg i henhold til EU regler eller kjøpet av OSE til Euronex ?
John har jo aksjer så det holder, men kanske han kjøper fler, for å gi til EURN akjsonenærer som ønsker å ta imot tilbudet
å veksle inn i FRO aksjer; men John kunne lett kjøpt nødvendige aksjer med sin egen formue, Han trenger ikke lån for
dette.
Fant denne, SEC FILINGS TAR JO EN HEL DAG Å LESE.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Har flaggings regler, eierandeler forandret seg i henhold til EU regler eller kjøpet av OSE til Euronex ?
Flipper
06.09.2022 kl 13:07
9145
Glemte, John kjøpte mer i EURN. Disse kan han jo bruke til kjøp/konvertere i Frontline på Tender offer.
Viser til:
Frontline har blitt enig om å kjøpe vel 5,95 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 2,95 prosent av utestående aksjer. Det er de første aksjene Frontline eier i rederiet.
Aksjekjøpet ble gjort i private forhandlinger med «visse aksjonærer» i Euronav. I bytte får aksjonærene aksjer i Frontline, til et bytteforhold på 1,4 Frontline-aksjer pr. Euronav-aksjer.
John Fredriksen styrker posisjonen i tankrederiet Euronav
Nå eier milliardæren og hans tankrederi Frontline nesten like mange aksjer i konkurrenten Euronav som den belgiske Saverys-familien. Kampen om en sammenslåing av de to selskapene fortsetter.
Mikael Holter3 måneder siden
1 min Publisert: 10.06.22 — 10.40
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav.
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav. (Foto: Elin Høyland) Mer...
Det spisser seg stadig til i kampen om det store belgiske tankrederiet Euronav.
Selskapet er enig med John Fredriksens Frontline om en fusjon, men den største eieren i Euronav, Saverys-familien, har gått hardt ut mot planene. Nå haler imidlertid Fredriksen og Frontline innpå i antall aksjer.
Frontline har skaffet seg ytterligere 3,82 prosent av aksjene i Euronav, i bytte mot aksjer i Frontline til det belgiske selskapet. I en lignende transaksjon i slutten av forrige måned kjøpte Frontline 2,95 prosent av Euronav-aksjene.
Det betyr at Frontline og Fredriksen, som selv eier 12 prosent av Euronav, nå har like under 19 prosent av det belgiske rederiet dersom man legger aksjene deres sammen i en leir. Saverys eier gjennom sitt selskap CMB litt under 20 prosent av Euronav, etter at også de har kjøpt seg gradvis opp de siste månedene.
De seneste ukenes oppkjøp fra Frontlines side er tolket som en posisjonering for en mulig snarvei til å få til fusjonen uten å trenge å få aksept fra 75 prosent av aksjonærene i Euronav, har DNs søsteravis TradeWinds skrevet tidligere.
I forbindelse med det første aksjekjøpet i Euronav i mai, skrev Frontline i en børsmelding at de to selskapene jobber herdig med detaljene i fusjonsplanene og en «hensiktsmessig transaksjonsstruktur.»
«Dette kan inkludere et frivillig byttetilbud fra Frontline på Euronav-aksjer som et første skritt, og Frontline ville da vurdert å sette minstekravet for akseptraten så lavt som 50,1 prosent, inkludert aksjer som allerede eies av Frontline,» skrev selskapet.
Vil skape gigant
Det var i starten av april at nyheten om fusjonen mellom Euronav og Frontline ble kjent. Det sammenslåtte selskapet skal etter planen fortsette under Frontline-navnet, med nåværende Euronav-sjef Hugo De Stoop som administrerende direktør. Det vil ha over 140 fartøy og en markedsverdi på 4,2 milliarder dollar, eller nærmere 37 milliarder kroner.
Fusjonen vil innebære en aksjesammenslåing der hver Euronav-aksje vil bli til 1,45 Frontline-aksjer. Det betyr at 59 prosent av aksjene i det nye selskapet vil eies av dagens Euronav-aksjonærer, mens de resterende 41 prosentene vil eies av dagens Frontline-aksjonærer. Fredriksen eier i dag om lag 39 prosent av Frontline.
Men Saverys-familien gikk raskt ut mot planene, selv om de støttes av begge selskapers styrer. Den belgiske rederfamilien har blant annet ønsket å fusjonere Euronav med et av sine egne selskaper, og uttalt at de ønsker at rederiet skal gå i en grønnere retning.
Saverys gikk imidlertid på et nederlag i forrige måned, da generalforsamlingen i Euronav stemte mot tre styremedlemmer de hadde foreslått.
Euronav-styret, som har kritisert sin egen hovedeier i ganske krasse ordelag de siste ukene, gikk langt etter den avstemningen i å si at en fusjon med Frontline har rykket nærmere.
– Resultatet av valget til styret og dets sammensetning leverer et klart signal fra et flertall av aksjonærene om at de støtter strategien som er skissert av Euronavs styre og ledelse, inkludert den foreslåtte fusjonen med Frontline, het det i en melding fra selskapet. (Vilkår)
Viser til:
Frontline har blitt enig om å kjøpe vel 5,95 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 2,95 prosent av utestående aksjer. Det er de første aksjene Frontline eier i rederiet.
Aksjekjøpet ble gjort i private forhandlinger med «visse aksjonærer» i Euronav. I bytte får aksjonærene aksjer i Frontline, til et bytteforhold på 1,4 Frontline-aksjer pr. Euronav-aksjer.
John Fredriksen styrker posisjonen i tankrederiet Euronav
Nå eier milliardæren og hans tankrederi Frontline nesten like mange aksjer i konkurrenten Euronav som den belgiske Saverys-familien. Kampen om en sammenslåing av de to selskapene fortsetter.
Mikael Holter3 måneder siden
1 min Publisert: 10.06.22 — 10.40
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav.
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav. (Foto: Elin Høyland) Mer...
Det spisser seg stadig til i kampen om det store belgiske tankrederiet Euronav.
Selskapet er enig med John Fredriksens Frontline om en fusjon, men den største eieren i Euronav, Saverys-familien, har gått hardt ut mot planene. Nå haler imidlertid Fredriksen og Frontline innpå i antall aksjer.
Frontline har skaffet seg ytterligere 3,82 prosent av aksjene i Euronav, i bytte mot aksjer i Frontline til det belgiske selskapet. I en lignende transaksjon i slutten av forrige måned kjøpte Frontline 2,95 prosent av Euronav-aksjene.
Det betyr at Frontline og Fredriksen, som selv eier 12 prosent av Euronav, nå har like under 19 prosent av det belgiske rederiet dersom man legger aksjene deres sammen i en leir. Saverys eier gjennom sitt selskap CMB litt under 20 prosent av Euronav, etter at også de har kjøpt seg gradvis opp de siste månedene.
De seneste ukenes oppkjøp fra Frontlines side er tolket som en posisjonering for en mulig snarvei til å få til fusjonen uten å trenge å få aksept fra 75 prosent av aksjonærene i Euronav, har DNs søsteravis TradeWinds skrevet tidligere.
I forbindelse med det første aksjekjøpet i Euronav i mai, skrev Frontline i en børsmelding at de to selskapene jobber herdig med detaljene i fusjonsplanene og en «hensiktsmessig transaksjonsstruktur.»
«Dette kan inkludere et frivillig byttetilbud fra Frontline på Euronav-aksjer som et første skritt, og Frontline ville da vurdert å sette minstekravet for akseptraten så lavt som 50,1 prosent, inkludert aksjer som allerede eies av Frontline,» skrev selskapet.
Vil skape gigant
Det var i starten av april at nyheten om fusjonen mellom Euronav og Frontline ble kjent. Det sammenslåtte selskapet skal etter planen fortsette under Frontline-navnet, med nåværende Euronav-sjef Hugo De Stoop som administrerende direktør. Det vil ha over 140 fartøy og en markedsverdi på 4,2 milliarder dollar, eller nærmere 37 milliarder kroner.
Fusjonen vil innebære en aksjesammenslåing der hver Euronav-aksje vil bli til 1,45 Frontline-aksjer. Det betyr at 59 prosent av aksjene i det nye selskapet vil eies av dagens Euronav-aksjonærer, mens de resterende 41 prosentene vil eies av dagens Frontline-aksjonærer. Fredriksen eier i dag om lag 39 prosent av Frontline.
Men Saverys-familien gikk raskt ut mot planene, selv om de støttes av begge selskapers styrer. Den belgiske rederfamilien har blant annet ønsket å fusjonere Euronav med et av sine egne selskaper, og uttalt at de ønsker at rederiet skal gå i en grønnere retning.
Saverys gikk imidlertid på et nederlag i forrige måned, da generalforsamlingen i Euronav stemte mot tre styremedlemmer de hadde foreslått.
Euronav-styret, som har kritisert sin egen hovedeier i ganske krasse ordelag de siste ukene, gikk langt etter den avstemningen i å si at en fusjon med Frontline har rykket nærmere.
– Resultatet av valget til styret og dets sammensetning leverer et klart signal fra et flertall av aksjonærene om at de støtter strategien som er skissert av Euronavs styre og ledelse, inkludert den foreslåtte fusjonen med Frontline, het det i en melding fra selskapet. (Vilkår)
Flipper
06.09.2022 kl 19:03
8812
Ny avtale betyr ikke en dritt, kan ikke stole på Mullane, dessuten, de 1 til 2 Millioner ton eksponerer vel Iran allerede nå, med ilicitt tonnage.
Redigert 07.09.2022 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Shagwong
06.09.2022 kl 19:47
8790
Fro opp over 8 % i New York I kveld på unormalt høyt volum. Over 6 M så langt.
fattigstakkar
07.09.2022 kl 09:57
8350
merkelig kursutvikling i FRO om dagen. jeg satte en short i USA i går som hedge til long OET, og hadde tenkt å øke i OET i dag, men med den voldsomme nedgangen for FRO i forhold til kurs i USA endte jeg opp med å kjøpe FRO i stedet og bli netto long. noen som har snappet opp nyheter som forklarer nedgangen fra i går?
Hornelen
07.09.2022 kl 12:05
8379
Shorten i shortregisteret er på 3688501 aksjer og er etablert i tidsrommet 25. august til 1. september. Det vil si at shorten er etablert til kurser under nyere kurser og shorten er da i tapsposisjon. Det historiske shortarkivet til finanstilsynet viser at shorterne er ny i aksjen, De tidligere faste shorterne gjennom siste to år avsluttet sine posisjoner 13. juli, da det var klart for alle at aksjen hadde etablert et solid fotfeste for langvarig stigning. Forstår derfor ikke hva som er tanken bak shorten. Et evetuelt redusert oljeforbruk vil ikke ha noen betydning for inntjeningen, da de økte seilingsdistansene er hovedårsaken til den bratte ratestigningen. Høsten og vinteren gir tradisjonelt heller ikke grunnlag for reduksjon av oljeforbruk,
Flipper
07.09.2022 kl 13:38
8422
ørnen skrev kan det være short indekking?
I Uniten jukses det som fa....
Såkalt Naked shorting, dvs. de låner ikke og betaler ikke for aksje utlån, kalles '' phantom shares.'' SEC og sitter på rumpa og lar det skje ...
veldig utbrett og SEC er korrupt..
Har fulgt fenomenet i mange år, så vet hva jeg snakker om.
Såkalt Naked shorting, dvs. de låner ikke og betaler ikke for aksje utlån, kalles '' phantom shares.'' SEC og sitter på rumpa og lar det skje ...
veldig utbrett og SEC er korrupt..
Har fulgt fenomenet i mange år, så vet hva jeg snakker om.
Redigert 07.09.2022 kl 14:01
Du må logge inn for å svare
Flipper
08.09.2022 kl 09:05
8344
Noen som vet hvor divi betales. Min bankkonto eller til megler som buying power.
Enn videre, Staten som hoved aksjonær i Equinor, legger staten divi inn i et av fondene
i Norges Bank ?
Enn videre, Staten som hoved aksjonær i Equinor, legger staten divi inn i et av fondene
i Norges Bank ?
thypoon
08.09.2022 kl 16:45
8092
Fin mulighet på dippen i dag.. rett opp i statene. Skyhøyt over ose close!!!
🚀🚀🚀
🚀🚀🚀
Flipper
09.09.2022 kl 04:32
7990
Interesting DHT, they must definitely be optimistic the market will make a U- tern; long turn:
HAMILTON, BERMUDA, September 8, 2022 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” or the “Company”) today announces a new dividend policy with 100% of net income being returned to shareholders in the form of quarterly cash dividends. The new policy will be implemented from the third quarter of 2022.
Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO, stated: “The key considerations behind the new policy are the strength of our balance sheet and liquidity position in combination with no current plans for significant capital expenditures. The timing of the decision and its implementation reflects our constructive market outlook.”
HAMILTON, BERMUDA, September 8, 2022 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” or the “Company”) today announces a new dividend policy with 100% of net income being returned to shareholders in the form of quarterly cash dividends. The new policy will be implemented from the third quarter of 2022.
Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO, stated: “The key considerations behind the new policy are the strength of our balance sheet and liquidity position in combination with no current plans for significant capital expenditures. The timing of the decision and its implementation reflects our constructive market outlook.”
Redigert 09.09.2022 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Flipper
09.09.2022 kl 07:28
7935
Nå blir det mer behov for energi i Kina ( Feast ) 0g legg til at OPEC+ sa for 4 dager siden de
ville produsere mindre.
Landene i Opec+ har på et møte mandag besluttet å kutte oljeproduksjonen med 100.000 fat per dag.
Asian Pacific Stocks; følg denne linken med oversikt, alt solid GRØNT.
https://www.bloomberg.com/markets/stocks/world-indexes/asia-pacific
ville produsere mindre.
Landene i Opec+ har på et møte mandag besluttet å kutte oljeproduksjonen med 100.000 fat per dag.
Asian Pacific Stocks; følg denne linken med oversikt, alt solid GRØNT.
https://www.bloomberg.com/markets/stocks/world-indexes/asia-pacific
Redigert 09.09.2022 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Hornelen
09.09.2022 kl 09:03
7815
Shorten i FRO øker og utgjør nå 2,01% (4 485 526 aksjer). Her er det noen som åpenbart må ha et annet fremtidssyn enn DHT. Den økende shorten fremstår som merkelig
Redigert 09.09.2022 kl 09:04
Du må logge inn for å svare
Flipper
09.09.2022 kl 10:16
7838
Leading LNG, LPG, Crude and Product Tanker Companies Presenting at Capital Link’s 14th Annual New York Maritime Forum September 21, 2022 in NYC
CRUDE TANKER SHIPPING SECTOR PANEL
4:40 -5:20 PM EST
Moderator: Mr. Jorgen Lian, Equity Analyst - DNB Markets, Inc
Panelists:
***Mr. Hugo de Stoop, CEO - Euronav (NYSE:EURN) *****
Mrs. Lois Zabrocky, CEO - International Seaways (NYSE:INSW)
Mr. Robert Burke, Partner & CEO - Ridgebury Tankers
****Dr. Nikolas Tsakos, Founder, CEO & President - TEN Ltd. (Tsakos Energy Navigation) (NYSE:TNP) ****
Mr. Stewart Andrade, CFO - Teekay Tankers (NYSE:TNK)
FORUM OVERVIEW AND STRUCTURE
The Forum is an investment and an industry event with a double objective. First, to provide an interactive platform for investors, financiers, cargo owners and shipowners to discuss the latest developments in the global shipping and commodity markets, as well as in the financial and capital markets. Second, to showcase and promote the role of New York as a hub for the global maritime community and attract more business to New York targeting a global industry audience.
The Forum will feature a number of panel discussions and presentations along these two main themes, as well as individual company presentations and one on one meetings between investors and company management.
TARGET AUDIENCE
The audience will include the senior executives of global shipping, energy and commodity companies listed on US exchanges, commercial and investment bankers, institutional investors and financial advisors as well as a broader spectrum of industry participants such as shipping and liner companies, container leasing companies and operators, ship managers, ship brokers, ship agents, ship charterers, port terminal operators, port security, naval architects and engineers, classification societies, marine insurers and underwriters, marine arbitrators, maritime lawyers, marine mediators, marine advisors and consultants, maritime technology and marine educators.
https://forums.capitallink.com/shipping/2022NYmaritime/agenda.html
CRUDE TANKER SHIPPING SECTOR PANEL
4:40 -5:20 PM EST
Moderator: Mr. Jorgen Lian, Equity Analyst - DNB Markets, Inc
Panelists:
***Mr. Hugo de Stoop, CEO - Euronav (NYSE:EURN) *****
Mrs. Lois Zabrocky, CEO - International Seaways (NYSE:INSW)
Mr. Robert Burke, Partner & CEO - Ridgebury Tankers
****Dr. Nikolas Tsakos, Founder, CEO & President - TEN Ltd. (Tsakos Energy Navigation) (NYSE:TNP) ****
Mr. Stewart Andrade, CFO - Teekay Tankers (NYSE:TNK)
FORUM OVERVIEW AND STRUCTURE
The Forum is an investment and an industry event with a double objective. First, to provide an interactive platform for investors, financiers, cargo owners and shipowners to discuss the latest developments in the global shipping and commodity markets, as well as in the financial and capital markets. Second, to showcase and promote the role of New York as a hub for the global maritime community and attract more business to New York targeting a global industry audience.
The Forum will feature a number of panel discussions and presentations along these two main themes, as well as individual company presentations and one on one meetings between investors and company management.
TARGET AUDIENCE
The audience will include the senior executives of global shipping, energy and commodity companies listed on US exchanges, commercial and investment bankers, institutional investors and financial advisors as well as a broader spectrum of industry participants such as shipping and liner companies, container leasing companies and operators, ship managers, ship brokers, ship agents, ship charterers, port terminal operators, port security, naval architects and engineers, classification societies, marine insurers and underwriters, marine arbitrators, maritime lawyers, marine mediators, marine advisors and consultants, maritime technology and marine educators.
https://forums.capitallink.com/shipping/2022NYmaritime/agenda.html
Redigert 09.09.2022 kl 10:18
Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
09.09.2022 kl 17:01
7584
Strålende dag for FRO på børsen, nesten opp en 10 kroning, tilsvarte 8,04%. Virker som den har mer å gå på i USA i kveld også. Syntes dog ratene henger noe etter og økningen ikke understøttes av disse. Det at OPEC skal redusere din produksjon er vel heller ikke av det positive slaget. Er det mest fremtidsutsiktene og lav ordrebok som påvirker eller hva er det jeg ikke har fått med meg?
nucleus
09.09.2022 kl 18:13
7564
Noen som kan få det morsomt , når rater og kursen stiger fremover. Shortere tenker ikke alltid logisk..
Klokavskade
09.09.2022 kl 20:10
7760
Det er jo først i dette kvartalet at pengene renner over i kassen. Og enda bedre blir det. Kursmål 160 er for lavt. Bare vent og se!